kamaro 008

Přidat foto

Celkový pohled

Tohle je asi zbytečný luxus... prostě KING jen tak pro pocit a pro provětrání peněženky

King Cage Iris

Nové vnitřní vedení

Předělaná zadní brzda

Přední vidlice 455mm, 40mm offset, zadní standard QR 135mm

Vidlice z dílny kamaro

Nerezový přední nosič

Brzda předělaná z V na kotouč, upravený nosič Arsenal

Tak tohle se blátem určitě nezacpe :-)

Připraveno na cestu

Osazeny nosiče

Rám kola je ocelový Sfinx z Columbusu. Na rámu byly V brzdy nahrazeny za kotoučové, bylo předěláno vedení lanek na vnitřní (na Sfinxu vedou lanka volně spodem, což není zrovna ideální na údržbu) a bylo doděláno mnoho nejrůznějších návarků. Rám včetně vidlice, řidítek a nosičů byl nově nalakován autolaky na barvu RAL 4012.

Vidlice je nově svařena z trubek Columbus. Je nachystána na zadní náboj, abych v případě poruchy mohl prohodit kola s tím, že vadné kolo se vepředu snad bude trochu točit.

Celkově je kolo určeno jako cestovní. Po odstranění nosičů a drobných úpravách (zejména osazení pořádných plášťů) ho používám i jako MTB (jasně, nejezdím s tím žádné pekla, ale na druhou stranu to ani moc nešetřím, a zatím jsem spokojen).

Důraz kladu zejména na mechanickou odolnost, bezporuchovost, blbuvzdornost a snadnou (resp. alespoň v lese možnou) opravitelnost. Zkrátka tak, abych pokud možno všechno dokázal opravit mimo civilizaci a dalo se na tom ještě dojet dovolenou. Jezdíme ve dvou, takže kola musí být v co nejvíce ohledech kompatibilní, abych případně jedno kolo mohl použít jako zásobárnu náhradních dílů pro druhé a nějak na tom se ctí dojet. Nutno také říct, že jsem drobný škudlil a na dílech dost šetřím. Většinu komponentů jsem během let nakoupil na bazaru nebo někde levně nebo zadarmo sehnal. Tak nějak se to kolo během let vyvíjelo, všechny komponenty mají hodně nalítáno, až jsem to teď konečně nalakoval. Pochopitelně věci jako hmotnost a „bike-police factor“ jdou stranou.

(vloženo 13.7.17)

ma.cech
Ohodnoť bajk: (4.4  / 66 hlasujících)
Značka sfinx - kamaro
Model kamaro 008
Velikost 20
Hmotnost 13,8 (bez nosičů apod.)
Rám Sfinx - Columbus Zona
Vidlice kamaro - Columbus
Hlavové složení Chris King NoThreadset Headset
Kliky Shimano SLX FC-M660
Středové složení Shimano SM-BB70
Přesmykač Shimano Deore FD-M531
Měnič Shimano XT RD-M771
Řazení Shimano LX dual control ST-M580
Převodník SLX 24/32/42
Kazeta zadní SLX CS-HG80 / přední Deore CS-HG50
Řetěz Campagnolo C9
Náboj přední Shimano Deore 135mm QR
Náboj zadní DT Swiss 370 135mm QR
Brzda přední Avid BB7
Brzda zadní Avid BB7
Brzdové páky Shimano LX dual control ST-M580
Ráfek přední Mach MX
Ráfek zadní Mach MX
Dráty Nerez 2mm
Pedály Shimano SPD PD-M520
Řídítka Ocel 560mm (sletovány s představcem)
Představec ITM ocel (sletován s řidítky)
Sedlovka Force Team Carbon 27,2
Sedlo Brooks Swift Chrome Honey
Pláště přední Schwalbe Road Cruiser 26x1,5 / zadní Schwalbe Land Cruiser 26x1,75

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
ma.cech
ma.cech

14.7.17 17:46

Vilém: geometrie mi připadá v pohodě (měřil jsem to důkladně a měl jsem udělaný výkres v počítači a ta geometrie celkově dává smysl), ale souhlasím s tím, že to položený hlavový úhel má. Proto jsem tu vidlici udělal o cenťák kratší, ikdyž to stejně žádný vliv nemá a na jízdě ten 1cm nepoznám. To jen tak pro pocit.

Reagovat
Vilém
Vilém

14.7.17 13:55

Ono taky ten Sfinx mel takovou podivnou geo uz z vyroby. Alespon ta Zona co mam doma, bylo to vysoky, kratky a k tomu polozenej hlavovej uhel. Vyska stredu mi prijde na 26ku tak nejak normalni, o kousek niz nez osy kol.

Reagovat
Mr.Dan
Mr.Dan

14.7.17 13:14

Jasné, já vycházel z toho, kterou vidlicí výrobce ten rám osazoval a z jejich konkrétních hodnot. Tenkrát mi to navíc spočítal docent Mlok, dneska už bych na to přišel i sám :)

U mýho celopérovýho rámu pak výrobce pro změnu udává max. možnou zástavbovou výšku vidle (maximální možný A-C), což jsem na milimetr dodržel.

Reagovat
ma.cech
ma.cech

14.7.17 12:28

Jestli řešíš ten sag, tak ten já neřeším. Když se podíváš na různé výrobce kol, tak pokud ti u rámu vůbec někdo sdělí tuhle hodnotu pro kterou vidli je to stavěné (465 nebo 485 apod.), stejně jseš málo chytrý, jestli oni myslí se sagem nebo bez, a stejně si vidlici pak můžeš většinou nastavit třeba 80–120mm pomocí nějakých podložek, čímž každý soudruh podělá geometrii podle toho jak je mu libo. Než jsem jezdil na té pevné, měl jsem nějakou srágoru typu XCR, no mělo to sag 0,00mm takže po záměně za pevnou stejně dlouhou jsem vpodstatě nepoznal rozdíl (ani v délce, ani v pružení) :-)

Reagovat
Mr.Dan
Mr.Dan

14.7.17 11:55

Ok, já vycházel z toho, že mám taky v původně 26' rámu, kam patří 100mm zdvih a vidle a-c 463mm s brainem, takže SAG kolem 18mm, pevnou vidli 445mm, takže ty bys měl mít stejnou. 465mm patří spíš na 29er nebo 650b rámy a ta tvá 455mm se 40mm offsetem už by měla bejt v pohodě, ale furt je to kapku výš. Neřeš a jezdi ;)

Reagovat
ma.cech
ma.cech

14.7.17 10:31

Mr.Dan: Rám má geometrii na 100mm zdvih (délka axle-crown 465mm). Bylo to původně celé nové koupené kolo, které mělo 100mm vidlici (já jsem ale už druhý majitel rámu). Jezdil jsem teď 3 roky s pevnou carbonovou force 465mm. Tuhle novou jsem svařil o 10mm kratší, abych maličko vzpřímil hlavový úhel. Klame to, protože ta vidlice má tenké nohy, je brutálně široká a je v ní tenká guma.

Reagovat
Mr.Dan
Mr.Dan

14.7.17 09:39

Parádní touring oř. Akorát bych řekl, že ta vidle je tak o 2–3 cm delší, než by měla být, takže předek je moc nakoplý a střed moc vysoko, což se na druhou stranu pro tyto účely může i hodit.

Reagovat
Vilém
Vilém

13.7.17 23:42

Tipnul bych, ze myslel obe kola 29" :)

Reagovat
ma.cech
ma.cech

13.7.17 22:25

Jo asi bych 29 uživil, ale jak říkám, mám rád, když jsou kola kompatibilní. Takhle vezu 1 náhradní plášť, vezl bych 2. Stejně tak to náhradní kolo, když se pokazí na druhém kole, nějak to dám do kupy aby bylo vše pojízdné (pokud mají stejný rozměr). Kdybych chtěl 29, musel bych předělat obě kola. Nejjednodušší možnost by byla ty 2 kola zahodit, vytáhnout z peněženky několik desítek, možná stovku papírků a svařit a poskládat něco nového. Ale na to je mi trochu líto peněz, když tohle zatím slušně slouží. Navíc teď pojedu s koly student agency autobusem, momentálně mám hrůzu z toho jak to tam nacpu, teď bych skutečně nerad větší kolo, v tomto ohledu bych ocenil kdybych měl 160cm a 16" kolo :-)

Reagovat
jecnak
jecnak

13.7.17 22:08

Dobra expedicni potvora. V tehle veliksti jezdce by 29" aspon opticky sedla lip. Preju hodne prejetych horizontu.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

13.7.17 22:03

Moc pěkný počin. Kdo umí, umí…

Reagovat
kutil
kutil

13.7.17 21:42

Supr stroj :-) Můžeš mi prozradit + – váhu bagáže kolik jsi na tom vezl nebo vozíš? A počet km co jsi s tím schopen ujet, aby se ti následující den zase chtělo jet dál?

Reagovat
tomi33cz
tomi33cz

13.7.17 20:21

Paráda.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

13.7.17 15:56

nejdřív jsem koukal na kola a řikal jsem si, že na tohle kolo bych potřeboval kapitána… ale předposlední foto a popis tomu všemu dal smysl. hodně zajímavý.

Reagovat
Barak
Barak

13.7.17 15:44

Super, líbí moc.

Reagovat
Nimrod
Nimrod

13.7.17 14:59

že já nejdřív nekoukl sem, než jsem ti psal… :-)

Reagovat
vpa007
vpa007

13.7.17 11:48

Ólala!!! (-:

Reagovat

Další galerie z kategorie

Honzis 1
vasour1988 9
Lamex44 1
L31 5
hrota 7
JaMull 6