Dobrý den,
potřebuji zkrátit hydry Shimano, hadice.
- Lze hadici zacvaknout kleštěmi na lanka když nemám potřebný přípravek?
- Oliva je na obou stranách stejná? Je jedno jak se dá na hadici?
Děkuji za radu.
Dobrý den,
potřebuji zkrátit hydry Shimano, hadice.
Děkuji za radu.
Hadici necvakej, urizni ji rovne pracovnim zalamovacim nozem. Nejlepe, kdyz si sevres do te zlute kostky, krera se dodava k brzdam shimano. Hadice je plastova, reze se dobre. Oliva je z obou stran stejna. Co ale neni stejne – koncovky hadicek. Na levnejsi shimana maji mensi vnitrni prumer nez na top modely. Znaci se cislici 59 nebo 90.
jen koncovky sou stejne nebo i trny jsou ruzne
TEDA ROZDÍLNÉ
U tech ruznych hadic se lisi jak trn tak oliva! Kdyz to spletes(trn), bude to spatne chodit. Trny se lisi i prumerem vnitrni dirky a tim funkci.
oliva
https://www.bike-eshop.cz/…liva-sm-bh59
plus trn
https://www.bike-eshop.cz/…ator-hk-sh03
hadicka
BH –90
SEDÍ TATO SESTAVA … ?
A tim jsi chtel rict co?
PLUS DODAM TOTO
typ na tremen je 445 a na packach 615
no že sem to asi pojebal co asi me teda nesedí sestava podle typů ne ? brzdí to jako .. ale když tu bylo napsáno že pak nebude plnit funkci neví co si mám o tom myslet (jen sem chtěl odsouhlasit zda se udělal chybu nebo ne )
aha takže kouám že sem najebal do 90 hadicky trny + olivy na 59 hadičku mám to vyměnit nebo to neva + mohl sem sím neco skurvit v páčkách
Jestli je rozdil mezi olivama, tim si nejsem jist. Mezi trnama kazdopadne rozdil je, do BH90 hadicky patri stribrny, ktery ma jiny prumer vnitrni dirky, je vetsi nez pro 59. Jak se bude chovat neoriginal trn od Aligatoru, to netusim.
Kdyz tu nekdo pouzil trn do 59 v hadici 90, tak mu nejak divne chodila paka, podrobnosti uz si nevybavuju.
ja to v pondeli radci predelma na spravny trny a olivy tolik prace to zas neni + koukám že tato hadička asi nesedí správně k typu brzdám
Jako brzdit to bude, jen v urcitych podminkach se nemusi korektne vracet brzdova paka. Nevyplati se kupovat neorigo trny. Rozdil v cene je v radu korun.
Hadici muzes pouzit bh59 i bh90. K tvym brzdam (trmenu) je primarne urcena bh59, ale bh90 nic nezkazis. Je delana na vyssi zatez. Vnejsi prumer je stejny. Lisi se stavbou steny a vnitrnim prumerem. Proto jiny trn.
Daval jsem v tomto vlakne odkazy na olivu i trn pro bh90. Sezenes kdekoliv. Nebo si zajdi do cykloservisu. Rozdil trnu je v barve jak psal Vilem. Nepouzivej jiz jednou pouzitou olivu. Funguje jako tesneni a jak se jednou pouzije (zalisuje), tak se zdeformuje a pouzit znova nema smysl, prosakoval by tudy olej. Nezapomen to opet odvzdusnit.
jj dam tam ty origo už sem si sehnal kde je mají .. hele mohl sem něco pokopat v páce ze sem použil jiný trn nebo olivu jako něco v něm na vstupu páky najebat …
Na vstupu do páky je matice která se stahuje olivu, takže pokud jsi ji utahnul sikovkama na krev tak si to mohl **** a nebude těsnit.
počkej dojebat v jakým smyslu … že když tam dam teď origo vše že už to nebude makat a bude chcát jo ?
Nic by se skazit v pace nemelo, ta je kompatibilni s obema typy. Ten aligator trn je myslim pro bh59 hadici. Na jednom kole mam tu paku s hadici bh59 a trmenem m447 uz z vyroby. Je to sada mimo serii, m506. A pritom ta paka je ze sady Deore, kde se dava hadic bh90 :-)
scota tvrdil že jo .. tak nevím :-(
Psal ze se to znici pouze pokud se to pretahne a to bys asi poznal. Na utahovani je dobre pouzit jen stranovy klic. Jde to celkem snadno. Aby se ti hadice pri utahovani neprekrucovala, je dobre si ji predtocit do ‚protismeru‘ :-)
jinak mám na tebe dotázek ještě vypadá že si dost guru nevím zda se dá kombinovat min. olej do brzd od různých výrobnu těd na doplnění sem použil origo shimano ale nevím co tam bylo předtím
Guru nejsem. To by mne tu profici dali :-)
Ale zacinal jsem taky od nuly a ucil se co a jak. Navic mne to bavi. Asi proto mne zivi povolani technickeho charakteru.
Ale zpet k oleji. Shimano ma vzdy z vyroby svuj olej, ruzove barvy. Starim ta barva mizi a lze z toho vydedukovat, ze by nebylo spatne olej vymenit a docilit max vykonu/zatizeni. Staci az za dva i vic let. Zalezi od najetych km. Olej od jinych firem muze byt ciry, nazloutly, ale i zeleny. Ja pozivam origo. Litrovka je za par stovek a vydrzi ti navzdy :-) Do jedne brzdy se vejde myslim nejakych 20ml.
V servisu ti za par korun nejakou decku odleji. Myslim ze Scota tady taky na bazaru nabizel odliti.
Urcite nemichej stary olej s novym. Stary vypust a znova napln novym a zaroven to stejne odvzdusnis. Takze to neni prace navic.Miska na odvzdusneni od Shimano se da koupit zvlast za cca 80kc a prace s ni je snazssi a cistsi. Strikacku koupis v lekarne a hadicku v akvaristice nebo Horbachu nebo jinem hobby shopu za par desetikacek. Vic neni potreba a mas odvzdusnovaci sadu. Navod na odvzdusneni je u Shimano misky nebo na youtube.
jj na odvdušnění sem už koukal mám objednáno s jejich miskou , no ja se taky učím na kole toho umím dosta le tohle je moje první kolo s kot. takže bádám atd. ale v tu dobu co sem kupoval kolo nebylo moc peněz a koupil sem s tektro a těd sem koupil od někoho brzdy co sundaval s nového kola takže sem je krátil na své atd … ale šlo mě o to zda dodat do toho ten jejich ruzovy ten sem objednal nebo do nej dat do toho stareho tenhle novy
Sice to vypada slozite, ale je to snazsi nez se zda. Uvidis. Taky jsem se toho obaval a pohoda. Neni to raketova veda. Jen primitivni mechanicko hydraulicke ustroji.
Sice ti mohl prodejce tvrdit ze to sundal z noveho kola. Ale nevis jak je to stary. Navic to poznas podle barvy oleje. Kdyz bude ruzovy, klidne jen dopln novym.
Ale pri odvsdusneni nejdriv nalejes novy olej do kalisku na pace a vypoustis trmenem, takze ten stary stejne vlastne vylejes a nahradis novym. A nakonec strikackou spodem od trmenu natlacis do paky. Nezapomen to delat bez brzdovych desticek. Misto nich pouzij spacer (zluty kvadrik) nebo tam vraz cokoliv jineho co udrzi pistky zatlacene. Treba spalicek dreva apod.
jinak ja teda objednal
https://www.koloshop.cz/…da-mala.html
ten zluty kalisek za 80 jde na vsechny simana ?
Ano je to ono. Jen sis za strikacku s hadickou vyhodil 400kc. Pritom strikacka je za 25kc v lekarne a hadicku koupis za par korun taky.
Jinak je to kompatibilni se vsemi shimano brzdami.
http://www.cyklokomponenty.cz/…discbp-14349
Nechapu proc kdyz ten kalisek stoji tak malo, si za sadu se strikackou a hadickou reknou o petikilo.
hele změnil sem objednávku na posl. chvili jaky je průměr hadičky sice bych tu mohl najit nekdě supleru ale buhvi ke jí mám
Tak jsem tu supleru vzal ja :-) Vnitrni prumer hadicky pro odvzdusneni je 4mm a vnejsi mam 6mm, ale na vnejsim az tak nezavisi.
diky moc zitra se stavim v hornbachu
Jak píše carpathia, aktuálně jsou dvě varianty hadic a k nim odpovídajících trnů a oliv. Hadice BH59 pro low end brzdy Shimano začínající 3×x a 4×x. Pro modely Deore a výše je hadice BH90.
http://www.kolo-park.cz/…-bh90-detail
http://www.kolo-park.cz/…-bh59-detail
A po zkrácení nezapomeň brzdy odvzdušnit! Když je někdo hodně šikovný a má v tom grif, tak to zvládne i bez odvzdušňování. Mne se to povedlo a to jsem to dělal poprvé. Pak jsem po roce jen ze zajímavosti zkusil brzdy odvzdušnit a ani bublinka :-)
Děkuji moc,
trošku jsem se lekl té koncovky BH59 ale naštěstí jsem to objednal dobře.
brzdy mám klasické BR-M396 a k tomu jsem zakoupil olivu + trn BH 59
brzdí to docela pěkně, ještě odvzdušním, a pak mne to čeká ještě na jednom kole.
Děkuji.
Ještě s zeptám na odvzdušnění, když u brzdiče je odvzdušňovací šroub na inbus znamená to tam dát redukci ze sady a na na páčce to chytat do kalíšku, po odvzdušnění tedy budu muset jako první utáhnout šroub na páčce pak na brzdiči vytočit redukci a vrátit inbusový šroub?
Zkusil bych to nejdřív jen kalíškem na páce.
Ten inbus je je tam coby ventil. Odvzdusnovaci hadicku nasadis na koncovku, ktera je skryta pod tou cernou gumovou krytkou. Postup odvzdusneni shimano si najdi na youtube, jsou tam docela podrobne navody.
Jeste rada, pri odvzdusnovani si ze trmenu vydelej brzdove desticky a pistky roztlac a zajisti tou zlutou kostkou. Pokud ti totiz na desticky nakape olej, muzes je vyhodit, protoze uz ti nikdy nebudou poradne brzdit.