• Radek1974

    Dobrý den, před 5 lety jsem koupil horský PELLS Razzer Carbon Race, tehdy za 26 tis. Kč –

    http://www.pells.eu/…ce/rok-2010/

    Nyní plánuji přesedlat na stroj s 29 koly a karbonovým rámem cenově cca 50 tis. Kč.

    Chci se optat zasvěcených, jaké zrychlení mohu od kola očekávat?

    Díky za pomoc, Radek

    Anketa: Zrychlení?

    36x
    78%
    1x
    2%
    2x
    4%
    3x
    7%
    4x
    9%
    0 0
    • gerrard  

      Tu anketu mas spatne, chybi ti tam i minusove hodnoty. ;)

      0 0
    • Lada,s  

      3,1415926535 km/h

      0 0
      • mirabike  

        myslím, že ta prostřední „5“ tam nepatří ;-)

        0 0
        • HWSpeedy  

          Samo ze tam patri:

          3.1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899 8628034825 3421170679 8214808651 3282306647 0938446095 5058223172 5359408128 4811174502 8410270193 8521105559 6446229489 5493038196 4428810975 6659334461 2847564823 3786783165 2712019091 4564856692 3460348610 4543266482 1339360726 0249141273 7245870066 0631558817 4881520920 9628292540 9171536436 7892590360 0113305305 4882046652 1384146951 9415116094 3305727036 5759591953 0921861173 8193261179 3105118548 0744623799 6274956735 1885752724 8912279381 8301194912 9833673362 4406566430 8602139494 6395224737 1907021798 6094370277 0539217176 2931767523 8467481846 7669405132 0005681271 4526356082 7785771342 7577896091 7363717872 1468440901 2249534301 4654958537 1050792279 6892589235 4201995611 2129021960 8640344181 5981362977 4771309960 5187072113 4999999837 2978049951 0597317328 1609631859 5024459455 3469083026 4252230825 3344685035 2619311881 7101000313 7838752886 5875332083 8142061717 7669147303 5982534904 2875546873 1159562863 8823537875 9375195778 1857780532 1712268066 1300192787 6611195909 2164201989 3809525720 1065485863 2788659361 5338182796 8230301952 0353018529 6899577362 2599413891 2497217752 8347913151 5574857242 4541506959 5082953311 6861727855 8890750983 8175463746 4939319255 0604009277 0167113900 9848824012 8583616035 6370766010 4710181942 9555961989 4676783744 9448255379 7747268471 0404753464 6208046684 2590694912 9331367702 8989152104 7521620569 6602405803 8150193511 2533824300 3558764024 7496473263 9141992726 0426992279 6782354781 6360093417 2164121992 4586315030

          0 0
        • Edwin  

          sam u sebe v hlave magickeho pi cislic deset mam… patří :)

          0 0
    • ememem1  

      1974 je rok narodenia? pokial hej tak tu anketu myslis uplne vazne?

      0 0
    • Erknold  

      je to vcelku jasné. 29–26=3 km/h :)

      0 0
    • camlost  

      anketu máš chybně. km/h je jednotka rychlosti, nikoli zrychlení. podle mého názoru může očekávat zrychlení na úrovni cca 9.81 m/(s2).

      0 0
      • tom xtr  

        Tak on chlapec podle všeho nemyslí slovem zrychlení jako fyzikální veličinu, ale jaké bude zvýšení průměrné rychlosti, prostě trochu blbě formulováno. :)

        0 0
        • camlost  

          řekl bych, že to bylo zřejmé všem, dokonce i mně. a skoro jsem si myslel, že je stejně tak zřejmé, proč jsem napsal výše uvedenou reakci. ;-)

          0 0
          • blept  

            Rekl bych, ze to bylo zrejme a proto to napsal tak jak to napsal. Sarkasmus jako odpoved na sarkasmus?

            0 0
    • pepek  

      2 – 3g, nejméně

      0 0
    • tomPY  

      Nenechaj sa zneistiť mladíkmi.ja som 1973 a dá sa zrýchlovať vdaka lepšej technike. Za mna ANO ale tažko to vyjadrit číselne.

      0 0
    • Jamin  

      Zrychlit musíš sám, to kolo nezvládne.

      0 0
    • André Vebr  

      Není nad to se zaregistrovat a udělat ze sebe ******.

      0 0
      • michomin  

        Chováš se jako prudič bez mozku, zamysli se nad svou hloupou reakcí.

        0 0
        • bruco  

          Reakcia nie je hlupejsia ako prvotna otazka.

          0 0
        • niky79  

          No, popravde, kdyz se nekdo pta na neco tak nesmyslneho, jako je zrychleni pri prechodu na 29" (nesmyslneho proto, ze to zavisi na milionech faktorech, o kterych nikdo nic nevime) a pak da anketu, ktera s zrychlenim nic spolecneho (to, kolik ujedu km za hod, nema se zrychlenim nic spolecneho), pak je mozna takove reakce spravna.

          0 0
          • in2ition  
            1. to, že je tahle otázka nesmyslná a proč, bude vědět tak 1 bajker

            z 10, a to jsem ještě hodně optimistickej; navíc při nákupu ti bude minimálně 6 z 5 prodavačů tvrdit, jak ty velký kola valej rychleji

            1. sousloví „zrychlení o/na X km/h“ se běžně používá, ať učitelé

            fyziky a jiní strážci čistoty soustavy SI protestujou nebo ne

            :-) tak ho sím nekamenujte, se slušně zeptal

            0 0
            • bruco  

              ad. 2 – keby dal v ankete „o 1 km/h“, bolo by to OK. Ale on to napisal inak.

              0 0
            • niky79  

              Nevim no, asi je to prkotina, ale kdyby se zeptal, o kolik bude 29" kolo oproti 26" rychlejsi, ciste teoreticky, diky vetsimu prumer), asi by se na nej sesypalo mene lidi.

              No a co tyce tech terminu, troufnu si tvrdit, ze naopak 10/10 bikeru zna rozdil mezi „zrychlovanim“ (= jedes porad a porad rychleji, tj. nastartuj auto a seslapni plyn k podlaze ) a „jet rychleji“ (misto abych ujel za hodinu 4 km, pridam plyn a za hodinu ujedu 8 km.)

              0 0
              • gerrard  

                To se musis hodne snazit, abys nepochopil na co se pta. Na rozdil od obsahu, ktery je nesmysl je forma srozumitelna. Proste zrychleni neni jenom fyzikalni velicina.

                0 0
        • André Vebr  

          Opravdu?

          0 0
        • André Vebr  

          Právě že se ten mozek snažím trochu používat. Přečti si úvodní dotaz, zamysli se ty a pak dělej závěry. Kromě toho, dle tvého profilu si člověk hned udělá jasno…

          0 0
      • Jetson  

        Stiť jse!

        0 0
    • mr.ricardo  

      zrychleni bude primo umerne tomu, kolik a jak mas najezdeno … placebo efekt je prima, ale nohy neokecas

      0 0
      • A.Z  

        V případě že porovnávací měření bude provádět se starým proti větru a novým po větru, tak i placebo efekt v praxi může fungovat :)

        0 0
    • cespa  

      Na Pellsu jsi měl základní záplety od Maviců, ted záleží, co budeš mít na té 29er… Pokut budou stejně těžké, tak to na akceleraci pocítíš, pokut budou lehčí, poznáš to v kopcích a těžší zase na maximálce. Do práce jezdím na 26 a nestěžuji si, ovšem když vlezu na 29, tak změna tam je, ale záleží, jaké kola mám nasazený…nekupuj už Crossride29 !!! jsou těžký a zadní náboj se nepovedl, spíš si nech něco zaplést s vahou do 1500g v setu!!!

      0 0
      • Dejv94  

        Tak pod 1500g setu uz je dost na hrane a neni to pro kazdyho. Takovou kombinaci bych doporucil chrtovi do 70kg kterej na kole nejezdi jak pytel brambor a ma nejakou tu techniku.

        0 0
      • Toman  

        Zdar Čespo,

        ono ale nezáleží pouze na čisté hmotnosti těch výpletů. Také je třeba vzít v úvahu tuhost drátů, obvodovou hmotnost, použité pláště – odvalování a aerodynamický od­por.

        Ovšem pro běžné ježdění bych se tím nezabýval.

        0 0
    • pocestny  

      Tak já do tebe nebudu rýpat, ačkoliv jsem se celkem pobavil těmi komentáři nademnou…

      Ale vážně, když se u nového bajku zaměříš na to, abys měl lehčí výplety (lehčí než Crossride, co jsi měl předtím, to bude relativně snadné) a na lehčí pláště, tak to pěkně pofrčí. Plus placebo efekt (ale ten vyprchá v další sezóně).

      0 0
    • kamaro  

      Není to o kole, ale o nohách. A taky o tom, jak se ti který den chce jet. Někdy se mi prostě nechce a tak si v klidu nechávám ujet lidi co mě předjíždí.

      0 0
    • l-e-t-o  

      42

      0 0
    • Ricci  

      0–100 km/h za 5,246 sek.

      0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Tak hlavně nekupuj zase Pells a pojede to hned líp, protože značka jezdí nejvíc :)

      0 0
    • niky79  

      Hlavně bacha, at neprekrocis 5–6g, mohl bys omdlit v zatacce :D

      0 0
    • Alojs01  

      Zkušenost z přechodu ze Specialized Epic 26" na Specialized Epic 29": V terénu se to samozřejmě těžko odhaduje, ale na asfaltových okruzích po rovině je to okolo 2km/h. Když jsem pak ten okruh jezdil i na starém 26" kole, ten rozdíl v rychlosti se potvrdil. Bylo jedno, jestli jsem jel 40km nebo 80km, při stejné intenzitě byla ta průměrná rychlost o těch 2–2,5km/h vyšší.

      Zdůrazňuju, že nikdy nebyl primární cíl tento rozdíl měřit, ale na podzim, v zimě jsem tyto okruhy jezdil na různých kolech, podle toho, jestli jsem pak pokračoval dál do terénu, nebo si jen tak najížděl objem.

      0 0
      • Tomahomo  

        Tak tomu se říká vědecký přístup! :D Takže já když jedu stejný okruh rozdílným průměrem, mám vlastně nové kolo :D

        A zvlášť ta lineárnost rozdílu je úchvatná :DDD

        Vyhráváš cenu joke týdne, gratuluji :D

        0 0
        • Alojs01  

          Když to takhle zjednodušíš, vypadá to samozřejmě hloupě…

          Ale nebyl to samozřejmě jednou jeden okruh tak a podruhé onak. Jsou to 3 měsíce ježdění stejného okruhu na různých kolech. Vcelku mi to je jedno, píšu vlastní zkušenost, kterou mám potvrzenou i od jiných kamarádů při přesedlání ze 26" na 29"

          0 0
          • Smazaný účet  

            A není to tím že při stejné kadenci jsi na 29 o něco rychlejší?

            0 0
            • sharkeeCZ  

              Dělal někdo porovnání WATTů při stejné kadenci 26 versus 29? Čistě selským rozumem, je nutno vynaložit na 29" při stejné kadenci na stejném převodu více Wattů, kvůli vyšší váze kol.

              Pokud máte někdo odkaz, budu rád. Je mi výsledek zcela lhostejný, ale zajímá mne to z pohledu tvrdých dat.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Watty nevím ale viděl jsem video když jezdec byl na 29 o malinko rychleší než na 26.

                0 0
                • mart910  

                  mozna to bylo toto http://www.youtube.com/watch…

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Yop to je ono.

                    0 0
                    • ememem1  

                      to je teda picovina jak mraky. a este to verejne prezentuje s vlastnym ksichtom…

                      0 0
                  • sharkeeCZ  

                    Tak tam hovori o 15W rozdilu v prospech 29", coz prepocitavaji jako 15sekund na 1 hodinu jizdy, takze rozdil, nerozdil

                    0 0
                    • Erknold  

                      na video jsem nekoukal, ale 15 W výkonu je docela dost. To by dělalo mnohem více času.

                      Beru, že při pohodovém šlapání dává člověk nějakých 150–200 W a 300 W už je slušněj záběr.

                      Teda alespoň podle různých strojů z posilovny, co ukazují nějakým způsobem watty.

                      0 0
                    • ememem1  

                      hovori, hovori, ale absolutne kraviny.

                      0 0
                      • Barak  

                        Tak nám to vysvětli.

                        0 0
                        • ememem1  

                          co ako? ze pri rovnakom vykone nemozes ist na jednom rychlejsie ako na druhom ci este nieco ine?

                          0 0
                          • Barak  

                            V podstatě ano. Že je kravina, abys na stejnou trať uspořil na 29 oproti 26 nějaké watty.

                            0 0
                            • JSt  

                              proc?

                              0 0
                              • Barak  

                                Co proč? Píše, že je to absolutní kravina, tak mě zajímá, proč si to myslí.

                                0 0
                                • ememem1  

                                  jezismaria a cim by si ako chcel usporit?

                                  0 0
                                  • Barak  

                                    Třeba tím, že na té konkrétní trati mohla 29 přejet lépe některé překážky a jezdec pošetřil?

                                    Kdyby ten rozdíl byl nějak výrazný, tak bych ten tvůj výkřik celkem chápal. Proto mě zajímal nějaký věcný argument, proč to podle tebe je totální kravina.

                                    0 0
                                    • ememem1  

                                      lepsim prechodom prekazok ziskas na vykone? zaujimave uvahy.

                                      0 0
                                      • Barak  

                                        S tebou je debata.

                                        0 0
                                        • ememem1  

                                          jezis co k tomu povedat? ak chcem nieco porovnavat ci 29 alebo 26 tak prvy predpoklad je, ze vykon bude rovnaky, inak je to vsetko k hovnu. cize teorie ako ze na identickych bikoch lisiacich sa len velkostou kolies pri rovnakej kadnecii ides rychlejsie res. prejdes vacsiu vzdialenost je blbost na kvadrat lebo neni rovnaky vykon.

                                          teoreticky moze v teren mierne zrychlit 29 oproti 26 to ze ma lepsiu trakciu, inak pri rovnakom vykone nic.

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Co nižší valivý odpor 29" plášťů, to ti taky watty neušetří? :)

                                            Jinak ono ten tvůj předpoklad je zase tvoje „sedliacka logika“… V reálným světě udělá dost únava a pokud ti kolo líp přejíždí překážky a nemusíš s ním pořád pracovat, tak můžeš tu energii využít jinak… Aneb výkon stejnej jo, ale nemůžeš počítat jen nohy :).

                                            0 0
                                              • JakeF  

                                                Hehe, no to si všímám často, že ty sa pohybuješ „vo vysoko teoretickej rovině“ :D.

                                                0 0
                                                • ememem1  

                                                  ne, to ty a tebe podobni co si precitaju reklamny platok a presvedcia sami seba o tom, ze to tak naozaj aj je kedze im chyba vybava na to, aby to mohli aj realne posudit :-)

                                                  ale nic si z toho nerob, to je dnes vo vseobecnosti choroba velkej vacsiny ludi tvojho veku. bohuzial.

                                                  0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Tvoje teoretická úvaha je často něco jinýho, než „realne posudit“, což už jsme si ověřili nejednou.

                                                    0 0
                                          • Barak  

                                            Nevím o jaké stejné kadenci píšeš, nic takového jsem v tom testu nezaznemanal.

                                            Je snad jasný, že výkon na konkrétním místě na trati nemůže být u obou kol stejný. Výhody/nevýhody obou rozměrů jsou známé, to není třeba řešit.

                                            Snažím se ti vysvětlit, že na určité KONKRÉTNÍ trati, která byla v tomto případě v testu, jezdec na celý okruh může vynaložit méně energie, protože na překonání překážek jí spotřebuje méně. Výsledek porovnání beru jako celek. Na trati s jiným profilem, který bude více vyhovovat 26, to může dopadnout jinak.

                                            0 0
                                            • ememem1  

                                              ok, to je ine, to moze byt. nicmenej sa to cele pohybuje vo vysoko teoretickej rovine, inak povedane na hranici chyby merania.

                                              0 0
                                              • Barak  

                                                Na druhou stranu, jak jinak to chceš změřit? Nějaké laboratorní měření je nesmysl, protože nikdy nenasimuluješ reálné podmínky.

                                                Asi by to chtělo širší vzorek jezdců. Ten výsledek je opravdu hodně těsný.

                                                A jenom pro info, ačkoliv teď jezdím 29 HT, rozhodně si nemyslím, že 29 je jediné správné a nejlepší. Některé úseky se mi jezdí v porovnání 26 lépe, jiné hůře. Rozdíl na celé trati, kterou mám najetou, nepoznám. Jenom jsem se prostě pozastavil nad tím, jak jsi ten test šmahem odmítnul.

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  +1, úplně přesně… Taky mi nepřišlo, že bych na 29ce jezdil lepší časy na krátkým úseku, ale celkově je jízda na ní klidnější a pohodlnější, což věřím, že na delší trase leccos ušetří.

                                                  0 0
                                                  • Barak  

                                                    Jo, ten pocit klidnější jízdy mám taky.

                                                    Fakt hodně záleží, kde na tom kole člověk jezdí. Spíš jsem typ jezdce, který má raději svižnější jízdu než, že bych si liboval v překonávání nějakých technických libůstek.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    A to já tomu právě i v technice celkem dám a tam mi právě vyhovuje nejvíc, že to kolo je klidnější a nerozhodí ho každá kravina, takže se jde soustředit až na ty větší překážky a ty menší prostě ignorovat. Ale je to něco za něco, když už je potřeba s tím kolem pak pracovat víc, tak to zase stojí víc sil…

                                                    0 0
                                                  • Barak  

                                                    Tak v nějakých opravdu těžkých technických pasážích, kdy už musíš jít za sedlo a máš málo času, abys vybral ideální stopu, mi přijde, že se s 29 hůř manévruje.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Chce to vybírat 29ku s dobrou geometrií – krátká zadní stavba a pokud jezdíš prudší pasáže, tak i položenější úhel vidle.

                                                    0 0
                                                  • Barak  

                                                    Zadní stavbu mám 433mm, což je myslím docela krátký. Úhel hl. trubky je 70°, tady by to asi mohlo být o něco víc.

                                                    Ale myslím, že já, stejně jako 95% BF má větší rezervy v technice, hmotnosti jezdce, kvalitě stravy a tréninku než v geometrii, hmotnosti kola a kvalitě komponentů.:-)

                                                    0 0
                                            • Rychlej turista  

                                              A o tom to všechno je a proto při takovýchto testech je třeba se ptát, s jakým zadáním byly vytvořeny. Je to úplně stejné, jako s průzkumy veřejného mínění. Existuje zadání a test nebo průzkum je vytvořen tak, aby výsledek odpovídal tomuto zadání. Takže se nedá říct, že je výsledek vylhaný nebo zfalšovaný, jen neodpovídá realitě :-)

                                              0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Ne, na výkonu nic nezískáš. Ale energie potřebná na přejezd daného specifického úseků může být na větších kolech o něco menší. Takže při stejném výkonu pojedeš o trochu rychleji.

                                        To, že větší kola ušetří něco málo energie na některých konkrétních typech rozbitějších úseků je prostě fakt.

                                        Celé je to ale o tom, zda tenhle přínos je ve výsledku celé tratě vůbec větší než co větší kola ztratí za vyšší hmotnost a menší tuhost.

                                        Když se k tomu přidá trochu lepší grip stejného typu pláště a tedy následně možnost jet rychlejší plášť s mírně menším rychlejším zvorkem (a grip bude pořád ok), tak už větší kola nejspíš na většině tratí o prsa vedou.

                                        Jinak by je na svěťáku nejezdil už téměř každý.

                                        Rozdíl je ale tak malý a liší se trať od tratě, že se to pohybuje na hranici chyby všech testů. A to myslím testů z wattmetrem. Bez něj je tohle už zcela bez šance změřit, jen s tepákem je přenost o dost menší a už chyba měření daleko větší než rozdíl, který udělá různá velikost kol.

                                        Test z Birell cykloškoly není tak špatný, i když bych z něj rozhodně nedělal závěr, že 29" bude vždy rychlejší o to co jim vyšlo. Také píšou, že čas takový rozdíl bude maximální.

                                        V jiných testech to vyšlo jinak a na některé trati občas zvítězil i menší rozměr kol.

                                        0 0
                                        • Datel Stepní  

                                          Presne tak.

                                          Jen k tomu svetaku: Tam se jezdi to co je treba propagovat.

                                          Kdyz se za par let uvede rozmer treba 25 nebo 30, budou to tam taky jezdit…

                                          0 0
                                          • camlost  

                                            a nebo vzpomeňme Cinka (snad si to pamatuje správně) na 26" fullu. dojížděl poslední? rozhodně ne.

                                            (když Spešl oznámil, že definitivně opouští malý průměr kol, počítal jsem rozdíly v nájezdových úhlech mezi jednotlivými proměry kol (protože kinetická a potenciální energie). moc přesvědčivě to nevycházelo. tj. k nákupu nového Epica stejné řady mě to zatím nepřimělo.)

                                            0 0
                    • pee.tr  

                      Říkají max. 30s na hodinu závodu, ale také říkají na průměr rychlosti 26–27km/h a to jsou hodnoty, které amatér bude na skutečné MTB trati jen těžko dosahovat.

                      0 0
              • gerrard  

                Hlavne diky rozdilnemu obvodu kol pojedes pri stejnem prevodu a kadenci rychlej na kole s 29" koly. Takze zaver mas pravne ano musis jet vyssim vykonem.

                Proto pokud premyslis nikdy se nezeptas jako Drobek, protoze pri stejne kadenci a vykonu musis mit na 29 jiny prevod, abys mel stejnou rychlost. Pri zanedbani vlivu odporu vzudchu a predpokladu, ze ty kola maji presne stejny lavivy odpor a treni v soustave :).

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak pokud se bavíme o srovnání, tak stejný výkon jezdce je základní předpoklad.

                  Pokud někdo ignoruje tento základní předpoklad, tak pak z toho jsou ty nesmysly co tu prezentuje Alojs01.

                  0 0
                • niky79  

                  Tak ono staci vzit kamarada na 26", postavit se vedle nej s 29", na nejakem kopci, pustit brzy, at se kola sama rozjedou a uvidime, kdo po chvili pojede rychleji :-)

                  Neni to tak?

                  0 0
              • MlokCZ  

                Pro terén (kde je to jediné zajímavé, protože až tam se může ukázat jediná výhoda větších kol lepšího nájezdového úhlu na překážky) se o měření pokoušelo už více zdrojů, něco z toho tu bylo v historii.

                Dost testů bylo 26" x 27,5" x 29".

                Měření od měření se lišilo dle toho jaká konkrétní kola se testovala, jaký byl konkrétně povrch (terén byl různý) a jak moc se dařilo držet stejný výkon dle wattmetru.

                Výsledek byl ale vždy velmi jednoduchý. Rozdíl byl vždy naprosto minimální ať už v testu zvítězil jakýkoliv rozměr a vždy se ten rozdíl blížil (nebo byl i větší) než mohla být chyba daného měření.

                Na svěťáku aktuálně jezdí 29" už téměř každý, lepší grip a lepší přejezd překážek už o trošku převažuje nevýhody 29" (zvlášť když u drahých kol ta hmotnost není takový problém u 29"). V dobách kdy jezdilo více různých rozměrů, tak se vepředu umísťoval každý rozměr, tedy bylo to opravdu hodně vyrovnané.

                Na asfaltu jsem měření s wattmetrem neviděl žádné. Tam to už z principu postrádá smysl měřit.

                Tam se projeví pouze nevýhody 29" (hmotnost a tuhost), výhodu nemají žádnou a pak to není cílový povrch pro bike.

                Valivý odpor bikových plášťů je pro stejný typ pláště pro všechny rozměry srovnatelný. Potvrzeno dle mnoha různých měření.

                Já jsem si nějaké měření 26" x 29" dělal i pro asfalt. To je ovšem jen v rámci možností tepáku (což aspoň trochu eliminováno vícenásobným měřením), takže to nikdy nebude tak přesné jako s wattmetrem.

                Ideální kola na srovnání:

                • totožný posed (a to opravdu totožný na milimetry)
                • srovnatelné osazení (z velké části totožné, to co bylo různé,např. brzdy, tak srovnatelné a navíc bez většího vlivu na výsledek)
                • stejný typ plášťů
                • hmotnost kola + pláště stejná hmotnost + stejný typ stejně rychlejedoucích plášťů (hmotnost vyšla stejně díky jiným kolům a pláštěUST x snake skin verze)

                Výsledek měření přesně dle očekávání. Naměřený rozdíl nebyl žádný.

                0 0
                • Jakobo  

                  To me vzdycky potesi, kdyz vidim takovy rozumny nazor. Ne, ze bych tomu neveril, ja jsem od zacatku presvedceny o stejnem, ale spis kvuli ostatnim, kteri se nechali zblbnout a 26 nepravem upada v nelibost. Ja kvuli vysce jezdim vetsi kola, proporcialne mi vyhovuji vic, ale stejne mam porad jednu 26".

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak já třeba jezdím už 29" dlouho a pro HTčko bych už do menších kol určitě nešel.

                    Není to ale proto, že bych byl rychlejší, důvody mám dva:

                    • hlavní důvod je pohodlí, na celopevňáku je to obzvlášť znatelné jaknení opdružení
                    • lepší trakce pro stejný typ pláště

                    Ten druhý důvod může pak v terénu větší kola mírně zrychlit. A to díky tomu, že pro srovnatelný grip v terénu stačí zvolit zvolit mírně rychlejší typ pláště. Ale není to zase žádný velký rozdíl. Ale ani tohle neudělá žádné velké zrychlení a bude na hranici měřitelnosti.

                    Na fullu zůstávám cíleně u menších kol, tam pro mě převažují negativa u větších kol.

                    0 0
          • Amoondre  

            Predpokladam, ze vitr foukal vzdy stejne a taky ste vzdy slapali stejne watty.

            0 0
      • roman 3D  

        tak teď všichni zahoděj svý 26 a 27,5 a půjdou koupit 29 protože je rychlejší:-)

        0 0
      • MlokCZ  

        Tak tohle je nesmysl dne.

        Pokud to bude na asfaltu a bude na obou kolech srovnatelný posed a srovnatelná osazení (hlavně včetně plášťů), tak 29" nebude ani o píď rychlejší, ale bude nepatrně pomalejší za vyšší hmotnost a o chlup horší aerodynamiku větších kol. Na rovině bude rozdíl minimální, spíš už neměřitelný, ale v každém případě nebude 29" nikdy rychlejší.

        Pokud nebude srovnatlený posed nebo pláště + zbytek osazení, tak to zase nemá žádný smysl srovnávat, protože to nijak nesouvisí s velikostí kol.

        0 0
        • niky79  

          Nechapu. Pokud mas dve naprosto stejna kola, ktera se lisi jen prumerem kol, pak je logicke, ze pri stejne kadenci slapani (a stejnych prevodech) na vetsim kole urazis za stejny cas vetsi vzdalenost.

          Uplne nesmyslne predpokladejme, ze mame takovy prevod, ze 1 otocka na pedalu se rovna 1 otocce kola. 26×2.0" kolo ti podle cyklocomputerovych tabulek urazi 2,114 metru. Kolo 29×2.1" ti za otacku urazi 2,288 metru. Takže, když na menším kole ujedes 2,114 km, ten s větším kolem je 174 metru pred tebou. Z tohoto laickeho pohledu to opravdu „jede rychleji“.

          0 0
          • MlokCZ  

            A koho zajímá srovnání pro různý výkon jezdce a k čemu je dobré?

            Rovnou si odpovím. Takové srovnání je úplně k h…u.

            0 0
          • Kalic  

            K tomu ti dám ještě jeden tip: když vpředu napereš velkou, tak pojedeš ještě rychlejc. Takže abys jel úplně nejrychlejc, tak doporučuju pořídit 36" kola a vpředu 56 zubou placku!

            0 0
            • niky79  

              Skvely tip, hned jsem chytrejsi, dekuji :D

              0 0
              • Kalic  

                Děkuji za kompliment, ale budu skromný – je to jen rozvedení tvé skvělé úvahy :-)

                0 0
          • gerrard  

            No a timto sels do velkeho vedeni. :)

            0 0
      • ememem1  

        priemerka o 2.5 km/h…povedzme ze si jazdil priemerku okolo 18km/h co je uz taky celkom slusny hobik, aktualne jazdis 20.5km/h cize si sa prechodom na iny bike zlepsil asi o 14%. inak povedane na hodinovej trati namiesto 60min. slapes menej jak 52 min.

        rozpravaj vies komu…

        0 0
        • bubacek  

          a ktomu ne uplně přesně nastavenej tachák a je ku..a kde no kde Halík?

          0 0
      • Toman  

        Hezké, ale bereš v úvahu pouze výměnu velikostní šarže celého bicyklu. Já si myslím, že tu výslednou průměrnou rychlost ovlivní nejvíce aerodynamika, třeba máš na 29 sportovněji položené tělo. A také třeba kvalitnější pláště, které máš na větším kole atd. 2 až 2,5 km/h za hodinu v průměrné rychlosti už fakt vidím na změnu posedu a na velikosti obvodu výpletů.

        0 0
    • André Vebr  

      Kdysi něco podobnýho vyplodil R.Bakalář (budiž mu země lehká) při komentování TdF, když popisoval nějaký nový časovkářský speciál (myslím). „Když pojedou dva jezdci stejné výkonosti vedle sebe stejnou rychlostí a jeden z nich bude mít toto kolo, tak bude rychlejší!“ :)))))

      0 0
      • Lister  

        V tomto případě si myslím, že Robert mohl mít pravdu.

        0 0
      • Rubi  

        no jenze tohle je uplne z jineho soudku, pokud treba melo to kolo lepsi aero vlastnosti, tak logicky pojede rychleji…

        0 0
        • pepek  

          dva jezdci jedou vedle sebe stejnou rychlostí a jeden z nich bude rychlejší ?

          0 0
          • Rubi  

            ojojoj, takove slovickareni jsem uplne prehlidnul, beru z5, kazdopadne asi je vsem jasne jak to robert kdysi myslel…

            0 0
            • Lister  

              U Bakyho nikdy nešlo o to, jak to myslel, ale jak to říkal.

              0 0
            • Rubi  

              kazdopadne pokud bychom si s tim chteli trochu vyhrat, tak robert tvrdi ze maji stejnou vykonost a jedou stejnou rychlosti, coz muze byt brano jako pocatecni rychlost a potom tvrdi, ze ten co ma to lepsi kolo BUDE rychlejsi, cize az do toho kluci budou busit naplno, tak ho ten s lepsim kolem predjede, tim padem bude rychlejsi :D

              0 0
          • MlokCZ  

            Třeba ten jeden rychlejší byl, jen to nebyla zrovna jízda na kole, ale nějaká jiná souběžně probíhající činnost :-)

            0 0
        • bruco  

          Ak pojdu vedla seba rovnakou rychlostou, ani jeden nemoze byt rychlejsi.

          0 0
          • Lister  

            No to právě nemůžeš vědět, jeden z nich rychlejší bude, ale přece se hned neprozradí.

            0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Nenapsal jsi barvu, takže to se může pak v reálu dost lišit.

      0 0
    • marius  

      Já se zeptám na něco jiného. Mám už vachrlatý kolena po několika operacích a nemám zkušenosti s 29 a 27,5. Může mi tu někdo poradit jaký rozměr je pro mne lepší, z hlediska jízdy do kopce?

      Je mi jasné, že investice do kvalitních zápletů je nutná. Děkuji za odpovědi.

      0 0
      • Lister  

        S ohledem na jízdu dokopce pro tebe bude důležitý jediný parametr a je nejlehčí převod. A jelikož aktuálně není problém napasovat na kolo třeba 34/22z převodníky v kombinaci s kazetou 11–40 tak rozměr kol ve výsledku nebude hrát moc roli.

        0 0
        • marius  

          To samozřejmě chápu. Potřeboval bych ale vědět, jestli je při stejné rychlosti, potřeba vydávat větší tlak na pedál při větším rozměru kol. Rozhoduji se mezi 27,5 a 29 a nemám možnost to srovnat. Jde o to, jestli je to poznat do prudkého kopce při pomalé jízdě, kdy už setrvačník nefunguje.

          0 0
          • Lister  

            Při ustálené jízdě to bude stejné, teoreticky to bude poznat při zrychlování, ale jen teoreticky, prakticky to bude taky jedno. Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že pro kolena je mnohem důležitější ta dlouhodobá zátěž, krátkodobé intenzivní zatížení zvládneš lépe.

            0 0
            • marius  

              Mám v háji chrupavku, takže se snažím spíš točit. Dlouhodobé zatížení mi tak nevadí, jen už to nemůžu dávat silou. Jestli to dobře chápu, tak je to jedno. půjdu do 29.

              Dík

              0 0
          • JSt  

            tlak na pedal je dost odvisly od samotneho pedalu. na platformu nikdy nevyvines tlak srovnatelny s malyma naslapnyma pedalama. ;-)

            0 0
      • R-A-D-I-U-S  

        Při stejně zvoleném převodu (kombinace pastorek-převodník) bude u 29" potřebná síla větší než u 26"

        0 0
    • JendaH  

      Mně se líbil ten „stroj s 29 koly“. Moje kolo má dvě kola. Dokážu si představit třeba tříkolku i víc, ale 29 kol, to bych chtěl vidět. Nejsi z Prahy, nebo alespoň nepošleš fotku?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.