Émonda SL 6

Přidat foto

(vloženo 28.12.17)

miksteiner miksteiner
Ohodnoť bajk: (4.5  / 54 hlasujících)
Značka Trek
Model Émonda SL 6
Modelový rok 2018
Velikost 56
Hmotnost 56 cm - 7.37 kg
Rám Trek karbon OCLV řady 500
Vidlice celokarbonová konstrukce, karbonový sloupek E2, karbonové patky
Tlumič omotávka Bontrager
Hlavové složení Integrované středové ložisko, zapouzdřené, horní 1-1/8", spodní 1,5"
Kliky Shimano Ultegra, 50/34
Středové složení BB90
Přesmykač Shimano Ultegra, braze-on
Měnič Shimano Ultegra
Řazení Shimano Ultegra, 11 rychlostí
Kazeta Shimano Ultegra, 11-28, 11 rychlostí
Řetěz Shimano Ultegra
Náboj přední Bontrager
Náboj zadní Bontrager
Brzda přední Bontrager Speed Stop
Brzda zadní Bontrager Speed Stop
Brzdové páky Shimano Ultegra
Ráfek přední Bontrager Paradigm
Ráfek zadní Bontrager Paradigm
Pedály Shimano Ultegra
Řídítka Bontrager Elite VR-C, 31,8 mm
Představec Bontrager Pro, 31,8 mm, 7 stupňů
Sedlovka Karbonový sedlový nástavec Bontrager
Sedlo Bontrager Montrose Comp, lyžiny Chromoly
Pláště Bontrager R2 Hard-Case Lite, 700x25c

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Smazaný účet
Smazaný účet

31.12.17 14:18

Jasně. a díky za toleranci. :) Colnago Master, mimochodem, bylo fakt moc těžký a nejelo – bylo to taky jedno ze dvou kol, co jsem dával pryč. Moderní karbonová kola jsou po této stránce ( a také hmotností) zcela jinde. Pokud člověk vyloženě nezávodí, na což je standardní karbonový rám opravdu nejlepší , tak podle mého názoru je stejně nejjfantastičtější svezeni na kole s dobře postaveným titanovým rámem a možná vůbec nejlepší na dobrém kole z moderních vysokopevnostních ocelí (853,953,XCR apod.) Já to nikomu nevnucuju (a tu estetiku teda vlastně taky ne), ale to se prostě musí zkusit – taková ta živost, dojíždění po došlápnutí apod. – tzv. „feeling steel“ Váhou se člověk klidně dostane pod limit UCI, když se trochu snaží a na něčem takovém by se jistě zcela rovnocenně i dnes dalo závodit (ostatně v Británi se také ještě před dvěma lety na kolech z 953 závodilo). Navíc je fajn, když se někde objeví něco speciálního, nebo i jedinečnýho – viz třeba jeden Dean. Abych však celý to svý žvanění tady konečně uzavřel: naprosto chápu, že si lidi kupují, ostatně opravdu velmi dobrá a nikterak nepěkná konfekční kola (jako je zrovna ta Emonda tady) . Co však už (čistě ze svého hlediska teda) hůř chápu je to, proč by ta běžná pěkná konfekce měla někoho opravdu zajímat.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

31.12.17 12:39

V pořádku, (už) se nečertím. :) Osobně se mi některé „kovové zrůdy“ vzhledově líbí, nejvíc asi nedávno postované rámy Novák, to by byl retro styl přesně dle mého gusta. Ale je to jak píšeš, tedy, že na pravidelné ježdění bude ten Tarmac lepší.

Máme v partě kolegu, který pravidelně, několikrát týdně švihá na starém ocelovém Colnagu, má jich dokonce několik a že by nějak zaostával, se říct nedá. Sám ale tvrdí, že na něm jezdí spíš z nostalgie, že synovo karbonové Bianchi je uživatelským komfortem a přínosem úplně jinde – odezva na šlápnutí, moderní převody, dual control, lehkost v kopcích, atp.

Jinak i ten mainstreamový Tarmac se semtam objeví velmi hezky poskládaný ;)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

31.12.17 10:11

A jen tak na okraj: karbonový monokokový rámy, které vážily v šestapadesátce 760g a pevnostně by byly na špici i té současné produkce vyrábely tehdejší špičkobé firmy už před šesti- sedmi lety. Ostatně – taky jeden (kromě těch níže zmíněných kovových zrůd) taky mám. :-)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

31.12.17 09:55

Spartakus: však to je úplně, podle mého mínění, v pořádku – a specialně u toho Canyona asi dvojnásob. Já tohle ani v nejmenším neznevažuju a to, co jsem říkal o tom, že tahle kola jsou v každé své cenové kategorii u „universálů“ plus jejich, jak tady, trochu lehčích variant jakože „do kopců"prakticky všechna rovnocenná, jsem myslel vážně – a eventuelní rozdíly člověk moc ani nepozná. Možná se mohou trochu vzájemně lišit kola typu "endurance“ , kde se ještě poněkud v přístupech experimentuje. A „aero kola“ mi připadají pro běžné použití hned z několika důvodů pro hobbika nesmyslnaˇ. Podle mého mímění je jedním ze (standardně) vynikajicích kol na jakýkoli ježdění už to nejběžnější – teda každej lepší Tarmac – je pevnej, ne néjak těžkej, do kopce jede, z kopce skvěle drží stopu a přitom zatáčí. Akorát, pokud kola někoho opravdu bavi a nebere je jen čistě jako užitkovou záležitost, je dnes opravdu (i v tom karbonu) hodně možností pořídit si opravdu zajímavý a přitom dobrý kolo oproti té všudypřítomné běžné konfekci. To je celý, je to jen názor a žádný „moudro“ v tom opravdu není.

Reagovat
miksteiner
miksteiner

31.12.17 00:12

jecnak: díky tvému příspěvku zde na fóru už znám odpověď( špatně jsem hledal ).

Reagovat
miksteiner
miksteiner

30.12.17 23:29

Přátelé znalí problematiky bezdušové. Jelikož jsem se o tuhle záležitost nikdy moc nezajímal tak se ptám a věřím v rychlou odpověď. Jde mi o pláště které jsou momentálně na Emondě a zdali se dají využít pro bezdušový provoz. Na netu se často hovoří o užití „tubeless ready“ plášťů a jasnou odpověď jestli jsou ty „normální“ nepoužitelné jsem nenašel.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

30.12.17 22:14

Zrovna nedávno mi Canyon na ultegře ( a s kotouči, tfuj! :-)) došel. Věděl jsem co chci, takže bez problému. Nyní jsem spokojený, kolo funguje jak má a škaredé taky není.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

30.12.17 22:07

Teda Canyona ne, ten by došel v krabici. Zas ale bych měl tu jejich garanci a závodní slevu. :) Vzpomínam si, když jsem se před lety na jakychsi závodech (kde jsem byl teda jako divák) ptal jednoho kamaráda, co tam v jednom týmu závodil, co říká na svý kolo. Nechápavě se podíval napřed na mě, pak na nápis na svým rámu a povídá: „Kolo? Šírer. Jmenuje se Šírer. “

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

30.12.17 21:59

Tak, když jsem jestě dělal opravdickej sport a závodil, tak materiál, pokud byl jen trochu slušnej a standardně fungoval, mi byl naprosto fuk – šlo o jiný věci. A kdybych byl dnes mladej a závodil na kole, zajdu so nejbližšiho Lídlu a koupí´m Tarmaca nebo Emondu-Madonu nebo Canyona taky na Ultegře, dám tam dobrý lehký kola a je to. Vždyť tohle je úplně jedno.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

30.12.17 21:50

Radovan: Taky jsem havrana často nechápal, ale už celkem chápu. Jen někdy svůj názor ne zcela šťastně podá. On se na kolo nedívá jako na matroš k tréninku/zá­vodění, ale jako výtvor, který si lze plně udělat dle sebe a „netuctově“, ( značka cokoliv z katalogu je tuctovka ) a lze se na něm „umělecky“ realizovat.

Jinak dle mě, na pořádných kolech by i tato Emonda vynikla v hromadě jiných kol, ale tady má měřítka každý jiné :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

30.12.17 21:00

Radovane, musíš definovat jednak tu cenovou relaci a jednak, co je to „dobře“. Pokud budu mít chuť, pokusím se ti třeba vyhovět. Předbežně si však myslím, že ve stejné cenové relaci bude stejně výborné kterékoli kolo od kteréhokoli dnešního velkovýrobce v kyerémkoli obxhodu a kdekoli na světě – od Meridy a Spešlu přes Cannondale po Giant. A od zásilkových firem jako Canyon a Rose bude (v té cenové relaci) lepší .? No a? Ale víš, proč by se mi měl někdo zavděčit? A taky – vždyť jsem napsal, že je to pěkné kolo, ne? A co by mělo být na mém příspěvku tady moudrého – a ostatně – proč taky? :)

Reagovat
Radovan84
Radovan84

30.12.17 20:44

Cio…tobě se taky člověk ničím nezavděčí že… :-)

Jak to není kus železa,titanu ze sedmdesátek s opačným slopingem tak je to vždycky v něčem špatně.

Tohle kolo za ty peníze bude výborný a nezajímavé rozhodně není oproti konkurenci. S lepšíma zápletama to bude zas o level jinde.

Ale když už tady rozhazuješ ty svoje moudra tak nahoď odkaz na konkrétní kolo které bude na tom stejně dobře s hmotností, tuhostí a jízdními vlastnostm jako právě tahle Emonda v této cenové relaci. Ať už máme konečně jasno co je dobré a správné. Tedy alespoň podle tebe.

Díky :-)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

30.12.17 15:21

Ano, emonda na ultegře. Nojo, pěkné kolo. Kdyby bylo ještě aspon o půl kila (když ne o kilo) lehči'! Aspoň tím by to bylo zajímavý. :-)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

30.12.17 10:51

Převody máš naprosto super, jedna z nejuniverzál­nějších kombinací, sveze se na tom víkendový jezdec i trénovaný hobbík. Vozím to samé, jen místo kompaktů mám 52/36. Pokud jsi spokojen, není co řešit, ale zauvažoval bych dát malý převodník 36. Zmenšíš tím rozdíl mezi převodníky a mě ( tak jako spoustě lidem ) ta 34 přišla už moc málo.

Jinak se budu opakovat – kolo mazec, ale slušela by tomu třeba Zera nebo nějaké nižší až střední karbony :)

Reagovat
miksteiner
miksteiner

29.12.17 22:36

Je pravda,že na těch převodech něco je. Pamatuji doby a není to tak dávno,že jsem lámal 52/42 převody a mělo to své kouzlo. S větrem v zádech se dalo jezdit rychlostmi, které dnes už nedávám ani ze sjezdů (prostě mi to hlava nedovolí). Ve špatný dny jsem si často vystačil jen s malou plackou a stoupání nad 10% byly docela výzva. Ten pocit, že je něco špatně jsem pochopil vlastně u Gradu, který už měl kompakty a ty převody v klesavých pasážích nestačily. Ale život jde dál a dnes už vím, že pro takové to normální přesto svižné ježdění mají právě kompakty smysl.

Reagovat
jardalee
jardalee

29.12.17 22:01

Tyhle by tam snad ani mohli pasovat :)

Reagovat
jardalee
jardalee

29.12.17 21:57

Ty brzdy jsou zajímavý skoro si říkám proč vymyslet takový monstrum a rovnou tam nedat cantilever nebo vcka nebo BMX brzdy :) zvlášť když se to stejně montuje na dva pivoty ,ale nejspíš nakej psychologickej blok ,ze je to ještě silnice a ne cyclocross :)

Reagovat
Chlebovnik
Chlebovnik

29.12.17 21:01

mykovec: Převody jsou, vzhledem k určení kola, zcela ideální.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

29.12.17 20:24

Až na ty převody a brzdy super

Reagovat
DaD
DaD

29.12.17 14:34

Trombonen: nejenom že ty brzdy vypadají lépe, ale také jsou mnohem tužší než tyto. Zhruba před měsícem jsem skládal Emondu SLR, Project One s geometrií H1 a je to tedy super stroj. Jen právě ty brzdy mě tam vadily. Měkké na páce a bylo vidět jak to tam v mechanismu pracuje. Oni tedy brzdí skvěle, ale ta houbovitost mi tam vadila.

Tohle je o něco levnější bráška, ale i tak dávám jasných 5*. Tyhle Emondy se náramně povedli a jezdit na tom je čistá radost. Předělat na bezduše a možná časem vyšší karbony a bude to za Top za ty prašule.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

29.12.17 14:33

Tromboonen: nedávají to snad nikde. Je fakt že váha těch brzd není zlá, a druhý fakt je, že na špatný brzdný účinek mohl míst ráfek vs odporné korkové špalky, co na tom kole byly.

Miksteiner: za dobrého počasí pak dej vědět jak ty brzdy fungují. Mě se líbí, takový docela atyp:) až teda budeš měnit lanko, bude sranda to uchytit v brzdě:D docela krkolomné

Reagovat
tromboonen
tromboonen

29.12.17 14:21

Tak direct mount brzdy dělá poklud vím i Shimano, fungujou skvěle a vypadaj 100× líp, než tohle… škoda, že na takovým kole není kompletní sada, no.

Reagovat
miksteiner
miksteiner

29.12.17 13:35

Jen si zvykám na jinou citlivost kola. Hlavně ve chvilích, kdy dostanu „kopance“ od bočního větru. Na Gradu jsem to tak moc nevnímal ( zřejmě zde funguje jeho celkově větší stabilita v podélném směru), ale u Emondy převládá ovladatelnost. Stačí jen pomyslet a kolo tam uhne (výhoda při kličkování mezi dírami). Tuhost rámu zatím nehodnotím, protože jsem včera v té zimě docela vymrznul a tím pádem je jasné, kdo měl navrch. Ovšem zrychlení je, řekl bych návykové. Už aby bylo trochu tepleji a člověk měl větší chuť jít ze sedla. Musím zmínit brzdy, jelikož ty jsou trochu nezvykle řešeny. Jsou uchyceny k rámu ve dvou bodech. Necítím se na to hodnotit jejich konstrukční výhody nebo naopak, ale co se týká funkčnosti tak ta je dle mne příkladná. Byl tu zmíněn jejich vzhled. Není to žádný výkvět elegance, ovšem mě se na nich líbí právě to minimalistické řešení a že tak nějak méně vyčnívají z rámu. …Pardon za ty opakované příspěvky, ale původně to bylo psáno na mobilu a ten odmítal opakovaně poslušnost.

Reagovat
jecnak
jecnak

29.12.17 13:28

Tyhle brzdy brzdi proti tem na Madone docela dobre. Celkem se blizi Shimanum. Jinak doporucuju majiteli vyuzit toho, ze kola maji bezdusove rafky – je netne dokoupit pasku od Treku – na prodejne poradi.

Reagovat
miksteiner
miksteiner

29.12.17 13:19

Jede skvěle vzhledem k jejím vrozených předpokladům

Reagovat
miksteiner
miksteiner

29.12.17 13:11

Jede skvěle vzhledem k jejím vrozených předpokladům

Reagovat
miksteiner
miksteiner

29.12.17 13:11

Jede skvěle vzhledem k jejím vrozených předpokladům

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

29.12.17 12:58

Tromboonen: Popravdě by mě taky zajímalo jak ve srovnání se shimanem tyhle brzdy brzdí. Měl jsme je taky na treku a brzdily strašně. Jenže je to 3 roky zpět, tak se možná zlepšily.

Reagovat
tromboonen
tromboonen

29.12.17 12:51

Rám je krásný, ty nový sady od Shimana jsou hrozný a doufám, že ty brzdy brzděj aspoň 3× líp, než normální, aby se vyrovnalo to, jak vypadaj, funkčně jistě super, vzhled kvůli těm detailům trochu horší, ale na to to nejezdí, že jo…

Reagovat
bernie
bernie

29.12.17 12:38

Ty brzdy vypadají hodně „jinak“. Ale taky jsem původně na sideswing koukal přes prsty a až jsem ho zkusil, tak je to jediný důvod, proč nepřecházím na jednoplacku.

Napiš časem, jak to chodí. Klidně nahoď fotku, jak se to otvírá..... velmi zajímavé. Kolo jako celek za 5*

Reagovat
Bandura
Bandura

29.12.17 11:26

dlouho jsem nic nehodnotil,tak to napravím a začnu hned 5*

Reagovat
Radovan84
Radovan84

29.12.17 11:05

Krásný.Sám nad ní uvažuji ale zařekl sem se že příští silnice bude už na kotoučích a di2 -)…takže vlastně všechno špatně -). 5*

Reagovat
Fran7
Fran7

29.12.17 10:56

éééééééééé co jsem to chtěl říct? Jo nádhera, téměř aristokratický vzhled, komín jistě ještě zrátíš a chtělo by to nějaký popis postřehů z prvních jízd. Jinak samozřejmě plný počet 5*****

Reagovat
1james1
1james1

29.12.17 10:32

Kolo super :) už mají líp vyřešenou levou stranu středu na ložisko BB90?

Reagovat
fantozzi
fantozzi

29.12.17 10:03

Pekne, tomu by slusely mirne vyssi rafky…

Reagovat
MARET
MARET

29.12.17 09:25

Super!

Reagovat
lunochod
lunochod

29.12.17 06:23

Ty brzdy se mě teda dizajnem vůbec nelíběj.....

Reagovat
GrumpySmurf
GrumpySmurf

28.12.17 23:06

Super kolo i fotky.. At slouzi

Reagovat
orm
orm

28.12.17 22:53

Kolo pekne, ale vyfot ho cele ze strany, kde jsou kliky.

Reagovat
grafik
grafik

28.12.17 22:34

moc hezký

Reagovat

Další galerie z kategorie

Steev 7
Mican_1 0
MCS 0
mirdanb 2
pumpy 4
vlkuc 1