Madone SLR Project one

Přidat foto

Když už jsme u toho Treku. Dnešní stavba. A i když jsem se na ní těšil, tak bych byl někdy opravdu vděčný za klasiku s lanky venku:)

vel: 58 8.41kg

(vloženo 14.3.19)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
miťo
miťo

15.3.19 20:38

cioran-m: mně ten design připomněl tohle

Reagovat
Radovan84
Radovan84

15.3.19 20:31

cioran-m
cioran-m

15.3.19 20:13

Myslím, že by se mohlo hodně líbit Donaldu Trumpovi. Nikdo jinej mě momentálně nenapadá.

Reagovat
jardalee
jardalee

15.3.19 20:03

brutální co :D

Reagovat
cioran-m
cioran-m

15.3.19 19:46

Ježíšmárjá…!

Reagovat
jardalee
jardalee

15.3.19 18:53

no podle ocekavani na zivo naprosta bomba ,ale teda bych mel skoro strach na tomhle jezdit ,kdybych to nekde skrabnul tak su pekne vytocenej :) a musel bych to furt opatrne lestit :)

Reagovat
jardalee
jardalee

15.3.19 18:40

no nakonec sem se unahlil :D tak black gold je absolutni top :) von je to sice hroznej kyc ale me se tohle libi je to takovy retro-future :D

Reagovat
jardalee
jardalee

15.3.19 18:29

no ja nevim ja na to koukam a libi se me to cim dal vic hlavne ta hlavova trubka ,ktera vypada silene uzounka coz je hodne zajimavy a libi se mi to ,ale samozrejme by to slo jeste vylepsit :D

Reagovat
DaD
DaD

15.3.19 14:17

Chlebovnik: To s těmi převodníky nevím, nezkoumal jsem specifikace každého kola, ale připadá mi to jako nesmysl.

miťo: Bovdeny jsou docela dost naohýbané, ale chodí to fakt pěkně. Otázka je, jak dlouho to takto pěkně chodit bude. Sedlovka nemá zvenku žádné těsnění, možná bude něco uvnitř v rámu i když si myslím že asi ne. Pokud se na tom pojede v dešti, tak to tam bude lítat jedna radost.

jecnak: tento model má blokaci rodel v určitém úhlu a tak protočení nehrozí.

Reagovat
jecnak
jecnak

15.3.19 13:58

Jen bych si dovolil prispet svojit troskou do mlyna k diskusi o aero ramech. Ano je to az to posledni, co usetri nejaky usili, ale v dnesni dobe se to da postavit i v rozumne hmotnosti, tak proc toho nevyuzit. Madony maji uz par let zpet IsoSpeed, takze se jedna o velice pohodlne kolo. Rekl bych, ze jedno z nejpohodlnejsich, co jsem jezdil.

Skoda tech barevnych kombinaci, ktere se mi nelibi a za ProjectOne se mi nechce priplacet hlavne proto, ze stejne neumoznuje tu kombinaci, ktera by se mi libila.

Jednu z mala navyhod ramu vidim v aero napojeni korunky vidle na oblast hlavy. Pri protoceni riditek hrozi poskozeni laku, karbonu ci komplet hlavovky. Tazeni bowdenu je opravdu spis vymysleno pro elekriku.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

15.3.19 10:13

Kaire: Trek potřebuje prodávat, na ničem jiném mu nesejde. Takže jde s vkusem a požadavky doby a staví tato kola, podobně, jako třeba všechny velké automobilky dělaj SUV.

Reagovat
miťo
miťo

15.3.19 09:44

Chtěl bych se zeptat, jak moc jsou naohýbaný řadící bowdeny, protože je použitá mechanická sada. Kompletní skryté vedení mi přijde vhodnější na kombinaci hydraulika/elek­trika. Jaký má mechanické řazení odpor? Pak mě zaujala sedlovka. Nezatíká dovnitř voda a nečistoty, nebo je tam těsnění?

Reagovat
Kaire
Kaire

15.3.19 09:24

Nechápu že si Trek místo všeho toho vývoje raději nepřečte vlákno na BF že? Majn got :D

Reagovat
DaD
DaD

15.3.19 08:28

mito: Mě to fakt nevadí. Na Propelu jsem dal 300km švih za necelých 10hodin (průměr přes 30km/h) a druhý den jsem o ničem ani nevěděl s ohledem na únavu z nepohodlí.

Hogy: Bohužel ti nemohu říct, co to bylo za ocel. Je to už dávno, co jsem na tom jezdil. Moderní ocel bude asi úplně jinde než kdysi. Je tedy klidně možné, že už si to s karbonem vůbec nezadá.

Reagovat
Chlebovnik
Chlebovnik

15.3.19 08:26

Mně se to moc líbí. Ta kombinace matné a lesklé je výborná. Akorát bych osobně u takto integrovaného kola už sáhl po elektrice.

DaD: Fakt dává Trek na VŠECHNA nová kola kompakt 50/34?

Reagovat
Hogy
Hogy

15.3.19 08:02

Dobrá moderní ocel proti libovolnému součastnému karbonu může obstát velice dobře i co do tuhosti. Co jsi měl? KVA, 953, nebo XCr?

Já mám to aero asi úplně na konci požadavků na kolo. Spíše se mu, s ohledem na další související vlastnosti, které jdou proti mým požadavkům na kolo, vyhýbám.

Reagovat
miťo
miťo

15.3.19 07:50

DaD: komfort bych nepodceňoval. Vloni jsem na 420km jizdu vzal raději cyklokrosku Giant TCX a 28mm pneu Continental (v reálu 30mm). Silniční TCR mi připadalo moc tvrdé a určitě bude komfortnější než Propel. Únava z otřesů je fakt sviňa.

Reagovat
DaD
DaD

15.3.19 07:42

Hogy: Je to tento kousek – https://www.enve.com/…o-road-stem/

Jinak každý očekává od kola něco jiného. Já třeba chci maximální odezvu od šlápnutí a na komfort nehledím. Měl jsem pár oceláků a i celkem slušných, ale oproti dobrému karbonu obstát rozhodně nemohou. Váhu u svého aera jsem řešil pouze do 8kg. Teď jsem na nějakých 7.9kg a jsem s tím už max. spokojen.

Reagovat
orm
orm

14.3.19 23:45

@Hogy: Pod 7 na ultegre s tezkejma vysokejma hlinikokarbonovejma kolama a kotoucema? To asi ne. Toto kolo je, krome ramu, obyc stredni trida, kde je hmotnost kolem 8kg uplne normalni, zvlast kdyz tam jsou kotouce. Nedavno jsem koukal na video od GCN a vazili tam kola v pro tour a malokdo tam byl s kolem na limitu 6.8kg, vetsinou vyrazne nad 7kg a zily jim to netrhalo.

Reagovat
Hogy
Hogy

14.3.19 23:21

Co to je za představec? Vidlice je jasná. Ten představec Thomson je imho, krom jejich řídítek, nepoužitelný a protačí se v něm vše, pokud to není brutálně přetažené (a pak mu rupne čelo).

To aero je podobně jako ta hmotnost. Jen mě sere mít pod sebou 9kg, ale zas mě netrápí tolik ta aerodynamika a těch pár watů oželím. I vzhledem k bočáku. Už takto, když fouká, volím kolo s ohledem na tohle. Kolo mě musí bavit a to aero kola mě nebaví. Lze se na nich, oproti dobré oceli, popřípadě titanu (který je měkčí, ale zároveň strašně fajn se na něm jezdí), projet poměrně dost snadno. Za mě jen pár kilometrů na S. Venge a nic pro mě. Já jsem na dobré titanové silničce třeba ještě nikoho nepotkal a co se oceli týče, tak jen „minulou generaci“, aneb tepelně upravované oceli. A i to je tady velká vyjímka. Na součastné špičkové oceli tady bude jezdit fakt hodně málo lidí a povědomí o tom, jak to jede, je adekvátně tomu hodně nízké. A nynější ocel i titan jdou s prstem v nose poskládat pod 7 kg, aniž by se jeden snažil tu hmotnost nějak výrazněji tlačit dolu. O to víc mě pak zaráží stavba jako je tahle.

Reagovat
Spartacus
Spartacus

14.3.19 21:40

Modernu schvaluju, ale tohle je teda fujky…

Jinak k tomu klukovi bez ruky… asi fajnšmekr, kolo má super, ale celkem by mě zajímalo, jak s tou jednou rukou dokáže fungovat na kole… nejen ovládání kola, ale to musí být vyloženě o páteř…

Reagovat
kubad
kubad

14.3.19 21:40

se mě po titanu zase zastesklo :D

Reagovat
kubad
kubad

14.3.19 21:31

Jejda moje Ex Siena :)

Sem rád že jezdí.

Reagovat
DaD
DaD

14.3.19 21:26

Ten Thomson jsem mu z toho právě sundaval a měnil za tento:) Říkal že, vzhledem k postižení, nemůže reagovat tak rychle na výtluky a jiné pasti a stalo se mu, že po jeho vymetení, se mu rodla v X2 protočila. Když jsem se ho ptal proč má na kole dvě brzdy, když má pouze jednu tlapku, tak mi řekl, že by to nebylo okometricky pěkné:)

Reagovat
bikerman2
bikerman2

14.3.19 21:18

Ten telesne postihnutý borec ma môj veľký obdiv… kolo ma teda ozaj pekne..... S jednou výnimkou a to je ten pekelný predstavec ktorý síce drahy určite je no keby tam dal x2 od thomsona tak usetri spústu peňazí a vyzeralo by to neporovnateľne krajšie.

Reagovat
miťo
miťo

14.3.19 21:14

cioran-m: 1+

Reagovat
DaD
DaD

14.3.19 21:12

Já tomu věřím. Ale tuhle jsem pospíchal do práce a měl jsem průměr přes 38km/h a to nebyla rovina. Přes 400 výškových na 38km. Takže pokud je tam efekt placeba, tak u mě rozhodně funguje:)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

14.3.19 21:03

Nechci se nikoho tady dotknout, ašak, pokud se tedy nebudeme bavit o pocitech, pak má v souboru všech činitelů (pozice na kole – a to nejen úchop, ale i schopnost umět se na kole poskládat, poloha kolen při šlapání atd. , dále oblečení, samotná zapletená kola) salm aero rám pozici až za všemi právě zmíněnými prvky. Před časem jsem sem ostatně dával i jakousi tabulku výsledku těchto měřění z německého Tour. Navíc skoro všechny tyto aerodynamické věci opravdu začínají fungovat při rychlostech a průměrech, kterými se patrně většina hobbíků běžně opravdu nepohybuje. Pro hobby cyklisty jsou tedy podstatnější nevýhody (nynější módy) aero-rámů: tedy jejich vyšší cena, menší tuhost a zároveň i menší pohodlí (obé dané nutnou profilací rámu) a větší hmotnost. Závěr, který vychází vlastně při veškerém testování vcelku shodně je, že aero rámy jsou vhodné pro závodní cyklistiku a to jen při určitém charakteru tratě. Pro devadesát procent hobbiků jsou to z objektivniho hlediska vyhozené peníze. Ale, na druhé straně, ať už je tohle jakkoli: kolo má především dělat svému majiteli radost a pokud tomu tak je (a on sám má pocit, že dotyčný rám jede i v jeho režimu lépe a tím mu radost přináší) je vše v pořádku a vlastně důvod ke kritice není. Koneckonců – na iluzich je postavený celý lidský život – nez nich by se snad ani fungovat nedalo. :)

Reagovat
DaD
DaD

14.3.19 20:46

Hned po stavbě tohoto monstra jsem zkracoval vidli na tomto. A tak nějak jsem nevěděl, co že to vlastně chci víc:) Na tomto titanu jezdí kluk, který nemá jednu ruku a jezdí na tom jako kráva. Jen ten představec a vidle ho vyšla na téměř 20tis. Fetišista jeden bláznivej…

Reagovat
DaD
DaD

14.3.19 20:23

Měření je měření a zkušenost je zkušenost. Jinak já za spodky jezdím většinu švihů. Nahoře si připadám tak nějak pomalejší:)

Reagovat
Hogy
Hogy

14.3.19 20:21

Tak podle měření, co jsem viděl, je ten rozdíl (klasika/aero) podstatně menší, než když se držíš za páky/oblouky, takže tady si lze udělat představu dobře.

Reagovat
DaD
DaD

14.3.19 20:11

Fran7: Máš naprostou pravdu a vidíš to absolutně reálně.

Reagovat
DaD
DaD

14.3.19 20:10

Tohle kolo přeci není o hmotnosti. Oni ty testy ve větrných tunelech nedělají jen tak pro nic za nic. Když jedu na Propelu, tak to kolo doslova letí oproti jiným klasickým kolům. Do kopce malinko nevýhoda v hmotnosti (celých osm kilo, považte pánové) ale po rovině v tempu je to jako nebe a dudy. Z mého hlediska je aero kolo velký přínos. Když šikovně foukne, tak to kolo jede jako když tě někdo tlačí. Stačí lehce z boku do zad a je to úžasné. Fakt nevím, proč tu váhu tak hrotíte, když spoustu z vás by měla řešit váhu především u sebe. Když pojedeš Hogy na tomto, byť těžším kole a na tom tvém vintage modelu, tak se nestačíš divit, co se to pod tebou vlastně děje.

Reagovat
Fran7
Fran7

14.3.19 20:06

Na takovém kole bych se rád aspoň svezl, závist. Měl jsem taky TREKa silničku, 1500 s výbavou compagnolo kola vento váha ±8,5Kg už si nepamatuji přesně, ale věřím je jízda by na tomhle šla ku.evsky poznat, rozdíl jak Hundableee i40 vs Mercedes S, stejná váha (dejme tomu) ale pocit z jízdy jinde.

Reagovat
Hogy
Hogy

14.3.19 19:54

Srovnával jsem hmotnosti. A klidně si troufnu srovnat slušného součastného kovového kola, které není stavěné na hmotnost se součastnou silniční produkcí bakelitu, natož vytáhnout kovové kolo staré dvacet let a ty hmotnosti porovnat. Výsledku se v tomto případě fakt divím. Při porovnání s autama to je, s přihlédnutím k nulové změně bezpečnosti a výbavě kol, asi jak postavit kopii dvacet let starého auta, trochu mu vypiplat aerodynamiku, místo oceli použít karbon všude kde to jen jde a mít výsledek těžší, než byla původní stavba. Prostě bych očekával posun kladným směrem.

Co do aerodynamiky nic srovnatelného nemám, co do tuhosti kola dvě, byť jedno tu není a co do hmotnosti snad můžu pomalu vytáhnout ke srovnání i zimáka.

Reagovat
Georrge
Georrge

14.3.19 19:38

míťo: tohle není o stáří, tohle je o aeru a dalších věcech.

Reagovat
Pajaa76
Pajaa76

14.3.19 19:36

Miťo: V nové době se tomu říká „vlastnost“ :)

Reagovat
miťo
miťo

14.3.19 19:26

Georrge: bezpochyby jsi na všech jezdil ;-)

P.S.: ne vše co je starší musí být horší. Dvacet let starý šatlr Dura Ace 7700 má menší vakl než Dura Ace 9000 po jedné sezóně. Jak je to možné?

Reagovat
kubad
kubad

14.3.19 19:25

raketa asi to poletí, ale prostě mě to nějak neoslovuje

Reagovat
deekay
deekay

14.3.19 19:23

Uplne se mi to nelibi, ale verim, ze v mensi velikosti s jinak nastavenym posedem a focene delsim ohniskem, aby nebylo nehezke zkresleni to bude lepsi. Trochu mi ale to kolo pripomina tu modrou zplostelou rybu z „Hleda se Nemo“.

Navic vetsi Treky mi prijdou diky geometrii z boku jako nabourane… 73.5 hlavovka a jen 40mm offset ve velikosti 56 to predni kolo proste posouva vic pod jezdce.

Reagovat
Georrge
Georrge

14.3.19 19:16

Hogy má sice v profilu spoustu kol, některé z nich jsou možná i dobré, ale žádné není srovnatelné. Takže asi měl na mysli jiné. Jen nevíme jaké, to si nechal pro sebe.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

14.3.19 18:25

Snad by se dalo říct jen to, že toto kolo je skvělou ilustrací stylu a estetiky současných silničních kol Trek. Jak už naznačil Hogy.

Reagovat
jardalee
jardalee

14.3.19 17:46

me se tyhle kosmicky kola ze star treku libi :)

Reagovat
miťo
miťo

14.3.19 17:28

Hogy má v profilu spoustu kol, obávám se, že dost dobrých. Pokusim se to rozseknout tak, že by to chtělo se setkat a udělat testy. Nad přímé jednání a svezení se na kole fakt není.

Můžeme o kolech dlouze diskutovat, ale to je tak vše, co od klávesnice můžeme udělat ;-)

Reagovat
milan.v
milan.v

14.3.19 17:22

20 let staré kolo přece nelze srovnávat s touto žiletkou…

Reagovat
orm
orm

14.3.19 17:19

@Hogy: Kdyz srovnavas srovnatelne, tak prosim napis, podle jakych parametru porovnavas, at to muzeme zhodnotit. Diky.

Reagovat
Hogy
Hogy

14.3.19 17:08

Srovnávám zcela srovnatelné.

Reagovat
Pajaa76
Pajaa76

14.3.19 17:01

Ollie z GCN na Di2 Duře a Zippech

Reagovat
orm
orm

14.3.19 16:54

@Hogy: Srovnavas srovnatelne? Ma tvoje kolo stejnou tuhost, stejnou aerodynamiku, stejny brzdny vykon, stejnou cenu? V kratkosti, jezdi stejne rychle jako toto kolo pri stejnem vykonu jezdce :-)? Soucasna auta jsou take tezsi nez ta pred 20 lety, ale urcite uznas, ze jsou nekde jinde.

Reagovat
mr.antik
mr.antik

14.3.19 16:33

mě se to teda líbí, určitě to v menší veliksot bude hezčí… asi by tomu sedly víc ty nové černé dura ace kotouče

Reagovat
DaD
DaD

14.3.19 15:55

https://cyclingtips.com/…ct-one-icon/ čtení o nové Madoně. V TOPu váha 7.7kg.

Reagovat
Pajaa76
Pajaa76

14.3.19 15:50

S pedály, košíky a držákem tacho to vidím na 8,8kg a to nemluvíme o ceně :) To musí celkem naštvat co

Reagovat
Hogy
Hogy

14.3.19 15:47

Ta hmotnost je stějně děsivá. Když si vezmu, že mám dvacet let staré kolo na kovovém rámu a vysokých alu rafcích, které ani nebylo stavěno na hmotnost, a váží i s pedály a košíky méně než tohle, tak je něco hodně špatně.

Reagovat
BLACK1E
BLACK1E

14.3.19 15:43

Nevim moc co říct na vzhled, ale doháje chtěl bych ho :D

Reagovat
Georrge
Georrge

14.3.19 15:38

Asi první pěkná silnice :) vypadá fakt hustě.

Reagovat
milan.v
milan.v

14.3.19 15:31

Přesně tak, každý máme jiný vkus a tak to má být…

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

14.3.19 15:30

milan.v. tak speciálně proti Venge je to asi tak 1000× hezčí – jen ilustrace, že každému se líbí něco jiného

Reagovat
Pajaa76
Pajaa76

14.3.19 15:22

V menší velikosti, s Di2 (protože tyto jsou děsný bambule) a bez podložek to vcelku ujde

Reagovat
DaD
DaD

14.3.19 15:21

No jasně že Madone, sorry :)

Reagovat
nzg
nzg

14.3.19 15:18

Domane? Neni to spis Madone?

https://projectone.trekbikes.com/cz/cs#…

Jinak me se oskliva kola libi :-)

Reagovat
milan.v
milan.v

14.3.19 15:14

Přiznám se, že toto se mi tuze nelíbí, zlaté Venge od velkého S…

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

14.3.19 15:14

Jé, tak můj aktuální lowcost youngtimer TREK je i s pedály lehčí než kolo mých snů bez?! To jsou mi smíšené pocity…

Reagovat
DaD
DaD

14.3.19 15:02

O rám ani nešlo. Spíše o klandry. Tam to byl docela porod. Ale jak toho bude víc, tak člověk dostane grif a už to půjde dobře.

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

14.3.19 14:59

ač gramař na opačné straně barikády, musím se toho kola zastat, je to aero model, tudíž vyšší hmotnost je vyvážena aeroefektem

mě se to kolo docela líbí a i když to v žádném směru není můj šálek kávy určitě bych se na něm občas rád projel

co se týká protahování lanek – měl si přece mít na rámu přípravu nebo si jí tam neměl?

Reagovat
DaD
DaD

14.3.19 14:52

Jsou na tom těžká kola. Je to jen slepenec alu ráfku a plastové kapotáže:(

Reagovat
filipo
filipo

14.3.19 14:44

Hmotnost mě negativně překvapila. Obecně těžko na tom hledám něco s čím bych se ztotožnil.

Reagovat
roud
roud

14.3.19 14:30

Určitě by tomu slušely ještě vyšší ráfky :)

Reagovat
MrtweyUbrus
MrtweyUbrus

14.3.19 14:23

Nelíbí se mi ani barva ani kolo, ta Emonda o pár fotek vedle to je jiný kafe.

Reagovat
Hogy
Hogy

14.3.19 14:18

Tak tohle je opravdu obluda…

Reagovat
vrazdit
vrazdit

14.3.19 14:14

barva pěkná (zajimavá), kolo docela škaredé…

Reagovat
TheJD
TheJD

14.3.19 14:11

Hezke, jen docela tezke.

Reagovat
Řepík
Řepík

14.3.19 13:57

bude to určitě dobrá raketa, ale čistě z pohledu designu se mi to vůbec nelíbí… :-(

Reagovat