Favorit Special F1 1980

Přidat foto

Socialistická závodnička – osazeno tím, co se dalo za komára sehnat. Unikátní brzdy a kliky vyrobené asi nějakým cyklonadšencem.

(vloženo 7.2.17)

edoard edoard
Ohodnoť bajk: (4.3  / 32 hlasujících)
Značka Favorit
Model Special F1
Modelový rok 1980
Hmotnost 11,5
Rám Favorit F1
Vidlice Favorit, krk Reynolds butted
Hlavové složení Favorit special
Kliky kopie Campagnolo Super Record, ?Viavelo?
Středové složení Campagnolo Nuovo Record
Přesmykač Campagnolo Nuovo Record
Měnič Favorit Special, 3 otvory
Řazení Campagnolo Nuovo Record
Převodník kopie Campagnolo Super Record, ?Viavelo?
Kazeta Suntour, 5s
Řetěz Sedis
Náboj přední Favorit Eska
Náboj zadní Favorit Eska
Brzda přední kopie Campagnolo Record
Brzda zadní kopie Campagnolo Record
Brzdové páky Favorit
Ráfek přední Bayer
Ráfek zadní Bayer
Pedály kopie Lyotard, klipsny Favorit Special Brno
Řídítka Favorit Special
Představec Favorit Special
Sedlovka Favorit Special de luxe, 26,2
Sedlo Favorit PWB
Pláště Kenda

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Marek_sbr
Marek_sbr

4.10.17 10:53

Kolo je super a líbí se mi, že je tam vidět ten kutilský duch. Kliky jsou na pohled věrnou kopií Campy a bidon je téměř nesehnatelný kousek ze 60. a 70. let.

Reagovat
edoard
edoard

22.2.17 20:34

cioran-m: našel jsem podobné rámy ze stejné doby, společné znamení je taky ta zepředu upravená hlavová mufna, to měly jen ty „lepší“ rámy:

http://lahvac1.rajce.idnes.cz/…pecial_1980/#…

http://www.sterba-bike.cz/…super-record

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

22.2.17 10:49

Je to fakt moc pěkný, tak jak to je. Akorát /nejsem žádnej odborník na Favority, jako Stamnda/ – neměly běžný ef jedníce z přelomu sedmdesátejch a osmdesátejch let napojení té zadní vidlice nahoře jakoby přetažený až na druhou stranu? Nebo se to už dělalo takhle?

Reagovat
sergo
sergo

10.2.17 20:08

Ahoj,

hodně krásné práce, pěkný lak A tady bych mohl svůj komentář ukončit, ale jestli mám rejpat, tak bych trochu mohl.

Je ten rám opravdu Favorit?

Reagovat
standoslav
standoslav

8.2.17 12:37

Taky krásná vzpomínka.

Představec s imbusem se dělal až na sklonku výroby, to jim to trvalo, než je napadl imbus

Hazka- první modely byly tyto, pak si asi prosadili logo

Sedlo, kopie Brooks, nepovedené, taky se mu říkalo Český Kameňác

Brzdy- mozna nějaký výkovek pro více italských firem

Stred- o nějaké malovyrobe u G.jsem slyšel, ale neviděl nikdy

Reagovat
Trepifajxl

7.2.17 22:27

edoard: ano, mělo to plno nedostatků, ale jak je vše relativní, tenkrát to bylo pro mě nejlepší kolo na světě

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

7.2.17 20:07

Krása,první fotka jako z kalendáře,za 5.f

Reagovat
SAINT-Robin007

7.2.17 19:59

tadial som sa potacol od hostaka na dalsu stac vraj dobry parcik kamarat

Reagovat
buba CZ
buba CZ

7.2.17 16:09

Hezkej je,to jo.Tohle sedlo vidím poprvé a je parádní.Představec bych dal ten stím zapuštěným šroubem a bylo by to dokonalé.

Reagovat
jecnak
jecnak

7.2.17 15:51

Krasne kolo. Jen z nej mrazive dychne realny socialismus :-/

Reagovat
edoard
edoard

7.2.17 13:54

Na ten rám jsem postupně sehnal kompletní Nuovo Record, ale nakonec jsem vše pověsil na italského hřebce:)…

Během chystání sady mi totiž došlo, že prezentovat tohle krásný sedlo, představec, sedlovku či hazku jako závodní náčiní z 80. let, je socialistická realita stejně jako doma dělané díly a přesmykač, co objel dvakrát zeměkouli.

Brzdy jsem taky dlouho marně hledal na velobase i jinde v domnění, že to musí být nějaký výrobek, bohužel bez výsledku, proto se přikláním k homemade. Kliky jsou soustružené podomácku tutově, letí to místy o milimetry, pouze jsem při koupi něco zaslechl o Viavelu z Gottwaldova…

Reagovat
Trepifajxl

7.2.17 13:43

akorát vlastně sedlo na tom byla taková ta černá štika, prdel poznala středověk, ale dnes díky tomu můžu sedět prakticky na čemkoli

Reagovat
Trepifajxl

7.2.17 13:41

líbí, Eddy, líbí

ta nostalgie, když si vzpomenu na ten pocit nevýslovného štěstí, když jsem co 13ti letý dostal od oddílu poukaz a jelo se pro tohle do Romcikan

byla pak ještě verze plně osazená Campagnolem, ale ta byla v našich představách dál než za hranicí vesmíru, i tohle byla neskutečná výhra

tohle už dnes nikdo nezažije, neprožije, nepochopí

Reagovat
learita
learita

7.2.17 13:34

Super rám, pěkný lak. Je to nejspíš nový lak? To osazení bych určitě doladil. Vždyť na to můžeš dát Centriky a ty snadno seženeš. Zadní odlehčená prehazka se dávala na základní F1, tady bych viděl Campu. Kliky taky:-)

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

7.2.17 13:22

Jakobo: Jo ta hazka je nejaka casna ne moc bezna verze.

Reagovat
Jakobo
Jakobo

7.2.17 12:54

No za komunismu bylo asi mozne vsechno. To je jak dnes, kdyz si nekdo v Cine vyrobi Lamorgini. Otazka je, jake byly vlastnosti. Ty Dia Compe jsou kovane a dofrezovane, mel jsem Gran Compe 400. Jestli to take koval nebo jen vzal kus duraloveho bloku a z nej brzdy vyrezal lupenkovou pilou, je to mozne. Pak ale mohly mit min jak polovicni tuhost a pri ostrem zabrzdeni brzda praskla. Spis se divim te hazce, to je nejaky domaci tuning nebo se fakt takove vyrabely?

Reagovat
André Vebr
André Vebr

7.2.17 12:41

Jakobo: Pochybovat nemusíš, na vlastní oči jsem v 80tých letech viděl práci p. Bryndy z Kladna, který vyrobil dokonalou kopii brzd Campa Delta… Tohle ale vypadá na přeleštěný Dia Compe, kliky možná Walter. Jinak celý kolo krásná práce!

Reagovat
Jakobo
Jakobo

7.2.17 11:33

Ty brzdy bych rekl, ze jsou Dia Compe. Melo by to tam byt nekde vyryte. Silne pochybuju, ze by je nekdo delal doma na kolene.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Steev 7
Mican_1 0
MCS 0
mirdanb 2
pumpy 4
vlkuc 1