• MrAldridge

    Mam na celoperu vzadu tlumic Fox CTD (viz. obrazek), tlak mam asi na 200 a prijde mi, ze tlumic jede ve vsech polohach na climb. Jak by se mel treba stlacit v uzamcene poloze packy? Podle me skoro vubec, stejne jako vidlice. Jedna se pripadne o zavadu, nebo to jde nejak nastavit? Diky

    0 0
    • tatranka1  

      Záleží na tom kolik vážíš. O-ring na pístnici by měl při klidu – ne poskakování, když sedneš na kolo s plnou palbou, být tak v cca 1/4 celého rozsahu. Já vážím 72 + batoh atd. a foukám max. 160 PSI. Ale o víkendu jsem tady měl známého, kterému jsem půjčoval kolo a má přes 100kg a foukal jsem na 240PSI a stejně to bylo s odřenýma ušima. Propružoval na můj vkus hooodně. Zkus snížit tlak a vyzkoušet všechny režimy. Já mám RP23 a rozdíly mezi jednotlivými polohami nejsou nijak výrazné, i na nejvyšší tuhost to stále propružuje, není to tvrdý lock out – chrání tlumící patronu. CTD to má podobné, tedy co jsem viděl. Dle mého názoru to máš hodně nafoukané.

      0 0
    • MlokCZ  

      Už jsem to tu psal mnohokrát v historii.

      CTD tlumič má jediný společný kompresní okruh pro všechny 3 polohy → polohy jsou na sobě velmi závislé. Interní nastavení tlumiče tak ovlivní vždy všechny 3 polohy a nelze dosáhnout současně citlivé polohy descent + skoro lock při poloze climb.

      Dle interního nastavení, kde to ovlivní jak tlak Boost valve (jaký máš, je to v psi a cca v rozsahu 175–250psi?), tak velocity tune (jaké máš označení, je to L, M, F – low, medium, firm).

      V každém případě můžeš mít buď:

      • poměrně citlivou polohu descent a pak současně poloha climb bude jen decentně omezovat
      • nebo když bude poloha climb omezovat hodně (a bude se už trošku locku blížit), tak poloha descent bude zabitá a citlivost mizerná

      U Foxe pokud chceš skoro lock a přitom citlivé ty ostatní dvě polohy, tak to jde až u novějších DPS tlumičů, kde má climb mód svůj samostatný kompresní okruh a lze tak interně nastavovat nezávisle od zbylých dvou poloh.

      0 0
      • MrAldridge  

        Jasne, takze to necham tak, protoze rozhodne vic vyuziju „mekky podvozek“ nez uplne zamknuty tlumic

        0 0
        • MlokCZ  

          Taky bych to tak nechal u CTD tlumiče. Ono stejně přenastavit není tak jednoduché (musí měnit díly uvnitř tlumiče) a skoro nikde to nedělají (třeba ani u Švece nechtějí měnit nastavení Velocity tune, dělají to třeba v Bikelive). Jediná jednoduchá změna je tlak Boost valve, to se stejně při kompletním servisu musí znovu foukat, tak to jen nafoukají na jiný tlak.

          0 0
          • Lister  

            Když už to tady je. Nemáš zkušenost s předěláním CTD na push? A asi bych tam rovnou dal VORSPRUNG CORSET AIR SLEEVE – už jen kvůli tomu abych se zbavil té zlaté barvy komory.

            0 0
            • MlokCZ  

              CTD jsem na push nepředělával, tam už nevím. Od CTD už jsem používal vždy jen originální stav (u něj jen změny interního nastavení).

              VORSPRUNG CORSET AIR SLEEVE bych tam osobně nedával. To bude moc velký skok. Dej tam Fox EVOL komoru, měla by jít na všechny Fox tlumiče pouze s podmínkou, že je to LV varianta (tedy se závitem: 50.6mm external diameter on the can at the thread).

              Už jen EVOL komora je obrovský skok oproti klasické s malou negativkou.

              VORSPRUNG CORSET je pak skoro stejný ještě další skok oproti EVOL komoře. Za mě je to už trochu přepálené, tedy už příliš velká negativka.

              VORSPRUNG CORSET se hodí jen na některé rámy a hlavně pokud to budeš chtít jezdit s opravdu extra velkým sagem na tlumiči. Menších sagů s tím vůbec nelze dosáhnout.

              To samé platí i pro EVOL komoru, ale není to tak výrazné, je někdy na půl cesty a ještě to vychází na rozumné sagy.

              Pokud nechceš zlatavou barvu, tak EVOL komora se dělá i bez Kashimy a pak je i levnější:

              http://www.tftuned.com/…mblies/p3236

              Akorát aktuálně tam mají jen jeden rozměr.

              0 0
              • Lister  

                Díky. Ono to bude aktuální až po sezoně. Ten průměr by sedět měl, délku mám 200mm, takže tu aktuálně nemají, ale to se časem ještě změní.

                0 0
              • Lister  

                V místě závitu jsme naměřil šířku komory necelých 52mm, takže to půjde. Zkusím se podívat, jestli by se ta komora nedala někde sehnat.

                Díky za vysvětlení, netušil jsem, že tahle komora může být kompatibilní.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já jsem Evol komoru testoval na CTD tlumiči. Na můj rám a můj vkus už to ale bylo moc. Proto s VORSPRUNG si to nedovedu vůbec představit, jak by to mohlo rozumně chodit.

                  I s DPS tlumičem jsem s EVOL komorou ve stavu žádná vložka v tlumiči a se sagem (který chci jezdit) to na doraz nepošlu (ale využívám celý zdvih, zbývají cca 2–3mm, takže to jde. A ve středu zdvihu už to má oparou velkou až dost. Tak mi to cca sedí, ale určitě bych už nechtěl, aby to ve středu zdvihu chodilo méně.

                  A když jsem to zkoušel s CTD tlumičem, tak při ± stejném sagu to tlumící část ještě trochu omezila oproti DPS a ve středu zdvihu to už chodilo moc málo. Takže na mě už byla negativka u Evol komory už moc u CTD verze. S VORSPRUNG by to bylo ještě o hodně výraznější. To bych skončil i při 30% sag (bez jakékoliv vložky) s nevyužitým zdvihem a ve středu zdvihu by to nechodilo už vůbec. A to mám rám s ± lineárním průběhem v celém zdvihu.

                  Proto také Evol komora byla představena s DPS verzí, kdy vyhodili podporu tlumení pro střed zdvihu. S DPS se standardní komorou s malou negativkou to zase ve středu zdvihu už přehnaně propadá a je třeba příliš vložkovat (i s největší vložkou mi to skoro nestačilo). To byla rozumná kombinace ty dvě změny dohromady.

                  0 0
                  • Lister  

                    Nemá to cenu rozepisovat, pro tebe bude stačit napsat tohle

                    Po přechodu z RP23 na CTD bojuju s tímhle – zhoršení citlivosti kolem sagu, naopak docela velká gumovost ve středu zdvihu a nevyužití cca posledních 5mm zdvihu tlumiče. Vložku mám třetí velikost z pěti nabízených a interní nastavení tlumicí části je jedno z těch měkčích.

                    0 0
                    • Lister  

                      Ještě jeden dodatek. Na LV hodně lidí měnilo Fox za RS s debonairem, od verze MK 12 už je tam ten tlumič standardně a zadní stavba tam byla v podstatě stejná. Dokonce vím i o člověku který tam vozí Vorsprung a pochvaluje si to.

                      Určitě to vyzkouším, snažím se někde tu komoru pohledat, u nás ji bohužel dovozce nemá skladem, navíc má jen verzi s Kashimou za 2800 a to úplně zajímavá cena není.

                      Napíšu do TF a poptám se, jestli by tu komoru dokázali sehnat a pak vyměnit při tuningu. Zkusím i výměnu vnitřní části, protože můj tlumič dle mého nechodí úplně OK, přepínání poloh jde dost těžko, někdy si na tom skoro zlámu prsty. Možná by pomohl jen nějaký běžný servisní zásah, ale asi zkusím raději rovnou Push (v záruce už stejně dávno není). Pokud by to pak s EVOL komorou bylo moc, tak vrátit se k původní můžu vždycky a prodat tu komoru taky nebude problém.

                      Jinak sranda je že původní RP 23 jsem prodal protože jsem chtěl tvrdší polohu na šlapání, čehož teď zase nevyužívám, protože už jezdím úplně jinak – nikam nespěchám a víc si to užívám. Ale tak se to prostě někdy sejde.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Citlivost kolem sagu lepší bude (s EVOL i VORSPRUNG), lepší podpora ve středu zdvihu také (tedy bude ve středu zdvihu chodit méně do zdvihu.

                      Ale využití zdvihu, to se ještě výrazně zhorší. Hodně to bude záviset na tom o kolik budeš ochotný zvednout sag. I na o něco větší sag budeš muset nafoukat znatelně více. A pozitivka je pořád stejná, takže to znamená, že i při vyhození vložky bude potřeba větší síly pro chod na doraz.

                      Pokud bys zvednul sag více, tak to problém nebude.

                      Tvrdší polohu při šlapání stejně řeší až DPS. Já větší omezení tlumiče (u DPS mám prakticky lock) docela používám. Také v kopci nikam nespěchám, ale pokud to není pořádný terén, kde potřebuju, aby zadní stavba fungovala, tak je to super pro větší snížení sagu do výjezdu, zvlášť když už nemám snižování na vidlici.

                      0 0
                      • Lister  

                        Mám vyzkoušené, že když tu vložku vyndám teď, tak lítám po dorazech. Ona ta vložka je docela velká.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          To je jasné, to je skok o 3 vložky, to je už dost. Vliv zvětšení negativní komory je ale mnohem větší.

                          Už jsem tu psal svůj případ, napíšu jen pro DPS variantu co tam mám teď (pro CTD to bylo ale podobné):

                          • standardní komora s malou negativkou: sag cca 22% (125psi k tomu potřeba) + největší vložka a ještě to vyjímečně dokážu poslat na doraz
                          • EVOL komora s 25–26% sagem (200psi k tomu potřeba, tedy i na mírně větší sag je potřeba mnohem větší tlak) + žádná vložka a na doraz jsem to ještě poslat nedokázal (zůstaly zatím nevyužité asi 2mm, takže tak akorát)

                          Ono to tak i vychází jen dle výpočtu. Kompresní poměr pro největší vložku je 3,3. Bez vložky je to 2,4.

                          125psi x 3,3 = 412psi na dorazu pro malou negativku a 125psi

                          200psi x 2,4 = 480psi na dorazu pro EVOL komoru a 200psi

                          Z čísel by se mohlo zdát, že je ten rozdíl ještě větší než v reálu (tedy, že nevyužiju ještě více zdvihu s EVOL komorou), ale trochu to ovlivní i ten jiný průběh do sagu a středu zdvihu vs vliv tlumení pro různý průběh.

                          Pokud je výchozí stav s malou negativkou větší sag než jsem měl já (třeba až ke 30%), tak se ten rozdíl (EVOL vs standarní komora) o něco sníží, jak ještě nebudeš u hranice velkého přifoukání (U EVOL s velkou negativkou to funguje tak, že od určité hranice sagu už musíš přifukovat poměrně hodně i na jen malé snížení sagu a třeba na 20% sag by se už snad ani nešlo dostat ať bys přifukoval sebevíc – tak nízký sag ale samozřejmě není potřeba).

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            A teď koukám, že tu je do toho další novinka. 2018 Fox tlumiče (už na stránkách Foxu jsou a jestli to bude jako loni tak v červnu budou dostupné) mají přepracovanou negativku u EVOL komory. Negativka je z jednoho kusu a ne další doplněný prostor s přepouštěcí dírou a nutnostní dalších těsnění. Otázkou je, jestli to bude kompatibilní se staršími tlumiči.

                            0 0
                          • Lister  

                            Když by to bylo moc tak se dá případně ta komora vyvložkovat.

                            0 0
                      • Rice  

                        Měl jsem CTD SV s nastavením CM a climb F a po výměně za DPS SV s CL, climb F je chod na climb plus/mínus stejnej, tedy při jízdě terénem ze sedla mam po výjezdu kopce sag kroužek tak na 10% – 15% zdvihu (přesně si nepamatuju). Nicméně descent i trail je o parník citlivější než starej tlumič s kompresí na medium.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          To jsi popletl názvy všechny dohromady, tak jak jsi to napsal to být nemůže.

                          CTD tlumiče žádné nastavení climb F mít nemohou, ani CM. CTD tlumiče mají nastavení velocity tune a tlak boost valve (takže třeba VT M + 200psi BV). A obě nastavení ovlivňují všechny tři polohy climb, trail i descent. Tedy dle nastavení jsi neměl CTD tlumič, ale DPS i na začátku.

                          Pokud to vezmu dle uvedeného nastavení, tak jsi přešel z DPS tlumiče zase na DPS. A tam je firm okruh (už jsou polohy open/medium/firm a nejmenuje se už poloha páčky climb; climb se označuje jen interní nastavení kompresního okruhu pro polohu firm) samostatný nezávislý kompresní okruh. Takže pokud je pořád poloha firm s nastavením climb F, tak se bude pořád chovat úplně stejně nezávisle na chování poloh open a medium (to přesně bylo cílem konstrukce DPS tlumiče a přidáním druhého nezávislého kompresního okruhu).

                          A compression tune změna z CM na CL (tedy z medium na low) je nastavení toho druhého kompresního okruhu, tedy týká se jen polohy open a medium. Takže pak obě polohy jsou o hodně citlivější jak píšeš.

                          DPS tlumič je totiž vlastně to samé jako starší RP23 s přidaným dalším samostatným kompresním okruhem navíc pro polohu firm. Tedy poloha open a medium odpovídá starému RP23 jen s tím rozdílem, že jemné ladění má poloha open a ne medium. Stejně jako u RP23 jsou ty dvě polohy na sobě závislé a ovlivněné compression tune.

                          0 0
                          • Rice  

                            CM a climb F jsou data, který ukáže Fox help při zadání tune id toho tlumiče, název tlumiče ukazuje něco jako Fox Float EVO CTD 2014. Teď to nemám otevřeno, takže název nevím přesně, ale nastavení CM/CL a climb jsou data včera opsaný z Fox helpu.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Pak by to měl být DPS dle toho co to ukazuje. A také není vyloučeno, že u některého tune id má Fox v popisu chybu, přeci jen těch tune id má už tisíce.

                              0 0
      • Lister  

        Vždycky mě u tvých příspěvků napadne:

        Kopíruješ to z nějaké zálohy nebo to pokaždé znovu píšeš?

        0 0
        • MlokCZ  

          Nekopíruju, vyjímečně si najdu nějaké starší příspěvky, ale většinou znovu píšu, protože tam většinou stejně zmiňuju něco, co tam dříve nebylo (třeba dříve DPS tlumiče). Píšu rychle všemi deseti :-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.