Ajaj

Přidat foto

Z Pražského Poháru

Možná přetažený šrouby nevim

(vloženo 20.3.17)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
McBlacky
McBlacky

21.3.17 14:26

Zdyn – chtěl jsem to taky psát, ale předběhl jsi mě. Souhlas.

Reagovat
honza1982
honza1982

21.3.17 10:45

Je to bagatelizování. Viděl jsem test třech carbonových řidítek. Jedny byly čínské z ali (rádoby značka, ale nikoliv fake) a dvoje značkové. Neubudu žádnou značku jmenovat. První praskly značkové. Zátěž byla stejná. Jednalo se o zavěšení různých závaží. Neříkal bych tedy: aliexpress = šmejdy. Ale určitě bych nekupoval podezřele lehké a pokud bych jezdil nějaký prasárny, asi bych se přiklonil k variantě hliníkové. Po zhlédnutí těchto fotek bude pocit jistoty o mnoho větší.

Reagovat
midlander
midlander

21.3.17 07:18

Rodla z Ali a borec podle bahna na dresu lehnul na levej bok. Takže asi nic překvapivýho.

Reagovat
-b-n-x-
-b-n-x-

21.3.17 02:43

No jo, neni nad ocelovou trubku. Anebo pak uz mozna jen ten titan.

Reagovat
klingon
klingon

21.3.17 02:09

3022: „Unava materialu“ to asi nebyla :-) Spis kombinace spatneho smeru vlaken ( je tam videt hodne zbytku pod uhlem ±45°, u levny ciny se to moc neresi), moc utazeneho predstavce ( zatizeni kolmo na stenu kompozit nema rad) a jestli tam byly bublinky od malo pritlacenych vrstev (viz moje pitva riditek: http://www.bike-forum.cz/…997-chybicka ) tak pak staci malo.....

Reagovat
Zdyn
Zdyn

20.3.17 23:09

No teda moc nevím, co se tady řeší. Praskají carbonová, hliníkova a dokonce i dříve ocelová řidítka.

Ze zkušeností bych také řekl, že více lidem zůstaly v ruce hliníková řidítka, než carbonová.

Zejména na únavu je carbon mnohem lepší než Al. Při únavovém lomu většinou alu řidítka uletí zničeho nic, bez předchozího upozornění, ale na carbonu je dost často dopředu cítít, že tuhost je horší a tedy indikace, že se něco děje. Ale při dobré ráně uletí ty rodla hned.

Další věc je, že na stejnou hmotnost jako carbon se s Al řidítkama nejde dostat (při rozummné tuhosti a životnosti).

Reagovat
Raf
Raf

20.3.17 22:58

Podobný řídítka jsem už někde viděl – https://www.aliexpress.com/…0346568.html?…

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

20.3.17 22:11

Uražený řidítka to jsem teda neviděl.

Reagovat
milan.v
milan.v

20.3.17 22:04

S-Worksy ale nemají žádné červené prvky, které tomá někde uprostřed, jak jsou uchycené v představci.

Reagovat
puka
puka

20.3.17 21:53

Lefty řídítka. :)

Reagovat
JakeF
JakeF

20.3.17 21:25

Jestli to nakonec nebyly origa, protože se to takhle občas dělá schválně, abys dodal pevnost v jednom směru a pružnost v druhým… Jestli to maj i S-Worksy to ale netuším.

Reagovat
snas89
snas89

20.3.17 21:05

McBlacky: jj, souhlas, cca 2 týdny zpět jsem viděl v servisu týpka, který na kolo za 200 chtěl namontovat fake sworks rodla.

Už jen když ses podíval do průřezu na konec profilu, tak byla vidět různá tloušťka stěn, vnitřní ovál místo kruhu…

A to měl ještě časovkářskou kozu a ht obojí hodně přes 100.

Jinak za mě pořád lepší ohnout, než zlomit. Tady bych zůstal u hliníku.

Reagovat
snas89
snas89

20.3.17 21:00

bahníčko:)

Reagovat
tomxxx
tomxxx

20.3.17 20:08

Nekdo tu psal o WCS, to jsou mimochodem taky pekny smejdy. Mam je na kole a vubec se mi neliby jak jsou zpracovany.

@3022: Na rodla si ale moc nevyberes, protoze hlinik je tenkej jak plechovka od coly, takze se o kluzu moc mluvit taky neda, pravda je ze kdyz ho blbe utahnes, tak se zmackne, ale karbon rovnou uleti.

Reagovat
jIrI___
jIrI___

20.3.17 19:53

No jo, karbon.

Reagovat
plzakj
plzakj

20.3.17 19:19

Hm. Kartonovej oredstavec nebo rodla fakt ne. Uz jsem videl praskly oboji a i tak jedu sjezd na hliniku vzdycky se strachem, ze mi to jednou zustane v ruce :-)

Reagovat
3022
3022

20.3.17 19:05

To jsou ty „supermoderní“ materiály. Kdo se diví, neví o nich nic. On je tam totiž přinejmenším jeden základní problém – „mez kluzu je tam fakticky identická s mezí pevnosti“ řečeno jedním způsobem, nebo-li řečeno jinak: jakmile se překročí určitá mez, bez varování to „prdne“. A ve spojení s únavovými lomy člověk nemá absolutně žádnou kontrolu nad tím, v jakém stavu to aktuálně je a jaké namáhání to oproti teoretické únosnosti vydrží. Doporučuju prostudovat speciální předpisy, které byli zaváděné v letectví po zkušenostech s kompozitními materiály.

A k tomu idiotskému testu na YT Štěrba kola: přejetí dodávkou vydrží kde co, podobně se „marketingově“ zkoušely i například „pistolky“ z plastů (od těch vojenských, přes paintballové a airsoftové až k vodním, stříkacím :) – a ty narozdíl od toho karbonového rámu vydržely)… i kdyby ho ovšem v tom testu nerozlámaly, nic by to samo o sobě neznamenalo, protože smerodatné by bylo, jaké zatížení to pak unese. Malá trhlina nebo vrub vám tam může snížit únosnost třeba 10× – nejde totiž jen o zeslabení toho materiálu, ale jde o to, že se pak v ní koncentruje tlak.

Reagovat
JakeF
JakeF

20.3.17 18:50

Kdyby tu 13 otočil opačně jak patří, tak se to nestalo… Co jsem viděl fotky, tak se v tom bahně hodně padalo. A zlomit ultralight řidítka není zas takovej problém i kdyby to byly origa, stačí trocha smůly.

Reagovat
Fran7
Fran7

20.3.17 18:25

Nevím, ale dle fotek to vypadá spíš na výjezd, všichni koukají dolů, i jezdec je do lehkého stoupání a taky kouká za sebe dolů. A za mě další důvod věřit hliníku od Humpolce :)

Reagovat
Strakááč
Strakááč

20.3.17 17:52

to je jedině čínský karbon.. ten test co dělali ve štěrbě na YT s author rámem dost ukazuje na pevnost a odolnost karbonu..a nějaký kvalitnější rodla nemůžou jen tak z ničeho nic, nepoškozený řachnout po pádu ne ? :D

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

20.3.17 17:47

tulda: dobře Ty :) + milion

Reagovat
racerRUZA
racerRUZA

20.3.17 17:29

Pravda, včera to bylo maso :-).

Reagovat
Nikovlas
Nikovlas

20.3.17 17:22

Originálně je tam všechno hliníkový – řidítka, představec i sedlovka.

Reagovat
milan.v
milan.v

20.3.17 15:31

Originální karbonová řídítka S-Works to rozhodně nejsou, to je jasné…

Na druhou stranu s tím lehl na zem a kdo ví, jak to vypadalo, asi to nebylo nic malého…

Reagovat
DADMTB
DADMTB

20.3.17 15:27

Zase hned zavrhovat carbon:-) …mám za to, že to neprasklo během jízdy, ale po pádu, pokud blbě lehneš, zlomíš/ohneš i hliník…je fakt, že karbon sám mám jen na „svátečním“, na kole na drsnější pojezd mám hliník, ale zase WCS taky nebude úplně nezlomitelné …a nebyl sám v neděli:-)

https://youtu.be/d7b1oCSO3CE

Reagovat
Ričardo1
Ričardo1

20.3.17 14:58

Jo pravda, vypadá to na čínu.

V detailu je vidět ten jejich typicki červeně podtrženej nápis

Reagovat
matbiker
matbiker

20.3.17 14:45

Sedlovku ( i tu jsem ale už zlomil), rám, ráfky v karbonu klidně ale kokpit ani za nic…

Reagovat
LRRTM1
LRRTM1

20.3.17 14:43

To je to gramaření :-D

Reagovat
McBlacky
McBlacky

20.3.17 14:42

Spešl na Expert epic 2017 dává hliníky. Takže vzhledem k popularitě aliexpresu i mezi celkem serioznimi závodníky bych se nedivil, kdyby to byla nějaká fake napodobenina, na což bych tipoval i díky mega kusům vlákem v lomu.

I originál (easton, ritchey, …) jde upálit o strom ani nevíš. Hliník ohneš, carbon ulomíš = oboje vyhodíš

Reagovat
Ričardo1
Ričardo1

20.3.17 14:27

Teda já to neviděl byl jsem v tu dobu na trati ale slyšel jsem že spadnul a při pádu mu to prasklo.

Cryzyy myslím že ty co na to dává spešl

Reagovat
Lachtis
Lachtis

20.3.17 14:26

No tvl, tak z toho mi běhá mráz po zádech, stát se to při rychlém sjezdu…hnus. Dotyčný může být rád, že stojí na nohou!!!

Reagovat
Cryzyy
Cryzyy

20.3.17 14:23

co to bylo za riditka ?

Reagovat
tulda
tulda

20.3.17 14:15

každopádně je teď ta třináctka otočená správně

Reagovat
Karma
Karma

20.3.17 14:03

já nevim, mě prostě přijde absurdní ušetřit 50 gramů na řidítkách a pak s sebou vozit 5 kilo bahna. Ale je to blbý, buď rád, že se ti nic nestalo.

Reagovat
tomasjirka.cz
tomasjirka.cz

20.3.17 13:58

Hele ja tohle videl uz i v Karpaczi na zavodech a ta predstava mne doted obcas desi a nechodim do uzasne nejlehciho vybaveni od ty doby… Muze bejt rad, ze mu nic neni.

Reagovat
jecnak
jecnak

20.3.17 13:53

Jen spatne startovni cistlo, nic vic.

Reagovat