Pětka

Přidat foto

Vyústění kablíku okouknuto u p.Englishe

Vnitřní vedení zadní brzdy vcelku, bovden krásně sedí a nedrnčí

Vidlice má taky podpis

Tohle jsem viděl na různých silničkách a chtěl to taky, elektrikářská smršťovač

Levá klika je Shimano 105 s 4iiii wattmetrem, byla levnější než Ultegra :-)

Co napsat, po pár týdnech ladění detailů následovalo pár týdnů čekání a nakonec se rám zhmotnil v celé své kráse.

Takový splněný sen o ocelovém silničním rámu přesně podle mých specifikací, včetně detailů vedení kablíků Di2, úchytů na blatníky a barevného schématu.

Kola na jaře přijdou lehčí, přes zimu budou tyhle stačit.

Komponenty jsou všechny použité z předchozí cyklokrosky, až na brzdy.

Původně jsem to chtěl dostat pod 8kg, ale s lehčíma kolama to bude s prstem v nose, a to by šly dát ještě karbonová řidítka a lehčí brzdy. Ale na to zatím prdim, třeba časem.

(vloženo 24.9.17)

Pebe Pebe
Ohodnoť bajk: (4.8  / 113 hlasujících)
Značka Novák no.10
Velikost Trek Emonda SLR vel.54
Hmotnost 8220g
Rám Novák Columbus Spirit
Vidlice fullcarbon
Hlavové složení FSA Orbit
Kliky Shimano Ultegra 6750 compact 2x10
Středové složení Shimano Ultegra
Přesmykač Shimano Ultegra 6770 Di2
Měnič Shimano Ultegra 6770 Di2
Řazení Shimano Ultegra 6770 Di2
Převodník Shimano Ultegra campact 50-34
Kazeta Shimano Ultegra 10sp 11-28
Řetěz Shimano Ultegra
Náboj přední Mavic Aksium
Náboj zadní Mavic Aksium
Brzda přední Shimano Ultegra 6700
Brzda zadní Shimano Ultegra 6700
Brzdové páky Shimano Ultegra 6770 Di2
Ráfek přední Mavic Aksium
Ráfek zadní Mavic Aksium
Dráty Mavic Aksium
Pedály Shimano 105 carbon
Řídítka FSA Vero compact 420mm
Představec FSA Afterburner 100mm
Sedlovka Trigon carbon 27.2mm
Sedlo Selle Italia SLR TT
Pláště Tufo Calibra plus 622x23

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Jarax
Jarax

26.9.17 17:32

jo no sem se trochu zamotal v tech myslenkach,v praci delame slozitejsi konstrukce nez je ram kola ale par ramu prave spis cestovnich specialu uz sme vyrabeli,jinak jedina ocel co jezdim je tohle ale jak rikam ,nakej komfort z ocele sem nevypozoroval,spis nakej kult okolo ocele :D ale tohle kolo mama rad :)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

26.9.17 16:03

Moc pekný. Trochu mi to připomnělo Dorianovy Bixxis.

Reagovat
easyrider
easyrider

26.9.17 12:54

Joooo Romane a jak ses ptal, trubky jsou 38, 31.7 a 28.6. Sedlový vzpěry 14 mm ze sady SL. Takhle se mi to líbí. :)

Reagovat
kamaro
kamaro

26.9.17 12:18

Jarda to tady pěkně shrnul. Mnohé pravděpodobně překvapí, že modul pružnosti (E) je u ocelí opravdu téměř neměný. Jediné, co je u dražších materiálů jiné je pevnost materiálu – díky vyšší pevnosti může být slabší stěna trubek. Slabší stěny se dá využít pro snížení hmotnosti, nebo se při zachování hmotnosti mohou použít větší průměry trubek a naroste tak tuhost.

Tuhost jednotlivých trubek (při předpokladu stejného modulu pružnosti u ocelí) se dá jednoduše porovnat přes jejich momenty setrvačnosti, které se dají snadno spočítat pomocí dostupných vzorců (vstupní hodnoty budou průměr trubky a síla stěny).

Reagovat
easyrider
easyrider

26.9.17 10:34

Jaktože máš víc lajků, než já, když tam nemáš kotouče?! :D Jinak bych tu rád s dovolením uvedl na pravou míru pár dezinformací a polopravd, jež se objevily v diskuzi. Tak předně, oficiální název spojování trubek, které je na rámu použito, je tvrdé pájení na tupo. Letování ponechme elektrotechnikům, svařování vinařům. Jestli má rám oproti svařovanému nějak zásadně jiné vlastnosti, jsem nevypozoroval. Zásadní vliv hraje použitá trubka a to především tloušťka její stěny, průměr, profil a orientace na rámu. Tuhost neboli modul pružnosti, ocele je prakticky stejná u bláta na podložky i u Reynoldsu 953. Co se odolnosti ocele ke změně vlastností po zahřátí týče – stačí si pročíst dostupný katalog firmy Columbus. Obecně, použité chrom molibdenové slitiny třídy 15 jsou žárupevná a využívají se právě kvůli jejich odolnosti vůči zvýšeným teplotám – neprobíhají v nich strukturární změny, a také kvůli možnosti zušlechťovat (vyšší pevnost). A poslední poznámku mám k cenám. Jak zmiňuji na stránkách ceny jsou individuální. Pro představu – ten můj rámový set na Spiritu včetně vidlice Columbus Mud a zakázkového lakování (což je hodně velká položka) by vyšel na cca 40 000 Kč…

Reagovat
Kadel x road
Kadel x road

25.9.17 23:12

Jarax-co to je za blazna?ten je nalitej nebo sjetej ne vzdyt mele pate pres devate:-)

Reagovat
.Kubas.2
.Kubas.2

25.9.17 19:55

Naprosto dokonalé ;)

Reagovat
hubert.d
hubert.d

25.9.17 19:40

Absolutní pecka! o5 5*

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

25.9.17 17:42

Nástin cen rámů Novák je zde:

http://novak.bike/vyroba-a-ceny

Takže bych si tipl, že s vidlou to bylo cca 20 a více tisíc.

Reagovat
vojtechposmourny
vojtechposmourny

25.9.17 13:42

Pecka, tohle se fakt povedlo.

Reagovat
alinceb
alinceb

25.9.17 09:11

@Jarax: Teď jsem si poprskal klávesnici kafem. Ty jsi odborník jak noha. Nejdřív se tu tváříš jak všeználek a mistr světa a pak s tebe začnou padat takový perly…:D Viděl jsi někdy ocelovej rám s tenkýma trubkama a tapered hlavou? Hnusnější řešení neznám. Píšeš tu o pohodlí vařeného/letovaného rámu a pak sem telpneš doporučení na Airplane…:D O Jardovi očividně nevíš nic. Nevíš, jakou má historii a ani za kolik dělá rámy, ale hlavně, že na něj máš názor. Schválně se poděl o svoje kolo. Můžeš se rozepsat i o kolech, která jsi jezdil, ať máme představu, jak široké jsem tvoje zkušenosti…

Reagovat
MARET
MARET

25.9.17 07:42

Za mne teda, opravdu moc fajn!!!

Reagovat
black.horse
black.horse

24.9.17 23:32

Pecička :-)

Reagovat
jecnak
jecnak

24.9.17 20:56

Tesim se az ho uvidim na zivo.

Reagovat
bimjeam
bimjeam

24.9.17 20:42

Nádhera, koľko si mám našetriť na takúto rámovku ? :)

Reagovat
Alojs01
Alojs01

24.9.17 19:53

To je opravdu nádherný kolo! :-) 5*

Reagovat
Pebe
Pebe

24.9.17 19:42

Nooski: děkuju, on ten tvůj Kanónek je ze stejného těsta, jen modernější ;-)

Reagovat
nooski
nooski

24.9.17 19:31

Pebe musím ještě jednou: tohle je opravdu krásné a decentní kolo. Takové, které se bude líbit i za 10 let. Fakt krása!

Reagovat
Džey Ár
Džey Ár

24.9.17 19:30

Krasavec přesně podle mého gusta :-)! Taky mi to připomíná Kleina Quantum perletí a tou rovnou vidlí. Ráfky bych nechal nízké. Elektrika je právě k tomuhle super kontrast. Takhle bych taky dneska stavěl :-). 5* zasloužil by 6*

Reagovat
Jarax
Jarax

24.9.17 19:00

ocel urcite vydrzi,samozrejme nepritel je koroze ,a je to prostě moda ,kterou nechápu,u toho hliniku sem spis resil ze uz to vypada podobne jako tyhle tlusty kolumbus trubky,a proste jizdni komfort je stejne hroznej ale jestli tohle stalo 15k tak je to velka bomba :) jinak tyhle trubky sou fakt hodne tvrdy ,dneska bych z ocele stavel spis cestovni kolo s kotoucovkama a radsi bych si dal rezervu na pneumatiky tak na 622×40,protoze na tech 23mm to bude fakt peklo ,ale samozrejme když bude vsechno ostani krome ramu z karbonu tak to bude taky o nečem jiným,moje zkusenosti jsou z 5let staryho kola columbus ocel a tig svarovani ,tohle se muze chovat uplne jinak ,a je fakt ze uz su starej zhyckanej děda a silnička mě nesmí do domu :D

Reagovat
sYs
sYs

24.9.17 18:43

Tohle se povedlo

Reagovat
Pebe
Pebe

24.9.17 18:42

Já si to asi nemyslím, spíš taková sázka na jednoduchost, strohost a snad i trvanlivost. Chtěl jsem ocel z kvalitnějšího materiálu a jsem spokojený. Možná se to změní až se konečně umoudří počasí a projedu se :-))

Reagovat
Jarax
Jarax

24.9.17 18:41

jo v pohode ,pokud to bylo za 15k tak urcite dobra volba, tapered me prijde vic uhlazena na silnicku ,tohle reseni se me moc nelibi ,ale ja to doma mit nebudu :)

Reagovat
xy55
xy55

24.9.17 18:34

zdravím,máš To moc hezký,není dnes ocelový rám cesta zpátky…

Reagovat
Pebe
Pebe

24.9.17 18:31

Nejdřív jsi psal 25 tisíc, teď 30 tisíc a nakonec radíš u ocelového rámu hliník. Nějak tomu nerozumim.

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

24.9.17 18:31

Tvarem, jednoduchostí, barvou i tvarem vidlice mi to připomnělo KLEIN QUANTUM, byť jde o úplně jiný materiál, i dobu. Moc pěkná práce.

Reagovat
Pebe
Pebe

24.9.17 18:27

Jarax: netuším, proč bych měl dávat tapered hlavovou trubku na klasický sloupek vidlice, nějak mi to nedává smysl :-)

nápisy jsou přesně takové a přesně tam, kde jsem je chtěl mít. A rám opravdu nestál 30tisíc, to by asi byl z jiného materiálu pájený stříbrnou pájkou.

Reagovat
Jarax
Jarax

24.9.17 18:23

jo tak je to neco jinyho a na ocelovy kolo sou zajimavy ty tlusty trubky ,ale zase pokud chce clovek tlusty trubky a zajimavej ram tak pak muze usetrit a koupit neco z columbus airplane sice je to hlinik 7015 ale zase za 15tisic :) no a ja teda musis rict ze sem rozdil mezi ocelovym ramem a hlinikem proste nepoznal ,jediny co trochu tlumilo tak je karbon a daleko za nim spojkovanej ocelovej ram ,ale to je pouze osobni zkusenost

Reagovat
marius
marius

24.9.17 18:13

Mě se právě moc líbí ten lak i logo Novák. Klidně bych si od Easyridera nechal udělat rám, kdybych uvažoval o něčem novém, líbí se mí jeho styl.

Reagovat
Radovan84
Radovan84

24.9.17 18:07

Až Festka bude dělat rámy za tyhle kačky tak si nechám taky aspoň dva slepit.

Reagovat
lksds
lksds

24.9.17 17:57

Hezké, ještě tam dát aspoň 60mm karbony a je to šupa:) ale nevím, neuvažoval jsi nad rámem Festka? Chápu tu individuální geo, ale přeci jen:)

Reagovat
Jarax
Jarax

24.9.17 17:49

no cim se na to kolo divam dyl ,tim min se me libi :),no ten bilej napis novak tam nejak nesedi a ta hlavova trubka je taky naka divna,az takova humpolacka,tapered integrovana by asi zapadla lip,no a bilej napis by nebyl uplne hroznej ,ale chtelo by to tmavsi a nejlip nakou perletovou barvu a potom bilej napis a cernou linku proste neco vic takovyho celkove teda obdivuju majitele ze se rozhodl zrovna pro tuhle firmu ,ja bych mel obrovsky dilema kdybych chtel utopit 30tisic za ram ,kterou firmu vybrat nebo co si koupit :)

Reagovat
vili
vili

24.9.17 17:25

to je hodně velká paráda! Sundal bych nápisy z představce (pokud to de) a na jaro nějaký epesní karbonový kola a bude to bomba.

Reagovat
mathosh
mathosh

24.9.17 17:17

Ultimátna pecka – zaradzujem medzi top 3 z bike-fora

Reagovat
Radovan84
Radovan84

24.9.17 17:17

Máš to super.5*

Reagovat
vpa007
vpa007

24.9.17 16:59

Fíjo!! :-o

Hodně velká paráda! Líbí moc. Custom stavba a luxusní barva. A popiska ve vidli, to už je třešínka, páč komponenty neřeším (nerozumím jim ;-))

Dal bych i víc než za 5!

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

24.9.17 16:35

Parádní mašina. Malinko to kazí to hnusné víčko představce a dva elektromotory ;-).

Reagovat
Marcelus
Marcelus

24.9.17 16:35

Ali@ umím ale holt jsem to nečetl, jen jsem reagoval na fotku 1☆

Reagovat
jIrI___
jIrI___

24.9.17 16:07

super barva

Reagovat
karelH
karelH

24.9.17 16:07

paráda!

Reagovat
alinceb
alinceb

24.9.17 15:55

Tvle, lidi, neumíte číst?!? Ten rám je LETOVANEJ NATUPO!!! Není svařovanej, takže tam nejsou ani žádné sváry, natož ještě kitované…

Kolo je parádní! Konečně setup, který si ten rám zaslouží. Na jaře by tomu prospěly nějaké nižší karbony. Hmotnost je super – vím, jakou dá práci dostat ocel na takovou hodnotu.

Reagovat
Marcelus
Marcelus

24.9.17 15:40

Moc pěkný, čistý, akorát by né zajímalo jestli by to nebylo hezčí bez těch vykytovanejch a zabroušenejch svárů

líbí se mi to

Reagovat
marius
marius

24.9.17 15:22

Fajne. Moc líbí.

Reagovat
Pebe
Pebe

24.9.17 15:00

Trepifajxl: geometrie je obšlehnutá z Treku Emonda SLR H1 velikost 54, proto to tam píšu. A víčko jsem si kdysi koupil takový udělátor na pivní zátky, mám tam Kofolu, když jí miluješ…

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

24.9.17 14:45

Fran: neřeším, ptám se

Reagovat
Johnnyxjr
Johnnyxjr

24.9.17 14:43

Parádní kousek

Reagovat
Fran7
Fran7

24.9.17 14:38

Trefi: třeba je to talisman pro štěstí, neřeš.

Reagovat
Jarax
Jarax

24.9.17 14:32

kamaro: jo sory von to ma primo na strankach ze paji mosazi,no potom teda moc nesouhlasim s tim co tam pise ze to neovlivni material :) ja teda nejsem svarovaci expert ,prave svaruju tigem celkem casto a nedam na neho dopustit :) jinak cenu typuju tak 25tisic za ten ram,jenom sada tech trubek stoji 6000kc no a naky koncovky tak 1000 a vic :)

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

24.9.17 14:22

TREK Emonda SLR???

a to víčko z lahve je tam proč?

Reagovat
CzechJoker
CzechJoker

24.9.17 14:15

No ty kráso, fakt paráda – i ta hmotnost. Tohle bych si nechal líbit. Čisté tvary, absolutní klasika.

Nakolik takový rám přijde, mohu-li být takto intimní?

Reagovat
Lucase
Lucase

24.9.17 14:04

Pecka! 5*

Reagovat
Jarax
Jarax

24.9.17 13:55

no hadat se nebudu uz sem videl aji vareni mosazi ,ale tig je proste nejpevnejsi co existuje a tohle asi bude ten pripad ,staci kouknout na cinnelli nemo tig,taky columbus spirit,no pri svarovani do spojek se ten ram a spoje nekolikrat prohrivaji a to prave meni vlastnosti materialu,je to proste pruznejsi,u tigu je obrovska vyhoda ze se ovlivni jenom naprosto zanedbatelna cast vlastnosti trubky ,ale zarovej je to nevyhoda protoze treba trubky spirit sou hodne tvrdy ,ale jezdit na tom nebudu no :D zase treba na ram MTB by to byla jasna volba,a clovek by mel neznicitelnej ram :) jinak je to nadhera ;)

Reagovat
Fran7
Fran7

24.9.17 13:48

NOVÁK = jasná pětka, tak nádherně vybroušené sváry nemá snad nikdo, k tomu a luxusní barva a co je na tom navěšeno už je jedno, jasná plná pětka pětizubých hvězd.

Reagovat
kamaro
kamaro

24.9.17 13:45

Jarax – tohle není opravdu vařené TIGem… A tuhost rámu nezáleží ani tak moc na druhu spoje (mufny, TIG nebo jako zde fillet brazing), ale na použitém materiálu a zejména profilu trub. Dostatek pohodlí tomu dodají štíhlé sedlové vzpěry. Věř tomu, že toto kostitřas nebude.

Jaké jsou průměry trubek? DT 35, ST 28.6 a TT 31.7?

Ještě jsem zapomněl dodat, že ten sloping je tak akorát.

Reagovat
Pebe
Pebe

24.9.17 13:44

Jarax: rámy vařený tigem jsou asi tuhý, tohle je letované natupo. Dokonce to je i napsané na té samolepce ;-) A trubky jsou z Itálie, mufny mi přijdou už hodně retro.

Reagovat
kamaro
kamaro

24.9.17 13:39

Nádhera, skoro mi slza ukápla. Moc se vám to s Jardou povedlo.

Reagovat
Jarax
Jarax

24.9.17 13:34

Je to pěkný ,ale za ty peníze by me asi lákala nějaká Itálie ve spojkách,tyhle rámy vařený tigem jsou hodně tuhy ale ve spojeni s 23mm pláštěma to bude peknej kostitřas :) ale za 5

Reagovat
Pebe
Pebe

24.9.17 13:22

Díky všem, za komentáře a hodnocení.

Nýtky jsou fajn detail, takový trochu punk mimo celé kolo. Líbí se mi tam. Asi by nebyl problém je odvrtat a dát jinou barvu, ale mě se to vážně líbí. A přesmykač jsem zkoušel i bez kablíku, ale bohužel to nefunguje.

Ad nápis na rámu, už jsem měl taky komentář, že mi tam někdo dal špatné jméno :-)

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

24.9.17 13:13

Jak to okomentovat? Ooooooooooooo :-D nádhera!

Reagovat
tromboonen
tromboonen

24.9.17 12:57

Se Ti to nějak vyrojilo poslední dobou… tohle je bomba! Barva, detaily, loga, mooc povedený.

Reagovat
ThOOmi
ThOOmi

24.9.17 12:49

Joooooooo. Tohle je paráda ;-)

Reagovat
roud
roud

24.9.17 12:48

Parádní práce:)

Reagovat
YuraOlomouc
YuraOlomouc

24.9.17 12:46

Fakt pecka, jen ten napis novak by me sral..

Reagovat
Sinty
Sinty

24.9.17 12:45

Parádní :)

Reagovat
nooski
nooski

24.9.17 12:38

Klobouk dolů. Tohle je nádhera!

Reagovat
Kubajzik
Kubajzik

24.9.17 12:38

Kristovanoho, to vypadá parádně. Krásně čisté a jednoduché.

Reagovat
kandik psi zub
kandik psi zub

24.9.17 12:36

p@X
p@X

24.9.17 12:30

Moc pěkný, ruší to akorát již zmiňované nýtky :) a kábl ke smyku.

Reagovat
DaD
DaD

24.9.17 12:28

Parádní kolo! 5*

Reagovat
maajkee
maajkee

24.9.17 12:27

Elektriku sice nemám rád, ale kolo vypadá parádně!

Reagovat