EX: Liteville 301 MK10

Přidat foto

Zatím stále ladím - LSC 2 kliky od otevřené, HSC 3 kliky od otevřené.

Reálná váha - ještě s Foxem. S Monarchem je to +101g.

Po šesti letech s RB IQ6 už to chtělo změnu na něco lepšího, lehčího, s pevnými osami a tapered hlavou. Kandidáti na nový bike byli vlastně jenom dva – RB Bandit a Canyon Spectral. Bandit 675 se RB velice povedl, líbil se mi, ale laděním, váhou i zdvihem by byl na moje ježdění už docela overkill. Bandit s menším zdvihem byl v nedohlednu, Canyon stále řešil problém s praskáním a já dostal od Lucaseho neodolatelnou nabídku na celkem málo jetý Liteville 301 MK10 s Reverbem. Tenhle rám se mi vždycky líbil, už jenom tou filosofií evoluce místo revoluce, broušení stále stejného konceptu k dokonalosti a dlouhé záruky, takže nebylo moc co řešit a já jsem v říjnu 2016 měl svůj první pořádný rám.

Se stavbou nebylo kam spěchat, chtěl jsem to nechat přes zimu a kolo doladit podle představ. Původní záměr bylo nechat si co nejvíc dílů z IQ6 a postavit 301ku jako low-cost, ale takhle snaha vzala celkem brzo za své, já si začal plnit komponentové sny a z původních dílů mi nakonec zbyly jenom kotouče. Celý bike jsem chtěl postavit rozumně lehký (do 13 kg), ale stále celkem odolný.

Kolo dělají kola, takže tady jsem nechtěl šetřit ani u low-cost verze – Hope náby jsou ověřená kvalita, nové Arch MK3 ráfky zajímavý kompromis mezi šířkou, váhou, odolností a cenou a výpletem CX Ray od Sapimu není co zkazit. Konečných 1678g je proti původním kolům na RB (2100g) opravdu znát při zrychlování a tuhost je také výrazně lepší. Vzhledem k tomu, že kolo chci jezdivé, tak jsem pláště vybral znovu své ověřené Nobby Nic, v rozměru 2.35/2.25. Zvolil bych znovu ty samé, ale možná už bych dal i dopředu Pace Star směs. Trail Star sice drží pěkně, ale zrovna moc nejede.

Nejhorší rozhodování bylo s vidlicí. Se starým Epiconem z TT jsem na IQ6 nebyl příliš spokojený (především s funkcí tlumiče), tak jsem se zařekl, že Suntour už nikdy. Jenže rám má bíle lakované vahadlo, a bylo třeba tuhle nedokonalost trochu vyvážit bílou vidlicí (díky scretovi za inspiraci). Bohužel na trhu moc bílých kousků není a když už, tak celkem nesmyslně drahých (BOS, Pike). Od vidlice jsem chtěl větší tuhost (minimálně 34mm nohy), pevnou osu, citlivost, na kterou jsem byl zvyklý u laděného Epiconu, pořádný tlumič s laditelnými kompresemi a hlavně HS expanzí. Když se k tomu přidala nutnost bílé barvy a rozumné ceny a dostupného servisu, tak jsem zase skončil u Suntouru, který nemá smysl kupovat jinde, než laděný v Tuning-Testu. Na výběr byl Durolux R2C2 nebo Auron RC2.

Obě vidlice jsou kompromis (první je na mé použití těžká, druhá nemá HSE) a nakonec mi pomohl s rozhodováním MlokCZ s informací, že Milan nabízí pro Auron experimentální verzi expanze.

Reálné zkušenosti jsou přesně takové, jak jsem dle Mlokova rozsáhlého popisu očekával – vidlice je neskutečně citlivá a aktivní na malých a středních nerovnostech, ale nekope na velkých. Oproti Epiconu obrovský krok kupředu ve všech ohledech a já tak nemám potřebu dávat za vidlici trojnásobek.

Komponenty Race Face se mi vždycky líbily, kvalita je špičková a design umírněný, takže kokpit byl jasný – řidítka Next 35 760/20 jsou lehká a tuhá, představec Turbine krásný a na gripy ODI Rogue jsem zvyklý. Se sedlovkou nemám zatím žádný problém, sedlo bylo v akci a sedlo úplně přesně. V tomhle momentu se vidina low-cost stavby začala rozplývat…

Řazení je stále v low-cost duchu (XT v kombinaci s řazením XTR a 1150 kazetou – funguje to dobře), pohon měl být též (staré SLX kliky z RB s Race Face NW převodníkem), ale to bych nesměl udělat drobnou chybku.

Nikdy, opakuji NIKDY, se nezmiňujte před kubadem, že by se vám něco líbilo. Téměř jistě vytáhne ze šuplíku 2–3 volné kousky za super cenu. :0) Takže kliky musely pryč, nejetý převodník také a holub přinesl krásné lehké Race Face Next SL G4 kliky s direct mount převodníkem. Peněženka zaplakala, ale srdce poskočí s každým pohledem a šlápnutím. :0) A ušetřených 250g se taky počítá.

Hope brzdy už byly jenom třešnička na dortu a vlastně logický krok, protože snad jako jediné brzdy neměly hlášené problémy. Výkon je dostatečný, modulace úžasně jemná, nekousavá a hlavně se na ně moc hezky kouká. :0) Dík za ně patří Kubáncovi, který dokonce přibalil titanové šrouby. :0)

Stavba se táhla až do dubna (čekalo hlavně se na nový modelový rok vidlice, který nakonec nic nového nepřinesl), ale v dubnu konečně bylo hotovo. 13 kg hranici se podařilo dodržet (12,72 kg).

Teď po pár měsících ježdění už konečně můžu napsat i něco relevantního k rámu. Geometrie mi sedla, ani na 27,5" nemám pocit, že by střed byl moc vysoko. Stabilita krásně roste s rychlostí, v prudkých padácích jsem si taky jistější, než na IQ6. Ovladatelnost je ale stále dobrá, není to autobus. Limity kola jsou mnohem dál, než moje. Ke geometrii mám jedinou výtku – dovedl bych si představit, kdyby rám byl stejně dlouhý, ale trochu nižší (MK14 vel. M tohle přesně řeší). Takhle je Reverb zaražený úplně v rámu a vypadá to blbě. Ale nohy si holt už nenatáhnu.

Funkce zadní stavby je výborná, oproti příliš progresivnímu IQ6 je to jednoznačně změna k lepšímu – více citlivosti, více aktivity, méně progresivity, i když nadoraz jsem se ještě nedostal – asi fakt jezdím tužku. :0) Kolu se chce stále dopředu, výborně zrychluje. Další obrovský plus je tuhost. Nejen rámu, ale všeho! Standart 35 u kokpitu je, zdá se, ta správná cesta. Vidlice ani kola se nekroutí, rám je skálopevný, takže je cítit jediné slabší místo – pláště. Jejich boky mi přijdou, že jsou tenčí než jsem zvyklý z UST verze a trochu se bortí. Asi to je daň za ještě stále rozumnou váhu. Nebo tím, že se IQ6 kroutila celá, nebyly pláště tak cítit.

Malý červencový update: S funkcí Fox tlumiče jsem zrovna spokojený nebyl (asi by chtěl taky servis) – expanzi jsem měl utaženou na maximum, ale i tak se zadní stavba vracela na můj vkus moc rychle, což nebylo příjemné ve vysokých rychlostech a od zadní stavby něco stále bouchalo na malých nerovnostech. Na zkoušku jsem vzal bazarový Monarch Plus. Váha je +101g, ale funkce (i přes strašení místních ladičů :0)) o mnoho lepší (i bouchání je pryč). Sag mám cca 25–30%, citlivost je výborná a využiju více zdvihu. Expanze funguje výborně, relativně rychle jsem našel vyhovující nastavení (a to už před polovinou rozsahu), tři úrovně komprese mi sednuly – z kopce min., nahoru max. a přejezdy med.. Po dvou vyjížďkách jsem s funkcí spokojený. Navíc jsem konečně sjednotil pístnice a vše je černé. :0)

(vloženo 22.7.17)

mpIII mpIII
Ohodnoť bajk: (4.3  / 109 hlasujících)
Značka Liteville
Model 301 MK10 140mm
Velikost L
Hmotnost 12,82
Vidlice SR Suntour Auron 650b RC2 TT 150mm s experimentální úpravou expanze
Tlumič Rock Shox Monarch Plus DebonAir 200x57mm M/M
Hlavové složení Syntace SuperSpin
Kliky Race Face Next SL G4
Středové složení Race Face BSA30
Měnič Shimano XT RD-M8000GS
Řazení Shimano XTR SL-M9000 + Hope redukce pro Tech3
Převodník Race Face NW DM 30T
Kazeta Sram XG-1150 10-42T
Řetěz Sram PC-X1
Náboj přední Hope Pro 4 15x100mm
Náboj zadní Hope Pro 4 12x142mm
Brzda přední Hope E4 + titanové šrouby + Hope Floating 183mm
Brzda zadní Hope X2 + titanové šrouby + Hope Floating 183mm
Brzdové páky Hope Tech 3 + titanové šrouby
Ráfek přední NoTubes ZTR Arch MK3 650b
Ráfek zadní NoTubes ZTR Arch MK3 650b
Dráty Sapim CX Ray, niple Sapim Polyax alu
Pedály Shimano PD-M9000
Řídítka Race Face Next 35 760/20mm
Představec Race Face Turbine 35 50mm, podložky Syntace Mega Spacer + A2Z, víčko Syntace Litecap s alu šroubem
Sedlovka Rock Shox Reverb 125mm, objímka Syntace Microlock
Sedlo Ergon SME3 Pro Carbon, vel. M
Pláště Schwalbe Nobby Nic 2.35/2.25 TLE SS TSC/PSC

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Wilderness
Wilderness

15.4.18 22:26

Super kolo i hlavně popis, jak už bylo mnohokrát řečeno.

Jen to omezování se při výběru barvou… proč nekoupit to, co vyhovuje parametrama a pak přelakovat podle libosti?

Reagovat
mpIII
mpIII

11.8.17 07:23

Funguje to výborně. Vidlice se vrací rychle a nekope. S R2C2 nemám srovnání.

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

9.8.17 14:27

Jak to vypadá s tou Milanovou experimentální expanzí? Funguje to dobře? Srovnatelně s R2C2? Přemýšlím, co pořídím dopředu, když vzadu mi bude stlačovat vzduch Topaz.

Reagovat
scret
scret

28.7.17 08:57

mpIII: aha, nevsiml jsem si, ze kdyz uz to vazis po dilech, i tlumak solo, tak ze mas ram se sedlovkou:)) Pak OK. POkud ram s lakem vazi 2,8kg, tak to je v pohode…

Reagovat
mpIII
mpIII

27.7.17 12:05

kdepak to projíždím na rámu skoro 1 kg? Těch 3624g v excelu u rámu je rám + hlavové + redukce + osa + chránič přehazky + bovden + Reverb… Když to vše odečteš, tak na rám vychází cca 2775g.

Reagovat
scret
scret

27.7.17 11:11

az na ty plaste a cerveny naby cajk:) Libi se mi, ze se podarilo snizit vahu takhle dolu, ikdyz te podezrivam, zes vazil nejakou breclavskou vahou:) Porad resim, kde jsem konkretne ja nasbiral vahu..:) Neco mas lehci (kliky, neni smyk a l.razko, gumy, kola), ale pak to silne projizdis na ramu (skoro 1kg!), dal na tlumaku, kazete, gripech… Tesim se na nejaky sraz, az se potkame osobne… Jinak ty karbec ramy zas tak lehky dneska nejsou… Je potreba vzit do uvahy, ze ty mas ten ram tezky diky lakovani… Stejne jako moje manzelka..

Kazdopadne tak jako tak, samozrejme za pet:)

Reagovat
X-biker
X-biker

26.7.17 20:11

LV není můj šálek kávy, ale složené je to zajímavě. Ta bílá vidla by mi neprošla, černá by byla TOP.

Červené HOPE věci super!

Váha kol super! Je to fakt odvážené? Váží jak carbony což je fajn :-)

Reagovat
mpIII
mpIII

26.7.17 07:31

vpa007: díky moc za hodnocení, takový komentář potěší :0)

K prohřeškům – zadní plášť jsem chtěl naorientovat stejně jako přední, ale prostě to nejde. Buď jsou špatně polepy na ráfku, nebo špatně nápisy na plášti. Ani za boha to nejde srovnat. A zelenožlutej plast na sedle se mi taky nelíbí, ale co nadělám…

Reagovat
vpa007
vpa007

26.7.17 00:21

Naprostá paráda… sice LV nevyznávám jako náboženství, ale tohle se hodně povedlo… to je vysochaný, vyrvaný zemi ze chřtánu, prvek po prvku, kousek po kousku, díl po dílu. Takže sedím na prdeli, zírám a dávám plnej.

PS: jsou ladičský prohřešky nesprávně naorientovanej nápis na zadním plášti, nebo žlutej plast ze spodu sedla? ;-)

Reagovat
mpIII
mpIII

25.7.17 17:30

kali222: ano, fotky jsou z iP SE. Fotí to celkem pěkně, ale zrcadlovka to fakt není.

rybička: tohle ani není enduro (i když může mít 160mm), ale trailbike. Tenhle rám je navíc těžší o lak. Karbon pořád má smysl, rámy stejné kategorie jsou v karbonu lehčí…

rybička/jdp: Pike se dělá v bílý, ale stojí cca 23 tisíc a víc. Auron byl za necelých 11. Navíc u Piku se mi nelíbí jedna věc, a to výměna celých spodních nohou v případě potřeby měnit futra. Navíc nejsem přesvědčen, že je Pike 2× lepší, když stojí 2× tolik. Ale souhlasím, že k Next a Hope je Auron trochu mimo. Ale funguje moc hezky.

TJK: čekal jsem, že tuhle ladičskou minelu odhalíš :0) a je tam pro tebe připravená ještě jedna, schválně, jestli na ní přijdeš :0)

2all: díky za komentáře a hodnocení :0)

Reagovat
mpIII
mpIII

25.7.17 17:19

MirosPikos: čemupak nerozumíš? Jinak Milan nebude vidlice odjinud ani upravovat, natožpak aby tam dodělával vlastní řešení expanze.

Reagovat
jdp
jdp

25.7.17 10:05

kolo moc pěkný, příběh vyčerpávající, ale je vidět, že víš, co si chtěl.

Akorát zmíním stejně jako Rybička tu vidlici.. ne že by na ní bylo něco špatně, naopak (mám jednu od Milana objednanou taky) ale prostě k kombinaci Hope, R-F Turbine, Next atd.. ušetřil jsi oproti Piku tak do bůra ne, což se v této sestavě ztratí :-)

Reagovat
rybička
rybička

25.7.17 08:54

Krásný kolo, tahle značka je mi sympatická, ale nikdy jsem na tom nejel. Zpracování rámu je moc pěkný a to vedení hadice k zadní brzdě…prostě porno. Jenom tam dej černou pásku místo bílý. Váha je super a pořád si říkám, když se dá na hlíně postavit enduro do 13 kg, proč lidi vyhazujou prachy za karbon :-)? Jestli je to celý tak tuhý, jak říkáš… Jenom bych se asi psychicky nesmířil s touhle vidlicí. Kolu sluší, prý i dobře chodí, ale prostě kombinace klik a řídítek NEXT, brzd HOPE a týhle low cost vidle je prostě divná. Pike se dělá v bílý, nebo ne?

Reagovat
File12
File12

24.7.17 08:03

Tak nejsem vysranej z LV jako půlka osazenstva tady. Ale za popis. To že sis to vyladil přesně dle gusta. to nejde jinak než za plnej.

Reagovat
Atilla
Atilla

24.7.17 07:56

Na nejpřeceňovanější značku kol to docela jde:) Ale ta červená…

Reagovat
Strakááč
Strakááč

23.7.17 17:53

Maajkee.. tak samochválný romány že vsechno je nejlepší.. usuzuje majitel, kterej to pořídil, protože to je podle něj nejlepší..

Reagovat
maajkee
maajkee

23.7.17 16:54

Kolo se mi líbi, jasnejch 5* ale nelibej se mi tyhle samochvalny romány ze všechno je nejlepší ;)

Reagovat
milan.v
milan.v

23.7.17 16:52

Jsem rád, že se stále najdou lidé, kteří věnují čas tomu, aby napsali příběh, jak ke kolu přišli, proč má takové osazení, jaké má a k tomu nafotí maximum různých fotek s detaily.

I když tato značka není můj favorit, k některým komponentům bych měl výhrady, dávám 5, ať slouží.

Reagovat
mirabike
mirabike

23.7.17 14:43

máš to super..

Reagovat
kali222
kali222

23.7.17 14:14

fotky super, ale delka popisu me vydesila. :D 5* fotky jsou z toho SE?

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

23.7.17 13:57

Nerozumím tomu, výsledek ale určitě výborný a ten popis. Víš co si chtěl a máš to doma. 5*

Teď už jen, kdyby Milan dodával ten jeho experiment i mimo svoje zakázníky. Vidlici mám totiž přímo od BPlumen.

Reagovat
Tulipanek

23.7.17 13:46

TJK: :-D Puntickar alert!

Reagovat
siky83
siky83

23.7.17 13:23

Vyčerpavajcí popis, parada.za 5

Reagovat
TJK
TJK

23.7.17 10:38

jo mas to super! naprosto rozumim s tim posunem od IQ k 301… potencial je fakt velky… dam ti 5* ale koukej mazat do dilny a doladit tenhle detail!!!! z toho by jeden ladic blil :-DDD

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

23.7.17 09:59

parádní fotky, super román, kterej se dá v klidu přečíst neboť jich v našich bajcích neni mnoho. Parádní fotky s bonusem v Google Docs takže za 7! :-)

Reagovat
goofy
goofy

23.7.17 09:54

Dobré to je!

Reagovat
jIrI___
jIrI___

23.7.17 09:41

1 hvězda za slohovku (délka mě zděsila a nečetl jsem) a 4 hvězdy za bajk (dal bych 5, kdyby bylo umyté)

Reagovat
honza1982
honza1982

23.7.17 09:33

Full nemám a mít nebudu. Neměl bych pro to využití. Ale když vidím fotky a popis, tak láduju pět. Nechť tento profil slouží k výuce toho, jak by měly profily vypadat.

Reagovat
alinceb
alinceb

23.7.17 09:29

4* za román a kolo a 1* navíc za můj bývalý tlumič…

Reagovat
kubad
kubad

23.7.17 09:13

good

Reagovat
crom
crom

23.7.17 09:02

peknee

Reagovat
scalar
scalar

23.7.17 08:54

Asi by se mi to víc líbilo s černou vidlicí :-)

Reagovat
enduristka
enduristka

23.7.17 07:55

Rozhodně za 5, většinou se mi tyhle rámy moc nezamlouvají ale ty ho máš luxusně sladěný a k tomu ten nej popis. Nelze jinak :-)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

23.7.17 06:22

Hlavní je, že slouží :) Pecka! 5*

Reagovat
Strakááč
Strakááč

23.7.17 01:38

Je vidět, že jsi do toho dal kus sebe, srdíčka.. :) Dal sis s tím profilem kola práci, a tak to má být.. :) kdo dal 4*.. tak musel jedině závidět, nebo nevím.. :D jednoznačně peckový kolo, fotky, popis i čtení..

Reagovat
logoman
logoman

23.7.17 00:21

Uz jen za ten popis si zaslouzis maximalni hodnoceni. Kolo je taky super.

Reagovat
ceo
ceo

23.7.17 00:09

Moc hezké.

takže když napíšu, že by Kubad mohl vytáhnout nějaký hezký M/L 2014 rám, přijde nabídka za slušnou cenu? :D

Reagovat
Sunshine 29
Sunshine 29

22.7.17 23:54

Raketa, za pět.

Reagovat
wilda81
wilda81

22.7.17 23:52

Máš to za pět! ;-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

smtktom 0
filous 1
MAX 12 0
Micey 5
Papuča 4
Jason Voorhees 6