PROVEN

Přidat foto

Takhle jsem to v únoru přivezl domů

Na fullu už jsem v okolí projel kdeco a byť po lesích a pěšinách je to skvělý, pohodlný stroj, tak přesuny po lepším povrchu a zejména asfaltu mě přinejmenším nebavily.

Začala tedy zrát myšlenka, že bych to „vyřešil“ nějakým gravelem. Následoval test hliníkového gravelu od RockMachine a pocit, že co naženu na asfaltu ztratím na horším povrchu, tak jsem to už skoro vzdal, ale červík pořád hlodal. Nový Grail od Canyonu mě až tak neoslovil, pokukoval jsem pak hlavně po Giant Revolt Advanced a už ho i skoro objednával, ale pak si přečetl tady na BF informaci, že by se dal postavit gravel na elektrice okolo 60k (rozpočet jsem samozřejmě nakonec přešvihnul), což znělo skvěle. Tady přišel na řadu můj první kontakt s Tomem (Tomaschek), pak ještě pro ujištění před rozhodnutím do toho jít mi moc pomohl další zdejší uživatel a nechal mě zkusit navrhovaný rám přesně ve zvažované velikosti a s koly EIE carbon. Po krátké projížďce jsem byl lapen a nebylo už cesty zpátky.

Rozjel se kolotoč rozhodování, upřesňování, ladění barvy, designu, loga, detailů a na konci února se to sešlo komplet a já se mohl pustit do stavby.

První kolo s beranama na carbonech a elektrice, tak jsem měl ze všeho respekt (strach :-)). Press fit doma neudělám, takže střed a kliky se nechávaly dělat přes Toma, zbytek už jsem nahazoval sám.

Samodomo stavba nadšeným amatérem v časovém presu ale přinesla několik úskalí. Vše šlo celkem v pohodě, až na ježka od Spešlu. Jak jsem netrpělivě odskakoval v každé volné chvíli, abych mohl zase kousek poskládat ještě před odjezdem na hory, tak jsem ho doprasil (to nejde napsat lépe) a stále nejde dostat ven ani dle instrukcí a rad z netu. Nicméně, drží, tak jsem ho tam nechal a uvidím, jak pořeším, když budu potřebovat dále zkracovat krk vidle.

Hadici přední brzdy jsem asi taky zkrátil víc než je ideál, ale ničemu to zatím zdá-se nevadí a aspoň to nedrhne o rám, tak uvidíme. Poslední fail je omotávka. Při pokusu o přemotání se mi začala trhat, tak je to tam zatím takto nepěkně zbastlené a vyřeším později, až třeba zjistím, že potřebuju hnout s pákami nebo mi to začne víc vadit :-)

Jinak mám ale z kola velkou radost. Zatím jsem na tom najel jen pár set metrů kolem domu a nemám moc s čím relevantním srovnat, ale dle prvních pocitů to letí fakt neskutečně, tak se těším, až to pořádně otestuju.

Na závěr patří ještě opravdu VELKÉ DÍKY Tomovi za všechny rady, podporu a hlavně naprosto nekonečnou trpělivost a bleskové reakce na všetečné dotazy (a že jich bylo) v průběhu celého procesu – klobouk dolů! :-)

(vloženo 13.3.24)

RichP
Ohodnoť bajk: (4.9  / 49 hlasujících)
Značka PROVEN
Model Ican AC388
Modelový rok 2024
Velikost 55
Hmotnost 8,1 včetně pedálů, bez tmelu (váženo odečtem osobní váhy)
Rám Ican AC388
Vidlice Ican
Tlumič N/A
Hlavové složení Ican
Kliky Sram Force 172,5mm
Středové složení CEMA (keramika)
Přesmykač N/A
Měnič Sram Force
Řazení Sram Force
Převodník Sram Force 40z
Kazeta Sram Force XPLR 10-44
Řetěz Sram Force flattop
Náboj přední DT Swiss 350
Náboj zadní DT Swiss 350
Brzda přední Sram Force
Brzda zadní Sram Force
Brzdové páky Sram Force
Ráfek přední EIE ARG30TC30H hookless
Ráfek zadní EIE ARG30TC30H hookless
Dráty Sapim CX Ray, niple mosaz
Pedály Shimano PD-M520
Řídítka Black Inc. alias 440mm
Představec Black Inc. alias 100mm
Sedlovka Canyon S15 VCLS 2.0
Sedlo Fizik Aliante R3 Tempo, 145 mm, k:ium
Pláště Tufo Thundero 40 mm

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Singlespeed
Singlespeed

16.3.24 20:50

Hodně odlehčené kotouče podobné těm od Galfera byly se Shimano brzdami v pohodě, ale se Sram flattop brzdami si moc nerozuměly a vyluzovaly různé hlasité nežádoucí zvuky.

Reagovat
tomaschek
tomaschek

16.3.24 19:12

https://www.tradeinn.com/…/137987896/p?…

Vozím s lehkými CL adptéry, váhově to vyjde nastejno v porovnání s originál dražším a těžším CL Galfer kotoučem.

https://www.tradeinn.com/…/137836494/p?…

Reagovat
tomaschek
tomaschek

16.3.24 19:10

Doporučím Galfer Road 140 nebo 160, mají pod 100 g a na Bikeinn bývají celkem běžně ve velké slevě okolo 600 Kč.

Vozíme na dvou závodních HT a žádný problém, teď si je dám i na své AC 388.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

16.3.24 14:50

Aha, tak za 25 Eur nejsou CL, takže standardní cena kolem 950–1000 Kč.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

16.3.24 14:47

Nelvíce v pohodě jsou ty nejlevnější Paceliny rounded (na Bike-discountu aktuálně za 25 Eur).

Reagovat
RichP
RichP

16.3.24 13:16

@singlespeed – to jsem asi nechtěl slyšet, mám totiž nachystané doma stejné na fulla :) Když to nedoladím, zkusím servis, jestli to není rukama nebo objednám ty Sramy, byť stojí teda pomalu 2× tolik.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

16.3.24 10:48

Mě Shimano ICEtech kotouče zlobily i v kombinaci s brzdami GRX, tak jsem dal místo nich Sram Paceline a je klid.

Reagovat
kadlec
kadlec

16.3.24 10:29

Ty kotouce se pri brzdeni ohrejou a zkroutej. Uz jsem s tim prestal bojovat, po par desitkach metru se to srovna a je klid. Dela mi to na gravelu i na mtb.

Reagovat
RichP
RichP

15.3.24 22:39

Hmmm, musím nastudovat :) Šroub na nastavení délky chodu/vzdálenosti samozřejmě mají, ale že by to mělo vliv na prostor mezi deskama? No, každopádně ve stojanu je ticho, jen při šlapání vestoje a samozřejmě při brzdění to dělá paseku. Jakoby desky chytaly o hrany těch otvorů v kotouči. Asi to spíš chce ještě trochu pečlivěji vystředit třmen. Zítra to zkusím doladit, tak snad to klapne.

Reagovat
learita
learita

15.3.24 22:31

Nemají ty páky jakési seřizovací šrouby pro délku chodu páky, kde se zároveň udělá větší prostor mezi destičkami?

Reagovat
RichP
RichP

15.3.24 22:15

@learita – zdá se, že třmeny opravdu trochu protestuji. :) Po první vyjížďce jsou kotouče to jediné, co se mi pořád nepodařilo doladit tak, aby šly hladce bez cinkání :)

Reagovat
learita
learita

15.3.24 21:35

Krásný kolo, krásná barva.

Snad jen ty brzdové třmeny Sram musí nadávat na ty Shimano kotouče:-)

Reagovat
k-e-j-m-l1
k-e-j-m-l1

15.3.24 19:08

Pecka

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

14.3.24 07:34

Číňan dělá kvalitní laky běžně, drtivá menšina cykloznaček lakuje mimo Asii.

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

14.3.24 07:18

A pak že Číňan neudělá kvalitní lak. Moc pěkně si to postavil. Nízký ráfky kvituju. Rozum zvítězil. Fotky parádní.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

13.3.24 21:12

To je panečku krasavec, tu máš jasných pět a ať dělá jen a jen radost! ;-)

Reagovat
Vicktorioo
Vicktorioo

13.3.24 19:28

Hodně povedené. Díky za inspiraci. Tenhle rám mám v hledáčku pro manželku místo staré silničky. Jinak také potvrzuji, že @tomaschek je klasa a jeho rady, reakční doba je luxusní – řešil jsem s ním EIE kola na gravel a max spokojenost. Jen už jsem to zaprasil, tak nefotím.

Reagovat
tomaschek
tomaschek

13.3.24 18:41

Krásné kolo, rád jsem pomohl.

Sami sedláme dva stejné rámy v custom laku a je to i na silnici s plášti Tufo Thundero 40 mm raketa, budeš spokojený :-)

Reagovat
couffy
couffy

13.3.24 17:07

Luxusní barva,ať to lítá.A tohle bude lítat.

Reagovat
RUSH
RUSH

13.3.24 15:45

Moc pěkný!

Reagovat
unfiny
unfiny

13.3.24 15:40

Paráda, tohle se povedlo, nemlich to samé mi taky leží v hlavě, místo silničky, kterou moc nesedlám, k fullu ideál. Ceny za gravely jsou u prodejců vysoko a osazení mizerný, tohle je cesta.

Reagovat
sorak
sorak

13.3.24 15:38

Fakt krásný! :)

Reagovat
RichP
RichP

13.3.24 15:16

Sorry, ta odpověď ohledně rámu byla na Miceyho :)

Reagovat
RichP
RichP

13.3.24 15:14

@ Cyklista86 – rám je tento https://icancycling.com/…-frame-ac388. Lak a loga jsou za příplatek přímo od výrobce a myslím, že se to fakt povedlo.

@Pucalkovic Amina – taky jsem měl obavu, aby to prolezlo rámem, ale byl jsem ujištěn, že se to vejde. A vešlo! Do opravdu velkého bahna to asi nebude, ale takový marast na tom stejně neplánuju absolvovat.

Reagovat
PucalkovicAmina
PucalkovicAmina

13.3.24 15:07

Píšou průchodnost 38mm, ale koukám, že místo tam je. Paráda 5*

Reagovat
cyklista86
cyklista86

13.3.24 15:00

Elegan jak prase.. Fakt pekny.

Reagovat
Micey
Micey

13.3.24 14:59

Krásný! Bylo by víc informací k tomu rámu, je jasný že Čína, ale která konkrétně?:) Stříkali to tam, nebo někde v EU? Chválim gumy, ty mám rád. Za pět..

Reagovat
nomecz
nomecz

13.3.24 14:21

krasna barva , moc hezkej sterkolet

Reagovat
RichP
RichP

13.3.24 14:10

@iceduck – vyšší ráfky jsem zvažoval. Jsem asi výjimka, ale mně se víc líbí tento nižší profil a kromě vzhledu jsem těžko hledal argumenty pro vyšší ráfek.

S kombem řídítek se to má tak, že Ican k ac388 nedává standardně žádná a na tato jsem opět dostal tip. Ještě teda prozradím, že to nejsou Black z oficiálního zdroje za plnou cenu :)

Reagovat
iceduck
iceduck

13.3.24 14:00

Skoda ze jen nizke rafky, kousek vic byt tomu opticky prospel. Vypada to luxusne.

Proc si volil ridka od Black ktera jsou cenove jinde nez ekvivalnet od Ican?

Reagovat

Další galerie z kategorie

Simi82 4
Koli13 11
Milan17 5
Zucco 6
kycerjaska 8
PDean 27