Grizl - první svezení

Přidat foto

Prodal jsem bika, gravela i silnici a chystal se na nákup jednoho XC ultimátu. Ale kdo by odolal Grizlíkovi, když je skladem. :) Za dva dny od objednání byl doma. Sestavení jsem si patřičně užil a na zkušební jízdu vyrazil až když Praha konečně ztichla (takže za hluboké noci). Vinohrady-Vítkov je ideální testovací trasa- prudké sjezdy na kostkách, ostrý stoupák na nejlehčí převod, trailík, nošení, schody, cyklostezka, tunel a nakonec dojezd na nohách, protože se mi uvolnila málo dotažená sedlovka. :) Názorů se mi v hlavě hromadí opravdu kotel, v zásadě můžu říct, že kolo splňuje, co jsem od něj očekával a je s ním opravdu ohromná zábava. Nechávám si ještě vyplést o něco lehčí kola, objednané jsou vložky Pepi's Tire Noodle, řídítka obvykle měním za širší, ale tentokrát zkusím chvíli tovární. Sedlo musím vyzkoušet od Brooks. V zásadě jen rozmary, kolo je super tak jak je. Brzy report a spousta žvanění. :)

(vloženo 23.12.21)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
DaD
DaD

24.12.21 15:00

macebo: Mám zkušenost pouze z Topstounu a třeba je tohle mnohem lepší. Proto asi plácám kraviny s ohledem na tuto vidli. Ať to jezdí a dělá radost:)

Reagovat
macebo
macebo

24.12.21 13:45

Skepticismus a konzervatismus v cyklistice je pruda. Rockshox a Sram nevymejšlí blbosti, nemůžou si to dovolit. A zkušenosti jsou víc než polemika. Moje zkušenost je, že vidlice dělá kolo výrazně zábavnější. Pevná vidlice bere jen drobný mikrootřesy, aktivní odpružení je velkej rozdíl, i když jde jen o pár cm. Nejde jen o pohodlí, ovlivňuje to celej jízdní styl. Například vibrace a škubání přední vidlice při prudším brždění je výrazný negativum pevných gravel vidlic. Vyšší hmota a aktivní zdvih tohle do zásadní míry eliminuje, ten přínos je znát i mimo terén.

Ladění problém nebylo, nafouknul jsem podle hmotnostní tabulky a nazdar.

V číslech je kolo asi o 0,7kg těžší a řízení o cca 1,5 cm výš proti pevnému modelu. Nevidím problém.

Reagovat
jIrI___
jIrI___

24.12.21 13:00

scalar: Pár kilometrů jsem na té vidlici jel a v kamenech to je poznat, ne že ne. Ale jestli si představíš nějaký máslový chod a krásný odtrh, tak to opravdu nehrozí :). Ale možná to bylo tím, že nebyla zajetá.

Reagovat
DaD
DaD

24.12.21 12:36

Jj, tak to je fakt bonus jako kráva:)

Reagovat
scalar
scalar

24.12.21 10:37

Tajk aspoň mají gravelisti zas o kousek výš řidítka :-)

Reagovat
DaD
DaD

24.12.21 10:03

scalar: nevyplatí, stejně jako vidle Lefty na Topstonu. Odtrh je doslova šílený a ta kravina je tak tvrdá, že to rozumně naladit nejde. O servisu ani nemluvě. To už mnohem radši tu ptákovinu na Diverge.

Reagovat
scalar
scalar

24.12.21 09:54

To fakt má nějaký smysl vidlice s 3 – 4 cm zdvihu? Jde to vůbec pořádně naladit? Vyplatí se to s přihlédnutím k vyšší hmotnosti, nutnosti údržby?

Reagovat
TK75
TK75

24.12.21 09:51

Melvin: to ano…ale není to žádný drastický rozdíl ve stylu skorosilnicka versus skorohardtail :-D

Já kdybych chtěl karbonovej Grail, ale bez dvouplošníku, tak mi nějaký tři dírky navíc u Grizla a o pár milimetrů větší průchodnost nevadí…toť vše

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

24.12.21 09:35

Za mě moc pěkný. Trochu lituji, že jsem zatím nejel na kole s berany, které by mi fakt sedlo. Ono by to třeba šlo… Jo a zajímalo by mě chování vidlice – jak to v tom mini-zdvihu chodí.

Reagovat
Melvin
Melvin

24.12.21 09:29

Grail je trochu lehčí. Navíc né každý potřebuje takovou průchodnost pláštů a úchyty na přední vidlici. Nedej bože odpruženou vidlici.

Reagovat
TK75
TK75

24.12.21 08:45

Kluci já pořád nechápu, proč děláte takovej rozdíl mezi Grailem a Grizlem

Ty kola jsou geometrií nemlich to stejný

Vel L

Úhel hlavy Grail 72,5° Grizl 72,5°

Reach Grail 412 Grizl 409

Stack Grail 605 Grail 605

Hlava Grail 169 Grizl 164

Chainstay Grail 430 Grizl 435

Rozvor Grail 1047 Grizl 1050

Takže Grail má jen o 5 mm kratší zadní stavbu a o 3 mm rozvor

Reagovat
Melvin
Melvin

24.12.21 06:21

Lister: Osobně bych nejvíc bral karbonového Graila s klasickými řídítky. To jsme na tom úplně stejně. Ale jinak se mi i Grizl líbí, ale je to už krapet jiná kategorie.

Reagovat
Lister
Lister

23.12.21 21:31

ALU Grizl bych bral asi jen v případě že člověk chce fakt velkou prostupnost pro pláště a nemá rozpočet.

Protože už i karbonový Grizl je stavěny dost do odolná a tím padám těžší.

Osobně bych nejvíc bral karbonového Graila s klasickými řídítky.

Když se objevil zelený hliníkové Grail s AXS, tak jsem byl jeden klik od dokončení objednávky a pak si to bohužel rozmyslel – teď dost lituji.

Reagovat
Kocour Mikeš
Kocour Mikeš

23.12.21 17:22

Adu, nejseš v tom sám, já si taky nevšiml, zajímavá kombinace, kolo se mi moc líbí ;)

Reagovat
macebo
macebo

23.12.21 14:05

Lister – jednopřevodníky jsou na gravelu slepá ulička, zbytečně omezujou potenciál kola a navíc je s nima nuda. Dvoupřevodníkový GRX sady v terénu pracujou skvěle, řetěz nepadá, tak k čemu jen jedna placka?

Canyon už dávno představil AL modely Grizlu, vypadaj skvěle. Na sport a druhý kolo vedle MTB bych ale taky zvažoval asi víc Grail.

Reagovat
macebo
macebo

23.12.21 13:48

jIrI___ – rozdíl tam, představ si, je dost jasný. :)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

23.12.21 13:39

TVL, já si nějak ani tej vidle nevšiml, tož to je takový malý mínus :-)

Reagovat
cyklista86
cyklista86

23.12.21 13:19

Krste pane vono to ma berany a vodpruzenou vidlu. Spalte to!!!

Reagovat
jIrI___
jIrI___

23.12.21 12:33

Melvin: Vidím to podobně jako ty. Grizl už je takový ten model, kdy mezi ním a HT už není žádný velký rozdíl. Co ti dává rychlostně trochu nahoru je posed, resp. hlavně berany (úokud to ovšem někdo nezabije rozčapenými 520 mm rodly…). Pláště se vejdou jak bikové 29×2,1", tak užší třeba 35 mm a nevypadá to tak nepatřičně jako na HT :)

Reagovat
Lister
Lister

23.12.21 12:02

Parádní kolo.

Model s dvojprevodnikem a odpružením, to se moc nevidí, všude se tlačí 1×.

Osobně hodně moc zvažují, že bych si ho taky pořídil. Nebo ALU Grail jako ekonomickou variantu.

Reagovat
macebo
macebo

23.12.21 11:59

Melvin – každej gravel srovnatelný úrovně bude mít vždycky rychlostně navrch proti biku prvotně díky poloze jezdce, tedy díky geometrii rámu a možnosti zalehnout na berany. Gravel pláště určitě nejsou bikový, mají jiné rozměry, vzorek, a hmotnost je klidně na půlce závodního XC pláště. Sebeširší berany pak budou vždycky víc aero než flat bary.

Reagovat
Melvin
Melvin

23.12.21 10:43

Pěkné fotky. Jako univerzál místo několika kol to dává smysl. Jen nechápu jak může být gravel, kde jsou bikové pláště a široké řidítka rychlejší než bike.

Reagovat
macebo
macebo

23.12.21 09:55

Aduldinho – terén je zábava, rychlost je taky zábava. MTB bylo dlouho č.1, ale jeho potenciál se vyčerpal. Gravel jako je Grizl má ten potenciál mnohem širší, asfaltový přejezdy tě nevysosaj a do lesa pořád můžeš. Soustředit prostředky do jednoho univerzálu nakonec dávalo racionální smysl. Což neznamená, že mi bike nebude chybět. :)

Reagovat
macebo
macebo

23.12.21 09:28

TK75 – žejo? Asi protože nebývá vítr. Nebo se vlivem změny teplot srazí trochu vlhkosti na asfaltu, což snižuje tření a zlepšuje valivý odpor? Každopádně to jede jak z praku. :)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

23.12.21 09:19

Parádní fotky parádního stroje, ať to líce, chápu tvůj zápal a radost z nového stroje! A cesta jednoho stroje je ideálka, pokud se na nějakou z cyklodisciplín vyloženě nespecializuješ :-)

Reagovat
mantis
mantis

23.12.21 08:41

tunel zde, parádní stezka trochu skrytá u Hlaváku, ale krátká.. https://en.mapy.cz/s/gekehozega

Reagovat
dydy
dydy

23.12.21 08:33

Kde je ten tunel?

Reagovat
doubeq
doubeq

23.12.21 07:23

Tunel je perfektní haluz :-)

Reagovat
Kocour Mikeš
Kocour Mikeš

23.12.21 07:08

Noční jízda, noční Prahou – dost dobrý, už se těším na ten obsáhlejší fotoreport ;)

Reagovat
TK75
TK75

23.12.21 03:37

Tyhle zkušební jízdy už ve tmě mám rád …vždy mi přijde že to „letí“ neskutečně:-D

Tak ať ti dobrý pocit vydrží

Reagovat

Další galerie z kategorie

Pepa Hrabačov 11
doubeq 7
kotew CZE JIHLAVA 16
Aduldinho 26
Pepa Hrabačov 22
MirosPikos 11