• xcbike

    Chci si koupit nové zimní gumy o rozměru 185/65 R14.Bohužel jsem trošku finančně omezen a proto si nemůžu dovolit koupit nějaké dražší pneu.Můj rozpočet se pohybuje kolem 1000kč za pneumatiku.Uvítal bych vaše zkušenosti,názory a rady s pneumatikami v této cenové relaci.Mám pár favoritů,které zde uvedu.Samozřejmě se nebráním i jiným návrhům.Děkuji(Vím,že tu jsou i starší podobná vlákna..tak mi to tu nepište a blokněte si to).Děkuji všem za radu a zkušenosti.

    • Ricci  

      Continental Mountain King

    • javormartin  

      http://www.pneuvranik.cz/…/HPL%204.jpg za ty prachy dobré, jinak nevím, je to blbej rozměr. Lepší a levnější je 185/60 R 14

    • javormartin  

      http://www.pneuvranik.cz/…/HPL%204.jpg za ty prachy dobré, jinak nevím, je to blbej rozměr. Lepší a levnější je 185/60 R 14

      • Bafoon  

        vraníka už nikdy, jezdil jsem 4ks a dva mi bouchly, naštěstí zadek :-( od té doby protektory nejezdím

    • fousac  

      tady je pripadne orientacni pozitelnej prehled

    • fousac  

      taky bych chtel zimaky kolem litru za gumu…

      ale ve 205/50(55) R17

      nevite nekdo? ;)

    • bosmilan  

      Je ti jasné že v tomto rozměru za cenu 1000 kč koupíš tak maximálně protektor,možná nějakou čínu a nebo nějaký model ve výprodeji,který se už nevyrábí a prodejce se ji bude chtít zbavit za každou cenu.

      Potom je další možnost zkusit koupit nějaké mírně jeté,ale kvalitní pneu v servisech které se tím živí,jinak budeš muset trochu připlatit za novou.

      • fousac  

        eskimo s3+ nebo polaris 3 sezene v poho do 1200,– a stary rozhodne nebudou vzhledem jak dlouho se vyrabi…

        a oboje to sou podle vseho velmi slusny gumy..

        • bosmilan  

          já myslel tím starým dezénem třeba Alpin A2,atd.Ne ty co se stále vyrábějí.A u pneu kolem 1200 kč už není problém něco vybrat.

      • xcbike  

        No mam tam kolem 1000kč a všechny pneu,které jsem vypsal,tak jsou za ty peníze.Myslím,že to nejsou číny a většinou ani protektory.Pouze žádám o radu ,nebo případnou zkušenost s danou gumou,nebo něco jiného kolem toho ± litru.

        • bosmilan  

          z toho co jsi napsal bych bral ověřené Savy S3 a nebo Barumky Polaris 3,ale ty jsou letos novinka takže jaké budou nevím,ale jinak minulý model nebyl špatný.

    • hovanec  

      Jezdím už x-tým rokem na Barumkách, po městě mi to stačí, občas i nějaká ta vyjížďka mimo město na chalupu a za tu cenu jsem spokojený. Pokud jezdíš někde na vysočině nebo v horách, tak určitě za gumy připlatit+řetězy jsou samozřejmostí.

    • witmar  

      Goodyear Ultra Grip 7 Naprosto perfektní gumy velmi doporučuji

      • StuntJ  

        +1

        ale ta cena :o)

      • Kurt  

        Dneska uz nove UG7 nesezenes. Sezenes UG7+ (jina smes) a UG8 (jina smes a dezen).

        Jezdim taky jeste UG7 a doporucil bych, jen nejsou do litru ani priblizne. :)

    • Shadow.1  

      235/40×18 to prostě za litr neseženeš ani z Číny… a zase bych se jich tolik nebál… tady je jezdí skoro všichni taxikáři a strašení od pneuservisů, že se pneumatika ve 180 rozletí na cucky jsou také lichá… a obavy výrobců drahých pneu chápu ještě víc…

    • in4mator  

      Podle jedněch testů jsou z těch levnějších pneu Barum Polaris 3, Sava Eskimo S3, Uniroyal MS Plus 6 a Semperit Master-Grip na stejné kvalitativní i cenové úrovni (hodnocení 53% nebo 54%), bezkonkurenčně nejhorší jsou pneumatiky zn. Falken…

    • wong  

      Jezdil jsem na starym aute Sava Eskimo S3 (175/70/14) a pohoda. Ted jezdim Goodyear UG7+ (185/65/15) a spica ;-)

      • Shadow.1  

        docela by mě zajímalo v čem je ten rozdíl tak citelný… Jezdím už 14 let, pneumatik jsem vystřídal mraky, ať už levné nebo drahé… ale všechny mě dovezly tam kam jsem potřeboval a bezpečně… Je to stylem jízdy nebo čím?

        • jIrI___  

          Pokud člověk jezdí jen po solených silnicích, tak ty rozdíly asi moc poznat nepůjdou, ale pokud jezdí po zasněžených/le­dovatých „horských“ silničkách, tak to poznat jde. Minimálně mezi Barum Polaris 2 a Pirelli Snow Control 2 byl ten rozdíl hodně znatelný. Jak v záběru, tak v držení směru.

          • Shadow.1  

            je pravda, že moje hodnocení je dost subjektivní, protože jsem nikdy nepřezouval v rámci jedné zimy na jiné pneu, ale také nejezdím jen po solených cestách… i tady v nížině silničáři zaspávají :-) a sem tam se vydám i do hor ;-) Ale nikdy jsem neměl problém s nepřilnavostí nebo záběrem… jo, asi kdybych měl pneu za 5 tis jednu, tak budu moci jet na zledovatělé cestě o 10km rychleji, ale co z toho, když ostatní se stejně vlečou, protože půlka bláznů má letní…

            • jIrI___  

              Avotomtoje! Každý se bavíme o jiných podmínkách, protože u nás v dědině na člověka na letních nenarazíš – nehnul by se z místa.

              • Shadow.1  

                už to neřešme ;-)

              • lukas aka mitro  

                Pruser je, kdyz takovy „mestak“ vyjede na svych suptrupr gumach na hory a v serpetinach se divi, ze se mu ten jeho vsehrab utrhnul…no silnicari jsou kurvy lenivy:DD

                btw, jednou jsme nasazovaly na 120tce na „univerzalach“(bo­ha, kdo takovou picovinu vymyslel) retezy i dozadu, protze prejezd na slovensko pres Konecnou byla paradni kombinace ledu, koleji a znova ledu:)

                • madcat  

                  Jak tomu mám rozumět, že jste jednou nasazovali na stodvacítce řetězy I DOZADU?? To jste je napřed nasadili dopředu, a vono to nefungovalo??? :)

                  • lukas aka mitro  

                    chmm..sme zase rychleji premyslel zen psal a tim to posral…jasne ze tam melo byt „i dopredu“…protoze dozadu se davaly jaksi samozrejme:)

                    • pepek  

                      Nevěřím, že ženský dovedou nasadit řetězy. Možná tak gumu, ale řetězy nee.

                      • lukas aka mitro  

                        ty retezy se davaly…trpny rod a shoda podmetu s prisudkem?

                        • pepek  

                          Přesně tak, ta shoda ti ještě nejde, Lukáši. btw, jednou jsme nasazovaly na 120tce

                          • lukas aka mitro  

                            jo…jasne..reagujes na jiny post…to potom jo..ale jsou baby ktee umi nasadit i retezy..ale vetsinou jsou na koncich retezu(retizku) pouta a urcite to nedelaj na parkovisti…te­da..hm:DD

    • z0diaC  

      Kleber Krisalp ..spokojenost jak na svojem,tak na služebáku … možná Vredesteiny – na ty je teď slyšet docela chvála – testy ADAC.

    • pačes  

      http://www.nejlevnejsipneu.cz/…eumatiky.php?… ty Goodride SW608 jsou za slušný peníze a hlavně jsou skladem. Jezdím je v 15´, protože jsem koupil sadu za 3200,–, ale kde ty loňské sněhy jsou… Letos jsem zaslechl v pneuservisu, že je bída o gumy a rostou ceny. Tak bych doporučil koupit něco hlavně včas, pokud ještě jsou nějaký zásoby.

    • Kurt  

      Z toho vyberu S3 Eskimo. Jezdil jsem je pred lety a byly naprosto bezproblemovy – ujizdely fakt az na ledu, nijak extra se neopotrebovavaly a hlucnost mely subjektivne jen o trochu horsi, nez letni Pielli (P3000). ;)

      Za ty prachy OK. Vranika nebrat!

    • xcbike  

      Tak mam možnost koupit barum polaris 2 (2010) za 950kč/kus.Zdá se mi to jako dobrá nabídka,navíc to není z netu,ale normálně si je okouknu v krámě,což je taky výhoda.takže zatím je to můj favorit:)

      • Hynas  

        Kup a neřeš.

      • mpIII  

        Na Barumkách polaris 2 jezdíme už několik zim bez problémů. Takže klidně.

      • McBlacky  

        měl jsem je než mi je nějakej dobrák navštívil kudlou -což jsem nepochopil- nahradil jsem GY ultra Grip, který teda jsou o chlup lepší, ale jezdit se v pohodě dá i na Polaris

    • xcbike  

      Tak zavíram téma,všem děkuji za názory a jdu do těch Barumek.Čest biku…

    • jIrI___  

      Dotaz na místní odborníky. Vybírám letní pneu 205/55 R19 a do finálního výběru se dostaly Vredestein Sportrack 5 , Fulda EcoControl a Kumho KU31 . Máte s některou z nich skušenosti? Případně můžete doporučit i něco jiného v ceně kolem 1600 Kč/ks. Díky za reakce :)

      • enjoy  

        Zajímavej rozměr, no co už:-)

        Můžu ti bez legrace doporučit Barum Bravuris 2.Best value for money.

        • jIrI___  

          205/55 R16, upsal jsem se :)

          • Soreno  

            Tak tenhle rozměr teď budu kupovat a mám tyto favority

            Continental ContiPremiumContact 5 205/55 R16

            Goodyear OptiGrip 205/55 R16

            DUNLOP SP FASTRESPONSE 205/55 R16

            Bridgestone Turanza T001 205/55 R16

            Semperit Speed-Life 205/55 R16

            podle mě ani s jednou neuděláš chybu za mě pujdu asi do semperitu vzhledem k ceně

            • tomfree  

              Dával jsem loni ty Dunlopy a spokojenost tiché,dobře drží,doufám,že vydrží déle než Continental na ty jsem najel 20000km a byly na odpis.

              • jecnak  

                Podle toho jak mi na nich ubyva vzorek, tak to vidim kolem tech 30t maximalne. Gumy jsou to dobry a vzhledem k memu relativne nizkemu najezdu mi nizsi zivotnost nevadi, protoze cokoli co vydrzi kolem 50t je na konci zivotnosti tak tvrdy, ze se s tim na mokru jezdi dost neprijemne.

              • Mr.Dawe  

                Taky mám Dunlopy SP Sport Fastresponse a spokojenost, drží, nekvičí, nejsou ani tolik hlučný, teda jsou míň hlučný než Micheliny co mám vzadu, za tu cenu mi přijdou ok. Se životností ti moc neporadim, mám je od června. Jo a mám 195/60R15

      • Ruda  

        neměl jsi na mysli 205/55 R16?

      • Ruda  

        Jezdím zimní Vredesteiny SnowTrack 2 v rozměru 195/65 R15 a nemohu na ně říci křivého slova.

        Ve firmě jsou lepší auta obouvána do Vredesteinů ;-)

        Volil bych tedy Vredesteiny

        • pepek  

          SnowTrack – zajímavý název pro letní gumy.

          • Ruda  

            druhé slovo první věty ;-)

            • pepek  

              Ale doporučuješ mu je na leto-to je ještě horší.

              • Ruda  

                Ne, napsal jsem mu, že mám ze svého vozu zkušenost mimo jiné se zimními Vredesteiny a z firemních vozů se zimními i letními a na základě toho bych mu doporučil Vredesteiny, které má ve výběru.

      • in4mator  

        Koupil jsem na Aukru letní Fuldy jeté jednu sezónu za 500.- (všechny čtyři), tak jsem zvědavý, kolik vydrží.

        • miki  

          koukal jsi jaký mají DOT?? aby nebyli starý

          • in4mator  

            Mají myslím rok výroby 2011, a to ještě konec toho roku, takže OK. Jsou krásně tiché a zatím se o moc nesjely.

      • jIrI___  

        Tak jsem nějak přelouskal zahraniční testy a zatím vedou Vredesteiny, vycházely nejlíp. Nebo Vredestein nejlíp „sponzoruje“ testery, v dnešní době už člověk nemůže věřit ničemu :D

        • mpIII  

          Budeme pořizovat právě Vredesteiny, akorát rozměr 195/65 R15. Barum Bravuris 2 docela propadly v brzdné dráze a Vredestein vychází z finálové skupiny nejlíp poměr cena/výkon.

      • xshreck  

        Já můžu doporučit michelim primacy hp :) držej, brzděj. :-D

    • tom hart  

      Měl jsem na autě polarisi 2,minulej rok jsem koupil polaris 3 a spokojenost,za ty peníze slušná guma

    • nitraq  

      Conti TS 850 195/65/15. Za 1300 za kus si myslim dobrej kauf. To si asi myslela i nejaka pica, ktera mi vcera jednu z tech gum kupovanejch v rijnu rozrezala.

      • xshreck  

        +1 taky vedu. Za ty prachy slušný, na sněhu jsem si s nima moc nezařádil .-)

    • Chudlick  

      Měl bych dotaz ohledně rychlostního indexu, pokud mi někdo poradí, budu moc rád.

      Rád bych koupil Bridgestone Blizzak LM32. Jenže ty, s rychlostním indexem do 190kmh(který bohatí stačí) mají DOT 2012 a s rychlostním indexem do 210kmh DOT 2013. Cena je skoro stejná.

      Zajímalo by mě, jestli má tento index zásadní vliv na vlastnosti pneumatiky jako takové(opotřebení, hluk, spotřeba atp.)? Netuší někdo?

      Díky moc

      • Pan Jan  

        Co řešíš? Cena stejná a ty novější mají i vyšší index. Jasné, co bych si vybral.

      • Lister  

        Ty chceš jezdit 190 nebo 210 km/hod?

        Je to jedno, v každém případě loňskou gumu bych nekupoval, navíc jestli ses nepřepsal, tak ta s vyšším idnexem je ta novější a stojí stejně, tak co bys chtěl v tomto případě řešit?

        • Lister  

          A teď jsi mi bohužel připomněl, že mám asi už staré gumy – budu se muset podívat, vzorek bude asi ještě OK, ale bojím se bojím, že 4 zimy už jsme na nich odjezdil.

          • mr.antik  

            Ideální je najet dvouletý režim a do předu (předokolka) dávat pořád nový gumy

            • mpIII  

              A přesto se to všude radí obráceně – nové gumy dozadu, protože se ti většinou jako první utrhne zadek…

              • mirabike  

                ano, když jsou vzadu horší, tak třeba na sněhu s předním pohonem, když v zatáčce ubereš plyn, může jít auto do smyku a pro začátečníka je to nebezpečné, ale dá se to řešit, pokud se nerozjedeš, nebo nezabrzdíš tak buď zůstaneš stát, nebo rozbiješ auto…

              • Stingray  

                To je dobrá kokotina, na kole taky dáváš novej plášť dopředu?

                • alinceb  

                  Ty dáváš na kole novej plášť dozadu?

                  • lukas aka mitro  

                    aby byl gryp voe;)

                    (uplne hrubej!)

                    • alinceb  

                      Jasně…je důležitý, že kolo jede. Kam jede, to už není podstatný…;) :D

                  • Stingray  

                    samo že jsem se přepsal, dávat novej dozadu je kokotina a nato jsem i reagoval…

                    • jIrI___  

                      To už neokecáš :)

                      • Stingray  

                        No když si přečteš můj první příspěvek, tak na co jsem asi reagoval?

                    • mpIII  

                      Jde prostě o to, kde utrhnutí je zásadní pro bezpečnost. Když se na kole utrhne zadek, máš šanci to srovnat, když se utrhne předek, máš větší šanci se vyválet.

                      Na autě je to opačně – nedotáčivý smyk je snáze řešitelný a když už to při nedotáčivém smyku někam napereš, máš více deformačních zón. Naproti tomu, přetáčivý smyk je hůře řešitelný (při vysokých rychlostech a výkonné zadokolce to už chce pomalu mistra volantu) a když se bočně omotáš kolem stromu, tak nemáš moc deformačních zón, takže je jednoznačně lepší mít nové pneu na zadku, když už neměníš všechny čtyři.

                      Navíc – přední pneumatiky se díky brzdění opotřebovávají rychleji (platí řekl bych i pro zadokolky, pokud nedriftuješ a při rozjezdu nepálíš gumy), takže je logické, že zadní pneu následně hodíš dopředu a nové gumy dáš dozadu (pokud máš stejný rozměr vpředu a vzadu).

                      • pepek  

                        Tak. Navíc chytré podvozky to při nedotáčivosti ještě dovedou spravit – ubráním, nebo lehkým přibrzděním se to srovná, takže i amatér může jezdit rychle :-)

                        Se zadokolkou vidět svodidla, nebo stromy v předním okně 2×-3× za sebou není nic moc dobrý pocit.

                        • Lister  

                          No nevím, teď se mi zrovna nedávno stalo, že jsme jel s autem, které moc neznám s evidentně už hodně starýma gumama, vjel jsem do docela utažené zatáčky (vnitřní jízdní pruh), jak jsem zvyklý a nestačil se divit, jak jednoduše jsem odklouzal až úplně k druhé krajnici, jet do protivky auto, tak by to asi nedopadlo moc dobře. Tohle se ti stane docela jednoduše. naopak dostat přetáčivý smyk s koncepčně nedotáčivým autem už je spíše méně časté, ale pravda že když už se to stane, tak je to často docela velká „legrace“.

                          • pepek  

                            jel s autem, které moc neznám s evidentně už hodně starýma gumama psal jsem s „chytrým“ podvozkem – avotomtoje.

                            • McBlacky  

                              to že ti ujede auto je otázka spíš tlumičů než gum a má s tím co dělat i ložení náprav.

                              • Lister  

                                Pravda, v mém případě to byla Octa s těžkým motorem a urvat to bylo hned, protože tam, kde má normální auto už sedačku řidiče , má tohle pořád přední převis…

                      • Stingray  

                        Bezpečně zatočit a brzdit je myslím o dost důležitější než že tě podržej zadní gumy. Když už se dostaneš do smyku, tak tě stejně nepodržej.Měl jsem dvoulitrovou sierrku, to byla paráda, driftovat na Strahově :-)

                        • pepek  

                          To je ovšem celkem neřiditelný auto, připomínalo mi to mnohokrát orosený čelo, co jsem zažil se Š1000 a pak se 120M.

                          Něco jiného je jezdit na parkovišti, kde si ten smyk vyvoláš a máš hafo místa, než když ho dostaneš nečekaně a musíš se vejít mezi dvě řady aut.

                          • Stingray  

                            No to nevím, proti škodovce to je nebe a dudy. Ten motor za zadní nápravou,když se ti to urve tak to sotva ukočíruješ. Fordka byla docela předvídatelná a při normálním ježdění nezáludná.

                      • mr.antik  

                        takže jako při vyjíždění k baráku budu dávat každý den řetězy kvůli tomu abych mohl pár zatáček jet o 10kmh rychleji?

                        • Stingray  

                          Bavíme se ještě pořád o osobácích, že jo? Jinak já dával do kufru na zimu olověný tyče a problémy jsem neměl :-D

                        • mpIII  

                          Takže raději budeš jezdit s vlajícím zadkem?

                          Bavíme se tady o situaci, kdy na zadku máš třeba 6mm a na předku kvůli brzdění sjeto třeba na 4mm.. Nemáš dost peněz na výměnu všech 4 pneu a tak koupíš jenom 2 nové. Opravdu pak necháš 6mm na zadku, když by vpředu stačily?

                          A to s novými pneu na zadek neplatí jenom pro zimní, ale OBECNĚ.

                          • karliner  

                            To jsi ty ten expert, co tu nedávno psal o tom, že si půjčil tátovu oktávku a obrátil ji přes boudu?

                            • mpIII  

                              Však vzadu byly horší pneu ;0)

                              • alinceb  

                                To je zas nějaký nový dobrodružství a nebo si karliner „volně přebásnil“ to starý?

                                • karliner  

                                  Rady, které se tu dočteš musíš diverzifikovat. Od tvého strýce je beru, je už prověřený. MP3 ještě na jeho úrovni není.

                                • mpIII  

                                  Karliner jenom rejpe do víc než 2 roky starý záležitosti, jako bys ho neznal.

                          • Stingray  

                            Tak je to úplně to samý jako u kola, když ti uchčije předek tak jsi v háji tak jako tak. Zadokolky jsem měl dvě, čtyřkolky taky dvě a předokolky jezdím teď a nikdy bych nedal sjetý pneu dopředu. Možná ještě u těch dodávek to smysl má…

                            • mpIII  

                              Nikdo nemluví o sjetý pneu.

                            • lumyr  

                              přesně, zadokolky (klasika – motor vepředu) jsem jezdil přes 8 let, k tomu pár předokolek a vždycky jsem chtěl lepší gumy na předek… jediný pochopení jsem měl u kámoše a jeho starýho tranzita, ten byl marnej už jenom při pomyšlení na sníh, když byl prázdný

                          • mr.antik  

                            No jasně, ty myslíš, že se s 6mm dá vyjet někam na zasněženej kopec? Tam už je druhej rok jetá zimní guma dost bídná…

                            • lukas aka mitro  

                              otazkou je, kde je ta hranice kdy se to lame…nova guma je Ok, vzorku hromada…ale nikda nenajedes 2× na stejny povrch, tkaze co raz s 6mm das, podruhe nemusis dat s novou gumou.

                              jedinna jistota asi je, ze co nedas s novou, ze starou bys asi taky nedal…

                              • mr.antik  

                                Ta hranice je čerstvý sníh okolo nuly, kdy s k nám vyjíždí opravdu dost na hraně, nebo musíš couvat apod. Je jasný, že ty podmínky nejsou nikdy laboratorně stejný, ale prostě s novou gumou je to o dost lepší. Samozřejmě prachy mam na všechny gumy, ale na zadku jim ještě 4. rok dám šanci, abych si mohl případně za rok zas užít nové gumy na předku :-)

                                Když to bude tak zlé jak píše mp3 tak na to přijdu hned v první zatáčce ještě než sjedu na hlavní silnici (nejsem takový střelec jako on) a nechám vyměnit i zadek.

                                • McBlacky  

                                  ono je to hlavně i dost o autě. Co dáš s jedním i na nižším vzorku s jiným třeba nedáš ani na nových. Záleží na náhonu, hmotnosti, tom jaké ESP máš, i když teda i základ bez uzávěrky diferenciálu je lepší než nic atd

                                  • karliner  

                                    A taky dost záleží na řidiči :-)))

                                  • lumyr  

                                    tak ono esp ani žádnou uzávěrku difu nemá (i když to všichni rádi presentují), ale pouze přibržďuje prokluzující kolo…

                                    • McBlacky  

                                      myslím, že nemáš pravdu a jsou na trhu systémy které ji mají. Jak píšu, záleží na tom jaké ESP máš protože to je souhrnné označení pro stabilizační systém, ale spadá pod to jak tebou zmiňované přibržďování pomocí abs senzorů tak právě i ten elektronický dif a dost možná další věci. Nemám ted čas to hledat

                                      • lumyr  

                                        systém je jen jeden, názvů to má spoustu. Sám jsem se divil, že ač se to honosně jmenuje el. uzávěrka diferenciálu, tak to „jen“ přibržďuje kola…

                                        • lumyr  

                                          škovka tomu třeba říká EDS

                                        • lukas aka mitro  

                                          ve chvili, kdy se jedno kolo otaci v trakci a druhe se klouze, je efekt uplne stejny…pak uz je to jenom na „chytrosti“ daneoh systemu, jak moc umi to kolo pribrzdit…dife­rencial (s vyssi svornosti) v aute aksi je, takze pribrzdenim se dostane vykon na druhe kolo…kdyby se zamkl, dostanes stejny projev…

                                          • LRRTM1  

                                            Nemáš úplně pravdu. Je rozdíl mezi samosvorem, uzávěrkou a elektronickou uzávěrkou.

                                            Uzávěrka natvrdo zamkne diferenciál a kroutící moment se přenáší na obě kola v poměru 50:50.

                                            Samosvorný diferenciál jen nedovolí (podle míry svornosti) přenést celý výkon jen na jedno kolo.

                                            Elektronická závěrka dělá to, co popisuješ. Ale až po té, co ze snímače ABS dostane informaci, že dané kolo prokluzuje. Takže malinko s křížkem po funuse. Ale jde jen o elektroniku. Diferenciál je použit klasický, otevřený. Maximálně trochu zesílený, bo při zásahu TCS jsou to docela mrdy.

                                            Z toho vyplývají výhody i nevýhody. Z pohledu přenosu síly na silnici je, samozřejmě, ideální zamknout všechny diferenciály (včetně mezinápravového) a poslat krouťák na všechny kola. Ale zas při zatáčení se dějou nepěkné věci.

                                            Samosvor je na tom už líp, ale třeba při přidání plynu v zatáčce nezkušeným řidičem se urvou rovnou obě kola auto je neovladatelné. U klasického diferáku se roztočí jen jedno a druhé, přece jen, trochu vede.

                                            Elektronická závěrka přibrzdí kolo až když začne hrabat a tak není trakce zdaleka taková, jako když k žádnému prohrábnutí vůbec nedojde.

                                            • mpIII  

                                              A pak jsou takové elektronické diferenciály, které točivý moment posílají JIT metodou tam, kde je potřeba – torque vectoring. Tedy ještě dřív, než nějaké kolo proklouzne.

                                              • LRRTM1  

                                                Jo, máš pravdu. Tuším, že Range Rover nebo Audi to mají… snaží se přizpůsobit tomu, co očekávají, že nastane… ale to už je trochu jinej level a moc z nás tohle v autě nemá… škoda :-D

                                                Já spíš reagoval na ten příspěvek o elektronický závěrce a o tom, že je to úplně stejný efekt jako u uzávěrky… aspoň tak jsem to pochopil…

                                                • mpIII  

                                                  Co vím, tak tohle má třeba X6 (narozdíl od X5, ta až ve verzi M), pak jak píšeš Audi, Porsche, mám pocit, že by tahle funkce snad měla být i u nového haldexu (tedy Golf VII + ostatní na stejné platformě), ale to nevím jistě… O RR jsem nevěděl :0). Porsche to u 911 má zajímavě – k manuálu je za příplatek samosvorný diferenciál (PTV – 22/27%), k PDK je právě tahle elektronika (PTV Plus) se svorností 0–100%, pokud to chápu dobře.

                                            • lukas aka mitro  

                                              jo..to s utrhnutim a naslednou uplnou ztratou trakce jsem opomel…

                  • Lister  

                    Ne že bych to tak kdysi nedělal :-DDD

                • mpIII  

                  Samozřejmě

                • Lister  

                  A kam jinam?

                • Lister  

                  A kam jinam?

              • mr.antik  

                já nepotřebuju nic trhat, já potřebuju vyjet kopec, případně zabrzdit. Chování předokolky transita naloženého jedním párem běžek žádná guma vzadu nezachrání.

                • jIrI___  

                  Jezdit v zimě Transitem kvůli jednomu páru běžek, není to lehce předimenzované? :)

                  • alinceb  

                    Třeba má vzadu mazací dílnu…;)

                  • mr.antik  

                    Přeci si nebudu kupovat malý auto jen kvůli tomu, abych se pak převlíkal venku na mrazu…

                    • alinceb  

                      Ty se převlíkáš? Dojedu, přezuju boty, „oběhnu“, přezuju boty, jedu domu…:)

                      • mr.antik  

                        Tak někdy dojedu ve stavu, že nejsem hned schopnej řídit :-) tak si zatopim, dám čaj, sušenky, posedím… Na noční zas jezdím z práce, tak se převlíkám, zpátky samozřejmě ne.

                        Druhýho žrouta peněz se mi kupovat nějak nevyplatí.

        • scret  

          lonskou gumu bys nekupoval? pokud je pneumatika dobre skladovana, zas tak rychle nestarne…

          Lidi dneska chteji gumy pomalu jak housky na krame, idealne vcerejsi, pritom starnuti pneu je z velky miry mytus…

          Hlavne vztahovano na zimni…

          Ta guma zacne starnout hlavne az kdyz je v provozu…

          • mirabike  

            přesně tak to je – zrovna mi přošlo ofiko vyjádření GoodYearu ke tomuto medii nesmyslně propíranému tématu. Pneu stárne působením UV záření, tekže jestli je skladovaná tak jak má být, tak rozdíl mezi letošní a 3 roky starou bude neměřitelný…

            A k těm indexům. V TP vozu je předepsaný rozměr, rychlostní a hmotnostní index. Pokud toto nebude dodrženo, tak např. pojišťovna při nehodě nebude plnit, nebo plnění výrazně omezí, a to bez ohledu na to, v jaký rychlosti se nehoda stala.. (podstatné je, že ten vůz umí dosáhnout určitou rychlost a nikomu neprokážete, že jste minulý týden nejeli po dálnici 200 s gumama do 190, což mohlo gumy skrytě poškodit, a to pak mělo za následek nehodu… Ano to je technická pitomost, ale v teoretické rovině našich zákonů nikoliv)

            • vili  

              smutné na tom je, že v techničáku mám napsaný rychlostní index pro 17" W – což je myslím 240 km/h a kousek nad tím, je maximální rychlost vozidla 183 km/h. Když se pak podíváš do zákona, tak je uvedeno, že pneumatika musí mít rychlostní index shodný nebo vyšší než je konstrukční rychlost vozidla.

              btw. kolega kupoval novou avensis přímo od dealera toyoty. Koukal na indexy a samozřejmě měl nižší, než bylo napsaný v techničáku.

            • Hank Moody  

              Částečně máš pravdu, ale zimní pneu s nižším RYCHLOSTNÍM indexem použít lze. Jen musíš mít v zorném poli řidiče samolepku s rychlostí, kterou nesmíš překročit. Nebo to může být nahrazeno třeba palubním počítačem. (tak to mám v autě, když překročím 190kmh, tak mi to začne pípat a psát Pozor, zimní pneu! Mám to nastavené celý rok, jelikož 190 zas tak často nevalím. :))

              http://www.autoklub.cz/…nalepky.html

            • pocestny  

              technický průkaz určuje minimální rychlostní index. Můžeš tedy koupit gumy s indexem vyznačeným v techničáku NEBO VYŠŠÍM.

              (to jen pokud by někdo tady zase řešil, že mu nabízeli gumy s vyšším indexem, jestli je může použít)

        • felix.org  

          Loňskou bys nekupoval proč? Nebude se na ní dát jezdit? Takže když na letošní zimu koupím gumu s DOTem xx13, tak příští zimu už bude taky rok stará a zřejmě teda nepoužitelná… :-)

          • Lister  

            Za rok ne, ale při malém nájezdu už to může být docela rozdíl, když se budeš rozhodovat jestli 5. zimu jezdit nebo ne.

            DOT 2012 může být klidně třeba 0512, takže v době nasazení na auto to bude v podstatě 2 roky stará guma a co já vím, jak s tím kdo zacházel. Nežít v Mongolsku, tak bych to bral jinak, ale když jsem před 2 lety kupoval v červnu nové letní a přišla mi guma vyrobená ten rok v květnu, tak jsme měl radost, protože riziko, že by s tím za tu krátkou dobu někdo něco zásadního, udělal bylo docela malé.

            Kvalita zimního obutí je pro mne docela zásadní, se špatnou gumou se často nikam nevyhrabu, většinou měním, když vzorek sleze někam k 7mm, protože pak už to u nás bývá často docela nebezpečné.

            Ale přesvědčovat nikoho nebudu, každý ať si jezdím, na čem chce.

            • jIrI___  

              Schválně jsem změřil staré zimáky a bylo na nich lehce pod 4 mm vzorku. Nahoru se vždycky vyhrabalo bez problémů, dolů to už lehce klouzalo :). Ale těch 7 mm je v podstatě nová guma, ne?

              • Lister  

                Co jsem kupoval, tak měly vždy kolem 10mm a více.

                • jIrI___  

                  Tak to pak jo. Já měl nějak zafixované, že nové mají kolem 8 mm.

                • McBlacky  

                  určitě? nehádám se že nemůže někdo dělat 10mm, běžně se ale nově dělají 8 a norma je myslím pod osm někde

                  • jIrI___  

                    Schválně jsem přeměřil pneu co máme doma – zhruba 500 km jetý Polaris 2 165/65 R14 má 7 mm, nové Conti TS830 205/55 R16 mají lehce přes 9 mm.

                    • Lister  

                      Nesnáším vás. Kvůli vám jsem letěl do garáže. Tři roky staré TS830 mají vzorek 7,5 až 8,5 mm, nové měly kolem těch deseti.

                      Jednu zimu ještě dají pak půjdou do popelnice a nahodím asi zase GY nebo možná Pirelky které mi na sněhu přišly kdysi výborné.

                      • pepek  

                        No ale ty jsi tady už popisoval, jak jezdíš na spotřebu. To s normálním ježděním nemá nic společného.

                      • lukas aka mitro  

                        Do popelnice neee…dej je nekam do inzerce (avizo) a jeste vydelas korunku:)

                        Zimaky se 7mm vzorku za par korun nekdo rad koupi:)

                      • jIrI___  

                        Jestli máš R14 nebo R16, tak se o ty 7 mm ojeté zimáky hlásím :)

      • jecnak  

        Index ma zasadni vliv na to, jestli pneu smis pouzit. Nizsi index nez mas napsanou max rychlost v technicaku jedine s v zornem poli ridice umistenou tabulkou o max rychlosti na gumach.

        • LRRTM1  

          Myslím, že Chudlick tohle ví, ale i mě by zajímalo to, na co se ptá především. Tedy jestli je u rozdílných rychl. indexů i rozdílná kvalita. Osobně bych čekal že možná i jo. Pokud jezdím v zimě po dálnici řekněme do 150km/h, tak jezdím 40km pod horní hranicí, tedy na 80% limitu pneu. Pokud koupím H, tedy do 210km/h, tak jedu o 60km/h pod limitem, což je 70%. A dle wikipedie je rychlostní index údaj, jakou rychlost má pneumatika vydržet po dobu 10minut bez poškození. Tedy nic moc…

          • jecnak  

            S vyssim indexem pry mivaji mekci smes. Osobne bych ale radsi taky volil vyssi index. Minimalne by mohl mit vyvazenejsi kord a tim padem i min zavazi na rafku.

            • LRRTM1  

              Tak to uvažujeme stejně…

            • Chudlick  

              takže tím, že koupím vyšší index nejspíš nic nepodělám:))

              • karliner  

                Měkčí směs se rychleji sjíždí a může mít vyšší hladinu aerodynamické­ho hluku.

            • mirabike  

              vyšší indexy mají právě o něco tvrdší směs (pneu se při vyšší rychlostí více zahřívá), což je na sníh a led horší, ale některé „lepší“ značky zase ve směsi vyšší obsah „siliky“ a guma pak při nízkých teplotách tolik netvrdne, což je zase pro sníh a led lepší… dál záleží v které zemi je guma vyrobená (byť je to stejná značka) složení-kvalita směsi se může lišit… proto i třeba velmi objektivní testy ADAC vždy pro konkrétní rozměr mohou být zavádějící, protože nikdo neví jestli daná třeba GoodYeara byla made in France, Deutch, Spain…

              • Chudlick  

                hm, takže pro mé využití je vhodnější ta 190(pokud nebudu brát v úvahu to, kde byla pneu vyrobená, protože to se dozvim stejně asi až při převzetí). Děkuji za vysvětlení a zodpovězení dotazu.

          • Chudlick  

            Přesně to jsem měl na mysli. Nejezdím rychle a cenu neřeším. Jde mi o to, jestli ta s vyšším indexem nemá jiné vlastnosti, ve smyslu toho, že když je udělána na větší rychlost, víc se sjíždí, je víc hlučná apod. Chtěl bych koupit tu s nížším indexem, ale né 2012. 2013 má vyšší rychlostní index. Proto dotaz, v čem se ty gumy liší. Abych nekoupil gumu do 210(nikdy nevyužiju), která se mi bude rychleji sjíždět než ta do 190.

            • pepek  

              Pokud bude měkčí, tak jen dobře, ne? Aspoň to pojede tam, kam to pošleš.

              • Chudlick  

                No to právě jestli ta směs bude měkčí nebo ne jsem se nikde nedočetl. A to je to, co mě zajímá.

        • karliner  

          V té souvislosti mne napadá, kolik teoreticky může mít (najednou) řidič z Prahy na čelním skle nálepek..

          • parkovací karta Praha 1
          • parkovací karta Praha 2
          • parkovací karta Praha 3
          • parkovací karta Praha 7
          • česká dálniční známka
          • slovenská dálniční známka
          • rakouská dálniční známka
          • maďarská dálniční známka
          • švýcarská dálniční známka
          • bulharská dálniční známka
          • rumunská dálniční známka
          • ekologická známka

          Určitě jsem na něco zapomněl.

          K tomu by asi byl potřeba periskop nebo jak by se to řešilo?

          • LRRTM1  

            Pak může taky dojít k paradoxní situaci, že i celkem slušný auto ztratí polovinu ceny, když mu někdo šlohne přední okno :-D

          • Tomínos  

            Výměnná skla na auto podle toho kam jedeš, v případě že ti to nevychází, náhradní sklo dáš na střechu a na hranicích vyměníš.

          • jecnak  

            V tomhle pripade je zorne pole treba kdekoli na palubni desce.

          • midlander  

            viděl jsem nalepený parkovací hodiny.

            • karliner  

              Jasně, ty ale nemusí být nalepené, dokonce si nejsem jistý, jesli smí být nalepené.

        • Marskatin  

          Tohle už tři nebo čtyři roky neplatí, pokud je auto vybaveno signalizací rychlostního limitu zimních gum.

          • nitraq  

            Můžeš osvětlit, jak taková signalizace vypadá nebo funguje? Google totiž mlčí.

            • felix.org  

              Nastavíš v palubním počítači, kterej to pak bude hlásit.

              • krabica  

                V Mercedesu A to byl pěkně hnusný pípák, který šel zrušit jen v řídicí jednotce.

    • blackboy007  

      Michelin alpine A4 mám je už tři zimy a teď je dojedu doporučuji

    • BikerM  

      Mám Barum Polaris 3. Celou zimu jsem na horách, jezdím prakticky každý den (sníh, máledí, sněhové jazyky, voda…) a jsem s nimi maximálně spokojený. Vyjedu s nimi všechno, tedy zatím jsem všechno bez problémů vyjel. O proti minulým gumám necítím ani žádný velký úbytek gumy po jedné zimě používání. Za mě tedy pro Barum Polaris 3 palec nahoru! ;)

    • kali222  

      nekdy si zas tak clovek uplne nevybere, kdyz ma znacku pryze zapsanou v technicaku. vubec ale vubec bych se nedivil, kdyby to v pripade nehody, zkusil nekdo vytahnout. :/ rozmer, stari atd to vsechno, ale omezit vyrobce se mi moc nelibi.

      • pocestny  

        pošli fotku techničáku, kde je vyznačená značka pneu. (nechci rypat, ale to bude asi nějaka rarita)

        • kali222  

          nerypes. :) zatim pogoogli jestli te to zajima a vecer dam fotku. :) nejde o typ, ale znacku, aby nedoslo k omylu. to by si nemohli lajznout. co kdyby z toho clovek chtel udelat veterana a pryxX1 se uz nevyrabela. doufaj, ze znacka zustane. :) jinak to rozhodne chyba neni, uz sem to videl u vice aut a neni to spatne zapsane po dovozu…(navic ja mam cr edišn) :)

        • kali222  

          :) nutno podotknout, ze rozmery disku a pryzi, ktere jsou uveden v kolonce „napravy“ citaji mezi origo disky pouze jeden jediny typ(relativne omezeny pro atyp stredovou diru v ramci vyrobce), takze se vetsina lidi ridi (pokud chteji dodrzet rozmery) tim, co je na fotce. :) Mam tim na mysli, ze pro ten rozmer, co je ve zminovane kolonce-podle me, je vyrobce burt. Pro rozmery na foto(tedy v dalsich zaznamech), by se dodrzovat nejspise mely. Snad sem se vymackl srozumitelne. :) Ja o smysluplnosti nepochybuji…ale abych dolozil, co sem nacal.

          • bosmilan  

            to máš na BMW ?

            • jIrI___  

              Nebo oldschool Mercedes.

              • kali222  

                dobra pamet. :) parkrat sem fascinaci pro nejake ty skatule a vergly tadyk zminil…nechci si ale prizusovat pozornost, kterou nemam. :) MB je ma take v TP. uz sem videl i ze pro urcity rozmer ma treba vyrobce x+y a pro dalsi treba X+Y+Z. to ale nemam kde vyfotit.

            • kali222  

              jop, ale to je asi moc silny slovo. dneska je uz jenom auto s vrtuli ve znaku. to pisu jako nekdo, kdo je ma rad. je to asi jako podnikatel x zivnostnik. :) podnikatel ma za sebou tovarnu na zazraky a zivnostnik je sobe od uklizecky po sefa. :)

      • mpIII  

        To snad ale bude jen u takových supersportů typu Huayra či Veyron, pro které výrobce tvoří úplně speciální pneu ne?

    • pocestny  

      Chlapi, taky budu brzo řešit nové zimní gumy. Chci je koupit na netu, kvůli výhodnější ceně. Výše je diskuze na téma stárnutí. Myslím, že u zimnních gum to má stáří vs. přilnavost určitě něco do sebe (stárnutí letních gum prý není tak žhavý problém). Ale nerozebírejme to dál, mám jiný dotaz.

      Co mě vrtá hlavou. E-shopy obvykle kupujícímu nijak nezaručují, jaký ročník výroby mu zašlou.

      • Objednávali jste nyní nějaké zimní gumy?
      • DOŠLY VÁM UŽ ZIMNÍ GUMY S ROKEM VÝROBY 2013 NEBO STARŠÍ?
      • Který E-shop je v tomhle spolehlivý?
      • Existuje E-shop, kde jde vyloženě objednat ročník 2013?

      (Zkousnul bych možná i 2012, protože vracení zboží je hrozná jebačka, zvlášť když zaplatím i za nasazení na alu-kola, která s nimi chci objednat.)

      • scret  

        ted jsem kupoval na jedno auto zimaky Nokian. Zavolal jsem do eshopu jaky maji rocnik, vzal jsem s klidem 2012ky, 2013ky jeste ani nemeli… Jak jsem psal vys, stari pneu je mytus, pokud jsou dobre skladovany… Ten 1 rok s gumou nic neudela… Zacina starnout, az kdyz je na aute a v provozu…

        • Chudlick  

          No, jenže toho ´´správně skladovaného´´se taky tak trochu právě bojim. Když si představim sklad eshopu jako nějakou plechovou halu, kde je stejná teplota jako venku, kde jsou gumy naházený po desítkách na sebe, tak se koupi trochu bojim a upřednostnuju koupi 2013, kdy je přeci jen ta doba, za kterou se pneu může znehodnotit špatným skladováním, o ten rok kratší:)A navíc si řikám, když už kupuju gumy za 10tis, tak bych je měl rád aspoň ´´ čerstvé´´:)

          • scret  

            tak dulezity je, aby to nebylo na slunci… V mrazu to taky nebude, pokud to skladujou pod strechou v hale, tak tam bude na 99% nad nulu… Zas bych to tak neprozival:)

            Ale kazdy at si koupi samozrejme co chce…

            • Chudlick  

              Jasný:) ve finále bych ten rozdíl stejně vůbec nepoznal ;-)

            • pocestny  

              ten rozdíl bych nejspíš taky nepoznal screte, jen jsem chtěl vědět, jestli nějaký e-shop náhodou nemá už ty 2013tky.

              Když to koupím v listopadu, tak už by mohly být na skladech 2013tky? Co? Nebo se ty naše e-shopy zaměřují na prodej loňských, co se třeba v evropě neprodaly, aby mohli dát níž ceny, a stejně budou pořád prodávat 2012?

              Na tyhle otázky by tu asi musel být nějaký pneumatikový insider.

              • Chudlick  

                na nejlevnejsipneu.cz uvádějí DOT ;-) jestli ti ve finále příjde to samé dot jako uvádějí na stránkách je otázka:)Za 10dní budu znát odpověd :)

                • mpIII  

                  s nejlevnejsipneu mám jen dobré zkušenosti… Ale bylo u nich jenom do 10 nákupů (6 určitě).

                • felix.org  

                  Objednaval jsem tam v zari 4ks pneu s deklarovanym DOT 2813. Prisly dve s DOT 2813 a dve s DOT 3912.

                  • mpIII  

                    Hned bych se začal soudit :-D

                    • felix.org  

                      Tak hádat by se asi šlo, ale já potřebuju jezdit a nejsem z těch, kteří si myslí, že rok stará guma je nepoužitelná :-D

                • v.leos  

                  Objednával jsem tam Dunlopy s DOTem 2813 a přišly 4012.

              • Avail  

                nokiany jsou už navezený( respektive se akorát navazej) ve skladu pro mid-europe

              • scret  

                nemel to byt utok na tebe..

                Jinak myslim, ze v listopadu mit uz 2013ky 100% budou…

      • pocestny  

        Kdybyste se chtěli rozhodnout mezi těmito 2 typy:

        1. Michelin Alpin A4 185/55 R15 82T, 2000–2300 Kč
        2. Continental TS 850 185/55 R15 82H, 2250–2500 Kč

        Contík:

        • je lepší na sněhu (fajn do hor a na vesnici, na uježděném sněhu sevyskytuju víc než 20× za zimu)
        • vyrábí 2 varianty 82H a 86H XL (stačí mi 82H, ale zajímalo by mě,jestli ten 86H XL dýl vydrží?)

        Alpin:

        • určitě dýl vydrží než Contík
        • prý je hlučnější (o tom se vedou diskuze)
        • vyrábí variantu s GRNX a bez GRNX (ten s GreenX víc vydrží, nebo budemenší spotřeba, nebo jak to vlastně je?)
        • pocestny  

          HLAVNĚ JSEM CHTĚL HODIT DOTAZ – KTERÝ Z TĚCH DVOU BYSTE VYBRALI A PROČ.

        • mirabike  

          za mě Conti – já preferuju vlastnosti na sněhu a ledu, na mokru a suchu přizpůsobím jízdu gumě a hlavně jezdím ízy, abych je nesjížděl… na sněhu si rád zablbnu a nerad někde zůstanu viset a rád zabrzdím..

          • kubad  

            sice s tebou souhlasím, ale myslím že rozdíl v těch gumách na autě bys asi nepoznal, ty procenta rozdílu moc markantní nebudou

        • LRRTM1  

          Za me Conti. Mam 830 uz dva roky a jediny lepsi, na kterejch jsem jezdil byly Vredesteiny. Ale ty byly v mensim rozmeru. Takze presny srovnani nemam.

          XL jsou jen vystuzeny, tak budou tezsi a budou drncat. Neco jako snakeskin. Vetsi najezd na nich mit nebudes.

          • Lister  

            Vidíš mě zase docela krutě zklamaly. Na mokro dobrý, nesjíždí se, jsou tiché, ale na sněhu je to bída. Záběr slušný,ale brzdění je o hubu a odolnost vůči bočním silám špatná. GY ultragrip byly na sněhu lepší ale zase jen dvě sezóny, jak se lehce sjely tak šly vlastnosti do kopru.

            Jako nejlepší guma na sníh mi vždycky přišel levný Klebr,ale ten je zase děsný kdekoliv jinde.

            Sumasumarum nic dokonale univerzálního neexistuje.

          • zum  

            Proboha !!! Víš co znamená XL ? To je vyšší nosnost .Některá auta -překvapivě- jsou těžší,a proto potřebují pevnější pneu.Tedy pneu co víc unesou. O nějakém drncání nejde ani mluvit.

        • stan.zak  

          Testy http://www.adac.de/…default.aspx

          Jezdili jsme Conti 810 (předtím Barum Polaris 2 – rozdíl na uježděném sněhu velmi patrný) na benzínovém soukr. autě a Michelin Alpin 4 (předtím Alpin 3) na dieselovém služ. autě (více zatížená přední náprava na Octavii). Nadm. v. kousek pod 700 mnm, sníh tu leží posledních několik zim cca 5 měsíců v roce. Obě značky fungovaly dobře na sněhu i mokru (na led jsou brusle), potvrdit můžu, že Conti se sjede 1 – 1,5× dříve než Michelin.

        • koudak_11  

          Nemáš ty ceny nějako blbě? Ted jsem objednal ty continentaly za 2390,– .Alev rozměrz 205/55/16! Jinak ty continentaly vyhrály letošní testy v rozměrz R15 i R 17, takže s nimi určitě neuděláš (neudělám) chybu. Víc neřeším.

          • nitraq  

            Ty ceny jsou očividně dobře, zbozi.cz nižší cenu jak 2250,– nevyhodí. Stejně to je ale divný, asi to bude nějakej okrajovej rozměr, když o kousek větší guma 195/65 taky R15 stojí jen 1250,–. Sám mám právě TS850 a vybíral jsem na základě testů a tyhl Conti byly v top 3 a navíc za fajn cenu, takže nebylo moc co řešit. Moc referencí ale nemůžu dát, páč jsem víkendovej jezdec a na sněhu toho taky moc nenajezdím.

        • McBlacky  

          pokud jezdíš víc tak Alpin, výdrž parádní a jezdit se s ní dá super na čemkoli co v čr v zimě potkáš.

        • Hynas  

          Doporučím svet-pneu.cz se sídlem v Porubě, osobní vyzvednutí možné.

    • scota  

      V rozměru 165/70 R14 jsem byl moc spokojen s Dunlop Winter responce.

      • Hynas  

        V klasice 195/65/15 mám nově připravené Dunlop WS4D a jako jistotu řetězy pewagy snox.

        Snad tak na letošní zimu v beskydech vyzraju…

        • felix.org  

          Ty Dunlopy WS4D mám ve stejném rozměru letos taky připravený, dřív jsem měl GY UG7+. Tak jsem taky zvědavej :-) Vzal jsem je skrz údajnou nižší hlučnost a lepší vlastnosti na mokru.

    • Mr.Pavka  

      Kumho.

      • McBlacky  

        nejsou špatný, vozím ted kw23 nebo tak nějak a přijdou mi lepší než polarisky 2, srovnatelný s UG6 a horší než alpin4.

        Cenově jsou ale dražší

      • LRRTM1  

        Kumho letňáky jsem kdysi dostal na auto z výroby. Na suchu paráda. Držely jak přibitý. Nájezd taky slušnej. Na mokru už to bylo celkem zoufalý. Ale důvod, proč jsem je vyhodil dřív, než jsem je ojel, byl ten, že byly křivý. Prostě házely do stran, což závažíčka nezachrání…

    • kolda  

      taky mě čeká nákup zimních pneu. měl jsem Micheliny Alpine,zvažuju Firestone Winterhawk 3, v estech vyšly dobře, zkušenosti?

      rozměr klasika 195/65/15

    • honzour  

      Jen by mě zajímalo, kdo z řidičů je opravdu schopen rozpoznat jednotlivý rozdíly mezi pneumatikama ? Nemyslím nějakou Tesco guma vs. Conti. Taky jsem slyšel, že Conti koupený tady a třeba v Německu je úplně jiná guma. Jestli nebude důležitější používat mozek než do puntíku hltat testy a recenze.

      • zum  

        Tak zrovna Conti jsou úplně stejné jestli je koupíš u nás nebo v rajchu. Ony se dělají totiž podle rozměru v celé EU :-))

        • honzour  

          Jen píšu co jsem slyšel. Zimních pneu jsem vystřídal několik na různých typech aut a nikdy mě vyloženě nic nezklamalo.

          • jIrI___  

            Tak to jsi hovno závodník :)

            • honzour  

              Tvl já si neuvědomil, že jsem na fóru, kde i Sebastian Loeb bledne závistí :-D.

          • zum  

            A ještě ohledně těch testů. Co si budem nalhávat. V něměckém testu vyhraje Conti. V Japonském Bridge a v Francouzském Michelin. Je důležité si všímat rozdílů v určitých směrech. Jestli zabrzdím na sněhu o 40 cm dřív ,je to v podtatě jedno. Ale v presentaci to může dělat cca 20% a hned je to " obrovský" rozdíl. Takže se dívejte i na ty podklady. To je má rada. A že se tím živím 20let.

        • zat.  

          nám dojem že conti je součast koncernu barumu kterou dnes taky dělaj všude kamošovi dodali barumky a sou z číny a mě nedávno dolezli poštou semperity a ty zas made in czech. :-). docela paradox co kupovat.

          • honzour  

            Semperity jsem měl na starým Meganu dovezeným z Německa a lepší zimní gumu jsem na uježděným sněhu a ledu neměl.

          • kolda  

            tipnul bych, ze ty vlastnicke vazby budou naopak :)

            • zat.  

              kdo je čí je fuk ale máš pravdu ,nejhorší ale je co dokáže vyrobní cena produktu a že to odsere koncovej odběratel je vždy jistota :-/..

              • Lister  

                Tak si nekupuj Barumky ale Conti a dostaneš gumu z továrny v ČR, jestli budou lepší nebo horší než Barum si vyzkoušel sám, sice ta guma podle mě není zase takové terno, jak se v testech píše, ale na Polaris to stačí bohatě.

              • kolda  

                to vis, Conti budou mit jako first brand, Semperit pod tim a Barum sekaji jako low end nekde v Asii.

                • McBlacky  

                  kamarádka roky dělala na finančním v barumu a nevím jak poslední roky, ale contíky se dělaly na stejný lince jako barum tady v čr.

                  • kolda  

                    to je klidně možný, i linka jde přenastavit :)

                    čert ví, jestli to aspoň dělají z jiné směsi nebo platíš jen zvýšený marketingový příspěvek.

                    • LRRTM1  

                      Možný je už dneska všechno. Ale zas všichni víme, jaké rozdíly jsou v různých směsích a vzorcích. Takže věřím, že už jen jiná směs v jiné formě dá vzniknout úplně jiné pneu. Ač byla vyrobena na stejný lince.

                      • jIrI___  

                        „jiná směs v jiné formě dá vzniknout úplně jiné pneu“

                        Tak toto je úvaha dne, bravo! :D

                        • LRRTM1  

                          Formou myslím formu na pneumatiku, do které se ta směs leje. Pokud jsi to pochopil nějak jinak…

                          • Stingray  

                            Na Jiřího musíš jít polopaticky, on má chudák takový pomalý myšlení..

                            • karliner  

                              Myslím, že jIrI není ten, co tu něco nepochopil :-)))

                            • jIrI___  

                              Představ si 2 formy s různým vzorkem a 2 různé směsi gumy. Do jedné formy vložíš jednu směs, do druhé formy druhou směs a z forem ti vypadnou 2 pneu s rozdílnými vlastnostmi. To je záhada vhodná investigativní reportáže do večerních zpráv na TV Nova :D. Ale díky, konečně jsi mi osvětlil, pro koho ty reportáže s překvapivým závěrem na Nově dělají.

                              • LRRTM1  

                                No, něco na tom bude. Asi to bude stejná cílová skupina jako Ti, co zachytí jeden příspěvek, nepřečtou si nic co mu předchází, v hlavě jim vyindukuje nějaká myšlenka, kterou sem, pokud možno v nějaké alespoň trochu agresivní formě, hned hodí a pak se za ni budou prát…

                                • McBlacky  

                                  zatímco ty jsi výše napsal svoji indukci, sice neagresivně a k tématu, ale totální blbost.

                                  Co je horší? (spíš řečnická, než na tebe)

                              • McBlacky  

                                tvl ty si tu výrobu pneu představuješ jak v mateřský školce :)

                                takže s tím cílením reportáží jsi se možná unáhlil.

                                Je mi jasný, že než budeš něco psát tak si to zjistíš, ale možná nepiš nic, protože z tohohle remíza fakt nebude.

                                • lukas aka mitro  

                                  na druhou stranu zadna kosmicka technologie to taky neni…

                                • jIrI___  

                                  Normálka – guma, roztavím, fouknu do formy, nalepím na kord a je to. Netřeba hledat složitosti tam, kde nejsou.

                                • LRRTM1  

                                  Tak já se hluboce omlouvám všem gumárenským experům. Souhlasím se vším, co jste napsali. Na lince v Otrokovicích lze vyrábět jen Barumky.

                                  Nadále budu respektovat jen neomylné názory místních guru.

                                  Svůj názor jsem uvedl jen z mladické nerozvážnosti.

                                  Stačí to jako omluva, nebo mám ještě požádat o zveřejnění nějaký celostátní deník? ;-)

                                  • karliner  

                                    jIri udělá vtípek, ty ho nepochopíš a ještě se urazíš? :-)))

                                    • LRRTM1  

                                      Já se neurazil, já se omluvil. Ale můžu se kdyžtak ještě omluvit, že jsem se neurazil…

                                      • karliner  

                                        Ne, to není potřeba, stačí že tvoje úvaha o tom, že jiná směs v jiné formě dá vzniknout úplně jiné pneu vejde do Zlaté knihy B-F :-)))

                        • lukas aka mitro  

                          :DDDD

                        • mpIII  

                          A já si doteď myslel, že když naleju směs na pneumatiku A do formy na pneumatiku B, tak vznikne pneumatika A a ty mi takhle bereš iluze :0(

                  • honzour  

                    Když uděláš 2 stejný gumy a na jednu napíšeš Barum a na druhou Continental, tak ti bude 70% řidičů tvrdit, že ta Conti má na všem lepší vlastnosti tuším … jo věřím v nějaký rozdíly mezi pneu běžných výrobců, ale …

                    • Hynas  

                      No a když budu mít dvě úplně stejné krabičky sirek a jedna z nich made in usa, kterou si vybereš?

                      • honzour  

                        Co bude na tý druhý ?

                        • Hynas  

                          hmm…vyrobeno mimo USA…?

                          • honzour  

                            Heleď nejsem ten, kterej se žene za značkou. Fakt by mě zajímalo a i sám bych to rád zkusil, vzít cca 5 typů pneu stejného stáří, zakrýt označení, obout je na 5 stejných aut a jak by se co kde chovalo ? Jak psal i někdo výše, jedny gumy můžou být např. na oktě super a na jiným autě průměr.

                  • bosmilan  

                    Když jsem před pár lety byl v Barumce,tak Contíky pekli u nás v jejich nové lince.

                    V barumce dělali i značky,které nepatří do koncernu Continentalu.

                    • midlander  

                      tak jsem se šel kouknout a conti winterstop ts850 koupený před měsícem made in france. tak to je dobrý, nekoupil jsem obrandovanou barumku.

                      • kolda  

                        otazka je, jestli to je vyhra, ze to misto strejdy v otrokovicich pekl nejaky gastarbeiter ve francii :D

                • zat.  

                  oni sekaj barumky v čechách ale jdou nejdříve na poptavku kolbenek s auty

          • midlander  

            njn, micheliny ze španělska a fuldy z francie… :-)

    • wilda81  

      Na doporučení známého jsem zkusil obout na Kleber Krisalp. Bohužel reference budou až po zimě, ale zadání splňují.

      • notobi  

        ty mam tady a spokojenost a to jsou z roku 07 (mam přes zimu malej nájezd cca 2000km) zrovna dneska sem koukal na hloubku vzorku a je 6,5mm Na stárnutí gum nevěřim, takže neplánuju je měnit

      • karliner  

        Jestli se nepletu, tak tyhle v testu ADACu vycházely dost tragicky, ne?

    • dannys  

      No určítě bych nešel do protektorů prostě obecně na staréj cord dávaj gumy ani náhodou čína taky né.V tehle ceně bych asi šel někde jako Barum,SAVA atd. prostě klasika.Já mám micheliny alpiny a na druhý Goodyear 8Grip a max spokojenost prostě záleží kolik jezdíš a kam a taky jak :.Barumek bych si nebál ale je to můj názor každá nová guma je lepší než stará.

    • Chudlick  

      btw. novej test pro 2013

      www.adac.de/…details.aspx?…

    • StuntJ  

      my jsme kupovali na Fiestu Kumho za cca 700,–Kč /KS kdesi v akci a na ježdění po městě, kromě hluku nemáme výhrady … Na auto co má 50 kobyl a z toho jich už několik je po smrti a zbylá půlka je chromá, plně dostačující …

      Záleží kde a co ty gumy bude jezdit …

    • Pumsc  

      300

    • PetrNovak  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • karel.driver  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • Pan Jan  

      Sníh klepe na dveře a tak se toto vlákno stává aktuálním. Potřebuji nové pneu a tady jsou požadavky:

      225/50 R17, limit V

      cena do 4 tis. Kč / 1ks

      musí nejen dobře zabírat, ale i brzdit a hlavně zatáčet (současné Nexeny s kulatými boky jsou v tomto ohledu strašné)

      valivý odpor, tzn. spotřebu, neřeším vůbec

      hlučnost u dražších pneu bývá OK, takže nějaký ten dB není problémem

      Řešil někdo v poslední době podobný výběr? Jak to dopadlo? Další zkušenosti?

      • scota  

        Dunlop Winter Sport, nebo Michelin Alpin

        http://www.testpneumatik.eu/…nter-sport-5

        • Pan Jan  

          Za Dunlop díky, půjde do výběru. Michelin Alpin určitě ne, jezdil jsem ji na půjčeném autě a nechci.

          • dolomiti  

            Jezdíl jsem Michelin Alpin (před tím Goodyear) v Alpách poslední čtyři roky a na sněhu a na ledě. Řekl bych, že je to jedna z lepších gum do hor. Ovšem jako vše ostatní má i své slabiny, třeba jízda na vodě ;-) Letos zkusím Alpin 5.

      • alinceb  

        Na rodinném MPV povozu mám velice pozitivní zkušenost s Nokian WR D4XL (v podobném rozměru) – žijeme v LBC a nevím o tom, že by žena měla problém se smykem nebo že by někde nevyjela (a to bylo poslední zimu sněhu dost). V tebou požadovaném limitu V a rozměrech mají model WR A4. Zkus ho dát taky do výběru…;)

        Já si je teď objednal na přední nápravu na svoje auto a do budoucna se vymění i na druhé nápravě.

        • Pan Jan  

          Díky za zkušenost. Na Nokian jsem koukal, ale mám trochu strach z dálnice. Mám totiž směs požadavků, které jdou proti sobě. Dobrá jízda na sněhu (denně jezdím ke sjezdovkám) a zároveň i slušnou jízdu po dálnicích, protože musím párkrát za zimu otočit Rakousko (6–8 tis. km jen na těchto cestách).

          Zatím to vypadá na Continental WinterContact TS 860. Měl jsem před pár lety jejich starší model a byla to zatím nejlepší zimní pneumatika, co jsem jezdil (v kombinaci těch požadavků, které mám).

          • wong  

            Mám Nokian WR A3 na T5 (235/55/17) a spokojenost

          • mirabike  

            Myslím, že nejlepší zimní gumy v současnosti dělá Conti a Goodyear. Výborný na sněhu a pořád dost dobrý na mokru i suchu.. a hlavně na rozdíl od většiny ostatních dobře hodnocenejch značek fungujou obstojně i druhou a třetí zimu s polovinou vzorku.. většina ostatních jsou už druhou zimu znatelně horší na sněhu i když třeba mají skoro plnej vzorek..

            • Pan Jan  

              Přesně takovou zkušenost jsem měl s Conti. Jen jsem si říkal, jestli mě neklame paměť a moc jsem si je neidealizoval. A přesně opačnou zkušenost jsem udělal s Polarisem, necelé dva roky stará pneu (od výroby) a tvrdá byla tak, že jsem ji sundal v půlce zimní sezóny. Pak jsem je hodil na dodávku s tím, že je dojezdím přes léto, ale po prvním dešti jsem to trápení ukončil.

              • lukas aka mitro  

                Polarisy jsou zlo…:D

                Dva roky zpet jsem jeden den jezdil ve srackach na UG9 a druhy na Polarisech. Oboje na fabii „s nicim“ a zatimco UG vpohode, na Polarisech jsem byl nekolikrat prekvapen ztratou trakce. UG v te dobe rok stare, Polarisy mozna 2–3 roky.

                Kolega z prace UG taky vychvaloval, ale upozornoval mne na zvyseni klouzavosti behem 2–3 roku. Vsiml s toho, kdyz udelal hodiny po prejeti naveje na ceste…a zapichl se do nahrnuteho snehu u cesty:)

      • roman II  

        myslíš tyhle Nexeny ? https://pneumatiky.heureka.cz/…-50-r17-98v/

        za mě parádní gumy v dobrém poměru výkon/cena

        • Pan Jan  

          Ne, tyto: https://pneumatiky.heureka.cz/…specifikace/#…

          Neměl jsem je nové, ale koupil jsem je s autem, rok staré. Byly uskladněny dobře, včas vyměněny. Brždění, akcelerace OK, ale projet zatáčku na sněhu pod plynem… Nadlidský úkol.

          Jinak ty tvé Nexeny nevypadají zle, ale už jsem objednal Conti.

          • roman II  

            jo, to je ten starší model, kámoš je má na Alhambře a prý to žádný zázrak není, na letošek dává ty nový nexeny na který jsou dobrý reference

      • jaja01  

        jestli ti nevadi hlucnost, tak vybornou zkusenost jsem mel s nokianama (wr a3), vydrzely mi 4 zimy, nesjizdely se, vlastnosti stale velmi dobre … ale srala me na nich hlucnost, tak jsem je po 4. zime nechal a v lete dojel

        kvuli tichosti jsem pak vybral goodyeary ug8, jsou tiche, vlastnosti ok

        rozmery 235/55 r17 na tiguanu – je to ctyrkolka, takze me vlastnosti na snehu zase az tak moc nezajimaji, ale se spatne odhlucnenym spodkem, proto me neopak hlucnost pneu zajima nejvice :-)

        • MJ24  

          „je to ctyrkolka, takze me vlastnosti na snehu zase az tak moc nezajimaji“

          co je to za blbost můžeš tu myšlenku nějak rozvést, abych to pochopil?

          • jaja01  

            ja vedel, ze se nekdo ozve :-) ze jsem proste primarne vybiral podle hlucnosti, az potom podle vlastnosti na lede, snehu, vode, suchu … tot vse

        • mirabike  

          Jakože čtyřkolka líp brzdí? To je dost nebezpečnej argument, když někam nevyjedeš, tak se ve svý podstatě nic nestane, ale když nedobrzdíš… ale až do tý rány potichu.. :)))

        • jecnak  

          Ze stejneho duvodu Kormoran Snowpro. Taky kvuli tomu, ze jezdim prevazne na mokru a v brecce, snih v Praze obvykle nepotkam, ale ani na nem jsem s nima problem nikdy nemel.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.