• pajasimi

    dnes jsem předělal svou novou vidlici duro fr20 na olejovku..odborníci mě od toho odrazovali, nadšenci podporovali, po shlédnutí návodu na předělání jakéhosi rstčka a PDFka s „průřezem“ vidlicí mi bylo jasný že to bude na rozebrání a složení jednoduchá vidlice..z pár věcí jsem měl obavy, ale ukázalo se že vidlice je ještě jednodušší než se původně zdálo vidlici ještě nemám namontovanou, tak nebudu moci bohužel zkonfrontovat průběh chodu před a po tuningu, ale budu jí moci srovnat např. alespoň s ruxem, kterého mám na enduru s dotazy se můžete obrátit na mail, kritiku příliš neřešim:)

    0 0
    • pajasimi  

      vzkaz pro Luďka: snad si ho všimneš:) sorry já nemám kredit tak jsem nemohl odepsat..jj, upravil jsem jí, jak jsi psal co se ti stalo s tim tvým durem, tak to se doufám tady nestane, páč tahle vidle má olejový těsnění už z výroby:)

      0 0
    • grizzlik  

      Coz takhle navod i s fotkama ? :)

      0 0
      • pajasimi  

        ono rozebrat jí je tak snadný že mi nepřišlo nějak nutný to fotit, mám jen jednu fotku aby se neřeklo když je to rozebraný no, nejsem teď doma tak doplním později ale není to nic zajímavýho,..klidně pak i napíšu postup, jen bych ocenil, kdyby mi někdo poradil kolik oleje..dal jsem do levé 60ml a do pravé 40(v pravé méně, kvůli tomu že tam je tlumič)

        0 0
        • Vilém  

          Tech 60 a 40ml jsi dal jen na mazani? Neni to trochu moc? Teda aspon v porovnani co se dava do vidlic, ktery jsou takto mazany z vyroby.

          0 0
          • pajasimi  

            ano na mazání..kámoš co má ruxe mi dokonce doporučil ještě víc podle toho co je v Ruxovi, ale deci mi přišlo už moc, ty bys dal kolik? ona ta vidle má velkej zdvih a 35 nohy, to taky hraje roli, ne?

            0 0
            • Vilém  

              Nedokazu posoudit, ale do Blacka davam 16ml, tak mi 60ml prijde hodne. Hlavne aby ho tam nebylo moc a pri dorazu ti to nevyrazilo stiraky, nebo nefouklo nekam jinak, treba do tlumice, ale nevim jak je to tam delany, proto nedokazu rict nejaky presny cislo.

              0 0
              • pajasimi  

                tak málo to asi není, ale tak na poprvý je to snad nevyrazí a když to nadoraz nějak nebude chtít jít, tak je jasný že je ho moc a uleju, do tlumiče nevím jestli se to přes to utěsnění tím víčkem z korunky může dostat,  je fakt že na nějakým tom blogu kde dělali rst tam dával týpek taky méně, tak nevím . myslíš že mám ulejt?

                0 0
                • pajasimi  

                  tak na íčkovo blogu dával do každý nohy 40 ale je to dvoukorunka no

                  0 0
                • Vilém  

                  Jak rikam, ten tlumic jsem nevidel, takze nedokazu rict. Podle konstrukce by se tam mohl olej protlacit skrze spodni tesneni pistnice.Pokud by ho bylo moc a sel jsi nadoraz, tak se bude snazit dostat ven nejsnazsi cestou tj nejspis stiraky.

                  0 0
                  • pajasimi  

                    přemýšlím jestli tedy ubrat oleje

                    0 0
                    • assassin  

                      no kdyz zkusis vidli zmacknout s vyndanou pruzinou tak uvidis… ikdyz tam bude chybet ten objem co vytlaci pruzina… nebo jestli tu pruzinu nahore drzi vicka, tak ji tam hodit a nedavat vicka… to uz bude mensi chyba…

                      BTW sice nevim jak je konstrukcne udelany duro uvnitr, ale treba ja v pruzinovy 66ce (taky 35mm nohy) mam mit 190ml v kazdy noze…

                      0 0
                      • pajasimi  

                        no tak to jsme zase o řád jinde,..tak teď vážně nevim:)

                        0 0
                        • pajasimi  

                          tak prostě sundám obě víčka a propružim a uvidim..olej správně nesmí přetéct..ale to si myslím že nebude, se mi zdá že se to v tom fakt nějak ztratilo:)

                          0 0
                          • pajasimi  

                            koukal jsem do manuálu ruxe a tam píšou 150/120…tohle je proti ruxu o cm větší zdvih a o 3mm širší nohy..takže mám spíš pocit že bych měl spíše ještě radikálně přilejt

                            0 0
                      • Cortez  

                        Jenze ta 66 by mela mit otevrenou olejovou lazen, takze tam je dohromady „jeden olej“, kterej zaroven tlumi i maze. Takhle to je u Ruxe, ale Duro ma reseny tlumeni zvlast, patronou, ve ktere je olej na tlumeni a pak mimo patronu vazelina na mazani. Ja bych tam dal tak 20–30ml, mozna se pletu, ale podle me to je docela fuk. Proste tolik, aby to nevyrazilo stiraky, ale zaroven aby to mazalo. Jinak do JunioraT leju 255ml do kazdy nohy, pro zajimavost :)

                        0 0
                        • pajasimi  

                          takže v levé noze u pružiny mohu nechat těch 60, nebo i přilejt, ale z té kde je tlumení bych měl tedy něco upustit? myslíš že těch 40 už je moc?

                          0 0
                          • assassin  

                            no ja myslim ze jestli je jasny jak to funguje, jak to fungovat ma a kdyz u rozebrany vidis ty geometricky pomery… ze si nejakou vychozi hodnotu odvodis…

                            takhle na dalku a bez znalosti konkretni vidle ti tezko nekdo rekne kolik oleje…

                            a narazka na Milana… ono kdyz se tim zivi tak tezko bude nekomu radit svoje zjistene knowhow… to by asi neudelala vetsina lidi tady ve svem oboru…

                            0 0
                          • Cortez  

                            presne jak rekl Assassin, ja tu vidli v ruce nemel. ale podle obrazku nebude rozdil mezi normal Durem a Durem FR20, takze plati to, co vsude jinde: spodni srouby utesnit (pokud uz sou od vyroby nejak utesneny, tak tohle prejdi) a pak dolejes proste trochu oleje, treba zacni na 25–30ml a pak jezdi a kdyz budes mit pocit, ze to chodi na sucho, tak par ml dolejes..osobne bych to vic neresil, ale chapu, ze mas radost z nove vidlice :) takze testuj, delej, jak uznas za vhodny a pak sem treba napis vysledek, ke kterymu si dosel.

                            0 0
                            • Vilém  

                              Soude podle jeho popisu, si nejsem zcela jistej, zda vi, kam ten olej nalit. Jen dodam, ze patri mezi vnitrni a vnejsi nohy.

                              0 0
                        • assassin  

                          to je jasny, takze se ten objem te kartridge odecte… zacal bych na naky hladine ktera „nebude tyct ven“ pri vyse popsane zkousce… tez mozne si to neja overit nakou merkou … a pak pridavat pro nastaveni progresivity…

                          0 0
    • pajasimi  

      určitě je mezi námi bikeforisty minimálně jeden člověk, který přesně ví, kolik tam toho oleje má správně být, ale nedoufám že by tuto informaci pustil do světa zadarmo:)

      0 0
    • pajasimi  

      Dnes namontována vidle na bike, foto někdy až bude..s jednou vyndanou pružinou (z pra­vé nohy, tam kde j­e tlumení) (i když byla dotáhlá na max) to chodilo doslova šíleně do zdvihu, bez přehánění stačilo projet malinko hlubíš díru v silnici a byl jsem na dorazu..na nějaké skákání tedy ani myšlenka..musel jsem tedy vrátit pružinu do tlumení..teď, při nejtvrdším nastavení, mi to chodí jako rux s „kapkou“ vzduchu..ruxe na pellsu mám nastaveného aby celkem žehlil, nikde s nim moc neskáču tak se dorazu nebojim..ale tohle duro by mohlo chodit tvrdšejc..a to jsem fakt muší váha, takže nevím..může to mít ještě jinou příčinu, třeba jestli to souvisí i s olejem? ještě jeden dotaz, z tlumiče mi vycáklo pár kapek oleje, ale fakt málo, tak se divím, proč vidlice kope dokud je nastavování tlumení „za půlkou“..jen když je nastavena na „nejpomalejší odskok“ + několik málo otáček, tak nekope, jinak spokojenost maximální, citlivost jako rux

      0 0
    • goofy  

      Tak jenom par postrehu jak jsem to tu precetl a prelistoval:

      1. presne tuhle vidli neznam, takze fakt netusim, jake tam muzou byt zaludnosti nebo zpusob uchyceni, ale ja osobne bych to lil spodem pres matky…

      2. i trocha oleje u patrony muze ovlivnit funkcnost tlumice, ale opet zase nevim jak to je staveno. (co bude s tema fotkama?)

      3. nebylo jednoduzsi koupit vidli u Milana a mit po starostech, kdyz tomu moc nerozumis?

      0 0
      • pajasimi  

        ne, nebojim se jí, navíc nebyla drahá tak i to je pro mě +..chci jí poznat a vidím že to fakt není nic složitýho, těch pár drobností se snadno vyřeší navíc teď vlastně žádnej problém neni, jen bych měl dolejt trochu oleje do tlumicí patronony:) navíc takhle si jí udělám jen za cenu oleje a kdykoliv si do ní vlezu..chodí luxusně, fotky už brzy budou, nemám teď vůbec čas, jezdím, a když né, píšu zprávu z praxe která musí bejt fakt dlouhá, ale chvilinku si na to snad najdu..navíc to sem chci dát až bude komplet..ještě musim někdy večer namontovat nový kliky a napínák+ přesmykač..taky si na to teď budu moct oprávněně dát nálepku „upgraded to oil lubri by pajasimi“ :D:D..nebát se toho:) hlavně z toho nemám žádnej blbej pocit že bych něco poničil a kdykoliv se do toho můžu pustit znovu

        0 0
        • goofy  

          Moc jsem to tady nepochopil, co to vlastne pises, ale dejme tomu…

          0 0
          • pajasimi  

            zkrátka nevidim důvod proč za to někomu platit, když si to můžu udělat sám..zkazit není co, přinejhorším jsem počítal s návratem vazelíny, ale není třeba..nyní chodí líp jak rux, dávám si za 1..joo kdyby to byla vidlice za 15 tisíc už bych měl respekt..ale takhle

            0 0
            • milan1  

              Musím tě vyvést z několika tvých omylů. Na pružinové vidlici ani za těch 15 000 neobjevíš principiálně mnoho složitějších technologií, když se na to díváš svým pohledem. Ono to není jenom v tom, že se někam náhodou nalije olej a že to běhá lepší. Principy funkcí jsou stejné, rozdílné jsou především odpory vidlice a celkové a naladění tlumiče a pružiny. Nikoliv jakýmisi zázračnými funkcemi. Ty zázračné funkce v ceně do 15 tisíc stejně moc nejsou a kupodivu nejvíc jich najdeš právě v Ruxu. Vidlice jako celek musí prostě fungovat vyváženě a odpory vidlice jsou na prvním místě v hledáčku při ladění. Druhým článkem je pružina, či vzduchová pružina, to je ukázáno na těch grafech charakteristik, které mnoho lidí popuzují k podivným reakcím. No a nakonec je vše korunováno správnou a odpovídající prací tlumiče. Rozdíl v chodu mezi takovým RUXečma  Durem je a vždy zůstane i po ladění, protože to není jenom o prvním pocitu ze stlačení ale o komplexním chodu. Mimochodem RUX má daleko pokročilejší tumič a nastavení pružiny a její možnosti jsou zcela odlišné. Mě osobně nevyhovuje ani základní tovární nastavení RUXe (které zná každý majitel, který si ho naladil správně) ten rozsah je nas­tavením samozřejmě ovlivněn a možnostmi nastavování  daleko překoná Duro. Možnost ladění je jednak  pomocí hladiny oleje a vzduchového dorazu společně s tlakem má RUX veliký náskok na straně pružiny a tlumič s nastavováním high speed komprese vše ještě korunuje. Kdo by správně porovnával jízdou, tak to rozhodně rozezná, nikoliv však jenom na první dojem stlačení ale jízdou. V samotné citlivosti na počátku téměř vždy prohraje RUX, záleží samozřejmě na tlaku vzduchu i stavu konkrétní vidlice ale na počátku by mělo mít Duro samozřejmý náskok. (Nemusí tomu tak být v továrním provedení.) Když se dosataneme k již základnímu ladění danému továrními možnostmi, tak RUX zvítězí vždy zase na konci kroku a v celkovém průběhu pružiny (ukázat to dokáže graf) Bohužel konstrukce Ruxe zase nedosahuje kvalit DURA FR. Pevná osa a silnější nohy jsou jasné plus. Ale zpět k tuningu, ty tady jaksi naznačuješ, že nebudeš platit za něco, co si můžeš udělat sám a představuješ tak tuning, jen jako změnu mazání, doporučil bych ti srovnat tvůj výsledek s opravdovým tuningem, ze který ty pouhou záměnu mazání vydáváš.

              0 0
              • pajasimi  

                :)

                0 0
              • baboon  

                No já se s Pavlem už nějaký čas znám a myslím si,že není toho názoru,že vidle za 15 tisíc má snad nějaký magický nebo kouzelný schopnosti,nebo nějaký švýcarský hodinářský hejblátka…Jen chtěl konstatovat,že ve vidli za 4tisíce se přecejen vrtá o trochu lépe,než ve vidli za 15…A myslím,že i on svůj „tunning“ bere s rezervou a není nutné se do něj hned opírat…Prostě si to chtěl jen zkusit,kouknout na to..Někdo jezdí 20 let na kole a je mu fuk co jak funguje,někoho to prostě zajímá..A prostě jen zkouší po malých krocích vylepšovat..Zrovna včera jsem zjistil,když jsem chtěl vyhodit nábu,že vyšťouchnutím dráh na kónusy a zakoupením ložisek á 20 kč/kus a dvě hodinky na soustruhu mám parádní nábu s pevnou osou ideální do ruxe..:) Takže je to jen a jen o zkušenostech… „Osahat si“ co jde a nejde,co funguje a co ne.. Takže odpověď nejen pro tebe ale i pro všechny rady „kup si ji od Milana“..Prostě si to chce vyzkoušet..Jestli to bude nebo nebude fachat.. Předpokládám,že tys své zkušenosti o vidlicích také nenabral přes noc..:) jistě,lepší možnost by asi byla rozložit vidli před sebe a přemýšlet den,týden co a jak..Ale bez vidlice se dost špatně jezdí..:)

                0 0
                • pajasimi  

                  asi tak.nechci jen mít dobrou vidlici, chci chápat jak to funguje, a chci si to umět udělat sám.neříkám že jsem dosáhl nějakého vrcholu, to ne,..ale třeba jak mluvíš o odstranění odporů, ani v tom určitě není potřeba hledat nějakou vědu..oni ty odborný řeči zní fajn jen co je pravda:)

                  0 0
                • milan1  

                  Napsal jsem to sem proto, že je o mě řeč a že tady pajasimi naznačuje, že ten tuning spočívá ve výměně oleje, odborné řeči jsou dle něj jenom omáčka. V závěru ho vyzývám aby si vyzkoušel svůj výsledek proti skutečně mnou upravené. Jinak samozřejmě nemám nic proti úpravám a tvořivosti každého, ty grafy chrakteristik jsou mimochodem právě uvolněním know how, které je velkým pomocníkem a není to jen teorie o ničem. Napříkald takové porovnávámí DURA a RUXe by se výrazně ukázaly možnosti nastavování obou a to ještě před samotnou jízdou. Tady je myslím prostor poznávat rozdíly a jízdou si vše opravdu potvrdit. Duro takovéhle možnosti jako RUX nemá a už ten graf to dokáže správně ukázat, Pajasimi tvrdí ale samozřejmě, že je Duro s olejem je už teď lepší, takovýchhle tvrzení může být deset od deseti různě znalých lidí a vyber si potom kdo že mluví pravdu. Proto mám rád přesnost a vyžaduju kolikrát postupy, které ukáží více, než jedno nepřesné tvrzení. Tak teřba takováhle práce s měřením a testování sám pro sebe a jízdou, to je tuning, a může ho dělat opravdu každý, koho to zaujme. Měl by se mu věnovat někdo zapálený do samotné činnosti, nikoliv jenom z nutnosti. Já tady ale vidím jenom neznalost už zcela  základních funcí a z toho vyplývající snahu narvat olej v množství více než větším a hned po tomhle prvním pokusu se spěchá na internet pro rady, jak že to provedl a jestli je to správně. Kdyby se s tou svojí hladinkou oleje projel jednou jedinkrát pořádně v terénu poznal by okamžitě svůj omyl s množstvím oleje a nepotřeboval by sypat dotazy ihned na internet.
                  Takhle se opravdu získávají zkušenosti a vlastní. Neporadil jsem mu zcela záměrně, i když samotné množství oleje není žádným tajemstvím a stačí pročíst několik firemních materiálů a musí být jasno každému, že stejné konstrukce dnešních vidlic nepoužívají nikdy takové množství oleje, které tam původně nalil. Čekal jsem, zda na tohle přijde sám, když je to vše tak jednoduché. Sám totiž nejlépe najde zkušenosti i odpovědi a potom zná i souvislosti, protože pochopil funkce, nikoliv, že mu někdo pověsil na internet odpověď. Vývoj, který by měl být dělán se zájmem opravdu potřebuje vlastní práci i vlastní omyly ale právě takový vývoj a postup zrovna zde nevidím.

                  0 0
                  • pajasimi  

                    Vážený pane vy si asi myslíte, že jsem úplně blbej já nepopírám že Vaše vidlice chodí lépe, máte zkušenosti já jsem se však rozhodl že to zkusím sám, ano, spěchám na internet pro rady, protože (asi marně) doufám, že někdo třeba poradí..Promiňte ale rada typu „dej to k Milanovi“ je mi skutečně, ale skutečně k ničemu také nemám potřebu dohadovat se tu jako malí kluci na pískovišti, začínám totiž od nuly pokud jste takový frajer, že množství oleje je přeci taková samozřejmost a každý to ví, tak buďte ještě větší frajer, udělejte dobrý skutek a tuto informaci mi prozraďte ve vidlici se samozřejmě šťourám dál, abyste si nemyslel že sem tam něco nalil, hodil na kolo a šel jezdit

                    0 0
                  • apache6000  

                    money,money,money.

                    0 0
                  • goofy  

                    Abych pravdu rekl, tak jsi me moc nepotesil s tim, ze Duro ma jine streva nez Rux :-( Doufal jsem, ze to bude Rux s pevnou osou a tlustsima nohama…

                    0 0
    • Páník  

      Nechapu, proc do vidle, ktera je stavena na olej cpou vazelinu…no snad ti pofici dobre

      0 0
    • lutte1  

      čau Pájo  , máš můj obdiv jen tak dál   … jo a kdy pojedem na bike ?

      0 0
      • pajasimi  

        čus, v sobotu dáváme kleť, neboj tempo pohodový páč jedu na rm:D tak jestil chceš

        0 0
    • Otisaq  

      drzim palce a sleduju!

      Nedavno sem se vrhnul na neco podobne a sveho normalniho epicona sem taky predelal na olej…a taky se v tom porad vrtam jako ty :-)

      PS: jaky jsi pouzil olej ?

      0 0
    • pajasimi  

      dovolím si (snad se někdo zase neurazí) zeptat se na jednu věc, kterou u vidlice pozoruju..ve sjezdu se chová normálně (=dobře) ale stává se jedna zvláští věc, když jedu například po rovině a najednou vlítnu do něčeho, co má ostrou hranu, prostě když to najednou dostane štos (né pokud do toho najedu „rovně“, stane se to výhradně pokud do „toho“ vlítnu když mám zatočená řidítka), tak se z vidlice ozve celkem nehezký ostrý tupý zvuk..toto je cítit i v rukách..tlu­mičem v pravé noze to nebude, napadla mě negativka nebo jak se to správně jmenuje. jestli v ní ta malá pružinka není příliš měkká..že bych ta dal tvrdší, nebo nahradil elastomerem? ale jak říkám, pouze když do toho vjedu v zatáčení..

      0 0
      • goofy  

        Hmmm. Moc jsem z toho nepochopil, co by to melo delat. Asi jsem tupec, ale mohl by jsi to zkusit jeste trochu rozvest :-)

        Jinak me se jednou tupa rana a rana do ruk ozywala, kdyz se blbe otvirala zakloplka komprese…

        0 0
        • pajasimi  

          mělo by to normálně propružit a nedělat to nic navíc, co tam být nemá:) zkrátka to dělá zvuk dejme tomu jako kdyby to bylo naprosto měkký a šlo to nadoraz…jen se to nestává ani ve sjezdu, ani nevim kdy, jen když v zatáčení vlítnu na relativně „ostrou“ nerovnost..kravál, kovovej zvuk, rána do rukou..u žádný jiný vidle jsem tohle nezažil..u jiných vidlic jsem neměl pevnou osu tak se třeba ohli a nějakou vůli vykrili (jestli je to tím)..třeba je tohle tím že jak je to pevný, tak…nevim..netušim čim by to mohlo být

          0 0
          • pajasimi  

            jinak týhle vidlice se snad komprese „netýká“ .. v pravý noze je jen tlumící patrona a v ní pružina..v levý je pružina, a pod ní tyčka, na který je minipružinka, která je tam (snad!) jako pomocný tlumení (i podle pdf ze suntouru to tak je) .. při těch ránách když to dělá, ta vidle nikdy nejde moc do zdvihu, a právě jí to jakoby rychle hodí nahoru..takže vinu přisuzuju právě týhle malý pružince, konkrétně tomu že to „nezvládá“

            0 0
            • goofy  

              heh… Komprese se tyka kazdy vidle. Jak jinak myslis, ze do zdvihu chodi jinak, nez se vraci?

              Mno a jinak ta pruzinka by mela byt negativka a s tlumenim nema nic spolecneho.

              0 0
              • pajasimi  

                jasně že nemá, ale mohla by být příčinou toho co to dělá za zvuk

                0 0
      • grizzlik  

        Jop tak me dela presne to samy.. Trochu sem se toho lek ale po par tydnech uz to proste neresim.. Stava se mi to vpodstate jenom kdyz napr najizdim na nejakejch nizsi obrubnik a sem linej naskocit bunnyhopem..

        0 0
        • pajasimi  

          tak aspoň nejsem sám:D a zvyk sis jo, mě to docela vyděsilo no a rád bych kdyby s tim šlo něco udělat

          0 0
          • grizzlik  

            jako napoprve me to taky vydesilo ale dela mi to tak jednou tydne protoze vpodstate jakejkoliv obrubnik vyhopkavam bunnym tak to fakt moc neresim. V terenu to vubec nedela, a ze dostala mrcha pokourino ve Spindlu i na Jestedu.. Takze to fakt neres :)

            0 0
            • pajasimi  

              jasný no..ale štve mě to viď..v terénu je to ok, ale např když jedu po silnici a jsou tam větší nerovnosti a zatáčim tak to prostě dělá taky no

              0 0
      • vlk  

        Jen se zeptrám, nemáš v té vidlici už nějaký vakl? Asi je to blbost, podle toho popisu si nedovedu představit jak to vypadá a jak to jde cítit v rukou.Ale občas mívají obdobné problémy vidle, když maj větší vakl.

        0 0
        • Vilém  

          Taky me to napadlo, zda po odstraneni vazeliny a jejim nahrazeni olejem, neni vetsi vule v pouzdrech.

          0 0
          • grizzlik  

            ja tam mam este stale vazelinu ale asi mi to nedela tak casto.. Kamos ma potunenou od milana tak se ho zeptam a nejspis si ji pucim na kratsi testik..

            btw este sem nemel moznost je porovnat, ale jak ji dostanu do ruky tak napisu..

            0 0
        • pajasimi  

          zkrátka to kopne jak svině nevim jak to popsat, mám z toho jakoby pocit že se např vidlice hrozně rychle propadne do zdvihu a jakoby šla nadoraz ale jen pocit..ve skutečnosti jde až na to kopnutí normálně..jak píše grizzlik že mu to nedělá „tak často“ tak mě to nedělá nějak náhodně, ale prostě pokaždý, když ve zmíněným „stylu“ do něčeho vlítnu

          0 0
          • Lišák  

            Podobný problém jsem řešil se zadním tlumičem. Taky jsem občas slyšel a cítil kopnutí. Jelikož mám na tlumiči "O"kroužek, tak bylo jasné, že na doraz nešel. Kopal při zpětném chodu. Problém byl v tom, že jsem v něm měl vzduchovou bublinu a tak občas tlumení vynechalo a tlumič se fofrem vrátil ze zdvihu. Ve vidlici, pokud tam máš patronu, která se dá otevřít (tzn. není natlakovaná) by neměl být problém se vzduchovou bublinou (tam normálně vzduch je), ale s menším množstvím oleje, než by tam mělo správně být. Takhle to vidím já. Třeba mě někdo opraví, pokud se pletu.

            0 0
            • pajasimi  

              tomu jsem taky přisuzoval vinu, protože mi z toho něco málo vyteklo..ale přilil jsem snad ještě o něco víc, než o kolik jsem přišel a nic se nezměnilo

              0 0
    • pajasimi  

      jediná fotka na kterou jsem se zmohl:D

      0 0
      • Sirka  

        mam ji uz mesic a pul a asi po trech tydnech taky zacala klepat jak typkovi tak se ji ted chystam rozebrat a kdyz jsem do ni jen tak zbezne nakoukl tak je stejna jak stara Durovka tak ze to asi bude easy, ale zajimalo by me jak se rozebira ta prava noha. narazim na regulaci odskoku co je dole. Dik kluci

        0 0
        • pajasimi  

          hej to mě zajímá, do pravý nohy vlezeš snadno už je to tu někde napsaný, prostě chyť ten regulátor na spod­ku nohy (tu část která se točí) a vytáhni jí, neboj se použít sílu:D a pak už na tebe vykoukne zdířka na imbus:) když je to snadný jak ve starý „durovce“, jak se to tam řešilo? mě tak klepe od začátku:( tož pochlub se mi jak to řešit??

          0 0
          • Sirka  

            No ja prave resil s prodejcem ze mi to klepe a ze se u vsech vidli doporucuje vymena oleje tak co s tim, no a on mi napsal ze tam je patrona, ze se tam neda vymenit olej a ze vidla je jednoducha ze ji muzu otevrit, no a mi to nesedelo, pac sem se v tom starem duru docela hrabal tak sem jenom nakokl a zvrchu vypadalo stejne..

            0 0
          • Sirka  

            jo a mi to zacala delat kdyz mi tam v servise dali snad 12ku olej a dkyz jsem tam dal z5 ridci tak uz to bylo v pohode

            0 0
            • pajasimi  

              jo takhle, mě to dělá od začátku a olej jsem neměnil vůbec, jakej tam máš teď a v jakým množství? zkusil bych to vyměnit, díky..přesto si pořád myslím že by to mohlo být negativkou, tu zkusím taky potunit asi až to budu mít rozebraný, přijde mi že tam ta pružinka je příliš slabá

              0 0
              • Sirka  

                no ja jeste nemenil, jdu na to dneska odpoledne tak uvidim a doma mam valvoline do vidlic w10 co jsem lil do stareho dura tak ho tam nacpu a uvidim

                0 0
                • pajasimi  

                  jo tak, jasný, tak se pak pochlub hodně mě to zajímá..bych to pak udělal taky

                  0 0
                  • Sirka  

                    Tak vidlu jsem rozebral, oleje jsem nalil o trosilinku vice nez jsem z vidly vilil, a rekl bych ze uz to nedela, ale nechodi jako pred tim, rekl bych ze to je hustotou oleje ale nejsem expert:) zkusim sehnat 7,5ku a uvidim jak to bude vypadat. A zajimalo by me cim presne jsou mazány nohy v seriove výrobe a jaky olej je v te vidle od serie, pac v papirech co sem k tomu dostal tak bylo psano o durech ale u dura 20ky nic

                    0 0
                    • pajasimi  

                      a nevíš kolik si tam toho tak nalil? páč já už teď vyleju jiný množství páč mi trochu omylem vyteklo, a přilil jsem z jiný vidle:D jestli říkáš že to nedělá, tak to zkusim, trochu kvality chodu klidně pro tohle obětuju, ale aby to bylo tim, pořád se mi to nějak nezdá..ale budu tomu asi teda věřit:)

                      0 0
                      • pajasimi  

                        nějak si neumím představit proč by to mělo být typem oleje v tlumicí patroně:( a když už, tak bych tipoval že spíš hustší to pořeší:D fakt jsem z toho jelen:)

                        0 0
                        • Sirka  

                          ted je fakt strasne malo citliva…

                          0 0
                          • pajasimi  

                            nechápu:(

                            0 0
                          • Vilém  

                            On ten olej v patrone totiz neovlivnuje tlumic jen pri roztazeni, ale i pri stlaceni.Takze kdyz das hustsi tak se zvetsi komprese.

                            0 0
                            • pajasimi  

                              jasný takže když dal řidší tak se komprese sníží a chodí míň citlivějc?

                              0 0
                              • Vilém  

                                Kdyz da ridsi, tak bude teoreticky vidle citlivejsi, kompresni utlum bude nizsi. Nemusi vsak potom stacit nastaveni zpetneho utlumu.

                                0 0
                                • pajasimi  

                                  no on dal prej řidší a je citlivá míň což mi nesedí :D

                                  0 0
                                  • Vilém  

                                    Aha, az zas tak dusledne jsem vasi diskusi necetl, v tom pripade je to fakt divny.

                                    0 0
                                    • pajasimi  

                                      kdybys měl chuť, tak to pročti, třeba bys mohl znát řešení na jeden problém s durem, kterej teda máme zatím všichni, o kom vím že tu vidlici mají:(

                                      0 0
                                  • Sirka  

                                    no tak ja tam daval 10ku coz asi bude hustci nez to co tam bylo puvodne ne? a 7,5 je ridci ne?

                                    0 0
                              • assassin  

                                no hele chapu ze pristup milana ti moc nepomuze… ale ty nemas vubec tuseni jak to ve vidlici funguje, k cemu je negativni pruzina a k cemu slouzi tlumic… a je zkousis tu vidli nejak „rozvrtat“ … s tebou je fakt tezky resit nejaky ladeni vidlice.....

                                da se toho spousta vygooglovat o odpruzeni a jeho funkci, nebo lecos pochopis i pri precteni temat o vidlicich tady… ale bez toho abys dokazal rozlisit co je pruzina a co dela/ma delat a tlumic  tak se tady s tebou asi nikdo kdo o tom neco vi nebude bavit…

                                0 0
                                • pajasimi  

                                  když řeknu konkrétní problém a někdo bude znát řešení tak to stačí říct a je to vyřešený, těžký to neni semnou, já se přiučit chci, ale taková je holt doba..bikeforum pak ztrácí smysl když tě každej jen někam odkáže..ale co no..vidlice neznám, to nepopírám, ale furt lepší se do toho pustit, než z toho mít zbytečně respekt..nemá cenu to řešit, obecně tu takováhle nepříjemná nálada v každým threadu zavládne, prostě flame,..na to fuck off

                                  0 0
                                  • jecnak  

                                    Ale prdlajs. Snad nejsi na pustym ostrove s vidlici a bikeforem. Kdyz chci neco najek vylepsit, tak nejdriv musim vedet jak to funguje a pak tepr vidim cestu jak se to da vylepsit. Pokud se tady zeptas, tak dostanes odpovedi jaky jsi dostal – nic konkretniho jsi se vlastne nedozvedel. Takze nejdriv si udelej nejaky znalosti a predstavuj jak co funguje a pak se ptej na konkretni detaily. Nemas jasno o celku.

                                    0 0
                                    • pajasimi  

                                      fajn přístup..pokud si budu hrát na to že každej sám za sebe, tak potom ať tu po mě nikdo nechce návod jak to udělat, až jednou dosáhnu toho že to funguje luxusně..teda ono to tak funguje, až na to kopání..neříkám že mám jasnnou představu o celku ale vim co jak funguje, takovej magor zase nejsem..ale spousta lidí na bf tady asi sežralo moudro světa ze dne na den,..pak abych se šel raději zahrabat že?

                                      0 0
                                    • pajasimi  

                                      všechny tyhle řeči beru jen jako tuctovku, pleps, kdyby to šlo, udělal bych nějakej spamovej filtr a tyhle příspěvky by se tu vůbec nezobrazily když to přeženu…říct mu že je lama a nesnažit se pomoct, ať se s tim posere když se do toho pustil na vlastní pěst..můžem dál radit lidem ať si koupí canyon, superior, rebu pyčo, hone a sram, nebo můžem řešit konkrétní problémy jednotlivců..ale když zájem není, já se z toho nepodělám

                                      0 0
                                      • jecnak  

                                        Ale prdlajs, stacilo by se zeptat konkretne na konkretni veci. Z tech dotazu co tu padly to vypadalo, ze jsi snad nevidel ani manualy.  Chce to minimalne trochu zodpovednejsi pristup a ne jen placnout do vody a rict pomoc a cekat jak to dopadne. Jednou ti to dojde. Timto koncim tuto plodnou diskusi.

                                        0 0
                                        • pajasimi  

                                          ale prdlajs, manuál jsem samozřejmě skouk než jsem to začal rozebírat..bylo to k ničemu páč ta vidlice se podle manuálu zdá bejt asi tak dvacetkrát složitější než ve skutečnosti je:) a myslím že jedinej problém kterej s vidlí momentálně mám jsem popsal jak nejlíp to jde,..víc k tomu neni co říct, dělá to to co dělá, v momentě kterej jsem uvedl..dělá to asi všem takže nezbyde než se s tim smířit, nebo koupit jinou vidli

                                          0 0
                                          • milan1  

                                            Koukej, podívej se pořádně na thread v jaké stylu jsi to rozjel a uvědom si, že nejsi mezi svojí partičkou.

                                            Tady se už dostatečně známě abych věděl, že tvé žoviální oslovování kámo pro asasina ho zrovna nepotěší, stejně tak, ja­ko bavit se s Jecnakem, jako se svým potrhlým kámošem.

                                            To jsou lidé, a nejsou jediní,  kteří se ti snaží opravdu pomoci pochopit, jak se v tom plácáš, a ty jim oplácíš tím, že machruješ jak ve své partičce kámošů.

                                            Takhe se nemáš šanci naučit nic, jsi namyš­lený namachro­vaný a velice nepouči­telný.

                                            Na začátku i na konci píšeš, jak je vše jednoduché, jak jsi vše pochopil a stále si průběžně stěžuješ, že s tebou nikdo nic neřeší.

                                            Pleteš se, znalosti zde obsažené a rady daleko zkušenějších prostě nedokážeš pochopit a hraješ si na machra, který ty jedno­duché věci má už dávno v malíku.

                                            Doba tady pokročila a na zkušené lidi zde narazíš a to již ve velice velkém počtu, ti, co měli snahu se s tebou při tvém, problematickém přístupu zabývat jsi už myslím dosattečně odradila  tak si budeš muset svojí porci slávy a umu vydobýt nejspíš někde jinde.

                                            Tady bych shtěl vyzvednout, že zdejší úroveň znalostí je čím dál větší a  kdo zvolí méně machrovský způsob jako tenhle Pajasini zde najde vždy dostatek informací. Odbornost zde se nedá již vázat na několik málo osob ale okruh se rozrůstá čím dál více, jenom chce rozeznávat a chápat, co bylo řečeno a nehrát si na machra, když na to nemám, tady to prostě neprojde tak, jako na jiných diskuzích.

                                            0 0
                                            • pajasimi  

                                              neznáš mě tak nesuď:) nenechám na sebe kydat hnuj, proto reaguju tak jak reaguju a zároveň to stále beru s nadhledem což asi není pochopeno:) machýrky rád nemám a na nic podobnýho si nehraju, docela by mě zajímalo jakou máš představu o „mé partičce“..sláva? tu tady nehledám, pouze nějakou tu radu která by mi usnadnila práci, taky nevím proč sis vsugeroval představu o tom, že si myslím, jak těm vidlicím rozumím..nic takového netvrdím..to že si do ní troufnu není o tom že bych byl lehkomyslenej, ale proto, že se jí jednoduše nebojim..ale ty si dál pojedeš tu svojí, odteď jsem pro tebe nějakej namachrovanej grázlík z ulice což je sice škoda, ale nadruhou stranu co bych tu „nějakýho“ milana1 přesvědčoval o čemkoliv jiným..nejsem jediný, komu tvůj arogantní přístup vadí a i to je jeden z mnoha důvodů, proč jsem si vidlici z principu nenechal udělat u tebe

                                              0 0
                                              • Vilém  

                                                Milanuv pristup a zpusob vyjadrovani je takovy jaky je, ale v mnohem ma pravdu. Bohuzel jsem nabyl v prubehu tohoto thredu podobnej dojem jako ma on. Na jednu stranu nemas prilis tuseni co se v te vidlici deje a nac tak ktery dil slouzi a na druhou stranu bys chtel aby ti tu nekdo dal postup od A do Z. Napred jsi mel sednout k te vidlici a zacit premyslet jak to vubec funguje a co cim ovlivnis, nez spustit jak ti nikdo nechce poradit a nasledne prejit k frajereni. Kazdopadne ti popreju, at ti slouzi vidle lip nez predtim.

                                                0 0
                                                • pajasimi  

                                                  nevím kam na to pořád chodíte..nerad se opakuju ale teda znovu..vím moc dobře k čemu slouží každý díl co v tý vidlici je, nic na tom není..to že nevím z jakého důvodu to může kopat není o tom že nevím co k čemu je, ale že si netroufnu to svést na něco konkrétního..

                                                  0 0
                                • pajasimi  

                                  „rozvrtat“..to fakt ne kámo..

                                  0 0
    • pajasimi  

      tak komplet bike zde

      http://www.bike-forum.cz/…il-5488.html

      0 0
    • Baba-Ji  

      Vytahnu tohle jedno historické,

      chci ještě před upgradem vidle zkusit zlepšit chod své současné FR20. Zajímá mně hlavně zkušenost s množstvím, tipem, viskozitou oleje, jež nahradil vazelínu, a vůbec ostatní, advanced:), věci, které jste vypozorovali časem jako vhodné k úpravě v rámci vylepšení chodu téhle vidle.

      PAJASIMI – máš ode mně mail, na adrese co máš tady v profilu.

      …tákže?

      0 0
      • Baba-Ji  

        …nikdo nezlepšoval svépomocí?

        0 0
        • Vilém  

          Plati tam v podtate totez co se doctes ve vlaknech o uprave epiconu.

          0 0
          • Baba-Ji  

            tak ten postup ± vím, spíš mně fakt zajímá, kolik tam toho nalít a jaká viskozita se osvědčila. Přece jenom v Epiconovi bude třeba jiné množství oleje než v Duru.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.