Special Ized

Přidat foto

Velká bolest motorů - absence kvalitního utěsnění. Na míru vyrobená těsnící pouzdra z POM a doplnění O-kroužku na pravou stranu klikového hřídele

karbonový shaft do vidlice, takový pokus, ale funguje bez problému, žádný únik vzduchu, jsem fakt mile překvapenej

Kompletní výměna šroubů víka motoru za titanové, výměna matek M8 za titanové, odfrézování pavouka, výroba Alu závěrné matice a její výměna za Fe, Nový Alu převodník a šrouby, výměna Alu klik Praxis za Miranda carbon. Mínus 334g proti původní sestavě.

takto vypadalo, když jsem si ho přivezl v celkem zbědovaném stavu, ale za pouhých 50000,- Kč se skoro novým motorem a s porouchaným v krabici jako bonus Váha hrozných 23kg

Na žádost Jindry foto na míru vyrobených konkávních podložek. Adaptér pod třmenem Magura MT6 prostě neseděl a destička šla nepřesně na plochu kotouče. Přesné válečky průměr 12mm s dírou 6mm a podložky s průměrem 11,5mm a dírou 6,5mm. Radius ve válečcích je dělaný radiusovou frézou 16mm a podložky jsou dělané nožem s radiusem 12mm. Horní podložky jsou podobné, titanové šrouby mají pod hlavou dodělaný radius.

Stavba kola trvala rok, hodně dlouhý, ale velmi zajímavý příběh. Nevím ale, jestli by zaujal místní. V případě zájmu doplním do popisu.

Ve svých skoro 60ti letech jsem si chtěl „postavit“ éčko, spíš na XC, ale todle se vylouplo na Bazoši za velmi zajímavý peníz a tak nebylo co řešit.

Když jsem vloni na jaře „postavil“ přítelkyni něco podobnýho a svezl se, zjistil jsem, že kolo s motorkem je přesně to, co ve svým věku potřebuju. Nákup vhodného stroje byl pak jen otázkou času a v mém případě i otázkou trocha štěstí.

Tichý motor Turbo 1,3, baterka 504 Wh stačí, zdvih 120/120 na XC a trekování dostatečný, brzdy luxusní…no a ten příběh, to by si asi fakt zasloužilo dopsat.

Jo velký poděkování Jindra „Antuch“ Antušek , ing. Zouhar ebikemotorstudio.cz a jako vždy můj dvorní frézař ing. Vašek Šedivka

(vloženo 23.3.24)

pačes pačes
Ohodnoť bajk: (3.1  / 39 hlasujících)
Značka Specialized
Model Levo Turbo FSR
Modelový rok 2018
Velikost M
Hmotnost 19,1
Rám Alu M5
Vidlice Rock Shox Revelation RC 29, 120mm, tuned carbon Shaft
Tlumič Rock Shox Monarch RT 120mm
Hlavové složení Specialized HDS INTEGRATED, 1-1/8" 1.5"
Kliky Miranda Q:8 ISIS Carbon, 175mm
Měnič Shimano XTR RD-M9000 SGS 11s , 11T + 14T POM
Řazení Shimano SL-M8000, I-Spec, Alu+Ti bolt, Alligator LY-998
Převodník BBB BCR-44 MTB Gear - 32T, Alu bolt
Kazeta Spedao CNC, Fe ultralite 11speed, 11/42T
Řetěz ZTTO SLRC, 11speed
Náboj přední Mavic Crossmax 29 BOOST, axle ZTTO
Náboj zadní Mavic Crossmax 29, BOOST, Shimano HG
Brzda přední Magura MT5, Ti tuned, 2x2 metalic pads, Sram Centreline CLX 180
Brzda zadní Magura MT6, Ti tuned, organic pads, Sram Centreline CLX 180
Brzdové páky Magura MT8
Pedály CrankBrothers Egg SL
Řídítka FCFB carbon, 31,8x700mm
Představec OG-EVKIN T1000, carbon, 31,8x90/6, Ti bolt
Sedlovka ElitaOne, carbon T800, 30,9x450mm, tuned lock, Ti bolt
Sedlo Flite Carbon Speciale Team 275x142
Pláště CST 29×2,25 170 TPI + Baent tube 70g

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
šlapatko
šlapatko

24.3.24 12:04

Éčka většinou ignoruju, ale tady se mi líbí tvé nadšení. Pěkně si jej poladil a bude dále sloužit. Máš tam 4.

Reagovat
pačes
pačes

24.3.24 11:32

Kouba_2005 : myslím, že se to bude v čase jen zlepšovat, začínám teď růst jako krávě ocas, tedy do země :-) A jestli budu dělat pořád tydle https://www.facebook.com/…319509198332 blbiny, tak se zcvrknu ještě víc :-)

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

24.3.24 11:23

@pačes : Myslel jsem děsivej co do rozměrů, ne do ceny. Prostě je ti to malý.

Reagovat
metr-x
metr-x

24.3.24 10:36

Ta sedlovka je celkem přísně vysunutá. Kdybych tu elita one z Aliexpressu taky nevozil, tak bych měl strach, že praskne. Ale mám s ní dobrou dlouhodobou zkušenost.

Reagovat
pačes
pačes

24.3.24 10:06

Kouba_2005: kokpit je čistě ekonomická záležitost, Ćína co mám už vyzkoušenou a vím, že funguje. Pro mě byl hlavní prioritou motor, který jsem vyčistil, promazal, přetěsnil a odlehčil. Stejně jako u auta mě víc zajímá motor, než kůží potažený volant :-)

Reagovat
pačes
pačes

24.3.24 09:17

NJ vždycky jsem byl na barvičky, prostě stará škola, fialový Ringléé atd…a tady jsem se držel celkem zpátky. Polep na rámu z přelakovaný řezaný reflexky jen pro pasivní bezpečnost no a červenou mám prostě rád…Filozofii biku chápu, nikdy jsem nechtěl celopéro, ale když se naskytlo, upravil jsem ho co nejblíže své filozofii – delší představec, pevná sedlovka, uzší řidítka, hladší pláště, SPDčka… Ušetřených pár, resp. 4000g mi přijde celkem zásadní váhová úspora.

Jinak velikost je fakt na hraně, ale když máte dlouhý nohy… raději volím kombinaci rámu na hraně a delší představec x sedlovka s offsetem, než dlouhý rám a řidítka nalepený na sloupku vidlice x rovná sedlovka.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

24.3.24 00:00

Seš si jistej že máš správnou velikost? Jinak 5*

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

24.3.24 00:00

Seš si jistej že máš správnou velikost? Jinak 5*

Reagovat
puka
puka

23.3.24 23:38

Ze závisti ti povím, že původní bike vypadá 2× lépe. Červené rádoby detaily kazí veškerou decentnost. Výměna teleskopické sedlovky za pevnou a hladkých pláštů naprosto protiřečí původní filozofii biku. Polep vidlice k horšímu…

Ušetřených pár gramů, ale vesměs k čemu?

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

23.3.24 22:43

Není tý červený málo? :-) Barevný šrouby v převodníku, to je jistota. Ten kokpit je taky děsivej. Není ti to malý?

Reagovat
pačes
pačes

23.3.24 21:13

novas725: no pokud bych měl na nový z krabice za 150 litrů, tak bych asi neřešil. Todle kolo jsem měl rozebraný do šroubku včetně motoru, tak vím, co mám a co od toho můžu čekat. Kolik motoristů by se dnes rádo vrátilo ke svým starým a spolehlivým autům…

Reagovat
Doyle
Doyle

23.3.24 21:10

Za mě povedený, většinu nás tady e-bike taky někdy nemine…

Reagovat
novas752
novas752

23.3.24 21:06

Jako chápu to kutilský nadšení, ale neni to trošku škoda na starý hliníkový lívo?

Reagovat
pačes
pačes

23.3.24 20:52

Moc prosím ty, co dají 3 a míň hvězdiček, aby napsali, co je špatně, myslím taková konstruktivní kritika, abych si nemusel myslet, že je to jen z plezíru, závisti apod…

Reagovat
antuch
antuch

23.3.24 20:46

Ta vaha je na hlinik neskutecna. V tom tunnigu na tebe ztraci i Dangerholm. Za me by zaslouzilo nafotit spoustu detailu a malickosti, ktere jsi udelal a upravil…treba ten adapter na zadni brzde…

Reagovat
Miles90
Miles90

23.3.24 20:21

Slušná váha a stroj parádní.

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

23.3.24 19:56

Další galerie z kategorie

TJK 5
TJK 0
Simi82 4
Koli13 11
Milan17 5
Zucco 6