Maxbike CX4000 "gravel"

Přidat foto

Bajková přehazovačka X5 skvěle řadí a hlavně nepotřebuje nesmyslný obří oblouk bovdenu jako silniční šaltry Sram. Malá velká placka 42 zubů mi na lítání po horách vyhovuje.

Kombinace pák Sram Apex se zkrácenými véčky Shimano R353 je smrtící, brzdit je třeba opravdu s citem. Délka ramínek brzd (90mm) by mohla být kratší (80 mm jako má Tektro mini-V nebo jeho klon XLC by asi bylo ideální).

Po osmi letech ježdění na „gravelu“ postaveném na trekkingovém rámu Maxbike jsem si poskládal nový stroj, tentokrát na CX rámu své oblíbené značky :-).

(vloženo 10.12.16)

Singlespeed Singlespeed
Ohodnoť bajk: (3.5  / 51 hlasujících)
Značka Maxbike
Velikost 56
Hmotnost 10,45 kg = 9,5 B-F kg ;-)
Rám Alu 7005 triple butted
Vidlice Carbon-tech
Hlavové složení Profil
Kliky Shimano FC-R565, 42/34z
Přesmykač Shimano Deore 3x10 Dyna-sys
Měnič Sram X-5 10-speed
Řazení Sram Apex 10-speed
Převodník Viavelo 42z, Shimano 34z
Kazeta Shimano SLX 10-speed, 11-36z
Řetěz KMC + pár článků Shimano HG 53, snýtovaný ze zbytků vysockovaných v servisech
Náboj přední Mavic Aksium
Náboj zadní Shimano Deore FH-T610
Brzda přední Shimano BR-R353
Brzda zadní Shimano BR-R353
Ráfek přední Remerx Alcyon 20d
Ráfek zadní Remerx Rapid 32d
Pedály Shimano PD-M520
Řídítka Ritchey Comp 460mm
Představec Zoom professional
Sedlovka Uno composite
Sedlo Velo
Pláště Schwalbe Road Cruiser Light 42-622

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
vpa007
vpa007

13.12.16 12:52

mno na to, že je to kolo v kategorii, která jde mimo mě a na to, že je to Maxbike, kterej mi nic neříká, tak musím uznat, že se mi to kolo tak nějak zamlouvá… a to jako fakt jo :-) 4/5

Reagovat
Bezmozek
Bezmozek

13.12.16 12:18

Trochu mi chybí tvůj rozevlátej styl, ale jezdit to bude určo fajn

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

12.12.16 21:01

tromboonen: K nýtování žádné speciální lámací nýty nepotřebuju, jen snýtuju zpět ten roznýtovaný nýt. Tak se to dělalo už odedávna než vynalezli lámací spojovací nýt :-).

Reagovat
tromboonen
tromboonen

12.12.16 20:00

.. jdou do penez… nova klavesnice, kua

Reagovat
tromboonen
tromboonen

12.12.16 19:59

A co ty lámací nejty nebo spojky? Ty jsou docela do penez, ne? S origo se to slátat dá, ale jedou se mi to roznejtovalo nekde uprostred krajiny a nebylo to uplne ono..

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

12.12.16 18:47

detoxy: Nově koupené řetězy už pár let de facto nepoužívám. Toho času mám doma 15 snýtovaných řetězů různých druhů na všemožná kola nejen moje, ale i mých blízkých. V zásobě mám několik kg zbytků článků ještě nesnýtovaných. Takže úspora jde do řádu tisíců Kč :-).

Reagovat
detoxy
detoxy

12.12.16 17:33

Krásný kolo! Trochu mi tam nesedí ty stříbrný převodníky. A taky mi dost uniká úspora 239 Kč za novou HG-53, asi si autor chtěl dokázat, že i takto to bude fungovat a trochu popíchnout ostatní.

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

11.12.16 22:28

jen narážím na nick, nomen omen

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

11.12.16 19:19

Trepifajxl: cca před 8 lety mě přejel nepozorný trouba starým Golfem a od té doby už jsem potřebnou sílu (pohodově dřepy se 120kg) nikdy nezískal ani vzdáleně a tak jsem SS pověsil na hřebík, přece se nebudu trápit :-).

Nooski: Rám dělá Mosso, tedy dodavatel mnoha desítek značek, takže podobnost ze vším možným se očekává. S véčkama je to přesně tak jak píšeš.

Reagovat
nooski
nooski

11.12.16 17:28

Ten rám vypadá jak jinak nalakovaný Spyder (nebo taky přesně naopak). Co se geometrie týče, tak mi Spyder vždycky přišel jak líný a dlouhý náklaďák. Nemáš s 90mm Véčkama někdy problém, co se škrtání týče? Už 85mm chce mít dobře vycentrované ráfky a i s 80mm si při jízdě ze sedla sem tam škrtnu. Jinak samozřejmě super skládačka :-)

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

11.12.16 17:01

a kde máš singlespeed, he?

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

11.12.16 15:40

Pes: Jak stárnu, tak se postupně měním (k horšímu), bohužel… :-).

Sramu jsem dal šanci hlavně proto, že byl k mání za poměrně nízkou cenu (2800 Kč) a taky proto, že bez problémů spolupracuje s bajkovou přehazkou. Páky jsou výborně tvarované, ale systém Double Tap mě vůbec neoslovil. Kdyby Campa šlapala bez bastlení s bajkovým šaltrem, nebylo by co řešit.

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

11.12.16 13:27

Neděje se s tebou něco? Já chci pákistánskej autobus! :-) Jak sis zvykl na v profi pelotonu neoblíbené řazení sram?

Reagovat
petrun
petrun

11.12.16 13:19

Parádní bastl, bravo ;-)

Reagovat
Fredewald
Fredewald

10.12.16 23:34

Fascinuje mě, že snad jediný komponent není ze stejné řady, ale vypadá pěkně. Krosový kola jsou moc fajn…

Reagovat
miťo
miťo

10.12.16 21:33

Parádní stroječek!

Reagovat
DoomHammer
DoomHammer

10.12.16 19:23

Fešák

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

10.12.16 19:04

Dobře se na to dívá. Prostě ty proporce jsou tak nějak OK a nic nepůsobí rušivě.

Reagovat
X-biker
X-biker

10.12.16 18:11

Ja nevím, ale na BAV sis dle mě postavil špatné kolo :/

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

10.12.16 17:41

t29: Road Cruisery jsem si oblíbil už vcelku dávno. Blátu se, pokud možno, vyhýbám, takže žádné hrubší gumy nepotřebuju. Předtím jsem vozil 35mm Racing Ralphy, Fast Fredy a Smart Samy.

Reagovat
t29
t29

10.12.16 17:00

Pěkné to máš. Co tě vedlo k výběru takových plášťů?

Reagovat
Vilém
Vilém

10.12.16 16:47

Cekal bych, ze to bude lehci. Jinak libi.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

10.12.16 16:36

p@x: CX rám jsem původně vůbec nezamýšlel použít, neboť mám radši delší horní trubku a kratší představec. Nakonec rozhodla jeho nižší hmotnost i cena v porovnání s nejlepším trekovým rámem Maxbike. Kolo je pocitově trošku jiné (kratší rám, delší představec, položenější vidlice) než „prasopes“, ale jízdní vlastnosti pořádně otestuju asi až na jaře v Bike aréně Vsetín.

Reagovat
p@X
p@X

10.12.16 16:12

Je to na tebe nějaký moc konformní, aspoň že ten řetěz máš z vyžebraných článků :) S hladkýma gumama bych se bál sjet z asfecu. Jaké je tedy resumé prasopes vs. CX? (I když já už vlastně taky mám zkušenost s prasopsem).

Reagovat
Maran1
Maran1

10.12.16 15:45

Máš to pěkný :) !!

Reagovat