ghost carbon versus thule proride

Přidat foto

Zdravím Vás, chtel bych upozornit majtele Ghost slamr, lektor a dalších carbon rámu od Ghostu z nove kolekce at si dají pozor na držák kola thule pro rudé. Me po dvou jizdach Slamru v drzaku vznikly male promaclinky na hraně carbon rámu. Nevím jestli je spatne nosič nebo carbon.

(vloženo 9.8.16)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
-b-n-x-
-b-n-x-

11.8.16 16:29

Neni nad ocelovy poctivy ram :-)

Reagovat
day by day
day by day

11.8.16 08:23

Dagu, jak jsme se vcera bavili na obchode, dej na to nejaky kus molitanu, miralonu nebo neceho podobneho pri dalsim uchyceni do drzaku a je to :-) pripadne dokup ten adapter, vsak na neco prijdes, jen aby fakt nebyla narusena struktura vlaken a pozdeji to neruplo :-( Kua to by byl pruser.

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

10.8.16 22:06

Sunshine 29 & goofy: Viz můj spodní komentář a příhoda s promáčknutím bývalého rámu ;) Spravila to nálepka BF a jezdilo se dál. Ale hlava se s tím musela dlouho smiřovat.

Reagovat
Sunshine 29
Sunshine 29

10.8.16 22:05

goofy: když já mám velkou sílu :)

Reagovat
Johnnyxjr
Johnnyxjr

10.8.16 22:00

Nemá tam co lítat přední a zadní kolo utáhneš a tady s citem dotáhneš rámovku vozím tak karbonové rámy několik let a nikdy žádnej problém

Reagovat
goofy
goofy

10.8.16 21:58

Sunshine 29: alu rám je v tomhle celkem blbuvzdorný. Maximálně se to prohne.

Reagovat
Sunshine 29
Sunshine 29

10.8.16 21:33

BTW co alu rám a utaženej držák, když už se tady rozjela pěkná diskuze :) Vadí, nevadí??

Podle mě radši utáhnout než aby to tam lítalo…

Reagovat
Dag
Dag

10.8.16 20:36

Vilém: Nestraš

Reagovat
Vilém
Vilém

10.8.16 19:45

A ted jeste, jestli to neni naopak od toho tlumice.

Reagovat
Wolf7
Wolf7

10.8.16 19:22

K tomu poromáčknutí karbonu bych ještě dodal, že na ten tlak držáku reagoval rám promáčknutím pravděpodobně proto, že v tomhle místě bude v rámu zalepená duralová výztuha, která má za úkol rozložit pnutí od uchycení tlumiče na větší plochu karbonového profilu. Díky tomu, že se karbon v tomto místě prohnul včetně té duralové výztuhy, tak bude tato deformace trvalá (ta výztuha tomu prostě nedovolí, aby se to vrátilo zpět).

Pokud by ses pokusil upnout rám uprostřed trubky, kde výztuha není, tak by to karbon buď ustál jako pružnou deformaci a nebo by křupnul úplně a šel bys koupit novej rám, protože praskliny mají v karbonu nepříjemnou tendenci se postupně šířit. Karbonové rámy zkrátka nejsou v rámci gramaření dimenzované na jiné zatížení než na to, které vzniká při ježdění.

Reagovat
TheJD
TheJD

10.8.16 18:55

Taky tam pisou, ze preprava kol ghost je povolena pouze uvnitr aute a to tak, ze je kolo dostatecne zajisteno proti poskozeni jinymi predmety uvnitr auta.

Reagovat
Fran7
Fran7

10.8.16 17:29

Překlad první věty zní: Dopravu na střeše nebo zadním nosiči vozidla může způsobit tlak, který může poškodit vaše kolo.

To je jako nesušte kočku v mikrovlnce. Prostě rada za všechny prachy.

Reagovat
Dag
Dag

10.8.16 15:49

Mad Cat1: Mohli by jste mi někdo přeložit co pisou u te otazky7 na webu Ghostu. Předem diky.

Reagovat
Dag
Dag

10.8.16 15:02

Rám je carbon.

Reagovat
Kamilac
Kamilac

10.8.16 14:32

ten rám je myslím karbon, jenom zadní stavba je AL

Reagovat
figur
figur

10.8.16 14:29

Pokud se celá diskuze týká kola (rámu) z profilu, tak ten rám je alu ne? Ne, že by ta mrzutost byla menší, ale přetřásá se tady jen carbon.

Reagovat
Mr.Dan
Mr.Dan

10.8.16 14:23

goofy: to máš recht, na druhou stranu pokud jede míň kol a míň lidí (třeba 2+2 nebo dokonce 2 lidi a jen vezu svůj bajk), tak nic rozkládat nemusím (ani přední kolo vyndat, prostě nic). 3 + 3 by se možná taky vešly, ale pak už by nezbylo místo na bagáž. Pokud někdo vozí kola min. jednou týdně, tak potom jsou externí nosiče určitě lepší, ale já bych to nechtěl.

Reagovat
Mad_Cat1
Mad_Cat1

10.8.16 14:01

Zde otázka č. 7 s odpovědí na webu ghost

Já to vyřešil aspoň nosičem za pevnou osu, kde je jedinej problém v tom, že se musí vozit v autě přední kolo, ale to zkousnu a druhá věc, že s tímhle nosičem není kolo na střeše zamčené, ale to je stejně jedno, když i z těch zamčených lze kolo dostat za pár sekund pryč.

Reagovat
Spider_29
Spider_29

10.8.16 13:48

Ta promáčklinka je malá a jen na jedné z hran, tak snad ne.

Spíš mě překvapuje, že se karbon promáčkl.

Reagovat
Dag
Dag

10.8.16 12:56

Spider 29: Rikam to nerad, ale mas pravdu. Když vidím co jsem napachal a zamyslim se nad tím, tak si říkám ze to tak muze upnout jen ......... Jen doufám ze to drobné promacknuti nebude mít vliv na budoucnost rámu.

Reagovat
Spider_29
Spider_29

10.8.16 12:21

No, já teda nevím, ale nápad uchycovat tenounký karbonový rám (resp. trubku) hranatýho průřezu do Thule držáku, kterej se nutně o tu hranu opře, je prostě pitomost na n-tou.

Nelze vinit rám, nelze vinit držák, jedině uživatele.

Reagovat
marek_K2
marek_K2

10.8.16 12:19

na pevnu osku je thule 565

Reagovat
mirorek2
mirorek2

10.8.16 12:11

bone: a co pevná osa?

Reagovat
Kamilac
Kamilac

10.8.16 11:17

no ty vole 1400,– za vohlou trubku

Reagovat
Bonebiker1
Bonebiker1

10.8.16 11:03

goofy
goofy

10.8.16 11:00

Mr.Dan: a na co ti je jako větší počet lidí než kol? Trošku napikaču řešení ne? Pokud auto, tak minimálně 3 kola a 3 lidí dovnitř. Měl jsem, jezdil jsem dlouho, ale to pohodlí, když to nemusíš skládat jak ocas, a jenom to připneš na střechu a jedeš.

Reagovat
Mr.Dan
Mr.Dan

10.8.16 10:51

Moc nechápu, co tady řešíte. Kdybyste měli pořádný auto a ne nějaký mikro pixly (a to nemyslím ani dodávku, ani žádný MPV), tak naložíte buďto dvě kola a tři lidi nebo čtyři lidi a dvě kola dovnitř a žádný promáčkliny nebo dokonce ukradení kola z držáku nehrozí. (tři kola a dva lidi taky možno, ale ještě jsem nezkoušel) A navíc spotřeba nejde nahoru a můžete vjet bez obav do podzemní garáže. Ale proč to řešit jednodušše, když to jde složitě ;)

Reagovat
xaver
xaver

10.8.16 10:40

viděl jsem, že poslední dobou se prosazují držáky kol, kde nedochází kontaktu s rámem, kolo je upevněné za kola..

Reagovat
misahruby
misahruby

10.8.16 10:39

N ty vo… Já mám Lectora a nocič thule na kulu. Raděj to stejně chytám za sedlovou trubku rámu, která je kulatá, takže by se to nemělo stát, Ale všeobecně by se karbon takhle uchytávat neměl, zvláště když je takhle hranatý.

Reagovat
Fran7
Fran7

10.8.16 09:58

A nebylo spíš málo utažené a při jízdě to mohlo skákat a vytunit tak tuhle promáčlinu, to jen, že píšeš, že to dotahuješ na krev a minule problém nebyl. Jo a myslím, že upínat to u držáku tlumiče je nesmysl, takhle to musí na tom rámu držet za konce upínáku, kdežto chytat to za rám „třeba uprostřed horní trubky“ tak do obvykle drží uprostřed upínáku a síla upnutí není na konci kdy dochází k přepětí středové části, ale přímo uprostřed a tím se síla rozloží.

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

10.8.16 09:55

Tuhle diskuzi nechápu, ostatně jako poslední dobou více diskuzí. Chyba je zřejmá, resp. jsou dvě. Špatný způsob uchycení za rámovou trubku a nadlidská síla (pokud budu psát slušně). Přitom řešení jsou tu dvě přímo v diskuzi. Jednoduché, fungující, spolehlivé, rychlé… je třeba změnit způsob uchycení a netřeba dále vymýšlet, jak si poškodit rám nějakým super tvarovaným držákem.

Reagovat
goofy
goofy

10.8.16 09:01

Ou to naštve… :-/

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

10.8.16 04:43

Marek: Já vím jak karbon funguje, ale překvapuje mě že se prohne. Co já vím tak bych čekal že praskne :)

Reagovat
Rubi
Rubi

9.8.16 23:41

nechapu jak se muze karbon promacknout, to snad neni technicky mozne ne? :D bud pruzi nebo prdne… a o to vic se divim ze se ti to stalo na 591, ktera mi prislo ze moc utahnout nejde, oproti treba 532, kterou jde dorvat docela slusne…

Reagovat
marek_K2
marek_K2

9.8.16 23:23

cosmodante: ten frame protector maju nafoteny aj v 598ke kde ho odporucaju pouzivat. https://cdn2.static-tgdp.com/…_640x420.jpg

Mr.Duck: carbonovy ram je dizajnovany na velke zatazenie, ale nie bohuzial v tom smere. Preto to mas u mnohych v navode a na niektorych priamo vystraznu nalepku na rame . „Do not clamp!“

Reagovat
cosmodante
cosmodante

9.8.16 22:54

Dag: Kup Thule pro ride 598. Tenhle nosič je dělaný na karbonové rámy. Mám tyhle dva. Na jednom vozím Supa a na druhém Ghost Lectora a bez problému. Zobák je větší než u 591 a když dotáhneš do možného maxima, tak se ti uzávěr protočí, takže rám nepoškodíš. Výborný nosič.

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

9.8.16 22:50

Jak se sakra promackne karbon? :o

Reagovat
Sunshine 29
Sunshine 29

9.8.16 22:48

Tak to je slušný…Mám taky pro Ride 951 a tahám to celkem na krev, ale dávám kolem rámové trubky vždy kousek vodovodní izolace (spíš kvůli karbonovému chrániči rámu), to že by to mohlo deformovat rám by mě nikdy nenapadlo. Mám alu a bez barvy (takže to jen leští), takže asi ok, ten carbon bude náchylnější…

Asi začnu utahovat o fous méně…

Reagovat
Aspean
Aspean

9.8.16 22:22

S Thule 598 dobré zkušenosti. Ten upínací systém je vyřešen prostě lépe a i ochrana proti nadměrnému utažení je fajn. Což by tady bylo asi k nezaplacení.

Rám na mým Ghost Pathriotu je stále užasně hranatej :-)

Reagovat
Wolf7
Wolf7

9.8.16 22:13

MirosPikos: V autě většinou vozím další spolujezdce a nebo rodinu, takže na přední kola opravdu nemám místo. Té nižší pevnosti uchycení jsem se původně taky trochu bál, ale bytelnost nosiče a pevnost uchycení biku mne mile překvapila. Co se týče rychlosti, tak si troufám říct, že je to s uchycením za přední kolo minimálně srovnatelné ne-li i lepší – zašroubuješ jeden stavěcí šroub, který zajistí přední kolo a zacvakneš jednu sponku, která přidržuje zadní kolo a máš hotovo (popřípadě ještě můžeš zacvaknout zámek). Nejsem agent téhle firmy, ale komu čest, tomu čest. Karbonové rámy opravdu nejsou moc stavěné na upínání do klasických nosičů.

Reagovat
marek_K2
marek_K2

9.8.16 22:13

No toto teda nikdy nenapalo, ale nasiel som to aj na mbr http://forums.mtbr.com/…-947550.html mnohe znacky to maju zevraj priamo v manuali napisane. Dokonca thule o tom vie kedze vyraba carbon frame protector https://www.thule.com/…984-_-984000

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

9.8.16 21:39

Wolf7: Já tedy nevím, ale geniálně jednoduché mi přijde uchycení za přední osu. Krom rychlé manipulace (uchycení trvá včetně sundání a předního kola řádově pár minut) zde vidím ještě jednu podstatnou výhodu – posun těžiště. Kolo pak drží jako přibité. Pokud má někdo dostatek místa v autě na přední kolo nebo kola, pak tohle vidím jako nejracionálnější řešení. To tvé řešení bude dobré pro někoho, kdo nemá v autě místo na přední kolo.

Reagovat
Dag
Dag

9.8.16 21:30

baboon: nestraš mě. Doufám že to nebude mít vliv na funkci. Příště už budu raději vozit v autě.Jsem netušil že bude s carbonem taková komplikace.

Reagovat
Wolf7
Wolf7

9.8.16 21:12

Co se týče držáku na kolo tak po osobní zkušenosti můžu jen doporučit YAKIMA FRONTLOADER. Bike drží jen za přední a zadní kolo a rámu se nosič vůbec nedotýká. Navíc je to stavitelné na průměr kol od 20" až do 29" a geniálně jednoduché a rychlé uchycení.

Reagovat
baboon
baboon

9.8.16 21:04

Spíš jen zvídavá otázka – opravdu té karbonové rámové trubce – která je konstruovaná zejména na tah ohyb a zkrut – nevadí, když se na ní tlačí z boku? Přijde mi, že silnější dotažení by mohlo mít vcelku fatální vliv na její budoucnost, ne? (jemné prasklinky, narušení struktury, po čase jakési změknutí atd.) Např. karbonová řidítka jsou na to předpokládám konstrukčně uzpůsobena a hlavně jsou v podstatě „obejmutá“ po celém obvodu.

Reagovat
Dag
Dag

9.8.16 20:53

cash: je pravda že jsem to dotáhl celkem na krev :-( Asi to bude i tím. Vezl jsem o 14 dnů dříve stejnou cestu a vše bylo v poho.

Reagovat
Dag
Dag

9.8.16 20:51

TheJD: Myslím že by tě měl na to upozornit prodejce kola. Já když jsem jim dneska volal a upozornil je na to, tak se divili. V návodu ke kolu jsem žádné upozornění nenašel. :-(

Reagovat
cash
cash

9.8.16 20:51

Jak jsi to dotáhl ??? Viděl jsem několik poničených rámů od nosiče. Promačklina, jemné popraskání laku . Vše zapříčiněno dotažením čelistí na krev. Což je zbytečné , kolo drží i při decentním dotažení.

Reagovat
Johnnyxjr
Johnnyxjr

9.8.16 20:43

Tu 598 má a tahám na to 2 karbonové rámy ( Trek a scott ) a v poho.

Reagovat
TheJD
TheJD

9.8.16 20:42

Napr. Canyon na svych strankach pise, ze kola nejsou konstruovana k preprave na takovychto nosicich, takze bych predpokladal, ze u Ghostu to bude podobne.

Reagovat
Dag
Dag

9.8.16 20:40

Jak se na to tak dívám tak budu muset přikoupit Thule pro ride 598. Máte s ním někdo zkušenost na podobném rámu?

Reagovat
Dag
Dag

9.8.16 20:24

Nosič je Thule 591, přemýšlím že si nechám vyrobit něco z tvrdší humy co bude přesně kopírovat křivky rámu aby se síla rozložila. Tak tlačí hrana čelisti nosiče o hranu rámu. Doufám že to nebude mít na funkci vliv. Ale nasere to.

Reagovat
Tomsonit
Tomsonit

9.8.16 20:16

Přes 4 měsíce vozím Lectora na střeše a nic. Takže chybu bych viděl v rámu.

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

9.8.16 20:16

MirosPikos
MirosPikos

9.8.16 20:15

Jo o tom bych mohl vyprávět. Naštěstí mám teď nový rám. Není nad to pořídit něco elegantnějšího. Pokud máš místo na přední kolo. Vozím takhle kolo, když jedu s bráchou a zatím maximálně spokojenost. Nemám tedy konkrétně tento držák, mám něco levnějšího z MALLu, ale princip stejný.

http://allauto.cz/…-zdarma.html

Reagovat
cosmodante
cosmodante

9.8.16 19:48

Jaký máš přesně na mysli? Thule 591, 598 nebo jiný? Já mám 598 a bez problému.

Reagovat
figur
figur

9.8.16 19:46

Zřejmě se jedná o 591, která má dost tvrdou a úzkou plochu upínací hlavy. Nová 598 je na tom mnohem líp – jiná konstrukce upínací hlavy (širší, lépe kopíruje profil rámu, má plástovou strukturu atd.) Kromě toho se dá dokoupit i adaptér, kterým se rám ještě obalí. A má i další vylepšení proti předchůdci.

Reagovat
novas752
novas752

9.8.16 19:32

Mno to potěší tohle. Thule nepočítalo s takovým rámem a Ghost s takovým nosičem.

Reagovat

Další galerie z kategorie

paw_jh 16
bmx20 3
mojcek 9
hawrda 7
bmx20 10
Anatol J. 14