Rychlá silnička vhodná i do kopců

841 nepřečtených
  • pozemstan

    Trochu s obavami zakládám toto vlákno (po předchozích „zkušenostech“). Pomalu se blíží chvíle (asitak začátek září), kdy koupím zatím nejdražší svoje kolo – budu na něm jezdit obecně silnice, ale především bych chtěl, aby bylo vhodné na velmi rychlé výjezdy do kopců.

    Takže chtěl bych něco lehkého, co má trochu lepší aerodynamiku, ale ne vyloženě nějaký časovkářský/tri­atlonový ultra speciál. A aby se mi líbilo :-)

    Cena … není pevný strop, jen nechci zbytečně přeplácet za minimální přidanou hodnotu – když se to povede sehnat za 50kkč, tak jenom dobře. Smířil jsem se i s částkou 100kkč a kdyby se to celé nějak zvrtlo, tak možná i víc, ale musela by tam být pro mne nějaká rozumná přidaná hodnota.

    Co jsem se zatím díval, tak se mi líbí Specialized Tarmac nebo Venge, nové i ojeté. A tady bych se rád pokusil nějak získat cenovou a vůbec celkovou orientaci v této pro mne zatím úplně neznámé kategorii – takže zkušenosti a podrobnější rozbory cena/výkon vítány.

    • milan.v  

      Venge je dost tuhé kolo, na kterém je cítit každá nerovnost, už spíše pro výkonnostní jezdce… Tarmaca mám a je to ideální kolo dle toho, co píšeš, pobírá i ty drobné nerovnosti, přitom je tuhé až až, do kopců valí krásně…

    • Trepifajxl  

      šel bych do lehkého Canyona Ultimate SLX, ideálně něco z Ebaye

      např.: https://www.ebay.com/…333277460861?…

      • pozemstan  

        no, vypadá pěkně, sice z ebay asi ne, v tomto su dost konzerva – asi půjdu do kamenného obchodu si to vyzkoušet, případně osobní předání na inzerát v ČR – a Di2 asi taky ne :-) , ale jinak tento typ (SLX i SL) zařadím do širšího výběru

        jenom nevím, jestli mám (obecně u všech výrobců) chtít diskové nebo ráfkové brzdy – nejsou diskové těžší? a které vychází lépe aerodynamicky?

        • kubad  

          diskové sou určitě těžší, ale zase to líp brzdí + špatné počasí, ale to je osobní preference co člověk potřebuje a chce.

          to si musíš ujasnit sám

          osobně bych při nákupu takto drahé silničky už kotouče upřednostnil, i když mě nijak nechybí

          • pozemstan  

            to špatné počasí je myšleno jak? nicméně předpokládám, že na tomto kole bych ve špatném počasí nejezdil, na to mám jiné

            ty kotouče jsou pro mne trochu dilema – mám kola s i bez a rozdíl znám – občas už se mi v technických sjezdech přecejenom hodily, ale zase v dešti dost nepříjemně vrzaly a chytaly odletující jemná zrníčka písku ze silnice nebo něco takového

            dá se alespoň říct, že když mám kotouče, tak ráfek víc vydrží? tím bych to asi mohl rozseknout, protože bych si nerad nějakým razantním bržděním ráfkovýma brzdama zničil drahý ráfek

            • t29  

              špatné počasí bylo myšleno tak, že ve špatném počasí kotouče fungují líp než ráfkové brzdy, bez ohledu na zvukový doprovod.

              A ano, když máš kotouče, tak ráfek víc vydrží. Není to kvůli nějaké razanci brždění, brzdy prostě časem brzdné plochy obrousí a určitě je lepší měnit sjetý kotouč než sjetý ráfek.

          • Jakobo  

            Chtel bych te upozornit, ze budes mozna pranyrovan v sebeuspokojovacim vlakne mistnich jazykovych puristu za tezkou pravopisnou hrubku. Tak se na to mentalne priprav.

            Rovnou se zeptam, tu fotku kosiku z rana jsi asi uz smazal. Mam doma nerezove KC, ten tvuj mne prijde macatejsi, to je titan, ze?

        • Trepifajxl  

          řeknu ti to takhle: na Ebayi kupuji již skoro asi 20 let a nikdy jsem tam problém neměl, v kamenných krámech v ČR už nakupuju jen z nutnosti, když to jinak nejde, zde jsem měl naopak problémů mraky a ještě vše předražené

          Ebay je hodně dobře hlídaný a další pojistku máš ještě na Paypalu

          další možností kde dobře koupit je italské Subito, ale tam už je třeba být ostražitější, ale třeba loni jsem tam koupil kamarádce Pinarello za super peníze

          • pozemstan  

            nj, když já si to potřebuju nejdřív vyzkoušet, osahat, než kývnu :-)

            snad jedině kdybych měl z kamenného obchodu osahaný přesný typ a velikost

    • jonti  

      Šel bych do Specialized Tarmaca, Canyon Ultimate SL nebo Trek Emonda SL, klidně na 105, na kvalitních hliníkových kolech nebo na karbonech s kotouči.

      Aerodynamiku rámu bych řešil jako poslední věc, když budeš mít posed jako na TdF, aero helmu, oblečení, vysoká kola a FTP minimálně 300W.

    • mykovec  

      Trochu se obávám, že si tady někdo z uživatelu B-F dělá prd.l

      • Goob  

        No… diskuse přesně na toto téma už tady emzák má tři. Tahle poslední zatím vypadá přesně jako ty dvě předchozí, zajímalo by mě, co by se stalo, kdyby se prostě náhodně kopírovaly a vkládaly části starých příspěvků.

        • dolomiti  

          Já myslel, že silničku na Stifserjoch už má postavenou :-D

          • pozemstan  

            na velké dlouhé kopce (výlety) mi nakonec bude stačit obyč. starý Rockhopper (co mám v galerii) anebo to KTM Sedona, pokud se ho mezitím nezbavím

            tohle silniční kolo bude pro úplně jiné účely – popravdě to bude na KoMy a pokud budu mít dojem, že mi to jde, tak na krátké časovky (výjezd na kopec) v nějakých regionálních závodech

        • gersa  

          Já jsem zvědavý, jaký kola na tu silničku zvolí…páč nejlepší kola do kopců jsou 26" ;)

          • Jakobo  

            Myslis jako silnicka na 26" kolech nebo jako horak s 26" balonama?

            • Bubaaak  

              nedávno tu někdo (pozemšťan, venkovan…) řešil hovna, že 26" jsou menší, tudíž lehčí, maj menší odpor...... hovna, hovna, hovna....... a tudíž jsou lepší než silniční 28"

              • gersa  

                Přesně na to narážím. Jako nejvhodnější kola do kopců mu vyšla 26" kola s úzkými plášti

                Jedno přičichnutí k silničce a je všechno jinak, už ani posed ala paní radová není potřeba

                • pozemstan  

                  borci, jsou dva různé účely – vyjet si někde velký dlouhý kopec pro ten pocit a pro kochání se na vrcholu a vůbec výlet – na to skutečně teď mám kolo s 26" užšíma gumama (a ještě jedno s 27.5", ale toho se možná zbavím) – bohatě stačí

                  a pak je závodění do kopce – to jsem předtím nikdy neřešil, to řeším až teď tady

      • Zdendyš  

        Jo je mesuge, ale spis z duvodu, ze jej bavi zvatlat nekonecne na internetu. Ovsem zdaleka neni sam … ;)

    • CzechJoker  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • Zoidberg  

      To je docela velká investice… „na KOMy“. Buďme realisti – na rovinkách a v mírných stoupáních Tě zaříznou borci na časovkářských speciálech nebo jezdící ve dvou či více. Tamtéž a všude jinde ti, co závodí – třeba takový Honza Hirt na tréninku. Já jen, abys nebyl zklamaný. A nějaké to areo bych fakt neřešil, pokud do těch kopců nelítáš čtyřicítkou. Jinak jo, člověk si musí občas udělat radost, o tom žádná.

      • pozemstan  

        dokud dýchám, tak žiju, za něco se utrácet musí :-)

        no, já právě do některých kratších kopců tou čtyřicítkou už vpodstatě skoro lítám a mezi ty borce, co jezdí ve dvou a více se vlastně taky občas počítám :-)

        chtěl bych prostě vidět, kde jsou hranice – zatím mám ještě rezervy jak v tréningu, tak ve vlastní váze, tak v technice, tak v kole – a tu poslední tímto zaplním

        • Mikikuba  

          Začla bych tréninkem a hmotností. Kolo poslední…

        • raw 4  

          Co je u tebe kratší kopec, který vyjedes skoro 40?

          • Mikikuba  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          • Esi  

            podle mě nedáš 40 průměr ani u Jilemnice na trase nový svět dolní mísečky, je to 12km převýšení 330m tak že nějaká necelá 3% schválně jsem koukal do mapy protože to tam znám, je to naprosto plynulé stoupání, nějak si tam ten průměr 40 neumím představit, je fakt že jsem na silničce neseděl 20 let a jako bývalý veslař nemám zrovna vrchařskou postavu a nikdy jsem neměl :-)

            • JFtryall  

              40 se da udrzet, ale hodne omezenou dobu. :-) Tady mam treba KOM na 5% a pres 700W, delka 42 vterin, gravel bike a hruby asfalt. Nejake delsi minuty maximalne za autem, ve trech procentech by to i tak chtelo vitr do zad a spickovou vykonnost.

              • Esi  

                No právě, beru to tak že lidi co jeli ted tour se tady s náma nevykecavají, většina z nich nemluví česky a hlavně nehledaji silniční kolo za 50–100 tisíc když mají týmové které je o chlup drazší teda bude tak za 2 sezóny ted asi nepůjde koupit. Prostě jezdím 40 do kopce je blábol, vlnka která má 4–5% a 400m délku tomu se snad ještě pořád neříká kopec a čekat tam týdny než bude těsně před bouřkou a bude foukat 60km/h do zad to už je na úrovni jet to na odblokovanem elektrokole a nepriznat to. Prostě to zakladatel vlákna trochu prifouknul, pokud je schopen jet 4% kopec který má alespoň 5km průměrem 30 km/h sám a bez podpory větru a beru auta tak je to dost slušný.

                • pozemstan  

                  pro mne je ta „vlnka“ krátký kopec, to je celá věda

                  a protože se bavíme o tom, aby to kolo na to mělo aerodynamiku, tak proč ne?

              • raw 4  

                Přesně…a díky…pozemšťan a jeho pohádky ovčí babičky…:-)

                • Esi  

                  asi tak, taky mám rychlostní osobák na silničce z Brandýsa nad Labem na Kostelec, vyjel jsem na kopeček foukalo hrozně do zad, znuloval jsem tachometr a je to tak 3–4km ze začátku z kopce potom po rovině, triatlonová řidítka a průměr 54,6km/h škoda že už je to 25 let tak že nebyla strava ani žádná elektronika která by to uchovala, jen drátový tachometr, bez větru bych to byl schopný v té době ujet tak s průměrem kolem 40 přece jen to byl úsek tak doo 5 minut :-)

                  • Janes  

                    Jojo, tohle je taky můj oblíbený úsek :-) Tam jsem i na Fávu jezdil přes 40…

                    • Esi  

                      však to taky v té době bylo na oceláku od Bareše s šestikolečkem a řazením na rámu, tam když fouká do zad tak by se dalo jet 40 i na MTB :-)

                      • Janes  

                        Myslíš na podobném, co mám v profilu?? :-)) To už bylo proti měkkému ( a na mě malýmu) Fávu hotový letadlo.

                        • Esi  

                          jojo jen nemám takhle kříženou zadní stavbu, teď už to používám jen na trenažeru, záplety jsou úplně po smrti a mých 100kg by nezvládli ani při rychlosti chůze :-)

                          • Janes  

                            Já měl 100kg v době, kdy jsem si to nechal postavit :-) Proto to křížení a silnější spodní rámovka. Jo, a zadní kolo už je dávno přepletený na nový ráfek a silnější dráty :-)

              • Zdendyš  

                Kdysi tam vedla etapa … dnes bych tam uz nejel ani v pomateni smyslu. Idealni je si to protahnout az na Zlate navrsi i na silnicce. Nicmene jsem tam patnact let min nejel, tak ani nevím jestli je to realne – hustota motajicich se amperaku a dalsiho svajnerajnu.

                • Esi  

                  Já jsem tam byl je to asi 5 let na krosovém kole, mám to tam a zpět z chalupy asi 95km a na silničce určitě ne, mezi horníma mísečkama a zlatým návrším si příroda bere tu silnici dost úšpěšně zpět tak že se ten asfalt co tam je v těch horních pasážích loupe zpátky na ty kostky (pokud to zase někdo neopravil) a k tomu pokud je hezké počasí tak je tam opravdu hodně pěšáků. V dnesšní době bych ještě čekal že nejdál v Jiílemnici bude někdo půjčovat e-kola a bude ještě spousta lidí na e-kolech a to už bude teprve masakr.

                  Tak že čistě na silničku to tam před těma 5 rokama rozhodně nebylo ta silnice byla hodně mizerná a lidí moc tak že jsi pořád na brzdách, pěšáci vůbec nepočítají s tím že by mohl někdo jet dolů na kole a bez rozhlížení migrují z jedné strany silnice na druhou

                  • Zdendyš  

                    No, bohuzel je mi to jasne, diky za info a jsem rad za vzpominky ktere mam.

                  • kokoska.rokoska  

                    Jezdím tam poměrně pravidelně a mimo sezónu, v květnu a červnu je to pohoda, turistů minimum, ale jezdím teda opravdu ráno. V sezóně jezdím ještě víc ráno – abych byl nejpozději kolem osmé nahoře – a turisty (pěší i na kolech) potkávám většinou až cestou zpět okolo Horních Míseček a níž. V dubnu a celý podzim tam nebývá ani noha.

                    Kvalitu silnice z Horních Míseček bohužel popisuješ velmi trefně, cestou dolů je na silničce na samé hranici sjízdnosti a pro kozu už jsem ji na letošek shledal za úplně nesjízdnou a budu trénovat jinde. Taky je potřeba dát pozor na jaře, kdy v okolí Horních Míseček velmi dlouho zůstává inertní posypový materiál (ostrá kamenná drť), která mě už jednou stála oba pláště…

          • pozemstan  

            konkrétně jsem myslel třeba tento – „skoro 40“ je myšleno, že na tolik se ještě musím zlepšovat z těch 36 – nějaké rezervy tam ještě mám

            https://www.strava.com/…nts/16630606

            nebo tenhle (tam je těch 21% samozřejmě nesmysl – je to tak 2–3%)

            https://www.strava.com/…ents/4779039

            jo a třeba ještě tenhle – tam je asitak 2% – Strava tu nějak nepočítá se železničním nadjezdem

            https://www.strava.com/…nts/19852761

            • Chlebovnik  

              Sorry jako, ale tohle nejsou žádné kopce. Tomuhle se říká berg nebo fňuk. =)

              • pozemstan  

                ok, já tomu říkám krátké kopce (které se dají vysprintovat, případně využít setrvačnost), každopádně jde o tu rychlost – aby ji kolo dobře zvládalo pevností i případně aerodynamicky

                • Pikaču  

                  To das snad lip na TT bajku takove hupy.

                  • pozemstan  

                    kolo, které budu kupovat, bude na všechny druhy kopců – tedy i na takovéto – nevím, kde se tu vzalo, že s tím budu jezdit JEN tohle, ale JÁ JSEM TO NIKDE NEPSAL

                • Fazzy  

                  Nic ve zlým, ale když vidím nastavení posedu na všech tvých kolech, tak aero je to poslední co bych řešil.

                  • pozemstan  

                    nerozumím – a hlavně nechápu, proč do toho taháš jiná moje kola?

                    • Fazzy  

                      No na všech kolech co vidím, tedy i na těch, na kterých si do teď honil segmenty, máš nastavenej pantáta posed. Takže buď to tak máš, protože si na to zvyklej nebo to tak máš ze zdravotních důvodů nebo nejsi dost flexibilní na závodnější sezení. Takže než skočíš do nějakýho sportovního nářadí, bylo by dobrý si něco takovýho pořádně vyzkoušet aspoň na tom Tribanu.

                      • pozemstan  

                        na tom Tribanu přece není pantáta posed a nějakou dobu už na něm jezdím…

                        jinak já když jedu zrovna rychle, tak to u kol s rovnýma řidítkama dorovnávám tím, že se skláním bradou až k představci, pravá ruka opřená o střed řídítek loktem, levá drží střed řídítek z druhé strany – vydržím tak 5–10minut než to nějak proložím jinou pozicí

              • Mikikuba  

                :))

            • Goob  

              Já myslel, že se celou dobu bavíme o kopcích. Jako o takovejch těch věcech, že na úpatí ráno nastoupíš, kolem poledne jsi v půlce a na vrchol dojedeš při západu slunce, a pak shora vidíš kraj pod sebou. To, cos nalinkoval jako modely tvých požadovaných kopců, je buď trolling, nebo neuvěřitelná komedie, sorry.

              • Aussig  

                Nadruhou stranu takové jsou v ČR max dva a dělat KOM v Alpách… no nevim. :D Jinak souhlas.

                • Goob  

                  Dobře, trošku jsem to nadsadil, ale nešel bych třeba pod Cukrák, Ještěd či Mohelničák, když si tak namátkou vzpomenu.

                • nomecz  

                  prosím pěkně na které 2 kopce v ČR se jede na silničce celý den ? :-)

                  • JFtryall  

                    Na Dlouhy Strane, kdyz prespis v boude na krizovatce. :-D

                  • Goob  

                    Hyperbola pro zdramatizování absurdity těch vrchařskejch mimokategorií výše ze Stravy.

                    Nicméně znám takové, kteří dokáží jet brutální enduro kolem Mácháče celý den :P.

                    • nomecz  

                      ok :-) já se už už těšil, že už nebudu muset kupovat Rakouskou dálniční známku :-)

                    • Esi  

                      Když si dáš v každém kiosku panáka tak je to i na několik dní :-)

              • pozemstan  

                bavíme se skutečně primárně o větších kopcích – s 40km/h jsem nepřišel já, ale někdo jiný – já jsem jenom potvrdil, že bych to kolo chtěl I NA TYTO rychlé případy – tzn. já tomu říkám krátké kopce, ale ať si tomu říká každý jak chce, jenom ať mne s tím názvoslovím netrollí

                když kupuju takové kolo, tak bych prostě chtěl, aby jelo celkem dobře i v těchto případech – a to je celá věda

                • Espen  

                  No a jakou máš představu, že na tom kole budeš držet rychlost po rovině? Mě to totiž přijde, že chceš po rovině letět tak 50km/h a na těhle brdkách cos ukázal nejít pod 40km/h.

                  • pozemstan  

                    a jé, zase další past – „držet“

                    tak předně bych to slovo nahradil spojením „místy na kratších úsecích dosáhnout“, aby se tu zase netrollilo tímto směrem – protože to kolo to má „zvládnout“, ne pravidelně absolvovat

                    a ano, občas bych s tím rád jel kousek na rovině rychlostí 50km/h

                    • Espen  

                      Žádná past, jen mě zajímá tvá představa.

                      A to to jako rozjedeš na minutu na 50 a pak se 10 minut z toho budeš vzpamatovávat?

                      • Esi  

                        jestli to bere takhle tak na to přece nepotřebuje žádné speciální kolo, i MTB rozšlapeč na rovině na 40 pokud jde o to vydržet to 200m

                        • Goob  

                          Klucí, projeďte si předchozí dvě identické diskuse a pak si odpovězte na otázku „jaký je opak déjà vu?“.

                      • pozemstan  

                        zrovna včera jsem jel asi 40km kopcovitější výšlap na pseudogravelu (nekomentovat tento termín, všichni víme) a moc mi to nejelo (tvrdé nohy a těžký vzduch, blbě se do kopce dýchalo) a skoro na závěr jsem si dal jednu svižnou minutovou rovinku s průměrem 50km/h (ano, s větrem v zádech).

                        Proti tomu větru jsem jel s bídou 30km/h asi 5km, zalehnutý bradou až u představce, jednu ruku opřenou loktem o střed řídítek. A v tomto případě se aerodynamika počítá ještě víc než při těch 50km/h po větru.

                        • Esi  

                          No a pro tohle použití by možná bohatě stačilo dát na tu decathlon silničku triatlonová řidítka jezdit na tom a uvidíš jestli potřebuješ nějaké speciální kolo. tak že investice pár korun

                          • pozemstan  

                            za co jsem trestán?

                            celou dobu píšu, že hlavně kopce (i ty větší) a k tomu třeba i něco menšího ostřejšího – a zase se tu odbočuje kamsi…

                            a jinak triatlonový nástavec (který je do kopců k ničemu) z decathlonu jsem si už dříve koupil, otestoval a zavrhl – nevyhovuje mi

                            jestli si budu někdy pořizovat vyloženě časovkářský speciál (což nevylučuju), tak to explicitně napíšu, ale tohle není ten případ

                            • JFtryall  

                              Ja bych si nekde pujcil top silnicku a uvidis. :-) Jestli chces honit KOMy, tak musis zainvestovat to je jasne. Aero helma, top tretry, keramicky loziska, ceramic speed retez, komboska, aero ponozky, watty a spickovy rychly obuti. Galusky vyhodou na kratke kopce, kvuli vaze setu. Karbon kola kolem 40–50mm, vymakany posed, maximalni efektivita slapani. Jo a jeste trosku vykonnosti. :-)

                              • nomecz  

                                no podle mě musí nejdřív zainvestovat a začít od konce tzn od svého těla a dopřát mu pár let tréningu …

                                • JFtryall  

                                  Nee, to bych nechal az na konec. To je az posledni moznost. :-))

                                  • nomecz  

                                    to je fakt, zapomněl jsem na základní pravidlo cyklistiky :-) není důležité co jezdím, ale jak u toho vypadám :-)

                                    • Romancero  

                                      jo legrace..ale jen ty poznámky , že mám na svém biku rohy nebo dokonce jen „26“-takové opovržení! To už přece není „in“ , že?

                                      …teď je in 1 × 13 a z karbonu i pumpička…

                                      • Člověk a jeho svět  

                                        Tak je jedno, na čem jezdíš, ale např. na tom karbonu to je minimálně o dost příjemnější. Otázka in a out to není.

                                • Lišák  

                                  Co blbneš? Vždyť začal jezdit už vloni. Teď už jezdí ve skupině a nějaký KOMy tam budou co nevidět.

                                  • pozemstan  

                                    KoMy už dávno nějaké jsou, jeden dokonce na segmentu, kde je přes 1000 lidí. A to mi tam nikdo nepomáhal a řekl bych, že ani vítr mi moc nepomohl – tam se to stejně dost točí. A ani kolo nebylo úplně ideální. Jediná moje výhoda je, že to tam dobře znám a vím kde jak jet.

                                    • Kalic  

                                      především u kratších segmentů je měření časů pomocí GPS hodně pofiderní, GPSky jsou nepřesné, často zaznamenávají bod jednou za desítky metrů s různou přesností. U delších segmentů to tolik nevadí, ale stejně je to pak soutěž kdo chytne lepší podmínky, eventuálně kdo si zorganizuje lepší lead-out atd.

                                      • pozemstan  

                                        jj, je to tak – jel jsem jednou s kámošem, oba bysme měli mít stejný čas, ale na 5-minutovém segmentu jsme se lišili asi o 5 sekund, což je docela dost

                                        ohledně větru a nějakého skupinového snažení je to taky nefér a to nemluvím o tom, že leckdo si pomáhá za náklaďákem

                                        za sebe to beru tak, že ± znám podmínky, za kterých jsem to zajel a podle toho vím, jestli z toho mám vycházet jako z ukazatele výkonnosti nebo jestli to byla haluz – nakonec se stejně všechno ukáže na závodech :-)

                              • Janes  

                                Jasně a taky se před jízdou naprat fazolema, každej Watt se počítá :-)

                              • ms82  

                                No, nebo zajedes nekam, kde neni takova konkurence. Vyjde to levneji :D

                              • Romancero  

                                jo ty aero fusekle by mě zajímaly! V mým věku už řeším každý detail…i chlup na svém lýtku…:-)

                            • raw 4  

                              :-) ty jdeš z jednoho extrému do druhého…na co by ti byla koza, či triatlonový řidítka…projed se na pořádný silničce, ale nejdřív si domluv ať jí podle tebe nastaví…

                              • pozemstan  

                                asi před měsícem až dvěma jsem dojel jednoho cyklistu, bylo to v Adamově směrem na Bílovice (měl zrovna pauzu na uvolnění mezi rychlými úseky) – a jel na koze – chvilku na to začal svůj rychlý úsek, předjel mne a já jsem se na něj pověsil a jel jsem s ním celou dobu, takže jsem viděl, co to kolo dokáže – hlavně ze začátku jsem měl co dělat, abych se za ním vůbec udržel

                                pak už ke konci trochu nemohl, takže zkoušel jsem občas vykouknout, jestli bych ho alespoň na chvilku nevystřídal, ale ten nápor vzduchu mne vždycky zase zahnal zpět za něj. Jelo se celou dobu až do Bílovic furt přes 40 – tak na tohle by se mi ta koza zrovna hodila

                        • DoomHammer  

                          Ano, všichni víme, že to je fitness silnička nebo krosové kolo, tak se ty termíny nauč ;)

                          • pozemstan  

                            fitness silnička to není, protože to nemá silniční gumy

                            krosové kolo to není, protože to nemá krosovou geometrii rámu (a přední odpružení)

                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Svižná minutová rovinka rychlostí 50 km/hod s větrem v zádech je dlouhá 833 metrů. To jen pro informaci.

                          5 km úsek při rychlosti 30 km/hod jedeš 1/6 hodiny, tj. 10 minut. Hlavně nezapomeň na tu jednu ruku loktem opřenou o střed řídítek, bez ní bys to nedal. :-)

                          P.S.: Byly-li to Cimrmanovy boty.

              • pozemstan  

                další věc je, že se vůbec nemluvilo o rychlostním průměru – to si tu dosadili až trollové

              • Cen da H  

                souhlas, když psal o kole za do kopců tak jsem to chápal této kategorii kdy jedeš trvalý kopec 10km+

                Vlastně moc nechápu proč chce aero kolo na 400 m úseky s převýšením 80m. Ale zas na druhou stranu jestli má 100k a chce je utratit za kolo (jak psal užít), tak nic proti tomu je to jeho věc.

              • popokatepetl  

                to bych rád takový kopec viděl :-) i ty alpský jsou tak na 3 hoďky výletním tempem :-)

              • Zdendyš  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            • raw 4  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            • Esi  

              u toho posledního kde je tam ten kopec? na té stravě to vypadá jako hory až do chvíle než jsem si všimnul že je to od spodní uvratě do horní celý 1 metr převýšení

              • pozemstan  

                Z nějakého mi neznámého důvodu mapa ukazuje co ukazuje (dokonce i na seznamu), projeď si to ale osobně a pochopíš.

              • pozemstan  

                Jo a nenech se zmást tím časem, co tam zajel Brázda – asi jel za náklaďákem.

                • couffy  

                  Jen tak mimo mísu,jak jsi zajel Znovín?Vím,že jsi to měl v plánu.

                  • pozemstan  

                    No nakonec nejel – kámoš, co tam chtěl se mnou jet, se z toho vyzul. Zkoušel jsem víc jezdit lehčí terén a zjistil jsem, že se občas bojím jet rychle – není to jak na silnici. A začal mne děsit i ten dav, co se toho účastní. Byl jsem nakonec rád, že se nejelo.

                    Budou časovky, tam se není čeho bát :-)

                    • Romancero  

                      tak to máme stejný..já nechal závodění taky kvůli davu-balíku…prostě jsem se nějak necítil dobře mezi těma „dravci“, co mají ostré lokty..no a když vidíš i profíky na Tour de France… Zlaté MTBO

    • jardalee  

      hele kolik ted vazis ,jestli okolo 70kg tak hledej cely lehky kolo jestli 80kg a vic tak hledej spis karbonovy kola s lehkyma plastema ,protoze v ruznych testech proste bylo dokazany ze cim tezsi jezdec tim mensi vyznam ma hmotnost celyho kola ,takze jestli mas jeste toho tribana ,tak bych kouknul na bazar a koupil naky vysoky karbony s lehkyma plastema idealne priprava na bezduse do 20k hmotnost okolo 1700g par a muzes trenovat :) samozrejme vymenit spalky na brzdach :)

      • pozemstan  

        80kg, občas 78 a chtěl bych se dostat pod 75

        • jardalee  

          tak to bych normalne drel na tribanovi :) a az budes mit tech 75– tak bych koupil ten celokarbon a budes litat :D akorad bych mozna na tribana koupil GP5000 kevlar a naky superlight duse

          • pozemstan  

            no, já každopádně zatím jezdím na tribanovi (a sirrusovi), ale povýším to co nejdřív, dokud zdraví slouží, už nejsu nejmladší :-)

            • jardalee  

              jo no ja jenom jak uz tu psali abys nebyl zklamanej a nepodlehl dojmu ze naky kolo samo lip jede teda pokud neni elektro :D jako naky rozdily tam budou ale zase hodne testu potvrdilo ze je to placebo ,dobry je sledovat nakej cyklistickej kanal nebo stranky protoze tohle se tam resi porad a dela se hromada testu s watmetrem ,kde se resi posed ,pneu, aero ,tlaky ,hmotnost proste vsechno ,je to proste oblibeny tema silnicaru :) ale dobry je umet aspon trochu anglicky

              • pozemstan  

                neboj, nemám nějaká přehnaná očekávání :-) a i placebo se počítá – zvlášť pokud budu vědět, že v otázce kola jsem už vyčerpal možnosti, tak se potom víc hecnu i v tréningu, protože budu vědět, že jinde to už nenaženu

                • Trepifajxl  

                  nenech se ukecat odborníky… lehké a pevné kolo ti pojede lépe a bude tě to víc bavit, takže opět pojedeš lépe

                  jestli to chces vyloženě do kopců tak kašli na aero efekt a jdi po váze a tuhosti, až budu doma pošlu ti do zpráv pár tipů kde začít gramařit aby to bylo efektivní

                  • pozemstan  

                    jo, díky, klidně pošli

                    ten aero efekt jsem si říkal taky třeba z následných sjezdů, ale když je člověk sbalený a sedí na horní rámové trubce, tak stejně většinu těch aeročástí zakrývá tělem, takže asi je skutečně hlavní ta váha a tuhost

                    • couffy  

                      Sednout si na horní rámovku není až takový problém,horší je se z toho posedu bezpečně dostat.

                      • pozemstan  

                        jde to, občas to zkouším, musí si člověk dát pozor a nedělat to v blbé chvíli – zatím jen na známých kopcích

                    • kokoska.rokoska  

                      Hele, jak ti už psali jiní, do většiny kratších a/nebo mírnějších kopců bude rychlejší koza, než silnička. Zlom je někde u průmerné rychlosti 20 km/h, jak pojedeš rychleji, v hrazdě na koze budeš získávat.

                      A s kopce bude koza prakticky vždy rychlejší; kromě hooodně pomalých a zamotaných sjezdů.

        • jardalee  

          proste fyzicka dela hodne a vitr je taky svina takze cekat az ti bude foukat do zad a nepotrebujes ani 6,6kg silnicku :D

          • pozemstan  

            s tím se samozřejmě taky počítá :-)

            jednou jsem jel v zimě jeden silniční segment do mírného kopce v zimní bundě a lyžařských šponovkách na starém železném horáku a tak mi fouklo (+ zrovna začala chumelenice), že i v rychlosti skoro 30km/h to bylo jakoby mne stále někdo tlačil do zad rukou (a potom zpátky když jsem jel po rovině, tak se nedalo jet víc než 6–10km/h a musel jsem sesednout a tlačit a stále ze sebe smetat nánosy sněhu)

            • anybz  

              Pokud jsi kousek od Brna, stav se v Cyklobestu ve Slatině a oni tam pro Tebe něco vymyslí :-)

              • Jakobo  

                Ja bych spis zasel sem

              • pozemstan  

                dívám se, že nemají ty moje dva hlavní koně – spec. tarmac a canyon ultimate

                každopádně se stavím ke svoradovi a budu taky pečlivě sledovat všechny inzeráty

                • well  

                  Já bych na kopce vzal Cannondale Supersix Evo a nějaký pevný karbonový kola. Jak tu můžete doporučovat Triban fakt nechápu? Co tu bude příště? Skládačka na galuskách?

                  • jardalee  

                    on uz tribana ma doma a prave naky slusny kola bude stejne potrebovat ,takze me to prislo jako nejlevnejsi investice zatim , prevody tomu nechybi ma tam trojplacku :) a tuhy je to az az kdyz je to hlinik :) to evo je sice pekny ale cela investice s kolama je tak 80tisic a bude mit 7.5–8kg kolo bez dalsich uprav :) ale je fakt ze tomu stejne nerozumim :D https://cyclinguphill.com/…t-loss-bike/

                    • well  

                      S tou investicí přitlač. Za 80t. to bude bez kol a hmotnost určitě nepřeleze 7kg. Něco to stojí, ale žijeme jen jednou. Ladit Tribana je nesmysl. Na tom kole je nejlepší, že stojí pár korun, nemusíš se o něj bát a nešetříš ho.

                    • JerryRed  

                      Super odkaz jdu hubnout :)

    • zacatecnikamater  

      Já bych ted šel do Focusa. Není to sice Trek ani Spešl, ale je to top

      https://www.kupkolo.cz/…ila_z104875/?…

      • Pista.Wassermann  

        Jo, tak ten se mě hodně líbí, ale pouze ten nový ve verzi aero.

        https://www.bikeradar.com/…ro-for-2019/

      • pozemstan  

        jako nevypadá to špatně, ale asi budu brát něco s kotoučama

        • Rychlej turista  

          A jako proč, aby bylo těžší?

          • pozemstan  

            protože ty sjezdy dolů z kopců budu nakonec taky jezdit celkem rychle a nechtěl bych si brzdama odrovnat drahé ráfky, které na tom kole budou

            • Rychlej turista  

              Pokud ze sjezdů budeš mít patřičnou techniku, abys je mohl jezdit rychle, brzdit budeš minimálně. Jinak bys nemohl jet rychle, když budeš brzdit. O probržděných ráfcích na silničním kole jsem ale už slyšel. Pouze slyšel :-D

              Nejvíc se brzdí, když jezdíš v balíku. Když jedeš sám, jsou brzdy na silničce prakticky jen k tomu, aby kolo bylo kompletní :-)

              • pozemstan  

                techniku nějak extra nemám, takže mne brzdy občas vysekávají z nejhoršího

                navíc je tu v okolí hodně kopců (vlastně asi všechny, ze kterých se dá rozjet k sedmdesátce), kde se sice průběžně brzdit nemusí, ale končí to velmi prudkým bržděním třeba před křižovatkou, kde se dává přednost (anebo zatáčka do pravého úhlu)

                příklady

                https://www.strava.com/…ents/7519591

                https://www.strava.com/…nts/15208226

                • psbiker  

                  Kotouče tě nezachrání… I ráfková brzda zablokuje kola.

                  • pozemstan  

                    no, zrovna z toho prvního uvedeného kopce když potom dole před kruháčem brzdím ze skoro 70km/h na 10km/h, tak jsem rozdíl mezi ráfkovýma a kotoučovýma brzdama docela poznal…

                    • Janes  

                      Musíš brzdit motorem .-)

                      • DoomHammer  

                        rekuperace?

                        • Janes  

                          Podrážky :-)

                        • pozemstan  

                          jj, už je na ni tak zvyklý, že mu nedošlo, že běžné kolo nic takového nemá

                          • Janes  

                            Pro Tvojí informaci, e-kolo taky NE…zatím…

                            • pozemstan  

                              nene, dělaly se s tím a některé sady na přestavbu to v sobě mají doteď

                              kolikrát ta rekuperace funguje i nechtěně – dědovo elektrolo má motor v zadním kole a strašně se divil, že po sjezdu dlouhého kopce mu přibyla jedna čárka (a že jede samospádem pomaleji než ostatní se už ani nediví) – každý elektromotor je současně dynamo (i když o něco méně účinné)

                • Lišák  

                  Olomučany jsou super, ale užívám si je vždy jako uphill.

                  Ono lítat po dědině 70 na silničce není, podle mě, úplně v pořádku.

                  • pozemstan  

                    no není to v pořádku, ten poslední průjezd jsem naznal že zde byl poslední takto rychlý, bylo to o hubu

              • mr.nikdo  

                Tys ale na silnicce vubec nejezdil!

                A kdyz jo, tak malo a pomalu!

                :D

              • look_as1  

                Ja jsem jeden predni rafek probrzdil :-)

                Ale to jsem bydlel u Seattlu a tam jsou sjezdy prudke (20% useky bezne) a se spoustou zatacek.

              • drood  

                Že se ráfky časem probrzdí, to je tak nějak normální, prostě se musí včas vyměnit. Ale známému se v Itálii ve sjezdu čínské karbony prostě zhroutily jako plastelína, normálně se teplem z brzdění roztekly… :D

                • Rychlej turista  

                  Tak jistě, pokud to kolo dříve nepojde na celkovou sešlost stářím, tak se ráfek jednou, po mnoha a mnoha desítkách tisíc km probrzdí. Tady se to ale bere tak, že ráfková brzda = 3., nejpozději 4. vyjížďka a je ráfek děravý :-)

                  Na obrázku je ráfek po 38 603 km ježděný na bajkové plečce – déšť, bahno, zimní silniční brusná pasta…

            • mikub  

              Rozhodně kola morálně zestárnou dřív, než se probrzdí.

              Navíc, brzdy jsou nepřítel rychlosti. Když máš blbý brzdy, vylepšíš si techniku sjezdu.

              Jo, a jestli ty sjezdy jsou stejný brdky jako tvoje příklady výjezdů, tak tam se kotouče s ráfkama chovají úplně stejně – nepoužívají se.

              • IndyCZ  

                Anebo naopak, když máš blbé brzdy, brzdíš dřív a déle, a techniku si ještě více do… :-l

                • Janes  

                  Si tak říkám, jak naše generace vůbec mohla přežít na Favoritech…

                  • IndyCZ  

                    Zjevně by to bylo jednodušší než teď, pozemšťan by prostě koupil Fávo a toto vlákno nemuselo vůbec vniknout…

                    • Janes  

                      Jednodušší? To je vidět, že nevíš, jak byla tvrdá práce ho vůbec sehnat a pak upgradovat brzdy třeba ze Speciálů na Centricy :-)

              • pozemstan  

                ten první sjezd končí prudkým bržděním před kruháčem – a ten jezdím často – tam ty brzdy jo poznám…

                morální zestárnutí vůbec neřeším

                • mikub  

                  Před půl rokem jsi neřešil ani silničku. Morální stárnutí je zásadní faktor v cyklistice. Počkej, jestli začneš závodit. Když nevíš, jak se posunout dál, kup si nový kolo. To je vždycky rychlejší :)

            • psbiker  

              Kdo brzí nejede :) 50m brdky u Blanska nejsou Alpy. Ráfky budou karbon, aby sis mohl kotouče takto zdůvodnit?

              • pozemstan  

                ten první kopec se dá jet i úplně zvrchu a má pak převýšení 350m – není to malý kopec a mám ho asi 3km od baráku, takže je pro mne tak nějak přirozeně srovnávací/tes­tovací

                ráfky asi budou (nebo později budou?) karbon

                • psbiker  

                  Tak to už je ‚použitelný‘ kopec. Na karbon asi kotouče, ale na ráfkové brzdě není nic špatného, většinou je lehčí a víc aero, tzn. pro rychlou jízdu do kopce výhodnější :)

    • jardalee  

      hele ja sem to celkem pochopil ,proste zacals vic jezdit mas slusny vykony tak to chce lepsi nastroj :) ale promyslel bych par veci ,hlavne teda ten penezni limit, potom jestli to kolo budes v budoucnu prodavat nebo si ho nechas do smrti :) protoze kdyz koupis zvucnou znacku se slusnym vybavenim tak zaplatis hodne ale na inzerat se lip proda ,kdyz koupis neznamou znacku tak budes mit lepsi vybaveveni za min penez a co je dobry mozna i stavbu na prani ,ale zase se to bude blbe nebo se ztratou prodavat na inzerat ,ja byt tebou pokud mas trochu znalosti technickeho smeru a vis neco o servisu a komponentech na kole ,tak bych sledoval ten bazar ,a koupil si celokarbon se slusnym osazenim a aby to bylo proste pekny kolo a libilo se ti , idealne i kotoucovy brzdy,co se tyce zapletu zase karbon a sel bych do 30–40mm vysokych se slusnou hmotnosti ale to uz neni nutnost ,ono i kdyz budes mit 75kg ,tak to porad neni idealni vaha na naky rekordy v kopcich :)

      • JFtryall  

        S 75kg udelas v kopcich uz hodne parady. To by nemel byt zasadni problem. Horsi to zacina byt kolem 80–85kg.

        • jardalee  

          jako oni jsou to stejne teoreticke diskuze ,protoze ta hmotnost jezdce i kola jsou proste rozhodujici pouze pri stejnym vykonu na watmetru ,nebo proste kdyz ten clovek jede pokazde na doraz a pak samozrejme kazdy kilo dobry:)

          • JFtryall  

            Hodne zalezi na tom, co clovek jezdi nebo zavodi. Dost rovinaru co maji kolem 75kg jedou paradne i v kopcich do 20 minut, viz treba Sagan, GVA a dalsi. Kdyz to neni nejak extremne prudke, tak 75kg neni zasadni problem pro top casy v kopcich. Na jezdeni v cr bych skoro rekl idealni vaha. :-)

            • jardalee  

              jo no ja to myslel tak ze hodne se resi hmotnost kola,hmotnost jezdce a je na tohle tema hromada clanku jenze tam se to proste testuje tak ze se stanovy vykon a vzdalenost a pak se meri ze pri vydeji 500w na 500metru je o tolik rychlejsi pomalejsi ,jenze proste realita je takova ze nekdy to cloveku sedne a nekdy odpadne v pulce ,samozrejme profici to je uplne jina kategorie a uplne jiny vykony :) a taky treba zkouseli prevazovat kola v depu tour a hromada kol mela okolo 8kg ,ale ti lidi proste jezdi jiny vykony ,proto sem taky na zacatku radil nechat si zatim tribana ,maximalne zmenit plaste/duse a dal trenovat ,protoze urcite neni na vrcholu sil aby hledal dalsi usporu jinde :) ale zase pokud ty penize ma a chce si udelat radost peknou silnickou tak proc ne :)

        • jonti  

          Není hmotnost jako hmotnost, když mám 73 kg na 187 cm a někdo to má při 173 a stejném procentu tuku, tak bude skoro všude rychlejší už jen tím, že má řídítka o 10 cm níž.

          • jardalee  

            jj neni to absolutni meritko ale proste bylo dokazany ze clovek o 10kg lehci vyda min energie na vyjeti toho kopce ,takze je proste pri konstatnim vykonu o neco rychlejsi nez ten co ma o 10kg vic ale proste vsechno muze zmenit vytrenovanost a vydrz ,pak je vsechno jinak :) takze nizka vaha je plus ale neni to absulutni meritko a uznavam ze i 75kg je slusna hmotnost ale zatim ma spis 80kg :)

          • JFtryall  

            No jasne, ale to souvisi s celnim odporem a vetsi roli tam bude hrat sam jezdec. Kdo ma rad kopce a casto tam jezdi a trenuje, tak i s vyssi vahou dokaze jet lepe, nez vybusnejsi mensi a lehci sprinter. Viz treba Caleb Ewan, proste jiny vlakna, jiny pristup. Pak jsou ale lidi jako Alaphillipe nebo MVDP. :-)

            • jonti  

              Alaphillipe ma 62 kg, ma velky absolutni vykon a je hodne vybusny, mne nejvic pripomina Valverdeho.

          • mr.nikdo  

            Ne moc.

            170 cm. 75 kg. Na kopce bych potreboval 70– kg.

      • pozemstan  

        no, já to beru tak, že typově mi kopce moc nejdou, tak v nich musím nejvíc zabrat (i když váhu pod 75kg asi nedostanu)

        co mi asi jde nejlépe, je necelá minuta na max. výkon – tak jsem to měl vždycky i v dobách, kdy jsem ještě běhal

        na kratší už nemám asi věk a delší budou snad časem přicházet

    • Janes  

      …něco pro inspiraci

      https://www.youtube.com/watch?…

    • Kublaj  

      Canyon Ultimate SL + koupit lehký karbony a není co řešit.

      • mikub  

        To né, to by bylo moc jednoduchý :)

      • pozemstan  

        tento typ mám v užším výběru, jenom se mi nechce nic dokupovat (protože tomu nerozumím) – rád bych koupil všechno v celku a nic na tom neměnil

        • mikub  

          Tak vyměnit kola není zas tak náročný a upřímně, je to ve tvojí cenové relaci celkem nutnost.

          Kola za 50 jsou si relativně podobná – karbon rám, 105, většinou hliníková bižuterie a levná kola. Hmotnost kompletu u ráfkových brzd cca 8.5 kilo, u kotoučových lehce přes 9.

          Když půjdeš nahoru, dostaneš Ultegru a karbonovou bižuterii. Kola bývají hodně podobná. S váhou se tedy dostaneš lehce pod 8.

          V cenové kategorii do 100 ale obecně bývají kola nepoměrně levná ke zbytku kola. Takže je lepší si dát 25 – 30 stranou a počítat s tím jako vstupní investicí s tím, že ty socka kola si necháš na případy, kdy není úplně hezky.

          Kdybys chtěl echt čínu, tak Pardus má za cca 65 #všudekarbon na kotoučích (sice equatory, ale co).

          • anybz  

            Svatá pravda, rozumná řeč !!

            Prvotní investice = dobrej rám, a až si na něj po pár tisicích km zvykneš, tak

            Následná investice = dobrá a lehká kola

        • Honzis  

          tak dá se koupit ve výprodeji samotnej rám a pak to nechat složit na 105/Ultegře s dobrýma kolama, nicméně na delším kopci v tempu je rozdíl mezi 20letým železným rámem 2kg a 1kg karbonem naprosto mizivý, stejně tak kola jsou super do nástupu, vysoké rychlosti a 1–2minut, v 10min kopci je to beztak BEZ NAROKU – jen tak pro ilustraci jsem našel třeba Vrchlabí – Strážné a teď se můžeme dlouze bavit o tom, kolik bychom na Paprstku dostali … já 3:15min, tož na to by mi bylo prdu i kolo mistra světa a zhubnout 5kg :-(

          • MiKED  

            Pozemšťan by tu napsal, že ho Paprstka brzdil.

          • mikub  

            Tak samozřejmě, ta těch segmentech co dával jako příklad dá větší rozdíl chyba GPS, než kolo za kilo. Ale proč si neudělat radost, že?

            • Zoidberg  

              +1

            • pozemstan  

              njn, co je nejvíc vidět, toho se všichni nejvíc chytají (i když to zmiňuju jenom okrajově)

              Ok, takže ten „správný“ segment, podle kterého bych to kolo chtěl optimalizovat úplně nejvíc, je tento

              https://www.strava.com/…nts/15953116

              Čas mám někde kolem 21 minut, zatím jsem to ještě úplně naplno nejel, chtěl bych se dostat někam k 19 minutám.

              • mikub  

                2 minuty na 20 ti kolo stejně neudělá. Chtěl jsi kolo na KOMy, tak taky jsi úplně mimo zadání. Na tomhle kopci KOM mít prostě nebudeš.

                Možná se překlasifikovat na ženu a zaříznout Naďu.

                • pozemstan  

                  to já vím, že na tomto kopci kom mít nikdy nebudu – komy budou na těch krátkých

                  nicméně v mém zadání kom není – zadání je napsané nahoře jako úvodní příspěvek tématu – „na komy“ je možné použít skoro jakékoliv kolo – jak se tu správně uvádí – mnohde ten vítězný rozdíl udělá klidně i jen GPS, vítr a chytrý nájezd

                  tady na BF je bohužel strašná móda si najít v textu něco naprosto bezvýznamného, pořádně to rozmáznout a zastínit s tím hlavní téma (a ještě si myslet, že oprávněně – to je právě ten rozdíl mezi tím, když použití logických spojek AND a OR někdo chápe a někdo ne)

                  • mikub  

                    Ty seš sice úplně posranej z výrokový logiky, ale uvědom si, že v běžné mluvě se spojka „nebo“ používá jinak. Takže tvoje poznámka anglických spojek je úplně mimo (mimochodem, nevím, proč ty anglické ekvivalenty, když existují normálně české termíny), protože sem píšeme příspěvky normálním jazykem, nikoliv databázové dotazy.

                    • pozemstan  

                      právě proto, abych je odlišil od běžného „a“ a běžného „nebo“ – z běžné mluvy se to dá dle kontextu (a to je podstatné) vždy nějak převést do logických AND a OR, ale ne vždy je to otrocký překlad (právě kvůli kontextu)

                      Tady je kontext především to, že je nějaké hlavní zadání nahoře (vrchařské kolo), nějaké odbočující bezvýznamné doplnění („a mohlo by to fungovat i jako něco na kratší rychlé komy“)

                      přeloženo do logiky:

                      (vrchařské kolo) OR (vrchařské kolo AND koza) … no a z toho prostě nikdy nemůže jako výsledek vyjít samotná koza (jedině nějaký hybrid kozy a vrchařského kola, který podle všeho asi neexistuje), kdežto vrchařské kolo to přirozeně splní

                      • Goob  

                        A už jsi někdy slyšel o XOR?

                      • mikub  

                        Výroková logika je binární, ta hybridy nepřipouští.

                        Já jsem ale o koze nepsal. Mohl bys prosím přepracovat zadání výrokové logiky i pro KOMy (za které jsi mě začal pranýřovat), abychom to my, kteří úplně nechápou tvoje vidění světa, měli polopaticky a nedopouštěli se základních chyb ;)

                        • pozemstan  

                          (vrchařské kolo) OR (vrchařské kolo AND koza) OR (vrchařské kolo AND kolo na KoMy)

                          • mikub  

                            Takže jsi jenom strašně složitě napsal, že chceš vrchařské kolo…

                            Btw. jaký je rozdíl mezi „vrchařské kolo“ a „kolo na KoMy“?

                            • pozemstan  

                              no, je tam samozřejmě ještě implicitní předpoklad, že to kolo je konkrétně pro mne

                              ..a já nejsu typově vrchař (tuto mou slabinu budu právě zkoušet kompenzovat), ale spíše sprinter – největší výhodu mám oproti ostatním, když se jede asitak minutu naplno – takže komy u mne přichází v úvahu hlavně na segmentech zhruba tak minutu dlouhých a „kolo na komy“ by v tomto případě bylo vhodné pro takové segmenty

                              ale jak píšu, já bych chtěl hlavně kompenzovat slabiny v kopcích a ne se vyloženě specializovat na něco, v čem se normálně nezávodí – jenom maximálně na Stravě – to budu sice provozovat dál a rád, ale o tom tenhle výběr úplně není

                              • Espen  

                                Takže kdyby žádná Strava ani KOMY nebyli, tak bys vlastně takové kolo vlastně vůbec nepotřeboval. Prostě bys vyjel kopec na max svého výkonu na čemkoliv a bylo by ti jedno, jestli si 36 nebo 48.

                          • Aussig  

                            Děláš raketovou vědu z jednoduché věci i když chápu že tě to baví.

                            Kup si prostě lehkou raketu a nespojuj to s KOM, na to musíš mít nohy. :D

                            • look_as1  

                              Canyon EVO serie, tam jsou pekna kola kolem 5 kg.

                            • Mikikuba  

                              To jsem mu řekla úplně nahoře…Je to marný je to marný a je to marný. A nohy rozhodně nezíská za 2 roky tréninku. Zvlášť pokud si ho jako neznalec dělá sám.

                              • MiKED  

                                Ale jdi… Už teď přeci uvisí chlapíka na koze a dává běžně průměr 40 km/h… :D

                              • pozemstan  

                                Dám ti jednoduchou otázku – jak se jmenuje kategorie fóra, ve které je toto vlákno zařazeno?

                                • Rychlej turista  

                                  Pokud to bereš takto, tak si kup co nejlehčí kolo, které se ti bude líbit. Že je lehké, to ti poví váha a že se ti líbí, to poznáš sám. Pokud nebudeš řešit výkonnost, ostatní parametry kola rovněž nebudou důležité, nepoznáš je.

                                  Když to tak vezmu, podobně postupuji u stavby svého nového Drsoně, protože na něm už žádná pekla jezdit nehodlám :-)

              • Zoidberg  

                Každopádně nájezd máš letos parádní. Klobouk dolů. Za to úsilí si ten lepší stroj fakt zasloužíš. Teď už tedy jen dobře vybrat.

              • ˘Ö˘ Krab  

                „Kolem 21 minut“ je někde mezi 50. a 90. místem, VAM 918 – 879. výškových metrů/hodinu. Takový celkem obstojný výkon, s přihlédnutím k věku jezdce a jeho trénovanosti pěkné.

                „19 minut“ je mezi 32. (VAM 965) a 19. (VAM 1006). Není to nemožné, ale na KOM pořád dost daleko. Hlavně, držitel KOMu jel průměrkou 23,2 km/hod, Hirt na druhém místě 21,7.

                Aerodynamika, dovolím si tvrdit, bude u Tebe hrát roli naprosto bezvýznamnou, jak nahoru, tak dolů. Asi nejvíc by se projevila při sólojízdě na větru, jinak nemá moc cenu ji obsáhle řešit. Spousta dražších silniček je beztak z toho či onoho důvodu více či méně aero.

                Na tento referenční segment potřebuješ přiměřeně lehké kolo s tuhými lehkými záplety. A hlavně rychlé silniční nohy vhodné i do kopců.

                • pozemstan  

                  Ano, VAM mi to tam píše právě těch 918 a zhruba v polovině kopce (kde končí taky jeden segment a ten jsem teda už jel naplno – https://www.strava.com/…ents/9120161) mi to ukazuje VAM 1137 – takže si celkem věřím, že když zaberu a budu mít ještě lepší kolo (zajel jsem to oboje na kole s váhou 11kg), budu mít na tom velkém kopci VAM přes 1000.

                  Na KoM to není a nebude, ale to zde není účelem.

                • pozemstan  

                  Tak změna, ještě na Tribanovi jsem to dnes zajel za 20:05, VAM 960 (a myslím, že vítr mi nějak nepomohl a úplně na krev jsem taky nejel), takže bych to rád s novým kolem a ještě předpokládaným celkovým zlepšováním zajel někde kolem 18:30.

                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Jestli foukalo jako u nás, tak to bylo proudění ze Z-JZ, tedy jsi jel po větru.

                    • pozemstan  

                      úplně minimální – dole se to jaksi točilo (a vlajky u benzinky byly splihlé) a řekl bych, že jsem jel možná i mírně proti větru a pak nahoře lehce po větru, ale ani se nehýbaly stébla trávy, takže nic zásadního

                      tam foukává výrazně víc kdyžuž

        • Kublaj  

          Pak tu pro tebe mám úplně dokonalou volbu: https://www.canyon.com/…ro/2153.html na tomhle nemusíš měnit nic. Ultimate je fakt rychlej, zároveň i v kopcích letí a to na Ultimatu mám docela těžký equatory :)

          • pozemstan  

            jak už jsem psal, je v užším výběru

          • Charles2k  

            U Canyonu mi přijde, že ten jejich kalkulátor počítá hodně podivně doporučenou velikost rámu. Já mám třeba 172cm, do rozkroku 75cm a navrhuje mi to velikost XS, což je výška sedlové trubky jen 462mm a délka horní rámové trubky jen 529mm.

            Když se podívám na kalkutátor u Authoru, tak u silničky doporučují na mou výšku diametrálně něco jiného, skoro o 3 velikostní řady více (!)

            Podobně jako to má Author, tak mám svou starou Meridu a nezdá se mi, že by byla nějak větší, nebo nepatrně (výška sedlové trubky cca 555mm, horní rámová 560mm).

            Proto dost silně nechápu proč konkrétně Canyon doporučuje tak výrazně menší rám.

            • ˘Ö˘ Krab  

              Každá firma vychází z jiné vlastní historie geometrií a jiného cílového posedu pro očekávanou skupinu jezdců. To vše pak souvisí mj. i s výškou hlavové trubky – delší doporučované rámy ji mívaly/mívají nižší (Author, Merida), ve spojení s neslopingovou geometrií rámu.

              Délka TTh=529 oproti TTh=560 je, velmi zjednodušeně, zhruba rozdíl dvou velikostí.

              Výška sedlové trubky je nic neříkající údaj, v době slopingových rámů naprosto neužitečný.

              Jen odhadem bys měl mít podle udaných dvou rozměrů (výška, inseam) kolo max. 54 (TTh=cca 540). Na čem jsi zvyklý jezdit, to je druhá věc.

            • pozemstan  

              budu si to muset rozhodně vyzkoušet – já s velikostma dost laboruju

            • TheJD  

              Vidis. Ja mam 182 cm a 86 cm rozkrok a jezdim na kole s TTh 560 mm. A prave tolik mi vyhodil kalkulator na competitivecyclist.

              • mikub  

                To byl ale hodně přísnej. Kolik máš představec?

                • TheJD  

                  100 mm. Vrch sedla mereno ze stredu BB v linii se sedlovkou po vrsek sedla jezdim kolem 76 cm.

                  • TheJD  

                    Ale v pohode pozice, ne? Jsem ten treti v modro bilem dresu.

                    • mikub  

                      No, přišlo mi to dlouhý, protože já mám nějakých 567mm TT a 100mm představec na 187cm. Takže u 182 bych čekal spíš 54. Ale podle fotky to vypadá super. Představoval jsem si tě spíš blíže k posezu toho čtvrtého jezdce :)

                      • TheJD  

                        Tak ja bych rekl, ze mam na svou vysku delsi rozkrok a kratsi horni cast tela.

                        Taky je asi nutne dodat, ze jsem na gravelu, ktery ma stack 584 mm a hlavovou trubku 170 mm, takze na silnicnim kole bych mel nizsi posed.

    • IndyCZ  

      Stále stojí z nostalgie ve sklepě, růžové a na Campě. :-)

    • look_as1  

      Jednoznacne koza. Od 27–28 km/h rychlejsi nezavisle na sklonu.

      Letos na KOM hunting uspesnejsi nez silnicka.

      Uz ji beru i na 8% brdky – https://www.strava.com/…nts/17974593?… ;-)

      • mikub  

        Když kouknu na ty watty, tak mě začaly bolet nohy. 8% ve hrazdě, to už je slušnej oddíl ;)

        • look_as1  

          Toto fakt nebylo v hrazde – velka cast sprint ze sedla.

          V hrazde spis rovinatejsi segmenty, kde je rozdil tak velkej, ze nevadi o neco mensi watty – napr. tady https://www.strava.com/…ents/8409034

          • pozemstan  

            dívám se, že na takovém segmentu rozhoduje hodně nájezd – je to z hlavní nebo z vedlejší? :-)

            • look_as1  

              Tady je najezd na houby – chytnout primej prujezd tou krizovatkou v pracovni den je loterie.

              Takze KOM je z hlavni, ale odboceni doleva :-)

              • pozemstan  

                jeden kámoš u podobného segmentu chtěl, abych mu v křižovatce z dálky mávnul, že může projet – jako KoM zajel, ale já jsem to stejným způsobem odmítl absolvovat a milerád jsem mu tu slávu přenechal :-)

        • look_as1  

          Me boli nohy az dnes vecer.

          Jeste jsem si dnes dal dalsi 2 KOMy. 21 minut na 340 W (poslednich 10 min na 360 W), prvnich 10 minut jsem jel navic 2×, nebot jsem spatne odbocil. Takze hezky SS trenink. A pak cestou z prace 600 W KOM na 1:10.

      • pozemstan  

        jako možná na ni někdy dojde, ale ne teď – ty komy nejsou hlavní priorita (i když jako vedlejší efekt proč ne, nebudu to kolo mít jenom jako jednoúčelové)

        priorita je jet velmi rychle ve středních kopcích (převýšení 150–400m), sjet bezpečně následné sjezdy (a když to půjde, tak se podívat i po nějakých těch komech)

        • mikub  

          A kotouče jsou stále nutnost, nebo ne?

          • pozemstan  

            spíše ano, ale kdyby to u toho kola bez ráfkových brzd jinak nešlo a všechno by jinak vycházelo podle mých představ, tak by to asi nebyla nepřekonatelná překážka

        • Espen  

          Nebylo by ale lepší, když už vybíráš kolo za docela dost peněz, aby se ti na něm dobře jezdilo (dobrá geometrie, pohodlný posez, atd), abys na něm vydržel několik hodin na švihu, než jako kolo určené do kopců? Ty na něm nebudeš chtít vyrazit třeba na 150–200km švih?

          • ˘Ö˘ Krab  

            Na to už má jiný speciál.

          • pozemstan  

            ne, tolik já na jeden zátah nikdy nejezdím – zatím maximum 90km za asi 3 hodiny a víc už mne neláká – to je tak maximum (čas i vzdálenost)

          • look_as1  

            Dobre nastavenej posed na vykon, aero nebo 200km?

            Uplne vsechno najednou neni vzdy mozne.

            • Espen  

              No právě proto jsem se ho ptal. Každopádně teď už vím, že je to mimo mé chápání.

            • pozemstan  

              bude to asi hlavně na výkon

              s možností se na aero nějak nouzově „poskládat“ (sjezdy v sedě na horní rámové trubce, případně loket přímo na řidítkách)

              200km vůbec

              • look_as1  

                To jako davas na riditka jenom jeden loket a ne oba?

                Neni to nepohodlny?

                • pozemstan  

                  jo jenom jeden (pravý), už jsem si tak zvykl a dá se to – trochu se bojím nedržet se ničeho, takže levou rukou držím řídítka zleva hned vedle představce, jinak prakticky stejné jak na fotce – a občas to prostřídám s polohou, že držím řídítka stejným způsobem levou i pravou – hned vedle představce – zvlášť když jedu v této pozici větší watty – táhnu tak za řídítka docela velkou silou proti pohybu nohou

                  výhodou je, že když to držím takto pružněji, tak se v nejrychlejších pasážích skláním níž – až bradou k představci

                  možná je to pro mne pohodlnější díky tomu, že na většině kol mám řídítka dost vysoko (a na silničce jsem to ještě nezkoušel)

                  v tom posedu jsem tak už zajel jeden celkem náročný kom

                  https://www.strava.com/…nts/15541936

                  • look_as1  

                    Kde mas bradu neni dulezite. Dulezite je mit trup vodorovne :-)

                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Nechci Ti do toho moc mluvit, ale … (píšeš sám)

                    Silnička má berany, které umožňují celou řadu bezpečných aerodynamických úchopů. Za předpokladu, že jsou tedy (ty berany) v odpovídající výšce za tím účelem. K tomu ale musí být adekvátně pružný jezdec a přiměřeně dlouhý posed.

                    Ve vlákně již dříve zmíněný kalkulátor CompetitiveCycling řešil kompromisy tak, že jako Competitive fit (pro závodní účely) nabízel velmi krátký posed, už ale nepsal, že k němu jaksi automaticky patří velký drop řídítek ani to, že se hodí spíš pro vyčáhlé jezdce. V podstatě se na kole nenatahuješ, ale držíš řídítka (hluboko) pod sebou.

                    Ve výsledku to pak vypadá tak, že jezdec s nastaveným a zažitým CompFitem se za páky drží asi tak v podobné poloze, jako když se „normální“ člověk drží úplně dole za berany. Samozřejmě (a víceméně to koresponduje s měřeními) je při potřebě silového výkonu v sedle nejaerodynamičtější úchop v obloucích s předloktími vodorovně. Výšku řídítek a tvar oblouků si vybereš tak, abys takto vydržel šlapat potřebnou dobu – nijak to nelimituje ovládání kola ani výkon přenášený do pedálů.

                    Takže bych Ti v první řadě doporučil (opakovaně) sáhnout do nastavení stávajícího kola a na něm si nejdříve opravdu doladit a zažít optimální silniční posed. Podle zpětně změřených hodnot pak vybírat typ a velikost nového rámu a kokpitu. Nedej na pocity, mohou velmi klamat, zvlášť, pokud se nové kolo bude nastaveními hodně lišit od stávajícího.

                    • pozemstan  

                      jako asi jo – na silničce (Tribanovi) musím teď jezdit častěji (abych věděl, co chtít) a asi by stálo za to se nechat z boku v různých polohách vyfotit a podívat se na to

    • pozemstan  

      Takže první kolo jsem si osobně obhlédl a vyzkoušel – konkrétně tohle:

      https://www.kolasvorada.cz/…elow-2019-54

      • posed/velikost OK
      • vážili jsme to a mělo to tuším 7.8kg (včetně normálních pedálů, které mi tam na vyzkoušení dali).

      ještě se někde podívám osobně na ty Canyony

      • Fazzy  

        Kolo moc hezký, ale za sto litrů? To jsou blázni :)

        • pozemstan  

          je to hodně předražené?

          • Fazzy  

            Jsem jen na telefonu a skoro bez signalu a bez dat, tak tezko ted porovnam nejaky alternativy, ale kdyz jsem na to tak rychle kouk, tak je na tom mechanicka ultegra, ktera zacina na mnohem levnejsich kolech a s osmi kilama mi to neprijde ani jako buhvijakej vrcharskej special.

            • kubad  

              Zase nepřeháněl je to komplet na karbonu a mechanická ultrgra je druhá nejvyšší sada navíc je to na kotoučich

              • pozemstan  

                jen technická – není to úplně na karbonu – řidítka a představec jsou kov

                • kubad  

                  představec jasné, a řídítka je fakt ojeb že na takové kolo dají hlínu

              • gersa  

                Na Spešla je to úplně OK cena

                Canyon Ultimate s Ultegrou a kotouči je za 93k a je to jen SL verze

                • roupik  

                  Ultimate na kotoucich a Ultegre je za cca 67k, to už je velkej cenovej rozdil

                  • TheJD  

                    To je, ale taky ma nic moc hlinikova kola, zatimco spesl ma stredne vysoke karbony. Kdyz prictes tuhle polozku, tak jsi s Ultimatem na 90 k.

                    • milan.v  

                      Jsou na tom Rovaly C38 na nábách DT Swiss 240, řekl bych, že velmi slušná a lehká kola, mám je nachystané na stavbu.

                      • TheJD  

                        Vsak ano. Stredni vysku jsem myslel doslova. Prave tam se 38 mm rafky radi. :)

                    • roupik  

                      to je pravda

              • Fazzy  

                Jo asi mas recht

                • jonti  

                  Taky ma ten Specialized hodne dobra kola, navic jeden z nejlepsich ramu na trhu.

          • kubad  

            Po té slevě už je to celkem OK

            Proste platiš za značku

      • Jan_UL  

        Asi už víš, že Canyon má model přímého prodeje, takže osobně tak do Koblenze nebo od někoho, kdo už ho má. Na testovacích dnech také nebývají silniční modely k dipozici…

        • nomecz  

          V Brně je jich docela dost takže při troše štěstí pokud napíše do Canyon vlákna, tak ho někdo třeba nechá svést

        • pozemstan  

          To nevím. Jakože prodávají jenom přes e-shop? Ten se jim zrovna moc nepovedl, strašně špatně se mi v něm orientuje (na PC). Podívám se po bazarových – ty vyzkoušet můžu.

      • Rorejs74  

        Pěkný, mám už přes tři roky Tarmaca SL5 a jsem s ním maximálně spokojenej ( najeto cca 30tis ).

        Kdyby tohle měli ve velikosti 58 a s CL50 kolama, tak bych neváhal a upgradoval :)

        EDIT: Ale já mám teda raději spíš ty šlapavý sjezdy ( https://www.strava.com/…nts/12856414 )

      • milan.v  

        Rám je skvělý, je jen o cca 250g těžší než S-Works, cena OK, je to zajímavá sleva…

      • jardalee  

        nj s takovou cenou budes mozna vybirat dlouho ,tam uz je velka konkurence a typove ruzny kola :)

        https://www.mojekolo.cz/…-black-opal/

        https://www.mojekolo.cz/felt-fr-3-disc/

        • pozemstan  

          ten Felt se mi nelíbí a ta Merida celkem ano, ale je těžká za ty peníze – uvádí tam přes 8kg – u takto drahého kola bych chtěl rozhodně pod 8kg

          • gersa  

            Hmotnost u Meridy je daní za Aero rám, vysoké kola a diskové brzdy.....

            • jardalee  

              jj no je to typove trochu jiny kolo a neni to teda zrovna special do kopcu ale zase po rovine to pojede lip z kopce to pojede lip a na dlouhym tahlym stoupani to taky pojede lip :) navic cenove to taky jde,jenom ty aero kola udajne stoji 46tisic :)

              • pozemstan  

                když o tom tak přemýšlím – po rovině, z kopce a v táhlém stoupání se za někým povezu :-)

                potřebuju od tohoto kola výhodu především tam, kde se ukáže holá pravda – tedy vyloženě v kopci

                • Honzis  

                  vyloženě v kopci se právě ukáže jen Watty vs. váha, jenže to se bavíme o 6%+, v obvyklých stoupáních nemá cenu až tak řešit 0,5kg na kole, 1100VAM v Krkonoších dám i na 10,5kg crossu, ovšem jiní tam pošlou 1400 a na to už nestačí nic, kromě výkonnosti.

                  • pozemstan  

                    Ve stoupáních nad 6% a s proměnlivým sklonem cítím proti ostatním určitou ztrátu (kterou jinde nemám ani když tahám tempo) – možná je to i v kolech (rotující hmotě). Celková váha bude oproti současné situaci taky o 3kg menší, což už bude znát. A jestli 2.5kg nebo 3.0kg – no, někde si tu hranici musím nastavit.

                    Výkonnost se samozřejmě taky „řeší“, ale to je nezávislé na vylepšování kola – tady vybírám to kolo.

                • Člověk a jeho svět  

                  A co čekáš, že za tebe kolo do kopců udělá? Špičkové kolo do kopců + k tomu adekvátní záplety, to je hodně, hodně drahá věc. Na takovém kole bys nějaký rozdíl poznal (tedy ve srovnání s nějakým aero speciálem s vysokými karbony), ale ten rozdíl nikdy nebude tak markantní, aby to byla zásadní výhoda. A když se díváš po kolech v průměrné cenové relaci, bude ten rozdíl ještě menší.

                  • jardalee  

                    tady si borec postavil kolo jenom na zavody do kopce :) https://www.youtube.com/watch?…

                  • pozemstan  

                    čekám, že když mi ostatní v prudké části pomaličku ujíždí, tak se jich budu s novým kolem držet

                    rozdíl, o kterém se bavíme, je Triban 520 vers. např. ten zlevněný Tarmac, co jsem tu dal odkaz – bude ten rozdíl znát?

                    • jardalee  

                      vem si toho tribana ,vyber si kopec a jed ho jeden den na doraz s bidonem 1,5litru 1,5kg ,druhej den ho jed taky na doraz bez bidonu a uvidis rozdil :) muzes zkusit i 3kg ,samozrejme trochu je to o zapletech ale to je to co sem psal uz driv kup nebo si udelej lehky zaplety a nebo aspon lehounky plaste a duse ,zatim asi nejlepsi investice ,jak sem daval odkaz to je o borcovi co se bavi jenom ruznyma Komama a jizdou do kopce ale vazi 62kg ma paradni fyzicku a kopce vyjizdi stylem ze nahore malem upadne do bezvedomi ,tak uz nema kde brat a stavi 5kg kola :)

                    • novas752  

                      BAcha že hmotnost je jen jedna část rovnice, taky záleží na tuhosti, pohodlí (když je to pohodlné, jsi schopný po xy(z) ujetých km dávat větší výkon než na nepohodlném mučidle) a taky psychice (hlava je sviňa a když si řekneš že máš kolo o 2kg těžší než kámoš tak to prostě nepojede už z principu že si to připustíš. :)

                      Vliv hmotnosti samotné si můžeš zkusit vypočítat v kalkulačkách výkonu – například:

                      http://www.wolfgang-menn.de/

                      nebo:

                      http://bikecalculator.com/

                      Při změně hmotnosti kola o 2kg + (základ 73 cyklista + 10kg kolo) mi to s mou výkonností při stejném výkonu hází na 20min kopci o 5–10s delší čas, to je fakt strašný teda. :)

                      • jardalee  

                        nj prave ta tuhost je zajimava a hodne to zminovali ze prave hodne lehky kola nejsou dost tuhy a potom dochazi ke ztratam vykonu ,ale to uz je zase pro ty co honi opravdu sekundy :)

                      • Goob  

                        Těch deset sekund ovšem Venkovanovi dokáže sebrat žluťáka na TdF 2020.

                      • pozemstan  

                        Spočítal jsem si v tom druhém odkazu vliv změny hmotnosti o 3kg na tom mém testovacím kopci – místo 20:00 bych to zajel za 19:30 (řádově), což je pro mne dostatečně zajímavé (stačilo by mi i 10 sekund). Vítr sice udělá víc, ale ten je pro všechny stejný. A to ještě v tom není započítán vliv lehkých zápletů.

                        Tuhost beru tak, že v mé kategorii kol (co je ve výběru vers. Triban) ten rozdíl nepoznám.

                        Psychiku neřeším – já jedu prostě podle sebe – když cítím, že mi skoro tuhnou nohy, tak zvolním – když cítím, že to jede, tak zrychlím. Když jedu s někým rychlejším a musím se přizpůsobit, tak se prostě zkouším udržet v háku dokud mi nezačnou tuhnout nohy. Když přemýšlím, proč někdo jede rychleji, tak až zpětně doma nad daty. Za jízdy se tím nezatěžuju.

                        • Fazzy  

                          Ale ty vycházíš nejen z tuhosti, ale i z hmotnostní úspory vůči Tribanovi. Úspora mezi kolem na kopce a na rovinu v tvojí cenový relaci bude taky sotva měřitelnej.

                          Aby ses honbou za vrchařským speciálem nedostal za těžký peníze k tomu, že tě to kolo zrychlí v kopci o 4s a na rovině zpomalí o 20.

                          • pozemstan  

                            tak oproti Tribanovi to bude rychlejší i na rovině – už jenom kvůli těžším převodům a menším jízdním odporům

                            • Fazzy  

                              Proti Tribanovi jo, ale vrchařský kolo proti nějakýmu univezalu.

                              • pozemstan  

                                Tak třeba ten Tarmac nebo to Bianchi jsou celkem univerzální kola, ne?

                                Ohledně požadavku aby to jelo celkem dobře i na rovinách se spokojím s tím, že nejtěžší převod bude alespoň 52/11

                                • novas752  

                                  No jestli jezdíš 60 po rovině že portřebuješ minimálně 52/11 tak teda nevim komu nestačíš do kopce. :)

                                  • pozemstan  

                                    asi takto – 48/11 mi je občas málo na kole s rovnýma řidítkama, 50/12 na silničce ještě horší – tam bych občas potřeboval těžší převod minimálně o dva stupně

                                    nevím, kolik to vychází wattů, ale na rovině na minutovém úseku bych řekl, že minimálně 500W udržím – a když foukne do zad, tak tam dávám nejtěžší převod

                                    a z kopce občas taky přišlapuju – i tam se to může hodit

                                    • novas752  

                                      No vždyť říkám, slušnej oddíl. Forstermann měl dost těžkej problém udržet minutu 700W, takže si skoro stejně dobrej jako on. :)

                                      Z kopce se to hodit může, to uznávám, i já bych z kopce někde chtěl těžší než 50/11. No ale celkově, je to otázka výměny klik, někde ti to udělají ještě před prodejem, jinde bys koupil nové kliky a původní kompakty prodal. Akorát zase ty kompakty budeou o něco lehčí než klasický nebo semikompakty.

                                      • pozemstan  

                                        700 a 500 je snad rozdíl, ne? Já prostě mám jako ideální interval pro podávání nejlepšího výkonu právě tu minutu – kdysi jsem závodně běhal 400m, takže se nic od té doby nezměnilo.

                                      • JFtryall  

                                        700W dam skoro taky, on ma mnohem vic. Tipuju kolem 920W a spicku 2200W.

                                • Rychlej turista  

                                  To ti zkroutí nohy :-)

                                • Fazzy  

                                  Však jo. Ale už se tu začlo řešit, že aero rám je špatně do kopce, vysoký ráfky špatně, kotoučovky nebrat na kopce.. Aby tě tyhle „špatnosti“ postupně neodlákaly od kol, který se sice na první pohled netváří moc do kopce, ale ve finále bys s nima získal všude.

                      • kubad  

                        přesně je otázka kde je hranice mezi tuhostí a váhou, podle mě je spíš tuhost přínosem

                      • Charles2k  

                        Ten výpočet se mi nezdá, podle mne vliv hmotnosti dost podceňuje. Kdysi jsem si několikrát zkoušel jistý kopec s baťohem a v něm postupně 2, 3 a 5 kilo. A ten rozdíl by