čau, dá se sehnat za 80 000 auto, které by mohlo fungovat?? Je mi úplně jedno co to bude… Chci jen abych se tam vlezl já + žena + rozložené kolo… Něco blbuvzdorného, nezničitelného, nejlépe kdybych jen tankoval benzín a měnil olej…
čau, dá se sehnat za 80 000 auto, které by mohlo fungovat?? Je mi úplně jedno co to bude… Chci jen abych se tam vlezl já + žena + rozložené kolo… Něco blbuvzdorného, nezničitelného, nejlépe kdybych jen tankoval benzín a měnil olej…
:-D
Taky se budu muset pustit do hledání.. Pokud udělám autoškolu :D
vybírej podle toho, jakýho garážníka máš v okolí a v čem jezdí on.
Dá. Fungovat bude. Otázkou jak dlouho
Jo, kdyby do auta stačilo jen tankovat benzín a měnit olej, tak už ho mám dávno taky. Když bych auto měl a někdy si spočítal kolik bych místo těch vyhozených peněz mohl mít super věci na kolo, musel bych ho tak jako tak dát pryč.
Lépe bych to neřekl :)
+1. Pro člověka, který se v autech nevyzná a chodí do servisu, je ojeté auto neskutečný žrout peněz (vidím to neustále kolem sebe). Stará herka za osmdesát litrů tuplovaně… V trochu jiné pozici může být člověk, kterého auta baví a je schopen si hromadu věcí sehnat v eshopech a pak oservisovat sám v garáži, pro něj naopak taková stará plečka vždy nemusí být úplně až tak marná koupě.
Když máš autoservis bratránka, tak to taky ještě docela jde. :)
Jo, to je ještě jedna z těch lepších variant :)
Z tohoto pohledu jsem se oženil výborně. :-D
S bratrancem ? To se muze ? :)
Bratránka jsem vyženil s manželkou! ;-)
Ale jinak ano, prej se to může..
Tak maj o tebe starost, abyste s bratránkem neměli blbý děti. :-D
+1 :D
třeba doma v garáži kalibrovat vstřiky…
To zrovna ne, ale příklad z poslední doby – výměna ložiska. Cena ložiska SKF na eshopu 1850 Kč. Cenová nabídka pěti servisů v okolí 3300–4200 Kč za ložisko (totožné SKF) a 700–800 Kč za práci. Vlastní materiál si do poptávaných servisů člověk samozřejmě donést nemůže. Takže pokud má člověk chuť a prostředky, ušetří na jednom svépomoci vyměněném ložisku doslova několik tisíc Kč. To už i průměrně vydělávající člověk v peněžence ucítí.
Tak zkusit to můžeš, zeptat se, jestli by ti to nevyměnili a přidat pohádku, jak ti jednou měnili ložiska a jedno jim zbylo :). Někde nějaký garážník ti to vymění jen za práci. Autorizovaný servis asi ne, pravda. Ale pokud si můžeš dovézt například svůj olej, tak si myslím že by se dalo domluvit i to ložisko.
Logicky to neber tak, že přijedeš na spojku, rozvody, vodní pumpu a vysypeš jim do kanclu kýbl dílů, ať ti to tam za 400 Kč na hodinu přeskládají. To bych tě asi taky odmítl…
Solidni servis ti vezme i tvoje dily , vetsinou pouze o neco zvednou hodinovku resim to tak taky k oboustrane spokojenosti
V tom případě jsem natrefil jen na nesolidní servisy. Je fakt, že jsem vybíral jen dle dojezdové vzdálenosti z rachoty a recenzí na google :)
Aha, tak to potom jo. Recenze na google jsou opravdu vypovídající vzorek. Zkus někam zavolat a uvidíš, že to klapne…a když si najdeš nějakého spolehlivého, občas mu dáš něco navíc, tak nebudeš mít se svými díly problém.
Zas tak blbý nejsem, samozřejmě jsem ty servisy obvolal a poptal se na vlastní matroš, odpověď vždy negativní. Být to moje auto, tak asi hledám dál i někde po fórech pofiderní garážmistry, takhle jsem ho vrátil se statusem „mise nesplněna“ :D
garazmistri soustredici se treba na par modelu aut jedne znacky jsou studnici moudrosti pri opravach starych strepu. :D ale vetsinou se s nima hure jedna. co jsem mel moznost…, tak se povazovali temer za polobohy. :) tomu alespon ta komunikace odpovidala…
Docela by mě zajímalo, jakou marži má takovej garážník na tom ložisku – řek bych že to nebude daleko od tvého zjištěného rozdílu..
Docela by mě zajímalo, jakou marži má takovej garážník na tom ložisku – řek bych že to nebude daleko od tvého zjištěného rozdílu..
Byl by blbej, kdyby to delal zadarmo :P
pokud použiješ zákazníkem dodaný díly tak si na sebe ušiješ peklo protže pokud to bude nějakej shit a posere se to kvůli nekvalitnímu dílu sotva budeš obhajovat, že si to neposral svojí prací takže za mě nee, nemluvě o tom, že značkovej servis má povinnost používat pouze originální díly
chtěl jsem svůj příspěvek doplnit o tvůj postřeh, ale byl jsi rychlejší. Samozřejmě, že se servis bude bránit namontovat úplný sračkoidní díly, který se dají leckdy koupit v auto kelly atd. Brzdové desky za 500 Kč atd… Ale u ložiska od SKF by to nemsuel být problém…
Tak moznost je taky tu tehlici vzit a odnest do servisu a nechat behem 5 minut prelisovat to lozisko. Za 200,– k oboustranne spokojenosti.
Souhlas, vymlátit/vylisovat ho ven je občas peklo. Nový už je za použití mrazáku sranda.
Něco blbuvzdorného, nezničitelného, nejlépe kdybych jen tankoval benzín a měnil olej…
Až takové najdeš, dej vědět. Na takové auto tu čeká mraky lidí. :)
nedá
Ještě jsem přemýšlel, že bych koupil funglovku motorku (+/- 130 tis) ale mám fakt strach že se zabiju, nebo že mě žena bude tahat na vozíku…
Dívej se nato pozitivně, když se zabiješ, tak už to potom neřešíš ;) – s tímhle jsem na motorce jezdil. Na začátku vždy malá modlitba, ať mi nic není nebo ať je to totálka. Cokoliv mezi tím je za trest. A mezi náma – pádů jsem měl nepočítaně… za žádné nemohlo auto, vždy jsem prostě jel jako dobytek a tak to má většina lidí … i na kole ;-).
Pokud už teď máš strach, motorku si nekupuju ;)… motorku si kupuješ kvůli požitku z rychlosti, to s sebou nese jistá rizika ;).
presne tak. ked som kupoval motku, hovoril som ze nebudem chodit jak blbec, ale jak zaklapnes plexi, tahas len za heft a nic ta nezaujima. adrenalin je mocna zbran
To si kámoš říkal taky a teď už 2.5 roku marodí a ještě ho nějaká operace ruky čeká.
Herdek, že bych ten svůj supersport ještě načančal a místo zvrakování zkusil prodat? Krom dalmatinské korozní úpravy mu zas extra nic není :)
fabku v kombiku a nafte (1,9–2006), za 6 rokov co ju mam zatial len rozvody, baterka, praskle H7, predne naboje, nafta+filter, olej+filtre. komplet brzdy. este vymenim tlmice a 10 rokov este vydrzi :-D
takže zadání nesplňuje :)
zadanie nesplnuje ziadne auto
V dnesni dobe poridit starou dizlovou mrdku je dobrej masochismus.
Jestli fakt starou, ještě s rotačkou a žádný CR, neni co řešit. Viz vietnamci a jejich nafťáky jedoucí na řepkový olej v akci.
jako ja by som uz naftu tiez nechcel,dalsie auto jedine benzin. nafta patri do kamen a do traktoru. ale jak pise infidel – rotackou nic nepokazis, ta pojede vecne. PD-cka su tiez v celku podarene
Spíš to hraničí s debilitou. Teda pokud nepracuješ někde na stavbě. :)
Berlingo s jasnou minulostí.
A nejasnou budoucností :-)
:D
Jinak se snaž získat služební. Nic lepšího není a je to zadarmo proti vlastnimu
Škoda Fabia 1.4 MPI 50 kW (2002 – 200×)
jj, nejlepší terénní a zároveň závodní vozidlo je služební Oktávka… :)
80 000 €? Jo, něco bych tu měl. I levnější.
tohle fungovat bude…a můžeš tam lejt co chceš…
Hlavne hledej auto tak do 50 a 30 nech na prvni servis ..
mas recht
Tak. Nejlepe nejaky atmosfericky benzin s jasnou minulosti a cele auto proklepnout a povymenovat, co je potreba.
Čeká mě něco podobného, víc jak 100 k bych dal nerad. Fávo už dosluhuje a už teď vím, že podobné auto, kam budu jen líto benzín a olej a oservisuju to před barákem, už neseženu.
Focus 1,6 benzin prvni generace
Ten se mi moc nelíbí :)
Jinak požadavky kombík a benzín.
A ať se dají složit sedačky!
Nebo tažné a nosič na tažné :)
+1
Ty skoncili v roce 2004, uz se postupne rozpadaj taky – jednoho mam. Spíš dvojkovýho, za 80 už bys vybral.
Volvo s benzínovým motorem..
Jimny. To auto je tak snadno opravitelné, že už snadněji nemůže být. Je to jako rozebírat a skládat lego.
no, souhlasím tak na 70%
ta přední náprava a volnoběžky je dost peklo, nedomyšlený těsnění kolem kulovejch čepů, takže když jezdíš hodně ve sračkách, tak se tam dostane bordel a vyžírá to koule
na zadku bubny = projedeš bahnem, to se dostane do bubnu a vybrušují se drážky do bubnu
originál filtry jsou malý, rychle se zaserou, ale dají se tam strčit větší (mám tam z VW Transportera)
no když máš tlačítkový 4×4, tak ten spínač je vypíčenej na spodku = snadno se urazí (to mě netrápí, já mám ještě mechanický 4×4)
vedení tlakovejch trubiček k zadní brzdě a vedení od nádrže do motoru je taky dobrodružství – chvíli vrchem, chvíli vnitřkem…vrchní konstruktér byl asi na koksu…
Cca 3 roky zpátky mě tu lidi odrazovali od koupě tehdy 14letého auta za 65k s plánovaným ročním nájezdem 30k s tím, že to auto dlouho nevydrží. Po tříleté zkušenosti:
Závěrem – jsem rád, že jsem neřešil p**oviny typu auto na úvěr, operativní leasing a i když bych si teď nové mohl dovolit, nechci :D Počítám, že na současném ještě nějakou tu stovku dám.
Mimochodem k ekologii, často se poslední dobou objevují tendenční ekoteroristické články… Jezdím na benzín, auto plní EURO 4 a na emisích jsem byl ani ne na desetinových hodnotách maximálních přípustných hodnot… Lepší než u nového auta…
Jj, nebát se toho.
cos pořídil?
Sen českého důchodce – fabii 1.4 16V :))
Marjapanno, to měl náš bývalý technik, žihadlo jak kráva :)
No tak s kopce a s větrem v zádech to jede jak z praku :D
Teď vážně, proti našemu 8V ten motor i jakž takž jede. V režimu řazení těsně pod omezovačem :) Na závodění to ale není a předjíždění chce rozmýšlet hodně dopředu…
Proti haťapce 1. generace je to pohoda vůz :)
proč chce předjíždění rozmýšlet dopředu? to si snad musí rozmyslet ten, co mě předjíždí…
:-)
Tak to bylo myšleno :) Není to o tom, že se rozhodneš předjet, dupneš na plyn a ono to jede. Předjíždím s rychlostní rezervou v režimu otáček mezi max krouťákem a výkonem. Takže z 5ky klidně přes meziplyn na 3, v kopcích na 2… :)
hmm…Jimny nepředjíždí…teda…na silnici, v terénu všem natrhne řiť :-)
Ale prd, tuhle jsem u Moravského Berouna předjížděl do kopce přeložený náklaďák co jel dvackou a šlo to docela hezky. A jednou dávněji jsem trhnul i traktor.
S klidem mohu říct ideální auto, navíc výkon dostatečný.
kamarat ju mal v kombiku az do doby ked mu prdol klinak a stretlo sa mu to
Pokud máš dobře udělané rozvody a nepřetahuješ výměnu, tak se ti obvykle nic nepotká a nepřeskočí…Je jasné, že v tomto má krátký řetěz u OHV proti řemenu DOHC navrch :)
tohle bych si netroufnul tvrdit, protože tam byl problém s kladkama a dodržování i moc platný nebylo když se to potkalo před předepsanou výměnou ;-)
Máme zdroj? Rád si počtu… :)
Sen českého důchodce je ale MPI, což je za mě to nejlepší, co mohla Škodovka montovat. Ale 16V také fajn. Záleží na výkonu – kolik má? Alespoň 59kW je docela pružná, co mám zkušenost ;-)
Jo ta 1.4i docela jela. Záleží, co od ní čekáš, přece jen 68 koní není žádné dělo. Měli ji naši a šlo to. Spotřeba v normě a vcelku se to málo sralo.
MPI je zdechlé a žravé… Jede líp v nízkých otáčkách než 16V, výkonová špička ale nikde. Výhodou je blbuvzdornost a vesměs levný servis.
Je to motor do Fábie…nikdo nemluvil, že se na tom bude hrkat okruh…
Někde jsem se tady o tom rozepsal, souhlas. Jeho nesmrtelnost je však velmi lákavá a myslím, že kdo se trochu vyzná, dá mu přednost.
Jasně že se takové dá sehnat, já třeba takové mám, ale nikomu ho nedoporučuju :P
se taky bojis, ze pak bf ten tvuj model po inzertnich serverech vykoupi? :D
Kdepak. „Znalci“ z BF nad něčím takovým akorát ofrňují nos :D
Vidím to na nesmrtelnou pixlu s dvoulitrovou naftou pod kapotou :)
Starou a hnusnou, jsi zapomněl dodat ;)
Za 80 tyček ti tu svou plnoletu Oktu z fleku prodám. :-D
Bezúdržbové auto je Chiméra. Pokud ale chceš blbuvzdorné a snadno opravitelné, asi bych osobně volil Oct I Tour 1.6i v co nejnižší výbavě. Je to auto z konce výrobního cyklu, motor je jednoduchý a prověřený a opraví to kazdej jouda…
Neni mame ho doma :) mazda 3 1,6 benzin rv 2007 kupovano nove aktualne najeto 58 000 km :) za ty roky fakt jenom benzin , olej, filtry, gumy, sterace .. a loni sem ji dopral novou baterku :) je pravda ze stoji v garazi a zena s tim jezdi akorat do obchodu a pro decka do skolky :) a ted uz ani skoro neklesa na hodnote :)))
Takže nákup za 500000kč a 58000 najeto to je 8,62kč za 1km, průměrná spotřeba 8L/100 tak dejme tomu 25kč litr benzinu to jest 200kč za 100km 2000kč 1000km 116 000kč za 58000km tak 616000kč za prima svezení celková cena 10.62kč + olej stěrače atd za 1km to je skoro jak na kole :-)
Skoro jo, sice byla „jen“ za 400 v akci :) ale zas havarijko, gumy atd takze mas v podstate pravdu :)
Správný počty. Moc správný. Já teď jezdím za cca 8 Kč na kilák. Operák, kára za 750. Svoje auto už necjci, akorát starosti s prodejem ve finále stejný užitek, co se týče účetnictví, jako koupené…
No kolo, troufám si říct, je to hodně podobné ne-li horší :)))
Fuj, tyhle počty nejsou pro slabý povahy. S mojí jebkou jedničkovým Focusem ve stádiu řízeného rozkladu jsem v tom za 180 tkm za třičtvrtě mega. Pod 4 Kč sakumprdum se asi už nedostanu a kdo jo, je jen nedůsledný v evidenci nákladů. Mám v aplikaci vše za posledních 9 let a tak trochu se pod fousy směju historkám naftožroutů co jim jezdí Ofce pod 5 litrů a jen se semtam trošičku posere turbo nebo dvouhmota. Je to drahá sranda si všude vozit zadel.
Jojo. Čím víc kiláků, tím je to levnější. Ale zase se může ****** něco vážnějšího, jak překročíš 200 tisíc, tak už je to krapet na houno. Kór ty dnešní samohonky… Ty 4 koruny za kilák ti docela závidím.
no…celkem rád papá…
Jsem ze starý školy ale klidně bych šel do benzínového Japonce s nějakou historií, klidně nědke od hranice, samozřejmě nemá smysl jí po ceně a výbavě. Sám jsem takovýho kdysi měl, dneska má dvacet let, akorát je rezatej.
japonci hrozně hnijou, když to hned nový nenecháš rozebrat a vystříkat antikorozí, je to marný…
mám 15 let starýho Jimnyho a občas opadávají kusy karoserie…ještě že to má žebřinovej rám…i když ten už je taky shnilej
Já měl žigula o byl totálně shnilej a jediná nevýhoda byla problém technická prohlídka ale jinak šlapal jak hodinky takže koroze není zásadní problém, furt lepší jak auto v pozinku co má motor v čudu
fabia vydrzi dyl
felda je jednodussi, a levnejsi, ale uz dost stara
Feli hlavně hnije, antokorozní úprava nulová, krom posledních kusů, které se vyráběly souběžně s první Ovcí.
feldy můžeš koupit 4–6ks :-)
Jak jsem psal. Fabia 1.4 MPI je de facto totéž jako felda 1.3 MPI, akorát nehnije. V celku se tam nemá co skazit a když už, tak si zručný vlastník poradí. I ten rozvod se dal zvládnout :-)
Co jsem zase slyšel já, fábka je děsně drahá na opravu a moc se sere.
Záleží na motorizaci. Motory VW se kazí více a jsou přeci jen „složitější“ u Fabií všechny 16V s různými výkony. Jsou náročnější na údržbu. MPI je stará klasika, která se používá už od tísícovek. Je to OHV 8V (40 nebo 50kW). Díly jsou za pakatel a v podstatě všechno se dá zvládnout svépomocí a navíc se moc nesere, tedy vlastně vůbec :-) Nepočítám spotřební blbosti…
Pozor! Neplést zážehové varianty 1.4 16V a MPI.
Nevím o tom, že by se kazily víc, 74 kW žraly olej, jinak se moc ani na VW motoru nemá co ******. Jinak třeba taková výměna rozvodů je u OHV nahony jednodušší a levnější, to je fakt… A trochu zatrolím, existovaly 44 kW a 50 kW varianty ;-)
Měl jsem za to, že to bylo stejně jako u Feldy, nevadí :-) Jezdil jsem s 50kW a o víc se nestaral.
Jinak, myslel jsem to v souvislosti s tím olejem. 16V stačilo trochu více vytočit, kdy motor nebyl pořádně zahřátý a už se mohly měnit pístní kroužky. Pořád se v porovnání na MPI nesralo vlastně nic. Motory VW nejsou sami o sobě špatné, ale ty „blbosti“ kolem…
ale taky se MPI sraly jeden čas byl problém s těsněníma pod hlavou a odcházely i zapalovací lišty. každopádně to bylo ale vyměněný za chvilku a moc to nestálo
Jojo, tohle se dělo, ale těsně na začátku. Tuším verze (2000 – 2001), zbylé ročníky už byly spolehlivé. Já na něj nedám dopustit.
Klidně bych si troufl říci, že při dobrém zacházení (což je asi největší problém – stačí někdy vidět jak lidi řadí…) se do toho lije benzín a občas vymění olej :-)
Důležitý je vždycky si uvědomit u koho budu auto servisovat. Potom podle toho vybrat. Věř, že to je u staršího auta to nejdůležitější.
Já mám kluka, co má vlastní dílnu, přes 15 let předtím dělal u Opla. Stále má díly na Opla nejlevnější a nejvíc autům tý značky rozumí.
Jinak mám Astru H v kombíku, obyč 1.6ka benzín. Oproti Focusu nebo Octavii blbuvzdornej jednoduchej bytelnej podvozek, jednoduchej motor. za 80–100 seženeš ročník 2007 – 2010 a nějakou službu to určitě ještě udělá a náklady na servis nikterak velký nebudou.
Případně jak tu někdo psal, tak bych se nebál fábie první ani druhý generace, klidne za tu cenu i jedničkovou Oktávku. U 10 let starých aut bych každopádně rozhodně nekupoval diesel.
diesel u 10let starýho auta je právě nesmrtelnej oproti dieselům novodobým
V novém stavu ano :)
Ale na 10 a víc starým diselu máš velkou pravděpdoobnost že odejde turbo, vstřiky, dvouhmoťák, nedejbože když to má i filtr pevných částic. To se prostě nidky nevyplatí.
No..nebo to bude olitany stary komurkovy naftak, ktery sice natodi neskutecne moc, nezere, ale taky nejede a meta saze:) Co naplat, ze motor vydrzi, kdyz samotne auto se proste casem rozsype tu a tam…
Bububu. Repase turba 7tis, nevím teda o nikom, kdo by ji na tomhle motoru musel dělat, a jsou to nájezdy klidně kolem půlmega, ale dobře, 7tis za turbo. Vstřiky repase do 2tis/ks, dobře, budu počítat plných 8tis. Dvouhmoťák orig s komplet spojkou jsem před časem koupil za 7tis a hodil do regálu, ale dobře, dejme tomu, že normálně vyjde na 10 plus trojka výměna. Sakum prdum s nějakejma drobnostma okolo dejme tomu 30tis. Rozdíl ve spotřebě benzínové a dieselové verze téhož je koruna na km, takže v mém případě otázka nájezdu za dva roky. Auto mám 6 let, mohl jsem to tak klidně udělat už 3× :D
na jaké trase začne ten diesel žrát normálně? Podle mých zkušeností to cca na 5–10km není uspornější ani v palivu
Jak normálně? Netuším, nestarám se o to. Porovnávám dlouhodobou spotřebu benzínové a dieselové verze téhož auta. Trasy 5km zpravidla nejezdím, sice se taky někdy stane, když jedu pro materiál do Hornbachu nebo pro dřevo na pilu, ale na spotřebě se mi to nijak znatelně neprojevuje.
no já takhle jednou byl nucený dojíždět cca měsíc v zimě poskoky 10km do práce a zpět (maximálka na trase byla 50km, několik křižovatek, kruháčů, skoro městský. A z průměru 7 bylo najednou skoro 9. Nehledě k tomu, že komfort nula, do osobáku do města je nafta masochismus, včetně bájné 1.9 TDI v oktávce (nedejbože ve fábce), jedině že by člověk naftu kradnul. To pak sedneš do jakýhokolik ušmudlanýho 15 roků starýho benzíňáku a řikáš si jaký je to luxus.
To si teda opravdu neříkám. Když jednou dvakrát za rok vyfasuju služební Oktávku, která je max. 4 roky stará, jsem rád, když se z ní vrátím do té prastaré krabice – jinak bych si tu Oktávku nechal dát nastálo, svoje auto bych ani vůbec mít nemusel, leč tenhle nevímpročsen rodin by mi byl úplně na ho… Jestli to po startu žere víc, to je klidně možné, podle mých dřívějších zkušeností u benzínu ten rozdíl zastudena býval ještě větší. Na 10km se ten rozdíl pozná max tak podle ručičky teploměru, komůrkový nafťák býval hlučnější a línější déle, stejně tak jako karburátorový benzíňák, ten přímovstřikový common-rail je po kilometru v klidu stejně jako benzín se vstřikováním.
Já teď prodávám rok starou Octu a nechávám si druhej patnáct let starej rezavej pekáč :-) je to bída a nechci to..
Tu korunu na km počítáš jak? 6l/100 vs 9l/100?
6,5 vs. 10. Je to MPVčko, žádný drobek.
A o který auto konkrétně? Octavie?
Sherlock Holmes, to se pozná :)
„Je to MPVčko, žádný drobek.“
oktávka splňuje vše, je to to totiž městské vozítko, offroad, mpv i náklaďák v jednom
Zapomněls na závoďák, pokud se člověk nebojí šlápnout na plyn :)
A při tom všem ještě vyrábí naftu.
Jak jsem na to mohl zapomenout? Ty dvě ovce PD 74 kW, se kterými jsem jezdil, byly lepší než OMV a Shell dohromady :)
Pro služební vozy platí beze zbytku! :-)
Znám lidi, co jezdí jak prasata i se soukromou ofcí.
Ehm, už jsem se trošku zklidnil.. :)
Sice musí člověk za ofci fdechtu zaplatit tučnou vlasteneckou přirážku, ale kdo by to neudělal, za takové überauto.
No jo:D, jsem četl MPI
To co píšeš je fajn, a jsi světlá výjimka. To si můžeš gratulovat, že ti to takto vychází. Jinak je to bohužel zavádějící a nemůžeš to takto měřit. Mám v provozu pořád 4 auta, dvě ropy a dva benzíny. Můžu tě ubezpečit, že se nafta nevyplatí. Ani náhodou. Možná tak u mého auta, kde najedu okolo 20 tisíc za rok. Jinak jsou oba benzíny levnější. Spotřeba u Focuse v naftě a benzinu je rozdíl cca 1.5 litru
Tak Focus v naftě bych si nepořídil, ani kdybych byl na houbičkách :D Ono nakonec ani v benzínu ne, jediná výjimka by byl RS první generace, když už.
Kolik jsi najezdil na fordovych diselech?
Naštěstí skoro nic, děkuji, jen něco málo v Transitu a v Sieřře, ale tam ani nebyl fordí, ale ještě Indenor. Co předvedl Ford poté až do doby, než převzal jednašestky a RHR-ka od PSA, tomu jsem se vyhnul velice, velice rád, ani na díly se mi to brát nechtělo. A RHRko samotné stejně beru tak nějak na milost až posledních pár let, kdy jdou konečně repasovat vstřiky, ať už je namontované v čemkoliv.
Akoprát se ho už někdo 10 let pokouší zabít :-) Hle tudy fakt ne a záleží kus od kusu. Některý motory jsou povedenější a některý se holt serou víc nebo mají nějakou konstrukční vadu (třeba BiTdi v VW T5GP kdy jde prostě ***** protože se z EGRu uvolňuje povrchová úprava která nalítá do motoru a vydře se blok). často na tom má podíl i ne/udržba a zacházení majitele. A další věc je že to 10 let starý auto co má na place 148 000 může mít ve skutečnosti 418 000 a tam už to na nějakou udržbu v podobě vstřiků, turba atd. má nárok.
Stará Gčková astra v benzínu je taky v pohodě, nerezne to, koupí za půlku, a zbytek si může nechat na servis.
Řekl bych že se dá sehnat i za 1/2 tebou uváděné částky a tu druhou si necháš jako rezervu na servis.
Fiat stilo, např.
Auta ryrobaná cca mezi 2000 a 2006 jsou už poměrně bezpečná, mají nezbytnou výbavu, obsahují méně (zákonem daných) kurvítek a jsou relativně korozivzdorná.
Na jak dlouho ho chceš?
Buď v klidu. Za 80 tisíc se už něco dá, ale nebude to hned. Těhle aut, ve slušném stavu je málo. Ale nepočítej, že na tom dáš 30 tisíc ročně bez většího servisu. Nějaká Astra nebo Focus v kombíku, okolo 2005 by mohla být v pohodě. Teď dcera má Focuse a hledáme něco novějšího, tak 2005 aspoň. Je jich jen pár… ale našel jsem 05 v kombíku, docela ěkná se slušnou historií, na skákačku po Brně ideál.
Mam taky Fabku 1.4 16V ,kombi …r.v.2003, druhy majitel…
Nenáročný pracant s dlouhodobou spotřebou 5,8 l benálu. Při koupi před 5ti lety za 60 tis 119tis km. Dnes 225 tis a opravy v podobě beznyho spotrebaku. Jen ty prahy uz jsou dost rezave. Bude se mi jednou po ni stýskat.
Má svoje mouchy. Hnijící prahy/blatník v místě podběhu, praskající žárovky, mrtvý elektronický plyn, přeposilovaná…Jízda více než ve dvou lidech je pro dospělé utrpení. Ale je to bytelné autko s rozumným motorem. Interiérově byla ve své době top.
Fakt by mě zajímalo, v jakém stavu budou dnešní litrové tříválce za 15 let…
Neboj, nebudou. Za 15 let fakt už tak leda na šroťáku
Mám to dost podobně – krátká Fabka 1.4 16V, 74 kW, r.v. 2001, druhý majitel, kupováno taky před 5 lety s cca 105 tisíci, teď mám lehce přes 150 (najedu víc na kole :D) Spotřeba do 6 litrů, když tomu na dálnici moc nešlapu, je tam dost krátká čtyřka a hlavně pětka – když jedu sám, tak při 130 km/h točim cca 4500 otáček, žádná sláva a vír v nádrži :D, jinak na normálních silnicích to bere klidně i kolem 5 l/100 km.
S oprava už to je trochu horší – měněno pomalu všecko na podvozku – náboje, tlumiče, olejová vana, tyč řízení, chladič, ty stabilizační tyčky ani nepočítám, ty dostávají nejvíc na frak. Ale rez žádná naštěstí, ta by mi tak ještě scházela :D
to musis jezdit dost na klobouka aby zrala kolem peti, ne?
Dá se, já jezdím za 5,5 dlouhodobou většinou ve 2–3 lidech, a to se s tím neseru, nepodtáčím, točím do červeného, když je potřeba… Ale málo brzdím, spíš dojíždím :)
u auta s nájezdem 10 tisíc km ročně je spotřeba vcelku nedůležitá. Na tento nájezd je ropa nesmysl
Tak já vzal naftaka na nájezd 5000 km ročně. Respektive na 2 dovolené a 2 prodloužené víkendy rocne
ouk, já ho mám taky, akorát to byl kup, který se nedal odmítnout a jezdí s ním přítelkyně po Brně. Nájezd 10 tisíc, 2× měsíčně dálnice :). Jinak samozřejmě preferuji benál
Jj chápu. Stejně tak
74 kw má o tolik kratší 5ku než 55 kw? To hledím, já při 130 GPS jsem na 4tis…
většinou kolem tachometrový stovky na běžných silnicích – něco přes 3000 otáček, při těch 130 na tacháči pod 4300 nejdu, aspoň ten zvuk to má potom :D tyhle údaje platí, když jsem tam sám
Toyota Corola E11 1,4 od roku 2002, info např. zde
+1
Asi ideální volba v týhle kategorii.
Jen tak pro info ohledně znečištění ovzduší v Polsku, kde se tohle zveřejnilo v souvislosti s nafťákama a vyndávání filtrů částic. i když zrovna v polsku se hodně topí uhllím.
Zajímavé, já si kupoval kolo abych na složeném jezdil, nikoli aby rozložené jezdilo v autě. Jaké má ten druhý přístup výhody? :-)
Je to pro lidi co na kole jezdí a mají okolí projeté, tak si rádi zajedou někam dám. Ti co jezdí do hospody to nepochopí.
Auto je třeba vybírat podle vlastní potřeby (né spotřeby) a pak podle možností servisu. Vyhnout se vyloženě špatným motorům jinak bych spolehlivost moc neřešil. Když jsme kupovali poslední auto dojeli jsme s třema autosedačkama a kočárem pro dvojčata a kam se to vlezlo to jsme vzali. Pořád to auto máme a už bude pod požadovanou cenou, ale nechce se mi to měnit za neznámou vránu. Další auto bude 7 místné, v 5 lidech se musí dovnitř vlézt 1kolo, nesmí rezavět a nesmí tlačit středový tunel do kolene jako je tomu v poslední oktávce :o), vysoký posed a velké přední okno, slušný motor.
Treba kdyz chces jet na sjezdovku, po ose se tam malo kdo dostane :)…
Lepší umístění na Stravě :)
Volvo V70 II v D5. Nejenže je hodně spolehlivé, ale celkem to i jede, moc nežere a v kombinaci s automatem je to mov pohodlný vůz.
no nevím, toho automatu bych se asi bál. Kamarád vlastní V70 a říkal, že mu nikdo Volvo s automatem nedoporučil, protože se serou. Což se následně potvrdilo, když na tato tvrzení nereagoval další z mých známých a V70 v automatu si koupil. Všehovšudy bylo to auto asi za 130, měl ho rok a z toho možná tak 3 měsíce pojízdný, z těm 130 přihodil asi 60 za opravy a následně ho rád za 90 prodal, to se mi nejeví jako sen každého řidiče :)
No tak to je ovšem horor. Já mám S80 v automatu a nemůžu si stěžovat. Jen tankuji a jezdím.
Kamarad koupil XC 90 s automatem a taky si uzil…a nakonec ho taky po nejake dobe prodal a koupil nove ix35:)
Tak Volvo má ve většině případů japonský převodovky Aisin, který jsou spolehlivý, pokud je servisuješ tak jak máš. Většina lidí ale na výměnu a výplach po 60000 pečou, tak to kolem 250 tisíc umře. Rozhodně je V70/60 jedno z nejspolehlivějších aut co se kdy dělala (do roku 2005), většina aut co se na bazarech prodáv má najeto přes půl mega.
jo, tohle nebyla kritika Volva jako takovýho (aktuálně zvažuju nějakej „šrot“ na další přírůstek do rodiny a na tahání kol, V70 je taky možný kandidát), kromě toho automatu si myslím, a okolí s Volvem bez automatu mi dává za pravdu, že je to celkem držák
tak hlavně aby to auto mělo ty elektrony, to je důležité
A xenony a metlu a sesle vepř?
…a pochopitelně velux, paluba kaštan, všecko v elektrice – žádný švihadla. S tím automatem nesouhlasím, pořádnej chrochták musí mít fofrklacek, aby to bral vocpoda.
Hledal bych co nejjednodušší auto, tak 10–15 let staré. Atmo benzin, bez zbytečných čančání a blbostí. Cokoliv na tom autě je, je potenciálním zdrojem problémů. Ideálně něco, čeho jezdily mraky, jsou na to díly a co umí spravit každý garážmajstr.
Na naftu se vybodni. Někteří budou tvrdit, že vydrží víc, ale pak brečí v servisu nad tím, že každá blbost stojí desetitisíce.
Jj, u nafty vstřiky, spojka… pokud člověk nemá brutální nájezdy km, nafta se ve výsledku nevyplatí.
Tyhle rádobyzasvěcený komentáře mě vždycky rozesmějí, když si k nim promítnu všechny ty diesely, co jsem kdy provozoval :D
Nafta patří do kamen!
Samozřejmě, a benzín se má zase používat k odmašťování, správný auto je jedině na elektriku :P
Na to máme málo superchargerů :)
Dilema benzín / nafta jsem řešil se servisákem, takže moudra mám od něj :)
+1, automobilky si to už začínají uvědomovat – rušení naftových motorů u Volva či u Mercedesu na americkém trhu, atd. Do budoucna mají naftoví osobní smraďoši odzvoněno…
naftoví smraďoši rozhodně zpomalují globální oteplování, že.
céódva, neasi
Pěkná urbanstory. Zrovna sem to řešil. Když si spocitam, co jsem ušetřil za 180000 km na naftě proti benzinu, tak to všechno muzu vyměnit skoro dvakrát a budu na stejným jak s benzinem. Samozřejmě pokud někdo koupi Starej naftovej vrak, všechno vymění a za 3 roky to vymeni za jinej naftovej vrak takto nikdy nemůže vyjít dobře.
Bavili jsme se o nájezdech okolo 10 tisíc ročně. To máš tu ropu 18 let? Diskuze zněla – má smysl koput naftu s nájezdem 10 tisíc ročně? Ranní start, do hokny, odpolední start, domů. O víkendu chata nebo venkov. Řekněme 300 km týdně, a to přeháním. Opravdu mi chceš tvrdit, že se ropa v tomto případě vyplatí? Nějaký auta jsem už měl, a nejsem si jist, jestli se mi to vyplatilo :)))
no hlavně jezdit ve starý naftě tyhle krátký trasy není uplně komfortní – vibrace, hluk, zima – než se to trošku zkultivuje, už to vypínáš.
třeba takový Uno…po startu se ozval zvuk traktoru… topilo to asi tak po 5 kilometrech…
Přesně tak. Měl jsem 1.7, nájezd něco údajně přes 400k, byla měněna přístojovka. Jediný problém byl s mizejícími lemy ale to se každý rok na jaře dolepilo eprosinem a pak celý rok věrně sloužilo. Nedám dopustit. Éru ukončil kamarád, který ho poslal do pole. Takové stroje už nejsou a nebudou…
Rok má 52 týdnů, krát 300km = 15tis km. To mám tak akorát já. Takže jsi chtěl napsat 200km týdně, aby ti to vyšlo? To aby zbylo na ten víkend, tak to je spíš na chodit do té práce pěšky, protože na tak krátkou vzdálenost nemá cenu vyndavat ani kolo :P
A jinak co se vyplatí nebo nevyplatí. Svého času Peugeot 406 HDI – jo, Francouzi se prej děsně serou, stojí to v servisu víc než to jezdí, jak tvrdí „znalci“ – měl jsem jej necelé 3 roky a 50tis km. Koupeno v 250tis km, prodáno ve 300tis. TCO 2,50Kč/km. Podotýkám, opravdu veškeré náklady, tzn. i s naftou. A to je ten strašně problémový móderní diesel, co má ty „vstřiky“, a tu „dvouhmotu“, a turbo, a vůbec :D Mimochodem, aktuálně má najeto akorát půlmega a vstřiky a turbo jsou původní…
Jo těch 300 byla překlep, uz jsem poloslepej…
S Frantíky je to 50/50… měl jsem 307 – v pohodě bez závad asi 40 tisíc. Pak Nissan Primera 04, půlka auta byl Renault :). Naprostá tragédie. Pořád v servise… xenon nesvítil,v zimě to nestartovalo, závady v elektrice atd. A podotýkám, obě to byly nové auta. Sice všechno měnili v záruce, ale nebavilo mě to mít pořád půjčenou nějakou hajtru
Co přinutí člověka koupit si tak hnusný auto, jako je Primera 04?
Vole :) v té době to byla docela pecka, motor 104 kw, solidní výbava za nějakých 600. Rozhodně byla nepřehlédnutelná. No vydržela mi jenom rok a něco a šla do hayzlu. Od té doby jsem poměrně alergický na deriváty kooperace s francouzskými automobilkami…:)))
Třeba předtím vlastnil Fiat Multikripla a krásnější mu prijde cokoliv.
Předtím Peugeot 307 SW. Taky žádný krasavec, hlavně palubka. Dvoulitrová hadice skoro nejela oproti oktávce se stejnými koňmi…
Tyhle dohady, jak je jedna blbá hromada pomačkaného plechu „krásnější“ než jiná jsou poněkud směšné…
Obě to byla vcelku hnusná auta. S tím souhlasím. Však je to skoro 14 let. Můj favorit Multipla na mě stále ještě čeká
Ale zase já třeba víc jak měsíc a půl v roce nejezdím. Dovolené, motorky, vánoce se pořád válím doma :)))
To já klidně taky ne. Dřív hodně udělaly dovolené, to byly nájezdy přes 20tis, předloni byly dovolené letecky a najednou to bylo jen 12. Teď bylo dvakrát po sobě 15–16tis, páč hory… Ale ono je to skoro jedno, ten současný nafťák má 250tis km, ojezdit už se nestihne, ať budu jezdit ročně 15 nebo 25, je to úplně jedno. Kolega má to samé s najetými 600tis km a jezdí mu to furt v pohodě.
Ne, reagují na Dooma, kde píše o brutálních nájezdech. Svých cca 22000 ročně nepovažuji za brutální.
To najedu cca také. Ročně ušetřím na naftě okolo 11 tisíc proti benzinu. Spotřebu kalkuluji moji skutečnou 6,2 vs 8 litrů benzín. Nafta je v nákupní ceně o dost dražší bez benzínové typy a budu se modlit, aby se mi nevysral DPF případně turbo. Auto kopnu za 4 roky pryč, úspora čtyři pětky. Takový byl rozdíl v ceně benzinu a nafty…tak jsem na stejným. Nevidím v tom přínos. Ale bohužel, auta, které si kupuji pro sebe se v benzínu nedělají…
Jaký motor?
Takové auto smzř. smysl má, v širší rodině máme léta Fordy Fiesty, Fusiony, Fokusy, C-Maxy, a u všech se vždy mění jen co se opotřebuje – žádné opravy navíc. Pravdou je, že poslední dvě auta jsem zdrhnul k jiné značce, ale to bylo kvůli vožení kol v autě na stojáka s jen sundaným předním kolem, kdy jsem nic většího než kombíka nechtěl, a Fokus kombi to nedal.
Jak tady už padlo, nech si 15–25% ceny auta na první servis – výměnu nejlépe všech tekutých náplní, a všech filtrů, event. rozvodů. A event brzd kotoučů a destiček, prtž rozject se můžeš, ale zastavit musíš. Když najdeš auto s tímhle servisem udělané, rezerva může být nižší.
Tady jedno nad limit
Zde mírně nad limit, s vyměněným olejem – to je cca 2,2tis.Kč
Servisní knížka musí být samozřejmostí, spolehnout se na ní ale mnohdy nedá.
Nejlépe mís s sebou někoho, kdo ví o co jde.
…samozřejmě benzínové.
jj, Focus. Asi dobrá volba. Koukl bych se i po Golfech nebo něčem od Seatu. Octavia by byla dobrou volbou, ale v ČR je o ně bitka, takže jsou dost drahé.
Právě, Octy a Golfy za stanovený limit jen s velkým štěstím. Seata myslíš kterého?
Možná bych se koukl po Altee nebo po Leonu. Pěkné to nebude, ale bude to mít spoustu dílů společných s Octavií a Golfem.
Já tak jezdím A3 z 2008 a díly jsou příjemné.
Jak je na tom Leon s kufrem? Vypadá, že by mohl být větší než krátká Fábka.
Je to konkurent Golfu, takže bych tipl ± kolem krátkého Golfa.
Takže asi jako Favorit, zas nic pro mě.
počítám, že kolem 350 litrů. Jestli stěhuješ obden ledničku, potřebuješ Mondeo nebo Superba ;-)
Jo, tak Leon už je stařešina, tak daleko js nekoukal. Ale dal by se.
Ford dobrá volba. Novější modely už tolik netrápí koroze. Podvozky jsou luxusní, elektrika stabilní. Díly hodně zlevnili. Vyhnul bych se motoru 1.6 74kw. Trápí je spotřeba oleje, pokud to jezdilo v Německu na olej A1. 1.8 taky baští olej, ale spíš na dálnici. Trápí ho ale svirl klapky. Je potřeba je hlídat, jinak je motor nasaje. Od Fordu bych spíš bral motor 2.0 a nebo 1.6 85kw. Ale ten je vzácný.
Pokud dostával olej co měl a dodržovaly se původní intervaly (před fl 15 tkm, po něm nepochopitelně 20 tkm), šlape jak hodinky a olej nebaští. Jestli tam mezi výměnama zvrhnu půl litru… (230 tkm, vlastněno od 50 tkm). Nesmrtelná teta, na jaře se poperu naposledy se rzí a napřesrok oslavím s Focusem první společné kulatiny.
No ten focus z NL – ty kiláky silně pochybuji…
1,8 flexifuel (možnost jezdit na E85) nebrat. Jinak benzínového cokoliv. 1,6 je slabší, ale na normální ježdění stačí.
Proc nebrat?
Co treba Honda Jazz 1G (nejak 2002–2007 tusim). Je to tak jednoduchee auto, ze se na tom nema co pokazit. Akorat s tim jet po dalnici je za trest.
proč za trest
Tak prece jen je to takove mensi auto, neplacateho tvaru, takze se to pri vyssich rychlostech nechova uplne dobre. Dale je v tom trochu hluk. Je to idealni na takove to ppresouvani nizsimi rychlostmi nekde ve meste, po dedinach, atd…
Ovsem zase ten zavazadlovy pprostor ma vyresen paradne, a i kdyz je to auto pomerne male, da se tim vetsinou prevezt vice(vetsi) veci nez mnohymi vetsimi auty. Treba na prevazeni kol je to pomerne super :-)
Názor blázna: volil bych jedničkovou fabii s 1,9tdi 74kw. Jezdí to vcelku dobře, až na těžší předek. Oproti benzínu to jede a reálná dlouhodobá spotřeba je cca 5,5l/100km s těžší nohou. Dá se sehnat i s EU4, takže ji z měst nejspíše hned nevyženou (kód motoru AXR po faceliftu). Dále NEMÁ dvouhmotový setrvačník ( golf atd. se stejným motorem má). Je třeba kupovat s někým, kdo se vyzná a dát si pozor na vydřenou vačku a vymačkané uložení vstřikovačů. Vždycky to bude o štěstí na kus.
Pokud bych vybíral pro sebe, tak vezmu bmw e46 compact 316i, 318i, za 40–50k a zbytek na servis. Dostanu auto u kterého se dá mluvit o jízdních vlastnostech a spolehlivost je velmi dobrá. Díly se dají sehnat za pohodové ceny a je dobrý výběr. Tohle je volba pro někoho, kdo si zvládne udělat servis.
Každopádně u auta za 50–80k to vždy bude o troše štěstí na kus a hlavně pečlivosti předchozího majitele. Na konkrétní značce už tolik nezáleží.
první dvě slova a dál už je to zbytečný číst:-)
+1:)
Já koupil loni Mazdu 3, 2008, 175000Km, 1.6 benzin. Před koupí nechal prohlídnout soudní znalcem, který se specializuje na auta.
Musím zaklepat. Rok jezdím a bez problémů. Vyměněn akorát olej, filtry a nechal preventivně vystříkat podvozek :) a ten benzín tam musím lit :D
je fakt že mazdy mechanicky vydrží, to dříve shnije kastle
Mazdu 3 bez ocividne koroze. Nechat udelat rozvody, vymenit brzdovku a chladici kapalinu a nechat peclive vystrikat dutiny, prahy, dvere a nosniky. Dutiny a spodek kazde dva roky a mas klid. Vcelku spolehlive auto. Najezdili jsme s 323f 380t a konecna byla prave koroze nepodchycena vcas.
Ta mazda3 mozna tady v evrope je ok, ale co jsem to mel ve statech, tak docela zklamani. Verze 2,3 – jelo to hezky, ovsem to co se zaplatilo v servisu, za to jsem ty auta mohl mit dve.
Podle mě nemá smysl kupovat osobáka nad 80 litrů:)
takový objem mají snad už jen lokomotivy…
Svět motorů vydavá jednou ročně speciál Ojetiny.Je tam hromada aut v různých cenovych hladinách, u každeho z nich jsou vypsané všechny motorizace, popsané časté závady a neduhy každého z nich. Jde to objednat u nich na stránkách. Jak tu nekdo psal je dobré si auto vybrat podle toho kdo ti bude dělat na autě servis. Já znám borce kterej je machr na pažouty tak sem koupil pažouta.
Určitě se sehnat dá a i za min. Je potřeba počítat s tim že je to ojetina. Třeba oktavka cca 2002 1.9 TDI 81 kW rotacka by do 80k mohla být pěkná. Budeš tam mít asi nejlepší motor co se kdy vyráběl s nízkou spotřebou, co se týče dílů jako čepy tlumiče atd…stoji pár korun a i trochu toho komfortu kdyz to bude slusnejsi vybava. Sam mám tdi a jak píšeš akorát měním olej a leju naftu.
81kW je rotačka? Já mám za to, že rotačka je jen 66kW a další 1.9 se liší turbem.
66 a 81 kw jsou stejné motory. První verze před faceliftem euro 2 a druhá po faceliftu měla euro 3 s proměnou geometrií lopatek. Liší se jen výkonem. Obě jsou rotačky.
Já koupil AR 147 1.9JTD 85Kw r.2003 za 46K a úplná spokojenost. Po necelém roce a najetých 22k km jsem dělal jen repas altiku za 4500K.
85 kw je poctivý motor. 8V a jednoduchá mechanika. Výkon a spotřeba super. Odolnost výborná. Nemá filtr pevných částic. Udělal si dobrý kup.
Tak tak, vybíral jsem hodně dlouho který motor, nakonec padla volba na tento kvůli dobrým ohlasům.
Spotřeba 5–6L, olej nežere, olej měním po 10tis. Km Selenia 5W-40 WR + olej a vzduchový filtr a po 20tis. km kabinový a palivový.
„po necelem roce“ – mas jeste vsechno pred sebou, neboj :-)
Ale jinak Alfy jsou fajne.
Mno, mám zálusk na nějakou hezkou 156, ale je jich málo.
156 v perfektnim stavu a za tricet tycek jsou plne bazary:DDD
Bojím se toho perfektního stavu :)
Neboj, ve sběrnech surovinách zas takový citlivky nejsou, vemou ti do likvidace i tu horší ;)
Zas tak moc se bát nemusí, pro tenhle motor platí obdobné ceny jako jsem zmiňoval výše :D
Tak ale auto neni jen motor. No a u takoveho stari uz asi neni az tak dulezita znacka, jako spise historie jak se o to predchozi majitele starali. Takze tezko takhle cokoliv rikat.
Tak samozřejmě že to není žádný krasavec ale já ji kupoval proto abych všem dokázal že je to spolehlivě auto(značka).Otec který vždy říkal alfa alfa ty se serou tak mi ji teď jen pořád pochvaluje.
Alfa měla vždycky pěkný auta. A teď s Giulií, Giulietto a Stelviem to platí obzvlášť.
Tak ty ostatní věci bude řešit plus mínus podobně…
To už je pak na každém. Já třeba kupuju relativně hodně starý střepy, ale nešetřím ani na stavu při nákupu, ani na následném servisu. A třeba podvozkové věci měním po nákupu prostě šmahem. Znám ty kecy, jak tlumiče ve 200tis km jsou „v pohodě“, protože to nemlátí, a ještě líp znám rozdíl, když se tam daj nový. Takže po koupi rovnou všechny 4 tlumiče i pružiny, a zbytek podvozku co je potřeba, a hned je z toho úplně jiný auto. Stejně by to člověk jednou měnil, když si to chce nechat dýl, tak proč to nemít lepší hned od začátku. Jinak teď jsem měnil tlumiče po 100tis znovu, ačkoliv i mně to furt ještě připadalo v pohodě, ale stejně po výměně znatelnej rozdíl.
27.února to bude rok a najetých 22tis. km je na tak staré auto slušná porce km ne? Byl jsem sní v Rakousku 800km v jednu stranu.
Jinak pokukuji po 159 SW Ti 1.9 JTDm 110Kw Q-Tronic 2011–2012, 2,4 by byla asi lepší volba ale za 9–10L se mi moc jezdit nechce. Uvidíme
Ta 2,4 má strašně těžkej předek. Zátah rovně fajn, ale jinak to úplně zabíjí jízdní vlastnosti správné Alfy. A Alfa se nekupuje na závodění na světlech a dálnici, ale proto, jak se chová v zatáčkách.
Mám Hondu Civic 1.4 benzín, 2004, pětidveřák. Najeto přes 200000. Za celou dobu byla v servisu jen preventivně na údržbu, nikdy na opravu. Jinak je to vevnitř docela velký auto, vejde se tam dost kol a velkejch lidí. Doporučuju :)