Favorit Speciál 1989 Walter

Přidat foto

Favorit Speciál z roku 1989. To nejlepší, co v té době sériově vyprodukoval československý veloprůmysl. Víceméně shodný rám s masovou produkcí ale kratší zadní stavbou, dlouhé centriky, dlouhý představec, semišová štika, galusky, a samozřejmě kompletní Walter (řazení, kliky, pedály).

(vloženo 13.9.17)

scottscott
Ohodnoť bajk: (3.8  / 20 hlasujících)
Značka Favorit
Model Favorit Speciál
Modelový rok 1989
Velikost 58
Rám Favorit
Vidlice Favorit
Hlavové složení Favorit
Kliky Walter
Středové složení Walter
Přesmykač Walter
Měnič Walter
Řazení Walter
Převodník Walter 54, 44
Kazeta Favorit
Náboj přední Favorit
Náboj zadní Favorit
Brzda přední Centric
Brzda zadní Centric
Brzdové páky Favorit
Ráfek přední Favorit
Ráfek zadní Favorit
Pedály Walter
Představec Favorit
Sedlovka Favorit de luxe
Sedlo Favorit

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
sergo
sergo

29.10.17 23:56

Já mám pocit, že jsem ten s nezapuštěným šroubem kupoval v r. 1983, tak to asi byl zlomovej rok.

Reagovat
mejla64
mejla64

29.10.17 22:26

Já bych řekl ještě později, tak někdy po r. 82. Na kole vyrobeném v r. 82 ještě nebyl. Ale je pravda , že zde mohl zafungovat doběh starých komponentů.

Reagovat
scottscott
scottscott

29.10.17 10:47

Sergo – někdy po roce 1980 bych řekl

Reagovat
sergo
sergo

28.10.17 21:33

Kolo má předatavec se zapuštěným šroubem, nevíte někdo náhodou od kdy se tento typ představce začal požívat?

Reagovat
sergo
sergo

25.10.17 19:17

Jo to jsou věci, pak se v tom vyznej

Reagovat
scottscott
scottscott

25.10.17 14:08

Originální lak z období při nedostatku nálepek Favorit

Reagovat
scottscott
scottscott

25.10.17 08:10

No ve Favoritu si s těmi nálepkami nedělali moc velké starosti a můžeš si všimnout na spoustě rámů, že třeba i ty nálepky na krku rámu jsou nakřivo, stejně tak nálepky na ráfcích apod. Ten rám je v původním stavu a ani s lakem ani s nálepkami se nic nedělalo takže asi se zrovna chtělo někomu nalepit nálepku dál od řidítek než na jiných rámech.

Jsou taky případy, kdy na rámu Favorit jak je ta hlavní nálepka na spodní trubce z každé strany, tak na některých je jen shora a jen jedna. Bylo to zase v období, kdy měli nedostatek nálepek…

Reagovat
sergo
sergo

24.10.17 23:40

Ahoj, je to fešák, zrovna se chystám na něco podobného, ale ten nápis na horní štandli patří podle mě jinam – viz foto

Reagovat
scottscott
scottscott

16.9.17 14:47

Learita – raději se nevsázej :)

Mejla – máš zprávu

Reagovat
mejla64
mejla64

14.9.17 19:55

No co se dá dělat . Budu to muset přežít – Lakomci :-)

Na kolo dávám samozřejmě za 5. Jak jsem byl těma pedálama unešenej ,tak jsem zapoměl hodnotit.

Reagovat
learita
learita

14.9.17 19:16

Skvělý postřeh:-) mám pouze jedny zcela nové 30 let staré ještě v původní krabici včetně klipsen a řemínků. Pokud bych je prodal, neměl bych už kompletní sadu Walter a to by mě mrzelo:-)

Reagovat
mejla64
mejla64

14.9.17 13:49

Learita,

z toho mi vychází jediný závěr. Všechny Walter pedály v republice jsou u Tebe. Nemáš jedny plonkovní:-)

Reagovat
learita
learita

14.9.17 12:09

Mejla – vsadím se, že nemá:-)

Reagovat
mejla64
mejla64

14.9.17 07:41

Kurňa ty pedály , teda. Vím, že jsi na Walter specialista. Nemáš jedny plonkovní. :-)

Reagovat
learita
learita

13.9.17 23:44

Taky si myslím, že sada Walter je parádní kousek Československé cyklohistorie ať byl jakýkoli. Sám tady něco mám a chodí to slušně.

Jinak pěknej Speciálek.

Michomin- když jí miluješ, není co řešit. Jo a jak to sleduju, nadsenejch Favoritaku je čím dál tím víc.

Reagovat
scottscott
scottscott

13.9.17 17:32

4 KUBULA – máš pravdu. První 2 foto jsou aktuální, na kole je už košík s bidonem a ty další jsou starší, kde jsem ještě neměl správnou objímku, pro uchycení a vedení bowdenu k přesmyku Walter, protože do toho jde přímo lanko a ne už bowden, tak jako tomu je u přesmyků Favorit. Co se týká omotávky, tak na kole jezdím, proto tam mám tuto, která mi na ježdění vyhovuje více.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

13.9.17 16:39

Velká paráda, hlavně ten komplet Walter, vím že tu asi zase schytám, jaký to byl šunt a jak to pružilo, ale za mě je to krásný kus české cyklistiky. Jen by mě zajímalo, jestli by lanko pro přesmyk nemělo být vedeno jinak a omotávka neměla být spíše žlutá neperforovaná.

Reagovat
antilopa
antilopa

13.9.17 15:57

aha, ok

Reagovat
scottscott
scottscott

13.9.17 15:54

Antilopa – tak to je právě to hlavové složení ZVL Praha a ne Walter viz komentář k foto z tvého článku.

Reagovat
antilopa
antilopa

13.9.17 15:50

tak gravírovaný to nebylo, špatně jsem si to zapamatoval…

Reagovat
antilopa
antilopa

13.9.17 15:40

viděl jsem jsem ho v dobovém Walter katalogu, jestli si to dobře pamatuji, tak vypadalo jako běžné hlavové na 32 klíč, ale mělo gravírované misky nápisem Walter. V reálu jsem ho ale nikdy neviděl…

Reagovat
scottscott
scottscott

13.9.17 15:27

Antilopa – pokud vím, tak se ve Walter dělalo pouze středové složení a hlavové složení, které někteří označují jako Walter vyráběla firma ZVL Praha. Nebo máš nějaké jiné informace? Protože, co jsem se bavil s lidmi přímo z Walter, tak o hlavovém složení nic neříkali.

Reagovat
antilopa
antilopa

13.9.17 15:24

ještě se ve Waltru vyrábělo hlavové složení, ale toho je ještě míň než pedálů

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

13.9.17 14:51

tak jako za komárů všechno… kdo nebyl registrovaný sportovec měl smůlu, kdo byl tak stejně čekal, já se málem posral štěstím, když jsem dostal od oddílu konečně poukázku na F1 na galuskách a jelo se do Romcikan

Reagovat
scottscott
scottscott

13.9.17 14:45

4 Antilopa – Později ano, ale první série byly komplet i s pedály Walter, jenže ty byly nedostatkové, protože jich nevyrobili tolik kusů takže je pak nahrazovali pedály Favorit Speciál.

Reagovat
antilopa
antilopa

13.9.17 14:39

komplet na sadě Walter to nebylo, prodávalo se to s pedály Favorit Speciál

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

13.9.17 14:35

děkuji za objasnění, Favorit se vyráběl a prodával v mnoha verzích, dnes už je těžké se v tom přesně orientovat

jinak dobrá práce

Reagovat
scottscott
scottscott

13.9.17 14:32

4 Trepifajxl – Ano prodávalo se to právě pod označením Speciál a jinak názvosloví, které jsi uváděl je správně, ale to byla odlišná kola. Favorit Speciál byla sériově vyráběna kola, ale s kratší zadní stavbou než bylo u běžné produkce a komplet na sadě Walter.

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

13.9.17 14:27

michomin: proč?

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

13.9.17 14:26

promiň, to jsem přehlédl, omlouvám se

k tomu názvosloví, co já vím, tak byly F1 a pak F1 Super Speciál, samotný Favorit Speciál mi uniká, tahle rámovka vypadá na F11, ale možná se to před revolucí s rím Walterem takhle prodávalo jako Favorit Speciál, je to tak?

Reagovat
michomin
michomin

13.9.17 14:25

Snad nezačnou všichni majitelé ukazovat zde na BF své favority. To by tady začala léta hrůzy.

Reagovat
scottscott
scottscott

13.9.17 14:19

4 Tepifajxl – Proto taky nepíšu, že je to Favorit F1 Speciál, ale Favorit Speciál. Nikde nepíšu, že to je F1.

Reagovat
Trepifajxl
Trepifajxl

13.9.17 14:18

F1 Speciál měl šikmo zakončenou zadní stavbu, spodní vedení lanek a méně prohnutou vidlici

Reagovat