Horák

Přidat foto

Chvilku to trvalo než jsem vše odladil, nafotil a sepsal. Ale udržel jsem se v prvotním nadšení a konečně dnes můžu přidat i svůj hlavní bike s popisem a fotkami ;-)

V začátku zimy mě omrzelo moje původní enduro Ghost ERT 9000. Jezdil jsem s ním 3 roky a najel 7000 km, avšak na moje potřeby bylo trochu předimenzované. Jezdím převážně horské šotolinové cesty nebo horší asfalt, k tomu polňačky či lesňačky a jen velmi málo něco, co cestu moc nepřipomíná.

Řekl jsem si že, i přes dobrý stav Ghosta, si pořídím něco lehčího. Jako nejlevnější, přitom nejzábavnější variantu s možností výběru komponent, jsem vyhodnotil vlastní stavbu. Tak jsem se dal do čtení všeho možného, tady na fóru i jinde a nakonec z toho vyšla Merida Ninety-Six Carbon 5000-D.

Při stavbě jsem řešil dvě zásadní věci – peníze a váhu. Díky omezenějšímu rozpočtu a dobrému stavu komponent posloužil Ghost jako dárce orgánů. Váhou 1,9kg včetně tlumiče a konstrukcí s tlumičem uloženým pod horní rámovou trubkou – nezasírá se tam od bláta a nevozím s sebou zbytečně těžká vahadla jejichž zdvih stejně nevyužiji, mě oslovila právě Merida. Během přestavby jsem dokoupil brzdy Shimano SLX, poněvadž původní Hayes jsem vyhodnotil jako neschopné dalšího spolehlivého provozu, a taky jsem koupil rovná řidítka s novými gripy. Do budoucna až se odporoučí plánuji výměnu klik na 4-hran za HTII a taky trochu zmenším rozměr plášťů na 2,1.

No a výsledek? Posuďte sami. Já jsem s ním velmi spokojen. Za cenu levného kola (po prodeji rámu Ghost) mám fulla v carbonu s celkem příjemnou váhou. Zamykání tlumiče z řidítek z toho udělá během chvilky HT-éčko, což se mi velmi hodí při asfaltových přesunech, které v okolí prostě mám. A podařilo se mi spojit zkušenosti a odstranit křivdy z mých předchozích dvou kol. Staré HT-éčko bylo tvrdé, Ghost byl sice měkký, ale těžký. Merida je měkká a zároveň lehká (ještě lehčí než ono HT).

Není to super moderní stroj, ale mě se líbí, postavil jsem si ho sám, hodně jsem se při tom naučil a při vyjížďkách z něj mám velikou radost :-)

edit: 23.3.2017 upgra­dováno koly Mavic Crossride

(vloženo 16.2.17)

jaspy24
Ohodnoť bajk: (3.2  / 42 hlasujících)
Značka Merida by jaspy24
Model Ninety-Six Carbon 5000-D
Modelový rok 2009
Velikost 18
Hmotnost 13,5 plně nastrojené, 12,9 bez serepetiček, obojí včetně pedálů
Rám Merida Ninety-Six Carbon 5000-D
Vidlice Rock-Shox Psylo XC
Tlumič DT SWISS XR Carbon
Hlavové složení FSA Integrované
Kliky Shimano FC-M430
Středové složení BB-UN26, 4 hran
Přesmykač Shimano Deore
Měnič Shimano XT
Řazení Shimano Deore
Kazeta Shimano Deore CS-HG50 - 9
Řetěz Shimano HG-93
Náboj přední Mavic Crossride TS-2 2016
Náboj zadní Mavic Crossride TS-2 2016
Brzda přední Shimano SLX BR-M675
Brzda zadní Shimano SLX BR-M675
Brzdové páky Shimano BL-M675
Ráfek přední Mavic Crossride 26" 2016
Ráfek zadní Mavic Crossride 26" 2016
Dráty ploché Mavic Crossride, straightpull, 24 ks
Pedály Shimano PD-M520
Řídítka MTB Force Speed, 31,8/640 mm
Představec Ghost 80mm
Sedlovka Ghost
Sedlo Selle Royal gelové
Pláště Schwalbe Rocket Ron 2,1

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
trpaslik72
trpaslik72

22.2.17 08:12

Pro přítelkyni, která měří 159 cm jsme vybírali fulla na 26 palcich. Sledoval jsem bazary, vyprodeje ramu a buh ví, co ještě… Nakonec jsem narazil na jeden z posledních kusů těchto z mého pohledu krásných rámů v malé velikost a bylo jasno… Uvidíme, jak si bude přítelkyně chrochtat :). K tvému setupu. Škoda, že jsi to nenafotil holé, bez blatníků. Jak je zde už napsáno, rozhodně je tam velký prostor na razantní snížení váhy za relativně málo peněz… Ať slouží…

Reagovat
bednous
bednous

17.2.17 20:43

Takže ne Rock Shox… ;-) Proto jsem se ptal, protože to je jak „Mercedes BMW M3“

Reagovat
jaspy24
jaspy24

17.2.17 20:16

bednous: Tak jsem použil google a tady je odkaz…

http://www.primeshop.cz/…barva-cerna/

Reagovat
bednous
bednous

17.2.17 19:45

jaspy24: RockShox X-Fusion E1? Nějaký odkaz by nebyl?

Reagovat
jaspy24
jaspy24

17.2.17 15:44

nitraq: s funkcí asi nic, ale je to úplně jiný systém odpružení takže se těžko porovnávají nějaké rozdíly

Reagovat
nitraq
nitraq

17.2.17 15:13

Jakou má souvislost poloha tlumiče (svisle/vodorovně) s funkcí tlumiče?

Reagovat
jaspy24
jaspy24

17.2.17 13:16

Peslezedirou: Spokojený jsem. Přímo na tlumiči se dá kolečkem nastavít úroveň pružení + zamykání z řidítek je moc praktické. Předtím jsem měl RockShox X-Fusion E1, ten se nedal zamknout jinak než, že jsem zašrouboval kolečko na úroveň pružení. Byly to tak 4 otáčky. Jinak se to nedá moc srovnávat protože tam byly vahadla na 160mm zdvihu a tlumič byl svisle.

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

17.2.17 12:33

Jak si spokojený s funkcí tlumiče, máš nějaké srovnání s tím co jsi jezdil dřív?

Reagovat
McBlacky
McBlacky

17.2.17 10:05

Strakáč – to půl kilo rozdílu v klidu uveze, full je vždycky lepší když jedeš mimo asfalt.

Reagovat
jaspy24
jaspy24

16.2.17 19:37

Strakááč: Důvod proč full je prostý – na rovině na hrbolatých cestách krásně vyžehlí nerovnosti a nemám rozbitý zadek a druhým důvodem je to, že velmi často (téměř každou jízdu) jezdím dlouhé sjezdy z hor domů opět po rozbitých cestách a tam full krásně drží a neodskakuje oproti HT. To že jezdím cesty neznamená, že jsou s hladkým povrchem…

Předchozí Ghost byl právě spíše na ty kořeny co píšeš a to jsem nevyužil, ale Merida s takto umístěným tlumičem a zdvihem 90mm na kořeny už moc není a je spíše na to co píšu výše. Prostě parádní hybrid fulla a HT pro mé potřeby.

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

16.2.17 19:04

Tyhle Meridy se mě prostě líbí.

Reagovat
Strakááč
Strakááč

16.2.17 18:46

já moc nechápu, že když jezdíš jen šotolinu a často prostě vyježděný cesty a málokdy to vemeš přes nějakej terén typu kořeny a tak.. tak na co máš fulla ? to by se to mnohem líp jezdilo na HT.. tykhle se zbytečně taháš s něčím, co tolik nevyužiješ :D

Reagovat
Honza03
Honza03

16.2.17 17:50

Ale jo při ceně těch výprodejových 26" rámu je to i celkem pochopitelné, hned sem si říkal že pro někoho komu nevadí 26" to bude super příležitost na vlastní stavbičku.

Reagovat
McBlacky
McBlacky

16.2.17 17:38

chvíli budeš ladit a bude to mít 10kg :)

ani moc nepraskaly, na tu váhu. jedině co, že si v terénu omlátíš kolena o vahadlo, je to moc široký na můj vkus.

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

16.2.17 16:48

Chybí mi tu klasická fotka zprava, která o kole řekne asi nejvíc. Rám se mi líbí, celek bych čekal lehčí, ale asi to nejvíc kazí vidlice, kliky a nevím, jak jsou na tom ráfky, případně pláště. 3×9 od Shimana nikdy více. To bylo podle mne 5 minut po dvanácté na změnu poměru tahu lanka po vzoru Sramu. Evidentně víš, proč to tak máš, tak ať Tě to baví.

Reagovat
vantom28
vantom28

16.2.17 15:33

nepřipadá mi, že by bylo malé.

kdyby jsi chtěl udělat trošku pořádek v kokpitu, tak tu nabízím slx řazení na ispec. je to tedy 2×10, ale mám i šaltr a měnič.

možná bych našel i lehce jetou kazetu. jen kliky by si musel někde koupit zvlášť.

Reagovat
jaspy24
jaspy24

16.2.17 15:27

Dazz: Téma převodů je na celé vlákno, kterých je tu taky požehnaně ;-) Tento rám se dělá pouze v 18" a 20" do nedávna jsem jezdil 19" která mi byla trochu větší. Na tomto se cítím velmi dobře. Měřím 175 a vážím 65 ;-)

Reagovat
jaspy24
jaspy24

16.2.17 15:25

vpa007: Tak jsem kvůli tobě skočil do sklepa a nafotil řidítka :-) Je na nich celkem plno. Dost místa pak zabere GPS, kterou často vozím. Hlavní co mě kdysi přivedlo ke kolu, bylo poznávání nových míst (cykloturistika) a u toho jsem trochu zůstal do dnes, i když dnes už jezdím i kvůli tréninku.

Jinak blatníky jsou extrém, ale mám s nima dobrý zkušenosti. Hodně bláta odkloní a vydrží i nějaký ten terén. Přestože tu skoro nikdo na fotkách blatníky nemá, tak já si to neumím představit bez nich. Jednou mi upadl přední a chvíli trvalo než jsem ho dal zpátky a stačil malý deštík a nedalo se přes kapky bláta v očích ani jet. A kdybych neměl zadní, museli by mě doma vzít hadicí i s batohem… :-D Stačí mi ten píseček co mi na záda naháže silnička… Jakmile uschne tak jdou dolu a přijdou na řadu zase v období děšťů, to je jasná věc. Ale fotit kolo bez nich se mi příčilo, když je normálně vozím.

Sedlo je pohodlné a na dlouhých trasách z něj zadek nebolí. Neumím si představit že sedím 50km na šlupce, kterých se prodává habaděj…

Reagovat
Dazz
Dazz

16.2.17 15:23

Zvláštní je obliba 3 × 9, taky jsem měl a po vyzkoušení 2 × 10 bych si 3 × 9 na kolo už nedal.

To jsem ještě neměl možnost vyzkoušet 1 × 11 :-D

Myslím, že by jsi snesl rám i o číslo větší. Asi nebyl k dispozici.

Reagovat
vpa007
vpa007

16.2.17 14:50

Hele, super reportáž ze stavby kola, to mě moc baví číst.. k domu i dobrej fotoreport, domácí stavba, to má cenu i přes to, že výsledek není asi můj ideál krásy, ale o to tu nejde, je to kolo tvý. Osobně mě jenom tahaj za oči blatníky, rohy a sedlo/křeslo (což je dáno tím, že jsem minimalista ;-)). Na druhou stranu karbonovej full je fajn, zamykání tlumáku taky… váha by, ano, mohla být nižší, ale co už.. pokud by v budoucnu měla být nižší, tak stačí číhat na bazaru a něco ulovit (kola, ;-)

PS: chybí mi akorát lepší fotka oblasti řízení, když už tam máš páčku na tlumák, tak jak to tam máš naskládaný ;-)

Reagovat
jaspy24
jaspy24

16.2.17 14:20

MrtweyUbrus: ale jo, šel jsem dolu o 3kg. Kdybych chtěl víc stálo by to 2× tolik a musel bych obětovat mých oblíbených 3×9 převodů. Jak píšu, do budoucna koupím menší a lehčí pneu a kliky. Pár gramů bych dal i na pedálech ale za ty peníze to nestojí. To bude dalších 0,5kg

Reagovat
MrtweyUbrus
MrtweyUbrus

16.2.17 13:55

Váhu jsi řešil ale moc nepořešil :)

Reagovat
H8me
H8me

16.2.17 13:38

koukam, ze to ma 13,3kg … to je celkem dost na 26" karbon celopero. Nicmene sladene pekne! At slouzi! odeme za 5*

Reagovat
jaspy24
jaspy24

16.2.17 13:31

lunochod: to víš, nemám doma servisní tým, který by mě celýho osprchoval ;-)

Reagovat
lunochod
lunochod

16.2.17 13:29

Podle těch blatníků to vypadá že se bojíš bláta :-)

Reagovat