Supice

Přidat foto

Supici jsem si pořídil na širokou škálu ježdění. Do práce, na letní bikepacking po horších silnicích, šotkách a lesních cestách, Pokud si sednem, přemýšlím, že bych na ní jel transcontinental v létě 2018.

Zatím proběhlo několikakilometrové odpanění a zatím dobrý, při mé výšce 180 a inseam 86 jsem bral velikost 56 a myslím, že to sedí (byť silničku od authora jsem měl 52). Nějak si nerozumím s těmi rozcapenými rodly – buď si zvyknu a nebo se vrátím k ritchey biomax. Co se týče kotoučů, tak to je moje první zkušenost s nimi a zatím je hodnotím kladně a ani vizuálně mi nevadí.

(vloženo 10.1.17)

NesmrtelnýKostěj
Ohodnoť bajk: (3.5  / 33 hlasujících)
Značka Superior
Model X-Road Elite
Modelový rok 2016
Velikost 56
Hmotnost 10,04 uvádí výrobce. Příležitostně převážím.
Rám hlína
Vidlice karbon UD
Hlavové složení FSA Orbit C-40 No.42/ACB
Kliky Shimano Tiagra 4700 50/34T
Přesmykač sram apex
Měnič Shimano Tiagra 4700 SS
Řazení Shimano Tiagra 4700 2x10
Kazeta Shimano HG500-10 11-32T
Řetěz KMC X10
Náboj přední ONE Race Ultralight 15mm/12mm
Náboj zadní ONE Race Ultralight 15mm/12mm
Brzda přední Tektro Lyra, mechanic disc brake 160mm
Brzda zadní Tektro Lyra, mechanic disc brake 140mm
Ráfek přední Weinmann XC 180D 24H
Ráfek zadní Weinmann XC 180D 24H
Dráty Sapim race
Pedály Shimano 105
Řídítka FSA vero compact
Představec ONE Race 31.8mm
Sedlovka ONE Race
Sedlo Selle Royal Seta Performa
Pláště Continental ultra sport II 622x28

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
NesmrtelnýKostěj
NesmrtelnýKostěj

10.6.17 23:35

Čínské ráfky weinmann nevydrželi mé květnové nasazení (1750km) a kolem niplů se objevily drobné prasklinky. Zatím to budu hlídat, ale do budoucna to asi chce výměnu mečů.

Reagovat
NesmrtelnýKostěj
NesmrtelnýKostěj

6.6.17 21:15

Člověče, nevím s tím kopáním, nezaznamenal jsem, používám silniční tretry sidi genius 5 fit ve velikosti 44 a nic podobnýho nepozoruju.

Jediný dvě věci co bych asi tak konstruktérům vytknul je vyvedení bovdenu od přesmykače proti směru rotace zadního kola, čili do něj lítá bordýlek a pak umístění můstku zadní brzdy, kdy vystředit prasátko jde velmi obtížně, páč se klíčem kvůli sedlový zpěře obtížně dostává k zadnímu imbusu.

Reagovat
I_H
I_H

19.5.17 14:52

No kolo je to dobré a jedí se jak píšou kolegové pohodlně, to mohu potvrdit (mám X-Road Issue 2017).

Ale co mě nejvíc se®e je chybyčka konstruktérů co navrhovaly rám, kdy zadní vzpěra u kotoučové brzdy je moc „odtažená“ od zadního kola a při šlapání dře / brnká tretra o spodní rámovou vzpěru (přímo ve sváru) a podobné, ale né v takové míře je to na opačné straně :( je to na nakopání inženýrů do pr… karbonová verze rámu je dělaná jinak, tam to nehrozí :)

Reagovat
NesmrtelnýKostěj
NesmrtelnýKostěj

20.2.17 19:07

Dík za nabídku, kola ani pláště přehazovat nebudu. Jsem spokojenj s tím co tam je na takový to moje 60%silnice 30%šotolina 10%rrozbitější lesácký cesty se mi ty g-one třicítky jeví jako značka ideál.

Budu teď dávat supici na garančku, tak asi se nad těma bovdenama zamyslím, díky za typ. Potřebovali by minimálně trochu pokrátit, pod řidítkama to dělá moc velký oblouky a když jdu tady ve Středohoří na poslední placku do kopce ze sedla, tak do nich kopu.

Jinak s kolem jsem celkově moc spokojenej, takovej návrat ke kořenům cyklistiky. Svižný, ale pořád hodně pohodlný povožení, žádný budíky, mapa v hlavě, čistě jenom jedu a užívám si kochačku, domů se vracím mírně zablácenej a spokojenej, kolo i sebe nacpu do sprchovýho kouta, na manželku se usmívám a všechno je v okeji.

Reagovat
Kadel x road
Kadel x road

17.2.17 23:16

Ahoj mam taky x roada a zacinam byt stale vice spokojeny az na drobny blbosti!Jen doporucuji rozebrat lanka a bovdeny a dat lanka na primo a ne krizem v ramu jak je to z tovarny ma to ještě lepsi radici ucinek…mam nalitano cca 700km bahno,voda,snih,sil­nice sterk a zatím super…mam dvoje zapletena kola a tocim to,na jednych cyklokrosove plaste a na druhých karbonech plaste schwalbe od výrobce a na ty na jare prijdou silnicni plaste 25 sire a bude to plnohodnotna silnicka…Jinak mam ty puvodni zapletena kola doma navíc a prodavam je kdyby jsi mel zajem tak se muzem domluvit na rozumne cene aby jsi nemusel prehazovat plaste…

Reagovat
NesmrtelnýKostěj
NesmrtelnýKostěj

16.1.17 16:48

Tak jsem byl Supici trochu zajet a mám pár poznatků. Třeba se někomu hodí při rozhodování.

Velikost jsem trefil dobře, nic mě na kole nebolí a zároveň se mi zdá, že je stále dobře ovladatelný. Trochu méně agilní než byla moje autoří silnička A5503,(může to být váhou a nebo taky vzpomínkovým optimismem) ale pořád dobrý a jeví se mi jako mimořádně pohodlný na dlouhý štreky. Blbý jsou ty rozcapený řidítka, ty půjdou pryč, nemůžu si na ně zvyknout, šahám bokem a celkově se mi divně drží. Kotouče brzdí moc dobře, jezdil jsem v tý rozsolený srajdě a reakce okamžitá. Jenom kvičí jak vražděný podsvinče – ale to snad bude v pohodě až si spolu sednou kotouče a destičky. Pláště se mi jeví jako velmi pohodlný na rozbitejch lokálních silnicích, na cyklostezkové šotolině jsou taky bezva. Horší je to na štěrku a v terénu s blátíčkem. Tady to asi bude chtít něco s hrubším vzorkem a rozměr tak 35. Tiagra 4700 fachčí stejně dobře jako moje stará 105 a navíc se mi tam nebimcaj žádný tykadla. Tak zatím takhle.

Reagovat
Kadel x road
Kadel x road

15.1.17 22:13

Já mám na svým xroadu oba kotouče 140 a bohaté to stačí…

Reagovat
LM
LM

13.1.17 00:49

Ne, nejde o pevnou osu ale o fyziku :-).

Při brždění se váha přesune více na přední kolo, které díky tomu snese mnohem více brzdné síly aniž by šlo do smyku. Zadní kolo se naopak odlehčí a jde do smyku snadněji.

Reagovat
NesmrtelnýKostěj
NesmrtelnýKostěj

12.1.17 18:58

S tím průměrem kotouče to je pravda, ve předu je 160mm. Opraveno. Nenapadlo by mě, že se předek od zadku bude lišit v průměru. Jsou to moje první kotouče, tak s tím nemám žádné zkušenosti. Je to pro to, že na vidli je pevná osa v zadní stavbě jen rychloupínák?

Reagovat
DaD
DaD

12.1.17 17:23

Pěkné kolo. Škoda těch fotek :(

Reagovat
skvedo
skvedo

12.1.17 15:14

Přední kotouč je 160 mm. Superior to má na webu špatně.

Reagovat
SB@RB
SB@RB

11.1.17 21:52

Super Supr, len by to chcelo viac fotiek a pohľadov :o) len smelo do toho, je to fešák.

Reagovat
NesmrtelnýKostěj
NesmrtelnýKostěj

11.1.17 15:55

No jo no, já vim:-( fotograf jsem mizernej. Zkusím až bude trochu sluníčko.

Reagovat
jdp
jdp

11.1.17 13:56

moc pěkný

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

11.1.17 12:50

Taky si myslím, že by to chtělo lepší foto, SUP na B-F moc nejede, ale mně se SUPáci líběj docela dost :-)

Reagovat
vpa007
vpa007

11.1.17 00:23

trestuhodně mizerná fotka nejspíš úplně parádního kola… přefoť to prosím, ať je na co koukat ;-)

Reagovat
hawran
hawran

10.1.17 23:17

tromboonen: Váhy bych se nebál, protože pokud Kostěj napíše „hodně nalehko“, tak jak ho od vidění znám, myslí to hodně naturisticky. :-D

Reagovat
NesmrtelnýKostěj
NesmrtelnýKostěj

10.1.17 17:25

Díky, tak uvidíme jak vydrží zdravíčko a tréninkový nadšení, zatím víc běhám, než jezdím.

Té trvanlivosti rámu bych se nebál. Cestuju poměrně hodně nalehko. Třeba teď z kraje podzima jsem šel cestu slovenskejch národních hrdinů se základní váhou báglu těsně pod sedm kilo. Na transcontinental to mám promyšlený bez spacáku, jen s lehkou péřovkou a žďárákem. Ale chci si to samozřejmě v létě zkusit nanečisto:-)

Reagovat
tromboonen
tromboonen

10.1.17 16:49

Podle nastaveni vypada, ze docela sedi, rozhodne neni velka… odvaznej plan s tim Transcontinental, kloboucek, jen aby to vydrzel ram (do te doby a behem), nejak se mi nezda, ze by byl stavenej na naveseni (byt minimalni) bagaze a Trans s batohem asi nebude to prave…

Reagovat