Bezduše velký špatný

Přidat foto

Před dvěma týdny bajk

Nechtěl bych tam bejt, když se to stalo

Za prosinec do třetice v Plzni

Po dvou týdnech opět defekt bezduše. Tmel i vzduch pryč. Předtím bike, teď kroska. Vracím se k duším, do kterých naleju tmel Zero Flats.

Nějakej k0k0t boural s autem do cyklostezky a nechal tam mimo zeminy z pruhu zeleně i střepy skla. Takový ty čtverečky od bezpečnostního skla. Všiml jsem si jich pozdě. Oprava v zimě, to nechceš. Bylo to blízko vody, mohl jsem se alespoň umejt od tmelu.

(vloženo 19.12.21)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
miťo
miťo

31.12.21 07:28

Do třetice

Reagovat
Alojs01
Alojs01

23.12.21 10:14

Ja mel vcera stesti, v –3st tmel defekt na prednim kole pobral :-). Ale zatrnulo mi…

Reagovat
Coural
Coural

20.12.21 20:11

Je to pech. Tma, mokro, listí, bordeI, zima a v tom dávat duši do bezdušáku je opruz. Mě to potkalo jednou, před 3 roky, když jsem říznul plášť o rozbitou lahev. Loni v zimě jsem Vittorky Rubino píchnul 3×, ale pokaždý mi tmel zafungoval a udržel tlak na pohodlné dojetí. Urychleně jsem přezouval na Pirelli a od té doby zase klid. Na duše už bych se nevrátil. Na pražských, děravých silnicích jsem každou chvíli cvaknul. Přešel jsem ze Stans no tubes na Orange seal endurance, připadá mi, že v zimě funguje líp.

Reagovat
Honzis
Honzis

20.12.21 19:32

Miťo já bych to viděl slunce nejen v duši ale občas i v plášti -) na dojížďaka fakt radši odolnější pláště, ale ono to je hodně o smůle, akorát v zimě to spravování mnohem víc vadí. Já tuhle defektil po 200m v terénu fungl plast Schwalbe Hurricane a pak už radši do terénu nelezl. Tuhle jsem zase procvakl na hraně frézování silnice, jindy skripnul fungl duši při montáži fungl pláště …

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

20.12.21 14:55

Cave, přesně tak, ať si každej jezdí, co mu vyhovuje. Ač mám rád pokrok a vývoj, tak bezduším jsem prostě na chuť nějak nepříšel. Za mě elektro a disky na silničce jsou cajk, ale bezduše ve mně stále budí rozpaky :-)

Reagovat
Cavendish
Cavendish

20.12.21 14:27

To už musí být mega smůla. bohužel mě by si to určitě stávalo pravidelně jak se znám. Jen sem tím chtěl říct, že se tu bezduše berou až moc vážně, zbytečně se démonizují a je vidět, že to není vždy a pro všechny to nejlepší řešení. Já v nich osobně na silnici a na CX nevidím žádný potenciál.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

20.12.21 14:16

Cave, přožíznout plášt je fakt už velká smůla, může se stát, takhle jsme jeli s kámošem 3kilo z Malý Morávky do Prahy a kámoš řízl plášť o rozbítou láhev před bufíkem v Ustí nad Orlicí, šel na vlak a já to dojel sám, ale cca dalších dvě sta bez lokomotivy a traséra nic moc :-) Hlavně jsem objížděl celý Ústí a bez šance, ani starej Kulhič nebyl doma, zrovna byly nějaký svátky.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

20.12.21 13:56

Adu: to jo, duši vyměníš hned a jedeš dál. Ale co když řizněs bok pláště a nepůjde to podlepit? Mě Tufo galdy v 90% tmel zalepí a když ne, tak jedu no :) dneska už jsou na to lepení dobrý přípravky. Na ráfek pastu, za 15 minut setřeš a máš čistý ráfek, tím největší opruz odpadá. Kola mám dvoje, tak doma přehodím a opravím později :)

Reagovat
nooski
nooski

20.12.21 13:47

20 km jsem dojížděl i na prázdném plášti na zimáku i na galdě na krosce. Ani jedno už absolvovat nechci :-)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

20.12.21 13:36

Korekce, správně česky je „z brašničky“, tu formu sdělení jsem krapet odflákl, ale snad je jasné, co tím chtěl Adul říci :-)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

20.12.21 13:35

Cave, jj, galda je na toto dobrá, ale zase na to musí být spešl ráfky a musíš se mrcasit s lepením :-) Navíc na prázdný galdě sic dojedeš, ale svezení asi nic moc. To radši vytáhnu s brašničky duši a vyměním si to, i když v zimních s r a č k á ch je to dosti o s e r :-) A valim dál na skorem ideálním tlaku, nahustit ideální tlak ruční pumpou se mi tedy většinou nezadaří, ale i tak to odvaluje.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

20.12.21 13:15

Pro demonstraci přikládám i autentické foto. V tomto případě to bylo 7km po prázdné na asfaltu. Galuska po opravě sloužila dál a na kolech nebylo co řešit. Když rozerveš plášť, tak si skončil a nedojedeš. S galdou dojedeš i když ji ,,rozcupuješ na hadry" :)

Reagovat
orm
orm

20.12.21 13:02

@cyklista86: Galuskovy rafek ma jiny tvar nez rafek na plaste.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

20.12.21 12:51

Cyklista: obyčejný Remerx RTX na to neřekl nic :) a to už sem dojížděl domů 3× po prázdným předku. Celkem přes 20km určitě. Nebylo na něm nic vidět. Galda se rozplácla a ráfek se nedototkl asfaltu. Galdu sem opravil a jezdil dál ;) co tam máš dál chytráku?

Reagovat
miťo
miťo

20.12.21 12:30

cyklista86: si koupí novej :-)

Reagovat
cyklista86
cyklista86

20.12.21 12:17

Cavendish aha a co na to rafek, kdyz pojedes na prazdne galusce treba 20km po asfaltu? Zlaty plaste a duse..

Reagovat
Cavendish
Cavendish

20.12.21 11:45

Zlatý galdy… Když to nezalepí tmel, tak prostě dojedeš po prázdný :)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

20.12.21 11:36

Pánové, myslím že je třeba k tomu přistupovat s rozumem.

Reagovat
orm
orm

20.12.21 11:31

@maxtor: Jakej takovy plast bude mit vlastnosti? Neni uz lepsi koupit odolny trekovy plast (delaji se i v sirkach ktere da clovek do silnicky). Trekove plaste s kaucukovou vrstvou, jak napr. marathon, jsou neznicitelne. Daji se volit i mene odolne trekove plaste, napr. gt 365, ale porad s ochranou jinde nez bezny plast.

Reagovat
maxtor
maxtor

20.12.21 10:29

Petr Ch: Nasadím plášť jednou stranou, vložím tak akorát nafoukanou duši, aby držela tvar, mezi plášť a duši zasunu anti platt, jde to celkem v pohodě usadit, zacvaknu plášť z druhé strany. Zkoušel jsem i opačně – do prázdného polo nasazeného pláště dávat anti platt a pak teprve duši, ale nedrží to tam.

jkcz: teď se nedostanu na youtube, takže nevím, co tam povídají. Nijak ale ze své zkušenosti nevidím důvod nechávat mezeru. Mrknu a možná budu chytřejší.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

20.12.21 10:25

OK, Kubulo, tak já radši o voze, nic proti kozám :-D

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

20.12.21 10:22

maxtor: Děkuji za přínosné info. Ještě se zeptám: dáváš prvně Anti Platt a pak duši, nebo naopak?

Reagovat
miťo
miťo

20.12.21 10:17

jkcz: blikačka, zaloha Varie, která teď v zimě občas nečekaně brzy chcípne. Plus reflexní fólie. Viz foto ze soboty, kdy jsem musel jet na zálohu.

depresy: moje číslo účtu už máš, tak mi ten obnos za dárek laskavě pošli. Dík.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

20.12.21 10:13

Aduldinho: řekl bych, že jeden o koze druhý o voze. Nemám nic proti galusce, ale plášť je pro mě praktičtější. Stačí že se s galuskama peru na veteránech. Psal jsem to sem jen pro to, že jsem přešel na cx z duší na bezduše a i přes veškeré neduhy je potom výsledná jízda pro mě lepší.

Reagovat
Libores
Libores

20.12.21 10:04

DaD: nj, na silnici je to trochu jinak, tam jsem se na TL taky vysral, na ty vyšší tlaky to asi není stavěný. Nicméně na gravelu nemám problém ani v zimě a ani s Joes tmelem. Gumy G-one bez fatálního defektu, duši už nevozím, knoty jen pro jistotu. Nevím co dělám jinak:)

Reagovat
jkcz
jkcz

20.12.21 09:57

add Anti Platt – Zefal rika nechat 2cm mezeru

https://www.youtube.com/watch?…

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

20.12.21 09:45

Každopádně ale správnej (a pěknej) zimák. :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

20.12.21 09:33

Aduldinho: na CX se vozí tak nízké tlaky, že hrozí podfouknutí, vyskočení z patky, navíc na prázdné galdě se dá dojet do depa.

Reagovat
maxtor
maxtor

20.12.21 09:24

Petr Ch: Nijak jsem to nezkracoval. Nechávám to normálně přeložené. Může to být tak 5 – 8 cm. Mám to tak na 3 kolech, z toho jedno je manželky. Té se jako jediné podařilo i přes tu vložku chytit defekt. Najela na ostrý kousek železa, ta projela pláštěm, svezla se po vložce a po nějaké době nařízla duši z boku.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

20.12.21 09:18

Kubulo, a já myslím, že zrovna jecnak nekde v tom svém článku o CX psal, že na tuto disciplínu je stále lepší galuska než bezdušák?? Tak ti nevím?? Já se duší nevzdám! :-) Samozřejmě se nebráním pokroku, ale patlačka s mlíkem popř. lepení galusky mě jaksi odrazují :-) A to věčný dofukování taky není extra přínos nebo ano??

Reagovat
DaD
DaD

20.12.21 09:17

Libores: Před týdnem jsem píchnul bezduši, mléko(čerstvé) to nevzalo a všechno vyteklo dírou ven. Říkám si že to knot spraví, když je tam musí být velká díra. A ono prd. Já tam ten knot prostě nenacpal:( Bylo to řízlé, ale jen na povrchu a pletenina uvnitř měla jen malou dírku, že jsem to tam prostě nedostal. Takže fakt nas.ranej že mléko pryč a navíc to nešlo ani knotem opravit. Takže jsem dal duši a hotovo. Doma jsem plášť podlepil a jezdím dál. Joes tmel na zimu určitě ne. Pokud vůbec nějaký v zimě na silnici funguje.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

20.12.21 09:01

zirecek: Nějak nechápu tvůj povzdech. Já netvrdím že si to bez bezduší neumím představit. Ale na CX je to pro mě přínos. Dřív bych tam měl galusku, dneska toto. Je to vývoj a každý se s tím musí poprat po svém.

Reagovat
Libores
Libores

20.12.21 09:00

Byl nejakej specifickej důvod, proč tam nevrazit knot a nejet dál?

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

20.12.21 08:55

To máte z toho, že na tom jezdíte. Kdybyste seděli doma jako já, tak se vám to nestane. ;-)

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

20.12.21 08:33

maxtor: Kolik centimetrů necháš přečnívat přes sebe? Nebo naopak konce nepřekládáš a zůstane několik mm mezera?

Reagovat
maxtor
maxtor

20.12.21 07:51

Vozím už nějakou dobu tohle: Anti Platt a defekt jsem od té doby neměl.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

20.12.21 07:44

jkcz
jkcz

20.12.21 07:29

Míťo, na zadním blatníku máš odrazku, nebo je to nějaká blikajda?

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

20.12.21 06:52

Nebuď tak namyšlené, i když byl dobré :) Udělal bych dlouhý kmx o TR, ale nemám svůj vlastní výtvarný štýl. Jedině nějaká koláž z fotek z netu…

Reagovat
miťo
miťo

20.12.21 06:43

depresy: nó majitelka mi tehdy volala a pochválila mě za komiks. Jestli prej nechci rám jako pozornost podniku :D

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

20.12.21 06:39

miťo: vzhledem k tomu, že mají narozdíl od Opavy BF v pí.., tak evidentně ne :)

Reagovat
miťo
miťo

20.12.21 06:26

Díky všem za postřehy.

DaD: přesné, malá dírka a nic. V zimě to asi nefunguje.

jIrI_: před dvaceti lety jsem měl tmel v duši na silničním zimáku a jen kvůli tomu jsem z novoročního švihu dojel po kolech a ne pěšky.

Lister: před pár týdny jsem tu vznášel dotaz na únik tlaku. Ráfek DT, plášť Tufo Speedero. Předek tak ztráta tlaku 1 bar týdně, zadek 2 bar denně. Přelepená páska, očistěný ventilek, tmel dolitý v teple a nepomohlo. To zadní Tufo utíkalo na osmi místech, mikrodirky. Tmel nezabral. No ani při defektu. No Tubes.

depresy: oni krachli? Že bych otevřel šampáňo? :D

Jako jasný, že bych s duší v tomhle píchnul taky. Ale nebyl bych opatlaný od mlíka, nemusel bych to každej den foukat. Asi tak.

Reagovat
orm
orm

19.12.21 23:40

Bezdusaky, alespon pro me, nikdy nebyly kvuli defektum, zvlast na silnici, ale jizdnim vlastnostem. Na zimu je take nevozim. Kdo by chtel resit ve srackach a zime defekty. Trekovy plast udela nejlepsi sluzbu.

Reagovat
zirecek
zirecek

19.12.21 23:39

KUBULA: Nechápu, jak jsme vůbec mohli dříve jezdit bez bezduší jen jakože s holou duší, :-). Dneska je to teda věda, nejlépe cisternu mléka s přivěšeným kompresorem jako servisní vozidlo.

Reagovat
antt
antt

19.12.21 23:16

tak jak byl průřez… Duši bys taky servisoval :)

no a mimo jiné . . Vlaštovky a Café?

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

19.12.21 23:00

Asi hladový mravenci miťo ;-)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

19.12.21 22:22

Sakra to je chyb. Ze 3 na 2 bary

Reagovat
KUBULA
KUBULA

19.12.21 22:21

Na silnici nevidim prinos ale na CX je to super. Moznost nizsihotlaku bez rizika zvaknuti duse je super. Ted budu do kol davat vlozky Cush Core protoze pri vetsi zatezi to nekdy dosedlo az na rafek a pocni stabilita je taky na grane. Knoty v brasnicce pod sedlem jsou samozrejmosti. Dofukovani pred kazdou jizdou. Za cca tyden to padne ze 3 na 3 bary. Duse predtim ze 3,5 na 3. Plaste i rafky origo tubeless.

Reagovat
grafik
grafik

19.12.21 22:17

Schwalbe zahod a kup Vittoria Barzo a Mezcal.

Reagovat
grafik
grafik

19.12.21 22:15

Tmel do duše? Při tvých nájezdech s sebou jednu rezervní a lepení. Ale proč lít tmel do hajzlu … ?

Reagovat
Van Cent
Van Cent

19.12.21 21:16

Ahoj Miťo, vozím mlíko už léta a po počátečních problémech – špatný pláště (první verze Schwalbe Pro One) a špatný mléko (Stans), který neumí zalepit pneu při vyšších tlacích 5 – 7 bar, jsem objevil pláště Hutchinson Fusion 4 (nyní 5) a mléko Finish Line Tubeless Tire Sealant (je v něm namletý takový drobný bordel) – od té doby cca 8000km jsem vždy dojel domů a když na kole dlouho nejezdím, dělají se na plášti v místech defektů, také pěkné „mastné“ mapy. Takže to nevzdávej!

Reagovat
mr.nikdo
mr.nikdo

19.12.21 21:12

Lister: UST rafky a plast od Tufa Commtura4

Hodne zalezelo na tmelu. Tufo – hruza. ZeroFlats – na biku Ok, tady des.

NoTubes byl lepsi.

Vsechny postupne utikaly. I kdyz jsem na to kaslal, tak po 2–3 dnech se na tom nedalo jezdit. I v pripade, ze kolo denne jezdilo.

Reagovat
learita
learita

19.12.21 20:48

Mléko leda k snídani.

Reagovat
cyklista86
cyklista86

19.12.21 20:44

MrtweyUbrus tak foukas malo jestli cvakas na silnicce duse a nebo se vubec nedivas kam jedes, kdyz vletis do takove diry, ze ti to cvakne dusu.

Reagovat
MrtweyUbrus
MrtweyUbrus

19.12.21 20:23

Najezdím pouze zlomek toho co zdejší borci ale bezduše mi na silnici přijdou super, na duších jsem defektil často, často svaknutá duše když jsem vybral nějakou díru, bez duší za tři sezony ani jednou.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

19.12.21 20:21

Teď vidím, jakou má net moc, jak jeden člověk dokáže zlikvidovat cyklo značku, vyvolat touhu po duších…

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

19.12.21 20:16

Ou nou, to nechceš, ale jak to tak sleduju, tak bejt staromódní dušař, není zas tak retro přístup ;-)

Reagovat
zirecek
zirecek

19.12.21 19:59

Bezduše mají přínos jen na trny a pro hodně lehké lidí pro využití velmi nízkých tlaků. Pak samozřejmě obecně ještě DH, FR, apod. Všude jinde je bezduše jen spousta práce a peněz na víc. Lidé rádi experimentují s technikáliemi, utrácejí peníze, rádi si stěžují život. Dnešní negumové moderní duše lépe drží tvar pláště, jsou lehčí a čistící, jednodušší na použití.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

19.12.21 19:41

Jezdím NT tmel na MTB, krosových pláštích i silničních 28mm a leta nevím, co to je defekt. Moje okolí už tmel nedolívá a vozí si butelku.

Reagovat
Maska1
Maska1

19.12.21 19:32

Také jsem bezduše testoval a navrátil jsem se k duším. Teď chci vyzkoušet duše Pirelli smartube. Je to novinka na principu Tubolito či Revoloop, snad prý vychytanější. Mají verze silniční, gravelové i MTB, některé z nich jsou i zesílené/odol­nější. Uvidíme.

Reagovat
Lister
Lister

19.12.21 18:41

Pokud máš slušný plášť a opravdový UST ráfek tak nesmysl s tím poklesem tlaku. Foukam 1× týdne, pokles necelých 10% tlaku za tu dobu.

A jet se na tom právě dá v případě krize i když je tam 1.5 atmosféry.

Reagovat
mr.nikdo
mr.nikdo

19.12.21 18:39

Jako uprimne na vyssi tlak jsou bezduse kravina.

2 mesice tam mam zpet duse a jeste by na tom slo jet.

U mlika co den, to foukani.

Reagovat
Lister
Lister

19.12.21 18:37

A knot by to nedal?

Bez duše na silnici už ani nevím kolik let (pravda dohromady to nedá ani jednu tvoji sezónu) , defekty 3×, vždycky když jsem zadní plášť přetáhl a sjel ho až na plátno. I tak jsem pak vždy s knotem dojel a mlíko nedolival – to vozím jen na MTB.

Reagovat
Zbyniusz
Zbyniusz

19.12.21 18:35

A co vložka: https://www.cyklosvec.cz/…r-700x35-40c

Pomohla by? Já jezdím pláště Schwalbe odolné na průraz a ani jeden defekt za rok. Z Tufem nemám žádné zkušenosti.

Reagovat
jIrI___
jIrI___

19.12.21 18:17

V létě jsou bezduše rozporuplné, ale v zimě jsou úplně k ničemu. S příchodem podzimu přezouvám na duše, to je větší jistota a menší oser v případě defektu. Tmel v duších je kvůli nízké tloušťce stěny duše k ničemu, tuhle slepou cestu zkoušelo už hodně lidí včetně mě :)

Reagovat
Dejv0
Dejv0

19.12.21 18:12

Ale rozežíračem ZF v duši to jistě vyřešíš :)

Reagovat
R-A-D-I-U-S
R-A-D-I-U-S

19.12.21 18:07

Ten tmel v kombinaci s dušema nebude fungovat. Na silničku klidně duše, sám to tak vozím a statistika defektů je dobrá, ale na bike do terénu, jedině bezduše.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

19.12.21 17:40

Do teď sem ty výhody nějak neviděl a zřejmě je asi ani neuvidím :)

Reagovat
DaD
DaD

19.12.21 17:03

JJ, jsou:(

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

19.12.21 17:02

Mě spíš vždycky naštve, když vidím střepy od alkoholu někde u chodníku-na chodníku nebo někde na kraji silnice, to jsou ti lidi tak blbí nebo co?

Reagovat
DaD
DaD

19.12.21 17:00

Jsem také nahlodán se na bezduše vys.rat. Dvakrát naprosto malinkatá dírka a tmel to nedal. Vzduch vyfučel a nic. A to jsem toho vyzkoušel mraky. Začínají mě tmely a bezduše pěkně *****:(

Reagovat
waters
waters

19.12.21 16:49

miťo: tmel má celkem řídkou konz. podobně se choval tmel od Tune-one shot. Teď jsem šel do Muc-Off No Puncture, který má konzistenci hustší a bude snad při úniku zasychat.. Lepší samozřejmě nepíchat:)

Reagovat
mantis
mantis

19.12.21 16:47

Vracíš se k duším? No jak myslíš… Odevzdej průkazku bf člena a jdi si kleknout do kouta na hrách.

Reagovat
cyklista86
cyklista86

19.12.21 16:45

Ty jo tmel do dusi. To je znacne kontroverzni reseni. To nevim jestli dostanes od BF zelenou na takovej projekt..

Reagovat

Další galerie z kategorie

Ausha 0
káňa 1
Kouba_2005 20
bmx20 3
bmx20 2
PTPH 17