Auto za 80t.. Má to vůbec smysl?

246 nepřečtených
  • Tomkac

    čau, dá se sehnat za 80 000 auto, které by mohlo fungovat?? Je mi úplně jedno co to bude… Chci jen abych se tam vlezl já + žena + rozložené kolo… Něco blbuvzdorného, nezničitelného, nejlépe kdybych jen tankoval benzín a měnil olej…

    • Tomkac  

      :-D

    • puka  

      Taky se budu muset pustit do hledání.. Pokud udělám autoškolu :D

      • Carloss  

        vybírej podle toho, jakýho garážníka máš v okolí a v čem jezdí on.

    • Lance  

      Dá. Fungovat bude. Otázkou jak dlouho

    • bezdratova.sprcha  

      Jo, kdyby do auta stačilo jen tankovat benzín a měnit olej, tak už ho mám dávno taky. Když bych auto měl a někdy si spočítal kolik bych místo těch vyhozených peněz mohl mít super věci na kolo, musel bych ho tak jako tak dát pryč.

      • Lanzinho  

        Lépe bych to neřekl :)

      • jIrI___  

        +1. Pro člověka, který se v autech nevyzná a chodí do servisu, je ojeté auto neskutečný žrout peněz (vidím to neustále kolem sebe). Stará herka za osmdesát litrů tuplovaně… V trochu jiné pozici může být člověk, kterého auta baví a je schopen si hromadu věcí sehnat v eshopech a pak oservisovat sám v garáži, pro něj naopak taková stará plečka vždy nemusí být úplně až tak marná koupě.

        • hekynen  

          Když máš autoservis bratránka, tak to taky ještě docela jde. :)

          • jIrI___  

            Jo, to je ještě jedna z těch lepších variant :)

            • hekynen  

              Z tohoto pohledu jsem se oženil výborně. :-D

              • nomecz  

                S bratrancem ? To se muze ? :)

                • hekynen  

                  Bratránka jsem vyženil s manželkou! ;-)

                  Ale jinak ano, prej se to může..

                  • Japhy  

                    Tak maj o tebe starost, abyste s bratránkem neměli blbý děti. :-D

        • kejda  

          třeba doma v garáži kalibrovat vstřiky…

          • jIrI___  

            To zrovna ne, ale příklad z poslední doby – výměna ložiska. Cena ložiska SKF na eshopu 1850 Kč. Cenová nabídka pěti servisů v okolí 3300–4200 Kč za ložisko (totožné SKF) a 700–800 Kč za práci. Vlastní materiál si do poptávaných servisů člověk samozřejmě donést nemůže. Takže pokud má člověk chuť a prostředky, ušetří na jednom svépomoci vyměněném ložisku doslova několik tisíc Kč. To už i průměrně vydělávající člověk v peněžence ucítí.

            • kejda  

              Tak zkusit to můžeš, zeptat se, jestli by ti to nevyměnili a přidat pohádku, jak ti jednou měnili ložiska a jedno jim zbylo :). Někde nějaký garážník ti to vymění jen za práci. Autorizovaný servis asi ne, pravda. Ale pokud si můžeš dovézt například svůj olej, tak si myslím že by se dalo domluvit i to ložisko.

              Logicky to neber tak, že přijedeš na spojku, rozvody, vodní pumpu a vysypeš jim do kanclu kýbl dílů, ať ti to tam za 400 Kč na hodinu přeskládají. To bych tě asi taky odmítl…

            • nomecz  

              Solidni servis ti vezme i tvoje dily , vetsinou pouze o neco zvednou hodinovku resim to tak taky k oboustrane spokojenosti

              • jIrI___  

                V tom případě jsem natrefil jen na nesolidní servisy. Je fakt, že jsem vybíral jen dle dojezdové vzdálenosti z rachoty a recenzí na google :)

                • kejda  

                  Aha, tak to potom jo. Recenze na google jsou opravdu vypovídající vzorek. Zkus někam zavolat a uvidíš, že to klapne…a když si najdeš nějakého spolehlivého, občas mu dáš něco navíc, tak nebudeš mít se svými díly problém.

                  • jIrI___  

                    Zas tak blbý nejsem, samozřejmě jsem ty servisy obvolal a poptal se na vlastní matroš, odpověď vždy negativní. Být to moje auto, tak asi hledám dál i někde po fórech pofiderní garážmistry, takhle jsem ho vrátil se statusem „mise nesplněna“ :D

                    • kali222  

                      garazmistri soustredici se treba na par modelu aut jedne znacky jsou studnici moudrosti pri opravach starych strepu. :D ale vetsinou se s nima hure jedna. co jsem mel moznost…, tak se povazovali temer za polobohy. :) tomu alespon ta komunikace odpovidala…

                    • mr.antik  

                      Docela by mě zajímalo, jakou marži má takovej garážník na tom ložisku – řek bych že to nebude daleko od tvého zjištěného rozdílu..

                    • mr.antik  

                      Docela by mě zajímalo, jakou marži má takovej garážník na tom ložisku – řek bych že to nebude daleko od tvého zjištěného rozdílu..

                      • oddie  

                        Byl by blbej, kdyby to delal zadarmo :P

              • notobi  

                pokud použiješ zákazníkem dodaný díly tak si na sebe ušiješ peklo protže pokud to bude nějakej shit a posere se to kvůli nekvalitnímu dílu sotva budeš obhajovat, že si to neposral svojí prací takže za mě nee, nemluvě o tom, že značkovej servis má povinnost používat pouze originální díly

                • kejda  

                  chtěl jsem svůj příspěvek doplnit o tvůj postřeh, ale byl jsi rychlejší. Samozřejmě, že se servis bude bránit namontovat úplný sračkoidní díly, který se dají leckdy koupit v auto kelly atd. Brzdové desky za 500 Kč atd… Ale u ložiska od SKF by to nemsuel být problém…

            • jecnak  

              Tak moznost je taky tu tehlici vzit a odnest do servisu a nechat behem 5 minut prelisovat to lozisko. Za 200,– k oboustranne spokojenosti.

              • Japhy  

                Souhlas, vymlátit/vylisovat ho ven je občas peklo. Nový už je za použití mrazáku sranda.

    • James.Sniper  

      Něco blbuvzdorného, nezničitelného, nejlépe kdybych jen tankoval benzín a měnil olej…

      Až takové najdeš, dej vědět. Na takové auto tu čeká mraky lidí. :)

    • Carloss  

      nedá

    • Tomkac  

      Ještě jsem přemýšlel, že bych koupil funglovku motorku (+/- 130 tis) ale mám fakt strach že se zabiju, nebo že mě žena bude tahat na vozíku…

      • Breakpain  

        Dívej se nato pozitivně, když se zabiješ, tak už to potom neřešíš ;) – s tímhle jsem na motorce jezdil. Na začátku vždy malá modlitba, ať mi nic není nebo ať je to totálka. Cokoliv mezi tím je za trest. A mezi náma – pádů jsem měl nepočítaně… za žádné nemohlo auto, vždy jsem prostě jel jako dobytek a tak to má většina lidí … i na kole ;-).

        Pokud už teď máš strach, motorku si nekupuju ;)… motorku si kupuješ kvůli požitku z rychlosti, to s sebou nese jistá rizika ;).

        • filipino_23  

          presne tak. ked som kupoval motku, hovoril som ze nebudem chodit jak blbec, ale jak zaklapnes plexi, tahas len za heft a nic ta nezaujima. adrenalin je mocna zbran

          • kyl  

            To si kámoš říkal taky a teď už 2.5 roku marodí a ještě ho nějaká operace ruky čeká.

      • DoomHammer  

        Herdek, že bych ten svůj supersport ještě načančal a místo zvrakování zkusil prodat? Krom dalmatinské korozní úpravy mu zas extra nic není :)

    • filipino_23  

      fabku v kombiku a nafte (1,9–2006), za 6 rokov co ju mam zatial len rozvody, baterka, praskle H7, predne naboje, nafta+filter, olej+filtre. komplet brzdy. este vymenim tlmice a 10 rokov este vydrzi :-D

      • Carloss  

        takže zadání nesplňuje :)

      • snas89  

        V dnesni dobe poridit starou dizlovou mrdku je dobrej masochismus.

        • Infidel  

          Jestli fakt starou, ještě s rotačkou a žádný CR, neni co řešit. Viz vietnamci a jejich nafťáky jedoucí na řepkový olej v akci.

        • filipino_23  

          jako ja by som uz naftu tiez nechcel,dalsie auto jedine benzin. nafta patri do kamen a do traktoru. ale jak pise infidel – rotackou nic nepokazis, ta pojede vecne. PD-cka su tiez v celku podarene

        • hekynen  

          Spíš to hraničí s debilitou. Teda pokud nepracuješ někde na stavbě. :)

    • MirosPikos  

      Berlingo s jasnou minulostí.

    • Lance  

      Jinak se snaž získat služební. Nic lepšího není a je to zadarmo proti vlastnimu

      • ScottAspect  

        Škoda Fabia 1.4 MPI 50 kW (2002 – 200×)

      • hekynen  

        jj, nejlepší terénní a zároveň závodní vozidlo je služební Oktávka… :)

    • Vrci  

      80 000 €? Jo, něco bych tu měl. I levnější.

    • Sgt Pepper  

      tohle fungovat bude…a můžeš tam lejt co chceš…

    • nomecz  

      Hlavne hledej auto tak do 50 a 30 nech na prvni servis ..

      • Copernicus  

        mas recht

      • obda  

        Tak. Nejlepe nejaky atmosfericky benzin s jasnou minulosti a cele auto proklepnout a povymenovat, co je potreba.

    • DoomHammer  

      Čeká mě něco podobného, víc jak 100 k bych dal nerad. Fávo už dosluhuje a už teď vím, že podobné auto, kam budu jen líto benzín a olej a oservisuju to před barákem, už neseženu.

      • nomecz  

        Focus 1,6 benzin prvni generace

        • DoomHammer  

          Ten se mi moc nelíbí :)

          Jinak požadavky kombík a benzín.

        • SloM  

          +1

        • Japhy  

          Ty skoncili v roce 2004, uz se postupne rozpadaj taky – jednoho mam. Spíš dvojkovýho, za 80 už bys vybral.

      • Stingray  

        Volvo s benzínovým motorem..

      • tigermoth  

        Jimny. To auto je tak snadno opravitelné, že už snadněji nemůže být. Je to jako rozebírat a skládat lego.

        • Sgt Pepper  

          no, souhlasím tak na 70%

          ta přední náprava a volnoběžky je dost peklo, nedomyšlený těsnění kolem kulovejch čepů, takže když jezdíš hodně ve sračkách, tak se tam dostane bordel a vyžírá to koule

          na zadku bubny = projedeš bahnem, to se dostane do bubnu a vybrušují se drážky do bubnu

          originál filtry jsou malý, rychle se zaserou, ale dají se tam strčit větší (mám tam z VW Transportera)

          no když máš tlačítkový 4×4, tak ten spínač je vypíčenej na spodku = snadno se urazí (to mě netrápí, já mám ještě mechanický 4×4)

          vedení tlakovejch trubiček k zadní brzdě a vedení od nádrže do motoru je taky dobrodružství – chvíli vrchem, chvíli vnitřkem…vrchní konstruktér byl asi na koksu…

    • Kosta  

      Cca 3 roky zpátky mě tu lidi odrazovali od koupě tehdy 14letého auta za 65k s plánovaným ročním nájezdem 30k s tím, že to auto dlouho nevydrží. Po tříleté zkušenosti:

      • auto kupodivu stále jezdí, brzdí, zatáčí.
      • nájezd v době koupě 140k (asi :)), nyní 220k.
      • investice a opravy samozřejmě byly, ale nic zásadního. Tlumiče (nebyly vymlácené, ale mrtvé), ložisko spojky, silentbloky… Základ motor+převodovka bez problému.
      • (jenom na benzínu jsem zaplatil 2násobnou hodnotu auta, a to včetně oprav :D)
      • kupodivu nikdy jsem neměl potřebu dělat třeba takovou geometrii. Na STK jediná závada – naprasklá manžeta poloosy…
      • 2× měněný zadní nárazník, kdy řidička a řidič za mnou se čuměli po vrabcích a nedobrzdili…

      Závěrem – jsem rád, že jsem neřešil p**oviny typu auto na úvěr, operativní leasing a i když bych si teď nové mohl dovolit, nechci :D Počítám, že na současném ještě nějakou tu stovku dám.

      Mimochodem k ekologii, často se poslední dobou objevují tendenční ekoteroristické články… Jezdím na benzín, auto plní EURO 4 a na emisích jsem byl ani ne na desetinových hodnotách maximálních přípustných hodnot… Lepší než u nového auta…

      • Infidel  

        Jj, nebát se toho.

      • DoomHammer  

        cos pořídil?

        • Kosta  

          Sen českého důchodce – fabii 1.4 16V :))

          • DoomHammer  

            Marjapanno, to měl náš bývalý technik, žihadlo jak kráva :)

            • Kosta  

              No tak s kopce a s větrem v zádech to jede jak z praku :D

              Teď vážně, proti našemu 8V ten motor i jakž takž jede. V režimu řazení těsně pod omezovačem :) Na závodění to ale není a předjíždění chce rozmýšlet hodně dopředu…

              • DoomHammer  

                Proti haťapce 1. generace je to pohoda vůz :)

              • Sgt Pepper  

                proč chce předjíždění rozmýšlet dopředu? to si snad musí rozmyslet ten, co mě předjíždí…

                :-)

                • Kosta  

                  Tak to bylo myšleno :) Není to o tom, že se rozhodneš předjet, dupneš na plyn a ono to jede. Předjíždím s rychlostní rezervou v režimu otáček mezi max krouťákem a výkonem. Takže z 5ky klidně přes meziplyn na 3, v kopcích na 2… :)

                  • Sgt Pepper  

                    hmm…Jimny nepředjíždí…teda…na silnici, v terénu všem natrhne řiť :-)

                    • tigermoth  

                      Ale prd, tuhle jsem u Moravského Berouna předjížděl do kopce přeložený náklaďák co jel dvackou a šlo to docela hezky. A jednou dávněji jsem trhnul i traktor.

          • hmm  

            S klidem mohu říct ideální auto, navíc výkon dostatečný.

          • filipino_23  

            kamarat ju mal v kombiku az do doby ked mu prdol klinak a stretlo sa mu to

            • Kosta  

              Pokud máš dobře udělané rozvody a nepřetahuješ výměnu, tak se ti obvykle nic nepotká a nepřeskočí…Je jasné, že v tomto má krátký řetěz u OHV proti řemenu DOHC navrch :)

              • notobi  

                tohle bych si netroufnul tvrdit, protože tam byl problém s kladkama a dodržování i moc platný nebylo když se to potkalo před předepsanou výměnou ;-)

                • Kosta  

                  Máme zdroj? Rád si počtu… :)

          • ScottAspect  

            Sen českého důchodce je ale MPI, což je za mě to nejlepší, co mohla Škodovka montovat. Ale 16V také fajn. Záleží na výkonu – kolik má? Alespoň 59kW je docela pružná, co mám zkušenost ;-)

            • kejda  

              Jo ta 1.4i docela jela. Záleží, co od ní čekáš, přece jen 68 koní není žádné dělo. Měli ji naši a šlo to. Spotřeba v normě a vcelku se to málo sralo.

            • Kosta  

              MPI je zdechlé a žravé… Jede líp v nízkých otáčkách než 16V, výkonová špička ale nikde. Výhodou je blbuvzdornost a vesměs levný servis.

              • kejda  

                Je to motor do Fábie…nikdo nemluvil, že se na tom bude hrkat okruh…

              • ScottAspect  

                Někde jsem se tady o tom rozepsal, souhlas. Jeho nesmrtelnost je však velmi lákavá a myslím, že kdo se trochu vyzná, dá mu přednost.

    • oddie  

      Jasně že se takové dá sehnat, já třeba takové mám, ale nikomu ho nedoporučuju :P

      • kali222  

        se taky bojis, ze pak bf ten tvuj model po inzertnich serverech vykoupi? :D

        • oddie  

          Kdepak. „Znalci“ z BF nad něčím takovým akorát ofrňují nos :D

          • Bafoon  

            Vidím to na nesmrtelnou pixlu s dvoulitrovou naftou pod kapotou :)

            • oddie  

              Starou a hnusnou, jsi zapomněl dodat ;)

    • hekynen  

      Za 80 tyček ti tu svou plnoletu Oktu z fleku prodám. :-D

    • alinceb  

      Bezúdržbové auto je Chiméra. Pokud ale chceš blbuvzdorné a snadno opravitelné, asi bych osobně volil Oct I Tour 1.6i v co nejnižší výbavě. Je to auto z konce výrobního cyklu, motor je jednoduchý a prověřený a opraví to kazdej jouda…

      • nomecz  

        Neni mame ho doma :) mazda 3 1,6 benzin rv 2007 kupovano nove aktualne najeto 58 000 km :) za ty roky fakt jenom benzin , olej, filtry, gumy, sterace .. a loni sem ji dopral novou baterku :) je pravda ze stoji v garazi a zena s tim jezdi akorat do obchodu a pro decka do skolky :) a ted uz ani skoro neklesa na hodnote :)))

        • hmm  

          Takže nákup za 500000kč a 58000 najeto to je 8,62kč za 1km, průměrná spotřeba 8L/100 tak dejme tomu 25kč litr benzinu to jest 200kč za 100km 2000kč 1000km 116 000kč za 58000km tak 616000kč za prima svezení celková cena 10.62kč + olej stěrače atd za 1km to je skoro jak na kole :-)

          • nomecz  

            Skoro jo, sice byla „jen“ za 400 v akci :) ale zas havarijko, gumy atd takze mas v podstate pravdu :)

          • kejda  

            Správný počty. Moc správný. Já teď jezdím za cca 8 Kč na kilák. Operák, kára za 750. Svoje auto už necjci, akorát starosti s prodejem ve finále stejný užitek, co se týče účetnictví, jako koupené…

            No kolo, troufám si říct, je to hodně podobné ne-li horší :)))

          • Japhy  

            Fuj, tyhle počty nejsou pro slabý povahy. S mojí jebkou jedničkovým Focusem ve stádiu řízeného rozkladu jsem v tom za 180 tkm za třičtvrtě mega. Pod 4 Kč sakumprdum se asi už nedostanu a kdo jo, je jen nedůsledný v evidenci nákladů. Mám v aplikaci vše za posledních 9 let a tak trochu se pod fousy směju historkám naftožroutů co jim jezdí Ofce pod 5 litrů a jen se semtam trošičku posere turbo nebo dvouhmota. Je to drahá sranda si všude vozit zadel.

            • kejda  

              Jojo. Čím víc kiláků, tím je to levnější. Ale zase se může posrat něco vážnějšího, jak překročíš 200 tisíc, tak už je to krapet na houno. Kór ty dnešní samohonky… Ty 4 koruny za kilák ti docela závidím.

      • Bafoon  

        no…celkem rád papá…

    • mr.antik  

      Jsem ze starý školy ale klidně bych šel do benzínového Japonce s nějakou historií, klidně nědke od hranice, samozřejmě nemá smysl jí po ceně a výbavě. Sám jsem takovýho kdysi měl, dneska má dvacet let, akorát je rezatej.

      • Sgt Pepper  

        japonci hrozně hnijou, když to hned nový nenecháš rozebrat a vystříkat antikorozí, je to marný…

        mám 15 let starýho Jimnyho a občas opadávají kusy karoserie…ještě že to má žebřinovej rám…i když ten už je taky shnilej

        • hmm  

          Já měl žigula o byl totálně shnilej a jediná nevýhoda byla problém technická prohlídka ale jinak šlapal jak hodinky takže koroze není zásadní problém, furt lepší jak auto v pozinku co má motor v čudu

    • Copernicus  

      fabia vydrzi dyl

      felda je jednodussi, a levnejsi, ale uz dost stara

      • DoomHammer  

        Feli hlavně hnije, antokorozní úprava nulová, krom posledních kusů, které se vyráběly souběžně s první Ovcí.

      • mr.antik  

        feldy můžeš koupit 4–6ks :-)

      • ScottAspect  

        Jak jsem psal. Fabia 1.4 MPI je de facto totéž jako felda 1.3 MPI, akorát nehnije. V celku se tam nemá co skazit a když už, tak si zručný vlastník poradí. I ten rozvod se dal zvládnout :-)

        • puka  

          Co jsem zase slyšel já, fábka je děsně drahá na opravu a moc se sere.

          • ScottAspect  

            Záleží na motorizaci. Motory VW se kazí více a jsou přeci jen „složitější“ u Fabií všechny 16V s různými výkony. Jsou náročnější na údržbu. MPI je stará klasika, která se používá už od tísícovek. Je to OHV 8V (40 nebo 50kW). Díly jsou za pakatel a v podstatě všechno se dá zvládnout svépomocí a navíc se moc nesere, tedy vlastně vůbec :-) Nepočítám spotřební blbosti…

            Pozor! Neplést zážehové varianty 1.4 16V a MPI.

            • Kosta  

              Nevím o tom, že by se kazily víc, 74 kW žraly olej, jinak se moc ani na VW motoru nemá co posrat. Jinak třeba taková výměna rozvodů je u OHV nahony jednodušší a levnější, to je fakt… A trochu zatrolím, existovaly 44 kW a 50 kW varianty ;-)

              • ScottAspect  

                Měl jsem za to, že to bylo stejně jako u Feldy, nevadí :-) Jezdil jsem s 50kW a o víc se nestaral.

                Jinak, myslel jsem to v souvislosti s tím olejem. 16V stačilo trochu více vytočit, kdy motor nebyl pořádně zahřátý a už se mohly měnit pístní kroužky. Pořád se v porovnání na MPI nesralo vlastně nic. Motory VW nejsou sami o sobě špatné, ale ty „blbosti“ kolem…

                • notobi  

                  ale taky se MPI sraly jeden čas byl problém s těsněníma pod hlavou a odcházely i zapalovací lišty. každopádně to bylo ale vyměněný za chvilku a moc to nestálo

                  • ScottAspect  

                    Jojo, tohle se dělo, ale těsně na začátku. Tuším verze (2000 – 2001), zbylé ročníky už byly spolehlivé. Já na něj nedám dopustit.

                    Klidně bych si troufl říci, že při dobrém zacházení (což je asi největší problém – stačí někdy vidět jak lidi řadí…) se do toho lije benzín a občas vymění olej :-)

    • maajkee  

      Důležitý je vždycky si uvědomit u koho budu auto servisovat. Potom podle toho vybrat. Věř, že to je u staršího auta to nejdůležitější.

      Já mám kluka, co má vlastní dílnu, přes 15 let předtím dělal u Opla. Stále má díly na Opla nejlevnější a nejvíc autům tý značky rozumí.

      Jinak mám Astru H v kombíku, obyč 1.6ka benzín. Oproti Focusu nebo Octavii blbuvzdornej jednoduchej bytelnej podvozek, jednoduchej motor. za 80–100 seženeš ročník 2007 – 2010 a nějakou službu to určitě ještě udělá a náklady na servis nikterak velký nebudou.

      Případně jak tu někdo psal, tak bych se nebál fábie první ani druhý generace, klidne za tu cenu i jedničkovou Oktávku. U 10 let starých aut bych každopádně rozhodně nekupoval diesel.

      • notobi  

        diesel u 10let starýho auta je právě nesmrtelnej oproti dieselům novodobým

        • maajkee  

          V novém stavu ano :)

          Ale na 10 a víc starým diselu máš velkou pravděpdoobnost že odejde turbo, vstřiky, dvouhmoťák, nedejbože když to má i filtr pevných částic. To se prostě nidky nevyplatí.

          • lukas aka mitro  

            No..nebo to bude olitany stary komurkovy naftak, ktery sice natodi neskutecne moc, nezere, ale taky nejede a meta saze:) Co naplat, ze motor vydrzi, kdyz samotne auto se proste casem rozsype tu a tam…

          • oddie  

            Bububu. Repase turba 7tis, nevím teda o nikom, kdo by ji na tomhle motoru musel dělat, a jsou to nájezdy klidně kolem půlmega, ale dobře, 7tis za turbo. Vstřiky repase do 2tis/ks, dobře, budu počítat plných 8tis. Dvouhmoťák orig s komplet spojkou jsem před časem koupil za 7tis a hodil do regálu, ale dobře, dejme tomu, že normálně vyjde na 10 plus trojka výměna. Sakum prdum s nějakejma drobnostma okolo dejme tomu 30tis. Rozdíl ve spotřebě benzínové a dieselové verze téhož je koruna na km, takže v mém případě otázka nájezdu za dva roky. Auto mám 6 let, mohl jsem to tak klidně udělat už 3× :D

            • mr.antik  

              na jaké trase začne ten diesel žrát normálně? Podle mých zkušeností to cca na 5–10km není uspornější ani v palivu

              • oddie  

                Jak normálně? Netuším, nestarám se o to. Porovnávám dlouhodobou spotřebu benzínové a dieselové verze téhož auta. Trasy 5km zpravidla nejezdím, sice se taky někdy stane, když jedu pro materiál do Hornbachu nebo pro dřevo na pilu, ale na spotřebě se mi to nijak znatelně neprojevuje.

                • mr.antik  

                  no já takhle jednou byl nucený dojíždět cca měsíc v zimě poskoky 10km do práce a zpět (maximálka na trase byla 50km, několik křižovatek, kruháčů, skoro městský. A z průměru 7 bylo najednou skoro 9. Nehledě k tomu, že komfort nula, do osobáku do města je nafta masochismus, včetně bájné 1.9 TDI v oktávce (nedejbože ve fábce), jedině že by člověk naftu kradnul. To pak sedneš do jakýhokolik ušmudlanýho 15 roků starýho benzíňáku a řikáš si jaký je to luxus.

                  • oddie  

                    To si teda opravdu neříkám. Když jednou dvakrát za rok vyfasuju služební Oktávku, která je max. 4 roky stará, jsem rád, když se z ní vrátím do té prastaré krabice – jinak bych si tu Oktávku nechal dát nastálo, svoje auto bych ani vůbec mít nemusel, leč tenhle nevímpročsen rodin by mi byl úplně na ho… Jestli to po startu žere víc, to je klidně možné, podle mých dřívějších zkušeností u benzínu ten rozdíl zastudena býval ještě větší. Na 10km se ten rozdíl pozná max tak podle ručičky teploměru, komůrkový nafťák býval hlučnější a línější déle, stejně tak jako karburátorový benzíňák, ten přímovstřikový common-rail je po kilometru v klidu stejně jako benzín se vstřikováním.

                    • Stingray  

                      Já teď prodávám rok starou Octu a nechávám si druhej patnáct let starej rezavej pekáč :-) je to bída a nechci to..

            • Luke96  

              Tu korunu na km počítáš jak? 6l/100 vs 9l/100?

              • oddie  

                6,5 vs. 10. Je to MPVčko, žádný drobek.

                • Luke96  

                  A o který auto konkrétně? Octavie?

                  • jIrI___  

                    Sherlock Holmes, to se pozná :)

                    „Je to MPVčko, žádný drobek.“

                    • mr.antik  

                      oktávka splňuje vše, je to to totiž městské vozítko, offroad, mpv i náklaďák v jednom

                      • DoomHammer  

                        Zapomněls na závoďák, pokud se člověk nebojí šlápnout na plyn :)

                        • mates555  

                          A při tom všem ještě vyrábí naftu.

                          • DoomHammer  

                            Jak jsem na to mohl zapomenout? Ty dvě ovce PD 74 kW, se kterými jsem jezdil, byly lepší než OMV a Shell dohromady :)

                        • hekynen  

                          Pro služební vozy platí beze zbytku! :-)

                          • DoomHammer  

                            Znám lidi, co jezdí jak prasata i se soukromou ofcí.

                            • hekynen  

                              Ehm, už jsem se trošku zklidnil.. :)

                      • Japhy  

                        Sice musí člověk za ofci fdechtu zaplatit tučnou vlasteneckou přirážku, ale kdo by to neudělal, za takové überauto.

                  • Luke96  

                    No jo:D, jsem četl MPI

            • kejda  

              To co píšeš je fajn, a jsi světlá výjimka. To si můžeš gratulovat, že ti to takto vychází. Jinak je to bohužel zavádějící a nemůžeš to takto měřit. Mám v provozu pořád 4 auta, dvě ropy a dva benzíny. Můžu tě ubezpečit, že se nafta nevyplatí. Ani náhodou. Možná tak u mého auta, kde najedu okolo 20 tisíc za rok. Jinak jsou oba benzíny levnější. Spotřeba u Focuse v naftě a benzinu je rozdíl cca 1.5 litru

              • oddie  

                Tak Focus v naftě bych si nepořídil, ani kdybych byl na houbičkách :D Ono nakonec ani v benzínu ne, jediná výjimka by byl RS první generace, když už.

                • kejda  

                  Kolik jsi najezdil na fordovych diselech?

                  • oddie  

                    Naštěstí skoro nic, děkuji, jen něco málo v Transitu a v Sieřře, ale tam ani nebyl fordí, ale ještě Indenor. Co předvedl Ford poté až do doby, než převzal jednašestky a RHR-ka od PSA, tomu jsem se vyhnul velice, velice rád, ani na díly se mi to brát nechtělo. A RHRko samotné stejně beru tak nějak na milost až posledních pár let, kdy jdou konečně repasovat vstřiky, ať už je namontované v čemkoliv.

        • mates555  

          Akoprát se ho už někdo 10 let pokouší zabít :-) Hle tudy fakt ne a záleží kus od kusu. Některý motory jsou povedenější a některý se holt serou víc nebo mají nějakou konstrukční vadu (třeba BiTdi v VW T5GP kdy jde prostě srát protože se z EGRu uvolňuje povrchová úprava která nalítá do motoru a vydře se blok). často na tom má podíl i ne/udržba a zacházení majitele. A další věc je že to 10 let starý auto co má na place 148 000 může mít ve skutečnosti 418 000 a tam už to na nějakou udržbu v podobě vstřiků, turba atd. má nárok.

      • obda  

        Stará Gčková astra v benzínu je taky v pohodě, nerezne to, koupí za půlku, a zbytek si může nechat na servis.

    • cabbage  

      Řekl bych že se dá sehnat i za 1/2 tebou uváděné částky a tu druhou si necháš jako rezervu na servis.

      Fiat stilo, např.

      Auta ryrobaná cca mezi 2000 a 2006 jsou už poměrně bezpečná, mají nezbytnou výbavu, obsahují méně (zákonem daných) kurvítek a jsou relativně korozivzdorná.

      Na jak dlouho ho chceš?

    • kejda  

      Buď v klidu. Za 80 tisíc se už něco dá, ale nebude to hned. Těhle aut, ve slušném stavu je málo. Ale nepočítej, že na tom dáš 30 tisíc ročně bez většího servisu. Nějaká Astra nebo Focus v kombíku, okolo 2005 by mohla být v pohodě. Teď dcera má Focuse a hledáme něco novějšího, tak 2005 aspoň. Je jich jen pár… ale našel jsem 05 v kombíku, docela ěkná se slušnou historií, na skákačku po Brně ideál.

    • Johny.Merida  

      Mam taky Fabku 1.4 16V ,kombi …r.v.2003, druhy majitel…

      Nenáročný pracant s dlouhodobou spotřebou 5,8 l benálu. Při koupi před 5ti lety za 60 tis 119tis km. Dnes 225 tis a opravy v podobě beznyho spotrebaku. Jen ty prahy uz jsou dost rezave. Bude se mi jednou po ni stýskat.

      • Kosta  

        Má svoje mouchy. Hnijící prahy/blatník v místě podběhu, praskající žárovky, mrtvý elektronický plyn, přeposilovaná…Jízda více než ve dvou lidech je pro dospělé utrpení. Ale je to bytelné autko s rozumným motorem. Interiérově byla ve své době top.

        Fakt by mě zajímalo, v jakém stavu budou dnešní litrové tříválce za 15 let…

        • kejda  

          Neboj, nebudou. Za 15 let fakt už tak leda na šroťáku

      • Kalderon  

        Mám to dost podobně – krátká Fabka 1.4 16V, 74 kW, r.v. 2001, druhý majitel, kupováno taky před 5 lety s cca 105 tisíci, teď mám lehce přes 150 (najedu víc na kole :D) Spotřeba do 6 litrů, když tomu na dálnici moc nešlapu, je tam dost krátká čtyřka a hlavně pětka – když jedu sám, tak při 130 km/h točim cca 4500 otáček, žádná sláva a vír v nádrži :D, jinak na normálních silnicích to bere klidně i kolem 5 l/100 km.

        S oprava už to je trochu horší – měněno pomalu všecko na podvozku – náboje, tlumiče, olejová vana, tyč řízení, chladič, ty stabilizační tyčky ani nepočítám, ty dostávají nejvíc na frak. Ale rez žádná naštěstí, ta by mi tak ještě scházela :D

        • lukas aka mitro  

          to musis jezdit dost na klobouka aby zrala kolem peti, ne?

          • Kosta  

            Dá se, já jezdím za 5,5 dlouhodobou většinou ve 2–3 lidech, a to se s tím neseru, nepodtáčím, točím do červeného, když je potřeba… Ale málo brzdím, spíš dojíždím :)

            • kejda  

              u auta s nájezdem 10 tisíc km ročně je spotřeba vcelku nedůležitá. Na tento nájezd je ropa nesmysl

              • Lance  

                Tak já vzal naftaka na nájezd 5000 km ročně. Respektive na 2 dovolené a 2 prodloužené víkendy rocne

                • kejda  

                  ouk, já ho mám taky, akorát to byl kup, který se nedal odmítnout a jezdí s ním přítelkyně po Brně. Nájezd 10 tisíc, 2× měsíčně dálnice :). Jinak samozřejmě preferuji benál

        • Kosta  

          74 kw má o tolik kratší 5ku než 55 kw? To hledím, já při 130 GPS jsem na 4tis…

          • Kalderon  

            většinou kolem tachometrový stovky na běžných silnicích – něco přes 3000 otáček, při těch 130 na tacháči pod 4300 nejdu, aspoň ten zvuk to má potom :D tyhle údaje platí, když jsem tam sám

    • scota  

      Toyota Corola E11 1,4 od roku 2002, info např. zde

      http://moje.auto.cz/…ngNiven.html

      • snas89  

        +1

        Asi ideální volba v týhle kategorii.

    • snas89  

      Jen tak pro info ohledně znečištění ovzduší v Polsku, kde se tohle zveřejnilo v souvislosti s nafťákama a vyndávání filtrů částic. i když zrovna v polsku se hodně topí uhllím.

      https://www.facebook.com/photo.php?…

    • JendaH  

      Zajímavé, já si kupoval kolo abych na složeném jezdil, nikoli aby rozložené jezdilo v autě. Jaké má ten druhý přístup výhody? :-)

      • popokatepetl  

        Je to pro lidi co na kole jezdí a mají okolí projeté, tak si rádi zajedou někam dám. Ti co jezdí do hospody to nepochopí.

        Auto je třeba vybírat podle vlastní potřeby (né spotřeby) a pak podle možností servisu. Vyhnout se vyloženě špatným motorům jinak bych spolehlivost moc neřešil. Když jsme kupovali poslední auto dojeli jsme s třema autosedačkama a kočárem pro dvojčata a kam se to vlezlo to jsme vzali. Pořád to auto máme a už bude pod požadovanou cenou, ale nechce se mi to měnit za neznámou vránu. Další auto bude 7 místné, v 5 lidech se musí dovnitř vlézt 1kolo, nesmí rezavět a nesmí tlačit středový tunel do kolene jako je tomu v poslední oktávce :o), vysoký posed a velké přední okno, slušný motor.

      • Breakpain  

        Treba kdyz chces jet na sjezdovku, po ose se tam malo kdo dostane :)…

      • oddie  

        Lepší umístění na Stravě :)

    • motacek  

      Volvo V70 II v D5. Nejenže je hodně spolehlivé, ale celkem to i jede, moc nežere a v kombinaci s automatem je to mov pohodlný vůz.

      • MnemonicJ  

        no nevím, toho automatu bych se asi bál. Kamarád vlastní V70 a říkal, že mu nikdo Volvo s automatem nedoporučil, protože se serou. Což se následně potvrdilo, když na tato tvrzení nereagoval další z mých známých a V70 v automatu si koupil. Všehovšudy bylo to auto asi za 130, měl ho rok a z toho možná tak 3 měsíce pojízdný, z těm 130 přihodil asi 60 za opravy a následně ho rád za 90 prodal, to se mi nejeví jako sen každého řidiče :)

        • motacek  

          No tak to je ovšem horor. Já mám S80 v automatu a nemůžu si stěžovat. Jen tankuji a jezdím.

        • lukas aka mitro  

          Kamarad koupil XC 90 s automatem a taky si uzil…a nakonec ho taky po nejake dobe prodal a koupil nove ix35:)

        • Stingray  

          Tak Volvo má ve většině případů japonský převodovky Aisin, který jsou spolehlivý, pokud je servisuješ tak jak máš. Většina lidí ale na výměnu a výplach po 60000 pečou, tak to kolem 250 tisíc umře. Rozhodně je V70/60 jedno z nejspolehli­vějších aut co se kdy dělala (do roku 2005), většina aut co se na bazarech prodáv má najeto přes půl mega.

          • MnemonicJ  

            jo, tohle nebyla kritika Volva jako takovýho (aktuálně zvažuju nějakej „šrot“ na další přírůstek do rodiny a na tahání kol, V70 je taky možný kandidát), kromě toho automatu si myslím, a okolí s Volvem bez automatu mi dává za pravdu, že je to celkem držák

    • roman II  

      tak hlavně aby to auto mělo ty elektrony, to je důležité

      • DoomHammer  

        A xenony a metlu a sesle vepř?

        • zzabak  

          …a pochopitelně velux, paluba kaštan, všecko v elektrice – žádný švihadla. S tím automatem nesouhlasím, pořádnej chrochták musí mít fofrklacek, aby to bral vocpoda.

          https://www.youtube.com/watch?…

    • KoudakT  

      Hledal bych co nejjednodušší auto, tak 10–15 let staré. Atmo benzin, bez zbytečných čančání a blbostí. Cokoliv na tom autě je, je potenciálním zdrojem problémů. Ideálně něco, čeho jezdily mraky, jsou na to díly a co umí spravit každý garážmajstr.

      Na naftu se vybodni. Někteří budou tvrdit, že vydrží víc, ale pak brečí v servisu nad tím, že každá blbost stojí desetitisíce.

      • DoomHammer  

        Jj, u nafty vstřiky, spojka… pokud člověk nemá brutální nájezdy km, nafta se ve výsledku nevyplatí.

        • oddie  

          Tyhle rádobyzasvěcený komentáře mě vždycky rozesmějí, když si k nim promítnu všechny ty diesely, co jsem kdy provozoval :D

          • Frostty  

            Nafta patří do kamen!

            • oddie  

              Samozřejmě, a benzín se má zase používat k odmašťování, správný auto je jedině na elektriku :P

              • DoomHammer  

                Na to máme málo superchargerů :)

                Dilema benzín / nafta jsem řešil se servisákem, takže moudra mám od něj :)

            • jIrI___  

              +1, automobilky si to už začínají uvědomovat – rušení naftových motorů u Volva či u Mercedesu na americkém trhu, atd. Do budoucna mají naftoví osobní smraďoši odzvoněno…

              • pepek  

                naftoví smraďoši rozhodně zpomalují globální oteplování, že.

        • vili  

          Pěkná urbanstory. Zrovna sem to řešil. Když si spocitam, co jsem ušetřil za 180000 km na naftě proti benzinu, tak to všechno muzu vyměnit skoro dvakrát a budu na stejným jak s benzinem. Samozřejmě pokud někdo koupi Starej naftovej vrak, všechno vymění a za 3 roky to vymeni za jinej naftovej vrak takto nikdy nemůže vyjít dobře.

          • kejda  

            Bavili jsme se o nájezdech okolo 10 tisíc ročně. To máš tu ropu 18 let? Diskuze zněla – má smysl koput naftu s nájezdem 10 tisíc ročně? Ranní start, do hokny, odpolední start, domů. O víkendu chata nebo venkov. Řekněme 300 km týdně, a to přeháním. Opravdu mi chceš tvrdit, že se ropa v tomto případě vyplatí? Nějaký auta jsem už měl, a nejsem si jist, jestli se mi to vyplatilo :)))

            • mr.antik  

              no hlavně jezdit ve starý naftě tyhle krátký trasy není uplně komfortní – vibrace, hluk, zima – než se to trošku zkultivuje, už to vypínáš.

              • kejda  

                třeba takový Uno…po startu se ozval zvuk traktoru… topilo to asi tak po 5 kilometrech…

                • Infidel  

                  Přesně tak. Měl jsem 1.7, nájezd něco údajně přes 400k, byla měněna přístojovka. Jediný problém byl s mizejícími lemy ale to se každý rok na jaře dolepilo eprosinem a pak celý rok věrně sloužilo. Nedám dopustit. Éru ukončil kamarád, který ho poslal do pole. Takové stroje už nejsou a nebudou…

            • oddie  

              Rok má 52 týdnů, krát 300km = 15tis km. To mám tak akorát já. Takže jsi chtěl napsat 200km týdně, aby ti to vyšlo? To aby zbylo na ten víkend, tak to je spíš na chodit do té práce pěšky, protože na tak krátkou vzdálenost nemá cenu vyndavat ani kolo :P

              A jinak co se vyplatí nebo nevyplatí. Svého času Peugeot 406 HDI – jo, Francouzi se prej děsně serou, stojí to v servisu víc než to jezdí, jak tvrdí „znalci“ – měl jsem jej necelé 3 roky a 50tis km. Koupeno v 250tis km, prodáno ve 300tis. TCO 2,50Kč/km. Podotýkám, opravdu veškeré náklady, tzn. i s naftou. A to je ten strašně problémový móderní diesel, co má ty „vstřiky“, a tu „dvouhmotu“, a turbo, a vůbec :D Mimochodem, aktuálně má najeto akorát půlmega a vstřiky a turbo jsou původní…

              • kejda  

                Jo těch 300 byla překlep, uz jsem poloslepej…

                S Frantíky je to 50/50… měl jsem 307 – v pohodě bez závad asi 40 tisíc. Pak Nissan Primera 04, půlka auta byl Renault :). Naprostá tragédie. Pořád v servise… xenon nesvítil,v zimě to nestartovalo, závady v elektrice atd. A podotýkám, obě to byly nové auta. Sice všechno měnili v záruce, ale nebavilo mě to mít pořád půjčenou nějakou hajtru

                • alinceb  

                  Co přinutí člověka koupit si tak hnusný auto, jako je Primera 04?

                  • kejda  

                    Vole :) v té době to byla docela pecka, motor 104 kw, solidní výbava za nějakých 600. Rozhodně byla nepřehlédnutelná. No vydržela mi jenom rok a něco a šla do hayzlu. Od té doby jsem poměrně alergický na deriváty kooperace s francouzskými automobilkami…:)))

                  • Japhy  

                    Třeba předtím vlastnil Fiat Multikripla a krásnější mu prijde cokoliv.

                    • kejda  

                      Předtím Peugeot 307 SW. Taky žádný krasavec, hlavně palubka. Dvoulitrová hadice skoro nejela oproti oktávce se stejnými koňmi…

                    • oddie  

                      Tyhle dohady, jak je jedna blbá hromada pomačkaného plechu „krásnější“ než jiná jsou poněkud směšné…

                      • kejda  

                        Obě to byla vcelku hnusná auta. S tím souhlasím. Však je to skoro 14 let. Můj favorit Multipla na mě stále ještě čeká

              • kejda  

                Ale zase já třeba víc jak měsíc a půl v roce nejezdím. Dovolené, motorky, vánoce se pořád válím doma :)))

                • oddie  

                  To já klidně taky ne. Dřív hodně udělaly dovolené, to byly nájezdy přes 20tis, předloni byly dovolené letecky a najednou to bylo jen 12. Teď bylo dvakrát po sobě 15–16tis, páč hory… Ale ono je to skoro jedno, ten současný nafťák má 250tis km, ojezdit už se nestihne, ať budu jezdit ročně 15 nebo 25, je to úplně jedno. Kolega má to samé s najetými 600tis km a jezdí mu to furt v pohodě.

            • vili  

              Ne, reagují na Dooma, kde píše o brutálních nájezdech. Svých cca 22000 ročně nepovažuji za brutální.

              • kejda  

                To najedu cca také. Ročně ušetřím na naftě okolo 11 tisíc proti benzinu. Spotřebu kalkuluji moji skutečnou 6,2 vs 8 litrů benzín. Nafta je v nákupní ceně o dost dražší bez benzínové typy a budu se modlit, aby se mi nevysral DPF případně turbo. Auto kopnu za 4 roky pryč, úspora čtyři pětky. Takový byl rozdíl v ceně benzinu a nafty…tak jsem na stejným. Nevidím v tom přínos. Ale bohužel, auta, které si kupuji pro sebe se v benzínu nedělají…

          • Kosta  

            Jaký motor?

    • stan.zak  

      Takové auto smzř. smysl má, v širší rodině máme léta Fordy Fiesty, Fusiony, Fokusy, C-Maxy, a u všech se vždy mění jen co se opotřebuje – žádné opravy navíc. Pravdou je, že poslední dvě auta jsem zdrhnul k jiné značce, ale to bylo kvůli vožení kol v autě na stojáka s jen sundaným předním kolem, kdy jsem nic většího než kombíka nechtěl, a Fokus kombi to nedal.

      Jak tady už padlo, nech si 15–25% ceny auta na první servis – výměnu nejlépe všech tekutých náplní, a všech filtrů, event. rozvodů. A event brzd kotoučů a destiček, prtž rozject se můžeš, ale zastavit musíš. Když najdeš auto s tímhle servisem udělané, rezerva může být nižší.

      Tady jedno nad limit

      Zde mírně nad limit, s vyměněným olejem – to je cca 2,2tis.Kč

      Servisní knížka musí být samozřejmostí, spolehnout se na ní ale mnohdy nedá.

      Nejlépe mís s sebou někoho, kdo ví o co jde.

      • stan.zak  

        …samozřejmě benzínové.

      • KoudakT  

        jj, Focus. Asi dobrá volba. Koukl bych se i po Golfech nebo něčem od Seatu. Octavia by byla dobrou volbou, ale v ČR je o ně bitka, takže jsou dost drahé.

        • stan.zak  

          Právě, Octy a Golfy za stanovený limit jen s velkým štěstím. Seata myslíš kterého?

          • KoudakT  

            Možná bych se koukl po Altee nebo po Leonu. Pěkné to nebude, ale bude to mít spoustu dílů společných s Octavií a Golfem.

            Já tak jezdím A3 z 2008 a díly jsou příjemné.

            • DoomHammer  

              Jak je na tom Leon s kufrem? Vypadá, že by mohl být větší než krátká Fábka.

              • KoudakT  

                Je to konkurent Golfu, takže bych tipl ± kolem krátkého Golfa.

                • DoomHammer  

                  Takže asi jako Favorit, zas nic pro mě.

                  • KoudakT  

                    počítám, že kolem 350 litrů. Jestli stěhuješ obden ledničku, potřebuješ Mondeo nebo Superba ;-)

            • stan.zak  

              Jo, tak Leon už je stařešina, tak daleko js nekoukal. Ale dal by se.

      • Cavendish  

        Ford dobrá volba. Novější modely už tolik netrápí koroze. Podvozky jsou luxusní, elektrika stabilní. Díly hodně zlevnili. Vyhnul bych se motoru 1.6 74kw. Trápí je spotřeba oleje, pokud to jezdilo v Německu na olej A1. 1.8 taky baští olej, ale spíš na dálnici. Trápí ho ale svirl klapky. Je potřeba je hlídat, jinak je motor nasaje. Od Fordu bych spíš bral motor 2.0 a nebo 1.6 85kw. Ale ten je vzácný.

        • Japhy  

          Pokud dostával olej co měl a dodržovaly se původní intervaly (před fl 15 tkm, po něm nepochopitelně 20 tkm), šlape jak hodinky a olej nebaští. Jestli tam mezi výměnama zvrhnu půl litru… (230 tkm, vlastněno od 50 tkm). Nesmrtelná teta, na jaře se poperu naposledy se rzí a napřesrok oslavím s Focusem první společné kulatiny.

      • kejda  

        No ten focus z NL – ty kiláky silně pochybuji…

      • Mr.Dawe  

        1,8 flexifuel (možnost jezdit na E85) nebrat. Jinak benzínového cokoliv. 1,6 je slabší, ale na normální ježdění stačí.

    • -b-n-x-  

      Co treba Honda Jazz 1G (nejak 2002–2007 tusim). Je to tak jednoduchee auto, ze se na tom nema co pokazit. Akorat s tim jet po dalnici je za trest.

      • mr.antik  

        proč za trest

        • -b-n-x-  

          Tak prece jen je to takove mensi auto, neplacateho tvaru, takze se to pri vyssich rychlostech nechova uplne dobre. Dale je v tom trochu hluk. Je to idealni na takove to ppresouvani nizsimi rychlostmi nekde ve meste, po dedinach, atd…

          Ovsem zase ten zavazadlovy pprostor ma vyresen paradne, a i kdyz je to auto pomerne male, da se tim vetsinou prevezt vice(vetsi) veci nez mnohymi vetsimi auty. Treba na prevazeni kol je to pomerne super :-)

    • Zevl  

      Názor blázna: volil bych jedničkovou fabii s 1,9tdi 74kw. Jezdí to vcelku dobře, až na těžší předek. Oproti benzínu to jede a reálná dlouhodobá spotřeba je cca 5,5l/100km s těžší nohou. Dá se sehnat i s EU4, takže ji z měst nejspíše hned nevyženou (kód motoru AXR po faceliftu). Dále NEMÁ dvouhmotový setrvačník ( golf atd. se stejným motorem má). Je třeba kupovat s někým, kdo se vyzná a dát si pozor na vydřenou vačku a vymačkané uložení vstřikovačů. Vždycky to bude o štěstí na kus.

      Pokud bych vybíral pro sebe, tak vezmu bmw e46 compact 316i, 318i, za 40–50k a zbytek na servis. Dostanu auto u kterého se dá mluvit o jízdních vlastnostech a spolehlivost je velmi dobrá. Díly se dají sehnat za pohodové ceny a je dobrý výběr. Tohle je volba pro někoho, kdo si zvládne udělat servis.

      Každopádně u auta za 50–80k to vždy bude o troše štěstí na kus a hlavně pečlivosti předchozího majitele. Na konkrétní značce už tolik nezáleží.

    • 1james1  

      Já koupil loni Mazdu 3, 2008, 175000Km, 1.6 benzin. Před koupí nechal prohlídnout soudní znalcem, který se specializuje na auta.

      Musím zaklepat. Rok jezdím a bez problémů. Vyměněn akorát olej, filtry a nechal preventivně vystříkat podvozek :) a ten benzín tam musím lit :D

      • roman II  

        je fakt že mazdy mechanicky vydrží, to dříve shnije kastle

    • jecnak  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • jecnak  

      Mazdu 3 bez ocividne koroze. Nechat udelat rozvody, vymenit brzdovku a chladici kapalinu a nechat peclive vystrikat dutiny, prahy, dvere a nosniky. Dutiny a spodek kazde dva roky a mas klid. Vcelku spolehlive auto. Najezdili jsme s 323f 380t a konecna byla prave koroze nepodchycena vcas.

      • -b-n-x-  

        Ta mazda3 mozna tady v evrope je ok, ale co jsem to mel ve statech, tak docela zklamani. Verze 2,3 – jelo to hezky, ovsem to co se zaplatilo v servisu, za to jsem ty auta mohl mit dve.

    • Pedro404  

      Podle mě nemá smysl kupovat osobáka nad 80 litrů:)

      • kejda  

        takový objem mají snad už jen lokomotivy…

    • vn25  

      Svět motorů vydavá jednou ročně speciál Ojetiny.Je tam hromada aut v různých cenovych hladinách, u každeho z nich jsou vypsané všechny motorizace, popsané časté závady a neduhy každého z nich. Jde to objednat u nich na stránkách. Jak tu nekdo psal je dobré si auto vybrat podle toho kdo ti bude dělat na autě servis. Já znám borce kterej je machr na pažouty tak sem koupil pažouta.

    • Čipera  

      Určitě se sehnat dá a i za min. Je potřeba počítat s tim že je to ojetina. Třeba oktavka cca 2002 1.9 TDI 81 kW rotacka by do 80k mohla být pěkná. Budeš tam mít asi nejlepší motor co se kdy vyráběl s nízkou spotřebou, co se týče dílů jako čepy tlumiče atd…stoji pár korun a i trochu toho komfortu kdyz to bude slusnejsi vybava. Sam mám tdi a jak píšeš akorát měním olej a leju naftu.

      • ScottAspect  

        81kW je rotačka? Já mám za to, že rotačka je jen 66kW a další 1.9 se liší turbem.

        • Cavendish  

          66 a 81 kw jsou stejné motory. První verze před faceliftem euro 2 a druhá po faceliftu měla euro 3 s proměnou geometrií lopatek. Liší se jen výkonem. Obě jsou rotačky.

    • THORX  

      Já koupil AR 147 1.9JTD 85Kw r.2003 za 46K a úplná spokojenost. Po necelém roce a najetých 22k km jsem dělal jen repas altiku za 4500K.

      • Cavendish  

        85 kw je poctivý motor. 8V a jednoduchá mechanika. Výkon a spotřeba super. Odolnost výborná. Nemá filtr pevných částic. Udělal si dobrý kup.

        • THORX  

          Tak tak, vybíral jsem hodně dlouho který motor, nakonec padla volba na tento kvůli dobrým ohlasům.

          Spotřeba 5–6L, olej nežere, olej měním po 10tis. Km Selenia 5W-40 WR + olej a vzduchový filtr a po 20tis. km kabinový a palivový.

      • -b-n-x-  

        „po necelem roce“ – mas jeste vsechno pred sebou, neboj :-)

        Ale jinak Alfy jsou fajne.

        • DoomHammer  

          Mno, mám zálusk na nějakou hezkou 156, ale je jich málo.

          • lukas aka mitro  

            156 v perfektnim stavu a za tricet tycek jsou plne bazary:DDD

            • DoomHammer  

              Bojím se toho perfektního stavu :)

              • oddie  

                Neboj, ve sběrnech surovinách zas takový citlivky nejsou, vemou ti do likvidace i tu horší ;)

        • oddie  

          Zas tak moc se bát nemusí, pro tenhle motor platí obdobné ceny jako jsem zmiňoval výše :D

          • -b-n-x-  

            Tak ale auto neni jen motor. No a u takoveho stari uz asi neni az tak dulezita znacka, jako spise historie jak se o to predchozi majitele starali. Takze tezko takhle cokoliv rikat.

            • THORX  

              Tak samozřejmě že to není žádný krasavec ale já ji kupoval proto abych všem dokázal že je to spolehlivě auto(značka).Otec který vždy říkal alfa alfa ty se serou tak mi ji teď jen pořád pochvaluje.

              • nitraq  

                Alfa měla vždycky pěkný auta. A teď s Giulií, Giulietto a Stelviem to platí obzvlášť.

            • oddie  

              Tak ty ostatní věci bude řešit plus mínus podobně…

              To už je pak na každém. Já třeba kupuju relativně hodně starý střepy, ale nešetřím ani na stavu při nákupu, ani na následném servisu. A třeba podvozkové věci měním po nákupu prostě šmahem. Znám ty kecy, jak tlumiče ve 200tis km jsou „v pohodě“, protože to nemlátí, a ještě líp znám rozdíl, když se tam daj nový. Takže po koupi rovnou všechny 4 tlumiče i pružiny, a zbytek podvozku co je potřeba, a hned je z toho úplně jiný auto. Stejně by to člověk jednou měnil, když si to chce nechat dýl, tak proč to nemít lepší hned od začátku. Jinak teď jsem měnil tlumiče po 100tis znovu, ačkoliv i mně to furt ještě připadalo v pohodě, ale stejně po výměně znatelnej rozdíl.

        • THORX  

          27.února to bude rok a najetých 22tis. km je na tak staré auto slušná porce km ne? Byl jsem sní v Rakousku 800km v jednu stranu.

    • THORX  

      Jinak pokukuji po 159 SW Ti 1.9 JTDm 110Kw Q-Tronic 2011–2012, 2,4 by byla asi lepší volba ale za 9–10L se mi moc jezdit nechce. Uvidíme

      • oddie  

        Ta 2,4 má strašně těžkej předek. Zátah rovně fajn, ale jinak to úplně zabíjí jízdní vlastnosti správné Alfy. A Alfa se nekupuje na závodění na světlech a dálnici, ale proto, jak se chová v zatáčkách.

    • snílek  

      Mám Hondu Civic 1.4 benzín, 2004, pětidveřák. Najeto přes 200000. Za celou dobu byla v servisu jen preventivně na údržbu, nikdy na opravu. Jinak je to vevnitř docela velký auto, vejde se tam dost kol a velkejch lidí. Doporučuju :)

Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce

Podobné diskuse