Canyon Spectral CF 9.0 SL 2015

Přidat foto

Setup 2016

Setup 2017

2017 - DBAir [IL]

2016: Na řídítkách uklizeno

2016: Karbon - mínus 65g :-)

2016: 34: - plus 2mm a mínus 100g :-)

Setup 2015

2015: z krabice

2015: z krabice

2015: z krabice - chaos z hadic a bowdenů

2015: z krabice

2015: Struktura karbonu ve světle

2017:

Po problémech s tlumičem jsem se rozhodl investovat do upgrade kitu z DB Inline na DBAir [IL]. Tak uvidíme :-)


2016:

Upgrade na FOX 34 Float 140mm s pevnou osou Kabolt, sedlo Ergon s karbonovými ližinami a gripy Lizard Skins DSP Grip. Váhová úspora cca 250g.

První zkušenosti s vidlicí: zatím jsem nepoznal vyšší tuhost, ale větší citlivost na menší nerovnosti je jednoznačně znát. Po odebrání jednoho volume-spaceru to taky vypadá na lepší využívání celého zdvihu, ve srovnání s původním 32 Talasem. Tak jsem zvědavý, jak to bude vypadat na pořádných túrách.


2015:

Co dodat k popisu? Po 22 letech ježdění na horském kole jsem si pořídil svůj „dream-bike“. Tak abyste neřekli, přidávám pár komentářů:

Rám a geometrie: původně jsem si myslel, že i když mám 7 let staré kolo, tak že je v podstatě pořád skvěle funkční, má stále relativně moderní geometrii, no prostě že se za těch 7 let tolik nezměnilo (nějak ty úhly a délky trubek neřeším). Ale změnilo se. „Sedíš uprostřed kola“ píše se v testech. V zatáčkách jsem prvních pár týdnů přepadával dovnitř, dokonce jsem několikrát musel rychle sundat nohu na zem, abych se nepřeklopil. Obratnost jedním slovem skvělá.

Celé kolo je neskutečně tuhé ve srovnání se starým hliníkem. Podobný pocit jsem měl naposledy v roce 96, když jsem přesedl ze svého Cr-Mo Olprana na vypůjčeného Zaskara. Nemluvě s uzamknutým tlumením. Je to fakt úžasný pocit, doplachtit na konec rozmláceného sjezdu, zvednout sedlovku a dál upalovat na takhle tuhé a lehké mašině.

Pružení: DB Inline, nastavený dle výrobce, podle nálady občas přitáhnu LSC. Fox 32 vpředu, i když 34 by slušela víc (a co teprve model 2016!). K funkci fakt nevím co dodat.

XTR převody a řazení: 2×11 rychlostí je naprosto dostatečných i na ty nejtěžší túry, odstupňování ideální. Jediné omezení jsem měl v nejlehčím převodu, který je o něco těžší, než jsem byl zvyklý. Časem možná dám převodníky 36/26 místo dnešních 38/28. Na druhou stranu mi za léto hezky posílily nohy.

Rychlost a přesnost řazení je nepopsatelná, řazení na velký převodník je radost sama. Zkušenost: kazeta, jak je skládaná, začala vrzat, pomohlo rozebrání a namazání styčných ploch. Zkušenost 2: kazeta, jak je skládaná, tak se sama povolila, jistící matici je nutno dorvat na max.

Brzdy: ze začátku jsem měl problém zvyknout si na jejich účinnost, vidlice se mi párkrát po „lehkém přibrzdění“ zanořila nebezpečně hluboko do zdvihu. Otázka zvyku. Teď si ale už užívám i dlouhé táhlé sjezdy, kde jsem dřív musel měnit unavené prsty na pákách.

Kola: speciály pro tento Canyon, předělal jsem na bezduše, foukám na 1,8–2,0 bar. Průchodnost asi o něco lepší jak na 26“, ale těžko říct, jezdil jsem na 2,4“, teď mám 2,2“, takže spíš placebo efekt. Každopádně díky nižšímu tlaku o poznání lepší přilnavost. Akorát napoprvé tam lijte víc než doporučené množství mléka. Já jsem šetřil a pak jsem měsíc pořád dofukoval a v duchu nadával, že to nefunguje, než jsem zjistil, že jsem s mlékem na suchu.

Sedlo: mě sedí perfektně, ale je zde potenciál na úsporu dalších pár gramů, němečtí inženýři tu nechali instalovat pouze typ s cr-mo ližinami. Gripy taky v pohodě, ale asi ten ergo tvar ve finále nepotřebuji, takže přes vánoce i zde shodím pár gramů. Jinak nějaký potenciál k další optimalizaci moc nevidím.

Tak kluci a holky, hodnoťte, pětkami mi uděláte radost, a když dáte míň jak pět, tak mi radost určitě nepokazíte :-)

(vloženo 27.9.15)

herrman herrman
Ohodnoť bajk: (4.6  / 160 hlasujících)
Značka Canyon
Velikost M
Hmotnost 11,95
Rám karbon, zdvih 140mm
Vidlice Fox 34 Float FIT4 Factory 140mm, pevná osa Kabolt
Tlumič Cane Creek DBAir [IL]
Hlavové složení Cane Creek 40
Kliky Shimano XTR FC-M9000 - 2x11s
Středové složení Shimano XTR Hollowtech 2
Přesmykač Shimano XTR FD-M9000D Side swing
Měnič Shimano XTR RD-M9000
Řazení Shimano XTR SL-M9000 - 11
Převodník Shimano XTR 38/28 zubů
Kazeta Shimano XTR 11s CS-M9000 11-40 zubů
Řetěz Shimano XTR, CN-HG-900
Náboj přední DT Swiss XM 1491 SPLINE SL
Náboj zadní DT Swiss XM 1491 SPLINE SL
Brzda přední Shimano XTR BR-M9020
Brzda zadní Shimano XTR BR-M9020
Pedály Shimano XTR PD-M9020
Řídítka Canyon H23 Rise CF
Představec Canyon V12
Sedlovka RockShox Reverb Stealth
Sedlo Ergon SME30 Pro Carbon
Pláště Continental Trail King Protection 2.2"

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
herrman
herrman

17.6.17 21:44

Podle toho, co se psalo, na původním DB Inline netěsnilo oddělení vzduchové a olejové sekce. To mě sice nepostihlo a v rámci záruky mi vyměnili těsnění olejové hlavy za nový širší design. S tím by Inline měl fungovat spolehlivěji. V mém případě si ale zřejmě nesedly tolerance nebo nevím co, každopádně po letošní repasi mě pomalu klesal tlak v tlumiči během jízdy. Místo opravy jsem se rozhodl pro upgrade na IL, ten má lineárnější průběh ze začátku zdvihu a taky má být vyroben v jiných tolerancích, čímž má být ve výsledku spolehlivější. Takže problémy spojené pravděpodobně jen s tímto konkrétním modelem.

Reagovat
suslos
suslos

17.6.17 18:58

Popiš prosím trochu problémy s tlumičem… sám o tlumiči od CC uvažuji (o jiném modelu, ale stejně by mě to zajímalo), díky.

Reagovat
herrman
herrman

17.6.17 18:30

Na těch řídítkách to chtělo si s tím trochu pohrát, aby vedení co jde společně vycházelo plus minus stejně dlouhé. Hadici k Reverbovi jsem zkracoval cca 4cm, na funkci odvzdušnění to nemělo vliv :-)

Reagovat
herrman
herrman

17.6.17 18:24

Bowdeny jsou omotané spirálovou ochranou na stažení kabelů<br />

Je uklizeno a hlavně hadice a bowdeny nemlátí o sebe a vevnitř rámu.

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

17.6.17 11:25

Pokud má někdo zajímavé nolo, tak je dobré napsat pár řádku, tohle plníš na 100% a jasný plný počet :-)

Reagovat
LM
LM

17.6.17 10:37

5* Ty řidítka máš fakt krásně uklizený!

Jak přesně jsi postupoval? Čím to máš ztažený dohromady? Předpokládám že bylo potřeba zkrátit bowdeny i hadice aby to takhle krásně vyšlo.

ps: už jsi odvzdušňoval ovládání Reverba s takhle krátkou hadicí? :-)

Reagovat
fliicek
fliicek

31.3.16 14:50

Pěkný. Líbí se mi foto 2016 na stejném místě jako 2015, jen bez vysoké trávy :))

Reagovat
X-biker
X-biker

22.3.16 11:42

Moc pěkné!

Reagovat
tonik666
tonik666

19.3.16 23:02

Kdybys mel. Jeyte potrebu tunit, tak hlavove cane creek 110 a nejaky lehky 35mm predtavec a riditka, treba race face sixc:))

Reagovat
herrman
herrman

16.10.15 17:18

Mám 178cm, 84 rozkrok, velikost M padne perfektně.

Ještě přidávám seznam majitelů Spectralů AL a jejich velikostí na německém fóru:

http://www.mtb-news.de/…2015.722354/

Reagovat
Activ3
Activ3

12.10.15 20:40

Ahoj přemejšlim o Spectralu 7.0 Ex 2016 jen si nejsem jistej velikosti mezi M a L mam 180 cm 84 rozkrok 75 kg ,tak bych se te chtel zeptat na míry a jak ti kolo padne? DIky moc

Reagovat
saintjv
saintjv

29.9.15 16:37

Vaha je v pohode Enduro 29 v karbonu velikost L vazila na bezdusich 12,5

Kolo krasny.

Reagovat
scret
scret

29.9.15 15:54

jasny:) Sam potrebuju ted prodat jedno kolo a taky se mi nechce jit „pod cenu“:)) Bohuzel je to dneska total OUT rozmer…

Reagovat
wilda81
wilda81

29.9.15 15:10

V tomto případě jsem „pod cenou“ myslel: levněji než by se herrmanovi líbilo ;))

Reagovat
scret
scret

29.9.15 14:38

wilda81: otazka je, co je to pod cenou.. Tenhle slovni obrat osobne nemam moc rad, prtze trzni cena je takova, za jakou to nekdo koupi:) „pod cenou“ by bylo, pokud by mu za ni nekolik lidi nabizelo treba 12 a on ji prodal nekomu za 8:)

Reagovat
wilda81
wilda81

29.9.15 14:29

jinak bajk samozřejmě za 5* ;)

Reagovat
wilda81
wilda81

29.9.15 14:28

ad vidlice: Chápu, že ji nechceš prodávat „pod cenou“, ale bazarová hodnota jeté vidle je prostě níž. Pro představu, já koupil loni nejetého 36kového Talase RC2 v Kashimě s nezkráceným krkem za 15tis. Pokud někdo nebude chtít konkrétně tuto vidlici, tak se obávám, že ji za 19tis neprodáš.

Reagovat
Picino
Picino

28.9.15 20:39

naprostá bomba..

Reagovat
Hynous
Hynous

28.9.15 19:21

Parádní Šemík, svezení musí být supr.

Reagovat
scret
scret

28.9.15 18:49

waters: struktura karbonu, fotak tohle nekdy udela…

Reagovat
waters
waters

28.9.15 17:04

kolo supr! 5*

asi s zeptam blbě.. ale na té páté fotce to fakt vypadá jako sedřenej rám.. na ostatních fotkách není nic patrné ani při zvětšení fotky. Jestli je to schválně tak je to dost vintage:)

Reagovat
Lister
Lister

28.9.15 11:44

Po všech těch ekonomickych verzích konečně setup, který si to kolo zaslouží. Jestli ti stačí tuhost 32mm vidlice, tak bych to zase tak moc neřešil. Na propadání do zdvihu tam máš ladění komprese.

Reagovat
JDF
JDF

28.9.15 11:36

To já zůstal věrný trojtácu. :)

Největší převodník by mi prostě chyběl.

Reagovat
herrman
herrman

28.9.15 11:21

MirosPikos: ještě k těm rychlostem, 2 převodníky vpředu jsou pro mě jasná volba, kolo mám hlavně na dlouhé výlety náročným terénem rodných Beskyd, dokonce jsem chvilku uvažoval i o trojpřevodníku, trochu ze zvyku a trochu právě díky obavám z omezení rozsahu díky dvojtalíři. No a těch 11 vzadu beru jako příjemný bonus, asi bych se sžil i s desíti, ale takhle je to odstupňování asi o něco jemnější (PR řeči), přičemž právě v odstupňování převodů nepozoruji zásadní rozdíl oproti předchozí 3×9, které mám na starém kole. A nakonec stejně ve 2016 budou i XT-čkáři řadit 2×11 a v 2017 to podle mě dostane i SLX.

Reagovat
AlienDNA
AlienDNA

27.9.15 23:11

kašli na názory a hlavně jezdi :) podle diskuzí bych dal za kolo 250 k :) máš to podle mě dost čistý

Reagovat
scret
scret

27.9.15 22:07

sam sji to napsal, ze tahle vidlice se az moc nori do zdvihu, tzn. mala opora… to je podle me problem vetsiny 32 vidlic.. Precijen macatejsi vidle jsou delanejsi na trosku agresivnejsi jizdu, dle toho je uzpusobene i tlumeni a konstrukce…

Reagovat
Gustaf 81
Gustaf 81

27.9.15 21:25

krásnej bajk…za mě 5*

Reagovat
herrman
herrman

27.9.15 20:13

S tou vidlicí jste mi tedy dali brouka do hlavy. Ne že bych o tom neuvažoval, však se taky podívejte do mé inzerce, co mi tam už pár dnů visí. Problém je v tom, že za cenu dle mé představy ji do světa zcela jistě nepošlu, a „něco slevit“ a pak za novou doplatit sumu skoro rovnající se hardtailu na Aliviu se mi nějak nechce. No, prostě už jsem si říkal, že „tahle 32 mi stačí“… Na druhou stranu, když čtu co umí nová 34 a že jako bonus váží o nějakých 200g méně… sakra… :-)

Reagovat
herrman
herrman

27.9.15 19:56

Je to struktura karbonu, osvětlená letním zapadajícím sluncem. A to jsem to fotil čisté, takže nejenom ty velké, ale všechny fleky jsou součástí.

Reagovat
scret
scret

27.9.15 19:05

¨madcat: struktura karbonu

Reagovat
madcat
madcat

27.9.15 19:03

Paráda, tak hlavně hodně spokojenosti a najetých km bez nehod a poruch. Jenom koukám na tu spodní rámovku – to jsou nějaký odřeniny nebo co, ty fleky vpravo od toho „N“?

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

27.9.15 18:12

Super bike, solidní fotky, popis a nadstandardní komentář. Prostě je se na co dívat, je co číst. Takto by to mělo vypadat. Ať slouží.

Reagovat
scret
scret

27.9.15 12:50

mirospikos: rekl bych, ze to ma stejny smysl jako 2×10 nebo 1×11:))

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

27.9.15 11:54

Ta vidlice je prostě omyl. Jinak paradnej pohrebacek. Jen nechápu smysl 2×11. Buď 2×10 nebo 1×11.

Reagovat
Radovan84
Radovan84

27.9.15 11:48

Super mašina a za 5*

Reagovat
michal96
michal96

27.9.15 11:11

přidávám též za 5 a souhlas se všema komentama teda až na tu váhu 12,2 nebo 12,5 nebo 13 dyť je to fuk,hlavní je radost z jízdy nééé?

Reagovat
TJK
TJK

27.9.15 10:47

pridam se ke zbytku a doporucim vidli poslat do sveta a poridit 34ku… jinak to co pises, tomu naprosto rozumim a dokazu si predstavit i ten prvni pocit kdyz na takovym kole projedes svoji oblibenou trasu a objevis novou zabavu i na stokrat projety trase :-) za me plnej!

Reagovat
scret
scret

27.9.15 10:16

32 vidle na tohle kolo nee:( vaze neverim ani za mak… Obzvlast k TKingama (ikdyz tam jsou jen 2,2ky)… Real bude kolem 12,5kg, ale i tak je to hezky… Celkove pekny kolecko, ktery si myslim necha po vymene vidle v terenu i slusne nalozit… At slouzi..

Reagovat
vylizplech
vylizplech

27.9.15 09:44

Nádhera, krásný bike, skvělý popis, dávám 5

Reagovat
L.u.k.a.s.4
L.u.k.a.s.4

27.9.15 09:26

Parádní bike a parádní popis ;) Taky jednou někdo, kdo si kolo koupí, protože se chce dobře svézt a ne protože chce ukázat, že na to má ;) Za mě palec nahoru :)

Reagovat
mirabike
mirabike

27.9.15 09:23

Dávám 5… tomu, co píšeš zatraceně rozumím, mám podobnou zkušenost :) i když k naprosté dokonalosti by to chtělo pořádnou vidli – aspoň tu 34 ;-)

Reagovat
JDF
JDF

27.9.15 09:18

Čistý design. Za mne palec nahoru.

Jen mne překvapila ta váha, vzhledem k tomu, že to je vše XTR.

Reagovat
šlapatko
šlapatko

27.9.15 09:14

Po dlouhé době dávám plný počet. Slušné fotky, slušný koment, majitel fanda a kolo s vahou mého HT :-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

Real 9 10
unitak 20
Sark88 19
Likebike 16
WACANT 4
mire 5