Canyon Ultimate CF SL 8 2022

Přidat foto

Můj první karbon. Kolo mi padlo do oka už loni v srpnu, ale termín naskladnění se neustále posouval, objednal jsem někdy na jaře a přišlo tento týden. Měl jsem objednanou do zálohy i jedovatě modrou, ale jsem rád, že první naskladnili černý, líbí se mi víc. Na první dobrou jede parádně, přecházím z hliníkovýho Authora, takže trochu nebe a dudy. Ještě převážím, až přijdou nový pedály.

(vloženo 23.6.22)

pospec7 pospec7
Ohodnoť bajk: (4.9  / 33 hlasujících)
Značka Canyon
Model Ultimate CF SL 8
Modelový rok 2022
Velikost S
Hmotnost 7
Rám Carbon
Vidlice F35 CF SLX
Kliky Ultegra R8000
Středové složení Shimano pressfit BB72
Přesmykač Ultegra R8000
Řazení Ultegra R8000 SS
Převodník 53/36
Kazeta 11-30 11s
Řetěz Shimano HG701
Brzda přední Ultegra R8000
Brzda zadní Ultegra R8000
Brzdové páky Ultegra R8000
Ráfek přední DT Swiss P 1800 Spline
Ráfek zadní DT Swiss P 1800 Spline
Pedály Ultegra
Řídítka Canyon H36 Aerocockpit CF
Sedlovka Canyon S13 VCLS CF
Sedlo Selle Italia SLR Boost Superflow S manganese
Pláště Continental Grand Prix 5000 25mm

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Cochty
Cochty

8.9.22 12:15

Díky, to já jsem menší, 175/82. Ale už mám Grizl, tak jsem původně objednal S a nakonec jsem ho vrátil a objednal M, přišlo mi pocitově hrozně malé.

Reagovat
pospec7
pospec7

8.9.22 11:56

Cochty: 177/rozkrok cca 83. Sko sedlo paradne

Koukam, ze dnes vydany nove modely Ultimate.

Reagovat
Cochty
Cochty

8.9.22 08:58

Taky o něm uvažuji, jen se nemůžu rozhodnout jestli S a nebo M. Kolik měříš ty?

Reagovat
paulart23
paulart23

4.7.22 13:40

přesně ! Navíc u čelistí , větší rozsah ( nehledě na doladění za jízdy – z kopce – do kopce) a větší cit citlivost ( feeling) dávkování . Kvalitní karbon ráfek ( např Fulcrum :-) a špalky swiss stop princes yelow , to vše správně seřízeno( do šípu)je pák zárukou ideálu brždění :-) . Mám třeba kotouče na silničním gravelu ( nemluvě o bicích) a tam je tak nějak přetrpím , občasné škrtání toleruji ..

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

25.6.22 13:05

Takže na zimáka – stejně jako na kola s širokejma gumama taky do terénu – kotouče samozřejmě ok. :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

25.6.22 13:00

Černej Canyon na Ultegře. OK, za ty peníze a vůbec, velmi dobrá standardni silnička, nikoho asi „neurazí“ a musí jet pěkně.

A k těm brzdám na silnici – už o tom byla mnohokrát řeč: u kotoučů s hydraulikou je fajn ten příjemnej hladkej „dozírung“. Jinak je tu úplně fuk, rozhodující je stejně vždycky styčná plocha plášť-vozovka. Kterýžto limit, jaksi, většina dnešních čelistí překročí levou zadní. Jinak podle mého názoru v souhrnu vlastností se výhody a nevýhody obou systémů (mokro-sucho /mimochodem, kolik toho většina z nás najede na silnici za rok v delších mokrejch sjezdech?/,karbon- hliník, vadnutí kotoučů v dlouhých sjezdech za horka či zas snad nějaké probrždění karbon ráfků (?)) víceméně vyrovnávají.

A pokud teda někoho baví tahat sebou na kole do kopce o půl kila víc, je to jeho věc.

Reagovat
pospec7
pospec7

25.6.22 08:40

Díky!

karel d.: Tvůj Giant je taky krásný kousek. Je pravda, že když už jsem se rozhodl pro Canyon, alternativy jsem moc nehledal, byl jsem smířenej i s čekáním, i když to se teda protáhlo. Někdy v zimě vyšla verze s kotoučema, která už měla integrovaný wattmetr na klikách, ale jak jsem psal níž, skladem v Sku nebyla, tak jsem nemusel řešit dilema.

zarkow: Mám dlouhý nohy a krátký tělo, na Mku bych byl moc nataženej. Ale posed ještě budu trošku ladit.

Reagovat
karel d.
karel d.

25.6.22 08:00

Moc pěkné kolo a přesně dle mého gusta. Já tohle kolo taky zvažoval, ale nakonec jsem vzal z výprodeje z italskeho e-shopu Giant TCR Adv. (KOM 1 verze) 2021 na rafk. brzdach za ještě trochu nižší cenu. Ten poměr cena/váha/výkon je na dnešek naprosto skvělý. Jak už tady někdo zmiňoval, ty rafk. brzdy jsou způsob jak držet váhu dole a neplatit 150k a víc za to, aby silnicka měla kolem 7kg. Kdo na kole jezdí hodně kopce, a nemusí to být vůbec žádný závodník, tak ví, ze ten rozdíl 500g je opravdu znát. A ty základní karbonove modely treba na Ultegre v kotoučové verzi, které stoji kolem 70–80k váží dnes s firemnimi zaplety běžně něco přes 8kg.

Reagovat
zarkow
zarkow

24.6.22 23:50

Mám stejný model, jen generačně o hodně pár let dozadu, ale stále drží a dobře slouží. Tak ať ti taky dlouho vydrží.

Když se dívám na fotky a nastavení sedla, velikost S ti sedí dobře? Přijde mi že bys možná snesl i o číslo větší M, pokud by teda nebylo mov dlouhé…

Reagovat
BikerM
BikerM

24.6.22 21:41

Dejv0: Promin, asi hned startuji kdyz tu porad ctu jak se spousta lidi pozastavuje nad tim, proc ma nekdo rafkove brzdy. :) Nemyslel jsem to zle. At si kazdy jezdina cem chce. A tohle kolo vypada za me osobne pekne na rafkovych brzdach i kotoucich. :)

Reagovat
gemini
gemini

24.6.22 16:49

Do budoucna nějaký pěkný karbonový kola a nebude to mít chybu…

Reagovat
Dejv0
Dejv0

24.6.22 15:48

BikerM: nechápu jak sis z „ne že by se na tom jezdit nedalo“ (jezdil jsem je do teď několik let) a „mě to baví víc na kotoučích“ (prostě se cítím líp) odnesl, že ráfkové nebrzdí, ale vol si co chceš ne, nikomu jsem nic necpal. ;)

Reagovat
BikerM
BikerM

24.6.22 15:22

Dejv0: z tveho komentu ke kotoucim to trochu vypada, ze rafkove brzdy nebrzdi. Zajimave, ze jsem ty desitky tisic km za kazdeho pocasi prezil bez ujmy na zdravi. :D At si kazdy jezdi na cem chce, je fajn ze mame moznost volby. :) Ja volim na silnici rafkove a neni to diky tomu, ze bych nemel zkusenost s kotoucema na silnici, tu mam. Ale diky velke uspore vahy, snadnemu servisu a take diky skvelemu ucinku brzd, ktere vozim. :)

Reagovat
Dejv0
Dejv0

24.6.22 13:02

pospec7: rozumim, zase lepší jak čekat, ne že by se na tom jezdit nedalo. :) Obecně mě to „jenom“ ve Středohoří baví víc na kotoučích i za sucha. :)

Deadlift: Jasný, mám to tak nějak podobně, jen jako odolnou silnici to budu jezdit běžně na 35, protože občas se to hodí vzít polňačkou. Pak čistě silniční dovolený nebo výlety budou odjetý na 32. :)

Reagovat
Deadlift
Deadlift

24.6.22 12:41

Velomiwookie a Dejv0: měl jsem dvoje záplety a na jedněch 30 mm Contíky. Na druhých 40 mm tufa. Ty mají výhodu, že nemusím řešit, že pojedu a projedu lesem. Spíš zvažuji, že z kola udělám odolnou silnici s 32 mm plášti a šlus. Na přehazování plášťů jsem lenoch. Nad endurace jsem přemýšlel, ale je to defacto to co vozím teď. Jen teď tam nacpu 45 mm pláště. Chtěl jsem něco raceovějšího a tenhle Canyon je za cca 64 tis. sedmikilová raketa. Poměr výkon/cena/hmotnost je moc fajn.

Reagovat
tomas-miz
tomas-miz

24.6.22 12:39

Moc pekny!

Reagovat
pospec7
pospec7

24.6.22 11:56

Díky pánové.

Dejv0: Asi z čistě estetickýho hlediska, dosud jsem měl mechanický kotouče, ale s těmahle špalkama mi to nepřijde jako krok zpět. Samozřejmě pokud nepojedu někde v Alpách na mokru :) Ale kdyby během čekání na tohle kolo byla skladem verze s kotoučema, což se nestalo, asi bych do něj šel.

Reagovat
Dejv0
Dejv0

24.6.22 09:39

Krasavec, proč ne kotouče? :)

Deadlift: Praktikoval jsem co píše Velomiwookie, jen 35mm už nebudu pravděpodobně sundavat, i když druhý záplety mám v plánu. :D

Reagovat
Velomiwookie
Velomiwookie

24.6.22 08:44

Deadlift: kdyby Ti stacily na gravel 35mm plaste, tak se to da resit enduracem a pokryt tim gravel i silnici s dvojema zapletama ;)

Reagovat
angryMonkey95
angryMonkey95

24.6.22 08:16

Moc pěkný. Taky na něho šetřím :)

Reagovat
šlapatko
šlapatko

24.6.22 02:41

Tohle se povedlo.

Reagovat
Deadlift
Deadlift

23.6.22 23:04

Parádní kolo. Taky nad ním trochu uvažuji (jen to hatí myšlenku mít jeden gravel a nic jinýho a mezitím to vypadá na třetí kolo:))

Ať slouží!

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

23.6.22 21:33

Krasavec, nechť to líce, pět hvězd ;-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

Michal0412 0
thunderCZ 8
TrilO26 3
TJK 12
TJK 17
Simi82 6