strakacovo okřídlená sekačka od hondy po4tý

1523 nepřečtených
  • Strakááč

    další vlákno vohovnně… možná poslední…

    https://autobible.euro.cz/…ou-japonske/

    zajímavý… :)

    Anketa: jakou značku auta uznáváte?

    3x
    4%
    2x
    2%
    2x
    2%
    1x
    1%
    2x
    2%
    BMW
    7x
    9%
    2x
    2%
    0x
    0%
    8x
    10%
    1x
    1%
    1x
    1%
    1x
    1%
    3x
    4%
    5x
    6%
    KIA
    2x
    2%
    0x
    0%
    0x
    0%
    7x
    9%
    0x
    0%
    0x
    0%
    1x
    1%
    1x
    1%
    0x
    0%
    0x
    0%
    0x
    0%
    0x
    0%
    1x
    1%
    1x
    1%
    1x
    1%
    0x
    0%
    0x
    0%
    0x
    0%
    1x
    1%
    2x
    2%
    1x
    1%
    1x
    1%
    2x
    2%
    0x
    0%
    4x
    5%
    5x
    6%
    0x
    0%
    0x
    0%
    1x
    1%
    4x
    5%
    • Kouba_2005  

      Porshe? Nějaká čínská kopie Porsche?

      • Ruda  

        Mistubushi, Nisan a Renault taky neznám

      • Fazzy  

        Bejt tam Porsche, tak ho máčknu :) ale zase chválím správně použitý zdvojený R u Ferrari, tam bejvaj problémy.

      • Strakááč  

        jděte doprdele :D kdybych si to po sobě přečetl, tak se to neestane :D

        • -b-n-x-  

          Chyba! Měls tvrdit, že to je schválně a zkoušíš pozornost profíků!

          Pořád se máš co učit :-)

    • iron.hide  

      Kto si ty a o com je toto vlakno? Musi jebat…

    • -b-n-x-  

      Koukám, že tentokrát je tady spíše krasopisne vlákno :-)

    • Strakááč  

      no ale země jsem poskládal dobře ne ? až na pár značek jako třeba maserati… jsem to nehledal na netu…

      a kdo věděl, že infinity patří nissanu a lexus otyotě a acura honde ?:)

      • mpIII  

        To ví každý… ale dám ti úkol – zkus poskládat správně koncerny. Kdo patří komu.

        Malá nápověda:

        VW vlastní Audi, Audi vlastní Lamborghini.

        • Strakááč  

          nojo ty když se o auta zajímáš nějakej ten pátek a něco si asi už přečetl, tak to víš… ale ostatní co hlavně že řídí denně auto to třeba neví… ale třeba zas ví jak se značky aut píšou :P

        • Bender382  

          A za dalšího bludišťáka bude mít Porsche – VW / VW-Porsche?

        • Esi  

          Ještě jsi zapomněl že do koncernu VW patří i Porsche :-)

          • Bender382  

            tam toho patří…

          • Ruda  

            Tam těch značek ještě patří.

            • Esi  

              Ještě bych dal z hlavy dohromady tak Škodovku a Seat. Ale já nejsem žádný znalec aut jen prostý uživatel dopravního prostředku :-)

              • mpIII  

                VW vlastní taky značky Bugatti, Bentley (docela zajímavá historka, proč nemají i Rolls Royce :0)), Ducati, Italdesign, Man a Scania :0)

                • -b-n-x-  

                  Toto mi připomíná rozhovor žáků zš při čekání na autobusové zastávce :-)

                  I když tedy, moje parta tehdy diskutovala o politické situaci v západní Angole.

                • Strakááč  

                  přitom bugatti je původně francouzký což jsem taky nevěděl…

                • MirosPikos  

                  Vím akorát kdo dělá do Bentley světla. Ruční výroba. :)

              • Ruda  

                Bentley

                Bugatti

                Man

                Scania

                Ducati (ano není to auto)

          • mpIII  

            To byla jen malá nápověda zajímavého řetězu vlastnictví. Nebudu mu přece vypisovat všechno!

            • Strakááč  

              mi nevypisuj, mě nějaký vw a jeho vlastnictví nezajímá :D

              .......mě zajímá hlavně honda a jak to sedí v zatáčkách a jaký to má zrychlení a jestli nerez výfuk přidá 10 koní a jestli ty koně přibydou v motoru a nebo v kufru :) .........

              :D :D

              • mr.nikdo  

                … v kabine, az to do nich napalis bokem, ktery je papirovy…

              • mpIII  

                mě zajímá hlavně honda – omezený pohled na svět

                a jak to sedí v zatáčkách – zrovna moc ne, viz předchozí vlákno a videa

                a jaký to má zrychlení – žádný, viz předchozí vlákno a videa

                a jestli nerez výfuk přidá 10 koní a jestli ty koně přibydou v motoru a nebo v kufru – kde nic není nemá co přibýt :)

                • Strakááč  

                  Tys tu ironii asi nepochopil..

                  Jinak v zatáčce bych ti na sériovým podvozku se stabikama stačil a asi by ses divil.. :)

                  Ale výkonem ne..

                  Kamos ma oturbenou 1.4 na 154kw turbo mu tlaci 1.5bar a dava tomu motoru tak 100tis max než odejde…

                  Dal za to 40tis komplet i s naladenim jednotky p28 a prej to dá kilo za 5,5vteřiny..

                  Tak možná místo becka dám trubinu a dam si tak aby to vyšlo cca 130kw

                  Musis vymenit samozřejmě pisty, ojnice klikovka to prej vydrží.. říkal, nevim co je na tom pravdy.. a měnit olej každých 5tis mebo castejc a zivotnost se prodlouží.. na vikendovy auto na pár let řekl bych gut a sehnat motor 1.4 zpátky není tak složitý..

                  Otázka je spíš stk.. ale plno lidí to má, pak mě jen napada, proč to nemít taky :))

                  To už bys mi nestačil.. ale to už bych si tam dal i rám, protože s tím nechceš nebourat :)

                  • -b-n-x-  

                    „protože s tím nechceš nebourat“ – to jsi takhle napsal schvalne? (nechces nebourat = chces bourat) :D :D :D

                  • mpIII  

                    Jinak v zatáčce bych ti na sériovým podvozku se stabikama stačil – tak určitě :-D

                    Ty tvoje věštecké pokusy jsou fakt super, ale jen se tím shazuješ :0)

                    • -b-n-x-  

                      No hele, kolik vazi tvoje auto? Aby to tak fakt nakonec jeste nebylo.

                      Nechces tam fakt za nim dojet a dat nejake srovnani?

                      • mpIII  

                        1235 kg na 180 papírových koní (to, že má reálně víc nebudu řešit, řešíme papír). Takže 145 koní na tunu.

                        Kolik má Civík nevím, jsem líný to hledat, ale pochybuju, že má 517 kg :0)

                        • Strakááč  

                          Mám 930–950kilo a mám 90koniku určitě,otazka jestli vic to by řekla brzda..

                          Ale 120kw (160hp)by stačilo na to abych se ti vyrovnal pokud bych měl turbinu :) ono do 120kmh by se. Ti vyrovnalo i vti 118kw :)

                          Autem… ridickyma schopnostma ne no

                          • mpIII  

                            Když tu tedy taháš čísla, která nejsou papírová (i když jsem jasně nahoře psal, neřešme pocity či realitu, ale papír, který je daný), tak já mám těch koníků 200 :0)

                            • Strakááč  

                              Papir říká 90koni no..

                              Podle papiru mám auto co má 1030kg kámoš říkal, že se nechak v hatchbacku s polovinou nádrže vážit a navazili mu 935kg bez řidiče..

                              • mpIII  

                                Papír říká, že máš 55 pokud se nepletu.

                                • Strakááč  

                                  Koní?

                                  Papír říká že mám 55kw ale ten motor je identickej s motorem co má papírově 66kw kdyz vyndas z toho 55kw restriktor pod klapkou co zmenšuje saci otvor,

                                  To je vyndany už predchozim majitelem.. a ty motory jsou stoprocentně identický, takže papírově 66kw neboli 90koní.. by to bylo kdybych tam z vyriby neměl danej restliktor.. tohle byly auta přímo pro německo kde chtěli snížit výkon a řešili to restrikcí pod klapkou…

                        • -b-n-x-  

                          Tak ve vykonu je to naprosto jasne. To bys mu samozrejme ujel.

                          Ja myslel jak rychle ktere auto projede zatacku. No a ja to laicky vidim takhle:

                          Tvoje auto plusy:

                          • Urcite lepsi podvozek
                          • Novejsi, pevnejsi
                          • Predpokladam, ze i lepsi pneu
                          • Vykon motoru. Ktery v praxi asi nejak taky muze pomoci

                          Tvoje auto minusy:

                          • Vyssi vaha

                          Straka civic plusy:

                          • Nizsi vaha
                          • Mozna nejaka tajemna uprava, o ktere nevime :-)

                          Straka civic minusy:

                          • Stari vozu – mekci konsrukce, bude se to urcite cele vice kroutit.
                          • Kdovi jaky podvozek

                          No a jelikoz vaha je pro rychlost prujezdu zatackou pomerne dulezita velicina, tak bych rekl, ze byste zase tak daleko od sebe byt nemuseli (900kg vs. 1200kg). Ale i tak asi bude tvuj Seat o neco lepsi.

                          No a v takovem overall hodnoceni to je samozrejme uplne jinde. Ale to je jasne, pokud se porovnavaji takhle odlisna auta. Zase, kdybych vzal Type-R z doby tveho Seata, to by uz bylo mnohem relevantnejsi porovnani.

                          • kubad  

                            ještě s tam zapomněl zahrnout brzdy, ono to nebude jen o rychlosti v zatáčce, ale o dobrždění do zatáčky a následné zrychlení ze zatáčky ,

                            • -b-n-x-  

                              Tak jasne. Pro normalni jesdeni velmi klicova zalezitost. Ale pro samotnou schopnost drzet v zatacce, zrovna brzdy vliv nemaji. Pokud tedy nebereme v potaz nejake smykovani, a nejake specialni techniky.

                              • mpIII  

                                Brzdy jsou zrovna celkem slabina Leona. Brzdí dobře (rozměry 312×25 vpředu, 272×10 vzadu), ale nevydrží to dlouho (pár zabrzdění 200–90 na dálnici nebo ostřejší projížďka po okresce a začínají vibrovat). V plánu je zachovat rozměry, ale dopředu dát odvrtávaný Zimmermany, jestli to aspoň trochu pomůže. Pokud ne, takt sehnat komplet brzdy z Cupry/Golfu R (340×30 vpředu, 310×22 vzadu) a dát Ferodo DS2500 desky.

                                • Strakááč  

                                  Prý jso drazkovany lepší jak odvrtany odvrteny se prej krouti hodně často.. tohle jsem.neslyšel jen od jednoho člověka už jsem to slyšel asi od čtyř lidí…

                                  • mpIII  

                                    Já bych raději počkal na někoho, kdo tomu rozumí a má to vyzkoušené, děkuji.

                                    • Kouba_2005  

                                      Vrtaný Zimmermany vyzkoušený mám. Jako jo, brzdit to brzdilo, utavit se mi je nepovedlo, ale hodně bude záviset na deskách, co k tomu dáš. Já vzal desky ATE a s kotoučema to dělalo to, že se materiál u díry jakoby vytrhával, takže z kulatých děr byly za chvíli šišatý, samozřejmě jen teda co oko vidělo, vevnitř určitě ne. Taky to dělalo zvuky jak když jsou kotouče přehřátý, ale nevibrovalo to. Nejhorší věc ale, která mě překvapila, byla v zimě a jízdě ve sračkách či sněhu. Jak se do těch děr dostala voda, sníh, led … nevím … tak to při stání přes noc z těch děr vyteklo, okamžitě kolem děr zrezlo, a první zabrždění (po nočním stání nebo klidně i jen po směně v práci) to prostě vůbec nebrzdilo. Další sešlápnutí brzdy už v pohodě. Bylo to až nebezpečný, tak jsem je po první zimě sundal a mám komplet nevrtaný ATE a je klid. Taky, i když jsou lakovaný, byly po zimě rezavý jak liška to to komplet všude. Za mě tedy ne a když, tak jen na léto. Nejlepší co jsem kdy měl byly ATE Powerdisk, ale ty na Hnidaje nedělají.

                                      • mpIII  

                                        Díky, takže si ty Zimmermany asi škrtám…

                                        Teď mám vzadu ATE kotouče i desky místo originálů a přijde mi, že to je lepší než TRW nebo co tam bylo z výroby. Ale taky umí pískat když se hodně zahřejou.

                                    • Concorde  

                                      Vrtané Zimmermanny mi dvakrat praskly, byl bych opatrny

                                    • Fazzy  

                                      Přímou zkušenost nemám, nicméně doporučuju drážky. Ne ani tak kvůli chlazení jako kvůli lepšímu čistění desek a výrazně menší náchylnosti k hlukům. Díry taky údajně víc desky žerou, cemuž z logiky věci věřím, přesto, že jsem je nikdy neměl a nechtěl. Kromě toho, pár praklých vrtaných už jsem taky viděl. Drážkovanej nikdy.

                          • mpIII  

                            Souhlasím se vším, co píšeš až na jednu věc – „kdybych vzal Type-R z doby tveho Seata, to by uz bylo mnohem relevantnejsi porovnani“. To tedy nebylo, protože můj Seat se s dobovým Type-R nemůže rovnat. Nejen že mu chybí pár koní (asi tak 120), ale má horší brzdy, horší podvozek, nemá samosvor, Type-R má dokonce reálný přítlak. Taky cena mého Leona je trošku jinde než u dobového Type-Ru.

                            Ani Cupra není pro Type-R úplně dokonalým soupeřem, je příliš civilní (podvozkově se příliš of mého FR neliší – je tam pouze navíc elektronický samosvor a větší brzdy a kola). Skutečnou konkurenci pro Type-R je až limitovaná Cupra R, která má značné úpravy na podvozku směrem k okruhovému zaměření.

                            • -b-n-x-  

                              No a to je prave ono. Tady se Straky snazi srovnavat fakt nesrovnatelne. A to si myslim, ze ten Type-R ma k tomu tvemu mozna bliz, nez Tvuj Seat ke Strakyho Civikovi. Tim nechci nijak Civika shazovat. Z urciteho hlediska to je opravdu zabavne a dobre auto. Ale proste uz jen ten casovy odstup ve vyrobe udelal hodne velky rozdil.

                              Straky: hele, mel byses opravdu divat na sve auto trochu soudneji. Uz kdysi davno majitele VTI (black phantom edice – ci jaxe to jmenovalo) – ty schopnosti auta nijak moc nechvalili. Narozdil od motoru a prevodovky, ze kterych byli nadseni. Co jsem tak cetl vyjadreni nekterych, tak treba 8g civic 1,8 sport se choval podvozkove mnohem lepe (a to ma tu zatracenou pevnou zadni napravu – torzku).

                              • Strakááč  

                                Co to ctes za kraviny tvl :)

                                Podivej se někdy na kecy typu " to byl podvozek ještě lichobeznik a podvozek (tlumice pružiny) se dá dát dneksa už kvalitní.. a je to top vyrovna de to dnešním tlumicum.. ;)

                                • -b-n-x-  

                                  Psali to majitele na Hondaclubu :-)

                                  Ale uz je to davno. A byl to jiny Hondaclub, nez kam chodis ty.

                                    • Strakááč  

                                      Jj ale nepsali jaký měl gumy, jak široký a proč myslíš že se pouziva oem tlumic na snizenych o 30mm tj i tvrdsich :) aby se to nehoupalo..

                                      Jinak vti black phantom není vrchol :) dělal se ještě úplně první type R c6g a byla to 1.6 136kw která měla recaro červený sedačky jak integra a stejnej samosvor jako měla integra :)

                                      Na 205gumach na snizenych tvrdsich pruzinach by se to vyrovnalo :) to bych se fakt nebál :)

                                      A dát např kvalitní podvozek xyz tak to je až neskutečný co dokáže blbej podvozek :)

                                      Mít 15r a výšku pneu 50na 205 tak to auto bude úplně jinde, než co píše.. ale zvláštní je ta nedotacivost… to se mi na letišti třeba nestalo… až to ujelo tak to ujelo ale před tím to jelo od předku, kam sem to natocil.. divný.. jinak dneska sem v budejcich na jednicku ke konci zatacky (odbočení doleva z hlavní) jsem cca při 20kmh jízdě prislapnul plyn naplno až mi to hráblo :)) pak že to nema vykon aby to hrabalo pridanim plynu 

                                      • -b-n-x-  

                                        Tohle vti byl u nás v evropě vrchol. Ctr byl tenkrát jenom v japonsku. Možná ještě v uk.

                                        Tak jasně, že když to upravíš, tak už to pak bude jiné. Ale to můžeš stejně tak udělat i s tou 8g.

                                        Jenom jsem tímto chtěl ukázat, že ta 6g je super sportak především ve vzpomínkách bývalých majitelů. No a potom teda mladých kluků, pro které je tohle dostupné „sportovní“ auto.

                                        • Strakááč  

                                          Jj japonsko a usa ho mělo… u nás to byl stejnej vrchol jako jiny klasicky vti black phantom byla specialni edice v čr se jich prej prodalo 12ks :)

                          • Strakááč  

                            Záleží i na sirce pneu a těžisti.. což ten seat nebude mit spatny, zhruba stejný…

                            Podvozek udělá dost, ale na rovnej silnici by tatechnix byl v pohodě horší by to bylo na nerovnostech.. hodně udělá i kdybych si tam dal 15r gumy 7" nebo 6,5" šířky rafku na 195/50 gumach na kterych se ta guma mnohem lip uzpusobi v zatáčce.. premejslim že takovy kola na leto seženu nějaký lehčí pěkný nejradši bych kosei k1 :)

                            Ta váha v zatáčce udělá moc hlavně na mokru… :) t

                          • TJK  

                            hele je to jednoduchy, strakacuv civic se seriovyho soudovyho leona udrzi v zatacce jen v pripade ze to opre do svodidel ktery ho v ty zatacce udrzej… novej leon ma tak dobry chassis a podvozek ze to proste nejde srovnat (bavime se o seriovych neupravenych autech kde vykon nehraje roli) to stari konstrukce dela tak peopastny rozdil az je to k neuvereni…

                            • lukas aka mitro  

                              Ta svodidla ..to je ono, pak to jede kam urci zatacka! Konecne to chapu!:))))

                            • -b-n-x-  

                              No, to je beru, že to podvozkove bude úplně jiné. Akorát si myslím, že tyhle všechny kouzla mají omezený efekt. Ovšem nižší váha je principiálně v zatáčce prostě důležitější.

                              • mpIII  

                                No rozdíl je sice 400 kg, ale ten podvozek je prostě vyspělejší. Dokonce se adaptivni tlumiče na základě čidel snaží omezovat náklony a noření při brzdění a zrychlování. byť jen omezeně.

                                Pak je tam XDS, které se snaží aby auto jelo tam, kam chceš ty a ne kam chce zatáčka.

                                A v neposlední řadě ti pomůžou pneumatiky. Sportovnější 225/40 R18 se zesílenou bočnicí udělají hodně (bohužel jsem zimní vzal dle techničáku, tedy 225/45 R17 nezesílené a asi r.o. byla chyba… měl jsem vzít XL verzi.

                                A nakonec jedna věc, co mi přijde důležitá – dostupnost výkonu. V ve 3000 otáčkách mám 92 kW. Cca ve 2500 je tam 66 kW, tedy to, co strakáč horkotěžko loví někde v maximu. Od 4500 je tam těch 132 kW a umře až po 6500 otáčkách.

                                Takže co ztratím díky váze, to naženu dostupným výkonem.

                                • Strakááč  

                                  já bych to všechno nepřisuzoval podvozku… podle mě největší roli v tom udělají gumy… jak říkáš zesílený tuhý boky udělají něco, mít semislick udělá hodně.. ale podle mě budou líp fungovat r17 na 225/50 ta guma má kam uhnout a silný bok jí bude držet

                                  jo ty adaptivní kraviny taky udělají dost to vyvažování naklánění je dost dobrá věc, dokud se to v autě nevysere :DD jinak věřím že to taky udělá dost…

                                  pořád vem ale tu váhu , kdybych tomu civiku dal výkon v podobě turbíny na nějakých těch 130kw tak bych na závody volil gumy 205/50 R15 semislick a samozřejmě na civika slušnej podvozek, ne to co tam mám… ještě mít ty stabíky a díky tej váze bych si to zas dovolil srovnat… jdu se podívat na řešení zavěšení kol…

                                  civik má nezávislý zavěšení všech náprav, což v tej době měli závodní auta a hlavně to hondě dost dobře fungovalo… nedejbože když na preludě přišli se 4ws naklápění zadní nápravy co z toho auta dělalo v zatáčkách slušnýho konkurenta ikdyž tomu zas chyběl výkon, kterej se zas dal řešit turbem a ladit až na 500hp a ještě lepší je pověstná integra, nedejbože sehnat sehnat z ITR převodovku se samosvorem a napásnout to na b16 v civiku :) to je pak neskutečný :)

                                  předokolka co skoro nezná nedotáčivost :)

                                  • mpIII  

                                    Gumy (pokud nedáš semislicky) nemají takový vliv jako naladění a konstrukce podvozku.

                                • Strakááč  

                                  tak těžko srovnávat oturbenou osumnáctku se čtrnáctkou atmosférou :D

                                  pořád si říkám, co mám radši plánovat… turbo do toho co mám..... nebo sehnat CRX 2g s nějakou šestnáckou… ono i s tou slabou šestnáctkou musí bejt v CRX sranda :)

                                  • ScottAspect  

                                    Nebylo předchozí vlákno o tom, že se ti zabil kámoš a necháš tu plečku tak, jak je?

                                    • MiKED  

                                      To bylo asi prvních 24 hodin.

                                    • Strakááč  

                                      Jenže ja si tam dám rám pokud s tím budu chtít někde blbnout… a běžně v provozu s rámem jezdit nesmis :) ještě tam to turbo nemam jen zatím sprkuluju

                                      • TJK  

                                        tak nespekuluj, sypat penize do tehle plecky nedava smysl… i RS megane prvni generace, stejne stare GTI nebo CTR ve finake bude stat stejne a bude to fungovat neporovnatelne le­pe…

                                        • Strakááč  

                                          Ctr civic bych musel vzit novejsi ep3 s k20 moturkem :)

                                          Stary vti 6g není o tolik jiný než to moje když nebudeš koukat na motor.. je jen vyztuzenej, dany stabiky, atd to se dá všechno dolnit :)

                                          Stejně kouit crx bude asi nejlepší volba :)

                                          • TJK  

                                            nekupuj 20 let starou vrazdu!! NEMA TO SMYSL ;)

                                            • Bubaaak  

                                              30

                                            • Strakááč  

                                              :D a co má smysl? :D to CRX by bylo taky jen pro zábavu… mě baví se v tom vrtat a tolik peněz nemám na to abych se vrtal v autech 10 a míň let starých a ještě je to složitejší…

                                              tady si seženu za pár korun díly jaký budu chtít… a na to že to je japonec, hodně levně… :D

                                              např na mojeho civika přední 260mm kotouče ferodo za 1600 oba, brzdiče zrepasovaný 1000kč oba destičky 300kč na dvoje brzdy…

                                              silentbloky na celým autě kvalitnější 6tisíc… každá položka prostě za pár korun… z toho mraky dílů na bazarech, pokud nechceš vyloženě nesmysly :D volant s funkčním bagem původní čtyřramennej hnusnej prodávám týpkovi za 500,– protože to za víc neprodáš :D kola na to seženeš celkem pěkný taky za pár korun… když chceš lepší samozřejmě si připlatíš… když chceš třeba plasty interieru… mraky lidí to vyhazuje.. když chceš plechy, tak kapota je za litr, blatníky neorigo litr jeden z bazaru se dá sehnat i levnějš… když chceš dveře, el okna pičoviny všechno je a seženeš za pár korun… to se pak snadno krásně ladí a ničí plasty v interieru, když to zkurvíš seženeš si ten díl za tři kilča jinej a jedeš dál… někdy ti za pětikilo dá všechny plasty, takový ty tuningový díly taky nejsou až tak vypálkovaný… auto si vlastně za pár korun dokážeš dát do luxusního stavu když máš štěstí na bazaru… atd když si auto vyvaříš pokud rezne, tak je zas pevná kastle… jak byla ja to pořád bezpečnostně papír ale to auto se nerozpadá…

                                              už tomu rozumíš? :D

                                              koupit si auto za sto tis stejně by muselo bejt starý… a bůh ví kolik by mělo najeto a bůh ví jakej stav… tady si dám stav do topu za pár korun pokud při koupi kupuješ takhle starý auto mělo by tě nejvíc zajímat stav kastle a motoru zbytek si uděláš, ůevně opravíš :)

                    • Strakááč  

                      Udělej si losi test (dva kuzely po levej straně nejakou vzdalenost od sebe co to ma bejt… a projed mezi nima co nejrychlejc. Klidně natoc nebo uka video na ty beztak tam bude.. a pak to udělám ja na tom letišti.. na zimakach beztak za mokra.. pak si pockame na léto kdyžtak

                      • mpIII  

                        Sorry, nepotřebuju to dělat :0)

                        Tady máš video Leonu 1.5 TSI FR – na obyčejném podvozku s klikou a obyčejnými tlumiči.

                        https://www.youtube.com/watch?…

                        • Davidakta  

                          Já bych jen dodal myšlenku jednoho automobilového génia. Zvyš výkon a budeš rychlejší na rovině, sniž váhu a budeš rychlejší všude. Což je dnešní problém, výkony rostou s váhou.

                          • mpIII  

                            To souhlas, ale – auta rostou, musí mít víc bezpečnostní výbavy, komfortní výbavy atd.

                            Např. Golf 4 1.8 Turbo 150k měl 1178 kg. Golf 7 1.4 TSI 150k má 1270 kg. Ano, je to necelých 100kg navrch. To není až tak hrozné.

                        • Strakááč  

                          Tvl nevim co na to říct.. co ale vím, že civik by nebyl o moc.horší nebo možná i lepší.. ta váha je tam vidět jak se to naklani :) na lepším podvozku by se to zlepšilo max o 5kmh :) ja bych musel mit sucho a letni gumy abych mohl něco porovnavat ale muzur zkusit něco takovyho na letišti, až tam budu…

                          Nebim ty vzdalenosti kuzelu ale můžete mi to klidně najit ať to udělám stejný :)

                          Podle mě jsem ty zatáčky sekal zhruba podobně jak ja losim testu a v ton kilu to ujelo.. ale to je jen pocit kterej jsem v ty rychlosti měl, asi to nebyla tak ostra zatacka..

                          Jinak dost zalezi co ten leon měl za sirku gum nevypada že by měl něco širšího teda.. tak 215??? To je řekl bych tak rovno vaze a chování… jinak v tom empetrojkovo leonu to bude lepší na sirsich gumach a tuzsim podvozku,ne že ne :)

                          • kubad  

                            :D

                          • mpIII  

                            OMG. Věštění z koule ti jde, co se takhle ještě naučit číst? Vzdálenosti máš ve videu. Stejně tak rozměry pneumatik.

                            K tvým věšteckým výplodům můžu říct snad jen – LOL.

                            Stejně tak porovnávat snahu o rozhoupání auta na volné neomezené ploše, kterou jsi předvedl ty, s losím testem, kde se musíš poskládat mezi kužely a nevyletět (jako ty) je, slušně řečeno, vtipné…

                            Jedna rada do života – když nevíš, co na něco říct, tak věř instinktu a mlč ;0)

                          • lukas aka mitro  

                            No tak gumy tak zminivane 290 a pocitej ze podvozek bude taky docela na urovni, jinak by to uletelo … Tohle je plechovka, ktera je ovladatela v rychlostech, o kterych se tobe ani nesni.

              • MiKED  

                V zatáčkách to drží a jede rovně. Tak nějak to bylo, ne?

                • mpIII  

                  Ne, sice to drží, ale je to neřiditelný :-D

                • Strakááč  

                  V zatáčkách to drží a jede kam ma.. kola ukluzujou už v 75kmh ale auto je neovladatelny až při 100kmh ha myslím zee to je dost slusna rezerva, takovych aut moc není :) mit lepší podvozek, tak to neuklouzlo beztak :)) ty tacka nedrží tolik a podvozek by bylo dajn dat aspoň seriovej ale snizeny o 3cm by to nebylo zlý.. víc ale už ne.. to už pak negungujou ty tlumice jak maj teda většina..

                  • nitraq  

                    Počkat, počkat… když kola ukluzujou, tak to už je neovladatelný.

                    • lukas aka mitro  

                      Ale tak strakymu jak piskaj kola, tak klouzou. My ostatni vime, ze piskajici kola jeste nemusi byt problem…

                      • nitraq  

                        Pískající kola jsou docela prča v nákupáku. Jak tam mají nějaký jiný povrch, tak stačí jet jen o trochu rychleji než krokem a už to hvízdá:))

                        • mpIII  

                          Jj, tam jsou nějaké divné podlahy, člověk pak vypadá jako pičus co se předvádí :-D

                          • -b-n-x-  

                            Podle me ani ne. Picus (ale spise neznaly asi vesnican) si mysli, ze ten komu tam pisti gumy je picus.

                            • Esi  

                              Tak v nákupáku pískají gumy když zajiždíš do řady zaparkovaných aut a klidně můžeš mít vyřazeno, nebo stačí zatočit volantem na místě. Jen vychází když je to mokré, je to jak na bruslích

                    • Strakááč  

                      Je to ovladatelny.. na tom videu mi to poslední čtyři zatáčky ujizdelo bokem a bylo to jak si viděl riditelny

                    • kubad  

                      Tak to se pleteš, to je jízda řízeným smykem :D akoát u Strakyho je to neovladatelné a jede si o kam chce,

                      • nitraq  

                        Já to myslel vzhledem ke Strakymu. O driftu, powerslidu apod. pochopitelně vím.

                      • mpIII  

                        Auto si nejede kam chce, ale kam určí zatáčka :0)

                        • kubad  

                          chápu to takže řídí Straky, pak chvilku Civic a nakonec zatáčka?

                          :D

                          • mpIII  

                            Jo, asi jo – Straky řídí do 75km/h, do 100km/h pak řídí Civik a nad 100km řídí zatáčka :0)

                            Ale nemějme mu to za zlé, troufnu si tvrdit, že kromě Míry a Fazzyho všichni v zatáčkách jezdíme na 100% našich schopností. Na rovinkách na 100% schopností našich aut. :0)

                            • Esi  

                              Já si teda nechávám tak minimálně 10% rezervu tak že jezdím zatáčky na 90% svých schopností :-)

                            • Esi  

                              Já si teda nechávám tak minimálně 10% rezervu tak že jezdím zatáčky na 90% svých schopností :-)

                      • Strakááč  

                        Však rizenej smyk no… ja chtěl vyzkoušet kdy se to trha a kdy už se to nedá ridit tak sem pridaval než to ujelo ale původně jsem si myslel že se to jen utrhne a pak vymacknu spojku a uridim to ale ono jsem to přehnal moc a nešlo s tím dělat nic :))

                        • kubad  

                          jestli myslíš to video na letišti. tak tam je slyšet jak ječí vytočený motor, takže s to zkoušel vytáhnout plynem, což tě rozhodilo ještě víc, tak netuším kdys tam tu spojku jako vyšlápl?

                  • mpIII  

                    Waw, neovladatelný ve 100km/h? To bys mi tedy vážně ukázal až bych se divil :-D

                  • MiKED  

                    Jen pro zajímavost – jak dlouho máš řidičák a kolik jsi toho najezdil?

                    • mpIII  

                      Nejen kolik toho najezdil, ale i s jakými auty má zkušenost by mě docela zajímalo.

                      • Strakááč  

                        Zatím jen tyto

                        Nejvíc civic můj

                        Další fabie tatovo 1.4 16v 74kw

                        Pak civik 1.5 84kw je to rozdil v řízení..

                        Superb 2gen. 2.0 Chipnutej na 136kw

                        Touran chipnutej na 90kw nevim obsah

                        A dodavku mercedes sprinter 2008 2,2 asi nějak kolem 113kw?

                        A mámy toyota yaris 2005 1.0 47kw tuším?

                        Nic dalšího mě nenapada…

                        Kolik můžu mít tak najeto no asi 7tisíc km od března denně práce, plis pojizdky okolo nejdál sem byl asi na jeden zátah 120km

                        Není proč jezdit daleko.. když to člověk nepotřebuje… ::

                        • Esi  

                          Aha tak že mokrej řidičák, tak hlavně jezdi opatrně aby jsi se dožil toho že se naučíš řídit a všichni ostatní přežili setkání se s tebou v provozu. Já poslední dobou autem skoro nejezdím ale přes 7 tisíc km jsem najezdil od začátku srpna :-)

                          • mpIII  

                            Tak nějak :0) Ale ono stačí mrknout do zpráv, jak to dopadá, když klukovi dává rady jak řídit, někdo, kdo má za život najeto míň než já za 3 měsíce :-D

                            • Esi  

                              no právě, když jsem jako mlaďas dělal technika tak jsem najezdil cca 70 000km za rok, to bylo děsné peklo já byl na Moravě snad 3× týdně :-( některé zážitky co mám ze silnice by měl každý v autoškole vidět alespoň na videu, možná by je to závodění v provozu přešlo. Proto tyhle namafrované kecy začínajících řidičů nemám moc rád, nicméně to chápu taky jsem byl takový.

                              • Strakááč  

                                Však ja v provozu nezavodim,když je k tomu prostor proslapnu podlahu, ale to jen aby auto nezlenivělo,když je zahraty.. :)

                                Jinak dodrzuju předpisy celkem.. a když prekracuju rychlost, tak tak aby mi nesebrali papíry, někdy taky víc, ale musí bejt volná silnice a musím vidět před sebe stovky metrů..

                                • MiKED  

                                  Přečti si to po sobě… Klidně i třikrát, čtyřikrát…

                          • Strakááč  

                            Kdybych jezdil.denně přes půl republiky, taky bych najel dost.. ale je rozdíl 7000km z toho 5000na dalnici a nebo 7000km v e městě a nebo 2tkm mesto a zbytek okrsky a vesnice :)

                        • mr.nikdo  

                          7000 mam najetych mozna jen pri parkovani :D.

                        • felix.org  

                          Tvl… 7k najela letos moje žena jen na motorce a borec tady po stejné porci kilometrů za dobu držení řidičáku bude rozumovat :-)

                          • Bubaaak  

                            Někdo v autě, někdo na motorce, někdo na kole :)

                            A to jsem měl Ban na kolo od dr. asi do dubna a dodnes jsem se nechytl s fyzičkou :/

                        • Bender382  

                          Slušná porce, to budu mít za chvíli nacouváno

                        • Strakááč  

                          děláte, jako byste za rok najezdili víc jak 15tis.. běžný lidi najezdí tak 10–15tkm ročně… ale je pravda, že kiláčky se načítaj spíš v poslědní době, než zezačátku… ikdyž jak je teď zima tak to zas trochu padlo :)

                          táta za posledních deset let najezdil 140tkm a to jezdí denně pořád někde z toho tak 15tkm dálnice, víc určite ne..

                          vy co pálíte po dálnici každej den tak snadno najezdíte víc km… když jich dáte sto za hodinu… to já dám za 40minut 40km cestou do práce každej den (tj cesta tam a zpátky) do září jsem jezdíval denně jen 7km do práce :) tak by se to mlělo zvýšit místo cca 10tis za rok na nějakých 15tkm minimálně.. (jen 10tkm bude za rok ježdění do práce)

                          • mpIII  

                            Do práce to mám 20–30km a stejně za rok najedu 30 tisíc km ;0)

                            • jIrI___  

                              Já to mám do rachoty 50 km jednu cestu (k dálnici nepřičuchnu) a loni jsem najel necelých 25 tis km. Naštěstí to se stavem hromadné dopravy není v ČR tak zlé, takže zábavou jezdím raději vlakem či busem :)

                            • Japhy  

                              Do práce mám 0 km a stejně za rok najezdím 15–20k. Extchýn mentoska kolenovrt to taky nechápal, sám najede do 5k a aby mu auto nevydrželo zbytečně dlouho, furt ho meje a garážuje ve vytápěný garáži. :-D

                              • Goob  

                                Tohle dělá soused a naprosto nechápu. 3× týdně myje a luxuje auto, které pak zavře do garáže. Kdyby to byl jánevim Jaguar E-type… ale obyčejná sériová O2.

                                • mpIII  

                                  Každý má nějaký koníček ;0)

                                • Esi  

                                  Jsme měli v baráku exota, který když v zimě přes noc napsal sníh tak ráno vyběhnul, ometl auto, skočil na kolo a jel do práce. Je pravda že žigul i po 15 letech vypadal jako novej :-)

                                  • mpIII  

                                    Tohle dělám jen o víkendu – ráno vyběhnu, ometu auto a zase jdu domů :-D

                                    Není totiž nic lepšího než když ti čepice přes poledne nataje a v noci zase zmrzne. V pondělí pak je ráno na autě vrstva ledu :-D

                                    • -b-n-x-  

                                      No a ten led pak krásně auto chrání před korozí :-D

                                    • Esi  

                                      Bydlím v Polabí, tak že za čepice byla většinou tak 3 cm a odpoledne i ostatní auta byla bez sněhu, stihnul sám roztát

                                  • Kouba_2005  

                                    Není nad to odházet si v rámci ranní rozcvičky půlmetrovou nadílku ze tří aut a pak odházet tři parkovací místa i s nahrnutou hradbou od traktoru. To tě přejdou všechny starosti :-)

                          • mr.nikdo  

                            Moje prace = jezdeni.

                            Nejezdim jen po dalnici.

                    • Strakááč  

                      Proč,ještě bych tu poslouchal kecy v kleci.. o najetych kilometrech na silnici to není, když budu jezdit podle predpisu a reagovatna stavvozovky i vozidla ;)

                      • mpIII  

                        jj, vůbec to není o zkušenostech, které během těch najetých kilometrů posbíráš.

                      • MiKED  

                        Přesně to jsem si myslel.

                      • Japhy  

                        Ale je. Nastav si upomínku a za takových 5–10 let a pár desítek tis. km (radši stovek) si ta (aktuálně čtyři) vlákna po sobě důkladně přečti. Buď v klidu, taky jsem si s mokrými papíry myslel že jsem mistr světa. Než jsem vylítnul na mokrém listí, než jsem o dva metry nedobrzdil na zdánlivě suchém asfaltu. Mám namotáno něco mezi čtvrt a půl mega km a tak nějak jsem získal trochu pokory. Rychlostní limity beru někdy někde jako takové nezávazné doporučení a jindy jinde zase jako neskutečný hazard. Pochopil jsem že než šaškovat s „meziplynem“, pálit na rozjezdech gumy a projíždět kruháče aby to hvízdalo je mnohem zajímavější jet plynule, číst zatáčky, držet stopu, správně a ve správnou chvíli řadit, brzdit a dávat plnej. A myslím že jezdím i tak svižněji a současně hluboko pod limity než mi to přišlo s čerstvými papíry.

                        • Esi  

                          Asi tak nějak, to je přesné, do toho je třeba dozrát, jen ne všichni se toho dožijí

                        • mpIII  

                          +1000. Taky jsem byl idiot, život mě naučil pokory, naštěstí to odnesly jen plechy.

                        • Strakááč  

                          Vsichni jsou stejný.. pořád si myslím, že na tom nejsem tak zle, jak to vypadá

                    • Kouba_2005  

                      Ma Hondu a parkrat jel tatkovou Fabii, to staci, ne? :)))

                      • mpIII  

                        Na ježdění z bodu A do bodu B ano. Na diskusi o autech a vytváření závěrů a předpokladů, co se jak chová, a co se jak bude chovat, je to sakra málo.

                        Každé auto, co jsem zkusil, mi znovu a znovu otevřelo oči, dalo nějaký podnět na přemýšlení a další kritérium na hodnocení zbývajících, třeba již vyzkoušených aut. Každé beru na tu samou, 1000× projetou okresku. Pro porovnání chování je to podle mě ta nejlepší cesta.

                        Až pak jde alespoň z části odhadnout, které auto natře které v zatáčkách atd.

                        • Pajas04  

                          No ale to přece bereš samá těžká auta jako, Straky by ti s Hondou ukázal zač je toho loket…kat off, svody on a jede to za plynem lépe než to tvoje…

                          :) :) :)

                          • mpIII  

                            Je fakt, že A6 Allroad už byla opravdu těžká mrcha, ale ten vzduchový podvozek to v zatáčkách ukočíruje takovým způsobem, že by se poloviční Civik divil (a já ostatně taky) :0)

                            A jestli je Q7 co má kubad podvozkově ještě dál (díky tříkomorovému podvozku), tak to teprve musí být něco. :0)

                            • kubad  

                              mrkni na 77 ku najdi si test Q8 vyšla podobně jak tvoje auto – možná v 80kmh stabilnější :D

                              • mpIII  

                                Teď se trochu nechytám :-D

                                  • mpIII  

                                    Cože! Q8 se tam neposkládala v 77km/h? :-D

                                    To je jasné, je větší, zatímco kužely furt stejně daleko.

                                    • kubad  

                                      píšou tam že při troše větší snahy řidiče se jim podařil test v 80km/h což na takovou potvoru je fakt slušné :D

                                    • Strakááč  

                                      Jak cože.. váhu prostě neochčiješ žádnou mechanikou… zkus tohle projet s autem co má stejně široký gumy a zároveň 900kilo :) bys hledal pod autem koleje, jak to bude drepet v zatáčce :) na takovy kola ale potřebuješ kroutak i výkon.. což by nějaká např b18 z integry oturbená na 200kw už zvládnout mohla přitom by se např civic čtvrtý generace s rámem a vyztuzenim náprav vesel do 950kg s tím projed pak zatáčku :) by ses divil do i normální podvozek dokáže..

                                      • nitraq  

                                        To piješ celý den každý den nebo takhle píšeš i za střízliva?

                                      • kubad  

                                        Třeba skončit na střeše

                                        Ty vole ty si fakt baron prášil :)

                                        • Esi  

                                          Strakáčův podvozek to jednou bude pojem, já nevím že se v F1 trápí testováním, stačí cinknout místnímu podvozkovému mágovi a mají po starostech. prostě v v zatáčce nejdřív civic, potom dlouho dlouho nic a až potom aktuální sportovní vozy :-)

                                          • pepek  

                                            Vždyť už psal, že v zatáčce dává 1g (2g?) a to neměl křídlo! S křídlem to budou 4g hned ze startu.

                                            • Esi  

                                              1g v zatáčce dá civik jedině v případě že tam bude zeď :-) když máš slušné pneumatiky a dobré brzdy tak v osobním autě při maximálním brždění dosáhneš přetížení kolem 1g, v zatáčce ani omylem.

                                              F1 při brždění dosahuje přetížení až 6g.

                                            • -b-n-x-  

                                              Na jezdeni s kridlem by si mel sehnat ten anti-g oblek od pilotu stihacek.

                            • TJK  

                              u tehle aut je mnohem dulezitejsi jak funguje a jak je udelane sasi, podvozek to jen doplni, ale dobry sasi umi jet skvele i na obyc podvozku, kdezto blby sasi nevylexi ani nejlepsi vzduchac nebo stelovak

                              • mpIII  

                                A přitom Leonu vyčítají málo tuhou kastli… ale nevím teda kde to berou, protože když se mi auto překřiží na nájezdu k baráku, tak se neozve vůbec nic. Octavia I i Fabia II a III prostě od dveří zavrzaly.

                                • TJK  

                                  proste je usmevny jak si lidi myslej ze daj na 1 TDI ofci 17" a pruziny a myslej si co vsech nepojedou jakou maj raketu a pak jim vytre zrak soudoba fabie na originalnich 15" … ten vyvoj sel tak dopredu, ze srovnavat tyhle stary vrany s modernim autem proste nejde… to je spis zbozny prani majitelu tehle aut… a nic proti Skodovkam, to nemel byt utok na ne, jen davam priklad…

                              • Strakááč  

                                Podivej se na šasi civika 6g to už od dnešních aut nemu skorkvubec daleko.. koukni na zavěšení.. náprav.. vpředu máš vidlici na spodní L rameno skrz kterou prochazi poloosa ve vidlici je zasazeny tlumic s pružnou který končí v uložení.. tehlice je chycena k spodnímu L rameni a pak ještě k hornimu zdvojenymu rameni odklonu kol skrz něj vede tlumic s pruzinou na tehlici je uchycen ještě cep řízení.. klasika tohle se dneska dava na auta modernější.. tam není nic špatného..

                                Zadní náprava je vlečná spodní vodorovny rameno na kterym je tlumic se uchycuje zespod zdniho hlavniho ramene nahoře je raminko odklonu kol směrem k předním kolum je raminko sbihavosti celej tenhle mechanismus se hybe přes jeden velky silentblok nazivany puk… ten když se vymění za polyuretan, tak auto v zatackach sedi jak pribity ale zas je neskutecne tvrdy.. Takže to chce prostě poradnej podvozek…

                                A ne nadarmo se to auto tuni a delaji si z něj v americe zabavny zavodaky s předním nahonem :) samozřejmě je potřeba mit samosvor na ty zatáčky a zas to bude jiná......

                                Hledla jsem video nebo pěknej obrazek zavěšení náprav ale nenašel jsem nic kde by byla vidět funkce..

                                Porovnání ctr 8g a vti c6g je zavisly na gumach na.kterych to zkoušeli a ten seriovy podvozek je vysokej a mekkej to se sebou souvisí..

                                Snizeny o 3cm a tvrdší pruziny na seriovych tlumicich se prý chova podstatně líp…

                                • TJK  

                                  hele ty internetovej teoretiku :-) nejdriv s necim pojezdi a pak pochopis ze ne vsechno co se na internetech pise je pravda a jeste pak ze ty pravdy internetovejch mudrcu maji taky dost uhlu pohledu..

                                  tak jako tak 6g je proste starej kram.. potencial to mozna na upravy ma.. ale v serii to nebude stacit ani na soudobou fabii natoz na neco lepsiho

                                  az se smiris s realitou bude se ti mnohem lip spat :-)

                                • TJK  

                                  btw.. to nepisu ze bych ti ze sveho pleziru chtl bourat babovicky a mel z toho jakousi zvrhlou radost… ja ti rozumim, protoze sem si stejnym stadiem prosel nekolikrat.. a radim ti dobre.. nech to co mas v tom stavu v jakym to je.. nic do toho necpi a jezdi (udrzbu samozrejme delej jako kazdej rozumnej clovek) a az se posunes financne a neco nasetris.. kup hotovy auto.. klidne starsi… gen Megane RS / CTR / Cupru / GTI .. to dneska nejsou drahy auta, provoz taky neni silenej a to auto v zakladu bude o tisic levelu jinde nez to do ceho strkas penoze ted… ver mi.. vim o cem mluvim :-)

                                  • mpIII  

                                    Taky si myslím, že kdyby koupil pětkovýho, šestkovýho Golfa GTI nebo i předfaceliftovýho Leona FR 1.8 TSI, udělá líp.

                                    Cupra je už dost silná, drahá a údržba bude dražší.

                                    • TJK  

                                      ty ses hodne u mladejch aut.. ja se bavim o aute okolo roku 2008–2010 … tam jsou ty ceny uz uplne dole a ty auta maji stale dost co nabidnout

                                    • notobi  

                                      s 1,8 TSI by ses mu jen pomstil ten a 2,0 jsou nejhorší motory co kdy koncern po 1,2HTP vyrobil po 60000km řetěz v prdeli a žralo to olej jak prokoplý o spotřebě ani nemluvě

                                      • mpIII  

                                        Možná ty starší generace EA888… nové (gen 3) jsou ale už vychytané

                  • Fazzy  

                    Když nemáš srovnání, tak chápu, že ti ta Honda přijde neskutečná. Ale věř tomu, že nemá žádnej výjimečnej podvozek a srovnatelných aut jsou mraky. A to nemluvím o sportovních verzích a moderních autech.

                    • Strakááč  

                      Tys jí jel? Přečti si někdy názory lidí co to řídili.. na běžný auto v tej době vrchol..

                      Dnešní auta maji lepší podvizky širší gumy ale taky vyšší váhu, ne vždycky budou sedet líp :)

                      S čím to konkrétně můžeš srovnavat v tej době? Leda s cliem a možná s mazdou 323 ted si ale nejsem.jistej.. a nisan almera a corolla stara prej taky drepi slušně..

                      Byli japonci vždycky napřed..

                      A vždycky byla dost velká priorita celková váha auta…

                      Srovnani mám.. a dost sem se divil, že bejvalyho kolegy z práce fabka v zatáčce až tak nedrží… on už měl odhad na zatáčky takže běžně kolem 80–120 kdejakou zatáčku co si ale pamatuju, tak v tej jednej zatáčce cestou do bejvaly práce jel 110a hvizdaly mu gumy.. ja v ni jel taky 110 a nic nehvizdalo jen sem citil jak uz se od zadku možná sune lehce bokem tzn 120by se dalo tam jet ale koule na to to zkusit nemám… :)) ono tam je jen pole ale to bych to vzal asi na boudu kdyby se neco posralp a ja selhal

                      • nitraq  

                        Sune se ti auto bokem, ale ještě by se 10 km/h dalo přidat. Ale jo, kdo chce kam, pomozme mu tam.

                      • -b-n-x-  

                        Tak jeste jednou clanek kde se trochu hodnoti i Civic 6G 3D

                        A jen par citaci opravdovych hondaru:

                        „Zpětná vazba řízení je velmi, velmi bídná a jeho strmost je strašná, ale to jsou věci, o kterých vím už sedm let. Teď ale vylezly nějak víc na povrch. A ještě k tomu ten velký volant s tenkým věncem. Tady mohli konstruktéři přeci jen víc máknout. Však v Japonsku měla verze Si-R pěkný tříramenný volant s tlustým věncem a kdo ví, co všechno tam bylo ještě jiné. Tuhost karoserie také nepatří k nejlepším, od řízení jsem velké zázraky nečekal, ale náklony vozu a nedotáčivost mě dost překvapily. Celkově mám z vozu dost nejistý pocit.“

                        „Ve VTi se musíte hodně snažit, aby jste se alespoň přiblížili k plynulosti a suverenitě projevu 8G.“

                        „Tajně jsem doufal, že VTi zadupe 8G do země, a že právě jízdní vlastnosti budou jeho doménou. Bohužel to tak není. “

                        „Na nerovnostech auto ztrácí přilnavost a vlastně nevíte, jestli přetížení v zatáčce udrží a nebo ne. Civic je jako na vodě, měkké pružiny i příliš "pohodlné“ tlumiče jsou pro sportovní jízdu nevhodné. Při jízdě po okreskách se nového Civica udržíte bohužel jen díky motoru, ne podvozku. I tak ale není motor dostatečně silný na to, aby jste měli šanci předjet."

                        „Podle mého působí sériový 6G vedle ufona neskutečně staře a nevýrazně, pokud to má být to sportovno… No nic :-). Bohužel moje překvapení z VTi pokračovalo i v ostatních ohledech. Sedadla jsou úzká a nemají dostatečné boční vedení, volant a pozice za ním je běs a i řazení bych čekal mnohem lepší. Daleko horší je však málo strmé a nekomunikativní řízení s minimem zpětné vazby a opravdu slabé brzdy. A nepřesvědčily mě ani jízdní vlastnosti, překvapila mě citelná nedotáčivost a náklony v zatáčkách.“

                        Vsechno jsem vytrhal z testu 6G VTI vs. 8G sport. Samozrejme stary 1,6 VTI bude mit podle 1,4 lepsi nejen motor. Potom ale mluvit v souvislosti s 1,4 o nejakem sportovnim podvozku je nesmysl.

                        • Esi  

                          Ale fuj takhle mu rozšlapat hračky :-)

                        • Strakááč  

                          Ten podvozek je stejný :))) a ramena spodní jsou taky všechny stejný… tam jen jsou navic stabiky vyztuzeni náprav a uložení vepředu…

                          Jinak strmost řízení vím, je pěkně nahovno, musíš kroutit volantem jak kokot.. :) ale ja mam naštěstí silnej menší volant z integry s kterým se ipravdu luxusně řídí i ten co tam byl předtím bez nagu byl fajn ale tenhle je silnější a ještě menší :) koukni…

                          Tak to není až tak zlý, jsem si zvykl no ale na to abys rezal.zatáčky a pri tom stuhal řadit moc někdy nejde :)) proto casto vytacim jednicku protože ta strmost mě někdy nuti prehmatnout a když to vyjde na razeni s dvojkou tak musim trochu vytocit víc no :))

                      • Kouba_2005  

                        Bohužel máš všechny ty slinty, který tu postuješ, jen načtený z internetu, z praxe máš kulový, jsou to jen tvý subjektivní pocity pro který nemáš srovnání. Dám ti radu zdarma :-) Nevěř všemu, co si kde na netu přečteš.

                      • Fazzy  

                        Konkrétně s tou tvojí károu jsem nikdy nejel. Jinak jsem ale jel s kde čim. Na tý Hondě není nic zázračnýho, proč bych z toho měl bejt v šoku. Klasicky řešený nápravy, měkký pružiny, tuctový tlumiče. Ano má celkem nízko těžiště, což je fajn, ale to mělo v 90. letech X aut. Auta byly obecně menší a nižší. Ani lidi co s tim závodí na ZÁVODNÍCH podvozkách se rozhodně rozplývaj nad jízníma vlastnostma. Naopak řada z nich s tim řešila škaredý krize nebo měla havárie, kvůli sklonu k přetáčivosti.

                        Kromě toho, pořád se bavíme o seriovým podvozku, kterej není určenej na sportovní jízdu. Žádnej pro spotovní účely nefunguje dobře. Daleko, ale daleko větší rozdíl udělaj kola a gumy, než naladění nějakýho srandovního sériovýho podvozku, uloženýho v tenisových míčkách. Kdybych dal na ten největší paskvil z 90. let pořádný gumy a dal ti sjet, tak se tu k tomu budeš měsíc modlit, dokud si zase nesjedeš s něčim jiným (a hlavně modernějším).

                        Za další, to, že se něco víc naklání (pro příklad třeba ta tebou kritizovaná Fabie 1) neznamená, že to má horší podvozek. Hlavní je, kdy a jakým způsobem to klouže, jak to v těch chvílích reaguje na volant a jak to tlumí nerovnosti. Ne jak je to nakloněný. A zrovna v tomhle je Fabie čitelná, pevná a jako příklad špatnýho podvozku bych jí teda rozhodně neuváděl. Přesto ale pořád platí to, co píšu v předchozím odstavci. Srovnávat sériový podvozky z pohledu sportovního používání je jen další z nesmyslných diskuzí v tomhle vlákně/nech. Stejně iracionální jako měření zrychlení se sériovým motorem :)

                        • Bombos3  

                          Ono u té Fábie záleží na stavu tyček stabilizátoru (kostí). Před výměnou se mi Fábka klopila na každém kruháči jak stará amerika. Teď bych řekl, že ten podvozek funguje zcela adekvátně pro normální jízdu.

                          • Fazzy  

                            Tak to záleží obecně na stavu podvozku jako celku, nejen tyček. I když konkrétně tyčky toho z pohledu vlastností moc neovlivní, kromě nepříjemnýho klepání.

                            • mpIII  

                              No když je nemáš, tak se to klopí :0)

                              • Fazzy  

                                To jedině :)

                                • Bombos3  

                                  Tak podvozek mám snad ok – nové tlumiče a pružiny Sachs na předku i zadku.

                              • Strakááč  

                                Taky je nemám jak je to nizky tak se to tak neklopi.. ale na videu je vidět že pri sviznejsi jizder se to dokáže naklopit… stabiky si chci taky sehnat na předek a možná i na zadek… na předek je to ale nejvíc důležitý u auta kde je předek největší váha a udělá ro dost i s nedotacivos­ti :)

                                • mpIII  

                                  Počkej, ten tvůj pekáč nemá ani stabilizátory? :-D

                                  • lukas aka mitro  

                                    Simte, by pak nemohl krizit napravy…

                                  • Strakááč  

                                    je to 1.4 :D tohle jediný mu chybí proto možn áív těch zatáčkách nejede tak jak by měl… ten přední mu fakt dost chybí… zadní co jsem koukal udělá auto mnohem zajíémavějš ovladatelný, podle videa níže se auto chová asi díky tomu míň nedotáčivě ale co jsem si všiml, brnká do plynu asi aby tu nedotáčivost krotil…

                    • felix.org  

                      Taky jsem si před 20 lety s Mazdou 323F s 66 kw v 1.6i myslel, že jsem závodník a že to skoro lítá :-) No a jak šel čas, tak se člověk dostává k lepším a výkonějším autům, třeba letos jsem řídil M760Li se 448 kW :-) on se Straky taky zklidní, až dostane rozum a najede aspoň šestimístnou porci kilometrů.

        • Ruda  

          Možná by pro začátek stačilo, kdyby napsal samostatné automobilky.

        • Strakááč  

          takovej koloběh, že VW vlastne vlastní všechno… celkem by mě ale zajímalo, kde na to ten shit VW vzal, asi až když se rozjelo audi a nemci si to začli kupovat jak pošahaný… tak si byly prachy na to nakupovat další značky no…

          prdel je ale že od doby co mělo VW průser jsou v americe dost odsuzovaná značka, takže si tam radši koupí japonský nebo americký auto :D

          a oni nejsou blbý… víc co jsou dobrý auta… :D

          • kubad  

            použij vyhledávání, a nemusíš ze sebe zase dělat osla :D

          • Goob  

            Určitě. O BMW či Mercedes tam nezavadíš.

            • Strakááč  

              No dobře bme je jedno z mala na ktery nedaj dopustit.. okej medaky taky ikdyz nych rřekl že to je hlavně lokálně..

          • Bubaaak  

            Tak USA je jeden trh a tam Japonci vždy měli navrch..

            Pak je jižní Amerika a tam vw moc neztratilo, protože na diselgate jebou jak češi, hlavně že tam maj továrnu a zbytek prdime…

            Škoda, seat, bugatti, bentley, lambo byli svým způsobem bezcenný, všechny sutomobilky vytáhl až koncern.. Se podívej co dělali, favořiť a 120… Auta snů, starý seaty o nic lepší, lambo neřiditelny krám, bugatti s eb110 mohlo být šťastný, že se toho zbavili… Bentley dokonalost sama, technologický v roce 70…ačkoliv nejsem fanda koncernu, tak přínos se jim sebrat nedá, ale i tak jsem rád že proton/Lotus u nich neskončil..

          • mr.nikdo  

            Maly tip: Hitlerwagen. Nasel bych si aspon neco o historii Wolfsburgu (kdo to obsadil po WW2) a kdo to spis mel obsadit… Pak neco taky o Jizni Americe, kam se vyvazela hromada aut (jeden rejdar si na tom zalozil zivobyti). A aby tohle dalo smysl, tak bych si nasel neco o tom, kam uteklo nejvic nacku.

            Pritom bych se jeste podival i na eru Hippies, cim casto jezdili a co bylo dalsi oblibene auto. Na ktere i prodali licence. A ktere se vztahuje vlastne na to, kdo obsadil tu De vesnici :)

          • nitraq  

            Znáš rčení Mlčeti zlato?

      • blue.sun  

        A kdy se automobilní legenda BF naučí správně psát Infiniti?

    • MirosPikos  

      Kurva v 9 hodin a takhle na krupici. Co frčíš?

    • Goob  

      V nablýskaném micubiši

      chcíply mi v tom hicu myši!

      Každý auto, když se pořádně votuní, dá se mu laďák, zkrátí se převody a vyleští svody, má koule. A křídlo, a křídlo, aby zatáčka tak neurčovala směr.

      Chybí tu Relyjant Regál.

    • Sgt Pepper  

      a kde je Koenigsegg, kde je Morgan, kde je Tatra? Ha!

      • Strakááč  

        Tatru sem sem dát chtěl ale osobaky co vim to dělalo dost let dozadu :)

        Kinkong esing sem slysel ale asi sem to neviděl jezdit a morgan nevím že je :)

        Např ještě jsou auta, zigulik, lada, trabant, rolls royce, bo jak se to píše, pontiac a třeba by plno lidí našlo ještě mraky dalších :)

      • -b-n-x-  

        Nebo třeba Tata :-)

        Mohli bychom udělat soutěž, kdo dá delší seznam automobilových značek. A pak ještě třeba konkrétních modelů :-)

        To bych si pak již opravdu připadal jak v osmdesátých letech na základně. :-)

        Edit: základně = zakladce

    • Mr.Pavka  

      Na BF mladej zoban a sazi temata jak brambory.

    • jIrI___  

      Technikcká! :) Range Rover jsou jen další modely Land Roveru – stejná automobilka, stejné výrobní haly. Je to v podstatě jako bys psal, jestli uznáváme značku Škoda Scala nebo Škoda Kamiq.

      • -b-n-x-  

        Hnidopichu! Takovy nepodstatny detail.

      • Strakááč  

        Jo to taky vím,měl jsme je bapsat zasebou jak ty japonce :) ale oni tu znacku zmenenou maji hned a rozlisujou auta do skupiny na co sou určený no

    • midlander  

      Ta anketa by měla bejt anonymní, to je taková soukromá věc, asi jako přiznat délku péra…

      • Japhy  

        Se nestyď. Já kliknul na Dacii, když se spojí dva z nejlínějších národů Evropy, musí nepochybně vzniknout něco dokonalého.

        • jIrI___  

          A taky že vzniklo – Duster. Ne nadarmo pak hromadu inženýrů pracujících na prvním Dusteru přetáhla Tata do Jaguar Land Roveru. Ovšem jaká je situace JLR v současné době už je druhá věc… :)

          • mr.antik  

            ať si říká kdo chce co chce, Dáčija má podle mě hodně našlápnuto, jediná otázka je co s tim udělá EU byrokracie ohledně povinných výbavových nesmyslů.

            • Japhy  

              Není umění zbouchat levné auto z výběhových technologií, co má koncern k dispozici. Jen ta výdrž spotřebáku…(měnit ramena u Logana po 50 tkm?).

              • -b-n-x-  

                NEni to sice umeni, ale jinak mi to prijde skoro az genialni byznys plan.

              • mr.antik  

                jasně… jenže výměna takovýho ramena bude stát tolik, co píchnutí moderního auta na diagnostiku, kvůli nějaké totální blbosti. Nebo výměna ventilků s čidlama atd… Seřízení senzorů po ťukanci do popelnice… Seřízení ACC…

                • Japhy  

                  Můj ideál auta je v posledních letech co nejjednodušší benzínová atmosféra, nějaký hranatý pohřebák od Volva třeba. Žádný autotainment, minimum asistentů, protokol diagnostiky co už za pár peněz louskli číňani. Motor, který byl dimenzován po ruském způsobu s japonskou precizností. Ale obávám se že mám smůlu a líp už bylo. Kdybych zrovna netrpěl akutním přebytkem aut (protože ta stará mi nějak nechtějí kleknout) a kdybych měl místo někde ve stodole, čutnul bych si klidně nějakou zánovní uloženku se značkami v depozitu na takových 10 let do stodoly.

                  • -b-n-x-  

                    No vidis. Stary civik je pro tebe. :D

                    Jo, ale ted trochu i vazneji. Kdysi existoval 4wd civic kombik. A ten byl dost jednoduchy a asi relativne spolehlivy. A jeden borec mi tvrdil, ze to vyjelo o mnoho vice kopcu, nez vetsina novejsich ctyrkolek.

                    • Esi  

                      No teoreticky pokud to bylo dostatečně lehké, tak na jízdu po sněhu do kopce to s protáčejícíma se kolama mohlo být lepší než moderní hračky s ASR, taky když potřebuju se někam vydrápat tak ho v autě vypínám, protože jinak to tak dlouho přibržďuje kola až se to zastaví :-) ale mám jen předohrab.

                    • Japhy  

                      V Civicu se nevyspím a to je pro mě jako pro muzikanta a bikera kruciální užitný faktor, mj. chlívek a spacák na kolečkách. Civiva (tuším o generaci staršího) měl kolega, věrně sloužil s minimální údržbou do úplného zvrakování. Ale nedělal z něj něco, čím to auto nikdy nebylo. Zábavná motokára, to jo. Ale do sporťáku má standardní verze ještě hodně daleko.

                      Doporučuje 9 z 10 MUDr. Blažejů.

                      • -b-n-x-  

                        Ano ano! Presne takhle je dobre Civica brat.

                        Pro tebe bude asi vzdycky nejlepsi nejaka dodavka/skoro­dodavka :-)

                      • Strakááč  

                        já se z něj nesnažím teď dělat sporťáka já se z něj snažím dělat auto který se mi líbí.. proto to křídlo… to je krásný… málo hatchbacků 25 let starých je tak krásných a málo HB mají takový nádherný křídla… vždycky se mi na HB křídla nelíbily… :D :D civik je prostě miláček…

                        to turbo do 1.4 mě láká :D uvidíme co bude pěněz na jaře… jestli nebude lepší koupit c7g na daily ježdění a dál si hrát s tím mojim prvním autem – cívou

                        • puka  

                          Když z něj nechceš dělat sporťáka, proč

                          • jsi koupil sportovní sedadla
                          • nerezové svody
                          • hrotíš každou milisekundu
                          • řve to na sídliště
                          • křídlo
                          • ?

                          „Teď končí veškerá sranda… Žádný vti.. leda jako do garáže a udělat z toho krasnou historickou káru.. ten motor 1.4 jede až do prdele. Takže tunit auto vzhledove nepřestanu… ale výkon mrdam..“ – Strakááč, minulé vlákno

                          • Strakááč  

                            Sportovní sedadla do kterych nedas sportovní pásy… a co.když jsou třeba v zatackach pohodlnější..

                            Nerezove svody? Bez katalyzatoru? Sranda že svody ti daj kroutak vespodu takže na běžný ježdění lepší… rvaci vyfuk? Když tomu dáš nad 4tis tak to slyšet chceš ten zvuk je krasnej.. on řve i se seriovym vyfukem uvnitř… ale zvenku to zní s vyfukem ještě líp jak uvnitř… na sídlišti nebydlim a před vlasrnim barakem jezdim často hodně potochu zvláště po devatej hodině.. Máme naprpti duchodak a nikdo nic nepovidal.. nedelam tam picoviny tak co.. a ani mi ještě nikdo nic neřekl… tak neřeším…

                            To s tím vti to mi lidi rozmlouvali, že to o výkonu není spíš o bezpečnosti celkovej… na rovince proč ne tomu dát.. ale pak zas klid..

                    • Japhy  

                      Ještě mě napadlo, soused vedle bejvalý práce měl jako myslivecký lesní vůz Subaru Justy, takový malý kríplík téměř shodný se Suzuki Swiftem co jsem kdysi měl, jen 4WD. Pořídil si nějaký jiný 4WD auto, vydržel s ním asi 3 dny a pak si jel na vrakáč zase vyzvednout to Subaru. :-) Někdy jsou prostě požadavky a preference lidí tak specifické, že marně hledají následníka. Třeba 4WD Civic musí být úplně super jako druhý auto do rodiny někam na dědinu.

                      • midlander  

                        Justy 4WD měla tchýně č.2. V zimě se domů na zasněžený hřeben bez čtyřkolky nedostane. To autí dobře klamalo tělem, takovej kriplík, ale na sněhu do kopce to šplhalo jak rolba. Jenom nesměly bejt moc velký závěje.

                        • mr.nikdo  

                          Kukni v cem jezdi Cedric G v zime. Ma 2 extra stare Pandy 4×4. Stejne, jako vetsina obyvatel Andorry :)

                    • Strakááč  

                      Myslíš shuttele nebo jak se to píše? Ten 4g? Dělal se možná tuším i do 5gen civika

                      Někdo z toho prej sehnal zadek a predelal crx na 4×4 že vyrezal a zavařil tunel na kardan a zadek dal z tý shuttele

                  • Sgt Pepper  

                    prodám ti Jimnyho, to je přesně ono!

      • Strakááč  

        To by tedy znamenalo, že ho máš malýho.. protože kdybych se ptal na delku pera, tak bys napsal to samý kvuki tomu že ho mas malýho… kdybys ho měl velkyho tak hlasujes pro velkyho… a třeba to najde nějaká panicka a hned ti bude svitit sz :)):

    • Lance  

      Idealni je sluzebni Bentayga

    • -b-n-x-  

      Hele, takovy navrh. Kdyz uz tady padaji ty seznamy. Pojdme kazdy uvest kdo co kdy uz ridil. A cca od ktereho roku. At ma Strakaac trochu meritko vuci ostatnim. Ja treba takto:

      Ridim od cca 1993 (predtim obcas rodinnou skodu 105 nekde v lese, nebo na poli).

      A zatim jsem jel s timto (jine nez Hondy): Skoda 100, Skoda 105, Skoda 120, Ford Fiesta (nejak kolem 1988), Fiat Croma TD (asi 1989), Skoda Favorit, Skoda Felicia, Skoda Fabia I,II, Skoda Octavia I,II (asi jen nafta nejaka), Opel Astra 1,8 benzin kombik (1993 tusim), Ford Mondeo 1993 1,8 benzin liftback, Suzuki Vitara (1995 tusim) 1,6 benzin, Mitsubishi L200 nafta, Mazda 2,3 AT (benzin, 2006 – USA), Dogde Durango 5,7 V8 (pujcene 10 dnu), Kia Soul, Nissan Altima, Nissan Versa Sedan, Peugeot 206, 106, nejaka Lancia Y – vetsina tech aut byla bud doma v rodine, nebo v praci. Par poslednich bylo treba z pujcoven. Pak jeste byly auta kamaradu, co jsem mel moznost ridit. Ale to bych ten seznam asi uz nebyl schopen dat.

      Hondy/Acury: Muj CIVIC 1,4AT 1999!!! :-), Honda Civic 1997 1,5 liftback, tri prdele civiku z devadesatek – VTI ovsem zadne, nejakych par Accordu z devadesatek, nejakee civicy 7g, vsechny ufa (8g civic, vcetne 8g type-r), Jazz 1,2 i 1,4 (2001–2006), City 1,4 (2005–2006), Accord 1,8, (2001), Accordy 7g vsechny, Accord 8g 2,4 tourer (momentalni auto), Legend 2005 3,5 V6 SH-AWD, CRV asi vsechny do 3g, HRV 1g asi vsechny, S2000, Acura RDX 2,3 Turbo (2006), Acura MDX 3,7 V6 (2006), Acura RL (2005), Civic 10g 1,6 iDtec (2018).

      A pak par motorek. Ale rozbitymi vecmi se radeji chvalit nechci :-)

      • nitraq  

        Uf… to už jsi rozsahem slohu jak Straky. Sorry, tl;dr.

      • Goob  

        Asi na něco zapomenu.

        Najeto cca 550 000 km.

        Auta:

        vlastněná: Škoda Favorit 136, Škoda Felicia, VW Passat, Škoda Octavia I 4×4 , Škoda Octavia Scout II – držte huby, jsem z Boleslavi

        Auta, ve kterých jsem najel hodně: VW Vento, Škoda Superb, Škoda Fabia

        No a ten póvl kolem: Škoda Octavia WRC, Škoda Felicia Kit Car, Ford Fiesta (v cupové verzi), Ford Fiesta, Ford Mondeo, Ford Ka, Ford Transit, Subaru Impreza STi, Bentley Continental GT, BMW M3, BMW 6, Citroen Berlingo, Škoda 120, nějaké Kia a Hyundai, co si nepamatuju ani modely a určitě ještě něco dalšího, co jsem vytěsnil.

        Posledních cca 10 let lezu do auta s největším sebezapřením a snažím se jezdit vlakem, co jen to jde. Auta už jen v simulátorech. A RC.

        No a chybí nám tady jedna další kolonka: rány a ranky:

        Autodrom Most: Octavia – téměř totálka. Autodrom Brno: Octavia – přesbouda. Přehrada Harcov – Liberec: přesbouda do potoka (todle byla naprosto kuriózní nehoda, při které jsem nejel od začátku víc než 10 km/h). Drobné ranky typu „ten přede mnou se rozjel do křižovatky, já se podíval, zda můžu, rozjel se, abych zjistil, že ten přede mnou se zastavil“ asi nepočítám, ale moc jich nebylo.

        • Davidakta  

          Já bych sem spíš psal ten póvl.

        • Mr.Pavka  

          Zatim sem ve fazi kdy me rizeni bavi.

          Prvni auto Š105 po tatovi.

          Potom pojizdna koroze Twingo.

          Ted jezdim ve Felici duchodcovskej lestence ktera se ted stala pracovnim otloukankem.

          V garazi si ale opecovavam dvojkovou Fabii koupenou jako novou. Akorat s ni nerad jezdim protoze jak ty cu.aci delaj na jihu budejc dalnici, tak sou vecne silnice zablity od bahna a musel bych to porad mejt a zadna radost z jizdy. Zmr.i prazsky chcou bejt v rakousku co nejrychlejc, tak tu u nas rozrejou posledni zbytky prirodnich zakouti v mojem okoli. Nesnasim dalnice!

          • -b-n-x-  

            Fabia 2 x radost z jizdy :D

            Radeji ji prodej ted. U vlastnictvi auta je nejhorsi varianta kdyz stoji v garazi. Vyhozene penize. A pritom urcita koroze + starnuti materialu probiha i tak. A hlavne ta cena pada taky porad dolu.

            Bud s tim normalne jezdi, nebo to prodej. Takhle to je fakt blbost.

            „Zmr.i prazsky chcou bejt v rakousku co nejrychlejc, …“ – no a to je zase tipico „moudrost“!

            • Mr.Pavka  

              Nepoznal sem nic rychlejsiho a Fabie je to nejsilnejsi a nejzivejsi v cem sem kdy jel.

              Na okresky jeho sila staci a brzdou provozu nejsem.

              • Strakááč  

                ale bnx má pravdu… prodej to pokud je v krásným stavu, aby to byl veterán, na to si pár let počkáš.. takže to ani nemá smysl si ho držet si myslím, hodnotu to vyšší mít bude ale kdo ti jí bude chopnej za fabii zaplatit to fakt nevím :D

                kup si radši do garáže něco co za pár let bude veterén za těžký prachy :D nebo pěknější káru a starej se dál o ní :D mě u civika zbejvá necelých 6 let aby byl veterán :D sice mít takovou hodnotu v tomhle stavu nebude, pro někoho jo…

                já bych např koupil právě hondu CRX 2g nejradši teĎ se dá ještě celkem levně sehnat a dát jí do sériovýho stavu, nebo pár úprav který se po snadným přehození vrátí do série… a pár hondařů za takových ,pět deset let takový auta budou hledat.. oni se totži hledají už teď a už teď se o ně plno lidí stará.. je to asi nejoblíbenější auto hondařů všeobecně…

                tak zkus takhle najít nějaký auto naper ho do garáže, starej se o něj… a p

                • Fazzy  

                  No on ten Civic nebude mít veteránskou hodnotu v žádným stavu, takže můžeš klidně prasit dle libosti :)

                  • mpIII  

                    Můžou to vystavit v muzeu s popiskem “tak takhle ne!” :0))

                  • Strakááč  

                    tos tomu dal korunu.. těch civiků je natuněných tolik že je celkem problém najít nějakýho komplet v sériovým stavu, proto veteránskou hodnotu bude mít slušnou, to se neboj.. kam se bude srát zachovalej favorit kterej je starší… těch je jak šafránu… ale zachovalých civiků který nejsou zničený tuningem je fakt málo moulo…

                    • mpIII  

                      Možná, ale ta tvoje zprasenina nebude mít cenu vůbec žádnou ani po sto letech.

                    • Fazzy  

                      Favorit se nebude srát nikam stejně jako tyhle Civiky. To jsou všechno masový jebky, na kterých neni lautr nic, čím by se mohli stát zajímavým a ceněným veteránem. Favorit má alespoň pro ČR jedno nepatrný plus – je to první seriově vyráběná škodovka s pohonem předních kol. Úvaha, že když se na takovou masovku vrhne parta vyšinutých tuningářů a tím z toho co zbyde vzniknou unikáty, je originální, nicméně zcestná :)

                      To, že je něco starý, neznamená, že to musí bejt automaticky drahý. Byť by si to majitelé 120tek a podobných sraček z celýho srdce přáli, jak dokazujou jejich srandovní inzeráty :)

                      Jó kdybys měl originál Vti v originál stavu, nedejbože i nějaký limitovaný edici, tak se můžem bavit. Ale tohle? Neplést osobní vztah se sběratelskou hodnotou :)

                      • Strakááč  

                        Není civik jako civik troubo.. za vti ti bude každej líbat ruce za pár let… za crx b16 už ti libaj ruce skoro i teď… často jde spíš o celkový stav nez úplně o motorizaci.. i kdyz o tu jde vzdy nejvíc..

                        • Kouba_2005  

                          Jedinej trouba jsi tu ty, sokolíku, tak brzdi.

                        • Fazzy  

                          Třeba si o tom ještě promluvíme, až budeš dospělej..

                        • lukas aka mitro  

                          Jooo…taky jsem chtel sehnat moskvice 412 nebo 2140, bo jsem na nej mel dobre vzpominky…a uz by to byl veteran, ale je to nejom hazeni prachu z okna:D

                          • mr.antik  

                            jojo to jsem prolít pár bazarů a ty ceny u CRX jsou celkem ještě nermální. To je auto mýho dětství. Akorát v každým inzerátu jsou takový ty výrazy co použá strakáč – swapy, svody, křídla, snížený podvozky atd… nájezdy samozřejmě do 200tis u 30 let starýho auta… prostě tyhle auta si německý důchodci fakt nekupuovali.

                            • Sgt Pepper  

                              no, já mám Jimnyho od r.2014 kdy měl najeto 83000…a teď má cca 110000

                              prostě někdo moc nejezdí, no…

                              • mr.antik  

                                to je fakt že strakáč taky tepr točí asi 3 nádrž a už to měl asi 6× celý rozdělaný…

                                Jimmy má měřák spíš na motohodiny ne?

                                • Sgt Pepper  

                                  jj…na Balkáně motor prakticky celej den v provozu, ujeto asi 60 km :-)

                                  • mr.antik  

                                    tak to už je lepší asi chodit pěšky

                                    • Sgt Pepper  

                                      no neni…celá ta dovolená má cca 3500km

                                      60km/day je jen offroad, ale jsou tam i delší přejezdy mezi lokacema

                                  • Strakááč  

                                    a to bereš metry podle papírový mapy ne? oni ty kopce při 60km na mapě můžou bejt taky 100km :D :D zajímalo by mě jak kraťoučkou máš jedničku, dvojku.. normálně v provozu se musíš rozjíždět na dvojku ne? ta jednička musí bejt nejvíc krátká… já v touranu u diesla když se rozjížděl, tak jednička mi nechtěla jít do otáček na půl plynu tvl tak sem tam dal dvojku a už to jelo a druhej dorzjezd na dvojku už byl jak v civiku přidržím spojku a nemusím hned kvedlat :D :D :D

                                    ne to je jen blbej zvyk… já jedničku vytáčím protože je to příjemnější… za studena to ale nedělám

                                    • mr.antik  

                                      ofroady mají takovej tuning, řiká se tomu redukce. Můžeš to taky swapnout do svýho hot hatche a budš mít pak desetikvalt

                                • Strakááč  

                                  :DDDDDDDDDDDDD

                                  třetí nádrž ne ale víc jak 20 jich ještě nebylo.. tak 17 nádrží sem měl? 18? no pojedu pro 19 zejtra, už tam mám zas po dně :D ale jede to jako kráva!! :DD zejtra ža to naplním tak to bude zas líný jak svině.. :D :D :D :D

                            • Strakááč  

                              přesně jak říkáš… jako oni ty stvoy a podvozky se dají ještě předělat do originálu… ale např navrtaný díry do kastle jsou už docela zásah upravenej interier je průser, vyhozenej volant atd atd atd… no jedna teď D16 na bazoši je za 45tuším? no nejblíž sérii a za tak nízko… níjezd teď nepamatuju.. je světle modrá :)

                              • Mr.Pavka  

                                A neuvazoval si o titanovym vejfuku-celym potruby?

                                • Strakááč  

                                  kde tě napadla taková píčovina? stačil by mi vejfuk celej z rezavějících trubek… ve tvaru a průměru co mám nerez :) a co jako :D kdybych ho koupil dvakrát lenějš proč ne…

                                  ale z titanu čéče… to si radši koupím celopéro bajk…

                • Mr.Pavka  

                  Muj zamer je nasledujici:

                  Jak mam tu duchodcovskou felicii, tak na ni sezenu dily na buhdarma a kdyz na ni chci neco opravovat, tak staci zaject na srotak kde si to rozebrani muzu vyzkouset na nejakym vraku nanecisto abych vedel na co se mam pripravit a neresit ze pri tom rozebirani neco nekde ulomim nebo znicim. A pak doma na svoji felicii uz opravovat a vymenovat na jistotu.

                  .

                  Fabii si takhle setrim a susim v garazi do doby kdy uz nebudu lidi ostatni fabie davat na vrakace ale proste primo do srotu. :)

                  • mr.nikdo  

                    No, vis, kde rezne VW? Tedy i Skoda?

                    Vzdycky v garazi :D

                    A FII – nic moc auto teda.

                    • Mr.Pavka  

                      Co je na nem nic moc?

                      Ze jsem tak zvedavy.

                      • mr.nikdo  

                        Vysoka, naklani se silene, nedrzi poradne v zatackach, zpetna zrcatka jsou vtip sam o sobe – kolikrat jsem v zime zastavoval a stiral je sterkou, abych vubec neco videl…

                        • mpIII  

                          Zpětná zrcátka mají vyhřívání :0) Jinak souhlas. FIII je o parník jinde (ale stabilitu honí širokými pneumatikami).

                          • mr.nikdo  

                            To u solanky nepomuze. Je to furt bile anebo sul vaze vodu a dela kapicky. Proste ta F2 ma zrcatka na…

                        • Mr.Pavka  

                          Jenom tohle? Tak to me vubec netrapi.

                          Mam rad houpavy auto.

                          Do zatacek jezdim opatrne a kdyz jedu nekde kde to neznam, tak si dam gps bod na mape a koukam na zatacky prede mnou.

                          U zrcatek se to obas da pretrpet.

                          .

                          Co tam mas dal?

                          • mr.nikdo  

                            Vzhledem k Tvym argumentum nic. Protoze tohle neni normalni odpoved.

                            • Mr.Pavka  

                              A jakou si cekal odpoved? Oproti jednickovymu twingu sem si dost polepsil.

                              Nehledam zapory, ale vychutnavam si ten rozdil.

                              • Strakááč  

                                ona ta fabie 2 taky není tak zlá pro běžnýho člověka… každý auto má něco no.. já s tím jezdil v autoškole a jezdíval jsem i trojkovou fábií a trojková byla lepší… ale nebyla ta dvojková tak zlá.. až na to že byla husná, výhled nakokot.. pomatuju si že i odhad z toho auta nebyl kdo ví jak příjemnej.. a hlavně mě sral ten elektrickej „měkkej volant“ prostě by jsi ho mohl točit šulinem, to ten trojkovej byl akorát tužší příjemně.. další věc co mě sralo byly nahovno brzdy máčknu, nic máčknu víc nicmoc máčknu o milimetr víc a jsem zakouslej ve volantu :) to ta trojková byla lineárnější líp se ovládala a o řazení nemluvím ale ta dvojková už mohla bejt vykloktaná… jinak fakt ta dvojková se naklání jak svině stačila ostřejší zatáčka v křižovatce a měl jsem pocit že se překlopíme :DD to jsem měl hned první jízdu.. jsem jel rychlejš a instruktor se vhytil nahoře držadla a říká neblázni… :DD a já že se to nějak naklání a instruktor, no proto bys měl jet příště pomalejš :D :D :D

                              • mr.nikdo  

                                A ja se snazim naznacit – vyjezdi to. Prodej. A kup neco jineho.

                                Fakt nejhorsi auto, co jsem jezdil.

                        • pepek  

                          To je přece jedno, Pavka to má jako investiční Fabii. Za 60 let to bude něco, jako dnes Speedster.

                        • Mr.Pavka  

                          Kdyz bych chtel auto ktery sedi tak si koupim Civica. To da rozum.

                          • Bubaaak  

                            A když chceš komfort, nekoupiš si Fabii :)

                              • mr.nikdo  

                                Teda nevim. Fabie se srala ze vsech aut nejvic a servis mel nejvetsi problem to opravit. Nevedel jak, protoze jednu chybu tam zpusobovalo asi 10 veci :D. I jen treba vymena vzduchoveho filtru.

                                A jizdy v nouzaku jsem zazil taky jen v nem.

                                • Mr.Pavka  

                                  Uvidim az to bude mit najeto vic.

                                  Zatim spokojenost.

                                  Auto ma prvni posledni a snih nebo dest skoro nezna.

                                  • Strakááč  

                                    a to jako jezdíš autobusem, na kole, pěšky? jako do prahy bych se někam do centra taky nesral autem.. nesnáším kolony, hedání místa na parkování atd.. radši dřepnu na vlak a můžu se aspoň zchlastat tam nebo cestou zpátky… nejhorší je, když pak člověk usne a probudí se v rakousku :D :D :D

                            • -b-n-x-  

                              Tak když chceš rohlík, koupíš si rohlík. A ne croissant.

                  • Bubaaak  

                    To už raději udělat veterána z feldy :D

          • mr.antik  

            My taky chcem bejt v rakousku co nejdřív…

          • Strakááč  

            Takže ty bydlis někde v novej vsi? Ve vidově? :) roudné,nebo tam někde ne? :))

            • Mr.Pavka  

              mam to v profilu.

            • Mr.Pavka  

              Z Plava. At jedu do Budejc na Kamenak, po Plavskej a nebo na Vidov prez Mlady tak pokazdy narazim na blativou silnici a znicenou prirodu z jaky je mi do breku.

          • notobi  

            ten názor Tvuj na dálnici může napsat jen totální ču......k. Ale U Tebe mě to nepřekvapuje

            • Strakááč  

              njn asi mu sebrali parcelu s chatičkou kde má véct dálnice a on jako většinou neřidič, jí nepotřebuje :)

              já teda dálnici nejezdím, ale až tu bude, tak ušetří miliardu času, miliardu nehod, nervy řidičů v kolonách který absolutně nesnáším a tak dál…

              škoda jen, že v čr nejsou tři pruhy dálnice… jeden pro kamiony druhej pruh pro dementy s kamionama do předjíždí půl hodiny druhej kamion a navzájem s předjíždí, poláci konkrétně jsou nejznámější… a třetí prostě pro vyřešení ucpanýho druhýho pruhu…

            • Mr.Pavka  

              Koukam na tu spoust pres udoli reky Malse z protejsiho kopce.

              Tam kde byla krasna louka kde se pasli danci je mesicni krajina.

              Kde byl mokrad je ted kamenna drt.

              Kdyz by ti rozjebali tvuj rodnej kraj jak bys mluvil!!!

              Tak zavri tlamu!

              • Strakááč  

                jo tka v plavu no tudy někdy jezdim z velesina z práce směr čb :) pěknej blátivej humus no

              • notobi  

                dělaji mi dálnici 100m za barákem a beru to jako nutný zlo protože doprava v ČB je bez ní neunosná ty dementní komouši

              • -b-n-x-  

                Ale prosím tě. Teď je to rozjebané, bo tam staví. Za deset let už to bude zase v pohodě. Možná i lepší.

                Hlavně že ti nevadí auto za autem, a tři prdele kamionů jak jezdí nějakými cestičkami, vesnicemi, atak.

              • midlander  

                daňci jsou přemnožený

      • Esi  

        No tak takové slohovky nedávám, řidičák od 1994 najeto cca 600 000km. Auta nevím asi všechno co vyrobila škodovka od roku 1989 včetně Superbu 3.6 V6. Teď už naštěstí autem najezdím celkem málo odhadem tak 15 tisíc za rok max. Všechna auta bez škrábnutí tak že hlavně bezpečně :-)