Favorit F1 SS 1975

Přidat foto

Rám byl s různými navářkami a jiným polepem. Podle součástek, které k němu byly, bylo ale jasné, že to nebude standardní F1, tak jsem se snažil dát renovaci patřičnou péči. Snad se povedlo.

(vloženo 5.2.19)

Roman64
Ohodnoť bajk: (4.4  / 59 hlasujících)
Značka Favorit
Model F1 SS
Modelový rok 1975
Velikost 59
Hmotnost 9,5
Rám Reynolds 1970g
Vidlice Reynolds 696g
Hlavové složení Super Record
Kliky Super Record
Středové složení Super Record - titan oska, 1.gen
Přesmykač Record
Měnič Super Record 1.generace
Řazení Super Record
Převodník Super Record
Kazeta Regina Oro 6 st.
Řetěz Sedis
Náboj přední Record
Náboj zadní Record
Brzda přední Super Record 1.gen
Brzda zadní Super Record 1.gen
Brzdové páky Super Record
Ráfek přední Mavic OR 10
Ráfek zadní Mavic OR 10
Dráty Berg
Pedály Super Record titan. osky
Řídítka Cinelli
Představec Cinelli
Sedlovka Super Record 1.gen 26,4mm
Sedlo Cinelli Unicanitor
Pláště galusky Wolber

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
sergo
sergo

12.2.19 22:00

moc pěkné

Reagovat
cioran-m
cioran-m

11.2.19 15:56

No, snad by se už mělo taky v klidu a otevřeně říct, že Babického Fl Superspeciály (a taky rámy na časovku) se naprosto a po všech stránkách vyrovnaly nejlepším a nejkrásnějším rámům, které se v té době kdekoli na světě dělaly. Včetně takřka všech rámů italskejch. No, snad s vyjímkou těch, co postavil Faliero Masi (ale to bylo přece spíš o něco dřív).

Reagovat
aktuality
aktuality

11.2.19 13:27

Někde tu bylo napsáno „jen šikovné ruce, které svařily rám“ :). Doporučuji podívat se třeba „jen“ na toto https://www.youtube.com/watch?…

Reagovat
Roman64
Roman64

10.2.19 22:13

Marušák – jak píše Cioran, je to souhrn všeho. Ale u F1 je to také dáno jejich určením, tzn. v podstatě má každá svou více či méně závodní historii. A pro majitele to bylo více než „lepší“ kolo. Dnes stačí vzít peníze, objednat, zaplatit a mám kolo jaké chci. Jen malá perlička, v roce 1985 jsem coby student našetřil 10 000,– (průměrný plat byl asi 2000) . Požádal jsem souseda, který byl reprezentant, jestli by mi pomohl sehnat závodní silniční kolo. Nesehnal.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

10.2.19 08:17

Marušák “Vlna vlastenectvi” – ale to snad ani ne. Jednak je přijemnej (jak sám píšeš) pohled na krásnou věc a jednak je to vzpomínka na dobu, kdy – přese všechno – se u nás ještě některé krásné a špičkové věci s vlastní invencí vyráběly, ne jen (trochu otrocky) montovaly. Přes ten politickej a hospodářskej průser a všechna ta omezení. A Babického rámy jsou toho – podobně jako třeba dlouho závodní motocykly různých kategorií, auta jako 130RS, ale koneckonců i ty zbraně (nejen teda lovecké) – jakýmsi nostalgickým připomenutím. Otázkou trochu zůstává, nad čímže, co v současné době my opravdu vyrábíme, by se mohla vzedmout néjaká ta vlna hrdosti dnes. Nad něčím, jako je Festka?

Reagovat
Marušák
Marušák

10.2.19 00:25

Je to šperk. Mít ho doma pověsil bych ho na zeď a ani by mne nenapadlo na něm jezdit. Jak už ale padlo níže nechápu tu vlnu vlastenectví, která se vždy s takovýmto exemplářem vzedme. Českého nic, jen šikovné ruce, které svařily rám. Doba kdy jsem v 10 ti letech obdivoval sousedovu F1 je naštěstí minulost. A to je dobře…

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

8.2.19 19:55

Learita, ad F2 trubky, staci strcit prsty dole ze stredu do trubky, ty zebra v SLX jsou citit. Jestli tam nejsou, je to SL nebo Cromor nebo cokoliv jineho 28.6 s 0.6 stenou. Akorat nevim jak resili jinej vnejsi prumer trubek do mufen (pilnikem?)

Reagovat
Roman64
Roman64

8.2.19 19:29

aktuality – tvé stránky jsou perfektní, od minula tam máš další super věci, doporučuji ostatním k přečtení,

Reagovat
aktuality
aktuality

7.2.19 20:56

Kola F1 Super Special se stavěla prakticky výhradně pro reprezentační tým, ročně jsem jich vyrobil tak do třiceti. Tahle praxe se udržela až do osmdesátých let. Kola nebyla určena k prodeji, jen pro ČSTV, a tomu se účtovala bez daně, kdoví jak.

Více zde: www.veloczechoslovakia.cz

a zde: https://sites.google.com/…-fotky-videa#…

Reagovat
cioran-m
cioran-m

7.2.19 16:53

No, třeba jedno, trojbarevný mistrovský – teda hodně velká vzácnost – je v garáži u Kláska – Michala teda. Viděl jsem je tam jednou asi před pětadvaveti lety. Asi deset let se s

Petrem domlouvám, že si to tam zajdu za jeho otcem vyfotit…

Reagovat
Roman64
Roman64

7.2.19 15:32

cioran – díky, taky jsem nevěděl, že tak dlouho používali trubky od Columbusu a teď otázka kde ta kola všechna jsou?

Sám jsem v roce 1981 měl novou F1SS taky ještě z Reynoldu (kde je jí chudince konec).

Reagovat
Oplt
Oplt

7.2.19 15:13

Super práce , klobouk dolů.

Vím o čem to je .........hlavně na tom jezdit!!!

Naše trochu jiné stroje

Reagovat
cioran-m
cioran-m

7.2.19 14:19

Hele, tady https://www.bike-forum.cz/…special-1979 to je. Dole od scotta. Tomu ještě jednou díky, teda.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

7.2.19 14:13

No. Nebo jen SL.

Reagovat
learita
learita

7.2.19 13:36

Mám doma drahovku Favorit F2 z roku 78. Průměr sedlovky 27.2 takže Columbus SLX? To by potvrzovalo že František stavěl nejenom z 531.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

7.2.19 13:15

Ano. František B. tam vysvětluje, z čeho Speciály stavěl a kdy – prakticky z toho, co bylo v té době vždy k dispozici. (Já si například do té doby, než jsem to přečet, myslel, že tohle dělal akorát z 53l, ale on stavěl pak i z různých columbusek a tak…)

Reagovat
standoslav
standoslav

7.2.19 12:55

Podle mne to už zmapováno je, dokonce je tady vlákno kde je článek F.B. o historii závodních FAV. Mám dojem, že stavěl ročně +/- 50 speciálu, možná více a za ty roky je to velké číslo. 60% bude ztraceno a zbytek máme tady po sklepích a půdách. Nebo v obýváku.

Reagovat
Bogar
Bogar

7.2.19 10:12

Pět hvězd! :)

Reagovat
Roman64
Roman64

7.2.19 09:50

standoslav – to je super, pořád si říkám, jestli se někdy podaří poskládat to obrovské množství drobných informací a zmapovat výrobu Favoritu. Alespoň, že tam dávali rok výroby. Ten tvůj Reynolds na OH je tedy úplný unikát.

Reagovat
standoslav
standoslav

7.2.19 08:38

Roman64 krása, to kolo i ty popisky jsi dotáhl k dokonalosti. Ty váhy vidle a rámu taky, často někdo doma něco má a ptá se tady , je to ? Neni ? /// Jinak co se týče stavby rámu pro reprezentanty, měl F.B. zřejmě každý rok jiné podmínky. 75 tu korunku, 76 klasickou a koncovky Campa, 77 letoval smyk na lanka dolů napevno atd atd. Já mám Reinolds stavěny na OH 76 a tak o tom něco málo vím .

Reagovat
Roman64
Roman64

7.2.19 08:22

Pilane – opět děkuji za pochvalu, ano přesně tak vidlice má korunku, kterou jsem objevil na více kolech z trubek Reynolds.. Dohledal jsem, že i korunka mohla být vyrobena externě, viz příloha. Stejnou korunku mám např. na kole Gazelle z Reynoldu.

Toto kolo patřilo Petru Matouškovi a dle atypické stavby a čísla rámu 75@3002 mohl být rám postaven přímo pro ZM nebo MS 1975, ze kterého je přiložená fotka a odkaz. Na obr. má Petr Matoušek č 297, Vlastimil Moravec (není vyfocen)měl č. 298. To vše pak potvrzuje i tvůj příspěvek, a tak existují dva stejně postavené rámy z té doby od účastníků ZM a MS.

http://ciclismopassion.com/…nships-1975/

Reagovat
Pilane
Pilane

6.2.19 23:07

Opakovat to, že tenhle kousek nemá chybu by bylo nošením vody do moře. Hluboká poklona úsilí majitele za pečlivou renovaci. Zajímavější je o to, že kus se stejnou vidlí tu myslím ještě nebyl. Kromě muzea Bořka Nakládala jsem se s ní vlastně nikdy nepotkal. Jde o Reynolds vidli s korunkou, která není favoriťácká a kterou měl na kole třeba Vlasta Moravec.

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

6.2.19 21:02

Dokonalé… A to slovo tu dost možná používám vůbec poprvé.

Reagovat
aktuality
aktuality

6.2.19 15:12

jardalee – Rozeberte-li závodní motorku najdete přední vidli Showa, zadní tlumič Ohlins, brzdy Brembo, výfuk Akrapovič… Zůstane jen motor, rám a možná ještě něco. Jsme na závodech, zde měří čas a zde se píše historie. Peníze nebývají nejdůležitější argument. Svazu, nebo sponzorovi nelze oponovat tím, že naše plíce a svaly… vše je maximálně připraveno, ale holt konkurence má lepší výbavu. A tak rozdíl na 50km časovce je 15 vteřin. Těch pár okamžiků, které stálo 3 místa je způsobeno součástkami, na kterých se ušetřilo. Je to tak všude, chápeme?

Reagovat
Roman64
Roman64

6.2.19 14:39

Teď jsem si všiml, že jsem dal odkaz na ty gumy s logem zeměkoule špatně (je stejný jak ten první) tak zde je oprava:

https://www.ebay.com/…123620210376?…

Reagovat
jardalee
jardalee

6.2.19 13:14

samozrejme to byla nadsazka ,no ale podle me proste svarovat mosazi ,umel kde kdo a to i kvalitne ,jde spis o to ze byly dilny kde meli prostup ke kvalitnim trubkam ,samozrejme kdyby ten trh nebyl pokrivenej a kdokoliv by si mohl objednat kvalitni trubky na stavbu ramu ,tak stavitelu je hromada ,ono to bylo videt po revoluci ,kdy se sem zacali vozit sady trubek a staveli se kola na zakazku v brne ,treba tvrdik , ono sikovnej svarec ma proste hromadu prilezitosti a nemusi zrovna delat kola :) jinak s tim kolem to byla spis takova uvaha ze kolo je to spickovy ale proste neni na nem nic ceskyho ,a stejne tak by ho vyrobily kdekoliv na svete z tech komponentu,trubek a ramovych dilu

Reagovat
Roman64
Roman64

6.2.19 10:57

MD1972 – jasně, chtělo by to duralové 6 kolo, ta Regina má cca 310g, tak už jsem to nehrotil, ale plánuji pořídit, no a galusky jsem taky zatím neřešil, ty Wolber už byly nalepené, tak jsem je nechal, tak ani nevím kolik váží.

jinak všem díky za hodnocení, člověk to dělá pro radost a je škoda aby to stálo celý rok v garáži, takhle je to alespoň další střípek do historie.

Reagovat
standoslav
standoslav

6.2.19 08:52

Re: Jardalee .....svařit to umí každej Jouda. Možná dnes, ale tenkrát jsme měli v Rokycanech fachmana, který ten rám uměl. Všichni okolo kupovali ty kola komplet, jen tady se stavěly klukům na míru.

To kolo je jinak super !!!

Reagovat
MD1972
MD1972

6.2.19 08:16

ještě by to chtělo poladit

Reagovat
MD1972
MD1972

6.2.19 08:00

Ahoj..

Moc pěkný..

Reagovat
aktuality
aktuality

6.2.19 00:35

Špičkové kolo a perfektní práce! Jardalee – když chcete mít nejlepší výsledky, nejde dělat ústupky. Je třeba sáhnout po tom aktuálně nejlepším na trhu. Platí to jak o technologiích, tak o lidech. Tak to vždy bylo, je a bude.

Reagovat
Hogy
Hogy

5.2.19 22:43

Tohle se opravdu povedlo.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

5.2.19 16:22

learita,Roman64: Díky, teď už v tom mám jasno. Nějak jsem se domníval že F1SS byly jen z Columbusu a měli sedlovku víc jak 26,4.

Roman64: Ještě mi prosím napiš jak je to s tím lakem.

Reagovat
jardalee
jardalee

5.2.19 15:51

ja sem nechci davat kola ,protoze mam samy takovy lehce poznatelny svoje stavby ,tak aby me pak nekdo nevypustil duse ,nebo me nezhodil z kola :D

Reagovat
jardalee
jardalee

5.2.19 15:45

no ona to fakt neni raketova veda ,zvlast do spojek ,tady je ta tezsi varianta ,a neni to nic prevratnyho ,pokud ma clovek vybavenou dilnu a ten stojan na zakladni trojuhelnik

Reagovat
Roman64
Roman64

5.2.19 15:43

No „jardalee“ když mrknu na tvá kola a počet diskuzí ve kterých jsi zúčastněn, tak už je mi to jasné.

Reagovat
jardalee
jardalee

5.2.19 15:29

svarit to umi kazdej jouda :D ale pak me napadlo ze se delali ramy na miru ,takze to smysl melo ,a columbus mel stejne ty trubky lepsi ,ale v te dobe to bylo spis o zavodnikovi

Reagovat
Roman64
Roman64

5.2.19 15:26

Ano jak píše Learita. Posílám jen takovou perličku F1 z roku 1977, s průměrem 26,6. Je to ověřené u p. Nakládala, že je to origo, a že se to sem tam objevilo a je to dáno způsobem stavby rámu.

Reagovat
learita
learita

5.2.19 15:20

Teda myslel jsem – Kubula......

Jinak koukej po detailech, např. sloupek řízení a mufny na něm, 16 mm silná zadní stavba ( i když toto z fotek není patrné) a také hmotnost.

Reagovat
learita
learita

5.2.19 15:20

Teda myslel jsem – Kubula......

Jinak koukej po detailech, např. sloupek řízení a mufny na něm, 16 mm silná zadní stavba ( i když toto z fotek není patrné) a také hmotnost.

Reagovat
learita
learita

5.2.19 15:15

Jardalee – tak každý na BF přece ví, že F1S má průměr sedlovky 26.2:-)

Reagovat
Roman64
Roman64

5.2.19 15:10

ciorian – záleží jaké sháníš logo na gumách, to novější je zde:

https://www.ebay.com/…223285300505?…

to starší s logem zeměkoule už je dražší a je např. zde:

https://www.ebay.com/…223285300505?…

No a odpověd pro „jardaleemu“ asi nemá smysl, protože je jasné, že i např. zmiňované Colnago, používá trubky a součástky z externích zdrojů a my se neptáme odkud to je, ale kdo a jak to dal tak úžasně dohromady, a to se pak samozřejmě týká i naší značky Favorit.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

5.2.19 14:43

Možná mě sežerete, ale F1SS z reynoldsu a s 26.4? Měl jsem pocit že toto bylo u F1S. Vím že velikost 59 odpovídá zakázkové stavbě, ale nějak mě to mate. Tak mi v tom někdo udělejte pořádek :-D

Jinak tedy moc pěkná stavba. Ta barva je ještě pod průhledným lakem či nikoli?

Reagovat
cioran-m
cioran-m

5.2.19 14:21

Prosímtě, nemáš někde po ruce odkaz, kde koupit tyhle gumy na brzdové páky? Zrovna nedávno mi jedna na červeném kole, už hodně zteřelá teda, praskla…

Reagovat
jardalee
jardalee

5.2.19 14:14

kolo paradni a urcite spicka i v te dobe ,akorad se proste neni co divit na tom kole neni ceskyho vubec nic :) teda samozrejme to nekdo svaril a poskladal ale jnak je tam vsechno top z ciziny :) takze teoreticky kdyby rovnou dovezli nakej ram cinelli nebo colnago tak uz jim to prijde hotovy :)

Reagovat
vpa007
vpa007

5.2.19 14:02

Moc pěkná renovace!

Reagovat
Roman64
Roman64

5.2.19 13:38

pro André – ano je to Benotto

pro Learita – tento lak byl ještě přes p. Nakládala, nicméně další na F1 z 1970 už jsem si dělal sám.

Reagovat
learita
learita

5.2.19 13:18

Nádhera. Myslím že se to povedlo.

Lak si děláš sám?

Reagovat
cioran-m
cioran-m

5.2.19 12:44

Tak toto je naprostá nádhera!

Reagovat
André Vebr
André Vebr

5.2.19 12:40

Blbnu… myslel jsem Benotto

Reagovat
André Vebr
André Vebr

5.2.19 12:36

Označení SS je Super Skvělý? :)) Nádhera! Ta omotávka je origo Ribon?

Reagovat
tromboonen
tromboonen

5.2.19 12:28

Hezky pěkně, něco takovýho si z dětství ani nepamatuju… asi jsem to neviděl, lepší, než spousta top kol tehdy, aspoň u nás.

Reagovat