Favorit 1910-15

Přidat foto

Favorit z roku 1910–15. Upozorňuji, že toto historické kolo nemá sice nic společného s Favorit Rokycany, ale jedná se o kolo z období Rakouska-Uherska z českého území. Kolo je v původním stavu a pojízdné.

(vloženo 8.10.17)

scottscott scottscott
Ohodnoť bajk: (4.1  / 51 hlasujících)
Značka The Bohemian Cycle Co
Model Favorit
Modelový rok 1910
Hmotnost Velká :)
Rám Poctivá ocel
Vidlice Favorit
Převodník 60 zubů

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
aktuality
aktuality

15.10.17 19:41

Perfektní, 107 let starý stroj! Výborně nafocené, perfektně vybrané pozadí vč. chodníku… Kaledářovka! Žasnu, gratuluji, obdivuji, chválím a dávám 6 hvězd.

Reagovat
sraldo lattrinny
sraldo lattrinny

11.10.17 17:48

Opět skvost. Zarámovat.

Reagovat
tromboonen
tromboonen

10.10.17 12:38

No jo no, ale žrát museli v hospodě a svařit si rám taky sami, v jejich případě bych řek že byl jakýkoli „doping“ (ač se tomu tenkrát tak neříkalo) tak nějak skoro legitimní, snad kromě toho vlaku a auta, to bylo poněkud nesportovní :)

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

10.10.17 09:18

tromboonen: Lékařská podpora byla. Špičkoví závodníci dostávali injekce strychninu přímo v průběhu etap … Prostě taková trochu drsnější doba to byla :-).

Reagovat
tromboonen
tromboonen

9.10.17 23:05

Etapy byly vyloženě lehký, kolem 360 km, bez hákování, bez podpory, bez asfaltu.. :)

Reagovat
Karlos14
Karlos14

9.10.17 22:15

Tak jako musela to být děsná dřina o tom žádná. Nedokážu si ani představit, že na tom někdo odjel celou Tour. I když nevím jak náročné v té době byly etapy.

Reagovat
Světloslav
Světloslav

9.10.17 22:03

no spíše se vyznává „frekvenční styl“ …ale zkus si přečíst o podmínkách, za kterých se jezdily první ročníky TOur ! :-)

Jak si cyklisté sami opravovali kola a třeba svařovali prasklou vidli ..

Reagovat
Karlos14
Karlos14

9.10.17 21:56

Světloslav: Tak měknou… Jde o to, že na tomhle kole prostě některé kopce nedáš a nějaká efektivita šlapání tady v podstatě neexistuje. Neřekl bych, že dnešní cyklisti jsou „měkčí“ než dřív :)

Reagovat
Světloslav
Světloslav

9.10.17 20:00

tohle kolo má duši..to není spotřební a konsumní záležitost na pár let jako dnešní kola a komponenty! Toto s časem nabývá hodnoty!

Reagovat
Světloslav
Světloslav

9.10.17 19:59

tak přesně asi ne, že-zapomněls na průměr kol? a o silách působícíh na ozubení taky nic nevíš? je dost velkej rozdíl mezi 60/20 a 30/ 10 :-)

Reagovat
Světloslav
Světloslav

9.10.17 19:58

alespoń je vidět jak cyklisté postupem času měknou! Viz ten převod!

a raději 60/20 než 30/10 !

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

9.10.17 13:30

Karlos: Pokud je tam převod 60×20, tak to není žádná hrůza, odpovídá to přesně převodu 48×16. nebo 51×17 případně 30×10 nebo taky 36×12 ;-).

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

9.10.17 13:27

Muze, ale podle osazeni- kola, kliky- bych rek mozna spis az dvacata leta. Srovnej s Tripolem Noelgabriela- stejny prevodnik. Ale listoval jsem ted kopii katalogu Premier 1913 (z kterych se odstepil Tripol) a taky by mohlo byt. Dohady odhady..

Ma to vyrobni cislo? Taky Torpedo mivalo soucasti s vyrazenym datem, ale to predpokladam vis.

Reagovat
scottscott
scottscott

9.10.17 12:54

Rok 1910–15 je odhadován podle dobových informací týkajících se těchto kol. Přikládám dobovou fotografii jiného typu, ale jedná se o kolo stejného výrobce.

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

9.10.17 12:34

Zajimavy. To je pajeny na vnitrni mufny?

Pripada mi to jako prebrandovany Tripol. A trochu pozdejsi, jak jsi prisel na 1910?

Reagovat
Karlos14
Karlos14

9.10.17 10:50

Ty vole tak s touhle pilou bych všechny kopce tlačil. Jak na tom mohl někdo jezdit? Jinak krásnej kousek. Ani bych netipoval ,že je to 100 let starý

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

9.10.17 09:22

to je ale sentimentu… pro sběratele starožitností to nepochybně jako exponát hodnotu mít bude, z pohledu cyklisty naopak hodnota nulová a nepoužitelné, resp. tedy já bych na tom jezdit vážně nechtěl

Reagovat
KUBULA
KUBULA

9.10.17 09:15

Parádní stroj a hlavně ten zvonek, vydává super zvuk a lidi uskakují jak před tramvají :-D

Reagovat
cioran-m
cioran-m

9.10.17 00:13

Naprostá nádhera. Tak, jak to je. Neuvěřitelný.

Reagovat
Vilém
Vilém

8.10.17 19:13

Skoda, ze ta karbidka nema stejnou patinu jak zbytek kola.

Reagovat
parischr
parischr

8.10.17 18:31

…60 × 20 ? …počítám dobře?

Reagovat
Prasopes
Prasopes

8.10.17 18:22

No, tenkrát se těch těžkých převodů fakt nebáli…

Reagovat
Spartacus
Spartacus

8.10.17 18:21

Zajímavé sledovat vývoj, takovou pilu dnes nevozí snad ani Dumoulin. Ale za chvíli to budou mít „bajkeři“ na kazetě :o))

Reagovat
Maadaf
Maadaf

8.10.17 18:15

Slušná pila, to bych nedal ani dole kopcom.

Reagovat
DoomHammer
DoomHammer

8.10.17 17:58

slušné peklo, hlavně ta zadní stavba

Reagovat
Fran7
Fran7

8.10.17 17:26

Pecka, bral bych ho hned. Za 5×5*****

Reagovat