Victoire Veloce

Přidat foto

Rám 1,6, kolo s pedály 6,3 kg.

(vloženo 3.2.19)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
cioran-m
cioran-m

4.2.19 21:46

Je to strašně tvrdý a hodně tenký… :) A jinak – jasně. Koneckonců, ani Michelangelo nebyl prý nějak nadšenej z finální podoby své Piety – říkal, že to prostě tak vyhladit chtěli. :)

Reagovat
filipo
filipo

4.2.19 21:37

Myšleno jako že ne vše musí být dokonale hladké coby podmínka vzhledu. Jinak o konkrétní technologii na konkrétní materiál nemám páru.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

4.2.19 21:20

Ono teda zabrušovat sváry u rámu z 953 by asi nebyl úplně nejlepší nápad…

Reagovat
filipo
filipo

4.2.19 20:57

Však o tom Tom také v podstatě píše. Vaření při zachování požadovaných vlastností a bez „zbytečného“ materiálu jen tak každý nesvede. Takže se víc cení. Jinak ten stroj duši má. Kdyby byl vařenej tak by mě u toho nevadili ani ty viditelný housenky bez brusu.

Reagovat
kamaro
kamaro

4.2.19 15:28

Hogy: Tady asi zabrousíme hodně do technologie… Pájený rám má větší velikost spoje – nižší pevnost pájky je tak kompenzována jejím větším množstvím ve spoji. Tuhost spoje by ale měla být vyšší (díky většímu množství materiálu).

K tomu svařování: Opravdu je problém svařovat jakýkoliv materiál s tloušťkou stěny 0,5mm, právě si to zažívám v praxi. Jednu sadu trubek už jsem při svých pokusech zničil, ale mám teď díky tomu dostatek materiálu, kde můžu zkoušet svařovat i uprostřed trubek (čili tam kde jsou nejtenčí). U té 953 to bude hodně záviset na tom, jak dobře to bude svařené, to pájení je opravdu takové blbuvzdorné. Ještě si chci vyzkoušet TIG brazing, to by mohla být také cesta.

Reagovat
Hogy
Hogy

4.2.19 14:45

Obecně ten svařovaný spoj bude mít lepší mechanické vlastnosti, hmotnost řeším taky a rám z nerezu osobně lakovaný nechci. Pájet nerez umí „každý“, svařovat, zvlášť tu 953 už rozhodně ne. A navíc ta 953 je svařovaná už rovnou z výroby :-)

Reagovat
vrazdit
vrazdit

4.2.19 11:06

Kamaro: mě se takymoc nelíbí ty pájené rámy v rawu, proste mi tam na oko vadí ta viditelná pájka… jinak proti tomu nic nemám, pod barevným lakem by to vypadalo lépe… jinak já nemůžu vidět tyto kliky, to je hrozný hnus… ale zase pěkný ten stojánek :)

Reagovat
kamaro
kamaro

4.2.19 10:32

Hogy: Proč Ti vadí, že je to pájené? Kvůli těm pár gramům navíc, které jsou ve spojích? Nebo proto, že to musí být pod čirým lakem, aby nezačala ta mosazná pájka časem tmavnout? Když vidím jaký záběr dostane ten materiál při TIGu, tak pájení (navíc zde mosaznou pájkou s cca 55% stříbra) je jenom takové lehké teplé pohlazení.

Reagovat
kubad
kubad

4.2.19 08:33

rám 1,6kg to se mě zdá moc na 953 není to váha rámovky?

jinak moc pěkné

Reagovat
Hogy
Hogy

4.2.19 07:53

Hluboce se stydím… Už se nebude opakovat :-)

Reagovat
nooski
nooski

4.2.19 06:41

Hogy: namýchaná? To snad ne :-) jinak zajímavý počin, který mě však moc neoslovuje.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

3.2.19 22:35

Ale já bych to právě takto, volně, asi chtěl. A čert vem Campu – tady by klidně mohla zůstat!

Reagovat
cioran-m
cioran-m

3.2.19 22:31

Ajo, promiň, su nedbalej… Ale tím spíš. Prostě Francouzi – protože vědí, že jsou stejně úplně nejchytřejší, dělaj si z lidí prdel… :)

Reagovat
Hogy
Hogy

3.2.19 22:29

Však jsem psal, že je škoda, že to není svařené :-)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

3.2.19 22:24

Tak – a navíc je rám fillet-brazed, pokud dobře vidím. Já myslím že je to spíš, než nějaká opravdová gramařina, taková volná kompozice… :)

Reagovat
Hogy
Hogy

3.2.19 22:17

Nějak moc nechápu, proč je tam namýchaná opravdova gramařina (kliky, kola) s řadou dílů, které jsou opravdu těžké (brzdy, bowdeny…). Škoda, že to není svařené. Vzhledem k běžné sériové špičce ale pochopitelně parádní práce.

Reagovat