EX - TREK (nějak mě ta silnice přestala bavit)

Přidat foto

Odstranění původního laku mě stálo hodiny práce, ale s výsledkem jsem spokojený.

Košíky Bontrager. V obyčejném plast. provedení nejsou nejlehčí, ale jinak jim nemám co vytknout.

Pod čirým lakem je pěkně vidět, jak byl rám "poskládaný". Karbonová sedlovka "PRC"... Neměl by někdo na prodej nebo výměnu ControlTech (Alu, Sc, karbon)?

ControlTech - už od devadesátek jedna z mých oblíbených značek

Já vím, bikové pedály... Brouk v hlavě už řeší výměnu.

40 cm řidítka - vlastně polovina v terénu už docela běžných osmdesátek. Vadí / nevadí - nevadí dokonce sedí.

Býčí skála

Vloni v původním designu

Nikdy jsem neměl Favorita a TREK se tak stal vloni mou vůbec první silničkou. Kolo jsem pořídil na cyklobazaru jeté, ale ve velmi pěkném stavu a proti původnímu osazení s novější a vyšší sadou. Důvod? Zvědavost. Prostě jsem TO (silnici) chtěl zkusit.

První úpravy – změna kokpitu. Asi mám na svých 189 cm dlouhý krk a hlavu, protože nohy mám spíše kratší a na délku byl pro mě 12 cm představec s Ritchey WCS řidítky mimo komfortní zónu. Abych zkrátil posed a přitom v kopci ve stoje nekontaktoval koleny řidítka, zvolil jsem řidítka s minimální reach hodnotou (65 mm) a 10 cm představec. Takto se na kole cítím dobře i na 100+ km vyjížďkách a na 40 cm šířku řidítek nebyl problém si zvyknout.

Výměna plášťů Mavic, které už to měly za sebou.

V zimě (mechanické) odstranění laku (jednak měl drobné vady a pak jsem se s designem ani po půl roce nesžil) a nástřik lesklým čirým sprejem. Teď jsem spokojený.

Převody – 53 & 39 s kazetou 11–27 zatím na to moje ježdění vesměs ve čtyřúhelníku Brno – Klobouky u Brna – Vyškov – Boskovice stačí. Nějaké extrémní stojky na silničce nevyhledávám. Plánované úpravy asi žádné. Snad jen kdyby se někomu z vás doma válela sedlovka ControlTech v průměru 27.2…

(vloženo 25.2.19)

Zoidberg Zoidberg
Ohodnoť bajk: (3.7  / 41 hlasujících)
Značka TREK
Model TCT 5000
Modelový rok 2007
Velikost 57 cm
Hmotnost 8.2 kg - tak, jak je na fotce, tedy s pedály, košíky a držákem computeru
Rám karbon
Vidlice Bontrager, karbon & Alu krk
Hlavové složení Cane Creek
Kliky Shimano Ultegra
Středové složení Shimano HT II
Přesmykač Shimano Ultegra
Měnič Shimano Ultegra
Řazení Shimano Ultegra
Převodník Shimano Ultegra
Kazeta Shimano Ultegra
Řetěz Shimano Ultegra
Náboj přední Mavic Ksyrium Elite
Náboj zadní Mavic Ksyrium Elite
Brzda přední Shimano Ultegra
Brzda zadní Shimano Ultegra
Brzdové páky Shimano Ultegra
Ráfek přední Mavic Ksyrium Elite
Ráfek zadní Mavic Ksyrium Elite
Dráty Mavic Ksyrium Elite
Pedály Time ATAC XC4
Řídítka Specialized "Short Reach" 400 mm
Představec ControlTech Scandium 100 mm
Sedlovka PRC (ProCraft)
Sedlo Selle Italia SLR XP
Pláště Schwalbe ONE EVO V-Guard 25 mm

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
cioran-m
cioran-m

27.2.19 08:43

Takto nějak, mimochodem, vypadal prvni černej karbonovej Trek z počátku devadesátých let. Byl sice ještě do hliníkových mufen, ale to pod černým lakem nebylo vidět. Když jsem na to tehdy na nějakým maratonu v Rakousku nebo tak narazil, čučel jsem jak puk, strašně se mi líbil. Na rozdíl od věcí, které ta zparchantělá firma produkuje dnes.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

27.2.19 08:25

Moc hezký a té práce co to muselo dát. Za mě bych také poladil tu sadu. A jen tak pro zajímavost, kde je Trepi? Trek s obroušeným lakem a on to nekomentuje? Zvláštní :-D 5*

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

26.2.19 16:56

Spartacus: Víc než 10k ročne byl overkill pro mne (volný čas, rodinu). To mám vyzkoušeno. Taky jsem ale blbě (málo) jedl, pomalu regeneroval… Letos to tedy bude asi do 9k a z toho asi třetina na tomto kole. Tak nějak podle chuti a víc „s rozumem“ a respektem k tomu, co tělo zrovna chce nebo nechce.

maajkee: Posed možná vypadá „přísněji“ než v reálu. Jsem ale „odkojený“ 26" biky v XC konfiguraci a tam se sedělo podobně. Silničku jsem chtěl pro očekávaný pocit lehkosti a rychlosti. Stojky (které na silnici nevyhledávám) mohu objíždět na biku nebo „univerzálu“, který si snad po dvou letech používání taky přidám do Našich biků.

Díky za komentáře.

Reagovat
maajkee
maajkee

26.2.19 16:33

Vypadá to hezky. Pro mě už by takovejhle posez s nízko položenýma řidítkama nebyl a převody už vůbec ne. Takže respekt za „závodní“ konfiguraci! :)

Reagovat
Spartacus
Spartacus

26.2.19 15:30

Sere pes nějaké záření, já bych u nelakovaného surového uhlí měl obavu o náchylnost na mechanické poškození, nebo drápance. Jinak kolo je super retrovka, v použitelné konfiguraci a krásně upravené. 53/39 je na ten malý nájezd nejspíš „overkill“, ale když sedí, tak tak holt sedí ;-)

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

26.2.19 14:17

Už jen za to broušení za pět..... :-)

Reagovat
vpa007
vpa007

26.2.19 09:45

Tak tohle se podařilo, moc pěkný. A jak už zaznělo, když už jsi sundal barvu z rámu, neměl by pro tebe být problém sundat loga ze sedlovky ;-). Mix sad neřeším, kliky mám taky radši tyhle klasický, než nový ležatý X. Pěkný, moc pěkný. 5!

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

26.2.19 09:10

odik: Ano, lak chrání proti UV. Jak jsem uvedl, když vidím, jak karbon trpí v jiných sportech, opradu by mě zajímalo, jak dlouho bych musel ničím nechráněný rám ozařovat UV paprsky, aby se nějak změnily jeho vlastnosti.

Reagovat
odik
odik

26.2.19 08:39

A stačí ten bezbarvej lak jako ochrana pře UV zářením?

Reagovat
cioran-m
cioran-m

26.2.19 06:52

Pěkný kolo – mělo tam bejt :)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

26.2.19 06:51

To je fajn. Ten rám, jak teď vypadá, za to stojí. Bude to plný kolo. :)

Reagovat
Hogy
Hogy

25.2.19 22:14

Já nakupuji celosvětově. Nic jiného mi ani nezbývá. Když jsem se vracel ze služebek v USA, tak 1/5 váhy kufru byly věci na kolo :-)

Největší sranda byla, když jsem na Ebay koupil v Mexiku! funglové náby Campa 8s. Čekal jsem na ně dva měsíce. Pro celníky extrémně podezřelá zásilka. Rentgen nestačil, tak došlo i na rozborku, kdy výsledek jsem si musel doma dávat trochu do patřičného stavu. Ale směju se tomu ještě teď :-)

Kdybys potřeboval dotáhnout něco z venka, tak napiš.Každopádně hoď poptávku na cyklobazar. Občas to zafunguje až překvapivě. A dobře se nakupuje i v Německu, už jsem od tam bral několikrát mimo Ebay.

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

25.2.19 21:58

Fotky budou. Akorát sehnat přehazovačku (na českém trhu, jinde nenakupuji), bude „otázka času“.

S pedály váhám. Počítám, že těch pár schodů do baráku dám po případném nácviku i v silničních tretrách a s většími kufry. Na zbývajících dvou kolech mám Time, tak možná silniční Time (jen pro věrnost značce), nebo Look, což by mi zase umožnilo si od známého zapůjčit pedály s powermetterem a přijít tak o poslední iluze o vlastní výkonnosti :-)

Reagovat
Hogy
Hogy

25.2.19 21:40

Super, to rád čtu a těším se na fotky!

Co se pedálů týče, tak mám doma přebytečné jednostrané SPD Wellgo s titanovou osou. To pokud bys chtěl zůstat u MTB treter. Jinak Speedplay (určitě lepší řešení) :-)

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

25.2.19 21:26

Spartacus: Vzal jsem něco z drogérky / barev laků. Normální čirý lesk. sprej. Stříkl jsem odhadem pět nebo šest tenkých vrstev, z toho dvě pod polepy, zbytek na. Mám to stejně na jiném kole, které už tak asi dva roky jezdím a povrch je v pohodě – lak drží, neodírá se, nepozoruji žádné nežádoucí změny. Když vezmu v potaz, co vydrží karbon třeba na hokejkách nebo jiném otloukanějším sportovním náčiní, o životnost se nebojím.

Hogy: Děkuji za rady. Půjdu do toho. Člověk si musí občas udělat radost. Byť i jen nějakou drobností.

Reagovat
Hogy
Hogy

25.2.19 21:13

Tak Shimano píše nekompatibilní, ale realita píše, že páky můžeš nechat a zbytek 6600. Neváhal bych ani chvilku. Plus ta sedlovka a pokud nejsi blázen jako já, tak můžeš být plně spokojený a budeš mít doma opravdu pěkný kousek.

Reagovat
Spartacus
Spartacus

25.2.19 21:10

Čím jsi to lakoval? Mám možná v merku něco podobného, resp surový rám bez jakékoliv povrchovky, někteří to tak vozí, já bych to radši nějakou vrstvičkou ochránil… Nastříkal jsi to nějakým autolakem, nebo jsi to někam nesl?

Reagovat
Fran7
Fran7

25.2.19 20:56

Pěkné oživení starého vzhledu. 5*****

Reagovat
cioran-m
cioran-m

25.2.19 20:53

Hogy: Ano, ta poslední věta je nezpochybnitelná. :) Stejně je sranda, jak lidi někdy vůbec dokážou – ale nic.

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

25.2.19 20:50

Hogy, Ty máš kola dotažená k dokonalosti. Já na tomto kole plánuji jezdit asi třetinu (je to jedno ze tří kol, co mám) ročních kilometrů, což bude něco do 3000 km. Teď jsem na chvíli zaměstnal Google a kliky by měly být z řady 6600, páky 6700. Páky bych si rád nechal – líbí se mi a vyhovují mi. Přehazovačka, přesmykač a brzdové čelisti – tam by se mi řada 6600 líbila. Na kompatibilitu 6700 pák a 6600 přehazovačky se podívám. Obojí je ale 10 sp. tak snad…

Bontrager bych na kole rád (třeba když to neklapne s ControlTech sedlovkou) – je pravda, že tam patří. Sehnat 10 cm představec a vhodnou sedlovku zřejmě nebude problém. Řidítka bych si rád nechal – sedí mi a i protože jsou veškerá loga pod omotávkou je to v „toleranci“ mých požadavků vzhled a nějakou jednotnost osazení (nejsou až tak striktní).

Reagovat
Hogy
Hogy

25.2.19 20:10

Tuším, že ta původní sada (respektive šaltr) nebude kompatibilní s těma pákama. Ale dost možná kecám. Já to vždy od začátku stavím ±autenticky a tohle jsem nikdy řešit nemusel. Jde o to, co od toho chceš a jsi ochotný investovat. Byť si teda myslím, že inzerát na výměnu téhle Ultegry za tu původní by úspěšný byl, horší bude už sehnat někoho, kdo ji má ve slušném stavu.

Ještě na to sehnat sedlovku/před­stavec/řídítka Bontrager, tak je to fakt pěkný kousek. Obecně ale sedlovka a sada (která by nemusela stát nic, ale pozor na horší ergonomii pák, ty staré jsou na menší ruce) a máš fakt pěkné kolo.

Než tmavé kompakty, tak snad raději něco s klínkama.

Reagovat
Doyle
Doyle

25.2.19 19:41

Ty kliky jsou jak pěst na oko, sám bych to takhle nesnesl. Tmavé kompakty by slušely víc.

Reagovat
makimaki
makimaki

25.2.19 19:19

Udržovat při životě tyhle starší kousky je někdy zajímavější než koupit funglovku, tohle kolo jde s dobou, mě se líbí a chválím přístup – jde prostě o tu zábavu a nějaký to poježdění k tomu.

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

25.2.19 18:57

Díky. Toto je tuším druhý ročník z Taiwanu, ale líbí se mi, že je tvarově velmi podobný rámům, na kterých vyhrával „vy víte kdo“. Z rámu jsem dostal asi 100 g laku. Po nalakování jsem ho bohužel nevážil. Bez laku měl asi 1220 g (jsou tam poměrně masivní Alu inserty a toho karbonu je taky dost – sedlovka má 27,2 mm a objímka 34,9 mm… Těžítko pak je i vidlice s Alu krkem. Vzpomenu-li si na to v práci, půjčím si váhu (sám použitelnou nemám) a hmotnost celého kola doplním.

Reagovat
tromboonen
tromboonen

25.2.19 18:44

O sto procent lepší než ty devadesátkový barvičky, takhle nejen exkurze do historie, ale i důkaz, že Trek nebyl a snad ani furt není masovka z čínskýho skladu (a když, tak z Honk Kongu) a rámy měli promyšlenů už v karbonovým skoropravěku. Kudoz, stálo za to, kolik váhy to ušetřilo?

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

25.2.19 18:29

Díky za komentáře. Ty podložky asi pořeším. O tom, že je sada mix mě prodejce informoval, ale nějak jsem nezkoumal, z jak velkého časového rozpětí. Historická věrnost nebyla prioritou. Je ale pravda, že ty kliky mě designem oslovují nejvíc a alespoň hazka, přesmyk a brzdy z téhož ročníku by kolu slušely (tedy, jsou-li, jak předpokládám, v leštěném hliníku).

Reagovat
Hogy
Hogy

25.2.19 18:08

O sedlovce víš, ta je jasná. Ty šílené podložky pod představcem taky vyhoď a dej tam něco decentnějšího. Pěkné, velice lehké a ne drahé dělá třeba BBB. Největší peklo je ale ta namixovaná Ultegra – chce to dobovou jak máš kliky. Pak by to vůbec nebylo špatný.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

25.2.19 17:45

Nerad to říkám – Trek, žejo :), ale tenhle rám, tak jak ho máš, je fakt pěknej.

Reagovat

Další galerie z kategorie

princ 12
princ 7
rosicky 2
rosicky 3
andyapo 6
LM 16