Z netu

Přidat foto

Snad to tu už.není.

(vloženo 12.1.19)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
vsudenakole
vsudenakole

16.1.19 11:53

U toho ozubení na fotce bych se velkým ztrátám nedivil,zajímalo by mne jakých ztrát by se dalo dosáhnout kdyby to ozubení bylo opravdu precizní třeba se zakřivenými zuby s přesně dopasovanou polohou.

Reagovat
Zdyn
Zdyn

14.1.19 10:44

Tak ony jsou ztráty hlavně v tom ozubení. V samotném kardanovém kloubu nejsou ztráty až tak velké pro malé úhly.

Reagovat
vsudenakole
vsudenakole

13.1.19 21:11

Jardalee:Kardan musí být u motocyklu neboť má odpruženou zadní stavbu ,u kola s s pevným rámem bude pevný hřídel tudíž ztráty budou daleko nižší,záleží nakolik precizní by byly použité převody.

Reagovat
Renda69
Renda69

13.1.19 09:10

Tromboonem: tady ti asi dá většina zapravdu. Já profiloval stroj několik let, než jsem byl jakž takž spokojený na denní dojíždění. Nakonec mi to svařil Štěrba na zakázku. Člověk který začíná vlastně neví co chce a podlehne marketingu.

Reagovat
tromboonen
tromboonen

12.1.19 22:31

Sprcha: samozřejmě jsem myslel spíš obecnou preferenci obyvatelstva/spot­řebitelů/kupu­jících, i když nejsou draví cyklo závodníci nebo jezdci, spíš že váha a počet převodů nabo jiné pokud možno nové možnosti jsou to jediné, čím kolo a firma zaujme hned a nadluho, i kdyby to nebyla pravda ve skutečnosti a když ne, tak šup nový model s movýžm marketingem, ale pořád stejný pořadavky a claimy v reklamě… naproti tomu velmi omezený (oproti minulosti) segment kol, výrobců a uživatelů, kteří/kdo/pro které je jasné, že pro daný účel nebo trvalý úspěch není marketing vůbec ve hře a některý kola jsou skoro jako v tý době, spolehlivý co nejméně náročný na údržbu a za cenu kila navíc, nebo méně než 22 a více převodů a 2× vepředu (třeba v Holandsku nebo obecně mezi/pro něco jako hipstery všude…) Nemyslím to negativně tentokrát, akorát začátečník bez informací neví, nemá nabídku a (minimálně u nás a tady na bf) dostane max rady pro ultra sportovce, jestli nějaký, ale kolikrát bez rad ohledně velikosti ráímu a posedu, která i který mohou být různé podle používání, cílů, stáří a úrovně uživatele, prodejci mu max vychválí co chtěj a potřebují prodat nejvýhodněji jako celý kolo, plus třeba obr kolečka pod házku za nesmysl ceny i když je absolutne něpotřebuje, to jsem myslel, průměrně znalý si to na každodenní dojíždění rozmyslí a třeba si ve slušný krajině koupí nebo postaví singla co vydrží vše, převody vystačí pokud nebydlí v horách nebo extrémním kopci?,.. to je vše tady.

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

12.1.19 21:52

Tromboonen: Není žádná jednotná priorita a různé firmy si je určují zcela individuálně. Hlavní hnací silou je potřeba dodat produkt co nejvíce lidem. Narůstá množství lidí, kteří mají k dispozici prostředky pro opatření takových kol a výroba je stále dostupnější i pro malé firmy. Narůstá tedy nejen škála různých preferencí, ale také množství firem schopných a ochotných se těm všemožným preferencím věnovat (a teď se nebavím jenom o komponentech). Marketing může být sebelepší, ale pokud lidé nebudou spokojeni s tím, co výrobce nabízí, nebude úspěšný. Navíc trendy obvykle nevznikají u velkých výrobců.

V dnešní době máš široké možnosti a většina lidí si přijde na své. Jasně že na úplném vrcholu budou nejlehčí, nejrychlejší a nejvymoženější technologie, ale tam je taky absolutně nejmenší poměr ceny a výkonu. Když se třeba dívám na nejnovější low-end silniční sady Shimana, přijdou mi popravdě pozoruhodnější než ty nejvyšší, protože výrobce je schopen za takovou cenu nabídnout takovou kvalitu a spolehlivost. To je něco, co by v dobách minulých nikdo nedokázal, hlavně když si vezmeš kolik taková kola stávala v přepočtu na dnešní kurzy.

Reagovat
jardalee
jardalee

12.1.19 20:46

mirabike:zajimavy me spis prekvapuje ze je to inovace za par korun a shimano to neda na to novy XTR treba :) jinak teda ta ucinost co sem tady psal je z motorek ,protoze tam se stale vyskytuji vsechny tri pohony ,a ruzne se stim experimentuje

Reagovat
mirabike
mirabike

12.1.19 19:48

jardalee: velký kolečko menší úhel náběhu řetězu a při velkým křížení žetězu (u 12s) snižuje hlučnost a tím i odpor řetězu při nabíhání na zuby

P@x: kardan, jako název kloubové hřídele je odvozen od kardanova (křížového) kloubu na hřídeli.. ten se na těchto hřídelových pohonech nevyskytuje, proto to není „kardan“, ale hnací hřídel

Reagovat
jardalee
jardalee

12.1.19 19:39

no ono je na internetu video,retez 3% ztrata vykonu ,remen 8% ztrata vykonu a kardan 15% ztrata vykonu ,takze spis mozna na elekrokola :) ty cisla si teda bepamatuju uplne presne,ale ten kardan byl suverene nejhorsi ,mozna to dela jako v pripade ruznych prevodovek treni kolecek

Reagovat
tromboonen
tromboonen

12.1.19 19:18

sprcha a spol: tenkrát a kdykoli před cca 1950 a někde i pak u obyčejných dojížděcích kol ale byla preferována přesná, odolná, bezporuchová výroba a technologie i za vyšší váhu, menší rozsah převodů a já nevím co, takhle starý kola koílikrát furt jedou, stačí promazat, pokud jsou komplet a nepoztrácené, viz co dělá Noal Gabriel… dneska až na výjimky je priorita kromě technologie i marketing, maximální parametry/rozsahy, nízkou hmotnost a sportovnost/vý­konnost, snad s výjimkou gravelů/hipster bikes, ale i tam furt spíše s tím rozsahem atd, Kardany a pod umíme vyrobit dnes ještě přesněji a líp, i navrhnout, jenže zkoušíme (výrobci) 20 převodů k tomu a váhu 5 kg celé silniční kolo, plus top sada, vše pokud možno z karbonu nebo něčeho podobného, max snad titanu, ale furt s tím omezením, co jde proti… prostě jiné priority.

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

12.1.19 19:04

makimaki: Hodně zjednodušeně řečeno a myslím si i podáno dost neférově vzhledem k množství úsilí které bylo vynaloženo do takového pokroku, a znalostem které jsou pro dnešní výrobu potřebné. Ano, umíme dělat neskutečně složitější věci, ale výrobní procesy jsou složitější zrovna tak.

Jinak hnací hřídel na kole se historicky opravdu objevila vícekrát. Viz foto (tam se bohužel dochoval jenom rám). Ale myslím že všechny tyhle obrázky se tady na webu už objevily.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

12.1.19 17:45

To je nádhera.

Reagovat
makimaki
makimaki

12.1.19 17:41

Je hezký pozorovat jak řešení v technice opakují, ale vzhledem k výrobním a výpočetním možnostem zdokonalují, ale zrovna tohle kolo by bylo krásné mít a nejlépe i v použitelném stavu. Dnes není problém cokoliv vypálit na laseru nebo obrobit neuvěřitelný tvary, ale před cca stovkou let to bylo podstatně horší vyrobit a zprovoznit. Před těma lidma klobouk dolů, opravdoví strojaři.

Reagovat
tromboonen
tromboonen

12.1.19 11:36

Jardalee, když můžou „motorky měli“, tak velikost koleček je to poslední co by nás mělo trápit, je to o úspoře energie jak píše Zoi, ale i kola to „měli“ už dříve :)

Reagovat
jardalee
jardalee

12.1.19 11:15

Zoidberg: no jo jako s prumyslovym loziskem se daj sehnat ty kladky za par korun,ale nebylo me jasny proc shimano da to megakolecko na nejlevnejsi prehazku a ostatni vyrobci high -end veci co davaj na ty nejdrazsi voditka :)

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

12.1.19 10:50

jardalee, je-li Tvůj dotaz myšlen vážně, tak ty větší kladky méně ohýbají řetěz a v kombinaci s použitím kvalitních ložisek Ti ušetří pár Wattů (jednotky). Na bike zbytečnost a větší lapač bordelu, na silnici proč ne.

Reagovat
p@X
p@X

12.1.19 10:16

Ani vloni to nebyla žádná novinka, tyhle systémy spolu s převodovkama, řemeny a spol. se průběžně objevují a mizí převážně na městských kolech. V Práglu a Brně provozuje kardanová kola bikesharingová spol. Velonet. Myslím, že proběhla horečná diskuze, že to vlastně kardan není.

Reagovat
petrun
petrun

12.1.19 10:00

Super, nemusí se drbat s řetězy :-)

Reagovat
jardalee
jardalee

12.1.19 09:48

podobnej kardan meli i motorky hondy ,lidi neverili ze by retez dokazal prenest tu silu :) jinak by me zajimalo k cemu je dobry to obrovsky kolecko u voditka ,protoze taky shimano to ma na nejlevnejsi prehazovacce a tedka se objevuvji silene predrazeny reseni kde se snad predhani kdo udela voditko s vetsima koleckama :)

Reagovat
Hadato
Hadato

12.1.19 08:20

Tak ono vesměs i třeba Eagle/nové XTR jsou jenom recyklace starých přehazek (kromě brzdy teda). Horizontální paralelogram a kladky s offsetem měla už stará SIS přehazka od Shimana (třeba RD-TY20).

Reagovat
tromboonen
tromboonen

12.1.19 08:15

A ještě hezčí jsou komentáře, údiv a znechucení mladých umělců, jako předved včera Strakatej u oválů :)

Reagovat
Cavendish
Cavendish

12.1.19 07:57

Líbí se mě, jak se recyklují už jednou vynalezené věci :) Tenhle typ pohonu byla vloni super novinka. Nebo ty oválné převodníky na fotce vedle. Případně i elektromobily.

Reagovat