Favorit F6 (F8) 1962

Přidat foto

Zprovoznění kola Favorit F6 (F8) z roku 1962 v téměř původním stavu, i když si dřívější majitel vylepšil brzdnou sílu :) použitím brzd a pák Favorit Speciál, které přišly na trh až o 2 roky později. Omotávka a pláště již také nejsou původní, aby bylo možné na kole jezdit.

(vloženo 16.5.18)

scottscott scottscott
Ohodnoť bajk: (4.3  / 25 hlasujících)
Značka Favorit
Model F6 (F8)
Modelový rok 1962
Velikost 58
Vidlice Favorit
Hlavové složení Favorit
Kliky Favorit
Přesmykač Pákový Favorit
Měnič Favorit řetízkový
Brzda přední Favorit Speciál
Brzda zadní Favorit Speciál
Brzdové páky Favorit Speciál
Ráfek přední Favorit
Ráfek zadní Favorit
Představec Favorit
Sedlo Favorit 53

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
sergo
sergo

23.7.18 20:58

Mazel, zvážil bych, jestli ty brzdy a omotávku přece jen nevrátit do minulosti ..

Reagovat
aktuality
aktuality

20.5.18 22:12

No téda! To je tak ošklivé, až je to vlastně pěkné. Na podobném kole jezdil bratr. Úzký duralový nosič, koženkové brašny, ale přední „horský“ převod a cestovní řídítka. Ani mi nevadí pozdější úpravy, je to výpověď té doby.

Reagovat
Marek_sbr
Marek_sbr

19.5.18 07:56

ježiš to je pěkný…opravdu parádně zachovalé a okrasa každé sbírky

Reagovat
scottscott
scottscott

17.5.18 15:15

koko0925 – správný postřeh, ve skutečnosti je už správně ;)

Reagovat
koko0925
koko0925

17.5.18 15:02

A co ta sedlovka, proč je obráceně?

Reagovat
scottscott
scottscott

17.5.18 11:29

Díky všem za komentáře.

Ano světlo a dynamo jsem dobové a funkční.

Co se týká láhve, tak je pravda, že na turistických kolech se obvykle používaly turistické láhve – viz přiložené foto, které se vozily v brašnách, ale mít láhev po ruce je přece jenom praktičtější. A ano, řekl bych, že kolo sloužilo jako sportovně-turistické :)

Označení upravuji na F6 (F8) než zjistím to nejpřesnější ;) Díky

Reagovat
learita
learita

17.5.18 11:22

Taky jsem nad tou lahví přemýšlel a říkal jsem si proč vlastně ne. Umím si představit borce turistu, který na kole překonával vzdálenosti a to za každého počasí. Tomu se pití po ruce mohlo hodit. Navíc používal i klipsny, takže sportovec.

Reagovat
vpa007
vpa007

17.5.18 10:04

parádní kousek historie

Reagovat
ruinin
ruinin

17.5.18 09:29

Nějak mi nejde dohromady ta láhev dohromady s blatníky a světly. Řekl bych, že na nezávodní ježdění s blatníky mezi vesnicemi nebylo potřeba vozit láhev.

Reagovat
standoslav
standoslav

17.5.18 08:02

Vše standartní ale top je ta stopka a blatníky. Nosič – tj.legenda ! Někdy v 80tych l.zacal sit Metasport brašny na tento nosič, jen jim nějak nedošlo, že ty nosiče se už nevyrábějí.:-))) Klasika, byl nálev na okurky, ale zas nebyly gumičky, když přišly, nebyl nálev.

Reagovat
Pilane
Pilane

17.5.18 07:50

Týýjo, tohle světlo se tam fakt dávalo ?

No jinak moc pěkný !

Reagovat
Richards
Richards

16.5.18 21:24

Jo jo, já tyhle retra prostě můžu :-) Krasavec. Si už budu muset konečně taky něco postavit…

Reagovat
learita
learita

16.5.18 20:14

Moc pěkné na ty roky. Jak je možné že to zůstalo takhle zachovalé…

Dynamo a světlo chodí?

Všiml jsem si, že když to není F1, tak lidi všude píšou F12. Ale často to nebývá pravda, stejně jako v tvém případě. Tohle bude něco jako F6 nebo F8. Ty brzdové páky jsou ještě citelně novější než z roku 64. Radši bych tam viděl ty elegantní s celogumou z šedesátých.

To ovšem kolu neubírá na kráse. Pecka.

Reagovat