Délka řetězu

Přidat foto

1x10, kazeta 11-40

Borci.. vím, že existuje X pouček, ale já prostě mý drahý vyměnil pohon 1×9 za 1×10, včetně řetězu a dumám, je to Ok, nebo byste ubrali ještě jeden článek?

(vloženo 30.11.17)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Smazaný účet
Smazaný účet

1.12.17 14:52

JSt
JSt

1.12.17 10:22

singlespeed: ta terminologie je cela divna. souhlasim s tebou, ze vnitrni a vnejsi clanek ma svou logiku. ovsem samotny vnitrni nebo vnejsi clanek je vicemene k nicemu a retezy ze samych stejnych kousku se nazyvaji pulclankove (coz urcite vis ;-) ). tzn. jeden clanek bezneho retezu by logicky mela byt prave ta dvojice vnejsiho a vnitrniho kusu.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

1.12.17 09:31

vpa007
vpa007

30.11.17 20:42

Sory za pomatenou definici samec+samice=(dvou­)článek. Mea culpa. Akceptuji počítání na nejmenší jednotku 1 článek = součást o délce jednoho plíšku ;-)

Reagovat
Rubi
Rubi

30.11.17 18:28

tak sram to rozepisuje naprosto presne – 1× 7–11 2 vnejsi a 2 vnitrni navic + spojka; u fullu vyfouknout tlumic

u 1×12 u fullu s vyfouklym tlumicem 1 vnejsi a 1 vnitrni + spojka

u 1×12 na HT 2 vnejsi a 2 vnitrni navic + spojka

Reagovat
fantozzi
fantozzi

30.11.17 18:22

A takto to ma Shimano +2 znamena 1 vnejsi + 1 vnitrni.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

30.11.17 18:05

Bezdrátová sprcha: Sram nehovoří o žádných plných článcích, ale o vnitřních a vnějších článcích, podobně jako všichni ostatní kromě B-F ;-).

Reagovat
-b-n-x-
-b-n-x-

30.11.17 17:48

Ubrat. Zvláště třeba ocení nižší váhu.

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

30.11.17 17:47

Pokud se bavíme o standardním řetězu tak úplně korektní termín bohužel už není ani jeden, protože pořád stále a dokola dochází k zmatku, takže nejlepší je pokaždé zmínit kterou rozvahou se řídíte.

Dle chladné logiky je jeden článek viz obrázek

Jako jeden článek definuje jednotku řetězu tvořenou vnějším a vnitřním půlčlánkem, kterou lze spojit k identickým jednotkám pro utvoření delšího celku. Vychází z logiky že identické půlčlánky nelze spojit dohromady a nelze je považovat za plnohodnotné články.

Bohužel to některé lidi hodně pletlo, takže výrobci na krabicích proto například uvádí 114 článků místo 57.

Výsledek je, že jsou dopletení úplně všichni a výrobci raději přikládají obrázky :)

Co se týče správné délky, nemusí to být úplně jednoznačné ve všech situacích. V některých 1×cokoliv setupech je lepší dát řetěz delší než by byl dle standardního měření. To samé v případě některých 2×něco na krátkém ramínku, kdy upřednostníte bezproblémový chod kombinace velký-velký za cenu prověšení řetězu pokud na malém převodníků hodíte moc malý pastorek. V takovýchto případech je potřeba hledět přímo na úhel na kladkách a hlídat, aby se nikde nešlo do extrému.

U 1×11 a 1×12 setupů pak SRAM dává ofiko do instrukcí přidat 2 plné články.

Reagovat
tomxxx
tomxxx

30.11.17 17:35

To neni moje názvosloví, ale všech podemnou ;)

Sram to má podivně, když to nastavim podle nich, často mi vyjde prověšenej řetěz na malym pastorku (1×11)

Reagovat
Carloss
Carloss

30.11.17 17:30

singlespeed: pak ti dotoho ale hází vidle „půlčlánkový řetěz“ pro BMX apod

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

30.11.17 17:13

Jinak, myslím, že bychom i na B-F mohli pro přehlednost a srozumitelnost používat zaužívané názvosloví technických norem válečkových řetězů, tedy nikoliv + 1 článek („dvojčlánek“), ale + 2 články (vnitřní a vnější).

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

30.11.17 17:09

tomxxx: Sram u některých jednoplacek doporučuje velká – velká + 4 články (dle tvého názvosloví 2 články) kvůli optimálnímu odklonu extrémně vyosené kladky jednoplackových šaltrů.

Reagovat
tomxxx
tomxxx

30.11.17 16:51

Jo, klidně to nech, ale když jeden ubereš, nic se nestane.

Na 1× něco systémech se řiď tím, aby na malém pastorku byl řetěz ještě napínaný a na velké jsi nic neurval. Poučky velká – velká + 1 nemusí vždy fungovat jak potřebuješ, zvlášť když se dělá nějaký „bastl“.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

30.11.17 16:07

matbiker: velká – velká + 2 články (dle tvého názvosloví 1 článek) platí pro všechny šaltry vždy. Kratší řetěz nemůže být (došlo by k destrukci při zařazení velká – velká), delší je zbytečný.

Reagovat
matbiker
matbiker

30.11.17 15:10

No právě, že to sem spousta lidí plete – velká velká + 1 článek. To platí pro šaltry s excentricky uloženou horní kladkou, nikoliv pro starý typ.

Reagovat
Rubi
Rubi

30.11.17 15:07

porovnavas hazku s brzdou a bez brzdy :-)

Reagovat
matbiker
matbiker

30.11.17 15:02

Když už tady spousta lidí zmiňuje, jak ti to bude na nejtvrdším mlátit…

Reagovat
petrun
petrun

30.11.17 14:57

Nechal bych jak to je.

Reagovat
JSt
JSt

30.11.17 14:26

velka-velka + clanek a neni o cem diskutovat. ;-)

Reagovat
vpa007
vpa007

30.11.17 14:17

Bezdratova.spracha: je to mírně jetej řetaz z mýho RB IQ 27,5” XL 2×10, ten jsem nahodil na tohle 26” kolo vel. M, 1×10 a musel jsem jej už o článek (teda pár) zkrátit, páč byl prověšenej.

Jinak zakráceni se nebrání.. zatím to má moja na trenažeru a jezdí u telky na jeden (střední) převod u telky ;-)

Reagovat
ladiki
ladiki

30.11.17 13:44

Ubrat. Po pár vyjížďkách Tě to stejně nemine........

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

30.11.17 13:09

Rudyshy: Zbytečný řešit, pokud už to tak chce nechat. Mě by stejně zajímalo jak k současné délce řetězu přišel :D

Reagovat
kubad
kubad

30.11.17 13:06

funkční to je, klidně to nech, já bych ještě jeden článek ubral přeahazce to vadit nebude a bude to líp napnuté ve všech polohách

Reagovat
vpa007
vpa007

30.11.17 13:03

Mno… abych to uvedl na pravou míru… tohle je kolo mé bohyně a v jejím případě bych byl s použitím slova “sjezd” velmi opatrnej… takže ty pro nás běžný situace jsou pro ni velmi okrajový podmínky, kde je vysoká míra jistoty, že ani nenastanou ;-)

Reagovat
Rudyshy
Rudyshy

30.11.17 12:33

urcite ubrat! tedy nejde jen o to ze to ted funguje ale kdyz to bude takhle povoleny u sjezdu tak to bude hrkat. Retez ma byt naplej. Kdyz se ti jeste trosku vytahne tak za chvily bude ten retez vyset.

delka je proste „dana“ napnes hazku na nejlehsim prevodu a pridas 2j-clanek.

Jedine co je u tohledle plus kdyz to roztrhnes mas jeste kde ubirat.

Reagovat
vpa007
vpa007

30.11.17 11:49

Chlapi díky! Jasná, že jedním článkem jsem myslel pár samec+samYce :D. Jinak kladky jsou na nejtěžší převod vpoho našponovaný, takže to tak teď nechám. Pokud by to nějak začalo blbnout, vím že můžu ještě o článek (pár) zkrátit ;-).

Jinak aktuální setup je: kazeta Sunrace MX3 11–40 (10), převodník Motsuv 32t NW (Čína), řazení Shimano Deore SL-M610 a hazka Shimano XT RD-M773 GS… má mít rozsah 36z, ale asi to chodí i na tomhle ;-)

Reagovat
Polka
Polka

30.11.17 11:36

Nechat. Ten retez musi byt meganaplej, aby to shimano radilo?

Reagovat
Lachtis
Lachtis

30.11.17 10:36

Prosímtě, co jsi použil za převodník a jakou kazetu (rozsah kazety). Řadí to OK a co řetěz nepadá, koukám, že hazka nemá brzdu…? Zvažuji, že bych u zimáka taky přešel na 1×10. Díky

Reagovat
André Vebr
André Vebr

30.11.17 10:19

Nechat to tak

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

30.11.17 10:13

matbiker
matbiker

30.11.17 10:01

Nechat tak. Nicemu tim nepomuzes. Ten saltr nema vyosenou kladku, takze se nic nezmeni. Maximalne kdyby to na tvrdych prevodech moc mlatilo.

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

30.11.17 09:57

A ještě teda edit než někdo začne rýpat, spletl jsem si smyk s hazkou. Vím o tom :D

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

30.11.17 09:54

https://www.parktool.com/…ength-sizing

Viz park tool. To co je tady na tom spodním obrázku by bylo správně pokud by se jednalo o 2× nebo 3× pohon a kombinaci nejmenší-nejmenší, tedy skutečně převod, který se nepoužívá

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

30.11.17 09:44

Josech: Jeden clanek neznamena jeden pulclanek.

Ostatni: nehledte na presmykac, ten muze klamat, hledte na drahu retezu, respektive vzajemnou pozici mezi kladkami. Na vrchnim pastorku ma ocividne jeste dost rezervu, kdezto na nejnizsim uz to je uplne spatne.

Argument “ten se moc nepouziva” je pitomost. Pokud v terrnu vyuzijete nejvetsi pastorek, tak v naslednem djezdu zakonite vyuzijete i ten nejmensi.

Reagovat
Josech
Josech

30.11.17 08:56

Nechat! BTW jeden neuberes…

Reagovat
Alojs01
Alojs01

30.11.17 08:28

Rozhodně bych neubíral, takhle je to akorát.

Reagovat
puka
puka

30.11.17 07:57

Nech to tak. Vypadá to funkčně :)

Reagovat
Strakááč
Strakááč

30.11.17 07:45

Jak píše singl… a ještě podle toho jakej terén na tom bude jezdit a jakou rychlostí :)

Reagovat
Pista.Wassermann
Pista.Wassermann

30.11.17 07:42

Pokud na nejtěžším ten řetěz nemá průvěs a hazka ho pořád napíná, nechal bych to tak. Drahá podle mě bude brousit spíše lehčí převody v tomto set-upu, ne?

Reagovat
BLACK1E
BLACK1E

30.11.17 07:19

Ubrat nejspíš můžeš, ale určitě nemusíš.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

30.11.17 07:16

Pokud přehazovačka napíná dobře řetěz na nejtěžším převodu a nepotřebuješ šetřit gramy ubráním článků řetězu, tak je vše v pořádku a zkracování žádný smysl mít nebude.

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

30.11.17 07:13

Ubrat clanek minimalne.

Reagovat
whom
whom

30.11.17 06:58

Tipuju, že když ubereš jeden, bude se to blbě spojovat..... :o)

Reagovat
petyn
petyn

30.11.17 06:19

Já bych to nechal

Reagovat
Carloss
Carloss

30.11.17 06:18

ubrat

Reagovat
tromboonen
tromboonen

30.11.17 02:16

ubral bych vzadu a přidal vepředu… ale to bys zas musel přidat na školení, tak nevím :)

Reagovat
Rubi
Rubi

30.11.17 00:42

ubrat

Reagovat
Milan
Milan

30.11.17 00:29

Já bych ubral.

Reagovat

Další galerie z kategorie

maajkee 6
jardalee 6
DaD 28
antuch 22
Sulka 1
cyklista86 9