• Má někdo zkušenost s touto zábavou?

    0 0
    • Tencovozikmin  

      Na sankach jsem nesedel ani nepamatu :-)

      0 0
    • Jirka24x  

      je to jak v bahně akorat od toho nejses zasranej

      0 0
    • Bubaaak  

      A co by tě zajímalo? Jezdím na sněhu autem, na kole, na sáňkách, na bobech, na zadku a když se nedaří, tak i po držce…

      Hodně lidí tu jezdí na sněhu..... je to lepší jak jezdit po osolený silnici :)

      0 0
      •  

        :D minulej rok jsem viděl poprvé jezdit bandu na fatbiku po přehradě tak mě zajímá jestli je víc takových nadšenců a jak moc se dá kolo na sněhu udržet

        0 0
        • Bubaaak  

          Jezdil jsem na MTB s plášti 1,9 se silničnějším vzorkem a byla to sranda, člověk musel hodně dávat bacha, ale byla to sranda, problém byl do kopce, kdy člověk dával velký bacha aby to neprohráblo.

          Pak jsem přešel na 2,2 s hrubším vzorkem (Conti race king), celkem to šlo i do kopce, ale fun factor začal upadat

          Loni jsem začal jezdit na CX a užší pláště se líp proříznou na podklad a míň to klouže (Conti X king), takže už to taková sranda není :) Ale pořád mě to baví a těším na sníh, bohužel ho moc v praze není :(

          0 0
        • Smazaný účet  

          CX jede ve sněhu pěkně

          0 0
        • Tencovozikmin  

          Na snehu dobry,ale na ledu,nebo led pod snehem,to uz je horsi.

          0 0
          •  

            Jezdili po ledu na přehradě

            0 0
            • Tencovozikmin  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
            • novas752  

              I na klasickejch mtb plastich se po ciste zamrzlem rybniku bezproblemu da. Akorat zatacet se musi tak jako spis ocima. :) Jakmile se naklopis tak letis.

              Kdyz je na ledu nasnezino tak je to o neco lepsi a pady zabavnejsi.

              0 0
    • puka  

      Letos jsem jezdil na 26" kolem komína. :)

      .. a s 2,1" to nebyla taková zábava. K tomu jsem měl zmrzlou, línou pružinu.

      0 0
    • Cemik  

      Za me fajn spestreni a fun factor jako svine, akorar moc kamosu do toho se mnou nejde…

      0 0
    • nomecz  

      Pokud skutecne snih a ne led tak loni sem si uzil spoustu srandy na MK2 2,4" drzelo to krasne ale na nejakem 27,5 + kole by ti bylo jeste zajimavejsi s nejakou podfouklou 2,8" gumou

      0 0
      • DaD  

        Už se těším až vytáhnu tu moji 27.5+ s 3.0" balóny na sníh. Už teď z toho neslezu a moc se těším na zimu. Jestli tedy nějaká vůbec bude.

        0 0
        • pumpy  

          jj souhlasim – 27,5+ s 3,0" jedou paradne uz se tesim az shodim 29" kola a dam tam zas pluska – ale musi byt snih abych mohl blbnout ;) aji obloucky jsi delat na kopci ;)

          0 0
          • nomecz  

            tohle je presne duvod proc bych uvazoval o nejakym pluskovym kole, proste na leto hodis 29 a frcic na podzim a zimu prdnes balony a uzivas si tu trakci. Ale dalsi kolo uz doma fakt neuzivim ani neokecam :-)

            0 0
    • kudlanka32  

      jezdime celou zimu a bylo to super…i na tom lede v loni :-D A kdyz je zzima, tak se da vzdycky zatopit… Par inspiracnich fotek.

      0 0
    •  

      jo ..na uježděný sjezdovce to bylo fajn…dalo se vyjet i nahoru! Je teda fakt, že lyžaři z nás nadšený nebyli-i když jsme jeli u okraje…no a ještě větší frajeřinka byla, když jsme jeli běžkařům po hřebenech ve stopě! (vedle jet nešlo-bořilo se to !)

      Vše z Deštné – po sjezdovce a do Luisina údolí…(někdy před 25 lety?)..teď už bych to neudělal – nejsem „schneeschweine“ , jak nás nějaký Helmut nazval!

      0 0
    •  

      hlavně musí být ta správná (nízká) vlhkost vzduchu, sněhu a mráz..když ti začnou namrzat převody-pastorky je to na pytel a často musíš dojet jen na jeden převod

      0 0
    • ruza  

      Jízda na sněhu je běžná zábava nás chudých vesničanů na Křivoklátsku :-)

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • va-bo  

      Mám dobrý zkušenosti s pneumatikama s hřeby. Drží to i na ledu. Před tím jsem dost padal, což v mým věku už není sranda. Nejdřív jsem nasadil jen přední, ale pak jsem dal i zadní. Jsou teda kapku dražší. Schwalbe 29/2,3 bezdušáky. Tlaky tak do 1,5.

      0 0
    • va-bo  

      Jo jo, třeba Schwalbe Ice Spiker Pro Evo 29×2,25" MTB plášť kevlar. Je to TLR – takže s mlíkem. Šířka pro 29" jen 2,25, omylem jsem psal 2,3. Jsou i pro 26" a 27,5". Ale ta cena, no prostě Schwalbe… :-)

      0 0
      • Smazaný účet  

        A těsní to bez problémů? Samo Schwalbe píše, že těsnost nezaručuje.

        0 0
        • va-bo  

          Používám NoTubes asi 90 kubíků do jednoho pláště. V podstatě bez úniku tlaku. Měl jsem trochu obavu, jestli mlíko nezmrzne, ale asi ne. Jezdil jsem nejvýš tak do –10°C. U vidle i tlumiče jsem zrychlil odskok asi o dva kliky. Kolo KONA Hei Hei Race DL.

          0 0
          • va-bo  

            Jo, a vidle, tlumič i sedlovku mažu silikonovým olejem.

            0 0
    • Sunshine 29  

      Zkus specifikovat na čem…

      0 0
      •  

        Na trailovym celoperu ale nejsu si jistej jestli nedostanou v mrazu moc na prdel tlumiče..

        0 0
        • Sunshine 29  

          Dostanou, těsnění to dost nesvědčí (i když místní experti ti budou tvrdit opak). Mám zkušenost jak s tlumičem i vidlí, ale spíš to urychlí než že by to popraskalo za chvíli ježdění v mrazu :) Taky jezdím.

          0 0
        • Stingray  

          Jezdím roky na celopéru celou zimu, nejvíc asi v mínus 18 a nikdy mi těsnění vlivem mrazu neodešlo. Když poctivě mažeš, tak se ti to nestane a nebo to bude blbá náhoda…

          0 0
          • Sunshine 29  

            Tak to jsem si vybral blbou náhodu dvakrát a to mažu po každý jízdě…

            0 0
            • vlasto  

              Mne se tedy za 8 let s tesnenima na tlumicich taky nic nestalo, ale treba to prijde:-)

              0 0
              •  

                No každopádně tomu mráz asi úplně dobře neudělá ne?

                0 0
            • Stingray  

              Možná je to tím že mažeš až po jízdě a já před?

              0 0
          • MlokCZ  

            Taky nemám u vidlice se kterou jezdím přes zimu do práce problém. A je ta vidlice ve velkých mrazech opravdu hodně.

            Sice cesta trvá jen do 30 minut, jenže pak následně parkuju kolo na dvoře venku, takže tam pak stojí celý den na mrazu.

            Jistě je možné, že těsnění odejdou trochu rychleji, ale nic hrozného to nebude.

            0 0
            • RomanH  

              Problem je spise vlhko + nasledny mrazik, kdy se Ti na kluzacich i pri jizde stihnou udelat ledove krystaly. To je pak opravdu o tesneni.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak pokud to na kluzácích namrzne, tak je jasné, že to problém je. To se mi běžně při ježdění do práce nestává.

                0 0
              • nomecz  

                před jízdou pořádně šplíchnout brunoxem a nic takového nehrozí

                0 0
            • Sunshine 29  

              Cesta do práce není prasení na trailech a skocích.....

              Ale mohla to být jen blbá náhoda, ta zima to prostě jen urychlí, pokud je to načatý

              0 0
          •  

            taky nechápu , proč by těsnění mělo mít problém s mrazem! Co třeba tlumiče u aut-taky tam je těsnění a žádný problém :-)…

            0 0
            • novas752  

              A taky rozebíráš tlumič v autě čistíš každých 50h provozu a repasuješ jednou za rok?

              A neni tlumič jako tlumič, i v autech jsou tlumiče na běžný levný auta a pak závodní tlumiče, který vyžadujou péči vyšší.

              0 0
            • onuce  

              A co ta havárie raketoplánu Challenger?

              0 0
              • Smazaný účet  

                žádný problém…

                0 0
                • onuce  

                  Jak to? Takové strašné neštěstí přec! A přitom za vším stál jeden chladem ztuhlý ó kroužek…

                  0 0
                  • mvd  

                    Ten „o“ kroužek za to nemohl. Ten měl své definované a známé vlastnosti. Když technický šéf varoval, že startovat se nesmí, protože je nižší než přípustná venkovní teplota, bylo mu řečeno, že startovat se bude, protože start už byl několikrát odložen, a další odklad není přípustný. Doslova mu prý bylo řečeno „Sundej si ten svůj inženýrskej klobouk a nasaď si manažerskej! Startovat se bude!“

                    Mimochodem, nedovedu si představit, že by ruský rakety nemohly startovat, když mrzne :o)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      ostatně nějak podobně to probíhalo v Černobylu a při celé řadě dalších průserů :-)

                      0 0
                    • onuce  

                      Ano. Ale je to jen příklad toho, že gumové ó kroužky při podnulových teplotách selhávají.

                      Apropo, co na to výrobci tlumičů a vidlic? Zmiňují se někde v manuálech? Děkuji.

                      0 0
                      • mvd  

                        Srovnávat O kroužek ve vidlici a v raketovém motoru je úlet, na který jsem rád přistoupil jako na pěkný OT :o) Ale určitě sám dojdeš k tomu, že zatímco v tom raketovém motoru musel O kroužek odolávat extrémně vysokým teplotám a už mu to nevycházelo na nízké teploty, ve vidlici stačí, když zvládne rozpětí 100 °C. Materiálů, které zvládají rozpětí –50 – +200 °C je dost a nejsou drahé. Takže materiál O kroužku bude asi to poslední, co Tě bude limitovat. Problém bude v kapalině, kolísání tlaku vzduchu, případně namrzání kluzáků.

                        Jinak, ještě zpátky k tomu raketoplánu: Údajně tam bylo použito nejprimitivnější konstrukční řešení plochého těsnění mezi plochými přírubami, kdy tlak přímo namáhá těsnění na vystřelení ven a tepelná dilatace má za následek změnu přítlaku těsnění. Konstrukce ala tlakový hrnec, kdy vnitřní tlak svírá těsnění a pomáhá dotěsňovat už by asi překročila povolený rozpočet bambilion miliard o dalších 1000 dolarů, takže se nepoužila.

                        0 0
                      • kudlanka32  

                        nejde o tesneni ale o to ze vzroste viskozita oleje a pak casto nestaci regulacni prvky, vsechno vysroubujes a je to malo. A nebo ztuhne vazelina na vzduchovym pistku a chodi to trhane.

                        Taze pokud s tim chces opravdu neco delat, tak vymen oleje za ty s nizsi viskozitou (a nebo to smichej s ridsim stejneho typu) a tu vazelinu smichej s trochou oleje. Pak to zacne zase chodit.

                        0 0
    • vlasto  

      Kolik chces. Odjezdeno na celoperu na 2,25 gumach nobby nic, od lonska na fatbiku na 4.0 gumach surly. Po horach, trailech, sotkach, vyfrezovanych asfaltkach, po rovine do rachoty, po sjezdovkach. Neznam lepsi zabavu a zcela to vytesnilo lyzovani, ktere pripada do uvahy pouze kdyz padne pulmetru prachu, nebo na jare, kdyz je plus dvacet.

      0 0
    • kutil  

      Jezdim celorocne a loni jsem si poridil kolo vxlozene na zimu. Kazdodenni dojizdeni do prace. Pres leto mam tak 5,5 tis km. Ale kdyz ted v zime napadlo pres noc 20 cm smehu a ja byl prvni kdo tim projizdel to se do pameti vryje. Je to fajn. Vubec se toho neboj

      0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Jo, je to super ;-)

      0 0
    • jIrI___  

      Upozornil bych ještě na jednu podstatnou věc, kterou tu nikdo nezmínil – výdaje za solidní zimní oblečení na kolo se pohybují hrubě nad 10000 Kč, to pro někoho může být poměrně omezující věc…

      0 0
      • va-bo  

        To je fakt. Doporučuju zimní tretry. Návleky možná tak na silnici.

        0 0
        • novas752  

          I s tlustejma navlekama a izolacni vlozkou se da 2h v –10°C. Samozrejme zimnim tretram se to nevyrovna, ale taky to neni za 4k+ coz je pro nekoho rozhodujici.

          0 0
          • petyn  

            Ja jezdim ty zimni od Force (MTB) za 2000 a v poho. Je tady o nich i vlakno. A ty hadry to je pravda no.

            0 0
          • va-bo  

            Nechci zpochybňovat funkci návleků proti mrazu. Potíž je spíš v tom, že se roztrhají pokud je potřeba tračit bika nebo na platformových pedálech s piny – což se často v zimě používá. Já teda používám šlehače i v zimě, ale tlačení bika se občas nevyhnu. Pak ty návleky byly na jedno použití, zvlášť ve zmrzlým sněhu. Na materílu návleků záleželo jen málo.

            0 0
            • novas752  

              Jo, to je pravda. Taky pod ně zespodu leze trochu sníh. Já jezdim celoročně s SPD, a v zimě tlačim spíš minimálně.

              0 0
      • Stingray  

        Co to meleš vořechu? Beru navíc jégry, dvě trička,dvoje ponožky a neprofuk bundu. Nic víc není třeba.

        0 0
        • jIrI___  

          Mám to spočítané, napíšu ti jen ty základní položky – tretry 2000–4000 Kč, fungující bunda 3000–5000 Kč, neprofuk zateplené čapáky 3000 Kč, funkční prádlo dohromady taky hodí minimálně dvojku, plus k tomu připočti drobnosti typu rukavice, čepice, atd., které taky nějaký ten litřík hodí. Jo pokud se člověk chce mrcasit s pěti vrstvami triček, pod kterými stejně bude při výjezdu zpocený a ve sjezdu prochladne, tak je to jeho věc, ale za optimální to opravdu nepovažuju. Co tam máš dál?

          0 0
          • Stingray  

            Boty s SPD jezdím celoročně, když je víc jak deset čísel sněhu tak beru platformy a pohorky. Co je to fungující bunda? Když nechčije tak stačí nějakej neprofuk z Lídla za sedm kil, nepotřebuješ hned goráč za bůra. Jediný co se fakt vyplatí jsou jégry a funkční triko z merina, tam ti ty dva litry schválím, i když se dá žít i s umělinou za pár babek. Možná tak navíc nějaký neprofuk rukavice, to je asi tak vše. Co tam máš dál? Hledáš problémy a výmluvy proč nejezdit v zimě protože je to drahý? Dej se na piškvorky..

            0 0
            • jIrI___  

              Vyargumentoval jsi mě, klobouček.

              Jinak to merino mi na kolo příjde oproti umělině hodně špatné. Super je na nenáročnou turistiku, ale u aktivity s vyšší fyzickou námahou, kdy se člověk víc potí, mi přišlo k ničemu, protože ten pot nestíhá odvádět.

              0 0
              • pepek  

                Merino je dobrý, když vylezeš z vytopené hospody v –5 až –10 a návratová dráha je celá převážně z kopce.

                0 0
            • Alojs01  

              Tak určitě jde všechno, ale čím jsem starší, tím víc dokážu ocenit pohodlný a fungující hadry, což jakékoli oblečení z Lidlu opravdu není. Ale ať si samozřejmě každej jezdí v čem chce, jen to může dopadnout tak, že pro jednoho bude 2hodinové ježdění v mrazu příjemná zábava a pro druhého to bude ve druhé pulce švihu za hranou, doma sundá hromadu mokrého oblečení a 20 minut se bude rozehřejvat ve sprše…

              Takže pokud někdo jezdí pravidelně třeba víckrát týdně, nebo do práce, tak pochybuju, že si zvolí tvojí variantu. Člověk, co vyjede si to jen tak vyzkoušet 4× za zimu, tak tomu to může stačit…:-))

              0 0
              • Tencovozikmin  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                0 0
            • Rubi  

              co jsou to ty „jégry“ me napada jen jagermeister, coz je fakt ze na zimu celkem dobry, ale pak se ty vyjizdky celkem prodrazi…:D

              0 0
          • Barak  

            U Kalaše seženeš lehce přes 2.000 kalhoty, za 3.000 bundu. Ne každý potřebuje na zimní ježdění zimní tretry, třeba mě stačí letní tretry, teplejší fusekle a návleky. Rukavice, čepici a spodní funkční prádlo – něco z toho nebo většinu má snad každý už doma.

            0 0
            • Bruca  

              tak tak, zimní čapáky od kalaše ve slevě za 1500 (wind and water tecno, teď to bude pátá zima), tlusté ponožky, nějaké „botasky“ na dojetí za 500,–, nahoru podle teploty – merino tričko, flísová mikina, případně vesta + větrovka (jetá montane prism, vydržela 10 let, za 1500 ve výprodeji to byl bezva kup), rukavice kolem 500,–

              takže pro mě jediné náklady na ty čapáky a rukavice…

              0 0
          • RomanH  

            Tretry :

            Muzes pouzit navleky, nebo dat platformy a jezdit v pohorkach. Ale i ja povazuji zimni tretry za nej doplnek na kolo, co jsem si poridil (v porovnani s navleky), nicmene s obycejnymi botami a pedaly bude investice 0. Jinak teda 2000 – 4000.

            Funkcni kalhoty :

            Ano, uznavam, chce to zimni capaky s neprofukem. Treba Force poridi pod 1000 Kc

            Funkcni tricko + rolak + satek/kukla + podkolenky :

            Predpokladam, ze clovek, ktery jezdi na kole, hybe se i jinak, takze tyto veci jiz ma

            Bunda :

            Viz predchozi bod, investice 0. Nicmene, pokud neni vhodna bunda, da se koupit pertexka, nebo nejaka jina lehci bunda. 1000 – 2000 max. A nic vzdusnejsiho, nez fleeska + predni neprofuk stejne nevymyslis.

            0 0
      • Barak  

        Spoustu věcí, které použiješ v zimě na kolo má snad každý, kdo trochu sportuje, už doma. Nemusíš mít všechno spec. na kolo.

        0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mirabike  

      dá se.. :)

      0 0
    • allrose  

      celoročně,na sněhu je prdel a potrénuješ rovnováhu

      0 0
    • Pavel  

      Někdy se dá a někdy už poněkud ne. :-)

      0 0
    • malamala  

      Už aby napadlo, zatím tu máme v nížině jen občasné bílé poprašky. Každopádně je to větší zábava než někde lyžníkovat na svahu ;). Jediná úprava na kole oproti létu je ta, že více mažu řetěz a foukám na cca 1,6 – 1,7.

      Jezdím ale jen když je teplo do –10 st.C , párkrát jsem jel v cca –18 st.C a to bylo už na mě chladno.

      Brázdím jen nížinu, většinou po Tauernské stezce. Po minulé epizodě, kdy jsem sjížděl část Maiskogel a lyžníci mi nadávali, tak po sjezdovkách již v zimě nejezdím ;)

      0 0
      • vlasto  

        Tak to u nas jsme v poklidu a lyznici taky. Zatim:-) Spise na nas koukaj se zajmem a cekaj, kdy si konecne nabijeme drzku, hlavne kdyz je ledovka z umeleho snehu a jim hrany nedrzej. Nechapou, ze to ty gumy v pohode ustoji a ubrzdi.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.