Zapletená kola

Přidat foto

Nedávno se tu řešila zapletená kola a jejich hmotnost, něco za lidovku a dobře opravitelné. Přikládám fotky možného řešení jak finančně nevykrvácet a nemít doukilové setrvačníky. Náby Novatec SP 20/24, špice DT Aero Comp SP, niple DT mosaz Pro Lock a ráfky Remerx Rapid. Hmotnost bez r.u. je 1690g. Ustrojená kola s kazetou Shimano 105 11–28 a plášti Tufo Calibra 25mm mají 2800g. Hmotnost oproti Fulcrum Quattro je nižší a servisovatelnost lepší, náhradní ráfek při vymetení díry stojí jen 350kč. Cena včetně zapletení je cca 6500kč.

Niple jsou těžší mosazné, mám 90kg. Původně byla kola zapletená do lehčích Alcyonů (hmotnost 1500g), ale s tak malým počtem drátů to bylo měkké na moji váhu. Cenu je možné srazit kulatými dráty DT Competition SP.

(vloženo 10.3.19)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
miťo
miťo

11.3.19 21:51

2 – 1,6 – 2 mám na bajku už 10let ;-)

Reagovat
Cavendish
Cavendish

11.3.19 20:54

Competition Race jsou 2–1,6–2, ale i tak bych šel radši do Sapim D-Light 2–1,65–2

Reagovat
miťo
miťo

11.3.19 20:42

Asi tak, prý se na 20ti drátovém kole po napnutí o 1mm natáhly. Dnes už vím, že ma moje kila nejsou. Raději 2 – 1,6 – 2mm, tuším nějaký zdokonalený Competition.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

11.3.19 20:19

Já ti nevím, ty Revolution se dají použít asi jen na 32 nebo 36 drátů co. Nejde to pořádně napnout, tak se to kompenzuje počtem?

Reagovat
miťo
miťo

11.3.19 18:18

Přispěju do diskuze. Nába Deore 32d, špice DT Revolution, Alu niple, Remerx Alcyon, přední kolo 700g. V porovnání Shimano R550 má o 150g více při polovičním počtu špic.

Reagovat
maajkee
maajkee

11.3.19 17:48

Miťo: tak beru za VOC.

Reagovat
miťo
miťo

11.3.19 10:10

Honzis: přesně ten

Reagovat
Cavendish
Cavendish

11.3.19 08:23

Od Remerx brát jen ráfky a taky ne všechny. Hliníkovým drátům, celou setům a hlavně nábojům je potřeba se obloukem vyhnout. S ocelovými dráty jsem vcelku spokojený.

Reagovat
Honzis
Honzis

11.3.19 08:09

neměl jsi ty Rapidy v setu s CX Ray? Tam se to nějak nepovedlo – bylo to měkké díky 24drátům vzadu a věčně mi praskaly i pod 70kg a to tam nějaké lepidlo z výroby bylo. Ale to je asi 10let zpátky, od té doby od Remerxa taky jen ráfky.

Reagovat
miťo
miťo

10.3.19 21:51

Jáchym 1: díky za recenzi. Měl sem Rapidy jako zapletená kola a neměly zajištěné niple, během prvních 100km mi vypadly tři dráty. Musel jsem je zafixovat sekunďákem. Od té doby důvěřuji spíše jejich ráfkům, než celým setům.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

10.3.19 21:11

miťo: Dělá se, ale blbě se shání. Dost často prostě není skladem…

Reagovat
Jáchym 1
Jáchym 1

10.3.19 20:48

Asi spoustu účasníků diskuse trochu nadzvihnu,ale dám to sem.

Asi před rokem jsem si na svýho štěrkoleta pořídil od Remerxu pár kol Fast Disc.Byla to spíš taková střelba na slepo a pruba,ale kromě reklamace cvakajícího ořechu pří záběru,kterou mě velmi rychle vyřešili jsem zatím spokojenej.Vůbec se s nima nepářu,mrskám to s nima hlava nehlava.Pro úplnost,vážím 85kg.Taky ještě musím dodat,že dělám v cykloservise,tak­že prachy který jsem za ně dal jsou výrazně nižší než o kterých se tady píše.

Berte to jako informaci,nikomu nic nepodsouvám.

Ať se kola točí.

Reagovat
miťo
miťo

10.3.19 19:59

Cavendish: netušil jsem, že se DT Swiss R460 dělá i na 20 děr. Ale chtěl jsem vyšší profil. V hledáčku byly tyhle:

https://www.kupkolo.cz/…erna_z99166/

…ale je to darda, nemělo to smysl. Ráfek je tak trochu spotřebák.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

10.3.19 19:52

Radši mě řeknete, jak se počítá délka SP drátů :)))

Reagovat
miťo
miťo

10.3.19 19:48

maajkee: koukám na kupkolo a sčítám aktuální cenu. Jak ses dostal na 5500kč? Počítals to s dráty DT Aero Comp? Pro Lock mosaz niple?

Reagovat
maajkee
maajkee

10.3.19 19:43

Zrovna R 460 od DT je proti Rapidu docela bláto. Osobní zkušenost.

Reagovat
miťo
miťo

10.3.19 19:41

Jecnak: tohle obutí je v pořádku? Šíře 28mm, ale +50g na jedno kolo ;-)

Reagovat
miťo
miťo

10.3.19 19:37

doubeq: měl jsem stejný problém s Alcyonem na staré kombinaci zapletení (což byl další důvod ke změně). Sjezd z Pradědu stál za to :D

Ráfky DT jsou špica, jak se píše níže, ale to by se mi už vyplatilo koupit komplet Fulcrum Quattro, než přeplétat.

Reagovat
doubeq
doubeq

10.3.19 19:02

Jen ta jejich brzdící plocha se mi vpředu kouše uzr na druhých špalkách, ne tragicky, ale nepříjemně a to mám teprd hlávko.

Reagovat
Čuli
Čuli

10.3.19 17:25

Teď taky zaplétám Rapidy na 32 drátů a jeden má 560g a duhej 570g, takže celkem nasrání když píšou 490g, ale zas za tu cenu…

Reagovat
miťo
miťo

10.3.19 17:17

Prostě se mi nelíbí.

Btw měl jsem doma tyhle náby na DT Competition a Alcyonech, zadní ráfek do nedával (i pro použití niplů bez locku). Upgrade byl výměna ráfků za pevnější + plochý dráty. Druhá možnost byla koupit Quattro od Fulcrumu. Zvolil jsem Rapidy.

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

10.3.19 17:10

Co se ti stalo s aksiama?

Reagovat
miťo
miťo

10.3.19 15:59

Souhlas s cenou, mám ty náby dlouho a bývaly dražší než teď. Ale Aksia mi na kolo nesmí.

Reagovat
deekay
deekay

10.3.19 15:49

mito: Ja ti nevim. Celkova hmotnost kol slusna, ale rafky vazi katalogove 490g, takze myslim, ze to naopak je solidni setrvacnik :( Chapu pozadavek na levnou opravitelnost, ale rek bych, ze treba rafek na blbych aksiich bude lehci a za cenu tehle kol mas cely dvoje aksia :D

Ta cena mi prijde nic moc teda.

Reagovat
jecnak
jecnak

10.3.19 15:45

Osobně bych si připlatil pár stovek za DT Swiss R460 a určitě jiné – přilnavější pláště než Tufa. Když dáš na 105ku kazetu duralovou matici, váží stejně jak Ultegra. Otazka je, jestli nejit rovnou do novych Mavic Aksium Elite jako komplet s UST plastema. Vazi o neco vic, ale verim, ze tyhle zaplety prezijou v najezdu nasobne.

Reagovat
miťo
miťo

10.3.19 15:33

Majkeeee: není

Doubeq: souhlas, Alcyon na 32d je v pohodě. Mám je na zimáku.

Reagovat
maajkee
maajkee

10.3.19 15:32

Jinak uplně stejný náboje jen pod brandem Force jsou o něco levnější, cena setu včetně zapletení mi pak vychází 5500,– Kč

Reagovat
maajkee
maajkee

10.3.19 15:28

Cena je komplet s pláštěma i kazetou?

Reagovat
doubeq
doubeq

10.3.19 15:13

Vozím Alcyony a Novatec náby s vyšším počtem drátu Sapim a pod metrákem vydrží bez problému kostky i šotolinu s 35mm plášti a 28mm na silnici jedou taky pěkně a to pohodlí stojí za vyšší hmotnost.

Jsou od Cavendishe ;-)

Reagovat
miťo
miťo

10.3.19 14:41

Dráty dodal Pavel Pešek. Délka mu vyšla při pohledu na niple shora. Profík.

P.S.: původní záplety DT Competition nejely. Tak mám ty ploché.

Reagovat
lunochod
lunochod

10.3.19 14:25

To zase bude hejtů že je na tom tufo …

Reagovat
Cavendish
Cavendish

10.3.19 14:20

Jak si počítal délky drátů? To mě u SP vždy zajímalo.

Reagovat
miťo
miťo

10.3.19 14:16

Souhlas s kvalitou, ale ta cena. Kámoš vloni trefil zadní ráfek na Fulcrum 5, celkem problém.

Před 22lety jsem si zapletl Mavic CD4 a u Dvora Kralové vymetl díru, která ve stínu nebyla vidět. 1250 tehdejších korun za dva týdny ježdění bylo celkem drahý.

Reagovat
Spartacus
Spartacus

10.3.19 13:57

A kolikrát jsi sháněl ráfek na quattra? :-) Bouchnout ráfek na quattrech musí dát už hodně práce. Jinak ráfek na FR3 nebo na zera je běžně k sehnání, cena 2500 – 3000. Pravda, není to pár stovek, ale je tam jakási kvalita.

Reagovat
miťo
miťo

10.3.19 13:50

Na Quattrech nic, ale sehnat na ně ráfek je asi nemožný. Výplet 2:1.

Reagovat
mirorek2
mirorek2

10.3.19 13:41

Co se ti sypalo na quattrech?

Reagovat
BLACK1E
BLACK1E

10.3.19 13:39

Alcyony vozím druhou sezónu. Minimálně na přední kolo ho může mít každý. Zadní náboj Novatec má ovšem otravnou stranovou vůli, kterou se mi nedaří odstranit ani po výměně za nový lepší ložiska. DT Competioiton mám a cenově jsou přeměřený zbytku kol.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

10.3.19 13:34

Měl jsem úplně stejná kola. Jen ráfky DT Swiss R460. Váha 1515g. Cena

Reagovat