Zkušenosti s BikeRanch Cakovice

22 nepřečtených
  • littlekiller

    Vzhledem k tomu, ze jsem prave dohovoril s technikem z BikeRanche, kde jiz po ctvrte reklamuji nefunkcni brzdu na svem kole a jsem tedy patricne „naladen“. Tak se chci podelit o sve zkusenosti s timto prodejcem a pripadne zajemce odradit od navstevy u nich:

    Na podzim roku 2009, jsem u prodejce BikeRanch v Praze Čakovicích zakoupil kolo Merida Mission HFS 1000D. Počáteční radost z nového kola vystřídal první problém se zadní brzdou u které se začala po pár kilometrech propadat brzdová páčka (brzda Shimano M575). Kolo jsem dal prodejci na reklamaci a bylo mi řečeno, že unikla vsechna kapalina, ale ze je to u nove brzdy normální a stačí dolít kapalinu, brzdu odvzdusnit a bude to v pořádku. Kolo mi cca po týdnu vrátily a já se těšil na začátek sezony. Bohužel po ujetí necelých 100km se problém znovu opakoval. Kolo jsem opět odvezl do prodejny, kde mi nechtěli uvedené věřit a stále tvrdili, že je to normální a stačí brzdu znovu odvzdušnit. Po delším naléhání, že to normální není, si kolo nechali a brzdu odeslali do Shimana. Kolo mi vrátili s údajně novou brzdou 30-den reklamace, takže jsem byl na začátku první sezony na měsíc bez kola.

    Po výměně brzdy se páka sice propadala dál, ale již né tak rychle a stačilo ji cca jednou za měsíc zvednout šroubkem, takže sezonu jsem dojezdil. V únoru letošního roku (abych měl kolo v pořádku před koncem zimy), jsem kolo opět odvezl k prodejci na servisní prohlídku a upozornil ho, že stále trvá problém se zadní brzdou a že bych jí chtěl vyměnit za něco funkčního. Opět jsem byl ubezpečen, že je normální brzdu během sezony odvzdušňovat, což udělali. Co se týče ostatního servisu tak po vyjetí jsem zjistil, že mi přefoukali všechny tlumiče, které jsem si před tím nastavil přesně podle své váhy a navíc mi úplně rozhodili nastavení zadní přehazovačky, která po jejich zásahu, řadila místo devíti jen osm rychlostí a devátá sundala řetěz… Nicméně jsem si vše znovu sešteloval dle potřeby a vyjel na první vyjížďku. Bohužel po cca 50 kilometrech se opět (již po čtvrté) vrátil problém se zadní brzdou (propadla se páčka). Poměrně rozladěn jsem opět odvezl kolo k prodejci BikeRanch a zadal je o vymenu brzdy, nebo celeho kola. Bylo mi receno, ze mi nic menit nebudou, jelikoz prvni tri reklamace (krome te kdy poslali brzdu na vymenu do Simana) berou jako bezny servis a tudiz nemam na vymenu narok. Kolo ani nechteli prevzit do servisu, s tim ze mi neveri, ze mam s brzdou problem, protoze jsem si to mohl vymyslet a packu schvalne snizit… a nabidli mi opet jen odvzdusneni. Hodinu a pul jsem je presvedcoval, ze kolo nebrzdi jak ma a zadni brzda neni v poradku. Nakonec tedy sepsali reklamacni protokol s tim, ze brzdu opet poslou do Simana. Kdyz jsem je poprosil aby mi dali vedet o prubehu reklamace, tak mi rekli, ze ze zakona jsou pouze povini reklamaci do 30-dnu uzavrit a ne me informovat o prubehu. Opet jsem tedy na zacatku dalsi sezony na mesic bez kola, i kdyz jsem (stejne jako loni), problem resil uz behem zimy.

    Abych mel alespon nejake informace, volal jsem ted po tydnu do servisu, jak to s kolem vypada. Opet jsem si poslech, ze maji pouze povinost mi do 30 dnu reklamaci vyridit, ale nakonec jsem z nich vypacil, ze kolo zatim jen testovali a prekvapive se jim brzdova paka take propadla, ale ze mi klidne mohli rict, ze se jim to nestalo, protoze ja u nich nemam kameru a nemohu jim to doklazat! Takze mi z toho vypliva, ze ja jako zakaznik ktery si kolo zakoupil ho nemohu pouzivat ale v BikeRanchi si na nem vesele jezdi a “testuji“ misto aby resili reklamaci a po mesici mi ho vrati opet se stejnou zavadou.

    Jen dodávám, že při všech osobních návštěvách i při telefonickém kontaktu se vedoucí prodejny choval naprosto arogantne a dával mi na jevo, že on je tu odborník a ví všechno nejlépe, narozdíl od zákazníka, který nemá právo po nich něco chtít a svoje problémy si jen vymýšlí.

    0 0
    • martin_bakov  

      hm, jestli to je pravda tak to je od nich pekna svinarnicka

      0 0
      • littlekiller  

        Jj, mrzí to obzvláště, když se kouknu z okna, jak tam svítí sluníčko a všichni ladí kola na víkend a já budu zřejmě ještě pár víkendů koukat na prázdný stojan v garáži:(. A takovou jsem měl z toho kola při koupi radost…

        0 0
    • Shadow.1  

      nj, zřejmě slušnej oddíl…

      Aspoň víme kam nechodit.

      0 0
    • whom  

      Možná je to teď trochu mimo, ale zkusil bych se nezávisle mailem poinformovat o případné možnosti reklamace u http://www.paul-lange.cz/contact.php pobočka-sklad Praha (mailové adrey). Uvedl bych problém a poptal se, zda by bylo možno uplatnit reklamaci u dovozce, pokud bys neuspěl na prodejně.

      0 0
      • littlekiller  

        Díky za info. Uvidím jak dopadnu nyní, rsp. uvidím asi až v Květnu:(. Psal jsem to ještě přímo na Meridu, ale spíše jako upozornění jak se chová jejich prodejce, než že bych od toho čekal nějaké řešení. Hodím sem pak, jak jsem dopadl. Díky.

        0 0
        • whom  

          Jinak mě to na ně docela mrzí, protože s BikeRanchem, pokud byl na Palačáku, jsem měl jen dobré zkušenosti (ale kupoval jsem tam vlastně jen jednou vidli a dvakrát rám + pár drobností, reklamace jedna, vyřízená ihned).

          0 0
        • santal  

          Je to od nich velké svinstvo,ako sa chovajú voči zákazníkovi;veď nakoniec „Náš zákaznik,náš pán“ to u nich asi nehrozí.Prajem hodne šťastia a je to dobre,že sa to tu zverejní.

          0 0
    • McBlacky  

      slušný.

      Navíc jako perlička: brzdu která je v pořádku není třeba odvzdušnovat tisíce km. Vadný to naopak nepomůže nijak…

      je vidět, že s tebou vyjebávají, protože jsi na ně slušnej a navíc nemáš tak potřebný znalosti, abys je vyargumentoval.

      To co popisuješ je na výměnu pístků, membránky v brzdě a všech těsnění. Já bych žádal ale novou brzdu.

      Jaká je realita, by chtělo slyšet i z druhé strany…

      0 0
      • littlekiller  

        Jak pises. Znalosti na nejakou odbornou argumentaci nemam a laicky nazor mi hrave vyvrati.

        Samozrejme je ten prispevek take poznamenan momentalnim rozpolozenim kdyz jsem zavesil telefon (takze urcite neni nestrany), ale na tom prubehu reklamace si trvam :(.

        0 0
    • Nainen  

      Napadá mě alternativní možnost obrátit se s kolem v záruční době přímo na výrobce – tj. na obchodní zastoupení Meridy. Kdysi jsem něco podobného absolvoval s Apachem a klaplo to.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Ruprt2  

      takových stěžovatelů už tu bylo plno a často se nakonec ukázalo, že měli sami máslo na hlavě. Ale tobě docela věřím.

      To co ti tu radí dovozce meridu apod.

      Tak jsem už taky absolvoval.

      konkrétně jsem řešil reklamaci s Brettonem.

      Vyšli mi vstříc, ale mělo to i trochu nepříjemnou dohru, protože obchodník to následně řešil s Brettonem. Já pak měl několik telefonátů od obchodníka i Brettonu. Udělali ze mě svini a to už si řešili mezi sebou. Já s tím nenadělal nic :-(

      0 0
      • littlekiller  

        Za vsechny rady samozrejme diky. Ja budu mit klidne maslo na hlave a necham se pomlouvat od obchodnika. Hlavne kdyz budu mit konecne pojizdne kolo. Ono skutecne neni nic prijemneho resit vice nez rok stale ten stejny problem a nemoci kolo pouzivat. To kolo tam mam jiz po ctvrte behem jednoho roku… Pritom by stacila alespon trocha ochoty z jejich strany. Kdyz uvidim, ze se snazi mi s problemem pomoci, tak mi nevadi ze se reseni tahne delsi dobu a hold si pockam, ale pokud se snazi odpovednosti vyhnut a kdyz uz vezmou kolo do reklamace, tak prodluzuji termin reseni az do nejposlednejsiho dne a navic na jakykoliv dotaz pouze slysim na co maji a nemaji ze zakona pravo, tak uz mi to opravdu vadi. Jasne, ze tady to nevyresim, ale chtel jsem se alespon podelit o sve zkusenosti. Diky.

        0 0
    • o5majkl  

      Jelikož v Bikeranchi pracuju, tak mě samozřejmě toto nemůže nechat v klidu… Já sám se vždy snažím zákazníkům vyhovět co nejlépe to jde, ale jsme jenom lidé, každý dělá chyby a ne všichni si musíme sednout a rozumně se domluvit. Ze zkušeností moc dobře vím, jak někteří zákazníci dokáží jednat. Nebudu se nikoho zastávat a ani řešit na čí straně je pravda. Za mechanika v Čakovivích dám ruku do ohně, je to príma kluk, zkušenosti má a podle mě ví co dělá. Jestli se Ti nelíbí jednání s vedoucím prodejny, tak přivez kolo k nám na Krejcárek. Jirka má svojí hlavu a jelikož dělal několik let reklamačního technika u Štěrby, tak je v tomhle dost striktní.

      Takže doraž k nám, vem si záručák, odkaž se přímo na mě a něco s tim uděláme. Kolega Náčelník dělá mechanika od roku 1998 a předtím dělal mechanika hydrauliky v leteckém průmyslu… Na hydrauliku nadává jak jen to jde, ale v servisování je machr jako málo jinejch lidí…

      0 0
      • littlekiller  

        Díky za reakci. Jak jsem psal, kolo mam v soucasne dobe v servisu (od minuleho pondelka), takze az se mi vrati, tak dam vedet jak jsem dopadl. Pokud bude zavada odstranena, tak to sem samozrejme uvedu, ale z reakce pana vedouciho to drive nez v Kvetnu nebude. Pokud by se problem opakoval,tak bych si dovolil vasi nabidku vyuzit, jelikoz mi jde skutecne o to abych mohl zakoupene kolo pouzivat a nikoliv resit dokola nejake reklamace.

        Jinak toto neni me prvni kolo a taktez jsem uz hydry jezdil (sam jsem si je montoval, vcetne plneni) a nikdy jsem nemel podobny problem. Samozrejme to ze me odbornika nedela, ale prave z toho duvodu bych ocekaval od zkuseneho servismana bezproblemove odstraneni zavady.

        Toto tema jsem zalozil, ne proto ze se reseni takto vlece (pokud je brzda vadna, tak za to servis nijak nemuze), ale prave z duvodu jakym zpusobem jsem byl nekolikrat odbyt, jeste pred tim, nez se vubec nekdo na brzdu podival a co jsem si vyslech pri dotazu na stav reklamace.

        0 0
      • karliner  

        No, možná bys nemusel čekat a mohl bys tam svému kámošovi brnknout, ať to vyřeší. Jestli je to takovej machr, tak mu to určo nebude trvat avizovaný měsíc a jestli -littlekiller- kecá, můžeš to rovnou uvést na pravou míru…

        EDIT: co jsem tak slyšel od svých známých, tak ale spíš věřím jemu, naposledy dojebali brzdy kámošovi na Meridě (nějaké elixíry na Meridě LRS…)

        0 0
    • littlekiller  

      Doplnuji pro info.

      28.4, tedy cca týden před koncem reklamační lhůty jsem dostal kolo zpět. Dle mého požadavku byla brzda vyměněna za jiný typ (Deore XT M775). Shimano údajně vyměnilo brzdu, ale zaslali jim opět stejné Deore, které jsem už na kolo po předchozích zkušenostech nechtěl. Takže výměna za vyšší model (který jsem samozřejmě musel doplatit) šla na bedra servisu.

      Brzdu jsem otestoval, ale mam trochu rozporuplne dojmy. Vyměnil jsem (již raději sám bez účasti servisu) i přední brzdu za XT, která maká stejně bez problémů jako to původní Deorko. Zadní se ovšem chová trochu zvláštně. Jednou má chod krátký a jednou má o pár milimetrů delší (zřejmě je tam ještě nějaká bulbina). Co mě ovšem překvapilo, že i když je brzda pomocí kolečka nastavujícího vzdálenost páky od řidítek, zvednuta do maximální polohy, tak jí stejně promáčknu až ke gripu. Doufám, že to pořeší odvzdušnění, jinak budu muset využít některou z výše uvedených nabídek.

      Postupný propad páky se již, ale naštěstí nekoná. Uvidíme po delším testování.

      Škoda toho přístupu servisu během reklamací, který se již ale při této poslední návštěvě zlepšil (že by četli bike-forum:)). Vyšli mi nakonec vstříc s výměnou té brzdy za jiný model, což hodnotím pozitivně, ale se samotnou brzdou, zatím ta kýžená 100% spokojenost nepanuje…

      0 0
      • tonik666  

        Nejspíš potřeba odvzdušnit, písty by se měly samy přiblížit ke kotouči a držet, čímž by se měl krok páky zkrátit.

        Jezdím XT 765, 5 let staré dualy, a drží. Občas když kolo položím je potřeba trochu pákou zapumpovat, aby ztuhla, pak funguje normálně.

        0 0
    • Mamut  

      Zaujimave. Velmi podobne problemy a pristup som zazil pred asi 7–8 rokmi tiez v Bikeranchi, kym este sidlili na Palacaku. Slo o vidlicu (RS Pilot C, pruzina strednej tvrdosti), ktora mala asi skrizene puzdra (alebo krive nohy), uz z vyroby) pretoze sa skoro nehybala ani pod mojimi 90kg. A tym nemyslim, ze nebola extra citliva, ale sa skoro vobec nehla. Cele to bolo na priatelkinom biku 17" velkom. Opakovane som sa s nimi o tom hadal a opakovane mi tvrdili, ze je to tak ok. Taktiez mechanik (nejaky stary ded) bol proste majstrom sveta a tvrdil, ze chodi. Na doslova rukolapny dokaz stojaci medzi nami nebral ohlad. Proste klamal zakaznikovi rovno do oci.

      Vidim, ze si stare zvyky stale drzia. A ze som trpezlivy a ne-nervny zakaznik by mohli rozpravat napriklad v Bikestore, kde sice na 3× (nie vinou obchodu, ale Zitneho) som rekalmoval Juicy7.

      0 0
    • littlekiller  

      Tak bohužel moje strasti se zadní brzdou nekončí…

      Brzdu jsem odvzdušnil, jelikož byla již měká jako houba. Páka skutečně „stuhla“ a má o poznání lepší chod. Bohužel brzda mi lehce drhne o kotouč. Zkousel jsem tedy vyladit uchycení třmenu a zjistil jsem dost nepříjemnou věc. U brzdy se vysouvá jen jeden pístek – tedy druhý se vysouvá, ale jen téměř neznatelně. Při brzdění se tedy o kotouč opírá pouze jeden a ten se tím ohýbá. Když chci posunout kotouč do středu mezery, tak zase drhne o drážku v brzdě, kde je již na doraz. Zkoušel jsem dle návodů zde na fóru pístky promazat a rozcvičit, ale stále brzdí jen jeden a druhý se skoro ani nehne. Místo ve kterém má brzda vyrovnaný tlak z obour stran je tedy mimo osu a i drážku, která je v brzdě pro kotouč udělaná a navíc mám strach, že ten pístek za chvilku vyskočí ven.

      Nemám zatím odvahu do Bikeranche kolo znovu odvézt, jelikož o něj nechci zase na měsíc přijít a navíc ze sebe opět nechat dělat blbce, že je brzda vpořádku, ale po prázdninách, kdy se bude blížit konec záruky na kolo se tomu zřejmě nevyhnu :(.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse