Špatná barva

Přidat foto

Aby tu byl aspoň jedna slušnější fotka.

Téměř finální podoba stroje, jen ještě se starou hazkou. Kolo bylo postupně upravováno na základě osobních potřeb a postřehů během celkem nabité sezóny.

Byla jen otázka času než to osadím a největším zdržením byla dlouhodobá nedostupnost. Gravel tu brzdu na hazce potřebuje jako sůl a vitamíny a hanba Shimanu že jim to trvalo tak dlouho

Ještě nedávno tohle přišlo divné i mně. Že to je super jsem zjistil během prvních sto metrů jízdy a během prvních 100km jsem si uvědomil že už bych klasiku na gravelu nechtěl.

Subkompakty jsem zvažoval docela dlouho, a po zakoupení jsem si dlouho říkal, proč jsem je nepořídil už dávno. Na gravelu co se běžnědostává do terénu rozhodně dávají smysl.

Tak takovýto štěrk už 40mm pláště v některých pasážích položí, ale 45mm stále jedou. Přechod na WTB Riddler 45c byl čistě pozitivní. Dopad na rychlost minimální, ale schopnosti v terénu se zlepšily opravdu výrazně. Na fotce je Maxxis Rambler 40mm

Objem pláště odpovídající 45c, šířka dezénu odpovídající 44c, čistá šířka při 30PSI bez zatížení na 18mm ráfcích odpovídající 43c. Ať už preferujete kterýkoli způsob měření, v rámu je stále spousta místa pro bláto a terénem to lítá velmi příjemně.

Kukanec na ovládací trubku. Ano, vozím zvonek, při motání se na cyklostezkách to udělá divy s průměrnou rychlostí. Pokud máte námitky k omotávce, počkejte až sem hodím jak masivní je současné omotání

Brzdy TRP Spyre pracují k mojí plné spokojenosti, jen je potřeba osadit kvalitní kotouče a destičky (doporučuji Goldfren), a u mechanických kotoučů nesmí chybět bezkompresní (splétaný) brzdový bowden. Jezdil jsem i hydrauliku (Shimano SLX) na úzkých pláštích na trekovi a výhody jsou hlavně v pohodlí. Brzdná síla je limitována plášti a je zcela srovnatelná. Časem nejspíš přijde upgrade na HY/RD, ale rozhodně mě to netlačí.

Jedna z prvních variant stavby, krátce po zjištění že podložky pod představcem zlobí při brzdění (viz úhel na představci a velký komín). Za tu dobu na kole proběhlá opravdu velká řada změn, některé menší, některé větší.

Sedlovka se samostatně nastavitelným sklonem a posunem sedla. Jako bonus je v zámku elastomer, který výrazně zmírňuje drobné nárazy a umožňuje pohodlně šlapat i když to hází.

Jedna fotka ukazující jak snadno se při vyosení dosáhne na konec řadícího rozsahu na Tiagře 4700 (která ho má docela dlouhý). Sorráč, další fotky úchopu jsou focené přední čočkou telefonu, takže nízká kvalita.

Prsty za brzdou, pozice vhodná pro vysoko posazené páky, pro mě nepoužitelné.

Jeden prst přes brzdu, pozice pro níže postavené páky. občas používám,

Dva prsty přes brzdu, tuto pozici preferuji. Způsob jakým se držíte za páky může značně ovlivnit jaké máte držení horní části těla, zejména ramen. Takže má cenu zkoušet se pák různě držet a sledovat co je vám nejpohodlnější.

Špatná Barva začala jako projekt výstavby červeného gravelu. Červený rám který přišel však byl velmi tyrkysový, a proto Špatná Barva.

Původně kolo nahrazující silničku a trekkingové kolo, tudíž sportovně výletnický stroj pro silnici, zpevněné cesty, polňačky a lehký terén. Postupně se to ale začalo ubírat až k počátečním hranicím monstercrossu a berany tak už párkrát doprovázely i celopéra po trailech.

Nemám čas dělat tři sta tisíc fotek a ke všemu neumím fotit, takže některé fotky jsou ještě se starším osazením. U fotek vypíšu nějaké kraviny o tom co to tam je a proč. Hlavně mám snadnou referenci pro současné osazení.

Po více než 5000 kilometrech a ještě více peněz mám kolo v podobě, kterou už pro letošek považuji za finální. Dalšími vyhlídkami budou řadící páky Ultegra, nové výplety, možná HY/RD brzdy a eventuálně nový rám, ale to už bude otázka příštích sezón.

Základním rysem stavby jsou vyosená řidítka posazená do úrovně sedla. Očekávám, že toto budou hlavní dva zdroje znechucení pro zdejší konzervy, i pokud se přenesou přes to že kolo není celé černé.

Právě kvůli výšce řidítek byl osazen šílený představec. Výška umožňuje jezdit dlouhodobě na obloucích i v terénu a ve sjezdech lze velmi dobře pracovat s váhou, nebo minimálně nepřeletět přes řidítka na prvním šutru. Oblouky poskytují nejjistější a nejpohodlnější úchop a je škoda se o ně na gravelu ochudit. Vyosení oblouky rozšiřuje z 460mm nad 550mm, přičemž dostává ruce do velmi přirozené polohy ve které lze pohodlně držet prst neustále na brzdě. Řazení je díky tvaru taktéž výrazně ulehčeno.

O aerodynamiku se člověk zvyšenými řidítky nepřipravuje protože, jak se ukázalo, člověk se může přikrčit aniž by ho tam posed kola nutil (who knew). Hlavní výhodou je, že se člověk může přikrčit tak jak je mu zrovna pohodlné¨, a hlavně při tom bude mít pokrčené ruce, což je z hlediska aerodynamiky docela zásadní věc.

Kvůli častému stoupání v prudkém terénu jsem pořídil subkompakty 46/30. Přesmykač z nejnovější sady Ultegry umožnil bezproblémové nasazení 45mm plášťů, a hazka Ultegra RX tam prostě nemohla chybět.

O pohodlí se kromě velmi dobře pružících řidítek obalených tlustou vrstvou omotávky (zatím není na foto) a pohodlného představce stará také sedlovka s elastomerem, a oběma asistuje Riddler 45c, který s pohodlím v terénu udělá svoje. Přechod na Riddler byla asi největší změna kterou kolo podstoupilo. Enduro na tom jezdit nebudete, ale v XC terénu se dá zablbnout. Tlaky spadly z 40/50 na 30/37.

Pro maximální rychlost a závodní kvality byly osazeny červené bowdeny a kalibrované nálepky s logem výrobce plášťů. Bez těch je kolo celkem k ničemu.

(vloženo 9.8.18)

bezdratova.sprcha bezdratova.sprcha
Ohodnoť bajk: (3.5  / 71 hlasujících)
Značka Špatná barva
Velikost 58
Hmotnost 10,5
Rám Vitus Energie 2018 (AL)
Kliky FSA Energy 386EVO 2018 46/30
Přesmykač Shimano Ultegra R8000
Měnič Shimano Ultegra RX
Řazení Shimano Tiagra 4700
Kazeta 11-34, 10 rychlostí
Řetěz SRAM PC 1110
Náboj přední D791SB
Náboj zadní D882SB
Brzda přední TRP Spyre
Brzda zadní TRP Spyre
Ráfek přední DT Swiss R 460
Ráfek zadní DT Swiss R 460
Pedály Look S-Track
Řídítka Bombtrack Beyond 460mm
Představec Ritchey Comp 30D 2018
Sedlovka XLC Antishock SP-R05
Sedlo Ergon SMC4
Pláště WTB Riddler 45c

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Barak
Barak

dnes 10:37

Když tak vidím, jak se úpravami přibližuješ k MTB (převody, řídítka, pláště, posed), člověk by řekl, proč si neušetříš peníze a čas a rovnou nekoupíš MTB a nevyměníš odpruženou vidli za pevnou. Jinak samozřejmě přeju mnoho spokojených kilometrů.

Reagovat
vpa007
vpa007

13.8.18 10:07

I když ty rodla jsou pro mě šílený, tenhle projekt mě fakt baví… neustále se to vyvíjí, jak rostou znalosti a zkušenosti. Takže palec hore a dál a vpřed ;-)

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

11.8.18 14:57

Doom: Rozdíl v brzdné síle bych pak sváděl buďto na ty destičky (z těch origi Tektro jsem moc nadšený nebyl a šly pryč celkem rychle) a nebo brzdění čistě z horních pák, tam se ti určitě brzdí lépe na hydraulikách, ale to není záležitost brzdné síly. Když si na váhu stoupneš jednou nohou tak to neznamená že vážíš méně, čili hlavní rozdíl je, jak jsem psal v chodu páky a pohodlí.

A nebo mám nějaké kouzelné kusy TRP Spyre které sice brzdí jako čert a nezaserou se bordelem ani po 5000km, ale po čtyřicítce se mi začnou zjevovat démoni a v padesáti budu muset odevzdat svou duši našemu pánu Cthulhu a žít zbytek svého nicotného života jako prázdná skořepina přiživující se na neštěstí lidských bytostí.

Reagovat
DoomHammer
DoomHammer

11.8.18 13:11

kotouče XT, desky originál :)

Reagovat
deekay
deekay

11.8.18 11:57

Sprcha:

Vzhledem k tomu, ze vnitrek neni nijak utesnen, tak kontaminace hrozi vzdy :)

Ale ja jsem obecne hrozne citlivej na veskery nesrovnalosti a rozdily, ne kazdy to tak musi mit.

Kdyz vezmes v uvahu ze 685tky jsou vlastne ultegry, akorat nesadove, tak ta cena je naprosto v pohode i kdyz to srovnas s MTB. Jasne, je to o neco drazsi, ale ne radove. Cena byla za komplet, dualy, hadice, trmeny s deskama.

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

11.8.18 11:28

Jsi, ne jsem :O

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

11.8.18 11:27

Doom: Pokud ti nevyhovuje mechanika, nemám s tím problém. Mám vyzkoušené obojí na stejných pláštích a leč hydraulika poskytuje výhody oproti TRP Spyre i na 40mm pláštích, brzdná síla není jednou z nich.

Mimochodem co jsem měl za destičky a kotouče na mechanice?

Reagovat
DoomHammer
DoomHammer

11.8.18 11:22

Já jo, na podzim 2017 :)

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

11.8.18 11:19

Zatopený mám jenom ten vnitřek, používám mazivo od Park Tool a s výlevem problém není, kontaminace destiček nehrozí.

Jinak brzdy mám z druhé ruky a před očištěním a po očištěním jsem nezaznamenal rozdílný chod. Zkrátka a dobře odlišné zkušenosti.

Cena je vysoká když to porovnáš s MTB hydraulikou. Navíc do budoucna bych rád Ultegru. Těch 6K si dal za komplet set pák a třmenů?

Reagovat
DoomHammer
DoomHammer

11.8.18 11:10

A tak jo, na 35 nebo 40mm pláštích ve výsledku zastavíš i s brzdami typu Favorit Speciál nebo Centric. Brzdná síla je fakt stejná. Ale to je asi všechno :)

Reagovat
deekay
deekay

11.8.18 11:06

Tak pokud si je vylozene napral vazelinou tak mozna. Ale vzhledem k tomu ,ze se pri zahrati ta vazelina muze pak lehce dostat na brzdne plochy jsem tohodle nedelal. Jen jsem vzdy obalil vodevzdornou vazelinou kulickovy mechanismus a stejne se tam dostal vzdy prach, pisek atd. Zadne nanosy, staci malo a pak to chodi trhane. Proste ja uz to na kole do terenu nechci.

A blato, ktere ti zastavi kolo, neni to ktere se dostane do trmenu, je moc huste.

Nejhorsi je jarni obleva, vsude sprsky vody, pisku atd. V zime kdyz nasnezi, roztaje a to opakovane, to je taky podobne.

Pro me je hydraulika neprilis vysoka investice (cela sada za 6000Kc, nova z CB), za to co nabizi. Jako bonus mas paky (RS685), ktere maji kovove telo a ne plastove a neohybaji se, kdyz za to vezmes :)

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

11.8.18 10:54

Doom: Neobírej moje tvrzení o kontext. Řeč je o užších pláštích. Porovnávané s Shimano SLX. Najezdil jsem na tom přes 2000km a přechod na mechaniku TRP spyre mě o brzdnou sílu rozhodně neochudil.

Jinak dalo by se rozvést co to znamená „perfektně“ se zasmát? :D

deekay: To je zvláštní rozchod zkušeností. Za tuto sezónu jsem třmeny čistil a zatápěl vazelínou jen jednou, od té doby jsem do nich dal 3000km minimálně. Jezdím za každého počasí a celoročně, párkrát jsem prolétal bahnem tak, že jsem musel zastavovat a odstraňovat bláto abych se znovu rozjel. No a pak je tu dosavadní letní ježdění v „pěkném počasí“ kdy se jemný prach dostává úplně všude kam může.

Někdy minulý měsíc jsem třmeny rozebíral kvůli podezření na problém s vnitřním mechanismem (nakonec byl problém v mém seřízení) a fakt se nedalo mluvit o nějakých nánosech uvnitř.

Reagovat
deekay
deekay

11.8.18 10:39

Za me teda hlavnim duvodem pro zmenu na hydrauliku bylo, ze moje kolo jezdi od podzima do jara v klasickem CX terenu – bahno, voda, bordel obecne. Spyre jsou absolutne neutesnene a rozebiral a cistil jsem je snad kazdou treti vyjizdku. Uz me to prestalo bavit. Jinak mi na Spyre fungovaly dobre koolstop D620 desky.

Na kolo, co jezdi jen v peknem pocasi, tak TRP klidne.

Reagovat
DoomHammer
DoomHammer

11.8.18 10:35

Brzdná sála hydrauliky a mechaniky je na tom stejně? Díky, perfektně jsem se po ránu zasmál.

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

11.8.18 10:12

Pokud nemáš dobrý kotouč a desku, můžeš mít brzdy spouštěné telekinezí a nebude to k ničemu platné.

Osobně hydrauliku na gravel osazovat nehodlám, v rámci silničních sad a užších plášťů je to obrovská investice za trochu pohodlnější chod pák. Brzdná síla je na tom stejně.

Reagovat
Spartacus
Spartacus

11.8.18 09:31

A takové to bylo zpočátku sympatické kolo…Ale když vyhovuje, tak vyhovuje. Jinak být tebou, moc bych neutrácel za různé kotouče, desky, třmeny, zbytečně se ti ta cesta k hydraulice prodraží ;)

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

10.8.18 21:19

Nerad bych házel všechny destičky Shimano do jednoho pytle, protože nemám ozkoušené všechny, nicméně dle mých osobních zkušeností základní Deore (které jdou do TRP Spyre) brzdí docela na prd. Totéž platí o destičkách Tektro pro tento model brzd.

Reagovat
xtonda
xtonda

10.8.18 20:56

V čem sou ty Goldfren destičky lepší než Shimano?

Reagovat
Mildee
Mildee

10.8.18 20:38

Už jsem tě párkrát potkal v autě, barva je super, koncept jako takový se mi moc líbí. Třeba se jednou taky propracuju k něčemu podobnému.

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

10.8.18 19:11

Něco vám řeknu, za tady toho systému vkládání a úpravy fotek zčernám a zešedivím! Transfuzní diktafonie zatrhelmot! Jednak se z tama neustále ztrácí písmenka, objevují se tam nová, a hlavně pořád si to nechce zapamatovat pořadí obrázků.

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

10.8.18 18:40

Podařilo se mi nějak nafotit jak se na těch pákách držím (nafotil jsem jen jednu páku). Za chvilku to sem hodím. Až zpětně mi došlo, že jsem zrovna mohl nafotit i tu podělanou omotávku a držení na obloucích :D

Bohužel, odhad kde se jak čeho držím nemám, to bych si musel stopovat. Myslím si že však 30% času tam strávím určitě. Během jízdy prostě měním úchop ani o tom nepřemýšlím. Někdy se přistihnu že jedu po rovném asfaltu na obloucích, někdy zase že jedu v drncavém terénu úplně na horní části (a pak se divím proč nejedu rovně :D )

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

10.8.18 18:33

Info o brzdách

Destičky kov https://www.kupkolo.cz/…eore_z89719/

Destičky organika https://www.kupkolo.cz/…s-d620_z432/

Pokud sjíždíš dlouhé táhlé kopce, určitě bych doporučil kov, větší brzdná síla a ještě mi neuvadly. Organické mají zase skvělou modulaci.

Tady ještě doplním info, musel jsem u těch goldfren rozšiřovat takový ten otvor (do kterého se dává pojistný šroub nebo závlačka) kulatým pilníčkem, protože mi to na TRP Spyre dělalo problémy. Mají ten otvor o zlomek milimetru níž posazený a malinko menší. Obrousit to šlo velice dobře, práce tak na dvě minuty na všechny čtyři destičky.

Kotouče XT Icetech https://www.kupkolo.cz/…oubu_z90827/

Kotouče obyč XT https://www.kupkolo.cz/…roubu_z5350/

Měl jsem obojí. Icetech mají o hodně lepší tepepelný odvod (měřil jsem to, oba kotouče jsem porovnával) a mají také o něco větší brzdnou plochu.

Bowden https://www.kupkolo.cz/…etany_z5836/

Asi by to chtělo i kovové koncovky a zabrušovat konce, na ty bowdeny je vyvíjena opravdu velká síla.

Pokud se ti nechce utrácet za všechno, osobně bych tyto „upgrady“ bral v tomto pořadí:

  1. Destičky (jednoznačně největší rozdíl)
  2. Bowdeny (zlepší maximální brzdnou sílu a pocit na pákách)
  3. Kotouče
Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

10.8.18 17:40

Máš odhad, kolik času na těch beranech strávíš v dolním úchopu?

Reagovat
jIrI___
jIrI___

10.8.18 17:35

Popis super, taky bych chtěl umět se tak vypisovat :). Řidítka jsou brutus, někde bych tenhle styl úchopu rád vyzkoušel.

Reagovat
Chribak
Chribak

10.8.18 17:10

Kolo jménem blbá barva je super kompromis. Já osobně jsem začal na HT, pak žiletka, celopero a nakonec gravel. Vlastním tento bicykl již dva roky a jen chvála. Servis levný a jednoduchý,vše doma sám. Navíc pro mé ježdění v Chřibech vynikající univerzální stroj. Všem na kole ahoj!

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

10.8.18 15:48

Sedlo uz mam docela dlouho cca 4–5mm od koncove znacky, takze bych to asi nazval finalni pozici. Vyska a sklon se vsak obcas zmeni, pokud citim ze je potreba.

Reagovat
DoomHammer
DoomHammer

10.8.18 15:40

jenom hnidopich, ta pozice sedla je finální?

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

10.8.18 14:54

Orm: Zkousel jsem to nejak fotit uz kdyz jsem riditka referoval na FB, ale nevymyslel jsem jak. Zkusim na neco prijit.

Vrsek pak je sice vyoseny dovnitr, ale zato boky jsou vyosene ven. Dlane se tak budou opirat nejen o vrsek, ale taktez o ty boky. Pozice dlane nahore zustava vice mene stejna, jen je dlan vice rozevrena. Paka je pak blize prstum, takze nemusis tlacit tak hluboko, abys preradil.

Uznavam vsak, ze si vubec netroufam odhadovat jak pohodlne to bude na jinych pakach nez shimano.

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

10.8.18 14:35

Jendo diky za dobrou pripominku. Ono totiz kdyz clovek vlastni smarphone, tak muze psat kdekoliv zrovna je. Tzn. i treba na pracovisti kdyz zrovna na neco ceka. Navic psani textu se nevylucuje s dalsi aktivitou, jako napriklad divani se na film, jidlo, nebo cekani na kolegu nez prijde ze zachodu. Pokud chces, pisni PM, pomohu ti tento koncept pochopit kdyby ti delal problemy :)

Reagovat
jeniiiik
jeniiiik

10.8.18 13:22

Nemáš čas na foto ale texty plodíš jak na knihu… :-D A přijde i to furt stejné blablabla.

Reagovat
orm
orm

10.8.18 12:29

Mne prave prijde, ze se to za paky musi drzet nahore blbe, kdyz ta paka je vyosena dovnitr. Nevim o jakem vylepseni mluvis, mozna jen o tom drzeni za spodek. Ten rozsireny spodek je fajn. Posli fotku jak na tom sedis a drzis ruce za paky nahore. To by me zajimalo.

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

10.8.18 12:11

Rozsirene oblouky doporucuji vyzkouset, ale hlavne ty kde se rozsiruji cele oblouky. Na nekterych je to tak ze spodek je rozsireny, ale samotne oblouky jsou stale kolmo vuci jezdci a tam nedochazi k vylepseni pozice dlane vuci brzdovym pakam.

Odkazy na vyuzity material hodim jak projdu domu :)

Reagovat
DoomHammer
DoomHammer

10.8.18 11:43

Ty rozšiřující se oblouky jsem si chtěl zkusit na test-festu, ale bohužel k tomu nedošlo… zajímalo by mě, jak se s tím jezdí.

Reagovat
prsoo
prsoo

10.8.18 09:42

ty vyosene riditka vypadaji silene, ale jinak paradni. mohl bych poprosit, pokud je cas, poslat link na pouzite brzdove desticky, kotouce a bowdeny? na svem gravelu s puvodnima TRP vcelku bojuju s chybejicim ucinkem a nekdy brzdim i ocima o patníky…

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

10.8.18 06:57

Kazdy v tom vidi co potrebuje. Ze se osazuji prevazne silnicni sady a berany urcite neznaci ze se jedna o silnicky, kategorie terennich a bytelnych silnic uz existuji (CX, roubaix).

Gravelove trate krome zpevnenych silnic obsahuji i useky narocneho terenu a hodne rozbitych cest, a nektere XC maratony umoznuji ucast na kole s berany prave kvuli gravelu. mimo zavodni uziti se na nich jezdi terenem od samotneho pocatku. Staci mrknout na stare (10+ let) prispevky zahranicnich diskuzi.

Koreny silnice v tom nevidim, spis v tom vidim navrat k pocatkum horskych kol s dodanim modernich vylepseni.

Jsou to kola co maji temer vyhradne pevne ramy, geometrii blizkou te silnicni a bezne se osazuji celkem tenke plaste (na dnesni pomery). Berany se na horska kola osazavaly vzdy, jednu dobu se dokonce objevovaly na downhillovych zavodech.

Moderni gravel pak muze mit velka kola, odolne lehke rafky, kotoucove brzdy, jednoplacku, prehazovacku s brdou, velmi kvalitni plaste, karbonove vidlice a ram, teleskopickou sedlovku (dost ramu pripravu pro interni vedeni) a vsemozna vylepseni typu mekka sedlovka s elstomerem, odpruzeny predstavec atd atd.

Vsehovsude se jedna o schopnejsi kola nez velka cast historickych horskych kol, coz si myslim jejich vyuziti jako terenni kolo dostatecne ospravedlnuje.

Reagovat
JFtryall
JFtryall

10.8.18 00:24

U gravelu jde myslim hlavne o to, aby ten vysledek byl dobre pouzitelny jak pro lehky maratonsky teren, tak pro delsi silnicni projizdku. Dneska jsou komponenty o dost dal, takze i univerzalni kolo je rychle a moznost volit ruzny obuti je super. A je pravda, ze HT je paradni, ale jet na tom cely den v lehkem terenu je nuda. Gravel bike udela z nudne cesty dobrou zabavu a ten limit v terennich schopnostech si uz kazdy muze zvolit, jak potrebuje. Nekdo na 40mm zacina, nekdo konci. Samozrejme, ze celopevny kolo nebude nikdy tak rychle v terenu, jako bike, ale na hladsich singlech se da valit taky solidni kudla.

Reagovat
deekay
deekay

9.8.18 22:55

orm: Tak ja to mam jeste jinak nahazene nez sprcha – vic do silnice.

Nekdy to sme mozna hodim, az se me to bude chtit nafotit :)

Reagovat
orm
orm

9.8.18 22:39

@deekay, @bezdratova.sprcha: Vsak ja mam gravel taky, ale pro me je gravel, a tak i vznikl, odolnejsi silnicka. Navrat ke korenum. Stavet gravel tak, aby vzladal teren mtb mne prijde jako blbost, protoze to v terenu nikdy nepojede jako mtb a jen se tim zhorsi vlastnosti na silnici. Ale nebudu prudit :-).

Kolo je pekne. Barevne to neni zadna nuda.

Reagovat
deekay
deekay

9.8.18 22:30

S timhle naprosty souhlas :)

Na trailbiku jsem si uzil tak 20 procent vyjizdky :) Zbytek byl nejaky presun apod.

na CX si uziju 90 procent :)

Nemam mentalne problem na tom namotat 150km temer ciste silnicni vyjizdku, coz bylo pro me na MTB nemyslitelne.

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

9.8.18 22:22

Primární účel gravelu je u mě to, že nemá primární účel.

Já jsem MTB měl, pohodlnější jednoznačně je, na volných kamenitých sjezdech, kde gravel sotva jede 30kmh, to šlo rozbalit na 55kmh a víc a mít stále značnou kontrolu nad kolem, a to je sakra zábava. Jenže pak přijdou rovinky, kopečky, spousta asfaltu a tam je kolo s odpruženou vidlici nuda, alespoň pro mě. Nemám ten luxus, že bych měl rozmanité traily hned za barákem. Asi to bude hodně o tom jak člověk na kole jezdí, ale za mě prostě HT nejede stejně jako pevný rám.

Reagovat
orm
orm

9.8.18 22:14

Rozpoluplne pocity mam. Kolo pekne, ale kdyz uz to stavis do terenu, coz podle me neni a nema byt primarni ucel gravel kola, tak neni lepsi nez tohle ht mtb? Bude to mnohem pohodlnejsi a pojede to stejne.

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

9.8.18 22:08

Já myslím, že tohle je docela hezká věc na celé adventure/gravel kategorii kol. Jasně, komerční podoba je docela soustředěná (i když už se objevují první vlaštovky a co letí různými směry, Silex, Grail atp.), ale když se podíváš co si doma lidé staví, pořád jsou to velice rozmanité výtvory, přitom účel je stále stejný; svižné univerzální kolo které dokáže obstojně jezdit v terénu.

A když se mrkneš na čem jezdí osazenstvo z Gravel bike CZ stránky, tak tam vidíš všechno možné od lehkých CX, až po docela masivní monstercross.

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

9.8.18 22:05

Tady je na co koukat a co číst. Podařené a dávám za pět, byť sám jsem kolo pro podobné účely stavěl od základu jinak (a třeba ho sem časem dám, ale to až budu moci zase jezdit). Tak, ať dělá radost.

Reagovat
Libores
Libores

9.8.18 22:05

jj, tyhle řídítka jsou skvělý, taky je vozím + dvě vrstvy omotávky:)

Reagovat
deekay
deekay

9.8.18 22:02

Hrozne se mi libi, jak mame vicemene podobny typ kola, jezdime na tom dle fotek podobne veci a presto je pri prestavovani kazdy dosli k diametralne jinemu vysledku, co se tyka setupu :)

Reagovat