Moje první stavba v životě.
Rozhodl jsme se postavit tvé první kolo. V 19 letech. Říkáš si, šílenec? Ano. Chtěl jsem to zkusit, i přes to, že o komponentech jsem měl nemnoho zkušenosti. Taky se mi to několikrát vymstilo.
Začalo to nákupem rámu z Ebaye za slušný peníz. Clu ani dani jsem se nevyhl, nicméně cena je zhruba poloviční oproti evropským cenám. Kvalita je nad mým očekáváním. Některé detaily jsou však nepřesně vyrobeny. Například trubka sedlovky, která není ve všech místech stejně tlustá. Dále se lehce obavám kvality řidítek a představce. Mno, časem uvidím, kolik vydrží.
Ještě jedna věc. Středové složení bylo navrhnuto pro SRAM, o čemž jsem neměl ani tušení. Tudíž další investici byla redukce na Shimano. Pro příště budu vědět :)
Kolo není stavěno na žádné traily ani parky. Proto zvolená pevná vidlice. Hodlám jezdit závody typu KPŽ nebo Krále Šumavy. Snad mě pevná vidle nebude znevýhodňovat.
Komponenty jsem volil dle místních rad. Investoval jsem do kvalitních kol, nábojů a brzd. Radost jsem si udělal XTR přehazkou, která se mi moc líbí.
Samozřejmostí jsou pevné osy a bezduše.
Váha kola mě mile překvapila, nicméně bych se chtěl dostat během času ještě níž.
Ještě jedna věc. Vepředu mám 38/28 zubů. I tak bych z kopce uvítal převod navíc. Pokud chci jet po rovině těch cca 35 km/h, drtím tam 9./10. pastorek, což bude mít zásadní vliv na životnost. Má někdo podobný problém?
Budu rád za váš názor.
(vloženo 11.2.19)
Značka | AirWolf |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 19 |
Hmotnost | 9,5 |
Rám | Karbonový |
Vidlice | Pevná |
Tlumič | Nemá |
Kliky | XT 8000 |
Přesmykač | SLX |
Měnič | XTR RD-9000 |
Řazení | XT |
Převodník | XT 38/28 |
Kazeta | XT 11-42 |
Řetěz | XT |
Náboj přední | DT Swiss 350 |
Náboj zadní | DT Swiss 350 |
Brzda přední | Deore M6000 |
Brzda zadní | Deore M6000 |
Ráfek přední | Duke LuckyStar |
Ráfek zadní | Duke LuckyStar |
Dráty | XC Ray |
Řídítka | NONAME |
Představec | NONAME |
Sedlovka | NONAME |
Sedlo | NONAME |
Pláště | Maxxis IKON |
No a já jezdím především po silnici a stezkách, takže bych klidně užil převodník 40+ a druhý třeba 30
na Sparkovi 920 mám 38/28 a celkem se to rozšlapat dá. Na Sparkovi 710+ jezdím 36/26. No,ale mám ještě starší RB IQ29 tam XT kliky 42/34/24, což je dneska tabu, skoro se to bojím napsat, že to někdy jezdím, ale to se fakt už z mírného kopečka fest rozjede, padesát a více je tam hned- je to dobrej pocit. Hlavně to šlapání je příjemnější a nemusí být tak zběsilá kadence, ale je to využitelné leda tak na silnici nebo po cykloztezce.
11–40 je (pro mne) optimální kazeta (jezdím ji) a společně s 36/26 mi to maximálně vyhovuje. Nicméně nemám závodní ambice ani výkonnost. Je to pro mne dostatečně rychlý na rovinu i dostatečně lehký do kopce.
s těma 19roky, první stavbou, i s tím rozpočtem jsem na tom úplně stejně.. jen s tím rozdílem, že jsem měl jako první kolo sráč horáka (alu author) a z něho cca celý rok jsem měnil a měnil dílek po dílku… až z toho bylo úplně nový kolo, konkrétně kolo na blbiny, ke kterým mě to táhlo nejvíc… začal jsem stavět kolo když mi bylo 18 a dostavil jsem ho před devatenáctinama.. měl jsem taky nějaký neúspěch v koupi vhodnýho komponentu.. i když jsem si o tom dost načetl, tak jsem to stejně zmršil.. :D ale tak stalo se to u prkotin… od tý doby jsem nedal kolo vůbec do servisu, když nepočítám první vypletení kol, což už jsem si loni taky zvládnul udělat sám, a musím říct, že jsem si to vycentroval fakt dobře… dneska to bude skoro rok a docentrovával jsem to asi dvakrát a to hlavně z nudy protože to házelo jen maličko.. cca milimetr
servis vidlice, brzd atd… taky v pohodě
Jiný ořech dávat nebudu. Jiná kazeta už to moc nezmění… leda 11–40 by lehce mohla. Tam by to mohlo být nepatrně jemnější.
Kolo pěkný, jen dořešit ten představec – pak to může vypadat ještě lépe.
Jinak 38/11 je při kadenci 100ot skoro 48 km/h, při 120 (což se z kopce dá určitě chvilku točit) už skoro 58km/h.
Když vyměníš ořech a dáš tam SRAM 11sp kazetu 10–42, získáš díky 10z ještě rychlejší převod a trochu jiné odstupňování.
Nicméně i 38/11 a těch cca. 48km/h při kadenci 100 mi přijde vcelku dost – pokud teda nejezdíš jen velký kopce nahoru a dolu.
No kdyby se dělal převodník 40, tak asi ideál… to jezdí snad jen Kulhavý, ne :D
Vyšlo mě to na cca 40k, ale těch nervů a času…
Co se týče těch převodů tak mám podobný problém.. Na podzim jsem si pořídil svého prvního horáka, a mile mě překvapily lehké převody které mi doposud na železníkovém treku od authora chyběly avšak mě zase příjde že ten nejtěžší převod mi na rovinky a z kobce nebude stačit :/ Mohl bych se orientačne zeptat na cenu? Sám jsem přemýšlel jestli postavit nebo koupit, ale co jsem si zkoušel tak mi koupě vycházela lépe (kolo jsem měl za 21500,– a příjde mi, že se stavba vyplací až při vyšší ceně kol)
no mozna trojplacku :D 22/32/42 a potom tu kazetu 11–36 ,nejtezsi budes mit tezsi a nejlehci lehci :) a jeste pekne odstupnovany
Neříkám podobné, ale pocitově mi to nesedí… cétím tam vysoké skoky
Jedine silnicni kazeta, coz je blbost, bo by Ti chybeli prevody do kopcu. Nebo dvouprevodnik do predu a dozadu tim padem muzes dat mensi kazetu. Ja nechapu jak muzes z 20km/h rychlosti prehozenim o pouhe dva pastorky jet pri podobne kadenci 40km/h.
Okey, představec pořeším!
Vidli mám pevnou, ale kolo je vážne komfortní. Asi na tom mají největší zásluhu bezduše. Z těch jsem nadšen.
Co mi naopak vadí: skoky mezi převody v rychlejších rychlostech. S tím nejsem spokojen a nevím, jak to řešit. Mezi rychlosti 20–40 km/h, což je rychlost, kterou jezdím po rovných, asfaltovych pasážích, využiji tak 2–3 převodove stupně. Chtěl bych to zpřevodování jemnější… naopak v kopcích mi skoky tolik nevadí
Pekna prace, slusny bajk.ten predstavec si myslim ma bejt misto toho krytu nebo cotoje a zarovnano s vrchem horni ramovky
Na 19 letého kluka jsi dobrý, postavit si sám kolo se závodními ambicemi, paráda.
Jedinou věc si nedovedu představit a to je pevná vidle na XC závodech.
I na tom nejrovnějším XC závodě je spousta děr, nerovností apod. a to tě teda, dle mého názoru, bude po závodě kurevsky bolet všechno.
I když možná v 19 letech to vypružíš neopotřebovanými klouby, ploténkami apod. :-)
Přeju hodně šťastných km s černým fešákem.
důležitý je to prasklý bez pádu.. ten karbon se začne rozlepovat než praskne a právě to pod tebou změkne, nepruží jak dřív ten karbon… to jsme měl na mysli..
rocket ron na tvrdým povrchu fakt nedrží stopu.. na asfaltu i tvrdej hlíně se ty špuntíky začnou ohejbat a fakt to chování je strašný…
možná mi ten ikon jede líp protože je sjetej tak na 40–50% tj tak 1mm vzorek :P
jinak bontrager xr1 vypadá luxusně… jenomže ti zmrdi nedělají 26" a kdyby se chtěli k tomu rozměru vrátit… určitě by udělali 26,5" protože byznys… :D
Strakáči, opět kecáš naprosté kraviny. Karbon v podstatě nestárne (v horizontech životnosti rámu = celého života majitele). Jestli něco, tak degraduje pryskyřice, je-li vystavena vysokým teplotám. Oproti tomu kovy stárnou (např. hliník celkem rychle).
No pánové, tyhle katastrofické scénáře slyším nerad. Doufám, že se jim vyhnu obloukem
testoval jsem kde co a na předek na závody mi nejlíp vyšel rocket ron – to jsi slyšet nechtěl ale :)
vzadu ted vozím bontrager xr1 team issue a prijde mi super lepší než schwalbe, maxis, spešl a rubena. contíky jsem netestoval na závodní xc.
měknutí carbonu – podle me blbost. carbon kol jsem mel 5, komponentů desítky a vždycky no problem, jediný co bylo hodne mekký byly silniční rodla pells. neruplo nic-všechno značkový. a ani z doslechu nic.
prasklý bez pádu jsem videl čínský sedlovky (3T, Superlogic) a pak dost vecí rozstřelených pádem, ráfky, rodla, rámy, ližiny, sedlovky – prostě závodní spotřebák.
ikon ale opravdu drží dobře.. na suchým povrchu.. na mokru ti nebudou držet všechny pláště..
to měknutí karbonu je ale fakt.. je nějaký tvrdosti. a najedou se zdá bejt měkčí až prdne… nebo to prdne při pádu.. neřekl, bych že to jen tak praskne při námaze… a když jo nemělo by to bejt na dvě půlky… to bych se bál spíš hliníkových věcí.. ty prasknou že to člověk nemůže čekat nidky a ani to nikdy nepozná… proto mi přijdou ty kecy o čínským karbonu trochu přehnaný… a není čína jako čína… některá může být mnohem lepší jak jedna z nej značek.. některá může být naopak úplně k ničemu…
a proč ikon nejede ? máte někdo tip co je hrubšího nebo stejnýho vzorku, stejný nebo nižší váhy ale jede mnohem líp ? rád si takovej plášť koupím…
Mcblacky: no třeba ikon v 3c byl v měření valivyho odporu dost propadák, Mlok sem dával kdysi nejaky testy.
Ikon bych bral kvůli výdrži, kvůli tomu že dobře drží bez duše, nehází, ale ne kvůli rychlosti
Moc se mi to líbí a na kolo v 19ti to je fakt luxus!!! Jen s tou pevnou vidlou na závodech… No někdy bude plus, ale budeš mít pasáže, kde budeš ztrácet, na závody bych chtěl pružinku se zamykáním, to je dle mého lepší volba, ale každý, ať si vozí své…
Seženeš-li padnoucí představec, hoď sem pak fotku. Bude to vypadat dobře…
Solidní počin, na první kolo v 19.ti.
Převod je na závody dostatečnej, vychází stejně jako nejvíce osazovaná kombinace 34/10 u Eagle a dost lidí závodí úspěšně i na "pomalejším´ 32/11. Musíš se naučit točit vyšší frekvence.
Naopak pevná vidle není vždycky výhra, na pár tratí je dobrá, ale na většině přijde pasáž, kde ztratíš a odpadneš ze skupinky at děláš co děláš a překvapivě to často není z kopce.
Strakáče neposlouchej, ten je mimo, ikon je dobrá volba a co se týče vlastností noname china carbonu, přeju at to vydrží a když nevydrží at máš dost štěstí. Nevím jak pojímáš závody, dost lidí to drtí bez ohledu na materiál a to už bych se s rodlama a sedlem z Číny bál hodně. Občas se bojím i s plně značkovýma :)
Fotky napraveny. Kotouče vyměním, až opotřebuji tyhle
Hele rám se mi nelíbí vůbec (ale to je můj soukromej problém). Co se mi líbí, je domácí stavba, tý si cením vysoko ;-). Jinak XTR hazka je super, ten oranžová páčka ladí s nesundanýmí Warning nálepkami na koutoučích :D. Jo, když sme u toho, tak k XTR hazce a nábám DT 350 by slušely kotouče XT s černým unašečem, nemusí být XTR IceTech ;-). Co mi ale vadí, jsou neotočený fotky, za to bych dával do průvanu. Jinak, až na ty drobnosti, vysoce hodnotím kartu/profil kola ;-)
O kvalitu ramu bych se nebal. Ale treba u riditek bych tak naslepo nestrilel…
Poslyš, Strakáči, všichni už víme, že na svém dirtu jezdíš velký triky, nemusíš už to psát 3× v každém moudru. Nicméně s tím karbonem: viděl's někdy, jak praská karbon? Měkkej, chová se jinak… haha. A s tím „je to jen XC“: pamatuješ, co se stalo Řehulovi? A to byl „jen triatlon“.
Úplně v klidu koleso, jen vyřešit tu patálii s představcem. Lehce mě zaráží cena, tvl 15,5k za číňana ikdyž komplet. Přitom samostatné položky nestojej skoro nic. Asi to výpalný.
Strakaci kluku, tvl, mam te rad, ale fakt ty moudra nerozdavej:)) Ikony fakt nejak extra nejedou a hlavne nedrzej… Paradoxne se mi vic osvedcily Aspeny… Ty drzej paradoxne lip a i samozrejme jedou…
Když už je tady zástup chinamylů, tak to máte někdo dotáhnout do konce vč. sady, brzd, kol…
Ty komenty tady: vypadá to super,
když nejni člověk blbej a všimne si, že ten karbon je nějakej měkkej a chová se prostě jinak, bude málo tuhej například..... bude určo někde rozlepenej a bude ho to chtít vyměnit to je celá pohádka…
Klasický představec Ti tam nevleze. Měl by tam vlezt představec look a-stem, který je na fotce níže.
proc ne, libi se mi to sedlo a ta lucernicka pod nim, nicmene ten predstavec je /dlouhej :-) /
Takže třeba tohle?
Určitě bych vyměnil představec za look, který by tam měl pasovat. Tak to vypadá dost divně.
Vypadá to super
proč by se člověk měl bát čínskýho karbonu… je to XCcéčko tvl… když nejni člověk blbej a všimne si, že ten karbon je nějakej měkkej a chová se prostě jinak, bude málo tuhej například..... bude určo někde rozlepenej a bude ho to chtít vyměnit to je celá pohádka…
majkee: to bych se hádal… ikony valí jako bejk, na to jaký jsou to balóny.. hlavně drží v zatáčce a jízda na nich mi přijde hodně tuhá.. např jsem jezdil rocket rony na horáku a v zatáčce jsem myslel že mi každou chvíli ulítne prdel, nebo přední… nasral jsem se.. a dal dozadu ikona… a tvl ono to bylo nejen tuhý pod prdelí, jak jsem zvyklej z dirta… ale vono to i stokrát líp jelo… na předku mi zůstal ror.. a někdy se v zatáčce fakt bojím, kdy to povolí… on jakože v terénu drží jenže na něčem tvrdším mi přijde že to nevede stopu.. dle mě na XC nic lepšího než ikon není… až sjedu na dirtu dalšího ikona, dám ho na horáka, pokud to dřív nepředělám na krosku :D :D
Nevypadá to vůbec špatně.
Za mě dobrý, už jen pro to, že jsem si taky jen tak na zkoušku postavil komplet pevnej „Čajna bajk“. Myšlenka byla nejdřív jen tak na ježdění do práce, ale nakonec je to i na nějaké to sklouznutí se po pevných cestách. Dopadlo to kupodivu líp než jsem čekal. Tvůj rám je opravdu alá Mondraker a ten představec nebude tak úplně ve správném setu, ale tak vše se dá vyměnit.. časem. Každopádně ten představec nejdřív alespoň otoč, podle fotky ho máš asi nahoru a řídítka hóódně vysoko.
Ušetřeno za levný karbonový rám na ebay nevím odkud – 10 000 Kč
Ušetřeno za levný karbonový řidítka na ebay nevím odkud – 2 000 Kč
Ušetřeno za levnou karbonovou vidlici na ebay nevím odkud – 3 000 Kč
Rozbít si pořádně držku, až to někde praskne: k nezaplacení:)
Ale držím palce, ať slouží a bude bez problémů.
Zvláštní geo.. Jízda do prudkého stoupání v terénu je ok? Vzhledově by tomu určitě pomohlo tohle:
Možný to je. Ten bazmek byl k tomu rámu. Budu na tom chvilku jezdit a uvidím, zda to pak přehodím
kdyz pominu kombinaci XTRka, DT atd. s cinou, kam se clovek podiva, tak se minimalne nezda vubec oblast kolem hlavy:( To je hnus proste:( Pokud by byl predstavec jako na Looku, pak OK. Navic takhle jsou rodla pomalu vys nez sedlo a to je na takovym kole dost ulet. Vzhledem k tomu, ze to neni 16ka…
mě to přijde docela zajímavý. každopádně bych ale na takovém kole očekával sportovnější posed-představec do negativu-pomůže to i designu. ať slouží.
no to se tezko posuzuje ,udajne karbon nema rad narazy a muze naprasknout treba pri padu a dalsim zatezovanim to proste clovek urve ,von tam psal ze proste jel ze sedla a tahal za riditka a ruplo mu to asi 2 centimetry od predstavce a komplet se to proste rozpletlo ,no pekna fotka ale bohuzel to nemuzu uz najit ,no prodejce se asi prejmenoval :)
Jardalee: To už tam ale musel dělat psí kusy, když to zlomil, ne?
to je prave tezko rict ja na ten airwolf taky uz narazil ale prave nic o nem nevim ale dizajnove ty veci pripominaj standartni toseek nebo bxt ,takze mam trochu dojem ze je to jenom prodejce ,ale je fakt ze je tam treba i asiacom ,kterej dela pekny veci a taky vubec netusim co to je :) ale treba na tyhle bacha nemuzu to najit ale na aliexpressu ma borec fotku jak je zlomil na kole
Představec, sedlovka a řidítka jsou od stejné firmy… takže doufám, že nezklamou
„Čínou“ jsem nemyslel konkrétně rám. Tomu věřím – nebál bych se. Důvěru nemám v noname karbonové komponenty na postu představce, řidítek, sedlovky. Ale i s těmi je tu jistě dost lidí spokojených…
ten AirWolf me prijde ze jenom preprodava obcas bxt obcas toseek ,takze by to mohlo neco vydrzet
Byl to rám, vidle, sedlovka, sedlo, představec a řidítka. Celkově asi 15,5k.
Maajkee: Já se v těch diskuzích o pláštích úplně ztratil :-) Každý psal něco jiného.
Co by si volil ty?
Zoidberg: to víš, po objednání rámu jsem si uvědomil, že by byla možná praktičtější varianta koupit rám třeba na bike-discount, ale už bylo pozdě.
Jsme hlavně rád, že už je kolo hotové… trvalo to od října.
Představec byl v sadě u rámu. Pokud mi nebude sedět délka, budu na to koukat při výběru nového i z estetického hlediska
Pokud chceš jezdit rychle tak v první řadě vyhod ikony, moc dobře nejedou :)
Jako celek je to pěkný. Nelíbí se mi partie rám – hl. složení – představec, která asi měla napodobit (třeba) Look, Mondraker nebo Cervelo, ale tady představec na rám vůbec nenavazuje a působí to divně. No a když tam vidím XTR, XT, DT Swiss, tak nechápu noname Čínu…
Nepatri na to kolo jiny predstavec, ktery pokracuje jakoby z ramu? Takhle me to pripada takove rusive.
Pikaču:
Šel jsem do toho rámu z důvodu pozitivních ohlasů na karbon z Číny. Cena nebyla zas tak nízká, aby to musel výrobce šidit
Já myslím, že tam bude O.K., řidítka těžko říct, to nevím. Pěkné kolo, máš to za 5.
Jako člověk má jen jedno zdraví.
Viz „Některé detaily jsou však nepřesně vyrobeny. Například trubka sedlovky, která není ve všech místech stejně tlustá. Dále se lehce obavám kvality řidítek a představce. Mno, časem uvidím, kolik vydrží.“
Snad nepoznas záchranný vrtulník zevnitř. Hodnotit nebudu.