Něco pro pamětníky

Přidat foto

Pánové kdo z vás zažil propájené křížení výpletů? V dnešní záplavě zapletených setů je to retro.

(vloženo 14.3.19)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
noelgabriel
noelgabriel

15.3.19 11:38

Cavendish
Cavendish

15.3.19 09:06

Marek.Kv: Takhle, určitě se to dá koupit. Jenže já nevím, co bych měl vlastně koupit :) Jaký vlákno, jaký epoxid …

Reagovat
Marek.Kv
Marek.Kv

15.3.19 08:53

Cavendish: ono se to nedá koupit?

Reagovat
Cavendish
Cavendish

15.3.19 08:00

miťo: Díky, kdyby se dalo koupit karbonové vlákno a epoxid, tak bych to snad i zkusil na své silničce :)

Reagovat
miťo
miťo

15.3.19 07:47

Cavendish: ještě dodatek. První sezónu ta kola (mám i zadní, ale to je na mosazných niplech, DT Revolution vlevo, vpravo nějaké DT 2,3–1,8–2mm) měla klasické DT špice 2mm a praskly mi tři. Po přepletení na zeslabované špice je od praskání klid. Stejná zkušenost byla předtím na nábách Deore DX (cca jako Shimano 600, jen se zkrátila zadní osa) a ráfcích Mavic CD4. Prostě dvojka drát trpí v hlavičce, zeslabovaný pruží víc po celé délce. Takže motivací nebyla hmotnostní úspora jako snaha o nepraskající špi­ce.

Reagovat
miťo
miťo

15.3.19 07:42

Cavendish: bylo to kolo na cyklokros a teď dožívá na zimáku. Nebudu kupovat nový Fulcrum 5 nwbo Aksia na zimáka, tam musí dosloužit to, co mám doma. Mimochodem to kolo je fakt lehký.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

15.3.19 07:39

miťo: Já ti nevím, ale kombinace Revolution špaget 2–1,5–2 a alu niplů mě jako spolehlivá kombinace na zimáka nepřipadá :D Moc tenhle pidi drátům nevěřím, nejde to ani napnout na rozumný čísla.

Reagovat
miťo
miťo

15.3.19 07:32

Bubaaak: zkouším to, ale problém jsou špice DT Revolution, ona se zkroutí, nipl se nepohne a špice se tím mírně protáhne a je volná.

Jinak jsem to prubnul cestou do práce. Nárůst tuhosti a úbytek pohodlí :-)

Reagovat
Bubaaak
Bubaaak

15.3.19 07:27

miťo – začni prokapávat niple olejem, za „dva dny“ to povolí :)

Reagovat
Bebe
Bebe

15.3.19 07:13

Používali jsme to hlavně na dráhovkách (90. léta).

Reagovat
Hogy
Hogy

14.3.19 23:28

Dneska se to řeší omotáním karbonovým vláknem (+ pryskyřice pochopitelně). Sám jsem to nikdy nepoužil, ale čekal bych, že to bude víc zatěžovat ráfek.

Reagovat
orm
orm

14.3.19 22:46

Stejnou vec jsem videl na 100 let starych vysokych kolech v narodnim technickem muzeu.

Reagovat
standoslav
standoslav

14.3.19 22:33

Tenkrát to bylo hodně jednoduché, kdo měl Campa náboje, kvalitní špice, Mavic ráfky, tak to bylo nej; …dalo se jen experimentovat s počtem drátu a tuhostí výpletu, + s ruznyma galuskama, nic více.

Reagovat
standoslav
standoslav

14.3.19 22:28

Já jsem se s tím setkal kdysi v 80tych L, u jednoho hodně dobrého, dvoumetrového silničáře který to odůvodnil taky tak, že když mu pri závodě praskne drát, zůstane ve výpletu a nedělá neplechu.

Reagovat
doubeq
doubeq

14.3.19 22:20

Co by tomu řekli gramaři :-) a výměna drátu s odsávačkou a pájedlem je v pohodě, jen na kolej sem ji teda ještě nedělal ;-)

Reagovat
miťo
miťo

14.3.19 21:10

No proč jsem se s tím dneska patlal. Kolo zapletené původně na cyklokros (Deore 32d, DT Revolution, DT alu niple, Remerx Alcyon), teď dožívá na zimáku. Výplet už není perfektně napnutý a po pár sezónách v soli nelze otočit niplema. Kolo nehází, jen při jizdě ze sedla slyším „prnkat“ jeden drát v křížení. Rozplést kolo nelze, leda kombinačkama :D Nejjednoduší řešení na dožití kola je omotat křížení drátů a propájet to.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

14.3.19 21:07

A docela zřetelně, teda.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

14.3.19 21:00

Zvyšovalo to tuhost a stabilitu výpletu

Reagovat
Jirzofka
Jirzofka

14.3.19 20:45

Hloupě se zeptám k čemu to bylo dobry?

Reagovat
DaD
DaD

14.3.19 20:21

Zažil a dobré, ovšem blbé při výměně drátu. To nechceš:)

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

14.3.19 20:15

Čtyřlístky byly dráty Berg. Dají se ještě občas sehnat zapomenuté v menších servisech. Dokonce i to pájení drátů jsem nedávno viděl, dělal to někdo v Přerově.

Reagovat
miťo
miťo

14.3.19 20:01

Kouba_2005: chromovaný tvrdý čtyřlístky! Udržely i nabořený ráfek. Díky za připomenutí. Vozil jsem je ;-)

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

14.3.19 19:57

To si pamatuju :-) A ještě si vybavuju tak z roku 94 dráty „čtyřlístky“. Už ale nevím, co to bylo zač, akorát že byly drahý a všichni je chtěli :-)

Reagovat
miťo
miťo

14.3.19 19:56

p@X: tohle je klasika, lanko a cín

Reagovat
p@X
p@X

14.3.19 19:52

Myslím, že je tady vlákno o svázání karbonem…

Reagovat