Horní rámové brašničky - srovnávací test

Ještě nedávno věc mezi cyklisty nevídaná, nyní takřka nezbytný doplněk všech bikepackerů a gravelů určených na delší cesty. Částí zejména gravelistů zbožňovaný a nepostradatelný doplněk, jinou skupinou cyklistů nenáviděný a nazývaný nádrž, hrb či nádor. Ano, všechny tyto emoce vyvolává brašnička na horní rámovou trubku.

Rozhodl jsem se detailněji podívat na zoubek brašničkám na horní rámovku od dvou uznávaných výrobců. Jedním z nich je americký a i na českém trhu dlouho zavedený Lezyne, druhým je u nás ne tolik rozšířený, ale svou pozici hrdě a úspěšně hájící britský výrobce Apidura. Od každého výrobce jsem vybral dva vzájemně si konkurující modely brašniček: Od Lezyne to byly modely Lezyne Energy Caddy L a Energy Caddy XL, od Apidury modely Expedition Top Tube Pack a Racing Top Tube Pack.

Pokud někomu bude připadat, že tento typ brašniček už někdy dávno viděl, nemýlí se - triatlonisté na kolech používají podobné, ne-li stejné brašničky. Pro srovnání jsem proto do testu zařadil i triatlonové Specialized Vital Pack a Bontrager Pro Speed Box. Těm se ale budu věnovat pouze okrajově, protože “pár” jízd už měly za sebou a srovnání s novými produkty by nemuselo být úplně vypovídající.

Testované brašničky.

Pohled zblízka

V této kapitole se detailněji podíváme na celkové zpracování, materiály a způsoby uzavírání testovaných brašniček. Zvláštní pozornost budu věnovat použitým suchým zipům a způsobu uchycení na rámu, protože v této oblasti panují rozdíly až překvapivě velké.

Lezyne

Energy Caddy L a Energy Caddy XL, podle názvu by člověk tipoval brašničky totožné konstrukce, jen jiného objemu. Jenže u Lezyne by to byl tip vyloženě špatný. Pod takřka stejnými názvy se totiž skrývají dvě konstrukčně naprosto odlišné brašničky.

Lezyne Energy Caddy L a Energy Caddy XL - podobná jména, ale naprosto odlišný přístup ke konstrukci.

Lezyne Energy Caddy L

Brašnička o objemu 0,6 l se konstrukčním pojetím nejvíce blíží zmiňovaným triatlonovým modelům, a to zejména díky víku tvořenému síťovinou. Máte tak i během jízdy zcela jasný přehled, co vše vám uvnitř brašničky ještě zbývá. Samozřejmě ochrana v případě deště je nulová, přes síťku prší rovnou do vnitřních prostor, Energy Caddy L je tedy vhodná spíše pro uschování různých tyčinek, energetických gelů apod. Brašnička má tvrzené boční stěny s plastickým logem výrobce, ale materiál mezi nimi už není nijak zpevněný, Energy Caddy L tak má tendenci se deformovat ve stylu harmoniky.

Otevírání a zavírání pomocí síťovaného víka je řešeno velice nešťastně. Nebál bych se říci, že to je nejhorší možné řešení, které si lze představit. Víko je totiž na svém místě drženo suchým zipem navrženým tak, že část s háčky je umístěna na hraně vstupního otvoru. Při každém hrábnutí do brašničky se vám háčky zachytí o materiál rukavice a po pár vyjížďkách je jemná pletenina na hřbetu rukavice od suchého zipu naprosto zdevastovaná. V případě, že rukavice nevozíte, počítejte s poškrábanou rukou.

Lezyne Energy Caddy L - všimněte si nevhodně umístěného suchého zipu u vstupního otvoru.

Na horní rámovou trubku se brašnička uchycuje pomocí dvou suchých zipů a jeden suchý zip ji zajišťuje pod představcem. Stabilita uchycení i přes dvojici suchých zipů není úplně nejlepší, protože se kvůli absenci zpětného oka (jako má Lezyne Energy Caddy XL) poměrně obtížně utahují.

Suché zipy celkově jsou u této brašničky kapitolou samy pro sebe. S tak neskutečně silnými suchými zipy jsem se ještě nikdy nesetkal. Při prvním připevnění brašničky na rám s poctivým vmáčknutím dvou polovin suchého zipu do sebe jsem následně měl problém s jejich rozepnutím. Je fajn, když suché zipy drží pevně, ale toto mi přišlo už příliš. Stejně pevně držící suchý zip je použit i u víka brašničky, otevření tedy není úplně nejlehčí, spíše naopak. Naopak jedničku s hvězdičkou si Energy Caddy L zaslouží za prvky pasivní bezpečnosti, kdy z obou stran je její tvar po celém obvodu zvýrazněn reflexním lemem. Díky tomu byla při osvícení ve tmě nejvíce viditelnou a současně lem na denním světle nepůsobí nijak rušivě.

Lezyne Energy Caddy XL

S objemem 0,8 l je tato brašnička největší v testu, navzdory tomu ale patří mezi ty nejužší. I přes podobný název je oproti Energy Caddy L výrazně jinak řešena. Rovnou mohu napsat, že řešena je výrazně lépe.

Vstup do vnitřních prostor probíhá pomocí dlouhého zipu sahajícího úplně od kraje téměř až po druhý kraj brašničky. I přes to, že je zip překryt voděodolným lemem, probíhá jeho rozepnutí a zapnutí naprosto lehce. Díky délce zipu takřka přes celou délku brašničky je vstup do brašničky pohodlný a manipulace s obsahem brašničky nečiní žádný problém. Na rozdíl od své menší verze má Energy Caddy XL vyztužené nejen boky, ale i spodní a čelní část, díky čemuž se ani prázdná nijak nedeformuje a krásně drží tvar. Po obou bocích brašničky jsou dvě nenápadné kapsy, kterých si na první pohled vůbec nemusíte všimnout, ale které s přehledem pojmou užší věci typu složené mapy, müsli tyčinky a podobně. Na obou bocích brašničky je reflexní barvou natištěno logo výrobce.

Na rám se brašnička uchycuje pomocí jednoho suchého zipu pod představcem a dvou suchých zipů kolem rámové trubky. Oproti menší Lezyne je však použit odlišný způsob uchycení a rovněž pevnost suchých zipů je daleko příjemnější. Suché zipy jsou poměrně masivní a obšité koženkou, což bude zamezovat známému párání, a současně koženka zvyšuje stabilitu uchycení na rámu, po němž méně klouže. Hlavní rozdíl je ale v použití zpětného oka, které zajišťuje naprosto perfektní možnost pevného utažení kolem trubky. Díky tomu je Lezyne Energy Caddy XL brašničkou s nejlepší stabilitou uchycení, po utažení se ani nehne.

Lezyne Energy Caddy XL - skvěle řešené uchycení kolem rámové trubky pomocí masivních suchých zipů se zpětným okem.Na snímku porovnání s Apidura Expedition.

Apidura

Od tohoto britského výrobce jsem srovnával modely Expedition Top Tube Pack v objemu 0,5 l (k dostání je i varianta s objemem 1 l) a Racing Top Tube Pack s objemem 0,7 l s unikátním magnetickým zapínáním (rovněž je v nabídce i ve větším objemu 1 l) .

Apidura Expedition Top Tube Pack a Racing Top Tube Pack - podobná velikost, ale dva různé přístupy do vnitřního prostoru.

Apidura Expedition Top Tube Pack

Díky svému objemu 0,5 l patří tato brašnička mezi nejmenší v testu, stejně tak i její šířka je jedna z nejmenších. Zajímavostí u obou brašniček Apidura je to, že jednotlivé panely k sobě nejsou klasicky přišité nití, ale jsou svařovány. Tato technologie pak má za následek elegantní bezešvý vzhled a oproti klasickým stehům bych si na ni vsadil i z hlediska výdrže. Díky líbivému hladkému šedému provedení s jemným vzorem je Expedition méně náchylná na zašpinění během provozu. Na obou bocích je reflexní barvou natištěno výrazné logo výrobce. Brašnička má vyztužení na spodní i čelní straně a současně i po bocích, díky čemuž pěkně drží svůj tvar. Oproti Lezyne Energy Caddy XL ale není boční vyztužení provedeno celistvou plastovou destičkou, ale jde o destičku s vnitřním odlehčením připomínající žebřík. Předpokládám, že toto řešení bylo použito z důvodu ušetření pár gramů hmotnosti.

Dovnitř brašničky se dostanete pomocí poměrně krátkého zipu, který v kombinaci s celkovou tuhou konstrukcí neumožňuje příliš velké rozevření. Pohyb uvnitř brašničky je tak trochu ztížený. Plusem budiž ostře žlutá tkanina uvnitř, která vnitřní prostor činí přehlednějším, než kdyby byla černá. Zip je po celé své délce kryt voděodolným lemem, který je pevnější než u Lezyne Energy Caddy XL a pro rozepnutí vyžaduje výrazně větší sílu. U obou brašniček Apidura je v čelní části vytvořen vstup pro kabel, kterým například můžete nabíjet telefon na řidítkách powerbankou schovanou uvnitř brašničky.

Velké plus dávám oběma brašničkám Apidura za použití “neškrábavých” suchých zipů, které mají nízké tupé háčky a nemají tendenci se zachytávat za oblečení. Rozdíl v pevnosti uchycení oproti běžným suchým zipům není nijak citelný. Apidura u svých brašniček používá pouze jeden suchý zip kolem rámu a druhý pod představcem. V kombinaci se systémem upnutí (opět bez zpětného oka) pak není stabilita na rámu úplně ideální. Rovněž se mi nelíbilo, že v případě upnutí na užší trubku konec háčkové části neprakticky odstává do prostoru. Toto je ale řešitelné jejím zastřižením dle konkrétního rámu.

 Apidura Expedition Top Tube Pack - neprakticky odstávající část suchého zipu po upnutí na rám s trubkou menšího průměru.

Apidura Racing Top Tube Pack

Jiný materiál, objem o 0,2 l větší než Expedition, a především magnetické zapínání, to jsou vlastnosti, kterými se Racing Top Tube Pack liší od modelu Expedition. Magnetické zapínáni je tvořeno dvěma plastovými protikusy, které do sebe zapadnou a víko se tedy nedá otevřít prostým tahem vzhůru, ale musíte ho drobným bočním pohybem vyháknout a až pak otevřít. Po pár cyklech otevření a zavření se tento způsob otevírání brašničky jeví jako skvělý - víko dostatečně pevně drží v zavřené poloze a přitom je velice jednoduché ho otevřít a nečiní to sebemenší problém ani během jízdy. Současně díky tomuto způsobu otevírání máte uvnitř brašničky skvělý přehled a během hledání součástky či tyčinky není potřeba žádná chirurgická práce skrz malý otvor jako u modelu Expedition s krátkým zipem.

Technologie jsou totožné jako u předchozího modelu od Apidury - “neškrábavé” suché zipy, bezešvé svařované tělo a odlehčené boční vyztužení. Stejně tak stabilita uchycení na rámu je obdobná, tedy ne úplně ideální. Velký rozdíl je však v použitém hlavním materiálu. Ten není hladký a odolný vůči zašpinění, ale spíše naopak. Matná černá tkanina všemožné šmouhy a prach vyloženě zvýrazňuje, tato brašnička se ze všech testovaných ušpiní jednoznačně nejrychleji. Po obou bocích je opět natištěno velké reflexní logo výrobce a viditelnost ve tmě podpoří ještě tři reflexní linky v zadní části boků brašničky.

Apidura Racing Top Tube Pack - detail magnetického zapínání.

Triatlonové brašničky

Pouze pro rychlé srovnání rozdílů jsem do testu zařadil i dvě brašničky používané na triatlonových kolech. Obě už měly něco najeto a porovnání s novými kusy by nebylo úplně objektivní, proto u nich vypíchnu jen ne úplně obvyklé věci.

Triatlonové brašničky Specialized Vital Pack a Bontrager Pro Speed Box.

Bontrager Pro Speed Box

Vítěz soutěže o nejvíce neforemný tvar. Tato brašnička nemá žádné vyztužení bočních stěn, a než ji upevníte na kolo a naplníte, je poměrně obtížné určit její finální tvar. Upnutí probíhá pomocí dvou suchých zipů kolem horní rámové trubky a jedním suchým zipem pod představcem. A právě upevnění je věcí, u které bych se chtěl pozastavit, protože je poměrně unikátní.

Z brašničky visí popruhy pouze s měkkou smyčkovou částí suchého zipu, marně byste na vnějším těle brašničky hledali část s háčky. Ta je totiž přišitá uvnitř brašničky a upnutí probíhá provlečením měkkého konce suchého zipu otvory vyříznutými v brašničce a až uvnitř se měkká část upevní na část s háčky. Je to velice elegantní řešení, protože při pohledu na brašničku nikde nic nepřebývá ani nevisí. Upevnění je však obtížnější a časově zdlouhavější, nicméně stabilita upnuté brašničky je pak skvělá.

Bontrager Pro Speed - detail zajímavě řešeného upínání pomocí vnitřních suchých zipů.

Specialized Vital Pack

Nejmenší brašnička v testu. Na rámovou trubku se upíná pomocí jednoho suchého zipu a druhý suchý zip je pod představcem. Díky zpětnému oku na suchých zipech a protiskluzové spodní části brašničky je stabilita jejího upnutí přímo ukázková, ani se nehne. Přichycení síťovaného víka používá magnetické zapínání, které je však řešeno jinak než u Apidury Racing. Specialized totiž nepoužívá žádné magnetické protikusy, které do sebe tvarově zapadají, ale pouze jsou všité tři magnety do lemu víka a další tři magnety jsou všité v lemu kapsy. Pro otevření tedy není potřeba žádný speciální pohyb, stačí zatáhnout za víko. Stejně tak při zavření stačí víko pustit a magnety si cestu ke svým protikusům už samy najdou. Geniálně jednoduché, byť ne tak pevné jako magnetické zapínání od Apidury. Ať už má člověk názory na výrobce Specialized jakékoliv, nelze mu u příslušenství upřít kladení velkého důrazu na ergonomii, což tato brašnička potvrdila.

Specialized Vital Pack - všimněte si rýsujících se tří párů magnetů, které zajišťují velice pohodlné otevírání i zavírání.

Praktické poznatky

Malá, větší, největší

První věcí, kterou budete při koupi brašničky muset rozseknout, je výběr té správné velikosti. Snad každý výrobce nabízí různé typy rámových brašniček začínajících na objemu kolem kolem 0,4 l a končící na objemu zhruba 1,5 l.

Mnoho cyklistů i cyklistek by automaticky řeklo, že větší je lepší, ale u brašniček tohoto typu to nemusí být úplně tak pravda. To jsem si ověřil během jízd s testovanými brašničkami. První zásadní věcí je délka brašničky. Zatímco kratší brašničky Lezyne Energy Caddy L a obě od Apidury nečiní žádný problém při sesednutí z kola a následné poloze obkročmo nad rámem (například při čekání na železničním přejezdu), u delší Lezyne Energy Caddy XL už začínají problémy, protože se rozkrok dostává nepříjemně blízko brašničky či přímo do kontaktu s ní. Energy Caddy XL je tak na hranici délky, kterou jsem byl schopen snášet, delší brašničku si už na svém gravelovém rámu velikosti L nedokážu moc dobře představit.

Druhým zásadním rozměrem je šířka brašničky. Problém samozřejmě nečiní klasická jízda v sedle, chleba se láme při šlapání ze sedla s tím spojeným překlápěním kola ze strany na stranu. Nejširší z testovaných brašniček Lezyne Energy Caddy L už byla při tomto stylu jízdy vysloveně nepříjemná a koleny jsem do ní kopal při každém záběru do pedálu. Hraniční se ukázal drobný rozměrový rozdíl mezi Apidurou Expedition a Racing. O lehce širší (konkrétně o 4 mm) Racing Top Tube Pack jsem si při šlapání ze sedla párkrát nepatrně zavadil, ale s užší brašničkou z řady Expedition tento problém takřka úplně vymizel. Stejně tak jsem problém neměl u Lezyne Energy Caddy XL, která je stejně široká jako Apidura Expedition. Samozřejmě toto je velice individuální záležitost a každý cyklista bude mít tu hraniční šířku brašničky někde jinde, ale při výběru je vhodné vzít toto v potaz.

Apidura Expedition a Racing - jasně viditelná větší šířka brašničky Racing se ukázala už jako lehce překážející.

Hmotnost

Hmotnost, pro někoho údaj naprosto nezajímavý, pro jiného stěžejní. Ať už patříte do jedné, nebo do druhé skupiny, je vždy zajímavé porovnat skutečnou hmotnost výrobku s psanou hmotností. Osobně jsem čím dál více zmatený ze způsobů, kterými výrobci docházejí ke hmotnostem svých produktů. Člověk by řekl, že určení hmotnosti produktu je naprosto triviální - během vývoje hmotnost můžu jen odhadovat na základě 3D modelů a použitých materiálu, ale hned první kusy sériové produkce mohu převážit a hodnoty uvedené na webu zkorigovat dle reality. Dle všeho se tak ale neděje. Jak jinak si například u Lezyne vysvětlit, že zatímco u Energy Caddy L je hmotnost uvedená výrobcem a reálná takřka srovnatelná, ale u Energy Caddy XL je reálná hmotnost o 36 % vyšší než udává výrobce? Situace jako přes kopírák je u Apidury - u modelu Racing sedí hmotnost takřka přesně, ale u modelu Expedition už je hmotnost opět o 36 % vyšší než údaj výrobce.

Srovnání hmotnosti brašniček. Červené sloupce značí skutečnou hmotnost, modré sloupce značí hmotnost udávanou výrobcem. U brašničky Specialized se mi vzhledem k jejímu stáří nepodařilo dohledat hmotnost udávanou výrobcem.

Objem

Objem brašničky je jeden ze základních údajů při výběru, ale uvádějí výrobci reálné hodnoty? Hodně lidí zná situaci panující například mezi turistickými či cyklobatohy, kdy 10 l batoh jednoho výrobce je stejně velký jako 16 l batoh druhého výrobce, tedy není litr jako litr.

U brašniček jsem se objem pokusil změřit nejjednodušším možným způsobem - do láhve jsem nalil vodu a naplněnou láhev zvážil. Vnitřek brašničky jsem vycpal mikrotenovým sáčkem a brašničku naplnil vodou z láhve, co to šlo. Nakonec jsem zvážil láhev s odlitou vodou, porovnal její hmotnost před a po naplnění brašničky vodou a rozdíl hodnot mi ukázal, kolik ml vody se vešlo do brašničky, čímž jsem určil objem brašničky. A zjistil jsem potěšující skutečnost - výrobci při udávání objemu nelžou, rozdíly mezi psaným a naměřeným údajem jsou velice malé a odpovídají nepřesnosti měření. Největší rozdíl je u brašniček Apidura Racing a Specialized, což je dáno způsobem jejich zavírání a nemožností naplnit zavřenou brašničkou až “po strop”.

Srovnání objemu brašniček. Červené sloupce značí skutečný naměřený objem, modré sloupce značí objem udávaný výrobcem.

Voděodolnost

Ani cyklista z cukru se mnohdy nevyhne během vyjížďky dešti. Někomu déšť vadí méně, někomu více, ale já osobně bych chtěl, ať brašničky snesou nějaký ten nečekaný deštík a obsah uvnitř brašničky zůstane suchý. Pokud na tom jste jako já, pak ze svého výběru rovnou vyřaďte brašničku Lezyne Energy Caddy L, která má síťované víko. Stejně tak na tom je triatlonová Specialized. Z testu jsem taky vyřadil brašničku Bontrager, která byla používaná a srovnání s novými produkty by nebylo příliš vypovídající.
Do testu tedy postoupily jen obě brašničky od Apidury a Lezyne Energy Caddy XL. Byl jsem zvědavý, zda britská Apidura připravila své produkty na britské deštivé počasí lépe než Lezyne a rovnou můžu prozradit, že ano, a to výrazně lépe.

Brašničky jsem vycpal savými papírovými utěrkami zelené barvy, na kterých jde zvlhčení pěkně vidět, a zvážil hmotnost výplně. Následně jsem brašničky vystavil na jednu hodinu mírnému dešti. Už tady byl jasně vidět rozdíl mezi brašničkami od Apidury a Lezyne. U Apidury se kapičky deště držely na povrchu, u Lezyne nasákaly do svrchního materiálu, jako by chyběla jakákoliv povrchová impregnace. Po otevření však následovalo překvapení, protože vycpávka byla ve všech brašničkách naprosto suchá a to i v případě Lezyne.

Následovala tedy druhá zátěžová fáze testu ve sprše a to simulace přívalového deště síly takové, že by kromě prachu ze silnice smetl i samotného cyklistu. A tady se ukázala síla Apidury. U modelu Expedition byly vidět pouze lehké průsaky kolem zipu a u modelu Racing se nepatrná vlhkost ukázala u spodní strany víka, kam se dostala pravděpodobně vzlínavostí. Naopak u Lezyne byla vycpávka mokrá takřka celá, suchá zůstala pouze ve střední části. Vycpávky jsem po testu opět zvážil a tím zjistil množství nasáknuté vody. Výsledky můžete vidět na grafu níže. Nutno dodat, že v realitě se podmínkám simulovaným ve sprše ani nepřiblížíte a první fázi ve formě hodinového deště zvládly všechny brašničky bez jakýchkoliv problémů.

Zmíním ještě jednu věc, která přímo nesouvisí s tímto testem, ale přímo souvisí s deštěm. “Neškrábavé” suché zipy na obou brašničkách Apidura v mokrém stavu daleko méně držely spojené a šly od sebe odtrhnout opravdu citelně snadněji, než za suchého stavu. U běžných suchých zipů na Lezyne jsem toto nepozoroval. Během provozu to snadnější rozpojení pravděpodobně ničemu vadit nebude, resp. si ho člověk ani nevšimne.

První fáze testu na dešti. Všimněte si kapek ulpívajících na brašničkách Apidura, Lezyne vše nasává do materiálu.Stav papírové výplně po zátěžovém testu pod sprchou. Jasná prohra Lezyne je zřetelná.

Množství vody, které prosáklo do brašniček během zátěžového testu pod sprchou.

Využitelnost objemu

Jednou věcí je objem brašničky, druhou věcí je jeho praktická využitelnost. Rozhodl jsem se brašničky prověřit testem, který by mohl právě tuto věc odhalit. Pouvažoval jsem, k čemu všemu by člověk mohl brašničky využít, a vytvořil jsem si tři hromádky věcí, které pravděpodobně budou do brašniček putovat u velké části cyklistů.

První skupina zahrnovala můj obsah podsedlové brašničky důležitý pro dojezd domů v případě defektu či nutnosti drobného servisního zásahu - 70 ml lahvička s tmelem, dvě CO2 bombičky, CO2 adaptér, sada s knoty, multiklíč, klíč na ventilky, samolepící záplaty a kousek hadru. Druhá skupina byly klasické traťovky - dva energetické gely, proteinová tyčinka a müsli tyčinka. Poslední skupinkou, která se ukázala jako nejproblematičtější, byla peněženka běžného pánského rozměru cca 12 x 9 x 2 cm a telefon na dnešní dobu spíše menších rozměrů 15 x 7 x 0,9 cm.

Skupinky předmětů pro ověření využitelnosti objemu brašniček.
První skupina předmětů ve formě nářadíčka a sady na opravu defektů se do většiny brašniček vešla bez problémů. Bodejť by taky ne, když jsem tuhle výbavu jen přesunul z podsedlové brašničky o objemu 0,4 l. Na hraně to bylo pouze u brašničky Specialized.



Prvním testem prošly všechny brašničky bez problémů a většina s rezervou, pouze u Specialized byl její objem servisní sadou plně vyčerpán.

S druhou skupinou předmětů ve formě traťovek se už začalo dělit zrno od plev. Některé brašničky je pojaly s rezervou, jiné tak tak a jedna brašnička v testu propadla, protože se do ní nevešly všechny tyčinky.

Brašničky Lezyne neměly s traťovkami problém. U Energy Caddy L to bylo těsně.Do větší Energy Caddy XL by se vešly ještě jedna až dvě tyčinky dovnitř a další dvě tyčinky do vnějších kapes.

Do Apidury Expedition se traťovky vešly opravdu jen tak tak.Do modelu Racing by se ještě nějaký kousek vešel, ale s rizikem, že po otevření víka vyklouzne ven, což je daň za jinak skvělý způsob zavírání.

Brašnička Bontrager překvapila svou prostorností, i navzdory na pohled malým rozměrům s rezervou pojala všechny tyčinky a další dva kusy byste mohli vložit do vnějších pružných kapes.Naproti tomu Specialized doplatila na své kompaktní rozměry a větší müsli tyčinka se do ní už nevešla.

Třetí skupina předmětů v podobě peněženky a telefonu se pro větší část brašniček ukázala jako vražedná. Tímto testem úspěšně prošla pouze Lezyne Energy Caddy XL a s trochou násilí by se předměty vešly i do Apidury Racing.

Lezyne Energy Caddy L tímto testem neprošla, problém činila zejména peněženka.Naopak Energy Caddy XL se ukázala jako jasný vítěz, protože telefon i peněženka se do ní vešly naprosto bez problémů.

Do Apidury Expedition by se peněženka s trochou snahy vešla, ale telefon se ukázal jako neřešitelný problém.Do modelu Racing se oba předměty daly naskládat, ale k zavření víka už bylo potřeba použít násilí a po zavření byl tvar brašničky výrazně deformovaný, nic pro častější použití.

Obě triatlonové brašničky v této disciplíně prohrály s vyrovnaným skóre - ani do jedné z nich se nevešla peněženka ani telefon.

Závěr

Veškeré výše podrobně rozebrané parametry a vlastnosti brašniček si můžete prohlédnout níže ve dvou přehledných tabulkách. První tabulka je zaměřena na parametry brašniček, v druhé tabulce pak jsou hvězdičkami ohodnoceny jednotlivé vlastnosti a je vypočítáno celkové skóre.



Vítězem testu se dle bodování ukázala brašnička Apidura Racing Top Tube Pack, která zaujala zejména svým magnetickým zapínáním a s ním spojenou snadnosti otevírání i zavírání a přehledností vnitřního prostoru. V případě, že se během svých vyjížděk nevyhýbáte dešti, vám tato brašnička zajistí suchý vnitřní prostor i při průtrži mračen.

O druhé místo se dělí Apidura Expedition Top Tube Pack a Lezyne Energy Caddy XL se shodným počtem bodů. Apidura Expedition doplácí na krátký zip a poměrně tuhou konstrukci, kvůli kterým je obtížný přístup do vnitřního prostoru.

Lezyne Energy Caddy XL se ovšem stala jasným vítězem v poměru cena/výkon, protože oproti oběma modelům od Apidury je cena takřka poloviční, což je vykoupeno pouze horší odolností proti vodě. Naopak pevností uchycení na rámu i vnitřní využitelností prostoru obě Apidury převyšuje. Pokud bych si z testovaných brašniček měl jednu vybrat, pak to bude právě tato.

Na posledním místě se umístila Lezyne Energy Caddy L, která má příliš silné suché zipy, a hlavně přístup dovnitř je obtížný kvůli háčkové části suchého zipu přímo na hraně vstupního otvoru. Kvůli síťovanému víku je odolnost vůči dešti samozřejmě nulová.

Zhruba uprostřed výsledkové listiny se pak nacházejí triatlonové brašničky, kdy Specialized Vital Pack ukázal svou silnou stránku v podobě ergonomie, ovšem objem je už opravdu malý. Bontrager Pro Speed Box překvapila svou prostorností a elegantně řešeným uchycením k rámu a určitě stojí za úvahu.
info
Testy a představení produktů se realizují s produkty a materiály zapůjčenými od dovozce dané značky nebo z MTBIKER shopu. Jejich obsah a závěr je subjektivním názorem autora.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
jIrI___ 
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Sram XPLR AXS - vstup do gravelového 21. století na vlastní kůži

Sram XPLR AXS - vstup do gravelového 21. století na vlastní kůži

Mnozí ho už dlouho vozí, mnozí o něm už dávno slyšeli a mnozí o něm do nedávna nevěděli. Já se řadím do té poslední skupiny a řeč je o elektrickém bezdrátovém řazení Sram XPLR AXS určeném přímo na gravel biky, cyklistické 21. století v přímém přenosu.
5 chyb aneb jak se vyhnout akutní blokaci zad

5 chyb aneb jak se vyhnout akutní blokaci zad

Když milovníka kola chytnou záda, tak jediné, co ho zajímá je kdy tato nepříjemnost odezní a bude moct opět naskočit do sedla. Tento stav právě prožívám, tak bych se s vámi chtěl o tuto zkušenost podělit.
Do práce na kole – jde to celý rok?

Do práce na kole – jde to celý rok?

Vyhnout se ranním zácpám, projet se před prací a šetřit peníze za pohonné hmoty jsou pouze ukázky výhod, které cesta do práce na kole nabízí. Pokud jste ještě nepřišli na chuť této výzvě, možná vám tyto tipy pomohou.
keyboard_arrow_up