Strakacovo plechovka potřetí a s rozumem

711 nepřečtených
  • Strakááč

    Tady je třetí vlákno.. kdy se mi musel zabít kamarád v civiku, který jezdil hrozně opatrně. Hned po tom co ode mě odjel po zkoušení kravin na letišti.. můžu pak dat i video kde mě natáčel jak já vlitl do pole a nic se mi nestalo.. ani autu. Prostě jen klickovani na letišti kolem jen pole…

    Teď končí veškerá sranda… Žádný vti.. leda jako do garáže a udělat z toho krasnou historickou káru.. ten motor 1.4 jede až do prdele. Takže tunit auto vzhledove nepřestanu… ale výkon mrdam..

    Nevím proč se musí tohle stát, aby si to člověk uvědomil…

    Fakt jezdil hrozně opatrně, neuměl ani hrabat kolama při rozjezdu, nikdy nevalil zatáčky jak blázen… hrozně hodnej vychovanej bezproblemovej kluk…

    Doufám že mi to dalo dost rozumu

    • -b-n-x-  

      RIP kamarád.

      Kurde. Těžko na tohle něco říct. Záleží co se mu stalo. Jestli prostě nějaká blbá náhoda, kde výkony, blbosti, atak stejně žádný vliv neměly – tohle se občas děje.

      Anebo přesto, že super v pohodě kluk, tak zrovna někde tomu dal „pohulit“.

      Takhle těžko říct. Ovšem ty si z toho rozhodně můžeš vzít poučení. To jo.

    • Bubaaak  

      RIP

      Co se stalo? Někdy nehodu neovlivniš, ani když se snažíš sebevíc. Prostě se to stane a můžeš myslet za své okolí sebevíc.

      Flintu do žita nehazej, jen si přehodnoť priority, silnice nikdy nebude okruh, ale i v našem kraji jsou okruhy, letiště… Kde se vyblbnes a pak na silnici není důvod.

      • Strakááč  

        Asi tak… na silnici nikdy.. když tak vyramovat a jit na okruh to je správná cesta jak si zablbnout ale to asi nehrozi peníze se dají dát do lepších věcí než je auto..

        Nehodě se dá predejit bezpečnější jízdou a to bych si z toho chtěl vzít… zejtra jdu hledat volant s airbagem…

        Jinak jak říkáte.. může za to i blbá náhoda.. zkouseli jsme kde mají nase auta hranice a on se učil trochu sprint rozjezdy ale domu jsme jeli celou cestu v klidu jen dlouhá rovina byla při 110kmh víc jsme nejeli.. mohl mít větší elán a rozjet to víc.. než odjížděl tak ještě povídal jak dneska super den že se mu to letiště hodne líbilo a byl nadšenej… ještě si pomatuju to dlouhý čůs… když odjížděl…

        z jeho hondy mám doma čelní znak co cca dva měsíce zpátky z auta sundal… tak mu vyrobim křížek a dám k tomu ten znak…

    • Fazzy  

      Tohle je nejrozumnější věc co si sem napsal. Kamaráda je mi líto. Čí to byla chyba se těžko někdy dozvíš a stejně už to bude jedno.

      Aniž bych to chtěl spojovat s jeho nehodou, tak právě k těmhle nehodám často vede cesta, po který si ty šel. Mladý kluci si zablbnou na letišti, nalijou se adrenalinem, vyzkouší si nějaký věci, naroste jim sebevědomí. Adrenalin je droga, nutí lidi posouvat hranici. Většina kluků si tím projde.

      Já taky ve tvým věku vlastní hloupostí zavinil nehodu. Bylo to v malý rychlosti, nikomu se nic nestalo, ale nikdy jsem se tak nestyděl. Cizímu člověku, kterej za nic nemohl sem rozbil auto a zbytečně ho ohrozil. Taky jsem si říkal – to by byla neskutečná náhoda, kdyby se teď něco stalo. A bum. Ten pocit, kdy víš, že tu vteřinu už zpátky nevrátíš si budu pamatovat celej život. A taky jsem si myslel, jak umím předvídat a všechny ty keci cos tu psal.

      Závody mi pomohli to odlišit. Když mám helmu, závodím. A za jeden závod člověk zažije tolik situací, že by na ně v provozu potřeboval několik životů, a když pak helmu sundá, vidí ten běžnej provoz úplně jinak. Tam už si nepotřebuje nic zkoušet, stopovat, dokazovat nebo se s někým měřit. Dokáže si představit mnohem víc problémů a zároveň jejich případný řešení.

      Tak doufám, že tobě k tomu pomůže ten kamarád a budeš si to pamatovat i potom, co emoce opadnou.

      • Strakááč  

        Jo, to souhlasím… adrenalin je svině.. proto mi to dneska na tom letišti ujelo.. chtěl jsem zkusit ještě víc a pak pustil plan a jel jak sanky.. skoro jsem to taky mohl hodit na boudu idkyz si myslim že to pole bylo tak měkký že bych ho spíš vyryl než seo to prekotil na střechu.. zítra to hodim na yt kdyžtak…

    • Strakááč  

      Fotka z nehody je opravdu hrozná… nějak si to pořád nemůžu připustit… dneska jsem to jeho auto řídil.. brzdilo jezdilo v cajku chovalo se super ještě jsem mu říkal ať zkusí brzdy pořádně zahaltovat v 70kmh na tom letišti ať ví co to dělá když potrebuje akutně zabrzdit… no bohužel…

      • Sgt Pepper  

        podle fotky to nebylo „vlít do pole“ ale „sejmul nějakého chudáka na cestě“ – můžeš nám k tomu říct víc?

        • Strakááč  

          Já jsem vlitnul do pole se svojim na letišti… přečti si to pořádně.. netuším co se tam odehravalo.. mohl tam být ještě třetí člověk co nehodu zavinil a odsrali to ty dvě zbylý auta to se dozvime od zranenych lidi z fiatu…

      • lukas aka mitro  

        Mj. to je presne ten okamzik, kdy nechces sedet ve dvact let stary vrane, ktera je neznamo jak vyrezla…

        • Strakááč  

          I kdyby nebyla vyrezla, je to boční náraz a ten u staryho auta je to nejhorší co může být.. být to čelní, treba by bylo všechno jinak

        • puka  

          V době, kdy šlo na trh mělo od ncap 2 hvězdy, konkurenční golf 4 má 4 hvězdy. Buď budeš mít bezpečné nebo rychlé auto (do 50kkč).

      • blue.sun  

        Předpokládám, že ta černá hora plechů je Civic. V něm nikdo neměl šanci přežít.

        Pár podobných fotek jsem už viděl od kamaráda ze soudního lékařství. S každou další se jen víc a víc potvrzuje, že tuning starých šrotů je prostě nesmysl. A když už to musí být, pak ne do normálního provozu.

        Sám jsem z vlastní blbosti byl 10 cm od čelní srážky, protože jsem podcenil změnu chování plného auta. Od té doby si dávám mnohem více pozor, protože nabourat je příliš snadné.

    • Mig_all  

      Co kdyby jsi šel s těma pubertálníma cancama už někam doprdele?

      • oretone  

        ? A znas tlacitko blokovat, nebo jsi se musel jen po vikendu vyprazdnit?

      • Potkan007  

        Když mě nějaké téma nezajímá, nečtu ho. Já zase třeba skoro nesleduju filmy a seriály, takže příslušné téma ignoruju. Zkus to taky.

        • -b-n-x-  

          Takže prozatím se pořád neví kdo nehodu zavinil. Klidně to mohl být ten řidič fiatu. I když asi většina bude tipovat toho v civiku.

          • Strakááč  

            Moje verze je, že řidič fiatu co prý jel z nákupu nepochopitelne vjel do protismeru a kamarád v civicu se naposledni chvíli snazil uhnout též do protismeru a v tom ho vzal fiat do praveho boku a idstrelil takhle levym bokem ke stromu.. ty lidi z fiatu naši prej znaj, tak se snad dozvím pravdu.. ale stejně mu to život nevrátí, nicméně bych chtěl vědět jestli udelal blbost on nebo fiat…

            A nebo v tom figurovalo ještě něco jako např zvíře atd

            • mr.nikdo  

              Nemusis zjistit. Muzou mit naproste okno.

            • kubad  

              Podle mě šel do stromu ten ho odrazil a pak se trefili čelně. Ta rána na strom byla obrovská podle poškození

              Typu bych ze jel jak prase a klouzlo mu to

              • Rychlej turista  

                Jo, podle toho bordelu na silnici to vypadá, že nejdříve trefil ten strom a až pak to auto.


                Co ta Čína?

              • Strakááč  

                Naopak první celni naraz do pravyho boku kterej je hodně vzatej a pak se tim narazem odpinkl do stromu.. otázka je spíš jestli mu to neujelo a pak se to stalo nebo fiat nevjel do protisměru a on se prostě uhnul doleva naposledni chvili a dostal do pravyho boku a odponkl se zas ke stromu.. fiat mohl bekt strzenej rychlosti uhybneho manevru v rychlosti zas z protisměru zpátky.. ostatně měl by mít rozum z toho co viděl co se stalo mě pri zkoušení zatáček na letišti asi tak hodinku a půl pred tím nez se zabil.. jel jsem kilo na letnich pneu při 7°C a na mokru.. a drzelo to slušně… pak sem pustil plyn a jel jak na sankach… hrozná sranda ze se nic nestalo… aa ještě jsem mu říkal že tohle co se mi stalo to je pak neovladatelny že to drží až to najednou nedrží…

                měl starší úzký zimaky jsem mu i říkal že to je tak na poslední sezonu nebo spíš ať je vymeni hned… úzký(175/65 14r) jeli jsme celou cestu z letiště absolutně v klidu… žádný picoviny on jel zamnou a nikdy nedělal žádný blbosti… a teď tohle…

                • Strakááč  

                  https://youtu.be/m0eVyRiBPzs

                  Tady video.. do stromu prvni naraz určitě nebyl to by se omotal… první do boku od auta..

                  • mr.nikdo  

                    No. A to vzal strom a vlitl zpet do Fiatu?

                    • Strakááč  

                      tvl čteš co píšu? já vím že to není možná moc k přečtení… ale podle mě třeba měl smyk a auto z protisměru ho narvalo na pravej bok… pak se odpinkl do stromu o kterej to vypadá že to nebyla až taková rána… ale z druhý strany asi mazec rána… právě od protijedoucího auta… mohl při te boční ráně zemřít hrozně snadno, hlava dostane náraz z boku a zlomený va je v tu ránu, stejně tak vnitřnosti a tak dál.. čelní náraz by byl prostě úplně jinde.. ať je to starý nebo nový auto.. boční náraz je v hajzlu u tak starýho auta.. tam nic prostě není…

                      • lukas aka mitro  

                        Asi bych k tomu potreboval nacrtek…ale jinak straky moc tu detaily a pobne nesir…nepocitej s tim, ze tu to policajti nectou, tak at jim ze svych uvah nenabijes munici…

                        • Strakááč  

                          No jasný nerad to tu píšu, původně jsem nechtěl vubec zminovat ale ono to nejde…

                          Jmeno a tak dál vůbec zminovat nechci nějak ani nestojim aby si to tu někdo za pár let četl, tak to pak promáznu (zablokuju) treba večer nebo zítra a tak

                          • kubad  

                            podle mě není s ohledem na rozsah poškození, aby byl první Fiat a pak strom – můj názor

                            • Bubaaak  

                              Ta Suza je docela tuhá a ten civic je na boku jak papír… dle mě to reálný je, že suza mu dala první tečku na spolujezdcovi dveře/zadek

                              tady jedna fotka od vedle, pick upu upadl nárazník, civic skončil jak tuten, jen kluk vylezl

                              • kubad  

                                jde spíš o to že by po takové prdě od Fiatu už nebylo dost enargie aby to ještě ten strom takhle posunul

                                a ten Fiat dostal dost to je taky vidět, ale jen názor

                                • mr.nikdo  
                                  • je divny, aby to smotl kolem stromu a vratil se zpet k tomu Fiatovi. Po srazce jsou focena auta u sebe.

                                  To auto neni skakaci kulicka. Ani jedno.

                      • mr.nikdo  

                        Ty vole, dotes jsi necetl, co tu kdo psal a rikal.

                        Jak pisu nize – reaguji na to, ze dostat tecku od Fiata, vzit strom a odrazit se zpet k Fiatu, kde zustali dle foto po srazce, neni uplne pravdepobne.

                • mpIII  

                  Nebo taky dostal smyk, snažil se ho srovnat tak moc, že dostal smyk na druhou stranu, fiat se snažil vyhnout a vyjel do protisměru, trefil ho a narval na strom…

                  • Strakááč  

                    Když smyk tak by to musel bejt co měl ramten civic na videu jak ho nevybral.. asi si to uvědomil a brzdil nebo pustil plyn a jel jak já na tom letišti.. a nebo mikrospanek u někoho a nebo cokoliv dalšího..

    • Kouba_2005  

      Bohužel to, že člověk jezdí opatrně, ještě neznamená, že se ten den vrátí domů živ a zdráv. Proto je potřeba se každý den ráno řádně rozloučit a s čistou hlavou a dobrou náladou vyrazit. Nikdo neví dne ani hodiny.

      Jako jeden kamarád, mladej perspektivní kluk. Měl Rapida, krásně udělanýho, jezdil inteligentně. Pracovně jezdil s náklaďákem a jednou takhle dřímnul a napálil to do odstavenýho kamionu v Rakousku.

      • Strakááč  

        Za poslední týden jsem u jedný nehody byl a pak tohle… ta nehoda bavoraku u ktery jsem byl z toho auta vylezl celej šéf ho prej potkal chvilku před tím a prej jel jako curak ani neuměl na turbokruhaci prej ject že jel přes ty nizsi obrubniky jako kráva… a že zatáčky sekal taky jak debil… to vyprávěl druhej den.. v ten den co jsem jel z práce jsem potkal šéfa a hned do pár minut toho bavoraka na střeše… narval to do stromu a typek z toho vylezl že mu nic není, že neví co má dělat.. vypadal jako.kdyby něco v sobě měl treba měl v sobě drogy že takhle jel.. ten se nezabil nic se mu nestalo… a teď kámoš doufám že ne svojí vinou odešel… jezdil opatrně.. jak říkáš někdy je opatrnost možná až moc velká a to vede k únavě a mikrospanku… jediný jak tomu alespoň trochu předejít je mít SUV nějaký pořádný auto.. co vydrží případnou takovouhle věc..

    • mr.nikdo  

      To je mi lito.

      Zivot je pes.

      Aspon treba konecne koupis ty vyztuhy, ktere byly oddelane, at Te takhle nezramuje srnka.

      A setri na poradne auto.

      • Strakááč  

        Vyztuhy se tam nedávali vůbec.. přední i zadni si tam dám.. půjdu je objednat a sezenu volant s airbagem taky hned

        • mr.nikdo  

          Naposledy jsi rikal, ze se nedavala zadni. Predni, ze je kuchla.

          • Strakááč  

            Davaly se jen do ameriky na evropský se davaly jen takovy prodlouzeni na nosniky.. mezi nisnikama už nicnebylo tady to uvidíš…

    • kali222  

      to je smutné. :( podle fotek to vypadá, že byla solidně naslizlá vozovka. v generacích civicu se nevyznám a euroncap nemá v evidenci tyto modely. iihs má nějaké starší sedany. https://www.iihs.org/…r-sedan/1996 u testů se mění metodika, takže já spíše koukám na deformace v konkrétních místech, než na přidělenou skupinu.

      • Strakááč  

        Tady máš crash zepredu co jsem.říkal že není až tak zlý.. boční náraz je pro každý auto dost nahovno co si budem povídat

        • kubad  

          když se srazí dvě auta, tak se odrazí, tím se trochu zmírní důsledek, strom ale neuhne

        • kali222  

          ber v potaz i stáří vozidla. vycvičenost/únovu materiálu, možné opravy i nosných částí, korozi… a pak také to, že crash v reálu je jinde než laboratoř. smysl těchto testů je hlavně komparace s konkurencí v rámci třídy a model.roku. reálně spíš všichni doufají, že to „stačí“.

    • Potkan007  

      Kamaráda mi je líto, mám za sebou podobný šok, naštěstí s lepším koncem. Fabie RS vymrštěná v zatáčce v 90 do vzduchu, otočila se střechou dolů, o svodidla urvaná střecha (stav kabrio bez čelního skla), 30 metrů vzduchem, náraz předkem do betonového sloupu elektriky, sloup přeražený na dva kusy. Nárazem do sloupu se auto rozletělo v okruhu 50 metrů. Mám fotky a není to hezký pohled. Člověk tam chodil a nacházel díly jako zpětné zrcátko, půl xenonu, kus autobaterky, roztržený alternátor. Seděli v tom dva, řidič měl rozštíplou hlavu, zlomenou ruku a letěl vrtulníkem do nemocnice s vyhlídkou na týden v umělém spánku a 50:50, že nebude mít následky po těžkém úrazu hlavy. Spolujezdec měl akorát naraženou hlavu, zlomenou ruku a strach projet svižně zatáčku na celý život. Jeli jen tak na večerní projížďku tři auta za sebou. První projelo zatáčku v pohodě, druhé v pohodě, Fabie vyletěla. Byl tam malý kousek namrzlého asfaltu, gumy lehce klouzly a už se nechytily. Dlouho jsem rozcházel, že jsem v té Fabii na místě spolujezdce seděl těsně před odjezdem, ale udělalo se mi špatně, začala se mi motat hlava, řekl jsem, že dneska výjimečně nikam na projížďku nejedu a sedl si tam místo mě kamarád. Když mi volali, že se „něco“ stalo a letí tam vrtulník, byl jsem v tu vteřinu zdravý. Bůh ví jak bych dopadl, kdybych tam seděl já. Svezu se na pěkné silnici za pěkného počasí, ale zatáčky projíždím jako šnek, mám na celý život v hlavě, jak vypadalo to místo nehody.

    • Strakááč  

      Tak a ze strachu jsem už nandal zimaky

      • kubad  

        a že zimáky fungují výrazně hůř na suchu i v mínus teplotách, i na mokru doufám víš?

        že mimo zasněžené nebo namrzlé silnice vám zimní pneu nejenže nepomohou, značně vám uškodí

        takže bacha

        https://www.autoforum.cz/…c-nepomohou/

        • plzakj  

          Na suchu bych to i chapal. Vysledky testu na mokru nikde v tom clanku nevidim. Jake je zduvodneni toho rozdilu a proc by to melo platit i na mokru?

          • mpIII  

            Letní mají širší (a hlavně podélné) drážky na odvod vody = vyšší odolnost proti aquaplaningu než zimní.

            Mrkni na fotky a bude ti to jasné.

            • Strakááč  

              U zimnich se aqua planning rozlozi dost podobně… aquaplanning na to chce dávat bacha hlavně jako řidič… gumy tě až tak nezachrání..

              • Bubaaak  

                By ses divil…

              • Kouba_2005  

                Je vidět, že tě to ještě nikde nepřekvapilo. Můžeš dávat bacha jak chceš a když budeš mít gumy na píču, tak seš ve škarpě raz dva.

                • Strakááč  

                  to budeš i když budeš mít gumy dobrý… záleží na ostatních vecech jako je třeba délka tý louže a hlavně kde se nachází… zimní gumy dokážou taky dost dobře rozožit vodu pryč.. podívej se např když je ze sněhu břečka, jak to odlítává a to je jak voda spíš horší… jo už párkrát jsme aguaplanning zažil vymáčknutí spojky a držet volant rovně je základ kterej funguje někdy ale člověk zblbne a udělá i to co nechce.. takže pořád platí u toho ježdění přemýšlet a když e vidět louže nebo korýtko kde je trošku vody.. hned to očekávat..

                  • Kouba_2005  

                    Jde o to, že tam, kde to právě nečekáš, tě jako první podrží guma. A když máš gumy na hovno, tak už nebudeš mít šanci jakkoliv zareagovat. Ale to samozřejmě není tvůj případ. Ty máš všechno daleko lepší než všichni ostatní a reflexy pilota formule 1, stejně tak zkušeností máš na rozdávání.

                    • Strakááč  

                      samozřejmě sjetější gumy nebo úplně sjetý jsou o držku ale tayk záleží na šírce pneu vs váha auta…

          • pepek  

            Asi stejně jako na suchu: ty vysoké a měkké figury se deformují a nedrží stejný kontakt k vozovce. Asi ještě horší jak rozdíl gripu, je ta nevyzpytatelnost zimní gumy, jakmile se to utrhne.

        • Kouba_2005  

          V –7 stupních vyrazit na mokrou silnici, to ti přeju hodně štěstí. Takovýhle testy vždy pobaví, akorát ale jen ty, co se pohybují v oblastech, kde napadne pár centimetrů za rok. Takže tahle informace se rozhodně nedá použít globálně natož jako nějaký dogma.

          • kubad  

            plně souhlas, je to jen informace jak které gumy fungují

            Já na zimní samo přezouvám i když jezdím většinou tam kde napadne pár cm za rok :D

            jen se nehrnu hned 1.11. do pneuservisu

            • Kouba_2005  

              U nás takhle :

              firemní auto – musím dle nějakýho befelu leasingovky

              manželky auto – jelikož bydlíme nad 800mnm a do práce jezdí ještě vejš, tak je přezuto už od půlky října – pro klid manželky a pro klid v domácnosti :-) tak tři roky zpět už jsme stavěli sněhuláka :-)

              záložní vůz – je trvale na zimákách

              • kubad  

                15

                11

                13

                11

                12

                11

                10

                10st.C

                to je předpověď na další týden u nás , pak se uvidí řeším fakt až podle potřeby , přezut je za půl hodiny když je potřeba

                • DoomHammer  

                  Já už jsem preventivně přezul, sice Haná, ale kdo se s tím má jebčit, když to přijde náhle :)

                  • kubad  

                    mám těžké a silné auto a ten rozdíl je fakt brutální :D

                    ve středu ještě točím Mnichov a pak se uvidí

                    • DoomHammer  

                      Trochu mimo téma, ale před pár lety náhlá změna počasí pěkně vypekla ex-kolegyni. Jela do práce na letních a u nás v dědině je taková nepěkná zatáčka. No a kolegyně tam místo doleva jela rovně a rozsekala Fábku + dědkovi, co tam bydlí, bránku. Přitom jela pomalu.

                  • Kouba_2005  

                    To jsem jednou přezouval až opravdu s prvním sněhem a dostat led z drážky bezpečnostních hlavic šroubů, to kurvy jen lítaly :-D

                    • DoomHammer  

                      26.10 jsem ještě Pálavu odjel na letních, pak se skokově ochladilo, v úterý jsem měl dovolenou, tak jsem si dal pauzu od skládání kola a přehodil si to, ať na to nemusím myslet. S mým homeopatickým nájezdem ty zimáky moc trpět nebudou.

                  • billíček1  

                    Jezdím na zimních celoročně, pěkně na klobouka kolem komína. Nebudu vyhazovat peníze za dvě sady a prezouvani. Celá sada i s prezutim stála méně, než tu někteří dají za jednu gumu.

                • Strakááč  

                  říkal jsem si to samý, že to přezuju až bude větší zima… ale hochu ráno mrznout může a námraza je svině a tam zimáky taky poznáš…

            • vojtechposmourny  

              To je strašný u služebáku, jak jich máme cca 50, tak začínají přezouvat snad už v půlce září. Loni jsem to tak měl a bylo tuším 28 nad nulou. No, bylo to takový žvejkavý :-)

        • mr.nikdo  

          V Breclavi jo – jizni nizina :)

          Ja teda hodne casto jezdim v brecce. A na letni/sjete gume to poznat teda je.

        • Strakááč  

          Přesně tak.. Ja to vím na mokru jsou v nižších teplotách dost podobný. Záleží taky jaký zimaky ja mám michelin alpin5 který dokážou dobře jet i po suchej silnici

          • kubad  

            věř že nedokážou, a hlavně to o dost hůř na suchu brzdí

            • pepek  

              Třeba je má Straky sjetý na 2 mm, to pak drží dobře.

              • kubad  

                může bejt :D

                gumy se musí sjíždet až na značky :D

                • mpIII  

                  Ty seš hovado :-D

                • Kouba_2005  

                  No ty kráso :-) Stejně mi přijde ten limit 1,6 úplně k prdu. Guma pod 3 mm už na vodě vůbec nefunguje.

                  • mpIII  

                    Záleží jak moc vody je :0)

                  • kubad  

                    dojížděl sem je přes léto :D

                    a pár dní před přezutím sem s dal 400km po dálnici v pěkném deštíku , tak vysraný už sem dlouho nebyl :D

                    • mpIII  

                      To se nedivím :0)

                      • kubad  

                        tydle byly v zadu :D

                        • mpIII  

                          Ještě lepší :-D

                          • kubad  

                            tydle Pirelli fakt mizely před čiima¨

                            26t.km nájezd a stav vidíš a +/- všechny 4 stejné

                            • mr.nikdo  

                              To je po 26?

                              Ty kjavo!

                              • Strakááč  

                                nj on s tím driftuje a hrabe víc jak já proto ubejvaj :D :D ale zas když ubejvaj, tak by měli držet za sucha jak divý

                            • mpIII  

                              Ale to přece nevadí, pneu má držet, ne být jako šutr.

                              Já odělal za dvě sezóny jedny zimní Pirelli Winter SottoZero 3 a jedny letní Bridgestone Potenza S001. Najeto celkem necelých 60 tisíc km. Rozložení mezi pneu si nepamatuju.

                              Teď na zimu budu mít Bridgestone Blizzak LM005 a na léto plánuji vybrat něco z tria Bridgestone Potenza S001/Pirelli P Zero Sport/Michelin Pilot Sport 4, tak jsem zvědav.

                        • plzakj  

                          Na bavu? :)

                          • kubad  

                            těsně vedle Audi čtyřkolka

                            ale Jahoďák to na Merglu poslal do škarpy na vodě s mnohem lepším vzorkem :D

            • Strakááč  

              hlavně za tepla… neboj ale to si vyzkoušeím jak to na suchu brzdí… abych veděl jak se to chová jak to klouže… vždycky to zkouším bezpečně abych veděl jaký to je… a byl připravenej a počítal s tím, že to bude klouzat…

      • mpIII  

        Strach je dobrý, ale být vyplašený je to nejhorší, nesmíš si to připouštět, nebo uděláš chybu taky.

        Já teď v mínus teplotách jezdil s 1.4mm letňáky :0) Je fakt, že na mokru to už fakt nedrží. Do příštího víkendu to už ale doklepu. :0)

        • mr.nikdo  

          To jsem mel mozna vice a radeji vymeneno.

          Tenhle tyden tocim Jesenik :D

          • mpIII  

            To je ještě dobrý :0) Čím míň vzorku, tím líp to na suchu drží :0)

            • Kouba_2005  

              Čoveče na Tranďáku mám ještě letní a jsou na nich už jen necelý 3mm a začaly v zatáčkách ukrutně pískat :-) Tlak je ok.

              • Strakááč  

                Protože jsou ztvrdlý… gumy správně nemají pískat, spíš jen tak chrčet tak poznas měkčí směs se kterou to líp drží.. např mě auto nasuchu při smyku nepiskaji když jedu zatacku ( na letišti) a klouzu celym autem do boku a pořád to drží.. tak to vůbec nepiska jen to hodně hučí a popojíždí…

                Se podivej na rally jak ty slicky delaj zvuk

                • Kouba_2005  

                  Nemám auto na rally, mám ho na práci, tak je mi to u prdele. Gumy mám, co mi schválí leasingovka, takže smolík.

                • mpIII  

                  Já si teda myslím, že pískají každé pneumatiky :0) Jen podle toho jak jsou sportovní, v různých rychlostech.

                • kubad  

                  ty si fakt komik

                  někdy si můžeš poslechnout jak umí pískat 2 roky staré pneu s indexem Y a profilem 35%

                  • Strakááč  

                    a umí tak pískat i nové ? samozřejmě záleží jakou směs obecně ty pneu obsahují… např moje hankook ventus prime mají měkčí směs na krajích tuším a uprstřed tvrdší a nepískají skoro vůbec a to jsou z poloviny roku 2016 pořád jsou pěkně měkký..

                    • mpIII  

                      Samozřejmě. Moje Potenzy S001, které jsou řazený mezi sportovnější pneumatiky pískají taky, ale až mnohem později a ve vyšším tempu než třeba Turanzy, které jsou spíše cestovní.

                    • kubad  

                      tak si zjisti co znamená index rychlosti Y ty fakt tvrdé být nemůžou

                      • mpIII  

                        A máš Y nebo (Y)?

                        Já na léto mám W (do 270), ale stejně se nedostanu ani na 250 :0) na zimu mi ale stačí do H do 210. Stejně v zimě víc nejezdím.

                        • kubad  

                          285/35 R22 106 Y zesílená letní

                          • mpIII  

                            To by mě zajímalo jak tenhle rozměr zvládá podvozek. Mám se vzduchem zkušenost jenom z A6 Allroad biTDI a tam byly bohužel základní 18” kola. Ale byl to teda neskutečný létající koberec. To auto vyhladí naprosto všechno a přesto se neztratí ani v zatáčkách. :0)

                            • kubad  

                              mnohem líp než BMW 20" tam jsou ale klasické pružiny ještě

                              • mpIII  

                                Zajímavé :0)

                                Na BMW ale asi budeš mít vzduch vzadu, ne? Alespoň pětka kombi to tak má.

                                • kubad  

                                  jj už mají od nových modelů letos X7 je to jak v peří taky na 22"

                                  • mpIII  

                                    X7 se mi líbí, ty obří ledviny tam fungují. I infotainment se mi lip ovládal idrive. U MMI jsem si nezvykl na procházení nabídkami opačně než velí logika. Ale vysouvací displej byl super, dodnes nechápu, že se na to vykašlali.

                                    Btw zapomněl jsem ti říct, že už mám nahozenou clonu. Vypadá to super, ještě jednou díky :0)

                                • Bubaaak  

                                  U e medvěda byla za příplatek, předchozí gen.

                          • Strakááč  

                            a spotřeba? třicet litrů na sto? nebo sto litrů na 30?

                          • Kouba_2005  

                            To je radost obouvat, minimálně finančně :-)

                            • kubad  

                              překvapivě origo obutí 4600kč/ks – samo e-shopyale běžná cena

                              levnější než 20 a 21"

                          • lukas aka mitro  

                            Bhuuu…a ja si rikal, ze ty 235 jsou nejake drahe…ale obul.jsem na zimu papuce 235/60 R16…na gumy na vetsim disku bych nemel davat retezy podle prirucky…

                            • mpIII  

                              235/60 R16, co to je proboha za auto? :-O

                              • lukas aka mitro  

                                Na letni mam trochu rozumnejsi 235/50 R 17… Da se dat iji 18 a 19 rafek, ale to bych se dostal na nizky profil a musel bych se bat obrubniku. Kdyz jsem se nevyvocil z kolmeho stani na cestu, po vedle staly auta blizko a za mne se podel druhe krajnice postavila, tak jsem to vzal pres obrubnik rovno a vykrouzil to po travniku.

                                Jinak ty R16 maji vyhodu, ze trochu vice tlumi…nekdo by oponoval horsi reakci na volant, ale ja nezavodim:)

            • mr.nikdo  

              Vidis a mne ty Goodyeary nebo co tam bylo nesedelo.

              Ale nevim, jak byly jete a nic. Uz i vibrovaly. Do zimaku dozily :D.

              Na jare hodim letni a uvidim, co tam pujde a co to bude delat.

        • Strakááč  

          A mě ty letnaky zase drží.. jsou pořád měkký i v mrazu ale v brecce to držet nikdy nebude :)

          • kubad  

            břečka, snih a led je fakt pro letňáky problém :D

          • Kouba_2005  

            Už zas začínáš?! Všem zimáky prodlužují brzdnou dráhu, jen tobě ne. Všem letňáky v mrazech tvrdnou, jen tobě ne.

            • Strakááč  

              hele jsou opravdu měkčí… podle vrypu nehtem do gumy s porovnaním jiný gumy která byla mladší jak ta moje… :D takže nevím…

        • mpIII  

          Tak nějakej vzorek tam stále je :D

    • mpIII  

      Škoda mladýho kluka :0(

    • Strakááč  

      tak je to dobrý… týpek mi druhou sedačku dá s poštou za 3000… takže to nakonec nevyjde 7tis za obě ale 7500 to docela jde… jsem se mu nabídl sám rovnou že by ěl z toho pětikilo navíc no a kývnul… sem dostal nečekane velkou vejplatu tak to musí z penežěnky rychle pryč, co kdyby mě někdo okradl :O to bych si pak nestihl koupit sedačku… :P

    • Strakááč  

      Hoši, tak jakej z integry nebo z ctr7g ? Ten z ctr ep3 za 3500 a integrackej na presiti za 5000 plus tu sedačku trojku…

      Co byste vzali? Já říkám spíš ten z itr

      • mpIII  

        Nechci se tě dotknout, ale já bych šetřil na něco, co se ti nerozpůlí až s tím omotáš strom…

        • lukas aka mitro  

          Musis jezdit jenom tam, kde jsou mlade stromky, ty se ohnou:)

        • Kouba_2005  

          Až to omotá o strom, tak už volant bude to poslední, na co se mrtvola napíchne.

        • Strakááč  

          takže mám šetřit na co… na kolo? to by se rozpůlit nemuselo… ten tvůj seat by po srážce se stromem byl vejpůl taky, ikdyž asi míň.. nemám auto na omotávání stromů ani mít nechci… časem bych z toho mojeho prvího auta chtěl mít auto který bych dobrou řádku let třeba neprodal… třeba časem swapl motor a vyrámoval a udělal z toho závoďáka… a nebo bych ho taky nechal hnít před barákem a nebo jen objížděl srazy… ale běžně v provozu pak jezdil něčím jiným… jo no přijde mi volant za ty prachy předraženej… ale už to tak bude.. ten origo a ten co mám teď prodám a něco se mi vrátí… proto to tak nehrotím… stejně tak sedačky nejspíš prodám dál… něco se mi snad vrátí.. za to si seženu křídlo a jiný píčoviny.. udělám si ho podle sebe hezký uvnitř a bude to… možná to spíš vyapdá na pravou kůži tzn koupit barvu na kůži a stříknout to.. ničím nezabalovat

      • Kouba_2005  

        Nevím kterej je kterej, ale vem ten spodní.

      • Fazzy  

        Nelíbí se mi ani jeden, ale to platí pro celý auto, takže kdyby mě někdo nutil vybrat, vezmu ten z tajpara. Z Integrálským bych zkusil, jak daleko dohodim.

      • Bubaaak  

        Ctr má lepší ergo, ale bacha na bag, zda má stejný konektor…

        • Strakááč  

          mají stejný když ty volanty oba pasují na ten tisícihran co tam mám… a konektor je stejný…

          ale jinak jsme zjistil že mám ještě OBD1 a to jsme myslel že už ne… :D tím líp pro případnej swap motoru :D

          • Sgt Pepper  

            tisícihran? fakt tisíc?

            • Japhy  

              To se jen tak říká, stonožka taky nemá 50 párů noh. Si spočítej kolik zoubků má třeba centerlock.

              • Strakááč  

                máš pravdu stonožka má vždycky 51 nebo 52 párů noh :) podle toho jestli to je sameček nebo samička… počti na netu jestli ty čísla říkám dobře ale neměl ybch bejt daleko… tohle mi říkal bratránek co se o to zajímá o tyhle humus zvířata :D

              • Sgt Pepper  

                kura…tady už se nedá ničemu věřit…jak idiot hledám kliky s tisícihranem a když mi je konečně číňan dodá, nepasujou na žádnou osu…

      • Strakááč  

        jako radši bych si dal sportovní… ale s bagem je s bagem… jinak domluveno je už ten z integry… jen si nechám nebo sám přešiju věnec..

    • Strakááč  

      https://www.youtube.com/watch?…

      mě se třeba nelíbí tenhle přehanej tuning… nesmysl šířka, nechápu jak toto může jezdit na silnici… všechno je na tom autě přehnaně zvláštní.. ne že by se mi nelíbilo to auto.. origo taky není žádnej zázrak… ale ty šířka je moc…

      a to zrychlení z nuly na pade, to mám s civikem za 3.5s to moc rozdíl nemám teda :P :P

      • mpIII  

        To auto je zmrvený. Ale tvoje 3,5s h 0–50 je opět z říše snů. ;0)

        Ale jak tě tak sleduju, tak ti ta pokora dlouho nevydržela.

        • Strakááč  

          proč by ne… z nuly na pade je bezpečnější jak ta tvoje jízda dvě kila po dálnici a věř tomu nebo ne.. moje auto by bylo na hadry při 100kmh jako to tvojee při 140kmh tak si uvědom, že i to nový auto není nezničitelný… ale moje z nuly na pade není žádnej sen… si pusť ty videa na YT a pusť si stopky… jednou jsem dal skoro snad i blíž k těm třem vteřinám…

          a vlastně proč by ne??? vždyť to auto je plechovka lehká kterou rozpohybuješ snáž než zetlo který váží skoro jednou tolik… :)

        • jIrI___  

          Si přiznej, že ti prostě vadí to, že by tvému novému Leonu mohla ve zrychlení konkurovat nějaká 20 let stará pojízdná rakev :-)

        • Bubaaak  

          Není to nereálný, ten debil v zetku při zrychlení z 0 –50 přeřadil… Civic 50 na jedničku určitě jede (ono i to zetko si myslim)

          • mpIII  

            Oni ale zkoušeli i stovku (nově měří i 0–100)… Proto řadil…

            • Bubaaak  

              Ale vážně, bez srandy a ironie, když měřili jenom z 0 –50 (celkově 3×), vždy přeřadil :)

              A seriove Z350 skutečně jede na jedničku 60…

              • mpIII  

                Znovu a beze srandy – měřili 0–50 i 0–100, ale protože na té rovince 100ku nedosáhl, tak říkali jen čas pro 0–50… proto řadil. Koukni se na to znovu. Říkali tam „vytáhli jsme 75 jenom“…

                • Bubaaak  

                  znovu to nepřežiju, musím ti věřit

                  • mpIII  

                    Hodně tam točí motor, pak řadí (tedy těch 60 imho dá na jedničku) a pak už míň točí motor… Takže těch 80 tam mít může…

              • Strakááč  

                Mě taky jede 60 na jedničku :) a podle mě kdyby byla delší vůbec nic by se nestalo :) jen by byla naprd na popojíždění a trpela by hodně spojka.. což trpi už teď dost

                • -b-n-x-  

                  Vubec si nedokazu predstavit, ze bych jel na jednicku vice nez reknemee 20 kmh :D

                  A to mam vytaceni motoru rad.

                  • Janes  

                    Tak to jezdíš pod svý možnosti :-). musíš ale mít Japonce.

                    • -b-n-x-  

                      Vsak ja mam Accorda. Ale proste mi to prijde, ze ta jednicka je jen takova nutna rychlost na rozjezd. A na tu jednicku stejne nelze jinak nez jen lechtat, protoze to jenom hrabe. Kolikrat uvazuju, jestli se rovnou nerozjizdet na dvojku.

                      • Strakááč  

                        mě teď na zimákách když přišlápnu plyn a potřebuju např vystřelit na kruháč abych nezdržoval, tak mi to hrábně i při 2500ot :D jen si hvízdnou… ten acc bude hrabat snadno když je těžkej a má víc koníků… jaký tam máš gumy ?

                        • -b-n-x-  

                          Ted nejakee Nokiany zimni. Ale predtim tam byly Yokohamy letni. Vic ti k tomu nereknu :-) Musel bych se podivat.

                          Ale myslim ze to je tak nejak jedno. Jednou jsem chtel na semaforu zavodit, ale musel jsem ubrat a hodit dvojku. Samozrejme bych se s tim mohl naucit jaxe rozjet rychle, ale nechci to zbytecne trapit.

                          • Strakááč  

                            to podrápíš párkrát a pak už to umíš :D :D a párkrát bys to vytočil no.. pro motor jedině fajn… ikdyž po tom co má najeto by mě zajímalo jestli to ještě nějak jede za plynem… :DD

                    • Sgt Pepper  

                      to mám…na jedničku to jede tak těch 20 max…na pětku i 120…někdy

                      • Bubaaak  

                        Ty máš závodní převodovku. Pěkně krátkou, co by za ní strakač dal :)

                        • Strakááč  

                          bych se vychloubal jak na sprinty nejezdím vůbec jedničku ani dvojku :DDD že jen tři, čtyři pět… :D :D :D

                      • Janes  

                        Sorry, Ty se nepočítáš, Ty nemáš auto :-) tedy z mého hlediska, já bych musel mít pořád stažený okýnko a půlkou těla bych vyčuhoval.

      • lukas aka mitro  

        Zrychleni z nuly na pade je spesl disciplina pro piloty, kteri neumi radit?

        • -b-n-x-  

          Kdyby to bylo „jen“ do 40, tak už by mohli závodit i nějací sprinteři. Ti by ovšem rozsekali každé auto :-)

      • mr.nikdo  

        Takze 350z neni o moc lepsi nez Civic.

        Uz jsem Ti to psal jednou. Precti si 1. Prispevek tohoto vlakna (svuj) a vrat se na zem.

        • mpIII  

          Hele to je marný :0)

        • Strakááč  

          Ne to ne.. ja si zas dělám prdel že zrovna v pitomym udaji z nuly na pade nejsem o tolik horší… a že to měřit u tech aut nemá smysl protože z pade do stovky dosahujou za nižší čas než z nuly.. :) a nebo podobný čas to já ovšem už ne..

          • plzakj  

            U sportovnich aut se meri zrcyhleni 0–300.

            • Bubaaak  

              ale to jen u těch liných pleček a lidí co nemaj na normální auto… normální lidi měří zrychlení z 0 – 400 (a zas na nulu?)

              :)

              • Goob  

                No a to se pak oklikou dostaneme k další kapitole: zrychlení blablabla, ale z čeho jsou nezkušení lidi vždycky nejvíc v šoku, to jsou brzdy. F1, nějaká vyšší GT, WRC/R5 (v F1 jsem teda neseděl, ale z Fabie WRC jsem byl vyplesklý jako prase).

                • -b-n-x-  

                  Nekde jsem cetl ze u F1 to zastavi ze 100kmh na 7 metrech :-o

                  • Infidel  

                    Ale noták…

                      • Goob  

                        Neuvěřitelný čísla. Zrychlení je nuda, ale zpomalení… no, můj největší životní sen (o kterém vím, že se mi nesplní) je proletět se v F-14 se startem i přistáním na letadlové lodi.

                        • pepek  

                          Tos už trochu prošvihl. (The Tomcat was retired from the U.S. Navy's active fleet on 22 September 2006)

                          • Goob  

                            Íránské letectvo je má stále ve výzbroji, jenom ty letadlovky nějak nepošéfovali :D.

                            • plzakj  

                              Treba nejakou ukradnou.

                            • Kouba_2005  

                              Třeba by tě amíci nechali s íránským érem přistát na jejich letadlový lodi :-D

                              • Goob  

                                No, taky jediné sestřely s AIM-54 mají na kontě Íránci. Já se do téhle mašiny zamiloval díky Tajemné záři nad Pacifikem, to byl pro mě přelomový film. Do té doby jsem stavěl jen vrtulové mašiny :D.

                                • mpIII  

                                  F-14 u mě stále vede! :0) hlavně díky Top Gunu :0)

                                • pepek  

                                  Nezoufej, prý už v NAVY někoho napadlo, že stihačka by měla být i rychlá a možná je vrátí trochu do služby.

                                • nitraq  

                                  Záře je boží film, jeden z mála, co si jasně pamatuju z dětství.

                  • Goob  

                    Nebudeme tady strakáčovat se sekundami a metry, ocitujeme náhodně vybraný důvěryhodný zdroj:

                    4 seconds is the amount of time it takes for a Formula One car to go from 300km/h to a complete stop.

                    At 200 km/h, a Formula One car requires just 2.9 seconds to stop completely, in only 65 meters.

                    At 100km/h, these values are incredible: 1.4 seconds and 17 meters!

                    Under these heavy braking periods, a driver is subjected to a horizontal deceleration of close to 5,2G.

                    Brake disc is made of carbon/carbon composite, and working temperature is over 1000°C during braking.

                    At Albert Park (Australian GP), during second corner braking, Formula 1 can develop 4,6g of load and developed power of 1855 Kw (1,855Mw).

                  • Strakááč  

                    to není nemožný vem si váhu té formule a jaký má pneu a jak drží… ale řekl bych spíš tak 15metrů.

                    Edit aha.. už to tu goob dal..

          • mr.nikdo  

            S timhle pristupem brzo hodne spatne dopadnes.

            Nemas najete nic a jezdia jako prase. Machrujes, jak mas super auto a pritom je to jebka na nakupy.

            Tohle je fakt nejrychlejsi cesta k havranum.

            • jIrI___  

              Překvapuje mě, že toto není schopen pobrat člověk, kterému to bohužel v praxi předvedl kamarád.

            • Strakááč  

              Jakým přístupem… vždyť jsem nenapsal jak jezdim ani jsi mě nepotkal na silnici.. dneska cesta do práce a max jsem jel 100 na rovince… zatáčky v klidu… z toho jsem se poučil dost… stejně tak mám dost času na křižovatce…

              Že tu placnu že to zrychlení na pade mám mne o moc horší mám jen zmerenej údaj.. nic víc..

              To je náhodou fajn když bys něka vjel na posledni chvili a udělal blbost tak do toho slapnes a ono to z t nuly vystřelí a je to taky někdy potřeba… ikdyz se to vyuzije párkrát tak to není na škodu.. zrychlení od pade vejs už není v provozu tak důležitý.. teď jezdím na spotřebu protože na zimakach se dá blbnout až na sněhu..

              • mpIII  

                „zrychlení od pade vejs už není v provozu tak důležitý“ a to je přesně to, co dokazuje, že vůbec netušíš.

              • mr.nikdo  

                Ty jsi vul.

                Asi se uz nebudu hodny.

                1. mezi obcemi je 90 a ne 100. Kolik jel ten kamos?
                2. udelas chybu 0–50, aby Te to strelilo? Co to meles?

                Maximalne vhodne pro vjezd do krizovatky. A kuknk, jak dopadl stejny Civic pri bocnim narazu (vjezd zbytecne nebezpecne do krizovatky).

                1. zrychleni 50+, 90+, 130+ jsou ty, co potrebujes pro bezpecne predjizdeni.
                • Strakááč  

                  když už tu meleš o vjezdu zbytečně nebezpečně do křižovatky… tak proč zmiňuješ předjíždění např 130+ když správně nesmíš jet více jak 130 ? v neměcku se ti to možná někde bude hodit… ale to bezpečně zvládneš i když to bude zrychlovat půl hodiny…

                  předjíždět není tak jendoduchý a není to o zrychlení… musíš prostě znát svoje auto a vědět jak bezpečně předjet… tj nepředjíždět pokud nevidím před sebe.. a dále mít dobrej odhad, jak to to auto zvládne rychle jak do kopce tak na rovině atd… prostě předjíždím bezpečně.. že ti k tomu pomůže výkon je fajn, otázka je, nepřidá ti to na sebevědomí, že to stohneš např před tpu zatáčkou a nebo před tím horizontem…

                  např dneska jsem jel z práce… a tak tři kilometry před dojetím k baráku na dlouhej rovině v protisměru jela dodávka a za ním nějakej novější golf kombi… blikal že bude předjíždět a hned co jsem ho minul předjížděl a bylo to před horizontem… já věděl že zamnou jelo auto tak jsem čučel do zpětnýho zrcátka jestli ho sejme nebo ne a málem jsem zapomněl zatáčet :D ale viděl jsem jak to měl ten golf těsně a to auto co jelo zamnou viditelně brzdilo…

                  co tam mohl mít za motor? no nevím asi slabej trojhrnek se šnekem a buď neuměl šlapat na plyn, podřadit si aby využil celej výkon a nebo prostě se na to vysrat a předjíždět až na tom horizontu z kterýho je vidět do aleluja a pořád tam pokračuje rovina dobrej kilometr… kde by předjel tři autobusy zasebou…

                  no nevím podle mě je to stejně všechno o odhadu a sžitím se svým autem… a i o tom rozumu…

                  ten můj kamarád si možná neuvědomil že užší starší zimáky fakt nedrží a že se zatáčka ať jedu uvnitř nebo na venkovní straně (levá nebo pravá) prostě nejezdí ostřejš když je v protisměru auto… když tam není, tak to pálim – (teď už ne, už je zima a listí všude ale v létě to dělám a dělat budu.. né úplně na hraně ale v najetých zatáčkách zvlášť kde je okolo jen pole, to si užívám trošku svižnějš..) teď z toho letiště vím, že jezdit zatáčky na hraně zmanemá s kolama lehce ukluzujícíma jako jsem si vyzkoušel na tom letišti… tam jsem jel těch zatáček tak 30 a až když jsem jel víc jak kilo tak jsem vlítl do pole…

                  ještě jsem vám sem to video nedal… ani si o něj nikdo neřekl… tak co bych ho tu vytahoval…

                  • mpIII  

                    “ sem čučel do zpětnýho zrcátka jestli ho sejme nebo ne a málem jsem zapomněl zatáčet“ – LOL :-D

                    To video sem dej :-D

                  • mr.nikdo  

                    Kamo. Neco najeto mam.

                    Se slabym motorem nepredjedes. Ani z kopce, i kdyz je dlouhy a prazdny. Neco jsem nekdy uz predjel.

                    Ty jen tady zijes sny a blbosti.

                    A video nahod, bude sranda.

                  • Kouba_2005  

                    Guru Strakáč nás tu bude učit jezdit. Svět se fakt v prdel obrací.

                    • Goob  

                      Mohl by si ještě otevřít paralelní vlákno s nějakou sexuální poradnou. Viz „když budeš zasouvat jen centimetr a půl, budeš taky unavenej“. Myslím, že zkušeností v obou oborech bude mít (nemusíš přesně, stačí přibližně) stejně.

                      • mr.nikdo  

                        Zasunuti je uplne stejne, jako potahnuti predkozky :-D

                        A na sucho nejlepsi.

                  • nitraq  

                    Na slabej trojhrnek bacha. Sice to nemá extra výkon, ale do cca stovky to jede hodně slušně, jak turbo docela fouká.

                    • Strakááč  

                      však já v tom jel a byl jsme překvapenej :) atmosféra na turbo prostě nemá a mít nemůže… mě by do tý 14tky stačilo nějaký mini turbíčko z nějakýho litrovýho trojhrnku a hned by to auto lítalo stokrát jinak… mělo by to takových 120kw? někdo to v USA měl a najezdil s tím turbem 130tis než byl motor KO – zadřenej protože to byl kokot jinak by prééééj dal i přes 200tkm jenže co by kdyby nikdo neodhadne, neví… mě taky jede ta atmosféra do stovky slušně celkem… pak je to prostě klasická rychle umírající atmosféra bez krouťáku… on ten trojhrnek jede i po tej stovce docela dobře ten silnější..... prostě to turbo udělá hodně… a podle mě by to auto by dalo maximálku aji takových 220–230… ikdyž mají psaný do 200 většina

                      • mr.nikdo  

                        Kdes nasel 120 kW?

                        Jak od Horsta – dvojnasobny vykon.

                        • mpIII  

                          Strakáč v plné síle koukám. Oklepal se, vyleštil kouli a už zase věští :-D

                        • Strakááč  

                          120kw civic s tím turbem.. tříválec ne ten dělají co vím tak 81kw v litru a dřív to bejvalo v 1.2l ale to co je tam dám netuším nějaký 7× kw tam je asi ještě :D pokud se bavíme o koncernu

                          • mr.nikdo  

                            Co to meles? Jakoze ze sveho moturku s turbem vytahnes 120 kW?

                            Porad jsi nezmeril to svoje auto.

                            • Strakááč  

                              Když jel jak civic 1.6 77kw do stovky předpokládám že min 70kw to mít bude

                              • mpIII  

                                :-D

                              • mr.nikdo  

                                Se tady asi slozime a zaplatime Ti to.

                                • lukas aka mitro  

                                  Hele tak proste hura na vrakac a nejake turbo z rozmlaseneho TSI nebo ecoboosta mu dohodime:)

                                • Strakááč  

                                  hele stojí to dvojku bez stovky… na tom kropetu když mi pošlete prachy tak tam sjedu.. maximálně si za to koupím křídlo :D :D :D :D

                                  stovka to je z vašich průměrných platů tak nízká položka že mi jí můžete poslat… no a takovejch lidí se tu najít dvacet, tak jedu měřit :D :D :D když vás bude víc… vůbec se zlobit nebudu…

                                  mohl bych pak měřit po kaaždým prdu kolik to přidalo koní např po vervě 100 pak kolik to dá koní po vyýměně filtru .. kolik koní pochcípá vrácením katíku, kolik koní zdechne až tam dám seriovej vejfuk a kolik koní to dá bez oleje v motoru a to bych viděl jako konec měření.. :)

                              • ScottAspect  

                                Tvl :DD

                      • lukas aka mitro  

                        Jednou pises, jak ti taha slusne jeste na stopade a ze by jeste jela, pak jak to vytacus, bo ten motor jede a jede a na konci to je nejlepsi…a pak napises, ze po 100km/h uz to umira a je bez kroutaku…trichu schiza, ne?

                        Junak kdybys nejakym vidlackym zpusobem nebo zazrakem dobastlil turbo na svuj motorek, tak bud ani nenastartujes, nebo se ti pri prvnim rozjezdu rozleti motor. A dimenzovani turba pro nejaky motor je docela kumst…

                        A kdyz uz, tak ne male turbicko, to ma sice maly turbolag, ale brzo nestiha. Naopak potrebujes velke, ktere si pres sprintem nebo behem jizdy budes udrzovat plynem v tockach a bude stihat krmit motor vzduchem i pri maximalnich otackach.

                        • -b-n-x-  

                          Jedno male, jedno velke. Anebo kompresor.

                        • Strakááč  

                          Dobastlit to jde a není k tomu tolik vedomosti jako spíš peněz :) ale za 40 se tam dá hodit turbo komplet i s poloosama a jednotkou naladenou atd..

                          Sem teď s jedním typkem bavil že v 1.5 má turbo… a nechava zasebou všechno 140kw a míň což samozřejmě je takovej ten hrubej údaj…

                          • mr.nikdo  

                            A ti se 140 kW nezavodi, ze?

                            • Strakááč  

                              možná to tak vypadá no… ale ty co mají víc jak 140kw už závodí ale po závodě to je prej na vytepování sedaček když prohrajou

                              • mr.nikdo  

                                No. Ono to tak bude. Ze zavodi jen ten jeden, co si neco dokazuje.

                                • mpIII  

                                  Náhodou, když se to tak sejde a dorazíš na semafory, kejvnete na sebe a závodíte, tak je to někdy docela legrace :0)

                          • -b-n-x-  

                            Swapni tam motor z tohoto strojku.

                            Ja vim, na auto to ma maly kroutak. Ale stejne by me zajimalo, jak by v civicu ten „motorek“ fungoval.

                          • ScottAspect  

                            Jasně a hlavu, písty, ojnice asi nemá původní, že jo. Pochop už, že takhle to fakt nejde. Hoď to ze skály a poříď něco jiného, co bude splňovat parametry. Stačil by ti rapid 1.0 tsi a bylo by to levnější. Sory, ale tohle spěje k dalšímu pomníku u cesty.

                            Pleteš to 5. přes 9. jednou to, pak zase ono. Napsal jsi, jak tě vzala ta tragická nehoda a už jsi zase ve starých kolejích.

          • Kouba_2005  

            Jestli udelas pade za 3,5s nebo za 3 je ukrutnej rozdil. Asi ti to prijde jako houby, ale ver, ze to stoji fakt ranec ukrojit pul vteriny byt treba na 0–100(200)km/h

            • mpIII  

              jj, mrkni na tenhle blog: https://blog.auto.cz/…/den-pravdy/

              Giulia QV je tam všechny natřela neskutečně. :0)

            • Strakááč  

              no je to pravda… ale mě civik ukrojil půl sekundy tankováním vervy 100 s párminutovým návykem jednotky v otáčkách a třeba položka (kn filtr) už se blíží čas tam dát zpátky na zimu ten papírovej… začnu tam lejt asi eurooil a vyzkouším aditivum od wynns jestli to pojede líp nebo ne… nebo dám vifko s eurooilem a seru na to… a možná tam vrátím ten katalyzátor na zimu a zvednu předek trochu nahoru...... po zimě mi to zas dá mraky koní záptky přecii :D přes zimu si můžu hrát s interierem i případně s exterierem......

              • mpIII  

                :-D zázračná to Verva 100! :-D

                • mr.nikdo  

                  A uceni jednotky 10 minut pred :D

                  • Strakááč  

                    je to poznat… jednotka byla všeobecně zvyklá vytáčet někdy takže veděla jak při vytočení dávkovat ale bere informace z posledních pár minut jízdy a spojuje si je s informacema celkovýma z posledních jízd takže se to taky pozná.. samozřejmě jezdit jen ostrý kilometry od 4 tis výš a nejít pod 4 takovou hodinku jízdy… tak to si jednotka zvykne ale zas takovej rozdíl to prý není… těch deset minut stačí u těhle starých hond… po zimě jí budu muset zas roztahat.. teď těch otáček mám málo průměrně… někdy si rozjezdík dám né do plnejch ale pět tis to lízne…

                    • mr.nikdo  

                      Kdes byl na tech cislech?

                      • Strakááč  

                        takový to když se sejdu já s někým kdo se o to zajímá a povídá ty čísla a jiný hodnoty… a pak vám to sem píšu a jsme za kokota… :D a ty ty čísla znáš lepší ? tak je uprav hodinka jízd a nejít pod 4tis tím se nepočítá volnoběh atd to je takovej ten průměr za hodinku tý jízdy…

                        • mr.nikdo  

                          No minule jsme se o tom tady bavili, ze ta cisla jsou za delsj dobu.

                          Navic, pokud je tam jednotka, co se uci, tak za 10 minut opravdu nebude menit nastaveni.

                        • ScottAspect  

                          Protože jste všichni za kokoty :D To je jako s adaptabilitou jednotky. To je takový mýtus, že si jednotka pamutuje, jak na to šlapeš. Ta si pamatuje krajní polohy klapky, volnoběh a konec :D Lenivost motoru v důsledku např. chronického podtáčení, je způsobena jinými záležitostmi. Někdy jde tzv. rozjezdit, jindy se propálí ventily atd.

                          • Bubaaak  

                            Bacha minimálně na Hondy, ty se skutečně učí…

                            • Strakááč  

                              přesně tak… jednotka bere informace ze všech smímačů co má a vyhodnocuje podle toho směs… někteří to směšně nazývají mýtusama… :D taky jsem po výměně svodů „musel nechat zvykat jednotku“ lambda měřila z jedný větve svodů a ne ze všech čtyř, jak to bylo původně… a motor zezačátku padal otáčkama až na 400.. co teprv když jsem zabrzdil přitom zmáčknul brzdu a točil volantem na plnej rejd… to jsem už myslle žeto chcípne a nechcíplo… třískalo to 200ot ale nechcíplo to :D :D spravilo se to asi až po 20km samozřejmě nejhorší to bylo hned po vyjetí na zkoušku… další den do práce to pořád kravlo ale bylo znát že se to spravuje a pak jsem nechal bublat na volnoběh asi 10 minut před odjezdem domu a pak už to jelo úplně normálně, možná ten volnoběh to potřebovalo k tomu aby se to vyrovnalo… .D

                              • ScottAspect  

                                Samozřejmě, že mýtusy, nikoliv směšně. Směšné jsou tve výjevy, kdy motáš všechno dohromady. Tohle, co popisuješ, je právě adaptabilita jednotky po nějaké změně – tady třeba, jak píšeš ty lambdy. U elektronických klapek je to delší o to, že ŘJ v podstatě shromažďuje data, jak píšeš, ze všech čidel atd. data a na základě toho si pak „ohmatá“ krajní polohy. Ovšem nemění se podíl vzduchu ku benzínu podle toho, jak jezdíš. ŘJ vyhodnotí data a vždy se snaží o co nejvhodnější poměr vůči aktuálním podmínkám. Tudíž, jak si někdo myslí, že jednotka se „učí“, tak to samo jo, ale ne tak, jak se to běžně vykládá.

                                Pokles při plném rejdu nebo brzdění je normální. Jestli takhle blbnul volnoběh, tak je možné, že máš polomechanickou klapku (potenciometr a servo je tam jen na volnoběh).

                                • Fazzy  

                                  Scotty vydrž ;)

                                • Strakááč  

                                  Však já vím že pokles pri plnym rejdu, brzdeni atd se ubira plyn dělá mi to i teď.. se pretizi odběr z altiku a motor na to reaguje.. ja jen že při tech snizenych otáčkách to skoro chcipalo :))

                    • ScottAspect  

                      Ještě mě napadá jedna věc. Zkus si sehnat jen na projížďku sériového civica, možná budeš překvapený jak mrtě jede :D

                      • Strakááč  

                        :DD si děláš pořád prdel jako ostatní ale v ten den co jsem byl na tom letišti a odešel můj kámoš, co měl toho civika 1.5 e-vtec 84kw tak jsem ho v ten den řídil a on řídil moje auto… sprint jsme zapomněli dát, on měl ale ty horší úzký zimáky tak by to bylo znát… ale stejně mi řkel ať s tím zkusím sprint… tak jsme to udělal jak u mě… no a nějak to umíralo ke 3tis otáčkám a hrabalo to cca stejně dlouho co mě na letních… no a nejelo to.. jelo to jak to moje cca.. neměřil jsem nic ale prostě ten škub co má ten můj civik co má filtr těsně nad klapkou… bylo to takový línější a samozřejmě delší převody… když se on projel v tom mojem bylo to prostě jiný, řekl bych že mi to jede prostě líp…

                        na tu brzdu bych rád dojel aby vám zklaplo taky trošku… :D 66kw tam je stopro za to dám nevím co do vohně :D :D

                        co ty příspěvky teda ? :DD jinak to abych nahodil přední kola místo zimáků na letní co? až tam pojedu… :D abych jim nezgumoval válce…

                        můj odhad je takovejch 72kw a 133nm :P a co si budem povídat… tohle prostě stačí zvlášť při tej váze, kterou to má…

                        • ScottAspect  

                          Ale kdeže. Ta auta nejsou nová, mohl mít podpalené ventily, mohlo mu to sát falešný vzduch, atd. Ty máš určitě kratší kvalty atd. Nejde to srovnat.

                          Pořád omýláš výkon a hodnoty, ale věř, že takový dopad to fakt nemá. To, co ty můžeš ovlivnit, je průběh. Právě průběh a rychlý nárůst síly je hodně znát.

                          Mně po tvojí brzdě nesklapne, je mi to jedno, raději si změř komprese. Ty příspěvky jsou o tom, dělat nějaké úpravy, ale efektivně a s výsledkem a ne se předhánět, kdo má víc kW, ve finále je to totiž jedno.

                          • mpIII  

                            Přesně, na průběhu hodně záleží. To co strakáč ždíme někde v maximu mám ve dvou tisících otáčkách a na pohodové ježdění ne to sakra příjemné.

                            • lukas aka mitro  

                              A jako bonus ti to zere ctyri litry na klobouka a kdyz tomu das, mas tam 130 ani nemrknes:)

                              • mpIII  

                                4 litry si náhodou, 1.8 TSI není tak úsporný motor jako 1.4 TSI… ale ten průběh je moc příjemný – 66kW ve 2000 otáčkách, 92kW ve 3000. Prakticky se s tím dá jezdit v tomhle rozmezí aniž bych kohokoli brzdil…

                • -b-n-x-  

                  Musim ji zacit taky tankovat :-)

                  Strakymu to musi pridavat minimalne tak 10 koni. Me to pak prida tak 30 :-)

                  • mr.nikdo  

                    A jak odlehci penezence :D

                    • Strakááč  

                      no na to jak to na něj jede je předraženej fakt hodně… proto ho tankovat už nechci chtěl jsem si to ale zkusit jestli to jsou všechno keci a nejsou.. otázka… kdo ho bude tankovat aby ti to přidalo tři koníky max… :D ni za tu cenu pojede líp benzin rakouskej z globusu… kdybch měl blízko globus tankuju ho… ale mám na fajn místě celkem blízko eurooil tak ten bez etanolu tam budu dávat a aditivovat si ho no.. pořád bych nejradši zkusil dávat tam ten wynns kurňa jenže abych zkusil z nuly na sto na zimákách tak z toho poznám hovno…

                  • mpIII  

                    Tak proto dávám stovku za 6–7 vteřin, 100–200 průměrně za 20 a jede mi to přes 240 :0) To bude tou Vervou :-D

                • Strakááč  

                  já za to nemůžu prej funguje tak jsem jí zkusil je to 98okt a můj motor je dělanej na 95okt a prý vyšší okt číslo sedí sportovně laděným motorům… musí na něj být uzpůsobená jednotka a samozeřjmě čím víc okt tím horší pro to auto i pro výkon má ho to prý snižovat pokud jednotka neví jak jí míchat… jenže mě to na tu vervu fakt znatelně jede líp… schválně jsem zvedavej jestli tam dám kat, papír filtr a klasickej ovifovanej benzín tak jestli po druhej nádrži vyjede kopec na pětku kterej teď vyjedu „tak tak“ že se to drží v 2200ot a nezrychluje a nepadá ale vyjedu ho… podle mě ten kat může zlepšit průběh ve spodních otáčkách díky odporu.. ale taky nemusí… filtr a benzín poznat budou otázka jak moc… aspoň zjistím jestli to je placebo a nebo ne… jinak mám i starý video před tuněním komplet origo motor s papírovým filtrem a shelláckou 95okt benzínem na kterej byla jednotka zvyklá tzn víc jak dvě nádrže....... a porovnat poslední video s tím prvním, jaký tam bude rozdíl… pak to video kde kloužu do pole no… :D

                  • lukas aka mitro  

                    Jeste nezapominej na teplotu okoli, bo motor je tepelny stroj. Jo, a kdyz je mlha, tak to jede taky o kus lepe;)

                    • Goob  

                      Fakt? To funguje jako vstřikování vody?

                      • Menfis  

                        Starý dvoutakty (simson, mustang atd.) skutečně jedou za mlhy lépe.

                        • Kouba_2005  

                          Trabant … i kdyz teda jednou jsem prolitnul velkou louzi a zacal mi probijet kabel od jedny civky. Na ten jeden valec uz to moc jet nechtelo.

                      • Strakááč  

                        H2O obsahuje kyslík – to jsou mi novinky a mlha je plynný skupenství vody, takže obsahuje vzduch více kyslíku a ten motor potřebuje… takže by měl i líp jet a určitě pojede znatelně líp než při tropických vedrech za sucha, kdy vzduch nemá znatelný množství kyslíku… stejně tak ve vyšších nadmořských výškách…