Duch

Přidat foto

Po dlouhém čtyřměsíčním čekání je konečně doma.

Zatím jen pár kilometrů, ale spokojenost je velká.

Chápu že je to elektrokolo a pro někoho nepředstavitelná věc. Pro mě s mými zdravotními problémy je to vysněné kolo a už se těším s kamarády na první vyjížďku.

(vloženo 11.6.18)

Rudik
Ohodnoť bajk: (2.8  / 157 hlasujících)
Značka Ghost Hybride
Model Lector S4.7+LC 003
Modelový rok 2018
Velikost M
Hmotnost 18,5
Rám Hybride LECTOR LC Karbon
Vidlice SR Suntour Raidon 34 LOR DS AIR 120 mm
Kliky Ground Fiftyone
Středové složení Motor Shimano E8000, baterie Shimano 504 Wh, displej E8000
Měnič Shimano XT M8050 Di2
Řazení Shimano XT M8050 Di2
Převodník Shimano 34T
Kazeta Shimano XT M8000 11-42
Řetěz Shimano XT HG701
Náboj přední Formula DC-711 15x110 mm
Náboj zadní Formula EHL-148A 12x148 mm
Brzda přední Tektro HD-M805 Slate 4K 4/4 Piston, kotouč 203 mm
Brzda zadní Tektro HD-M805 Slate 4K 4/4 Piston, kotouč 180 mm
Brzdové páky Tektro HD-M805 Slate
Ráfek přední Rodi Tryp 622x30 mm 32H
Ráfek zadní Rodi Tryp 584x30 mm 32H
Pedály Shimano XT M8000
Řídítka PRO Tharsis Trail Di2 Karbon, 790 mm
Představec PRO Tharsis Trail Di2, 55mm
Sedlovka JD Dropper Post 31.6 mm
Sedlo Fizik Antares R7
Pláště Maxxis Ardent 3C Exo 29x2.35 a Maxxis Rekon 3C Exo 27.5x2.8

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
2ndrate
2ndrate

18.6.18 02:58

Bydlím vedle Greenways Praha – Vídeň a celkem to sleduji, e-biků je čím dál tím víc a náš hospodskej má cedulku ve třech jazycích kam si maj dát nabíjet akumulátor.

Taky si chci jeden pořídit, ale jak testuji tak rozpočet roste. Včera jsem projížděl KTM Freeze e-Fat bike a byla to zábava a moc se mi to líbílo, ale chci to jako hlavní kolo?

Bože takovejch možností. Zlatý doby kdy byl vrchol favorit.

Reagovat
2ndrate
2ndrate

18.6.18 02:41

Super.

Reagovat
orm
orm

15.6.18 12:12

@atty: Za me osobne mne ekola a lide kteri na nich jezdi vubec nevadi. Vadi mne, ze ekola patri do stejne kategorie jako kola a ne do kategorie prostredku s motorem. Paradoxne na to doplaceji i ekolisti, protoze se musi ridit limitem 25km/h, ktery uz je pro ne technologicky davno prekonany, ale kdyz oni chteji ty vyhody toho kam kolo muze, tak je to tezke no.

Reagovat
atty
atty

15.6.18 00:09

Přesně jak píše duc – za vším se dá hledat hovado jako člověk, elektrokolo za to nemůže. Stejně jako nůž nemůže za to, že si ho vezme pomatenej atentátník a někoho s ním odpraví.

Debilové se vždycky najdou a je jich dost i mezi těmi, co jezděj jen „za svoje“ – ono, když v „plném provozu“ na cyklostezce honí mladej bourák na silničce KOMa a v rychlosti 35+ kličkuje mezi ostatními (byl jsem několikrát svědkem a ten KOM si domýšlím, protože jinak bych to nechápal vůbec), tak to nesvědčí o moc prudké inteligenci.

Jezdím „za svoje“, dokud to půjde, budu jezdit za svoje, ale odsuzovat e-kolaře (ať už je pořizují z jakýchkoliv důvodů) je dnes už nesmysl – odsuzuji ty kretény, kteří si to stylem jízdy zaslouží. E-kolo má bohužel pro tyhle jantary velkou přitažlivost, jelikož to může jet samo, může to jet dost rychle a můžou se s tím chlubit (stejně jako silné motorky a auta na silnici). Jenže to jsme na začátku – debil zůstane debilem i na tříkolce, slušnej biker bude jezdit slušně i na e-kole a bude využívat přesně jen ty výhody, pro které to bylo vymyšleno (prodloužení dojezdu pro výlety, pokrytí zdravotního problému či hendikepu, vyššího věku a úbytku síly, překonání stoupání, kde by kolo vedl atd. atd.)

Reagovat
duc
duc

14.6.18 19:09

Někdo jede jako hovado za svoje, někdo za pomoci elektrokola. Elektrokolo slouží jen jako prostředek pro odlišení určité skupiny z celku. Tupci jsou na superbajcích i na skůtrech, v mercedesech i citroenech. Tak to bylo, je a bude.

Reagovat
Lenka.05
Lenka.05

14.6.18 18:59

Nj, typický příklad krafky :) Fakt se tu nechci nějak zastávat ebikerů, ale to co popisuješ se stává na stezkách asi pravidelně. Na stezkách se vyskytuju jen naprosto výjimečně, ale když už se tam ocitnu, tak vždycky narazím na závodníky. Zatím jsem narazila jen na ty bez motoru. Ne ebiku (tak jak má být do 25km/h) je dle mně drtivá většina lidí po rovině pomalejší jak ostatní, protože tahat těžkou hajtru „za svoje“ je mnohem těžší jak si frčet na štěrkoletu nebo lehkém mtb, kde i já jezdím v pohodě přes 25km. Ale po stezce, kde je hafo lidí, může jet rychle jen hovado. A těch je bohužel docela požehnaně.

Reagovat
orm
orm

14.6.18 18:44

@Lenka.05: Nebudu mluvit za Spartacuse, ale ja mam take negativni zkusenost z nedavne doby a tech zkusenosti je cim dal vice. Nedavno jsem se vracel po stezce, uz byl podvecer. Jedu tak 30+km/h a najednou mne predjede borka na mtb elektrokole. Zadna prilba, zadne blikacky, ocividne odblokovane elektrokolo. Divoke proplejtani se mezi lidma ve vysoke rychlosti, kdy to kolo rozhodne nemela pod palcem. Prislo mne, ze cilene zavodi s lidma na normalnim kole. Takovehle veci opravdu nechci videt na stezce.

Jak jsem psa uz mnohokrat. Nic proti elektrokolum, ale to ze jsou brany jako kola a spadaji pod stejnou legislativu je chyba.

Reagovat
Lenka.05
Lenka.05

14.6.18 18:21

Spartacus – no potkala jsem už hodně kreténů na kole, ale zatím ani jeden neměl ebika. Ale samozřejmě chápu, že debil na ebiku je jaksi viditelnější a možná víc naštve. Že mně předjede někdo na ebiku mi nevadí, nevšímám si toho. Proč by mi to jako mělo vadit? Zatím se mi nestalo, že by mně ebiker předjel a vysmíval se mi. Až se to stane, pomyslím si něco -s odpuštěním – o č.rákovi, pousměju se nad jeho hloupostí a pošlapu si dál. Kdyby mně měla každá taková blbost rozčilovat… Co se týká toho, že se ebikeři objevují tam, kde je zákaz…promiň, ale fakt chceš říct, že lidi jezdící na normálních kolech zákazy neporušují? To je přece blbost, jen tady na B-F se to řeší dnes a denně. Nejlepší jsou příspěvky a fňukání typu – debilové na ebiku jeli na zakázaném hřebenu, kde jsem doteď jezdil jen já sám…

Prostě pitomci jsou rozmístěni po celé populaci bikerů i ebikerů. Ono je to hezky vidět i na B-F :)

Na rozdíl od některých jedinců tady třeba já na kole jezdím spíše výletně, cíleně netrénuju, dávám si různé cíle kam se podívám (na kafe, na vyhlídku, na rozhlednu atd), mým cílem je být v přírodě, podívat se po krajině a fakt nepřemýšlím o tom, že si musím něco – jak je tu s oblibou předestíráno – zasloužit. Zatím mi to jde bez motoru, až nepůjde, tak si ebika klidně pořídím, pomalu už na to i začínám mít věk :D

Reagovat
Spartacus
Spartacus

14.6.18 16:57

Atty: Ten počet debilů za řídítky stoupl právě díky trolejbusům, protože tento typ lidí chce hodně muziky za málo úsilí. Kdyby to tito umělci měli smažit mezi lidmi 40 km/h za svoje…to raději pojedou autem.

Pokud potkám někde maníka na trolejbusu, tak buď je to pán důchodového věku, nebo mladý dement, který letí 40 a ohlíží se, jestli už ti ujel, nebo ještě ne… Ne, moje ego tím fakt netrpí, jen je to minimálně komické a je to jeden z důvodů proč se normální cyklisté k trolejbusům staví takto.

Dalším důvodem je třeba to, že se trolejbusáci serou i do míst ( např. rezervace na Pálavě ), kde je jízda na kole výslovně zakázána.

Reagovat
atty
atty

14.6.18 16:17

Není problém v elektrokolech, jako takových, není problém v podstatě ani s odblokováním – vždy je problém v lidech, co pak těch 250 a více watů navíc využijí/zneužijí (jedou jako prasata, tam, kde by neměli atp). Pokud si podobné nebo jiné kolo s dopomocí koupí rozumný člověk, ať už ze zdravotních či jiných důvodů, aby si prodloužil dojezd výletů, ulehčil kloubům výjezdy do krpálů či eliminoval vyšší věk atp., není na tom nic špatného, když to prostě dnešní technika umožňuje.Ano, taky se mi bytostně nelíběj obvykle mladí idioti, co to smažej mezi lidma na frekventovaných místech (zbytečně a nebezpečně) na odblokovanejch kolech za xy tisíc (asi proto, aby si dokázali, že na to uměj vydělat), nicméně to je přesně o lidech a ne o elektrokole jako takovém.Je rok 2018, elektrokol se prodává už fakt hodně a primární zlo je debil za řídítkama – ne kolo s motorem jako takové.

Reagovat
vsudenakole
vsudenakole

14.6.18 15:25

Trepi ty jsi blb…

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

14.6.18 14:19

ano, cyklistika je stále jen jedna, ale to pouze ta bez dopomoci

nehodlám se vyjadřovat proti Rudikovi, ať si jezdí na čem chce nebo na čem mu zdraví dovolí jezdit a ať si takový pohyb z bodu A do bodu B užívá k plné spokojenosti, ale s tím co tvrdí „jarda“ v tom kontextu, v jakém to myslí, kategoricky nesouhlasím

Reagovat
jarda_11
jarda_11

14.6.18 14:15

Rudiku nenechte se komentáři zdejších „puristů“ znechutit. Pořídil jste si krásný bike a přeji vám, ať si ježdění na něm budete ještě dlouho ve „zdraví“ užívat.

Cyklistika je (stále) jen jedna.

Reagovat
Rudik
Rudik

14.6.18 07:12

duc: Je to naprosto přesně jak píšeš. Už mi jde o to, užít si jízdu na kole, být s kamarády a dělat prostě to co mě baví. Boj s časem a desetitisícové nájezdy kilometrů už mám dávno za sebou. Kolo odblokované nemám a mít nebudu, beru zákony tak jak jsou a nechám si pomáhat do rychlosti 25 km/h a zbytek pak za své. Osobně v tom nevidím žádný problém.

Reagovat
hmm
hmm

13.6.18 23:14

To je nuda, lepší jsou ebiky kde se dá najet na původním řetězu i 100tis km. Teď jsem zrovna jeden mazal a dával nový desky pač byli zcela sjeté. Pěkný, budu si kupovat speciální hák na řidítka a až pojedeš kolem vezmeš mě do háku za sedlovku jo?

Reagovat
duc
duc

13.6.18 21:30

@orm Nemyslím si, že by byl problém v tom, že by chtěl dosahovat stejných časů nebo jiných ukazatelů. Z toho co píše mi vychází spíš to, že je zbytek bandy stále schopný držet vysoké tempo, zatímco Ruda už ne. Nechce bandu opustit a zároveň ji nechce zpomalovat? Nikdo nevíme přesné okolnosti (taky je nám do toho prd), jen se nestačím některým komentům divit.

Reagovat
-b-n-x-
-b-n-x-

13.6.18 21:28

Orm: jsem si nevšiml, že by tu někdo řešil nějaké právo. Osobně to chápu, že teď mají starší a „nemocní“ cyklisté Možnost dělat i nadále svůj koníček. A na tom nevidím nic špatného. Právě naopak.

Reagovat
orm
orm

13.6.18 20:45

@duc: Myslim, ze problem je prave to si myslet, ze mam nejake pravo delat porad to co jsem delaval za mlada, i kdyz uz na to fyzicky nemam. Nevim, kde se vzala v lidech ta predstava.

Reagovat
duc
duc

13.6.18 20:12

Jeden osel vedle druhého. Z toho co Ruda píše, jezdil na kole od děství a jezdí s bandou kamarádů, se kterým teď už holt neudrží krok. To, že někdo někdy potkal někoho na e-kole a ten dělal to či ono neznamená, že je takový i Ruda. Když vás někdo v Audi vybliká na dálnici, protože blokujete levý pruh, je poté každý řidič Audi bezohledný idiot? Probuďte se.

Rudo, ať to jezdí!

Reagovat
Koloman
Koloman

13.6.18 10:34

Bylo by to na dlouhé spisování, ale ve vztahu k e-bajkům bych byl velmi opatrný – viz příspěvky od iron.hide

Reagovat
mattew1
mattew1

13.6.18 07:57

Pekny kolo :) posledni dobou mam ale takovou zkusenost, ze vetsinu ekol maj tlusty lidi a duchodci – tem to ale odpustim. Nastesti se vetsinou drzi vyasfaltovanejch cyklostezek.

Reagovat
look_as1
look_as1

13.6.18 05:25

Dobry je to na tahani voziku – mne manzelka s 350 W motorem i kdyz tahne vozik s 2 detma dava docela zabrat. A to je vaha cele soupravy kolem 120 kg. Jako kdyby tech 350 W nebylo stejnych jako ukazuje muj powermetr. Prudke pasaze, kde jdu na silnicce s prevodem 36×32 na 7 W/kg ona vyjede jako nic. Ja bych na to s vozikem musel mit tak 1:2 prevod a i to bych se pekne zapotil.

Reagovat
okam_z_brna
okam_z_brna

12.6.18 22:18

Mně se to líbí. Chtěl bych to pro přítelkyni, aby jsme mohli jezdit v pořádným tempu a byla by to pro oba zábava. Ale vypláznout za ebike minimálně 50k, to si radši koupím silnici nebo gravela. Ale já nejsem proti.

Jinak nevím, proč ty motory dělají tak silný. Pokaždé když se bavím s někým, kdo má ebike, tak ten jezdí pouze „na jedničku“ :D

Reagovat
rekkklumi
rekkklumi

12.6.18 22:17

Zajimave, ze si najednou vsichni vzpomeli, ze maji zdravotni potize, na cyklostezkach i na silnici jich potkavam cim dal vic, ale ne starsi, paradoxne mlade zobany do 30 let s pupkem, kteri to na cyklostezkach vali 45km/h a ohrozuji tim vsechny, nastesti na silnicce proti me nemaji sanci, nekolikrat se jim totiz po 15km vybila baterka a prakticky zastavili :)

Ale jako parodie dobry :)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

12.6.18 21:39

Freerider: nevim ekolo sem mel puceny (focus bold 2) ale vůbec mi to nic neřeklo snad jen to, že rád zůstanu u normálního bajku :-) pro zdravyho cloveka je to nesmysl a akorat lenost (ale kdo chce výmluvu si najde). A to že to používaj profi jezdci je spíš jen marketing :-)

Reagovat
kesu
kesu

12.6.18 21:36

Pěkný stroj, krásná váha…

Jinak já mám ebike pár tejdnů a to kolo odstraňuje všechno, co mě na normálním kole štvalo. Jediný kolo, který má krom DH a silničky někde mimo civilizaci smysl. A navíc dopravní prostředek, kterej jsem schopnej vyměnit za auto.

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

12.6.18 21:33

vapenna & freerider159, nic ve zlém, ale je opravdu tak těžké se smířit se skutečností, že někdo má JINÝ NÁZOR? Věřte, mi, kdybych to doma chtěl, tak bude do týdne ebike v předsíni (pravda, manželka by to obrblala), ale prostě e-bike nechci. (tečka). Nemusí se to líbit vám, nemusí se to líbit těm, které cyklistický trh v ČR živí a nemá to nic společného se studem (tak leda sám před sebou), ale je to tak. A vůbec netvrdím, že to nemůže být zábava (a dřina). Může a skvělá, ale rád ji přenechám někomu jinému. A dokonce nemám ani problém připustit, že tento Ghost vypadá (na ebike) velmi dobře.

Reagovat
vapenna
vapenna

12.6.18 21:21

Pěkný e-bike,ať dobře slouží ,já e-bike nemám ,a vůbec nic proti nim nemám,je to asi jen o lidech jak se na nich chovají a těch druhých ,jak je vnímají .ti zarytí odpůrci si budou mlet pořad dokola to samé a nic je nepřesvědčí ,že e-bike není špatná věc.možná to je tím ,že na to nemají finance,nebo klasická česká závist.a věřím ,že tito odpůrci by si nikdy nekoupili chytrý mobil ,protože klasika je přece starý dobrý tlacitkový

Reagovat
Lišák
Lišák

12.6.18 21:14

freerider159: Viz Zoidberg 12.6.2018 17:05 druhá věta.

Reagovat
iron.hide
iron.hide

12.6.18 21:02

freerider – ja zas nechapem take naivne nazory

Reagovat
freerider159
freerider159

12.6.18 20:55

nechápu proč mají lidi v česku pořád takový problém s elektrokoly a furt si myslí, že je to jen pro nemocné nebo starší lidi, nevidí tom smysl a kecy prdy. Jděte si to půjčit a pořádně pojezděte, mnohdy je na tom v terénu i větší zábava než na normálním biku.. Jo a bacha aby vás na tom náhodou někdo neviděl, mohli by jste se ztrapnit :/

  • ..pěkný stroj, ať to jezdí.
Reagovat
Rudik
Rudik

12.6.18 20:17

JFtryall: JJ, na zadek se vejde i 29er.

Reagovat
JFtryall
JFtryall

12.6.18 20:08

Klasicka elektro diskuse. :-D

Ebiky bezne pouzivaji enduristi, sjezdari i maratonci. Kde je problematicky shuttle, tak ebike hodne pomuze a porad clovek jede pod kopec kvalitu a nevychlada ve stoupani, Absalon, Clementz, Wildhaber, Hermida, milion dalsich. U maratoncu zase na tahani tempa, prohlidky trati, kompenzace na vysokohorskem soustredeni atd. V Italii treneri ebiky pouzivaji pri trenovani mladaku v kopcich, potkal jsem jich nekolik. Proste vyuziti je cela rada a opravdu se zdravy clovek nemusi stydet, ze jede na ebiku. :-) Kdo chce muze mrknout, ze to muze byt i dost davacka.

https://m.facebook.com/story.php?…

Jinak je ten Ghost 29er ready i na zadni stavbe?

Reagovat
Rudik
Rudik

12.6.18 18:24

Zoidberg: Jak píšeš, vidlice je nejslabší článek celého kola, do budoucna budu uvažovat o změně, ale teď to řešit zatím nebudu. Uvidíme jak se osvědčí a jak bude pracovat.

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

12.6.18 18:05

Rudik, já Ti to nekritizuji. Usednout na to je proti mému vlastnímu přesvědčení, stejně jako si třeba zapálit cigáro, jak už jsem tu kdysi psal. Prostě je to v rozporu s tím, co mám na kole rád. A stejně jako to cigáro to prostě netoužím ani zkoušet. Díky za (případné) pochopení. A nikde jsem nepsal, že je jízda na elektrokole „zadarmo“.

Ke kolu samotnému: Věřím, že tato Tektra brzdí a líbí se mi, ale spíše mě zaráží vidlice. Nedělá Suntour pro elektrokola něco lepšího? Raidon mám zařazený jako druhý nejnižší použitelný model vidlice od SR.

Reagovat
iron.hide
iron.hide

12.6.18 17:51

Rudik – ja som si to vyskusal, obycajnu 250W s limitom. A aj tak to tahalo do kopca jak blazon, je to fakt velmi vykonne. Takze mam celkom dobru predstavu, co to dokaze, a este ked je ten vykon vyssi a bez limitu.

Ale ok, ked uz mas na to vek a zdravie, tak v pohode. Bodaj by na ebajkoch jazdili prave iba starsi ludia, co uz na normalnych moc nemozu.

Len sa prosim ta v tom lese nevysmievaj normalnym bajkerom, ked ich budes predbiehat a ktori slapu za vlastne. Hlavne pre toto ludia neznasaju ebajky, lebo az prilis casto na nich jazdia bezohladni idioti, co si s motorom pod prdelou myslia, ze im patri cely les. Pritom bez motora by sa len placali kdesi hlboko dole na rovine.

Reagovat
roman II
roman II

12.6.18 17:49

by mě zajímaly ty brzdy, nový shimana xt stojej za hovno (zlatý 785), daj se někde u nás pořídit?

Reagovat
Jakobo
Jakobo

12.6.18 17:42

U elektrokola se systémem Shimano E8000 stačí jen namontovat páčku, přehazovačku a dva kabely a vše je dokonale funkční. A u mechaniky je nejaky zaludny problem? Hazku pritahnu 5 imbusem, razeni 4 nebo cim, ustrihnu bowden, protahnu lanko, nastavim dorazy a jezdim. Mozna je tam nejaky krok navic, ale tech par minut je zanedbatelne pokud pak na kole jezdim mesice bez stelovani (pokud ti vleti sutr do kazety nebo zohnes patku tak rozhodis obe, ale s mechanikou fakt problem nemam). To bude spis rukama. Tak nemachruj a zacni jezdit.

Reagovat
Rudik
Rudik

12.6.18 17:38

Zoidberg: Jel jsi už někdy na elektrokole se středovým motorem a torzním snímačem? Pokud ne, vyzkoušej to a zjistíš že jízda není ,,zadarmo,,. Je tady spousta odpůrců elektrokol a většina z nich si jízdu na těchto strojích v terénu nevyzkoušela a jen mudruje.

Jezdil jsem závodně na kole od svých osmi let a toto je pro mě nová dimenze. Se svými zdravotními problémy jsem už toho moc nenajel a kamarádům co vyráží na trail jen a jen záviděl. Oni a má rodina mě přivedli k volbě elektrokola, ač pracuji ve firmě co elektrokola prodává, pořízení jsem se bránil.

Dlouho jsem s tím bojoval, ale dnes už se NESTYDÍM SE ZA TO ŽE JEZDÍM NA ELEKTROKOLE, asi tak :-D.

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

12.6.18 17:05

Užij si ho. Já to mám zatím v hlavě nastaveno tak, že elektrokolo neguje téměř vše, co mám na cyklistice rád (včetně pohonu vlastní silou, který považuji za zcela klíčový). Nikomu ale tento postoj nenutím… Až jednou nebudu schopen jízdy v terénu, budou tu pro mne ještě silnice a cyklostezky a pak se třeba pustím do sbírání známek vyobrazujících lo­dě.

Reagovat
Spartacus
Spartacus

12.6.18 16:57

Pardon, napsal jsem to blbě. nyní správně: na trolejbusu jede většinou buď indisponovaný člověk, nebo pakoš.

Rudik: nějak nerozumím, co se mi právě snažíš vysvětlit…

Reagovat
iron.hide
iron.hide

12.6.18 16:52

Lenka05 – neboj, uz je len otazkou casu, ked za nas budu rozhodovat ini a vsetkym nam zakazu vstup s bikom do lesa. V Alpach to uz zacalo.

Moped v lese naozaj nema co robit.

Reagovat
Rudik
Rudik

12.6.18 16:51

Já jsem rozhodně v pohodě :-D :-D :-D.

Reagovat
iron.hide
iron.hide

12.6.18 16:50

Rudik – nejake silne reci mas, si inak v pohode?

Reagovat
Rudik
Rudik

12.6.18 16:42

Spartacus: Ohledně sady XT Di2. U elektrokola se systémem Shimano E8000 stačí jen namontovat páčku, přehazovačku a dva kabely a vše je dokonale funkční. Vše je napájeno z pohonné baterie a i když dojde šťáva pro motor, je schopné řazení fungovat dalších více jak dvě hodiny. O dokonalosti řazení oproti mechanické verzi není potřeba nic psát. Kdo jednou sedne na kolo s Di2, už nechce jinak.

Kdo tady psal něco špatné ohledně brzd Tektro HD-M805 Slate 4K 4/4 Piston, nikdy neseděl na kole které je jimi osazeno, pokud ano, je to hlupák a stačí mu na brzdění kus klacku, nebo krumpáč. Zajeté brzdy Tektro se chovají mnohem čitelněji a dají se lépe dávkovat než brzdy Shimano XT BR-M8000, vím o čem píšu. O problémech s těmito brzdami ani nemluvím. Neměl jsem v ruce nové XT BR-M8020, na ty jsem osobně zvědav a čas ukáže jaká bude jejich funkčnost.

Reagovat
orm
orm

12.6.18 16:36

@vpa007: Pokud uz to kolo stejne neni pohaneno jen lidskou silou, tak uz je di2 jedno, alespon pro me :-).

Reagovat
Spartacus
Spartacus

12.6.18 16:19

vpa: Souhlas ohledně trolejbusů, pokud na tom nejede postarší nebo indisponovaný člověk, tak na tom většinou jede pakoš. Ohledně di2 to je tak, že ikdyž jsi 10× vysvětloval důvod jejího pořízení, tak ne všichni tvé vysvětlení četli a následně nechápali pořízení di2 a nepořízení hydrauliky, tož asi tak ;-)

Reagovat
vpa007
vpa007

12.6.18 16:11

@Rudik: hele otevřeně přiznám, že é-kola fakt nemusím… ale musím uznat, že v jistých případech s nimi nemám problém, zvlášť pokud majitel ví, jak se chovat (což u většiny majitelů, co jsem měl to štěstí potkat, moc není). Jinak teda, když se odprosím od toho, že se mi to subjektivně vizuálně nelíbí, tak je to technologicky a komponentama super nářadí. Tak ať baví, dělá jen radost a zdraví podporuje ;-)


PS: Tak na ébajku je Di2 super, když jej ale dám na silnici, tak je to divný? Sranda, to jen takový zábavný konstatování ;-)

Reagovat
okam_z_brna
okam_z_brna

12.6.18 14:41

Trepifajxl: spíš si myslím že jde o nastavení hlavy ve sjezdu. O to otrkání a posunutí myšlení, aby to pak v závodě dával hlavně hlavou

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

12.6.18 13:56

okam: dík, jen mi na tom nesedí jedna věc, tedy o DH vím prd, ale přesto – s tím motorem je to přece úplně jiné kolo, jinak se to chová, má to jinde těžiště atd., vážně jde na elektorkole trénovat sjezdy? nota bene na top světové úrovni?

Reagovat
Rudik
Rudik

12.6.18 13:52

michomin: Včera jsem si vyzkoušel že převody jsou opravdu naprosto super. Jde totiž o to, jak velkou přípomoc motoru využíváš. Já včera používal jen ECO a TRAIL, samozřejmě i OFF :-D. Nejvyšší přípomoc Boost jsem zatím jen odzkoušel, ale nevyužil. To bude až ve větších kopcích a horách.

Jinak devětadváca vpředu a dvacetsedm plus na zadku je opravdu skvělá věc. Zatím se učím využít vše co tento stroj umí. Je to ale pohádka a pro mě naprosto skvělá pomoc.

Reagovat
michomin
michomin

12.6.18 13:44

Rudiku, už dlouho bych rád věděl, jestli je nutné na ekole tolik převodů a takový rozsah. Využiješ to všechno nebo by stačilo míň převodů? Ať jsem připraven až do toho půjdu.

Reagovat
okam_z_brna
okam_z_brna

12.6.18 13:39

Trepifajxl: Absalon trénuje (trénoval) na enduro ebiku sjezdy. Aby jich dal za den co nejvíc. A taky Langvad, ale ta to měla prej na recovery ride.

Reagovat
cekanka
cekanka

12.6.18 12:27

Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme o tom vést spory, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeme dělat.

Reagovat
Pentaroth
Pentaroth

12.6.18 12:14

Ty hebla nemaji s kolem nic spolecneho…

Reagovat
mamut69
mamut69

12.6.18 10:29

krásný stroj. Ekolo se mi nelíbí u zdravého pupkatého třicátníka, ale před týdnem jsem si dal vyjíždku s tátou kterému je 70 a jel na elektrokole a bylo to moc fajn. Také ho jednou plánuji pro manželku. Která je po těžké nemoci a maximum je pro ní 40 km .

Reagovat
Rudik
Rudik

12.6.18 10:19

Lenka.05 Jelikož pracuji v prodejně a na servise kde jsou elektrokola v prodejnosti na prvním místě, měl u mě pohon Shimano E8000 jasně první místo. Tento pohon se mi jeví jako ,,nejkulturnější,, ze všech které jsme měl možnost odzkoušet a servisovat. Osobně beru elektrokolo jako pomoc, ne jako primární pohon za všech situací.

Od mládí jsem jezdil silniční závody a cyklokros s ročním nájezdem cca 15000 km. Bohužel už mi dávno není dvacet, třicet, ani čtyřicet a zdravotní problémy rozhodly o dalším směru mého cykloputování.

Reagovat
yaris1
yaris1

12.6.18 10:18

Kriplkolo, ale skoro technický skvost. Vzhledově to taky nevypadá špatně. Ač nerad musím dát za 5 :-)

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

12.6.18 10:18

Carloss: dík, googloval jsem, Fikejz se účastní nějakých speciálních závodů pro mopedy, tam logicky trénink na mopedu má smysl, kromě toho údajně začínal na motorkách a to bude asi ten další důvod

Reagovat
-b-n-x-
-b-n-x-

12.6.18 10:16

Libores: Tak i tech 300g je trochu rozdil. A pak je jeste otazka, jestli by v tomto pripade nebyl ten rozdil jeste vetsi. Ten e–ram beztak musi byt masivnejsi, takze tezsi, tak treba by tam byl ten rozdil pul kila. Ale to jsou spekulace. Snad vyrobce vi co dela (ne vzdy to je nutne pravda).

Reagovat
orm
orm

12.6.18 10:11

Kolo je moc pekne. Vzhledem k osazeni, ramu a tak, mne tam nesednou brzdy a vidlice, mozna i kola. Prostor pro ugprade tu je :-).

Reagovat
Carloss
Carloss

12.6.18 10:07

Trepifajxl: třeba Fikejz, význam (kromě marketingu) ale také nechápu.

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

12.6.18 09:42

jannv: prosím tě, kteří profesionálové trénují na mopedech? a jaký má takový trénink význam? předem děkuji za poučení

Reagovat
Libores
Libores

12.6.18 09:25

  • b-n-x-: o kolik je myslíš díky karbon rámu to kolo lehčí? 300g? Mezi 18,5kg a 18,8kg rozdíl nevidím.
Reagovat
-b-n-x-
-b-n-x-

12.6.18 09:14

Čoveče, tady už je i ta váha poměrně dobrá. Že by ten karbon, který tady někdo níže nechápe?

Reagovat
Lenka.05
Lenka.05

12.6.18 09:02

No tady se zase sešlo mistrů světa, co by rádi rozhodovali,, kdo si smí co koupit a na čem smí či nesmí jezdit. Kolo je moc pěkné, přeji hodně najetých kilometrů. Jezdila jsem různé testovačky na rozdílných motorech, asi nejméně mi sedla Yamaha (ale už jsou to dva roky zpět), nejvíc Bros a Spešl Turbo levo, to je fakt pecka kolo. Shimano jsi vybíral záměrně? Přišlo mi z testovaných pohonů pocitově nejslabší (jasně, když zapneš boost, tak letí všechno), ale zase takové „cyklističtější“, dobře se jezdilo i bez zapnutého motoru. A co hlučnost?

Reagovat
paulart23
paulart23

12.6.18 08:53

tohle chápu…pěkné , at slouží !

Reagovat
roman II
roman II

12.6.18 08:29

za mě jasná 5, jednou si udělám radost takovou e-hračkou, tedy e-fullem

Reagovat
L.u.k.a.s.4
L.u.k.a.s.4

12.6.18 07:55

Vyměnil bych brzdy, když už je to Shimano Di2, ale jinak je to luxusní. Vyhrát ve sportce tak bych to hned koupil přítelkyni abych ji mohl bez výčitek víc tahat po kopcích :)

Reagovat
Josech
Josech

12.6.18 07:33

Fakt peny kolo. Jasnych 5

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

12.6.18 07:33

Je mi úplně jedno, jestli jsou důvody zdravotní nebo jiné. Prostě sis koupil ebike a bude ti snad dobře sloužit. Je mi kulový do toho, jaké jsou důvody pro jeho pořízení. Na kole zřejmě umíš jezdit, takže to nebude ten případ, co někdo jede 30 km/h a neví jestli spadne hned nebo až za chvíli. Přeji dostatek elektronů! :)

Reagovat
antuch
antuch

12.6.18 05:57

Rudo, tak ses konecne dockal, co??? No, parada, co ti mam rict:-)

Reagovat
look_as1
look_as1

12.6.18 04:16

Trenink profiku? Fakt? Jako trenink sjezdaru, aby nemuseli jezdit lanovkou?

Jinak u XC nebo silnice to prece resi lehci prevody, nebo jezdit rovinky/mensi kop­ce.

Reagovat
iron.hide
iron.hide

11.6.18 23:54

jannv – co to trepes chlape?

Reagovat
Lišák
Lišák

11.6.18 23:42

palo7: Na tom není nic divnýho – pokud máš motor, můžeš mít vzadu pořádný balón. Bych řekl.

Reagovat
jannv
jannv

11.6.18 23:20

Zdravotní nezdravotní, už je všechno jinak. Ani trochu špatně bych si nepřipadal. Používá se k tréningu i u profíků. Prostě vyjedeš a máš úplně jinou tepovku. Seš schopnej si jí podržet i do kopců… Něco co bylo stěží možné na silnici, jde teď i v terénu. A že to ulěhčí ? Když chceš, tak neulehčí nic. Jen kopce místo 10 jedeš 20. Nadřeš se uplně stejně, dojedeš dál a je to zábavnější.

Jen ten karbon u elektrokola nechápu. Vždyť krom vzhledu to nemá smysl. Tos měl radši koupit fulla v hliníku. :(

Reagovat
Dazz
Dazz

11.6.18 22:17

Jestli máš soláry a nabíjíš to z nich dám ti víc jak 5 ;-)

Reagovat
Petronen22
Petronen22

11.6.18 21:45

Supr Aš na brzdy když už je to na XT

Reagovat
michomin
michomin

11.6.18 21:42

Hmmm, kde jsou peníze, tam je štěstí. Nabušený kousek.

Reagovat
palo7
palo7

11.6.18 21:38

Je to super mašinka. Dost se mně líbí ten nápad Ghostu s velkým užším kolem vepředu a menším širokým vzadu (takto o mají terénní motorky už řadu let a nic lepšího se do terénu nevymyslelo).

Koupeno v ČR, nebo že zahraničí? Jestli není tak na cena?

Reagovat
milan.v
milan.v

11.6.18 21:37

Pokud jsou tvé zdravotní problémy takového rázu, že ti nedovolují jezdit na standardním kole, potom tomu rozumím, v opačném případě ne …

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

11.6.18 21:34

jako jo, pro někoho se zdravotními problémy naprosto chápu. Ať dělá radost a pokud možno přeji brzkej přechod na normální bajk =)

Reagovat
GULIN
GULIN

11.6.18 21:29

Taky fandím.

Ať dělá radost

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

11.6.18 21:14

Lachtis
Lachtis

11.6.18 21:04

Přesně tak, elektrokolo pro uživatele, který má skutečně nějaký zdravotní problém je prostě pecka!!! Jinak máš to moc pěkný a osazení je libové. Přeji mnoho šťastných km. Dávám 5*

Reagovat
Kamilac
Kamilac

11.6.18 20:48

Pokud máš zdravotní problémy tak je „babeta“ v poho. Užívej pohyb.

Reagovat