Fulíček

Přidat foto

Podle pravidla, že když má fulla táta, má ho mít i junior, jsem se pustil do své první stavby celopéra, a to pro druhého jmenovaného. Ten se těsně před svým osmým rokem přehoupl svojí výškou přes 130 cm a Ježíšek usoudil, že ho na kolo postavené na letitém rámu od Cube už můžeme pustit. Ukázalo se, že odhad byl správný, jelikož jsme na maximálním zásunu teleskopky. Rám s HTA 68,5° je sice na dnešní poměry spíš z XC kategorie, ale my nějaké těžké sjezdy stejně neplánujeme. Sice jsem ho nevážil, ale s ohledem na celkovou hmotnost kola a ostatních komponentů je jasné, že je spíš těžší. Nevyhovoval jen po vizuální stránce (viz poslední foto), což jsem vyřešil přestříkáním na osvědčené adrese Cyklo Bareš. Hlavně ale splňuje moji hlavní podmínku, a to 12×142 mm vzadu. Rám je určený na 27,5" kola, což se mi jednak s jeho velikostí 13,5" moc nezdálo, a druhak by tento průměr odsunul synův nástup. Hodil jsem tedy na něj 26" kola z předchozí stavby HT na rámu Ultrasonic. Zvolená kombinace se zdá být plně funkční.

Přední odpružení obstarává REBA nastavená na zdvih 120 mm, ve které jsem nahradil Motion Control mírně jetým Chargerem RLC z mé starší 29" Reby. Do tlumící patrony přišel nízko viskózní olej Red Line Like Water, což se mi osvědčilo už při ladění SIDa na Ultrasonicu. V této úpravě (bez dálkového ovládání, včetně originální pevné osy a s nezkráceným krkem) vážila 1,599 g.

Zadní tlumení má na starosti tlumič Edge od SR Suntour, který není nijak upravovaný.

Odpružení se zatím zdá plně funkční, ale nebylo moc příležitostí ho vyzkoušet.

Ze zbývajících komponentů za zmínku stojí asi volba desetirychlostní (a tedy lehké) kazety Microshift z řady AdventX a řazení Saint, které jsem si zbastlil pro uchycení I-SPEC EV (ten příběh jsem sem dával už dříve). Kombinace kazety s největším pastorkem s 48 z. a (jedenácti-rychlostní) přehazky Shimano XT RD-M8000-GS byl lehký risk, když ta má ofiko zvládnout maximálně jen 46 zubů, ale videa, na kterých zvládla i 50 z., mi dodala odvahu. Kombinace zatím šlape velice pěkně.

Velkou událostí pro jezdce i jeho nejbližší okolí byla teleskopka, která má být dizajnovaná pro dětské hmotnosti. Potvrzuji, že je a funguje bez problémů.

Záplety s pneu, přehazovačka, sedlo, představec a řidítka jsou zrecyklované.

(vloženo 3.3.24)

PatRyck
Ohodnoť bajk: (5  / 23 hlasujících)
Značka PatRyck
Modelový rok 2024
Velikost 13,5"
Hmotnost 11,6 kg
Rám Cube Sting WS 120 MY2019 (alu)
Vidlice RockShox REBA RL 27,5" A5 (MY2016) 120 mm travel, upgrade na Charger RLC
Tlumič SR Suntour Edge LOR 180x44 mm
Hlavové složení Viaron 44/56 mm
Kliky Jiankun 140 mm
Středové složení No name press fit
Měnič Shimano XT RD-M8000-GS
Řazení Shimano Saint SL-M820
Převodník Jiankun 30 z. narrow wide
Kazeta microSHIFT ADVENT X CS-G104, 10 rychl., 11-48 z.
Řetěz SRAM PC-1130
Náboj přední JAVAX M219 (centerlock), 28 děr, pevná osa 15x100
Náboj zadní JAVAX M219 (centerlock), 28 děr, 12x142
Brzda přední SHIMANO SLX BR-M7100, kotouč SHIMANO SLX SM-RT68 160 mm
Brzda zadní SHIMANO SLX BR-M7100, kotouč SHIMANO SLX SM-RT64 180 mm
Brzdové páky SHIMANO SLX BL-M7100
Ráfek přední Carbonal, vnitřní šířka 25 mm, 28 děr
Ráfek zadní Carbonal, vnitřní šířka 25 mm, 28 děr
Dráty Pillar PSR 15, mosaz. niple Pillar PB15
Pedály Shimano PD-M520 (alternativně platformy ROCKBROS K203 10,9x9,5x1 cm (Aliexpress))
Řídítka Procraft Pro 720TF Flat, délka 650 mm
Představec Wake 31,8 mm x 45 mm x 0°
Sedlovka Brand-X Ascend Kids Dropper Seatpost, 27,2x70mm
Sedlo EC90, 240x143 mm (Aliexpress)
Pláště Racing Ralph Performance Addix TLR 26 x 2,25" (zadní), Rocket Ron Performance Addix TLR 2 6x 2,25" (přední), bezdušové provedení

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Cyklobike
Cyklobike

9.3.24 09:02

Naprostá paráda, velmi povedená stavba.

Reagovat
Miles90
Miles90

4.3.24 11:36

To je krutopřísný. Parádní stavba.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

4.3.24 10:47

Super děckokolo, nechť to sviští! Tu máš pět kulí! ;-)

Reagovat
PatRyck
PatRyck

4.3.24 09:46

@ mirorek2 a kocers: díky vám oběma za postřehy. Nášlapy jsou tam na zkoušku, jelikož předchozí HT rám šel z domu a nový HT s 27,5" koly je ještě moc velký. Takže jsme zkusili poprvé teď o víkendu na tomto jediném vhodném kandidátovi a já to s nimi rovno nafotil i zvážil, protože jsou těžší než platformy, co tam půjdou podle potřeby.

Návarka na přesmykač byl opravdu kandidát na eliminaci, ale pak jsem si řekl, že by mohla posloužit pro vodítko řetězu. Bohužel na první pokus jsem koupil na Ali vodítko, které je ale na Boost řetězovou linku. Druhý pokus vypadá slibněji, ale budu si s ním muset ještě trochu pohrát, protože tu návarku v lakovně zastříkali a já ho tam bez obroušení přebytečného laku nenarvu.

Zdvih 140 si šetřím na nástupce, který bude už na 27,5" kolech :-)

Reagovat
mirorek2
mirorek2

4.3.24 09:31

Nášlapy jsou cypovina pro malé děcko, nenaučí se techniku a bude to tahat špatně, ani jsem si jich prve nevšiml :-)

Reagovat
kocers
kocers

4.3.24 08:48

Hezky pěkně. Lak parádní, komponenty parádní, prostě parádní kolo. Jen jak píše mirorek2, nádor na přesmyk měl být před lakem odejit do Humpolce.

Za sebe bych na takové kolo nedával nášlapy, ale asi víte proč je tam máte.

Reagovat
mirorek2
mirorek2

4.3.24 08:18

Proč jsi zrovna neubrousil ten nádor na přesmyk? Rebu bych yebl (sry musel jsem) na 140 a pěkné.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Simi82 4
Koli13 11
Milan17 5
Zucco 6
kycerjaska 8
PDean 27