Vidím tady velký špatný

Přidat foto

Nějak se to zadní žvejkalo…

(vloženo 27.5.21)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
A2735
A2735

28.5.21 20:04

A2735
A2735

28.5.21 19:55

Ložiska byly bez koroze. K přenosu krotícího momentu slouží drážkování ořechu. Matice drží pouze kazetu pohromadě a nemá šanci udržet kroutící moment, jinač by tam to drážkování nemuselo být. Proto Dt začalo vyrábět ocelové nitridované ořehy pro elektrokola a Hulky. Ale setkal jsem se stím že některé duralové závěrné matice se nataholaly a nebo se vymačkáva čelo duralového unášeče největších pastorků. A často se musela kazeta dotahovat až nešla utáhnout. Třeba Shimano xt 80… a jiné.

Což není tento případ.

Reagovat
krabica
krabica

28.5.21 17:50

Třeba málo dotažená kazeta způsobí protočení pastorků, ložiska tak brzo odejdou, pokud se do nich dostane voda a bordel, což je většinou způsobeno nevhodným mytím wapkou…

Reagovat
A2735
A2735

28.5.21 09:32

Krabica co chceš na tom náboji servisovat? Kromě vyčištění a namazání ráčny tam nic není.

Reagovat
krabica
krabica

28.5.21 07:49

To bude chyba v servisu/údržbě, DT350 vydrží mnohem víc i při těžším zacházení.

Reagovat
A2735
A2735

27.5.21 17:43

Původně ty 350 ky byly určené je pro xc-trail. Dnes už to nepíšou. 11 a 13 zubové pastorky se na duralovém HG ořechu protočily. Jsou tedka více namáhány převodníkem 1× 30 .....zubů. Na dvoutácu se malé pastorky tolik nezátěžovaly.

Ložiska jsou jen obyč radiální.Snesou menší zatížení jak ložiska s kosoúhlým stykem.

Náboj byl zatězován tak, až se 12 mm osa ohýbala.

Jináč na xc-trailu a u lehčích jezdců by měl vydržet

Reagovat
Cavendish
Cavendish

27.5.21 17:19

Proč umřela ložiska už po 1500Km? A proč nový ořech a rozpěrka? To je nějak brzo na opotřebování ne?

Reagovat
A2735
A2735

27.5.21 17:10

Na lehčí ježdění používám RX 2030 Enduro a 2027 trail . V provedení bezduše bez problémů.

Náboje Shimano xt M8010 pravidelný servis a bez problémů.

Na drsnější terén a skákání mám Dt swiss 350 a ráfky Dartmoor cruiser . Špice dt champion 2 mm.

Na dt 350 mám po 1500 km nové ložiska, nový ořech a novou rozpěrku.

Dneska bych sáhl po náboji DT 350 hybrid.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

27.5.21 17:00

Je tu hodně kladných na 2027 a tohle je stejný ráfek, jen o 3mm širší. Na WER 523 je tu dost negativních

Reagovat
Pepe72
Pepe72

27.5.21 16:24

Cavendish: co ten ráfek 2030 je tu nějaká recenze ?

Reagovat
drumlin
drumlin

27.5.21 15:23

Ješte můžes zkusit tenhle

https://cabtech.store/…o-boost-148/

Reagovat
Tommy_Lee
Tommy_Lee

27.5.21 15:12

cav: cituji odpověď:

„Bohužel, tento náboj nemá momentálně ani oficiální dovozce do ČR.“

Reagovat
Tommy_Lee
Tommy_Lee

27.5.21 14:53

cav: to vypadá dobře, zkusím, ale obávám se, že nebude :-/ Zkoušel jsem tu DT 350 přes známýho, kterej by mi dal cenu co se neodmítá, ale bohužel není..

Reagovat
Cavendish
Cavendish

27.5.21 13:35

Co toto? Je to 32h, CL, vnitřní osa píšou CrMo, je to Boost a ořech je ocel. Zjistil bych si dostupnost

Reagovat
A2735
A2735

27.5.21 13:15

Kup novou osu, Pokud není ,tak náboj FH-MT400-B a máš i náhradní díly. .

Reagovat
Cavendish
Cavendish

27.5.21 12:45

Nové XT tu nemá moc dobrých recenzí. Hodně často jde teda o MC ořech, ale i tak. Jestli se ti rozletělo robustní Deore, tak XT asi nepřežije o moc déle. Ale mě třeby konusy fungovali dycky lépe jako průmyslová ložiska. Nemyslím si, že je to mínus.

Reagovat
Tommy_Lee
Tommy_Lee

27.5.21 11:53

U náboje bude ale bohužel asi rozhodující dostupnost… Pokud chci 12×148, centerlock, HG ořech a 32 děr a ještě koukám, co je skladem (jakože skoro nic), tak se ten výběr dost zužuje a čím dál víc to směřuje k XT, bohužel opět na konusech :-/ Pro mě je s mou váhou asi rozhodující odolnost ráfku a tuhost výpletu. Jelikož neumím skákat a nic nedoskakuju, tak to trpí. Poslední ráfek Octane One po roce a půl ježdění (a to ne nějak moc častýho) na výměnu – patka trefená na několika místech tak, že se nemá cenu ani pokoušet to rovnat. Předchozí WTB i29 (což je vlastně to samé) totéž – rok a půl a to jsem byl s váhou cca o 10 kg níž.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

27.5.21 09:29

Kup si nějaký odpovídající Novatec a předělej ho na CrMo osu. K tomu nahoď ráfek Remerx 2030 a je to.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

27.5.21 09:22

brundibar: Aby to nestálo ranec a ty sem vpálíš náboj za 4500 a ráfky za 2000 :)

Reagovat
Tramvajar
Tramvajar

27.5.21 09:05

Stalo se mi loni to samý s Novatecem.

Reagovat
brundibar
brundibar

27.5.21 09:04

Naboje dt swiss 350 a rafky dt swiss ex 471 nebo 511 a podobny veci uz resit nebudes

Reagovat
Tommy_Lee
Tommy_Lee

27.5.21 09:01

miťo: Ano, i v tomto případě Deore :-)

Reagovat
petrun
petrun

27.5.21 08:49

Ten člověk musí mít ale ukrutnou sílu :-D.

Reagovat
miťo
miťo

27.5.21 08:01

Vítej v klubu prasklých os Shimano. Před 15ti lety jsem měl dva páry kol na nábojích Deore a na každé nábě z těch čtyřech kusů mi praskla osa.

Reagovat
Tommy_Lee
Tommy_Lee

27.5.21 08:00

Rovnou se zeptám na doporučení odolného náboje (12×148, CL a ideálně asi 32 děr) a k tomu ráfek pro prasečí zacházení pod cca 100kg (27,5", tubeless, žádný bláto)? A aby to pokud možno nestálo ranec. Dík ;-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

Ausha 0
káňa 1
Kouba_2005 20
bmx20 3
bmx20 2
PTPH 17