Favorit F1 1990

Přidat foto

Favorit F1 z roku 1990. Rám v původním laku a s originálními polepy. Kolo postaveno převážně na italských komponentech Ofmega a Modolo. Kolo je výsledkem porevoluční touhy vyzkoušet zahraniční komponenty, které se staly po otevření hranic dostupné.

(vloženo 2.10.17)

scottscott
Ohodnoť bajk: (3.8  / 30 hlasujících)
Značka Favorit
Model Favorit F1
Modelový rok 1990
Velikost 56
Rám Favorit
Vidlice Favorit
Hlavové složení Ofmega
Kliky Ofmega
Středové složení Ofmega
Přesmykač Ofmega
Měnič Ofmega
Řazení Ofmega
Převodník Ofmega
Kazeta Regina America 7 stupňů
Náboj přední Ofmega
Náboj zadní Ofmega
Brzda přední Modolo QT-EXE
Brzda zadní Modolo QT-EXE
Brzdové páky Modolo
Ráfek přední Bayer
Ráfek zadní Bayer
Řídítka Modolo Q Even
Představec Modolo
Sedlovka Strojmetal
Sedlo Vuelta by Bassano
Pláště Tufo

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
scottscott
scottscott

6.10.17 12:52

Learita – ano tento rám jsem sehnal samostatně. Co se týká Walter, tak 3 kola na Walter mi stačí takže tady jsem šel do něčeho jiného a neotřelého.

Reagovat
learita
learita

5.10.17 21:38

Stejný rám jak minule o kterém mám jisté pochybnosti. Ty rámy jsi sehnal zvlášť a vše postavil? Tak si říkám, zda by ten Walter nešel lépe k této barvě…

Reagovat
scottscott
scottscott

4.10.17 17:07

Jdp – nechci tuctové kolo takže žádná Dura a Ofmega tam zůstane. Navíc, kdo má v ČR tuto kultovní komplet sadu na kole…

Reagovat
sergo
sergo

4.10.17 09:06

Jo já se tady občas blbě ptám, ale je to jediná cesta jak získat inormace. Je až obdivuhodné, jak o tak početné věci, jako je Favorit – je tak málo dostupných informací. Abych tu nebyl jen za propagátora Passatů – mám i šest F1 a nepočítaně těch „obyčejnejch“

Reagovat
scottscott
scottscott

3.10.17 19:07

MavasH – ano je tam 7 kolo, překlep už jsem opravil. Modolo vyrábělo komponenty pro Sachs a také Mavic takže třeba některé brzdové páky Sachs jsou stejné, ale mají nápis Sachs i když gumy na nich nesou nápis Modolo

Sergo – já nijak rámy Passat neodsuzuji a jen když byl vznesen dotaz, tak jsem uváděl rozdíly. Já osobně váhu moc neřeším, pokrok respektuji a je dobře, že si svých Passatů ceníš. Kdybych byl posedlý váhou, tak bych asi na svém nejstarším kole Favorit z let 1910–15 asi ani nemohl jezdit :) Upozorňuji, že toto staré kolo nemá s Favorit Rokycany nic společného, ale je to kolo z českého území z doby Rakouska-Uherska.

Reagovat
sergo
sergo

3.10.17 16:52

Jo fakt, dík za vysvětlení – Passat má sedlovku 25,7 – takže podobná geometrie, ale jiní síla trubek a tím i váha. Ale proti denšním 6 kg v karbonu těch 0,25 kg rozdílu? Jiná doba – pokrok nezastavíš. Ale stejně si těch svých 5ti Passatů cením.

Reagovat
MavasH
MavasH

3.10.17 16:47

Ať počítám, jak počítám, vidím sedmikolo :) Jinak brzdy, kromě barev, jako by vypadly z oka Sachs Rival 7000 (nebo naopak).

Reagovat
jdp
jdp

3.10.17 16:20

ten kovový vzhled nemá chybu. Za mě jedno z mála fáv, které si představuji jinde než v popelnici :-)

Ještě by to chtělo oházet pořádnou sadou.. Dura 7400 by byla top :-)

Reagovat
scottscott
scottscott

3.10.17 14:42

Pilane – uváděl jsem, že rám je v původním laku a originálními polepy. Vidlice bohužel utrpěla takže ten polep na ní původní není. Jinak jak píšeš je pravda a vynechal jsem další rozdíl mezi tímto rámem F1, který má sedlovku 26,2 a rámem Passat, který má 25,7. Ano komponenty a kolo nemají mnoho najeto.

Reagovat
Pilane
Pilane

3.10.17 14:36

To je vážně hodně neotřelá konfigurace stroje, opravdu takto byla z fabriky polepená vidlice ? Dle čistoty komponent soudě, že nemá úplně mnoho najeto .. ?. Jinak passat (rám) je vlastně úplně stejný resp na pohled v tom nevidím rozdíl, passat má sedlovku klasicky 25,7 zde netuším. Bohužel rám passata zatím zvážený nemám, ale i na to přes zimu snad dojde.

Jenom by mě zajímalo proč tehdá změnili tak zásadně geometrii, a to tak, že hlavová trubka jde v zásadě rovnoběžně se sedlovou a kolo vypadá jako by mělo nakročeno dopředu.

Reagovat
scottscott
scottscott

3.10.17 10:32

Sergo – tento typ rámu F1 byl uveden na trh v roce 1990 a byla to sériově vyráběná F1. Tento měl opět očka na blatníky a i když je zadní stavba zkrácená, tak je dělaná tak, aby tam případně blatníky mohly být. Rám byl vyráběn ještě v Rokycanech. Je pravda, že rám Passat je tomuto hodně podobný a mufny vypadají stejně, ale rám Passat je o něco těžší a byl vyráběn až později a myslím, že už ne v Rokycanech.

Reagovat
Čipera
Čipera

3.10.17 10:18

Nemá to na F1 nějak dlouhou zadní stavbu?

Reagovat
sergo
sergo

3.10.17 10:09

Moc pěkné, muselo to dát hodně práce.

Mám jeden plošný dotaz: všichni zde označijí tento typ kostry (s prolomeným salámem zadní vzpěry u sedlové mufny) jako F1. Nebylo by přesnějí to nazývat spíš PASSAT?

Reagovat
DaD
DaD

3.10.17 01:18

První Favorit co se mi líbí!

Reagovat
buba CZ
buba CZ

2.10.17 20:43

Zajímavé,takovej kousek jsem ještě neviděl.Má nějakou historii?

Reagovat