TREK Emonda SL5 2018

Přidat foto

Sa Calobra

cesta na mys Formentor n

Nad Alcudií - krpál jak prase

Manželky kolo, koupené už loni a přes zimu proběhlo odlehčování. Nejdříve výměna kazety 11–25 za ultegru 11–32 a s tím i nutnost delšího ramínka na přehazovačce – Ultegra. Vyměnil jsem i přesmyk, Původní 105 měla divnou konstrukci a malou ženskou rukou šlo špatně řadit nahoru. Ultegra 8000 řadí o poznání lépe i se 105 pákami. Výběr sedla je „radost“, jednou jsem měl v batohu tři sedla a měnil je během vyjížďky na vyzkoušení. Nakonec vyhrál Spec mimic. Původní sedlový nástavec z hliníku šel dolů a je tam karbon. Kola jsou lehoučký, váží pod 1200g a s galuskama jedou pěkně. Řídítka a představec byly v regálu v obchodě kde mi vyplétali kola, tak jsem je tam dal. Jsou příjemně pružný a filtrujou drncání. Rychloupínáky jsou titanový z Ali, košíky karbonový Bontragery. Celkově šla váha o skoro 2,5 kg dolu. Ještě by se dalo ubrat na pedálech, ale už to nejspíš zůstane takhle.

Manželka je spokojená a ráda jezdí v kopcích, proto tak lehký převody. Na jaře na Mallorce to bylo akorát.

(vloženo 13.6.19)

poki.z poki.z
Ohodnoť bajk: (3.7  / 81 hlasujících)
Značka TREK
Model Emonda SL5
Modelový rok 2018
Velikost 54
Hmotnost 7,3 váženo tak jak je na fotkách
Rám OCLV 500
Kliky 105
Středové složení BB90
Přesmykač Ultegra
Měnič Ultegra
Řazení 105
Převodník 50/34
Kazeta Ultegra 11/32
Řetěz 105
Náboj přední Bitex
Náboj zadní Bitex
Brzda přední 105 + Swiss stop black prince
Brzda zadní 105 + Swiss stop black prince
Brzdové páky 105
Ráfek přední MAX 1 - 38mm
Ráfek zadní MAX 1 - 38mm
Dráty DT swiss
Pedály nějaký levný Shimana
Řídítka MAX 1
Představec MAX 1
Sedlovka TREK karbon nástavec
Sedlo Spec mimic expert
Pláště Tufo HICC 25

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Mikikuba
Mikikuba

16.6.19 10:37

Sice Shimano:), což je ale můj problém :)ale jinak za 5! Moc pěkný.

Reagovat
poki.z
poki.z

14.6.19 19:14

No, možná, ale potřeboval jsem ten rám na stavbu pro syna, věci doma nakoupený. Nechal jsem to být, ještě mi vyhrožovali 50% antidumpingovým clem. Tak jsem radši sklopil uši a zaplatil.

Ale zkušenost dobrá.

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

14.6.19 19:10

nejsem žádný odborník na právo, ale něco mi říká, že se tohle dalo nějak odporovat a nejspíš bys uspěl,něco vy smyslu zažalování banky že poskytla informace které ze zákona poskytovat nesmí

Reagovat
poki.z
poki.z

14.6.19 19:04

Banka jim poskytla součinnost. Na základě čeho nevím, oni mi ti nesdělili. Prostě přišel platební výměr a rozhodnutí o pokutě. V odůvodnění byla přesná platba do Číny a sdělení, že maj výpis z mojeho účtu. Rám stál tehdy něco přes 400 usd a já deklaroval 159 usd aby to nebylo tak nápadný.

Pro pobavení, dělal jsem 10 let na celnici a takhle to spousta delarantů prováděla.

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

14.6.19 18:52

aha, tys byl už o úroveň dál, tím myslím ten fake doklad o platbě, to se mi ještě – přes množství fake deklarovaných plateb – zatím nepovedlo, já to tedy dělal přes html, tedy tam nikdo nemohl najít nějakou retuš

ale nerozumím tomu jak píšeš že „bez tvého vědomí přes banku zjistil kolik si zaplatil“ tohle totiž banka nesmí sdělit, na to už musí být soudní příkaz

Reagovat
poki.z
poki.z

14.6.19 18:14

Nemám důvod si něco vymýšlet. Celní úřad zpochybnil deklarovanou hodnotu zboží. Přes banku bez mýho vědomí zjistili přesně kolik jsem zaplatil a dali mi pokutu 2000 za deklarování nepravdivé celní hodnoty.

Předložil jsem jim ve photoshopu upravenej výpis z účtu kterej korespondoval s domluvenou hodnotou od prodejce z Číny.

Podvádět se holt nemá.

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

14.6.19 17:02

blbost! když se njim něco nezdá tak zboží skončí v celním skladu a vyzvou tě k doložení částky, ty přijdeš s fakturou, výpisem z účtu, z paypalu nebo něčím podobným, předložíš a když seš nad celním minimem tak doplatíš, vedle pošťákům zapaltíš stovku za vyřízení a to je celý

žádná pokuta za špatně deklarovanou částku od prodejce se neplatí

Reagovat
poki.z
poki.z

14.6.19 15:34

Trepi

Jednou (a naposled) jsem koupil v Číně rám. Nechal napsat nižší cenu a celníci to nepustili. Trvalo to 4 měsíce, podívali se mi na účet a zjistili si kolik jsem platil. Dostal jsem pokutu, pak clo + dph. Přesto to pořád byla dobrá cena, ale ta doba…

Takže tam občas vezmu jen nějakou drobnost.

Jo Bontragery jsou hezký, ale teď hrozně nutně potřebuju Trek Slash enduro.

Reagovat
poki.z
poki.z

14.6.19 15:26

Jonti

Rám 52 už byl moc krátkej. Na 54 se cítí v pohodě. Po 100km+ v kopcích žádnej problém s posedem nemá. Představec je stejně dlouhej jako původní a řídítka mají jinej tvar, ale vyhovují. Vlastně ani nepoznala, že jsou jiný. Všimla si jen jiný omotávky :)

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

14.6.19 14:56

Single: spíš tedy lisovaná ložiska přímo do rámu

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

14.6.19 14:50

Povedené kolo. Kdyby se náhodou objevily neidentifikovatelné vrzavé a lupavé pazvuky, zejména při jízdě ze sedla, způsobují to ty hodně měkké rychloupínáky.

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

14.6.19 13:47

z Číny přímo se dá za 100 USD i s poštovným a domluvit nižší deklarovanou cenu, pak se to vyplatí, ovšem 4000 za ráfek je i tak dobrá cena

místní záruka nehraje takovou roli, na Ali stačí jim poslat fotku závady a obvykle ti to nějak kompenzují, pro ně je totiž mnohem důležitější hodnocení než finanční ztráta

to třeba naopak v Corimě mě dost nasrali, když jsem chtěl řešit popraskaný karbonový dráty na Winiu +MMC (ne rekalmace, normálně zaplatit opravu, protže na to mají speciální formy atd. a vypletené kolo nové bratru za 45.000) a odepsali mi, že je to nezajímá, že si mám koupit novej… naštěstí mi s tím pomohl, opravil, šikovný pan Hrubý z Brna – tolik k těm domácím zárukám

jinak tomu kolu by vysloveně slušely kola Bontrager Aeolus

Reagovat
poki.z
poki.z

14.6.19 13:15

líbily – ach ta čeština…

Reagovat
poki.z
poki.z

14.6.19 13:14

Polepy sundat nejdou a ano je to určitě polepená čína. Dráty jsou dt swiss revolution 2 – 1,5 – 2

Taky by se mi tam líbili corimy nebo zippy, ale nejsem ochoten platit 3× tolik za kola.

Nemyslím, že když je objednáš přímo, něco ušetříš. 4000 za ráfek se zárukou od místního prodejce asi neseženeš.

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

14.6.19 12:37

Cavendish: polepená Čína, takže když je objednáš přímo ušetříš a nebudeš muset nic sundavat

Reagovat
Cavendish
Cavendish

14.6.19 11:14

Kolo super :) Po těhle ráfkách jsem se už taky díval. Prozradíš jaký jsou použité dráty a zda jdou polepy sundat? Díky :)

Reagovat
Jano86
Jano86

14.6.19 11:09

Kolo vyzerá super…!

Reagovat
poki.z
poki.z

14.6.19 08:19

Kola jsem nechal zaplést, vybral jsem si co chci.

Reagovat
poki.z
poki.z

14.6.19 08:16

Ano, je to Puig de Sant Marti, kopec s vysílačem a paraglidovou rampou. Spodek je šotolina, na silnici nic moc. Na svým kole už tam nepojedu, na půjčeným bych to neřešil.

Reagovat
seatik
seatik

13.6.19 21:14

Super, tohle se mi líbí. Vezmu si od vás inspiraci . Ta váha je moc fajn.Mám doma S5 a je to pěkná tlusťoška, ta má váží 9.15kg :-) Kola sis nechával zaplést nebo už je mají takto udělané?

Reagovat
Polka
Polka

13.6.19 18:31

Ta poslední fotka je z Puig de Sant Martí? Je tam dobrej asfalt už od spodku od té MA-13?

Reagovat
cioran-m
cioran-m

13.6.19 15:38

Je to teda – když nic – opravdu docela lehký. (Kolo, samozřejmě!)

Reagovat
vpa007
vpa007

13.6.19 13:27

Hezký, čistý, jednoduchý… byť nemusím tenhle typ řešení sedlovky, tak jako celek je to veliká paráda!

Reagovat
Aussig
Aussig

13.6.19 12:19

Hezké kolo.

Reagovat
makimaki
makimaki

13.6.19 11:25

Hodně vyladěný – všechno!

Reagovat
mr.antik
mr.antik

13.6.19 11:22

Krásnej rám, ale dělaj mnohem hezčí barvy :-)

Reagovat
poki.z
poki.z

13.6.19 11:18

Původní kola s pláštěma byly strašidelně těžký. Zrovna tak upínáky, sedlovka a sedlo. Nové kolo s pedály vážilo hodně přes devět kilo.

Reagovat
poki.z
poki.z

13.6.19 11:14

Bitex na tom bude podobně jak Novatec. Je to ekonomičtější varianta než třeba DT Swiss.Vůli nemají žádnou, točí se pěkně, lehký jsou taky.Teď mají přes 1000km.

Reagovat
ferlikster
ferlikster

13.6.19 11:12

Má to fajnový! Možná bych schoval čidlo tachometru do zadní levé vzpěry aby to bylo ještě víc „učesanější“.

2,5kg dolů je solidní dieta – ale vrací mně to k původní váze Emondy SL5 k deseti kilo?

Reagovat
jonti
jonti

13.6.19 11:07

Krásné kolo a sympatická paní.

Než kupovat SL5 a upgradovat bych rovnou koupil SL6.

Taky bych vzal menší rám a neměnil za řidítka s menším reach a krátký představec, tomu kolo to dost zneklidní řízení a jezdec při jízdě ze sedla může narážet kolenem do řidítek – stejnou chybu jsem udělal taky.

Reagovat
Petronen22
Petronen22

13.6.19 09:58

5* za manželku. Chci taky takovou co se mnou vyjede :-):-)

Reagovat
Manchos
Manchos

13.6.19 09:40

Kolo paráda a „šestá hvězda“ za Sa Calobru, tam je to fakt parádní sjezd i výjezd :)

Reagovat
BLACK1E
BLACK1E

13.6.19 09:02

Krása, Emondy jsou nádherný. Můžeš mi něco říct o bitex nábojích? Rád bych na tom něco postavil, ale nic o nich nevím. Naposledy jsem použil podobně lehký novatec a mají problémy se stranovou vůlí.

Reagovat
gemini
gemini

13.6.19 08:58

Jezdím stejný kolo, takže za plný počet:-) U SL5 mě mrzí jen to, že nemá celokarbonovou vidlici. Jinak je to super stroj s příjemnou geometrií. Sedlovku jsem taktéž dokoupil karbonovou – kvůli většímu offsetu oproti hliníkové verzi – značná úspora váhy byl příjemnej bonus…

Reagovat
brundibar
brundibar

13.6.19 08:57

Krasa, jak kolo tak manzelka :)

Reagovat
grafik
grafik

13.6.19 08:56

Tak to má vypadat, ale už bych očistil řetěz – navoskovat Wax-em : )

Reagovat
czechfixie
czechfixie

13.6.19 08:52

vrazdit
vrazdit

13.6.19 08:39

černočerná černota, těch barevných akcentů si člověk skoro nevšimne… ale jinak moc pěkně poskládané kolo, všechno to pěkně ladí…

Reagovat