Tak základní nářadí se tam vejde. Jen doufám, že je dost #endurospecific :) Nemůžu si dovolit bejt za geje :))
(vloženo 7.9.17)
8.9.17 12:27
lidumil: na kovadlinu byl již tázán číslovka v diskusi, ze které cituji
jednalo se o to, že kovadliny třeba, kdyby si potřeboval opravit třeba prasklou vidlici, tak aby nemusel do nejbližší kovárny, jako jistý závodník v jednom z prvních ročníků TdF
zda vozí číslovka kovadlinu však není známo
Vozil bych v kapsičce něco univerzálnějšího, třeba hasák, sikovky nebo francouzák. Ty tři klíče by ti nemusely stačit a celá sada klíčů se tam asi nevleze.
7.9.17 21:36
hele, ať se snažíš jak se snažíš, na číslovku nikdy mít nebudeš… dovolím si citovat
*Osobně vozím nářadí a různé malé nezbytnosti ve staré malé ledvince. V podsedlovce apod. vozit nechci, protože kolo občas parkuju ve městě apod. a musel bych to z kola sundavat. Přímo na ledvince mám reflexní materiál a vozím ji zhruba 30° na stranu na zádech (aby nepřiléhala velkou plochou na zádech), s tím, že na delší trase ji stranově přehazuju. Pokud vezu nenaložený batoh, vezu v něm, na opravdu delší trase navázanou na řidítkách, nebo na nosiči.
Dosavadní seznam co v ní je, řadím sestupně dle subjektivní důležitosti:
0. peněženka s doklady, kartou, bankovkami – pokud je třeba
0. klíče – jak od dveří a zámků na kolo… včetně malého „klíčového“ LED svítítka
mini pumička
pár drobných (typicky 2× 50 Kč apod.) na pití, zmrzku apod.
malá igelitka
staré „univerzální plechové“ klíče (8,10,11,13,14,15 + bajonet) na výměnu kola/dotažení různých šroubů
lepení na duši
2× plastové montpáky
papírový ubrousek, nebo kus toaletního papíru
centrovací klíč
dva imbusy (5,6) na dotažení rohů, představce apod.
malé ploché kleště Cr-V
„ekonomický“ nýtovač řetězu
kus řetězu s rychlospojkou pro singlespeed
provázek
plastové vázací (zip) pásky
spínací špendlík
náhradní ventilek
malý dvouželízkový švýcarský nožík (Victorinox Bantam)
…je toho myslím celkem dost. Aktuálně to většinou redukuju, s ohledem na pohodlí, pravděpodobnost potřeby a hmotnost (tzn. typicky 0–8 ano, zbytek často ne), podle toho jak daleko a za jakým účelem jedu. Např. na trasu ~8 km od domova se domývám, že člověk reálně nepotřebuje nic a je lepší jezdit skoro nevybaven – ev. oprava vychází zhruba nastejno, jako to dovést (třeba ne zcela časově, ale určitě psychicky).
Náhradní duši zatím nikdy nevozím, ikdyž si uvědomuju, že to může být chyba.
Dál podle situace doplňuju:
Pokud čekám, že pojedu dál od domova a vypadá to na možnost většího deště, tak uvnitř ledvinky vezu ještě jednoduchou „igelitovou“ pláštěnku.
Pokud se zdá, že sice není zrovna zima, ale přece by se nakonec mohlo ukázat že je dost chladno, tak vždy preventivně tenké bavlněné rukavice.
…téměř vždy mám šátek, buď kolem krku, v kapse, nebo na kole.
Na noční projížďky vedle osvětlení na kole, vozím ještě čelovku (hlavně jako „polohové a montážní“ světlo).
K tomu v té ledvince pak typicky mám malý bloček (něco jako tenký kalendářík s plastovými deskami) a malou mikrotužku 0.5mm se zasouvacím hrotem a tuhami 2B – na poznámky, ale především na kreslení malých náčtrků různě na zastávkách.
Někde přímo na kole mám vždy minimálně jeden malý gumicuk a dva dráty do kola s niplemi.
Lahev s vodou mám vždy malou 0.7L PET jen na trekovém kole pro delší vyjížďky, jinak typicky žádnou. V horkém létě je to na delší jízdu nedostatečné, tzn. pokud s chystám dál, buď počítám s placeným občerstvením, nebo přibaluju další. Jinak ne. Nikdy před odjezdem na kole ze „známého“ prostředí se ale nezapomenu napít vody, min. tak. 0.2L.
Jídlo normálně na kole nikdy nevozím (pokud ho nepřesunuju). Když bych potřeboval jídlo, potřeboval bych i ubytování, jinak v pohodě hodně hodin vydržím, když na to přijde, nebo ev. něco malého k zakousnutí koupím cestou.*
Frantisek, kdyz potkal myho nejmenovanyho kamarada na dragsteru, prohlasil, ze je v tom ramu super misto na vetkani brasnicky na naradi…
Není. Podle mě je dost tenká hranice k připáskování duše, bombiček, přilepení gelů a brašničkou. Brašnička je něco jako ledvinka:)
Kde je hever?