Garmin radar RTL 510 - výměna akumulátoru

Garmin radar postupně v několika verzích existuje na trhu již mnoho let a ty první už mají obvykle akumulátor v hodně bídném stavu. Pojďme se podívat, co obnáší výměna.

Opět musím začít varováním. Pájení vodičů a demontáž a montáž akumulátoru s sebou nese riziko požáru, nebo dokonce výbuchu. V tomto případě nebude potřeba nutně pájet, ale demontáž akumulátoru s sebou nese úskalí v podobě jeho možného poškození a zkratování. Vhodné je demontovat vybitý akumulátor, což v takovém případě snižuje riziko.

Stejně jako v případě předního světla Garmin Varia UT800 je i zde největší oříšek dostat se dovnitř, aniž bychom radar nenávratně poškodili. V tomto případě půjdeme opačným postupem, než bylo zařízení smontováno. Dělící rovina je mezi dvěma plastovými výlisky spojenými lepidlem. Pro snazší rozpůlení nahřejte celé zařízení cca na 50 stupňů Celsia. Lepidlo trochu povolí a plastové výlisky nebudou náchylné k prasknutí.


Po úspěšném rozpůlení se nám naskytne pohled na elektroniku, nikoli však akumulátor. Odpojíme konektor akumulátoru, který je v pravém horním rohu a vedou do něj 3 vodiče (černý, bílý a červený).



Při páčení akumulátoru je vhodné mít plastové tělo nahřáté na rozumnou teplotu, takže akumulátor půjde ven snadno a bez poškození. Ideální je použít nějaký plastový plochý nástroj - plastové páčidlo nebo trsátko.



A jaký jsem použil akumulátor? Na výběr je buď se pokusit sehnat originální akumulátor Garmin 361-00116-00, nebo použít neoriginál s totožným konektorem, ale nižší kapacitou 950 mAh. Na docela spolehlivém českém e-shopu Sunnysoft jsem na něj narazil. Akumulátor pasuje, nabíjí se a vydrží cca 6 hodin provozu, což mi přijde jako rozumný cenový kompromis. Popisek u něj je ale chybný. Rozhodně nepasuje do první verze radaru RTL 500. Naopak by měl ale pasovat do aktuálně poslední verze RTL 515 (rok 2024).

Vzhledem k tomu, že jsem demontoval i zmíněnou první verzi radaru Garmin RTL 500, přikládám krátký obrázkový návod.




V tomto případě Garmin použil vtipně stejný akumulátor jako v Garminu Nüvi 2405. Jedná se konkrétně o typ 361-00035-03 s rozměry š/d/v 53/34/5 mm. Tento akumulátor je dostupný za velice rozumnou cenu kolem 350,- CZK.

Pokud vám tento návod pomohl ke znovuzprovoznění starého radaru, jsem za to rád. Pokud máte tipy a nápady na lepší akumulátor do RTL 510 a 515, podělte se o ně, prosím, v komentářích.

Výměna baterie popisovaná v článku je neodborný zásah, který může vést k vážným zdravotním újmám a je vykonávaný na vlastní nebezpečí. MTBIKER ani Garmin nenesou za případné škody zodpovědnost.
Zdroj fotografií: jecnak
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Garmin Varia UT800 - výměna akumulátoru

Garmin Varia UT800 - výměna akumulátoru

Přední světlo Garmin Varia je na trhu již několik let, a pokud ho používáte často, baterie ztrácí kapacitu. Následující text je návodem na výměnu a vlastně i upgrade akumulátoru na vyšší kapacitu.
Co jíst a pít při tréninku?

Co jíst a pít při tréninku?

Jsi závodník, hobby cyklista nebo rekreační jezdec? Neměl bys při tréninku zapomínat správně pít a jíst!
Dámská kola do 60.000 - na cestu i do terénu PR článek

Dámská kola do 60.000 - na cestu i do terénu

Pohyb na dvou kolech je skvělá a zdravá aktivita spojená s dobrodružstvím. Přinášíme výběr dámských kol z naší nabídky pro různé kategorie.
keyboard_arrow_up