Black&Red, Spyder Execut 27,5"

Přidat foto

zatím finální verze

zatím finální verze

páčka KS Southpaw s úchytem I-Spec II

páčka KS Southpaw s úchytem I-Spec II

Vlajdy 780mm a 20mm zdvih

Ikon OFF - Ardent ON

kotouče SLX 180mm + J02A desky

kotouče SLX 180mm + J02A desky

původní "letní" verze. Rovný rodla, původní páčka teleskopu

původní "letní" verze. Rovný rodla, původní páčka teleskopu

původní "letní" verze. Rovný rodla, původní páčka teleskopu

SLX 1x11, 11-46 kazeta - naprosto dostačující

původní "letní" verze. 180mm SMRT54 CL

teleskop - dlouho plánovaný upgrade.

původní "letní" verze. Rovný rodla, původní páčka teleskopu

původní verze - bez teleskopu, 100mm zdvih, 160mm kotouče, rovný rodla.

po komaxitu, konečně

před komaxitem, upilovaný vedení pro přesmyk na sedlové trubce, propilovaný prostupy pro bowdeny - aby šly tahat v celku

Vše to začalo nesmyslným laděním crossového kola, předěláním na 1×10 a zjištěním, že tudy cesta opravdu nepovede.

(EDIT – jako oblatníkovaný zimák je super)

Na začátku zimy padlo rozhodnutí, nové kolo. A když už, tak vlastní stavba, do jara času dost. Na mou výšku 165cm jsem zvolil rám Spyder Execut 17,5“. Dorazil v černé matné, barva nic moc, místy lehce steklá.. Hned mi bylo jasné – bude se lakovat. Tak jsem mezitím upiloval vedení pro přesmyk na sedlové trubce, propiloval vedení bowdenů abych je mohl tahat vcelku a poslal na pískování. Po týdnu volá pán z lakovny „pod tou černou je ještě červená, pískovat to nejde, budeme louhovat“. Nakonec z toho vyšla krásná leskle černá v komaxitu .

Pak už jen radosti, nechal jsem nalisovat misky hlavového složení a začal stavět. Na konci března kolo stálo a jezdilo, hurá na kopec – Jihlavský Šacberk. Nádherný pocit, z kopce rohlík, do kopce rohlík.

A tím celé to ladění začalo, vidle Raidon se 100mm zvdihu se dá celkem snadno předělat na libovolný zdvih v rozmězí od 80 do 140mm zdvihu, takže jsem dal pro začátek 120mm, později 140mm. Přestal jsem škrtat pedálem a dá se s tím víc blbnout. Mazaná je zatím vazelínou, molitany mám doma, uvidíme přes zimu. Kotouče 160/160 SM-RT54 nahradily 180/180 SM-RT70 s deskami s chladičem, hodně povedený upgrade. A sedlovka, věc k nezaplacení – KindShock e-Ten Remote, pr. 27,2 a zdvih 100mm. Na mou výšku zdvih stačí.

Kokpit jsem nahodil taky nový, aby byl v jedné značce, vlajdy Ritchey 780mm a představec 45mm. A nakonec pláště. Původně základní Ikony nahradily Ardenty EXO + TR, podstatně lépe drží a po asfaltu jedou stejně.

S kolem si sám posouvám limity, o to víc mě to na něm baví.

Takže kolo bomba, kdo dočetl až sem, díky!

(vloženo 5.8.19)

JanKoumar
Ohodnoť bajk: (4.2  / 22 hlasujících)
Značka Black&Red, Spyder Execut 27,5"
Velikost 17,5"
Rám alu 6061
Vidlice SR Suntour Raidon RL-R, upravená na zdvih 140mm, zamykání sundané - zbytečnost
Hlavové složení Force - semiintegrované s průmyslovými ložisky
Kliky Shimano SLX, FC-M7000
Středové složení Shimano Deore, SM-BB52
Měnič Shimano SLX 11s, RD-M7000 GS
Řazení Shimano SLX 11s, SL-M7000 I-Spec2
Převodník Shimano SLX, FC-M7000, 34z
Kazeta Shimano SLX 11s, CS-M7000, 11-46z
Řetěz Sram, PC1130 + rychlospojka Sram
Náboj přední Shimano, WH-MT500, QR
Náboj zadní Shimano, WH-MT500, QR
Brzda přední Shimano Deore, BR-M6000 + SM-RT70 CL, pr. 180mm + desky J02A s chladičem, polymer
Brzda zadní Shimano Deore, BR-M6000 + SM-RT70 CL, pr. 180mm + desky J02A s chladičem, polymer
Brzdové páky Shimano Deore, BL-M6000
Ráfek přední Shimano, WH-MT500
Ráfek zadní Shimano, WH-MT500
Pedály Shimano, PD-GR500
Řídítka Ritchey Trail Rizer, šířka 780mm, vzdih 20mm + silikonové gripy Sting
Představec Ritchey Trail Zero, 45mm
Sedlovka KindShock e-Ten Remote 27,2x100mm, vnější vedení, páčka KS Southpaw s úchytem I-Spec II
Sedlo San Marco
Pláště Maxxis Ardent 27,5×2,25, EXO + TR a zatím duše

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
team_daddy
team_daddy

25.10.19 08:31

Pěkný kolo, pěknej profil. 5*

Reagovat
Narmex
Narmex

6.8.19 19:00

Dotažené to mám na krev :-), ta RT-54 se tady na BF už řešila projevují se u ní vybrace (prý za to můžou ty větší díry v kotouči), ale asi na každém kole jinak. Díky za info.

Reagovat
JanKoumar
JanKoumar

6.8.19 07:30

Narmex – nevibruje, nerezonuje, brzdí :). I s tím malým vepředu bylo vše ok co se týče zvuků a vibrací. Zkoušel jsi ho pořádně dotáhnout?

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

5.8.19 20:16

Pěknej počin, za 5*

Reagovat
Narmex
Narmex

5.8.19 16:52

Ještě jeden dotaz, jak se chová ten zadní kotouč RT-54, já ho mam na předků a při intenzivním brzdění kolo začne malinko vybrovat, je stejnej projev i když ten kotouč je použitý jako zadní?

Reagovat
JanKoumar
JanKoumar

5.8.19 10:51

Narmex – původně to mělo být za 1500 až 2000 včetně komaxitu, nakonec za 1000 bez dokladu. Takže spokojenost velká :).

Zatím ani škrábanec, ale pro jistotu jsem spodní část spodní rámové trubky a zadní sedlové trubky polepil ochrannou samolepkou, ona je to teda transparentní samolepka na opravu plachet, ale nevadí. Tloušťka je cca 1mm, možná o fous víc.

Reagovat
Narmex
Narmex

5.8.19 10:41

Na kolik přišlo to odstranění starého laku a následně nanesení komaxitu ? A je ten komaxit odolný proti ťukancům ?

Reagovat
marosh16v
marosh16v

5.8.19 10:28

a za mě joo ;) …máš tam plnej

Reagovat
vpa007
vpa007

5.8.19 10:03

Jo, líbí, vlastním stavbám sem dycky fandil ;-)

Reagovat