• Bikenovic

    Jako úplný zelenáč bych potřebovál poradit.Mám řídítka dlouhá 580 mm o průměru 22.2 mm.Při jízdě do zatáček mám takový nejistý pocit,že to není to pravé ořechové,úhel je ostřejší a ztrácím stabilitu.Jis­tě,sedím na kole krátce,ale pomohla by delší řídítka?

    Pokud ano,jak mám vyřešit uchycení delších řídítek v představci,který je pro 22.2 mm a ty delší mají průměr 25 mm a výš?

    Jezdím výhradně po rovině.

    0 0
    • Pepe72  

      Zkus tam dát 25mm řídítka treba ti to bude pasovat :-) délku si určí podle sebe, hlavně ať se ti dobře jede.

      0 0
    • Karma  

      Ahoj, já měl dřív 62 cm řidítka, teď mám 70 cm a můžu ti říct, že je to znát. Větší pocit stability a ovladatelnosti kola, určitě to zkus, zkrátit je můžeš vždycky.

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Na stabilitu má vliv řada faktorů. Kvalitu pilotáže ovlivňuje zkušenost, dovednosti, ale třeba i zdravotní stav krční páteře.

      Také je to nastavení posedu. Ke stabilitě pomůže třeba i snížení úchopu.

      Hodně udělá kvalita materiálu: Kloudná a funkční vidlice. Místo řidítek máš nějakej tobogán pro myši – to rozhodně nepřidá. Stavitelný představec drží méně než pevný – tomu by určitě dlouhá páka širokých řidítek nesvědčila.

      Doporučuju pro upgrade Tvého kola obejít sběrné suroviny a najít tam rovná řidítka 22.2 mm a jimi nahradit ten tobogán. Více než 580 mm mít asi nebudou, ale nebudou se tolik kroutit. Silniční berany jsou široké kolem 440 mm a ty o moc náročnější terén asi nejezdíš. Takže jen šířkou řidítek to nebude.

      V oceli půjdou sehnat i v 22,2 mm průměru široká např. http://www.kolatalas.cz/doplnky/riditka nebo ještě větší pálka http://www.dookie.cz/…014/d-97609/

      Ale do tohodle kola bych to nevrážel, to bude pětikilčo sem, zachvilku tam, pak ještě…

      0 0
      • Bikenovic  

        :-) tobogán pro myši :-) tak už jsem se dlouho nezařehtál.Ten už tam samozřejmě nemám s tím bych neujel ani metr.Už jsem to tak koupil.Nyní držím vlaštovky těch 580 mm,které jsem koupil na inzerát.Jistě takové pálky do kola vrážet nechci.Jen se po cca 35 letech učím znovu jezdit a klepu se na tom kole jak ratlík :-).

        0 0
        • tromboonen  

          Jestli se nepletu, tak jezdis spis po silnici, max cyklostezkach a polnackach? Tam rozhodne neresis nejake technicke veci a extra sirku riditek nepotrebujes.. to je ted takova moda ta siroka rodla na MTB, kolikrat vidim borecky, co jsou na tom roztahli jak zaba na prameni, na gripy pomalu nedosahnou a zabiraji pulku silnice…

          Asi to pomuze v nejakem technickem sjezdu na kamenech a korenech, ale na pevnych rovnych povrsich je to IMHO zbytecne, budou Te bolet zada a ruce a ve vetru to bude vic brzdit.. podivej se na XC maratonce, ty taky jezdi na uzouckych rodlech a zvladnou i teren..

          0 0
          • kubad  

            Z toho cos napsal je většina nesmysl, ale jediná podstatná věc:

            širší řídítka protahují posez a je potřeba adakvátně zkrátit představec!!! což asi spousta lidí co potkáváš neumí.

            širší řídítka zlepší stabilitu a ovládání kola, každý cm je poznat a ať si tazatel sám vyzkouší jak se kolo chová, takže to imho zbytečné není a pokud si správně doladí pesez získá lepší ovladatelnost při stejném posezu.

            s šířkou to samo není potřeba přehánět, ale 68–70cm bych se vůbec nebál zkrátit to muže vždy když to nesedne

            0 0
            • tromboonen  

              OK, MTB nejezdim a rovna rodla mi pripadaj hrozne nepohodlna, jasne, ze ti roztazenci tomu nerozumi a nemaji prizpusobeny posed, ale s tou extremni sirkou to je prece nova modni zalezitost a mam pocit, ze se to trochu prehani, ne?

              Drive se to tak nehrotilo, a kdyz nekde zahlidnu Svycary nebo Kulhaveho ve svetaku nebo na Epicu, tak ti maj rodla dost uzka a evidentne toho zvladnou dost..

              A navic postarsi pan na obyc kole co jezdi nekde po rovine… fakt myslis, ze mu pomuzou siroka rodla? Nehadam se, jen aby zbytecne neshanel nejaka mega rodla a pak nebyl zklamanej..

              0 0
              • Bikenovic  

                Pánové,žádný názor zde neberu na lehkou váhu a o každém přemýšlím.Určitě bych nedával za rodla(asi řídtka,že? :-) )nějaké velké peníze.Ovšem nyní řeším vaše postřehy ohledně posedu.Já mám sedlo úplně dole jinak bych na něj nenaskočil(postarší muž)to se zdá být asi taky špatně?

                0 0
                • tromboonen  

                  To se zda byt totalne spatne, to pak nemuzes slapat vsemi svaly a spravne a trapis se.. nastav sedlo nahoru i predozadne podle tohoto:

                  https://www.youtube.com/watch?…

                  … ze bys nevyskocil je kravina, rozjizdet se muzes ve stoje nad troubou nebo co ja vim, ale jakmile jedes, tak sedlo musi byt tam, kde jej potrebujes, ne tam, abys dosahl na zem nebo co.. musis dosahnout na pedaly, tam se pohybujes 99.9 procent casu..

                  To bych udelal drive, nez zkoumani sirky riditek.. pokud mas sedlo nizko, je vsechno rozhozeny, sedis na tom jak zokej na koni a rovnovaha je divna..

                  0 0
                  • Bikenovic  

                    Někde jsem vyčetl,že výška sedla by měla být ve výši rozkroku.To instruktážní video je super ovšem u mne trochu horší realizace.Zkusil jsem to a nohu velmi těžce přehodím nad sedlem, mám na ní mírně omezenou hybnost.

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Tak to jsi vycet blbe, ma to byt podle toho vide, zalezi jedine na vzdalenosti pedal v dolni poloze-sedlo..

                      Jestli mas problem s nohou, nauc se to nejak obejit, ja nevim, jako kdyz male dite jede na velkym kole naleze na to pred sedlem a rozjede se… jakmile jedes a stojis na pedalech, uz si sednes na spravne vysoke sedlo..

                      Muj otec ma pres 70, taky problemy s nohou a sedlo ma ve spravne vysce, jinak to ani nejde, to by to jezdeni nebylo k nicemu..

                      0 0
                    • Manzak  

                      Mel bys mit nohu temer napnutou kdyz sedis na sedle a mas kliku v dolni uvrati, jakmile slapes a nohy mas neustale pokrceny jako kacer, tak to neni vubec dobry. Pokud nemuzes prehodit nohu kvuli nizsi hybnosti, tak zkus nastupovat druhou stranou pres druhou nohu, nebo nenastupuj ze zeme, ale ze slapky nebo z obrubniku. Doufam, ze jsem ti aspon trochu poradil, protoze nemam vubec predstavu jak moc te ta hybnost omezuje, nebo jak jsi doted nastupoval.

                      0 0
                    • pepek  

                      Pokud máš sedlo nízko, tak se hrozně nadřeš. Když nohu nepřehodíš, tak se rozjeď na jednom pedálu a přehoď ji za jízdy. U nás na vsi to tak dělaly i staré babky, co jezdily do konzumu. Tak to musíš zvládnout taky.

                      0 0
                      • Janes  

                        +1

                        0 0
                      • Esi  

                        nebo teleskopickou sedlovku a nezapomínat jí dát dolů před zastavením, potom jsi v pohodě mají větší zdvih než 5 cm :-)

                        0 0
              • gerrard  

                Kulhac jezdil 68cm, kolik jezdi ted netusim, ale ve svetaku pod 65cm podle me nikdo nejde. Casy kdy se jezdilo max 60ćm a rovne riditka s rohy uz jsou na xco a xcm pryc. Na mtb uz bych si rovne uzke s rohama nedal. Sirsi prohle bez rohu me vyhovuji vic v technice jsou velke plus.

                0 0
            • Bumerangista  

              Nevidím tam žádný nesmysl ba naopak. Šířka rodel je dnes trochu móda a dává se to i na xc kola, kde to nemá význam.

              0 0
              • Karma  

                A jaká je podle tebe ta správná šířka? Já mám takovou, která mi vyhovuje, tim to pro mě končí.

                0 0
                • Bumerangista  

                  No však.

                  0 0
                • Petr L2  

                  Asi nejlepší by bylo si to postupně odzkoušet, začal bych na šířce ramen a postupně šel ven, dokud nenajdu tu správnou šíři.

                  0 0
                  • gerrard  

                    To te vyjde dost draho :) lepsi je koupit siroke a kdzytak urezat na uzsi.

                    0 0
                  • Petr L2  

                    Pokud hledá svojí šíři tak to holt chvilku vydrží a bude posouvat gripy tak dlouho až se najde a pak to zařízne, to bude za chvíli :-)

                    0 0
                  • jeniiiik  

                    Já dát řídítka v šiřce ramen, tak by mi na ně vlezly tak gripy a brzdové páčky:-) Vozím na enduru 760mm a na citybajku 690mm, na xc kolo bych nedal užší než 720mm.. Ta ovladatelnost s širokymi je úplně někde jinde.

                    0 0
                    • Janes  

                      Máte holt slabý ručičky…chrti…:-)

                      0 0
                      • iron.hide  

                        tu nema nikto ziadne bicepsy, iba Yura :)

                        0 0
                      • jeniiiik  

                        O slabé ručičky nejde, když se svezu na kole co má řidítka pod těch 690mm tak si připadám jak na nějakém dětském:-) Ale je to každého věc, kdo nezkusil nepochopí, kdo jezdí lesní a polní cesty a říká tomu terén, tak taky nepochopí…tam je to totiž celkem jedno. Ale ani tak bych nedával ty 560mm co se dříve vozily…

                        0 0
                        • Janes  

                          Ale jo, vždyť já s tebou i souhlasím, jen jsem si rejpnul při vzpomínce na pár borců, co jsem včera potkal na asfaltu a z dálky to vypadalo, že chtějí vzlétnout :-)

                          0 0
              • kubad  

                není to o tom že je to móda je to o tom že to funguje :D

                0 0
                • Bumerangista  

                  Tak to je blbost. Móda to je určitě. Ono chvíli trvá, než se přijde na to, že je něco zbytečné. Třeba 29 bylo také asi zbytečně moc, ale tenkrát to byla prostě móda. Stejně tak rodla jsou dnes v extrému.

                  0 0
                  • kubad  

                    mě se teda líp jezdí s 68cm než z 56 co sem dřív vozíval, takže to bude asi funční móda no

                    0 0
                    • ememem1  

                      tak 56 je ozaj dost malo, 68 imho horna hanica nicmenej ma pravdu v tom, ze tie ultra siroke rajdy a casto dost prehnute (v oboch smeroch) co sa dnes davaju su aspon z mojho pohladu na maratonske jazdenie (pri dh, fr je to mozno ine, neviem) uplne k hovnu. osobne mam 64cm pri vyske 190cm a sirsie by som nechcel uz ani zadarmo. sedi sa potom na tom jak na hajzli a nie na bicykli nehovoriac o tom, ze namontovat na taketo rajdy bullhorny v podstate ani nejde resp. je to uplne nefunkcne. a osobne som si ani zlepsenie ovladatelnosti nejak extra nevsimol.

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Taky tak. V rámci B-F masírky jsem si onehda pořídil 720 mm a rychle jsem se vracel k 640 mm.

                        0 0
                      • BB  

                        nesedíš jak na hajzli, pokud přidáš 2,5 cm na každé straně, tak krátíš představec o 1 cm a předklon trupu zůstává stejný. V tom je celé kouzlo transakce. Takže pokud ti úhel trupu vyhovuje a chceš lepší ovladatelnost kola tak například dáš namísto 680 mm řídítek 720 a pokud zkrátíš představec o 1 cm, tak bude posed přibližně stejný, ne jako na hajzli a kolo se bude lépe ovládat.

                        0 0
                      • hovanec  

                        Mám origo 700 mm. Původně jsem chtěl zkracovat na 680, ale nakonec jsem to tak nechal. Na minulém kole jsem měl 640 a ten rozdíl je znát. Na XC mi to nepřijde nijak široké a jízda je taky pohodlná.

                        Každému vyhovuje něco jiného. Prostě máš rád kratší řídítka, sedí Ti a hotovo. Dál bych to neřešil.

                        0 0
                  • lutte3  

                    Jezdim na XC/AM pevňáku 780mm mysli si o tom co chceš, ale jezdí se mi mnohem líp než dřív na 600mm a pak na 690mm. V rychlosti je to mnohem stabilnější. Je třeba použít náležitě kratší představec, jak správně říká Kubad. 700+ řidítka s 10cm představcem nikdy nebudou fungovat.

                    0 0
                    • Bumerangista  

                      Pro vzpřímenější posed budiž. Ale pro XC opravdu myslím, že je stabilnější v rychlosti delší představec. Ale ano, lidi chtějí pohodlí, tak se to posouvá do větších zdvihů, vzpřímenějších posedů a široká řídítka jsou berličkou, jak dát pocit stability. Při tom se jezdí stále stejné šotoliny. Nebavím se o technickém sjezdu apod, kde to má opodstatnění.

                      0 0
                      • lutte3  

                        Je třeba přihlédnout i k moderní geometrii, kdy se u biků prodlužuje přední trojuhelník a je snaha jezdce posunout více nad přední kolo, je tam pak prostor pro širší řidítka a navíc dávají větší pocit opory. Já XC závodník nejsem a spousta lidí taky ne, a tam opravdu většina lidí sáhne na 700+mm řidítka. Ona totiž doba „co je dobré pro závodníky je dobré i pro nezávodní jezdce“ je už naštěstí dávno pryč, stejně jako třeba u lyží. Naopak já chci svoje zkušenosti z DH přenést na pevňáka a přesně ty technické sjezdy jsou primární záměr většiny mých vyjížděk. Na ten zbytek si ale nějak omezen nepřipadám, naopak při svojí výšce 184cm a dlouhejma rukama si hovim. :)

                        Ale jak mluvím je to hodně o konkrétním biku, měl sem předtím čistokrevné xc a 690mm tam bylo akorát, záleží na geometrii.

                        0 0
                        • Bumerangista  

                          Nad přední kolo se jezdci podle mne ve výsledku neposunují, protože se právě zkracují představce, aby se kompenzoval vzpřimenější posed. Celé je to o větším pohodlí pro masy. Závodníci jdou dál svoji cestou.

                          Je tam ještě vliv toho, že biky chodí se širšími rodly s vidinou, že se to zkrátí podle jezdce. Ale často se na to prodejce vysere, nebo to nechce zákazník hobík, protože se v diskusích dočetl, že trend je široká rodla a ví prd, co by měl chtít za pocit.

                          0 0
                          • gerrard  

                            Jeste jednou, jezdec je porad skoro stejne skloneny. Jen jednou ma ruce vic dopredu kdyz ma uzke riditka a delsi predstavec a podruhe vic do sirky, kdyz ma sirisi riditka a kratsi predstavec. A sirsi riditka neni moda, ale prakticka zalezitost, teda pokud dotycny jezdi do terenu a nehobluje cyklostezky.

                            0 0
                            • lutte3  

                              +1

                              0 0
                            • Manzak  

                              Vzdyt ty predstavce jsou ± furt stejne dlouhy uz cela leta letouci, takze rozdil je v sirce klacku a nikde jinde. A nevim jak dlouho jezdis na kole, ale pamatuju nazory, ze cim uzsi rodla,, tim min budes po ceste zadrhavat o vetve.

                              0 0
                              • gerrard  

                                No predstavce prave stejne dlouhe nejsou.

                                0 0
                                • Manzak  

                                  Vazne? A co se zmenilo? Zadnych obecnych rozdilu v delce jsem si za cca 20 let nevsiml, jen ze se nedelaj z zeleza ale z hliniku a karbonu. Ceho jsem si ale bezpecne vsiml je sirka riditek. Jako me je to jedno, ja si rodla predelam podle sebe, ale ze moda diktuje jinou siri, to je viditelna vec kamo.

                                  0 0
                                  • gerrard  

                                    Jsou kratsi :) aby kompenzovaly sirsi rodla. No a pokud da nekdo sirsi rodla a necha dlouhy predstavec, tak jeho valka, ale pekne ho to napsonuje.

                                    0 0
                                    • Manzak  

                                      Nekde jsem tady popisoval svou anabazi s brnenim rukou. Krome sirokych klacku, co mi zpusobuji brneni rukou sami o sobe, je tu druha vec, a to je, ze me ruce brni tim vic, cim se vzdaluje uhel rukou k pomeru tela, coz u me dela idealne 90° a cim vic se ruce priblizuji k telu, tim hur, a to je presne to co ty navrhujes kracenim predstavce. Proto se mi asi jezdi na starsich geometriich lepe nez na novych. Ale nic proti pokud nekomu vyhovuji siroka riditka, kazdy to mame jinak, me jen prekvapuje, ze se to nekdo pokousi prezentovat jako pokrok v ergonomii.

                                      0 0
                                      • gerrard  

                                        Jako pokrok v ergonomii bych to urcite neprezentoval. Jako pokrok v ovladatelnosti kola ano.

                                        0 0
                                  • Lišák  

                                    Co tak pamatuju, tak před 20 lety byl standard forbec 120 – 130 mm. Na to Mongoose z roku 96, co mám v profilu byl původně 120 a 580 řídítka. Ty jsem si po „závodnicku“ zkrátil na 530 a ještě měl na nich rohy. Teď mám na tom kole 90 forbec a 620 řídítka bez rohů. Jezdí se mi líp :-)

                                    Je fakt, že na FS jsem zkoušel 65/685 90/685, 65/620, 90/620, 65/640 a nakonec zakotvil na 90/640. Zkoušel jsem to na tom Giantu AC a mám to i na RB. Širší jak 640 mně nevyhovují. Tím nechci říct, že nemohou vyhovovat komukoliv jinému.

                                    0 0
                              • iron.hide  

                                " ze cim uzsi rodla,, tim min budes po ceste zadrhavat o vetve."

                                videl som ako vyzeraju niektore vase traily – siroke dialnice vysypane sotolinou. Tak tam sa naozaj nie je o co zachytit a bajker moze mat aj 800 mm rodla.

                                prirodny trail vyzera uplne inak, a v lete ho treba pravidelne osekat od malin, zihlavy a inych haluzin. odkedy mam 720, tak mam z toho ruky dodriapane odost viac ako predtym so 600 mm. ale nevadi, vyplatilo sa to.

                                0 0
                                • Manzak  

                                  Vubec nechapu tvoji dedukci, ale fakt ani trochu. A uz vubec nerozumim, jak se ti povedlo do toho zakomponovat cyklo traily, ktery v ty dobe o ktery mluvim snad ani neexistovaly. A vubec nejvetsi prdel je, jak v predposledni vete potvrzujes to co pisu :D

                                  0 0
                              • Vilém  

                                Tak pamatuju jak 130–140mm predstavec byl normalni. Ted kdyz je 100mm, tak je to dlouhy.

                                0 0
                            • Bumerangista  

                              Ještě jednou: V teorii ano. V praxi pokulhává:

                              • většinou to mají požehnaně široké, protože zapomněli zkrátit
                              • málokterý do toho terénu fakt jezdí

                              Posed je na dnešních kolech vzpřímenější, protože je to pohodlnější a dá se s tím sjet větší krpál bez techniky.

                              Je to móda jako celek. Na závodech typu XC a XCM podle mne široká rodla nepomáhají vůbec, zejména pokud jde o rychlý závod. (Samo, že obři se širokými rameny potřebují něco širšího.)

                              0 0
                              • gerrard  

                                Tak ja porad predpokladam, ze kazdy jezdi tak siroke riditka jak mu vyhovuje a bavim se o lidech co jezdi do terenu, tam to proste opodstatneni ma. Pokud nejezdis teren je to burt jak je mas siroke. Sirsi riditka v terenu jednoznacne plus a vyssi posed taky. A zrovna to dnesni XC na uzkych rodlech s dlouhym predstavcem??? Nevim nevim jak by tu techniku kdo daval. Sam doma jedny rovne 60tky co sem s nima byval za exota co to jezdim za sirku vcetne rohu mam, kdyby nahodou, ale na kolo uz to asi davat nebudu. :)

                                0 0
                                • Bumerangista  

                                  Chápu. Tobě plně důvěřuji, že si to nastavíš dobře, ale právě kvůli té módě plno lidí ne a pak vypadají jako na nějakém mučidle-napínáku.

                                  0 0
                            • Vilém  

                              Me neni uplne jasny, jak s tim kratsim predstavcem, vic zatizi predni kolo, pokud pojede stale vsede.

                              0 0
                            • wilda81  

                              .

                              0 0
                          • MlokCZ  

                            S tím zkracováním to ale stejně moc nefunguje. Trochu zkrátit většinou problém není, ale zkracovat řídítka více naráží hned na dva problémy:

                            • široká řídítka mívají jen omezenou délku od kraje rovnou a tedy příliš zkrátit nejde jinak se tam už vše nevejde
                            • různá šířka řídítek potřebuje rozdílné zahnutí a po velkém zkrácení se dosáhne úzkých řídítek s nesmyslným úhlem
                            0 0
                            • Petr L2  

                              Vétšina řidítek má všechny uhly a ostatní design od středu do chvíle než má neměnný přúřez, takže zkracováním se nic nezmění krom šíŕe.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                No vždyť jo. A to je přesně ten problém. Se zkracováním řídítek by právě bylo potřeba úhel zahnutí zmenšovat.

                                Extrémnější příklad na kterém to bude jasné snad každému:

                                • rovná úzká řídítka (do 58cm šířka) se dělala většinou s úhlem zahnutí 5st.
                                • hodně široká řídítka mívají běžně i 12° k jezdci + ještě něco směrem nahoru, výsledný celkový úhel zahnutí je i k 15°

                                Kdybys ta široká zkrátil, tak dostaneš 58cm řídítka s 15° úhlem zahnutí, což bude zcela nepoužitelné.

                                V reálu se nezkracuje až o tolik a každý potřebuje trošku jinak zahnutá řídítek, takže ne vždy musí dojít k problému. Ale je potřeba si to uvědomit a počítat než rovnou říznout a pak zjistit, že mám úzká řídítka s nevhodným úhlem zahnutí.

                                A právě zvlášť když se zkracuje hodně.

                                0 0
                          • hovanec  

                            Týjo…Nevím, kolik jsi měl 29" kol a kolik jsi vyměnil širokých řídítek. Ale tohle, co píšeš nemá s realitou nic společného.

                            Takhle krásně se jezdí s řídítky o délce 480 mm a tak podobně:

                            https://www.youtube.com/watch?…

                            0 0
                            • Bumerangista  

                              Jezdec č.11 na to přišel, že je to kolem, a rovnou to zahodil, že si počká do roku 2015, až se budou vozit pádla.

                              0 0
                      • gerrard  

                        Tim ze u sirsich riditek davas kratsi predstavec, tak udrzujes stejny posed co se tyce sklonu zad. Sirsi riditka pokud nedas kratsi predstavec, tak te naopak vic skloni dopredu.

                        0 0
                • Manzak  

                  To teda moda je, a pro me osobne pekne debilni moda :D

                  Ne vazne, kazdemu co jeho jest. Ja treba mam siroka ramena, reklo by se, ze bych teda mel mit i siroka riditka, ale v mem pripade to nefunguje, u sirokych riditek me brni prsty a dlane, takze obvykle ten klacek trochu zkratim. Zalezi na kazdem jedinci jak mu to utlacuje zily a nervy, univerzalni reseni neexistuje, presto dnes nova kola s uzkyma riditkama nevidis.

                  0 0
                • Excel  

                  Nezpochybnuju ovladatelnost, ale co teda ta pruchodnost, ouzkej trailik kolem skaly , pesinka mezi stromy, tam je to minus, ne? Jasne nekde to nepotkas, ale jsou cesticky kde je to dost na ouzko se srazem kde zasek sakra boli.

                  0 0
                  • gerrard  

                    To sou veci co sem pozoroval jenom jednou a to na opravdu hodne najezdene ceste, kdyz jsem jel poprve na sirsich tak sem bouchl rokou do kminku kere bo sem to mel najete nepresno. :) Jinak se me jeste nestalo, ze bych mel pocit, ze uzsi riditka by me pomohly. Tak bavime se tu na jedne strane pokud porovnavam 60 versus 74 o celych 7 cm to je pod moji rozlisovaci schoopnost. A u uzsich je to uplne zbytecne resit.

                    0 0
                  • kubad  

                    strejchl sem si s 56cm, i s 70cm :D

                    myslím že na XC kole to moc problém není,

                    0 0
                  • RomanH  

                    Jj, ja bych mohl povidat :-)

                    0 0
          • jIrI___  

            +1. Tuhle módu širokých klacků absolutně nechápu. Vždycky se jen lehce pousměju, když na cyklostezce potkám člověka klasické cyklistické postavy jak je roztažený jak žába na rodlech 660 mm a větších. Na takový styl jezdění imho nepraktická zbytečnost.

            0 0
            • lutte3  

              Do terénu se musíš taky nějak dostat. :) Tam už to má jen výhody.

              0 0
            • -b-n-x-  

              Jj, 66cm taky nechapu. Jak na takovych uzkych nekdo muze jezdit :-)

              0 0
    • iron.hide  

      ja som na mtb dlho vozil 600 mm rajdy. pred par tyzdnami som to vymenil za 720 a je to uplne super, stacilo par jazd na to aby som si na to bez problemov zvykol. Okrem lepsieho pocitu v zjazdoch a na singloch sa mi s tymi rajdami aj ovela lepsie slape v stoji do kopca. s predchadzajucimi uzkymi rajdami to nebolo take lahke.

      0 0
      • Manzak  

        Stejny duvody ale mam to presne naopak, ale fakt, trefil ses presne do tech duvodu proc mi vic vyhovuji uzsi rodla. Specielne ty vyjezdy do kopce. Kdyz beru kopec s sirokym klackem tak to je zoufalost, siroky s rohama tak to vubec je spatny, ale uzky s rohama mi na vyjezdech vyhovuji nejlip. Mam obvod kolem ramen 130 myslim, a rodla zkracuju na 64.

        0 0
        • iron.hide  

          ja som na tych 600 mm rodlach mal tiez rohy, ale v stoji sa mi s nimi neslapalo dobre. naopak so sirokymi sa da pekne rytmicky zaberat zo strany na stranu a vydrzim aj dlhsie.

          rohy su najlepsie na vyjazdy v sede, tam mi trochu chybaju. ale nehrozi ze by som ich namontoval na 720, to by som sa kvoli tomu hned niekde prizabil.

          0 0
          • Manzak  

            Vzdyt jo, netvrdim ze to neni mozny, vsak jsem tu nekde psal, ze kazdy to ma jinak.

            Ale stejne mi to neda myslet na to, na jaky sirce jezdi silnicari a jakym zpusoem drzi berany (za paky).

            0 0
          • Bumerangista  

            Rohy jsou dobré zejména na to, abys měl alternativu držení při delších akcích ať už závodních nebo ne. A kvedlat kolem ve stoje se dá s rohama parádně.

            0 0
    • doubleingram  

      Po přechodu z 600 mm na 720 u XC se u mě zlepsila ovladatelnost a hlavně, lépe se mi dýcha, to je taky aspekt, který je vhodné zmínit.

      0 0
      • THORX  

        Mám 640mm zdá se mi to na hraně v terénu je to OK ale 720mm to už bude brutus :) ještě mi vysvětlí jakto že se ti líp dýchá.

        0 0
        • doubleingram  

          Dýchá se o něco lépe, protože se ti víc „rozevře“ hrudník.

          0 0
          • THORX  

            A co vítr? A není už to moc únavné tak široká říditka? Já jak jedu do kopce nebo po asfaltu tak ruce dávám co nejvíc dovnitř a až v terénu využívám celou šíři říditek. Chci nějaká carbon kvalitní ne padělek.

            0 0
            • jIrI___  

              Samozřejmě čím širší řidítka, tím větší aerodynamický odpor. Při jízdě po asfaltu se často držím až uprostřed u představce, rozdíl oproti normálnímu úchopu je celkem citelný.

              0 0
            • doubleingram  

              Já koupil tyhle přes místní shop za 2k a spokojenost, i když mám pocit, že Pells tu dost lidí odsuzuje, nevím proč:

              0 0
              • kubad  

                Protože jsou to lepicí nálepek

                0 0
                • doubleingram  

                  Opravdu jsou tak špatný? Jako žádný vývoj atd ale nákupy něčeho co obrandujou? Je to kvalitativní shit?

                  0 0
                  • kubad  

                    neříkám shit, ale jen a jen brand čínského katalogu

                    0 0
                    • jeniiiik  

                      Mě u Pellsu nejvíc baví ty jejich hefty o vývoji v ČR atd. Hodně vtipné bylo i představení jejich nového fullu na mtbs a kecy k tomu…:-D

                      0 0
                      • Vilém  

                        Klasika, to je presne to, proc tuto firmu nemusim, ty jejich kecy a lzi. Spoluzak u nich nejakou dobu pracoval jako „konstrukter“ a podle nej konstruovali tak maximalne sedlovou objimku:)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Tak to se zase nepředřel :)

                          0 0
                        • doubleingram  

                          Tak strach s tím jezdit asi mít nemusím ne? I když jsem s nima už párkát spadl, několikát se mi svalilo kolo na stranu, teď v sobotu jsem hodit dost velkou držku. Prdne to bez varování nebo jak? Díky

                          0 0
                          • Vilém  

                            To zase ne, nebal bych se, prdnout muze cokoli.

                            0 0
                          • iron.hide  

                            daj si dovnutra tych rajdov kus vetvy, pre istotu.

                            0 0
                          • jeniiiik  

                            Ne strach ne…jde spíš o image té značky, dělají ze sebe českou značku s vývojem a konstrukcí v ČR a přitom je všechno jinak, viz to co psal Vilém. Ty lži jsou to proč Pells nikdo nemusí. Jinak je to celkem jedno jestli na těch čínských řidítkách je logo Pells nebo jiné :-)

                            0 0
                • THORX  

                  Takže nějaký tvůj typ na kvalitní carbon vlaštovky?

                  0 0
    • Bikenovic  

      Tak jestli jsem dobře pochopil závěr z diskuze,který pro mne vyzněl.Zkusit delší řídítka a ono se uvidí.Jen tu výšku sedla musím snížit zpět na minimum,jelikož tu nohu pokud ho dám o 5cm výše již nedokážu přes něj přehodit.Tak sedím jak na motorce.Nu což,děkuji všem pánové za podnětné postřehy z praxe.

      0 0
      • kubad  

        každopádně je tahle debata na dálku asi k prdu, tohle bude hodně individuální

        doporučil bych zajít někam do cykloprodejny a nechal si zkontrolovat posez, je možné že tam bude víc věcí špatně

        0 0
      • Petr L2  

        Mám kolegu, jezdí na kole v zásadě pouze proto, že mu to doporučil doktor, když jsem ho poprvé viděl šlapat, tak vypadal jak medvěd v cirkusu, hučel jsem do něj ať si dá sedlo výš a měl přesně stejné argumenty, že nepřehodí nohu ( při jeho figuře a pupku docela pádný argument ), že nedosáhne na zem a bude problém při brždění atd, atd. Nakonec mu to nedalo a když pochopil, že má sesednout než si chce dát nohu na zem a že si má kolo naklonit přehodit nohu a potom teprve až když stojí obkročmo nad rámem, stoupnout na pedál, dal si sedlo jak má být a dnes si spokojeně šlape. Jde o to přemýšlet o tom co člověk slyší, ne se točit v kruhu svých představ a závěrů :-)

        0 0
        • Vilém  

          Tak byli tu i taci, kteri si kvuli tomu koupili teleskopickou sedlovku. Sice trochu nahlavu reseni, ale funkcni. Pred nasadnutim sedlovka dole, pak vysunout, pred sesednutim opet zasunout.

          0 0
        • BlickM  

          Jeden můj kolega, celkem vášnivý cykloturista, měl problém s kyčlem … při nasedání na kolo ho prostě jen položil více šikmo. Měl to tak natrénované, že nebylo ani poznat že nohu nevyšvihne tak vysoko.

          0 0
      • Lišák  

        Se-se řešil nasedání a vysedání teleskopem.

        0 0
        • Lišák  

          Koukám, že pokud u B-F není člověk přibitý, tak píše duplikáty…

          0 0
    • Kubiczech  

      Kdyby někdo chtěl 580ky na 25,4, rád mu je prodám. Za příplatek můžu zaříznout třeba na 440. Nabídka platí zvláště pro ty, co na horském kole vůbec nejezdí, ale rádi zde přispívají.

      0 0
      • jeniiiik  

        Hehehe, taky mě ta snůška blábolů pobavila. Není nad to radit blbosti když o tom vím hovno a terén a bajka najednou vidím tak někde na fotce.

        0 0
        • Jades  

          Třeba se zas pletu, ale z fotky mám pocit, že Bikenovic má treka a jak píše, s terénem si netyká. Takže dotaz zněl: pomůžou mu na treku širší rodla překonat pocit nejistoty při projíždění zatáček a jak narvat širší rodla do menšího představce?

          K představci – na 25,4 mm řídítka jsou taky závitové představce a nijak závratně drahé, namátkou tady. Otázka je, jestli to má smysl a to nevím, mám kros s 620 mm a nejistej v zatáčkách se necítím. A k tomu posezu: Bikenovici, ani neceknu proti tomu, že by to mělo smysl a logiku, všechny ty poučky o výšce sedla, vzdálenosti od řídítek, ergonomii posedu a efektivitě přenosu síly – určitě to má něco do sebe a pro profíky je to povinnost. Ale za mě je důležitější, že sedláš kolo, byť s úzkejma rodlama a nízkým sedlem a hejbeš se. Nesedíš u bedny na kanapi nebo v knajpě u půllitru a nemudruješ o nesmrtelnosti chrousta. Takže já ti přeju, ať si najdeš ten pro sebe ideální posed, ideální rodla a užíváš si radost z jízdy na kole, ať už je to nemožnej střep nebo podle posledních trendů vymazlenej krasavec.

          0 0
          • Bikenovic  

            Díkes,chlape!

            0 0
            • Pán z Dubu  

              Jestli vozíš sedlo nízko, tak je tím zároveň i příliš vpředu. To spolu s vysokým úchopem je hodně vratká poloha. A z nestability takovéhoto posedu Tě široká řidítka nevysvobodí. Jak píše Petr L2 a BlickM, použij důvtip pro techniku nasedání do stabilnějšího nastavení posedu – i Tvá vlastní kolena Tě začnou mít radši. Jezdit v poloze cirkusového medvěda – to je jen otázka času, kdy si nabiješ hústa.

              0 0
              • Jades  

                To se těžko hodnotí, když není znám zdravotní stav tazatele – někdo nohu nezvedne, protože je tuhej a bojí se (ale kdyby se trochu hejbal, dal by ji i výš) a někdo je opravdu handicapovanej tělesně. Našlápnout levačkou na pedál a přešvihnout pravou zadem (nebo naopak, pokud je levák) mu může komplikovat nosič, pokud na něm navíc vozí bagáž. Možná by šlo kolo naklonit, přehodit nohu a postavit se nad horní trubku s kolem mezi nohama – pak našlápnout jednou na pedál, druhou se odrazit a vyšvihnout do toho vyššího sedla. Stránek o nastavení sedla jsou mraky, namátkou jedna, druhá, třetí.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Tak nejjednodušší řešení je dámský rám s hodně nízko položenou nebo ještě i prohnutou horní rámovou trubkou. Účel světí prostředky.

                  Nejde jen o omezenou hybnost končetiny, malé pohybové rozsahy, ale i o léty zakrnělé další svaly pomáhající udržet tělo bez pádu v ‚metastabilních‘ pozicích a v neposlední řadě o nevytrénovaný statokinetický aparát.

                  0 0
                • Pán z Dubu  

                  Nasedání na kolo není cvičení na koni na šíř. Kolo naklopit, postavit se k němu více čelem a v kyčelním kloubu je při nasedání flexe – ne větší než vyžaduje šlapání v horní úvrati. Nezbytná minimální abdukce se úklonem od zvedaného stehna rozpůlí mezi oba kyčelní klouby. Taky je možné rozkročmo se postavit nad položené kolo a to následně zvednout, když jsou pořádně široká řidítka, netřeba se pro ně tolik ohýbat.

                  0 0
                  • lutte3  

                    Takhle erudovaně jsem nad činností jako nasednout na kolo ještě nerozjímal :D

                    0 0
                  • Bikenovic  

                    Sakra,tohle pomohlo.Dík!Teď jen ty delší rodla a bude vše OK.

                    0 0
    • JDF  

      Přecházel jsem loni z 65cm na 78cm s tím, že jsem už při koupi počítal s tím, že je v případě potřeby říznu. První týden byl děsný nezvyk, ale nakonec se mi s nimi jezdí velmi dobře – takže jsem je ani nakonec neřezal. A ještě jsem si nevšiml nějakých negativních vlivů, ba naopak.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.